Акафист преподобным Антонию и Феодосию Печерским

Преподобные Антоний и Феодосий Печерские

Кондак 1

Избран­нии и Духа Свя­та­го испол­нен­нии, пре­по­доб­нии и бого­нос­нии отцы наши, Анто­ние и Фео­до­сие Печерст­ии, пре­и­зящ­ная Рос­сий­ския зем­ли про­зя­бе­ния. пре­чуд­ная рос­сий­ска­го наро­да укра­ше­ния, хотя­щу мне, недо­стой­но­му, похваль­ное вам совер­ши­ти пение, сми­рен­но вас молю: потем­нен­ный мой разум све­том дан­ныя вам от Бога бла­го­да­ти оза­ри­те, мрак неве­де­ния про­све­ти­те, неудоб­ства и пре­по­ны раз­ру­ши­те, мою немощь укре­пи­те, нас же всех, сынов рос­сий­ских, от всех бед и напа­стей, скор­бей и болез­ней оте­че­ски сво­бо­ди­те, да в теп­ло­те серд­ца из глу­би­ны души вси куп­но вопи­ем вам:

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Икос 1

Анге­лом подоб­на­го жела­ю­ще жития, абие в юно­сти сво­ей вся крас­ная мира раз­судне пре­не­бре­го­сте, и аки сме­тие от себе отверг­ше, дет­ски­ми попра­сте нога­ми, вас же все­це­лых, в дар Хри­сту Богу и при­но­ше­ние освя­ти­сте, тем тако­вое ваше свя­тое и бого­при­ят­ное раз­суж­да­ю­ще про­из­во­ле­ние, сице­вое вам при­но­сим пение:

Радуй­те­ся, отцы бого­нос­нии, вся зем­ная, бла­гая и крас­ная мира пре­зрев­шии; радуй­те­ся, Хри­ста от юно­сти всем серд­цем и всею душою возлюбившии.

Радуй­те­ся, дом, име­ния и вся роди­те­лей стя­жа­ния ни во что­же вме­нив­шии; радуй­те­ся, бла­гое и слад­кое иго Хри­сто­во на раме­на, в дет­стве еще суще, вземшии.

Радуй­те­ся, яко упо­до­би­сте­ся пра­вед­на­го Аве­ля бого­при­ят­но­му при­но­ше­нию; радуй­те­ся, яко под­ра­жа­те­лие бысте бого­лю­би­ва­го Ноя в бла­го­дар­ном его по изше­ствии из ков­че­га жертвоприношении.

Радуй­те­ся, ваша теле­са, вме­сто туч­ных агн­цев и тель­цов, Созда­те­лю сво­е­му при­нес­шии; радуй­те­ся, души ваша, вме­сто бла­го­вон­на­го фимиа­ма, Хри­сту Спа­си­те­лю вознесшии.

Радуй­те­ся, серд­ца ваша во все­гдаш­нее Богу и Божи­ей Мате­ри слу­же­ние доб­ре уго­то­вав­шии и все­це­ло пре­дав­шии; радуй­те­ся, все ваше житие, подобне Саму­и­лу, на слу­же­нии Божии даже до послед­ня­го изды­ха­ния крас­но и бого­угод­но препроведшии.

Радуй­те­ся, мно­гое мно­же­ство мужей и жен, юно­шей и дев ваше­му под­ра­жа­ти житию научив­шии; радуй­те­ся, бла­гий и лег­кий ярем Хри­стов мно­гим усладившии.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 2

Видя все­ви­дя­щее око Отца Све­тов тако­вое ваше Богу вель­ми бла­го­угод­ное начи­на­ние и душе­спа­си­тель­ное наме­ре­ние, аще и не абие вас куп­но житель­ство­ва­ти устрои, оба­че не в дол­гом вре­ме­ни сице вас соеди­ни и сово­ку­пи, яко­же соеди­ни и сово­ку­пи Пав­ла Пет­ру, да един ярем понес­ше, мно­гих в Небес­ная вве­де­те оби­те­ли: чесо­му мы удив­ля­ю­ще­ся, бла­го­дар­ствен­но Богу, тако устро­ив­ше­му, поем: Аллилуиа.

Икос 2

Разум бого­при­я­тен, Анто­ние все­х­вальне, тебе же само­му и про­чим душе­по­ле­зен стя­жа­ти усерд­ствуя, сего днем и ношию от все­ми­ло­сти­ва­го Бога с теп­лы­ми сле­за­ми при­леж­но про­сил еси, про­ро­че­ски вещая: ска­жи ми, Гос­по­ди, путь, вонь­же пой­ду. Тем­же чело­ве­ко­лю­би­вый Бог, вняв тво­е­му слез­но­му моле­нию, вло­жи в твое серд­це, да не мед­ля в Афон­скую гору иде­ши, ты же, аки вто­рый Авра­ам, ялся еси пути с вели­им тща­ни­ем, Божие испол­няя веле­ние, чесо ради вопи­ем тебе таковая:

Радуй­ся, отче Анто­ние, древ­не­му упо­до­би­вый­ся Авра­аму, по сло­ву Божию, доб­ро­хот­но и послуш­но, без скор­би и сето­ва­ния от срод­ник и южик сво­их уда­ля­ю­ще­му­ся; радуй­ся, в дале­чай­шую неве­до­мую стра­ну, обре­те­ния ради мона­ше­ска­го жития, от сво­их си нескорб­но удаливыйся.

Радуй­ся, дол­гий, труд­ный и при­скорб­ный путь ско­ро­теч­но без сму­ще­ния пре­ше­дый; радуй­ся, анге­ла Божия в том пути спут­ни­ка, яко­же ино­гда Товиа, имевый.

Радуй­ся, Афон­ския горы, по тво­е­му жела­нию, Божию же изво­ле­нию, бла­го­по­луч­но достиг­ну­вый; радуй­ся, мно­гая тамо духов­ная бла­гая и душе­по­лез­ная сокро­ви­ща стяжавый.

Радуй­ся, мно­гих тамо сво­им любо­муд­рым жити­ем в посте и молит­ве, неустан­нем тру­де и бде­нии, и без­от­вет­нем, Гос­по­да ради, послу­ша­нии уди­ви­вый; радуй­ся, в ино­че­ских тру­дех и под­ви­зех вели­ким стар­цем Свя­тыя горы тебе сравнивый.

Радуй­ся, Анто­ние, аки Бого­муд­рая пче­ла, от труж­да­ю­щих­ся тамо отец, аки от раз­лич­ных цве­тов, сла­дость ино­че­скую собра­вый; радуй­ся, туюж­де сла­дость во Оте­че­ство сохран­но при­не­сый, и зде бла­го­успеш­но наса­ди­вый и воз­рас­ти­вый сторицею.

Радуй­ся, яко в мона­ше­ство тоюж­де сла­до­стию мно­гих, с ними­же и Фео­до­сиа Вели­ка­го в сло­ве и деле при­влекл еси; радуй­ся, яко собран­ную бра­тию твою духов­ною сла­до­стию изобиль­но насы­тил и в доб­ро­де­те­лех укре­пил еси.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 3

Сила Выш­ня­го в чисто­те твое и непо­роч­ное все­ль­ши­ся серд­це, преб­ла­женне Фео­до­сие, тако все­го тебе Божи­ею любо­вию раз­жже, яко всех зем­ных и вре­мен­ных уда­ля­ти­ся, веч­ных же и нескон­ча­е­мых выну иска­ти тебе научи и вра­зу­ми, тем тако­вое твое о спа­се­нии души зря­ще тща­ние и усер­дие, умиль­но Все­силь­но­му Богу поем: Аллилуиа.

Икос 3

Имел еси, отче преб­ла­женне Фео­до­сие, пре­ве­ли­кое жела­ние, еже свя­тая в Иеру­са­ли­ме посе­ти­ти места, и к сему делу жела­е­мую обрел еси удоб­ность, ко гря­ду­щим в Иеру­са­лим при­об­щи­вся, но злоб­ный враг спо­ну тебе и пре­пя­тие соде­ла, нау­сти бо матерь твою, яже вслед тебе гнав­ши, и достиг­ши, аки зло­дея свя­за­на, в дом при­влек­ши, по мно­гом бие­нии, твер­до в хра­мине заклю­чи, ты же, аки ада­мант, сия зло­стра­да­ния тер­пе­ли­во понесл еси, посем от заклю­че­ния испу­щен, паки на хле­бо­пе­че­ние цер­ков­но­му литур­ги­са­нию при­лич­ное вдал­ся еси, чесо­му удив­ля­ю­ще­ся, сице тебе вопием:

Радуй­ся, отче Фео­до­сие, непо­ко­ле­би­мый и неру­ши­мый тер­пе­ния стол­пе; радуй­ся, пре­чуд­ный и пре­крас­ный сми­ре­ния и кро­то­сти образе.

Радуй­ся, тяж­кая матер­няя бие­ния и нога­ми попи­ра­ния бла­го­душ­но и муже­ствен­но тер­пе­вый; радуй­ся, тояж­де лас­ка­ния и лоб­за­ния аки смер­то­нос­ный вред себе вменивый.

Радуй­ся, слу­же­ние Богу и Божи­ей Мате­ри паче все­го все­душ­но воз­лю­би­вый; радуй­ся, цер­ков­но­му слу­же­нию со вся­ким усер­ди­ем от дет­ства прилежавый.

Радуй­ся, сверст­ни­ков пору­га­ния и посме­я­ния в честь себе вме­ни­вый; радуй­ся, всем ста­рым и юным образ сми­ре­ния и кро­то­сти тебе представивый.

Радуй­ся, всем оби­дя­шим тебе все­душ­но погре­ше­ния про­сти­вый; радуй­ся, все­ми доб­ро­де­тель­ны­ми чело­ве­ки паче сверст­ник тво­их хва­ли­мый, люби­мый и почитаемый.

Радуй­ся, доб­ро­нра­ви­ем и бла­го­че­сти­ем крас­нее, неже свет­лы­ми риза­ми, тебе укра­си­вый; радуй­ся, матер­няя и вла­сти­тель­ская оде­я­ния, яко сквер­ное бла­то, вменивый.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 4

От бого­мерз­ких сла­стей и вол­не­ний непре­одо­ле­нен явил­ся еси, пре­по­добне отче наш Фео­до­сие: ибо твое, еже непре­стан­но рабо­та­ти Гос­по­де­ви все­гда иму­щи в уме и в серд­це про­из­во­ле­ние, на кийж­до день на боль­шия про­сти­рал­ся еси тру­ды, и на кийж­до день при­ят­ней­шим и любез­ней­шим Богу быти усерд­ство­вал еси, вся­кое же мира сла­до­стра­стие и любо­че­стие побеж­дая, Еди­но­му Богу выну вос­пе­вал еси: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­шав, преб­ла­женне отче Фео­до­сие, жесто­кое свя­та­го Анто­ния и острое в пещер­нем затво­ре житие, ско­ро­теч­но, аки елень на источ­ни­ки вод­ныя, к нему тай от мате­ре тво­ея текл еси, иде­же доспев при­леж­но его молил еси, да тя в свое сожи­тель­ство при­и­мет и в чис­ло ино­че­ству­ю­щих впи­шет, он же, про­ви­дев в тебе живу­щую бла­го­дать Божию, неот­ла­га­тель­но пове­ле на тя ино­че­ский воз­ло­жи­ти образ, ты же за то бла­го­да­рив­ши Бога бла­го­де­те­ля, обо­е­руч­но ино­че­ска­го явил­ся еси жития, и со Анто­ни­ем куп­но непре­стан­но труж­дал­ся еси, о чесом мы помыш­ля­ю­ще, тако взы­ва­ем к вам:

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, ино­че­ска­го жития осно­ва­те­ли; радуй­те­ся, пер­вей­шии ново­на­чаль­ных ино­ков в Рос­сии наставницы.

Радуй­те­ся, в мона­ше­ское оти­шие, аки в некий корабль без­опас­ный, к вам при­хо­дя­щих вво­ди­те­ли; радуй­те­ся, пре­доб­рии в пучине мира сего вла­ю­щих­ся управители.

Радуй­те­ся, мир­ския бури, вол­не­ния и мяте­жи в тиши­ну муд­ре пре­ла­га­ю­щии; радуй­те­ся, всех любез­но в доб­рое и спа­си­тель­ное при­ста­ни­ще наставляющии.

Радуй­те­ся, сви­ре­пе­ю­щия вра­гов шата­ния муд­ре усми­ря­ю­щии; радуй­те­ся, от всех непри­яз­нен­ных обу­ре­ва­ний к вам при­те­ка­ю­щих удоб­но спасающии.

Радуй­те­ся, всех под ваш покров и защи­ще­ние оте­че­ски при­ем­лю­щии; радуй­те­ся, всех без лице­при­я­тия от всех напа­стей и бед защищающии.

Радуй­те­ся, бед­ству­ю­щим все­гда и во всем, и на коемж­до месте доб­ре пред­ста­тель­ству­ю­щии; радуй­те­ся, за оби­ди­мых, озлоб­ля­е­мых и уни­чи­жа­е­мых присноходатайствующии.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 5

Бого­яв­лен­ныя звез­ды, ихже на твер­ди Рос­сий­стей яви Солн­це Пре­мир­ное, луча­ми высо­кия вашея свя­ты­ни мно­гих про­све­ща­ю­щия, мно­гих на путь бого­ве­де­ния настав­ля­ю­щия, мно­гих к ино­че­ство­ва­нию при­во­дя­щия, мно­гих же в доб­ро­де­те­лех, остром же и при­скорб­ном житии утвер­жда­ю­щия и укреп­ля­ю­щия, сие Божие изво­ле­ние в вас доб­ре испол­нив­ше­е­ся зря­ще, поем бла­го­дар­но все­ми­ло­сти­во­му Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видев­ше мно­зи бого­угод­ное ваше в пеще­рах, аки во гро­бех, заклю­чен­ное житие, уми­ля­ху­ся душа­ми, серд­цы же сокру­ша­ю­ще­ся, спеш­но к вам, спа­се­ния ищу­ще, при­те­ка­ху, сми­рен­но про­ся­ще, да и их тако­ва­го жития общ­ни­ка­ми соде­лав­ше, во все­гдаш­нее Богу слу­же­ние освя­ти­те: вы же пом­ня­ще Рек­ше­го: Гря­ду­ща­го ко Мне не ижде­ну вон, всех при­хо­дя­щих любез­но прии­ма­сте, и оте­че­ски поуча­сте; тем­же сице­вым вас вен­ча­ем песнопением:

Радуй­те­ся, преб­ла­жен­нии отцы, мно­гих от работ­на­го ига мир­ска­го в слад­кую духа сво­бо­ду извед­шии: радуй­те­ся, мно­гих истин­но Хри­сту рабо­та­ти и искрен­но Ему слу­жи­ти научившии.

Радуй­те­ся, ваши­ми доб­ро­де­тель­ми мно­гим ко спа­се­нию, яко­же ино­гда Мои­сей в зем­лю обе­то­ван­ную, путь открыв­шии; радуй­те­ся, мно­гих не уже в зем­лю обе­то­ван­ную, но в самая Небес­ная жили­ща введшии.

Радуй­те­ся, не сло­вом точию, но мно­жае паче делом и усерд­ною к Богу молит­вою сво­их уче­ни­ков и после­до­ва­те­лей поуча­ю­щии; радуй­те­ся, ваша куп­но­жи­те­ли мона­ше­ски­ми пра­ви­лы крас­но и бого­леп­но управляющии.

Радуй­те­ся, раз­лич­ны­ми иску­ше­ни­я­ми и напастьми отяг­чен­ным ско­ро пособ­ству­ю­щии; радуй­те­ся, от супо­стат бори­мым и тяж­ко насиль­ству­е­мым все­гда помоществующии.

Радуй­те­ся, одо­ле­ва­е­мых от сопро­тив­ных, но не отча­и­ва­ю­щих­ся и бого­на­деж­но в молит­ве вас при­зы­ва­ю­щих, вне­зап­ным вашим посо­би­ем под­креп­ля­ю­щии; радуй­те­ся, вся­кое враж­деб­ное устрем­ле­ние силь­но воспящающии.

Радуй­те­ся, собран­ное вами духов­ное ста­до бод­рен­ным оком выну нази­ра­ю­щии; радуй­те­ся, ваших уче­ни­ков и наслед­ни­ков непре­стан­но на путь Божи­их запо­ве­дей наставляющии.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 6

Про­по­ве­ду­е­мо и вез­де попре­мно­гу похва­ля­е­мо бе ваше, пре­по­доб­нии отцы, бого­угод­ное и без­молв­ное житие, кто бо точию нес­тя­жа­тель­ное и в пещер­ных затво­рех про­дол­жа­е­мое сие видев или слы­шав, Анге­лов вас паче, неже­ли чело­ве­ков быти не мня­ше; тер­пе­нию же ваше­му и раз­лич­но­му тела умерщ­вле­нию кийж­до удив­ля­я­ся, Богу при­лич­ное воз­дая бла­го­да­ре­ние, куп­но с вами поя­ше песнь: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­си­я­сте на кру­ге Рос­сий­ския цер­ков­ныя обла­сти, преб­ла­жен­нии, аще бо и самих себе в тем­ных пеще­рах, аки под спу­дом, заклю­чи­сте, оба­че луча­ми ваших подви­гов и доб­ро­де­те­лей, також­де вся окрест­ныя стра­ны оза­ри­сте и про­све­ти­сте, яко­же чув­ствен­ное солн­це мир оза­ря­ет и про­све­ща­ет, и тако мно­гих серд­ца к бого­угод­но­му житию воз­бу­ди­сте и согре­я­сте, и удоб­на к доб­ро­де­я­нию сотво­ри­сте, яко и солн­це, согре­вая зем­лю, удоб­ну тво­рит ю к про­зя­бе­нию раз­лич­ных древ, и пло­дов, и былий сель­ных, и вся­ка­го зла­ка на служ­бу чело­ве­ком и ско­том. О сем бла­го­да­ря­ще Бога, сице­вое вам при­но­сим пение:

Радуй­те­ся, про­све­ти­те­ли в омра­че­нии стра­стей пре­бы­ва­ю­щих; радуй­ся, вра­зу­ми­те­ли в суе­те и само­заб­ве­нии жительствующих.

Радуй­те­ся, руко­во­ди­те­ли в недо­уме­нии и заблуж­де­нии сущих; радуй­те­ся, упра­ви­те­ли доб­ре житие начинающих.

Радуй­те­ся, укре­пи­те­ли в бла­гом изне­мо­га­ю­щих и мало­ду­ши­ем и уны­ни­ем колеб­ле­мых; радуй­те­ся, воз­бу­ди­те­ли в небре­же­нии спящих.

Радуй­те­ся, бод­ро­сти и трез­ве­ния пре­доб­рии учи­те­ли; радуй­те­ся, нера­де­ния и празд­но­сти извест­нии прогонители.

Радуй­те­ся, тру­до­лю­бия, еже вся­ко­му бла­гу нача­ло и утвер­жде­ние, теп­лей­шии рачи­те­ли; радуй­те­ся, чис­та­го и непо­роч­на­го жития неусы­па­ю­щии хранители.

Радуй­те­ся, всех ко спа­се­нию изящ­нии и вер­нии путе­во­ди­те­ли; радуй­те­ся, всех бла­го­чест­но и бого­угод­но жити хотя­щих муд­рии наставницы.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 7

Хотя все­злоб­ный враг доб­ро­му ваше­му начи­на­нию спо­ну и пре­пя­тие сотво­ри­ти, тако кня­зя про­ти­ву вас гне­вом раз­жже и яро­стию рас­па­ли за постри­же­ние в ино­че­ство слуг его, паче про­чих люби­мых, неко­е­го евну­ха и сына боляр­ска, яко нуж­да вам бе своя пещер­ная оста­ви­ти жили­ща и ину­де пре­се­ли­ти­ся: оба­че не дол­го сим сво­им ухищ­ре­ни­ем враж­деб­ник весе­ля­ше­ся, ибо бла­го­душ­ный князь, вра­зум­лен сый сво­ею бого­бо­я­ще­ю­ся супруж­ни­цею, вско­ре познав ваше незло­бие и вра­жию раз­смот­рев хит­рость и ковар­ство, с моле­ни­ем посла к вам, да на свое паки воз­вра­ти­те­ся преж­нее место­пре­бы­ва­ние, о чесом воз­ра­до­вав­ше­ся, бла­го­дар­но вос­пе­сте Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новый труд и новый подвиг по воз­вра­ще­нии в пещер­ная ваша жили­ща вос­пря­ли есте, отцы пре­по­доб­нии: на раз­ши­ре­ние бо мона­ше­ских келий и на устро­е­ние молит­вен­на­го хра­ма неле­ност­но устре­ми­сте­ся, да зло­коз­нен­на­го вра­га гор­ды­ню попе­ре­те и его без­студ­ное безу­мие посра­ми­те, собран­ную же бра­тию к бого­угод­но­му и доб­ро­де­тель­но­му житию вящ­ше воз­бу­ди­те и на усерд­ней­шее Хри­сту Богу слу­же­ние подвиг­не­те, на что мы, умны­ма взи­ра­ю­ще очи­ма, сице взы­ва­ем к вам:

Радуй­те­ся, пещер­на­го ино­че­ска­го пре­бы­ва­ния тру­до­люб­нии обре­та­те­ли и рев­ни­те­ли; радуй­те­ся, теп­лии мона­ше­ска­го жития и пре­слав­нии защитницы.

Радуй­те­ся, оби­те­лей ваших бод­рии и неусы­па­ю­щии хра­ни­те­ли; радуй­те­ся, кня­же­ска­го гне­ва и яро­сти сми­рен­ней­шии укротители.

Радуй­те­ся, вра­гов и непри­я­те­лей ваших истин­нии и нели­це­мер­нии люби­те­ли; радуй­те­ся, оби­ды вам тво­ря­щих и напа­сти дею­щих пра­вед­нии рачители.

Радуй­те­ся, запо­ве­дей и сове­тов Божи­их усерд­ней­шии испол­ни­те­ли; радуй­те­ся, к чисто­му и непо­роч­но­му житию пред­во­ди­те­ли благопоспешнии.

Радуй­те­ся, доб­ро­нра­вия и бла­го­го­ве­ния учи­те­ли пре­и­зящ­нии; радуй­те­ся, под­ви­за­ю­щих­ся в бла­го­че­стии и труж­да­ю­щих­ся в бла­го­тво­ре­нии все­силь­нии силою Хри­сто­вою помощницы.

Радуй­те­ся, в ино­че­ских тру­дех неутруж­ден­нии подвиж­ни­цы; радуй­те­ся, собран­но­му вами ста­ду непре­обо­ри­мии во всем поборницы.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 8

Стран­ное ваше и вель­ми скорб­ное житие не ток­мо чело­ве­ков на зем­ли, но и анге­лов на Небе­си уди­ви: вы бо, заклю­чив­ши­ся в пеще­рах, аки в тем­ных гро­бех, все­усерд­но в теп­ло­те серд­ца и души Еди­но­му Богу рабо­та­сте, да та, яже во дни и в нощи Созда­те­лю ваше­му при­но­си­мая слу­же­ния, неве­до­ма и незна­е­ма будут миро­ви, ведо­ма же и зна­е­ма Само­му Твор­цу явят­ся. Сего ради мы Богу, тако вас научив­ше­му и вра­зу­мив­ше­му, прис­но поем: Аллилуиа.

Икос 8

Все ваше, преб­ла­жен­нии и бого­нос­нии отцы, тща­ние и все о том бяше попе­че­ние, да выну все­злоб­но­му рода хри­сти­ан­ска­го вра­гу сопро­тив­ля­е­те­ся и гор­дую его гла­ву попи­ра­е­те и сти­ра­е­те, обща­го же всем Твор­ца, куп­но со уче­ни­ки сво­и­ми в душах и теле­сех ваших про­сла­ви­те и в сем бла­гом изво­ле­нии вашем и бого­угод­ном подви­ге укреп­ля­е­мии силою свы­ше, толи­ко пре­успе­сте, яко вся воз­мо­го­сте о укреп­ля­ю­щем вас Хри­сте Иису­се. Тем­же и сла­ва Божия воз­сия из пещер ваших и оза­ри вся кон­цы зем­ли, чесо ради тако­вое вам похваль­ное воз­да­ем пение:

Радуй­те­ся, неуто­ми­мии хва­лы и чести Божия в мире рев­ни­те­ли и про­по­вед­ни­цы; радуй­те­ся, высо­ко­ум­ные вра­жия гор­ды­ни креп­цыи смирители.

Радуй­те­ся, враж­деб­ных наве­тов и сту­же­ний досто­хваль­нии упразд­ни­те­ли; радуй­те­ся, непри­яз­нен­ных сетей и пагуб­ных коз­ней муже­ствен­нии воспятители.

Радуй­те­ся, глу­бо­ким сми­ре­ни­ем и кро­то­стию, аки дра­го­цен­ны­ми бисе­ра­ми себе укра­сив­шии; радуй­те­ся, в тех же бого­лю­без­ных доб­ро­де­те­лех мно­гих утвердившии.

Радуй­те­ся, в пост­ни­че­стве и воз­дер­жа­нии древним пустын­но­жи­те­лем порев­но­вав­шии; радуй­те­ся, в неустан­ней молит­ве, без вся­ка­го сту­же­ния и уны­ния, дни и нощи проводившии.

Радуй­те­ся, в той­же пре­бы­ва­ти молит­ве ваших после­до­ва­те­лей доб­ре научив­шии; радуй­те­ся, како бодр­ство­ва­ти про­ти­во вра­жи­им наве­том и оных одо­ле­ва­ти образ и путь нам показавшии.

Радуй­те­ся, на мыс­лен­ныя вра­ги пост, молит­вы и коле­но­по­кло­не­ния, вме­сто ору­жия, упо­треб­ляв­шии; радуй­те­ся, сице­вым вашим тес­ным и скорб­ным жити­ем Божию в мире сла­ву умножившии.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 9

Вся­кий чело­ве­че­ска­го есте­ства чин, нищих и бога­тых, худо­род­ных и высо­ко­род­ных на убо­гое, сми­рен­ное и вель­ми острое житие ваше взи­рая, велие Богу воз­да­ва­ше бла­го­да­ре­ние и попре­мно­гу про­слав­ля­ше Его бла­го­сты­ню и неиз­ре­чен­ное мило­сер­дие, яко сице тес­ное и при­скорб­ное про­хо­ди­ти житие вас устрои, да вы мно­гих от душе­гу­би­тель­ныя извед­ше сте­зи, пас­тыр­ски на сте­зю спа­се­ния наста­ви­те, поуча­ю­ще их прис­но пети Созда­те­лю и Про­мыс­ли­те­лю: Аллилуиа.

Икос 9

Витии избран­нии яви­сте­ся, пре­слав­нии отцы наши, но не по обра­зу мира сего витий­ство­вав­шии, ибо яже мир сей любит, вы всем усер­ди­ем воз­не­на­ви­де­сте, и яже бла­жит и вель­ми почи­та­ет, вы пре­з­ре­сте, и дале­че от себе отверг­ше, аки непо­треб­ное и непо­лез­ное сме­тие, нога­ма сво­има попра­сте, тем­же от всех тако­вое похваль­ное при­ем­ле­те почитание:

Радуй­те­ся, мира и всех его сла­стей, кра­сот и пре­ле­стей доб­лест­нии пре­зри­те­ли; радуй­те­ся, ино­че­ска­го нес­тя­жа­ния и нище­ты теп­лей­шии любители.

Радуй­те­ся, тела ваше­го и всех телес­ных чувств суро­вии умерт­ви­те­ли; радуй­те­ся, кро­то­сти, сми­ре­ния и воз­дер­жа­ния при­снии рачители.

Радуй­те­ся, все ваше уте­ше­ние и бла­жен­ство в нище­те и нес­тя­жа­нии поло­жив­шии; радуй­те­ся, без­мол­ви­ем и от мира устра­не­ни­ем зело себе удобрившии.

Радуй­те­ся, все­це­ло самих себе на Божий про­мысл и попе­че­ние воз­ло­жив­шии; радуй­те­ся, слад­ких бра­шен и гор­та­но­угод­ных питий нико­гда­же похотевшии.

Радуй­те­ся, мяг­ких и свет­лых оде­я­ний на ся ника­ко­же воз­ло­жив­шии; радуй­те­ся, мно­го­ш­вен­ныя руби­ща, аки дра­го­цен­ныя укра­ше­ния, во все­це­лом вашем житии все­гда с любо­вию носившии.

Радуй­те­ся, вме­сто избран­ныя пищи, постом мно­го­днев­ным и ост­рым тела умерщ­вле­ни­ем вас питав­шии; радуй­те­ся, вме­сто слад­ка­го пития, сер­деч­ны­ми сле­за­ми себе самих напоевавшии.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 10

Спа­сти хотя мно­гих, всех обра­ще­ния и спа­се­ния мило­стив­но ожи­да­яй Пре­ми­ло­сер­дый Бог, дру­гих вас апо­сто­лов Рос­сии яви, да вами мно­гих вра­зу­мит и на пра­вый спа­се­ния путь наста­вит, в чем вы апо­столь­ски потружд­ше­ся, в неве­де­нии сущих еван­гель­ской истине неле­ност­но поучая, к пра­во­ве­рию при­ве­до­сте и к хра­не­нию Божи­их запо­ве­дей и бого­угод­но­му и чисто­му житию сло­вом и делом непре­стан­но воз­буж­да­сте, поя Богу Помощ­ни­ку: Аллилуиа.

Икос 10

Сте­на твер­да и креп­кое ограж­де­ние яви­сте­ся, все­х­валь­нии отцы, к вам при­бе­га­ю­щим, не точию бо ино­че­ство­ва­ти с вами хотя­щим руку помо­щи мило­стив­но пода­ва­сте, но и раз­лич­ны­ми мир­ски­ми делы, напастьми и скор­бь­ми отяг­чен­ных и утес­нен­ных тако уте­ша­сте, яко­же роди­те­ли чада своя, во обсто­я­нии скор­бей и болез­ней сущия, уте­ша­ют, отра­ду им сво­им попе­че­ни­ем пода­ю­ще и оте­че­скою лас­кою тяжесть скор­бей облег­ча­ю­ще. За како­вое ваше бла­го­де­тель­ство сице­вое вам бла­го­дар­ствен­ное воз­да­ем пение:

Радуй­те­ся, бед­ству­ю­щим и раз­лич­ны­ми напастьми бори­мым ско­рии помощ­ни­цы; радуй­те­ся, оби­ди­мых и озлоб­лен­ных извест­нии защитницы.

Радуй­те­ся, обу­ре­ва­е­мых тяж­ки­ми мира сего при­ло­ги пре­доб­рии корм­чии; радуй­те­ся, убо­же­ству­ю­щих и в скорб­ней нище­те сущих все­щед­рии обогатители.

Радуй­те­ся, алчу­щих и глад­ству­ю­щих мило­сти­вии кор­ми­те­ли; радуй­те­ся, нестер­пи­мою пали­мых и утес­ня­е­мых жаж­дою пре­див­нии прохладители.

Радуй­те­ся, одеж­ды и кро­ва лишен­ным в нед­рах мило­сер­дия Божия покров и убе­жи­ще откры­ва­ю­щии; радуй­те­ся, сле­пот­ству­ю­щих, наи­па­че же в законе Гос­под­ни заблуж­да­ю­щих, пре­чуд­нии руководители.

Радуй­те­ся, болез­нь­ми и тяж­ки­ми неду­ги одер­жи­мых и томи­мых пре­муд­рии увра­че­ва­те­ли; радуй­те­ся, всех напа­стей, бед и скор­бей силь­нии и креп­цыи прогонители.

Радуй­те­ся, вся­ка­го добра вре­мен­на­го и веч­на­го пода­те­ли; радуй­те­ся, с верою к вам при­те­ка­ю­щих от всех скорб­ных обсто­я­ний теп­лии защитители.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 11

Пение еже при­но­сим вам, бого­нос­нии отцы, несть доволь­но к похва­ле­нию пре­слав­ных ваших подви­гов и тру­дов выше­че­ло­ве­че­ских, яко бо житие бе пре­вос­хо­дя­щее житие чело­ве­че­ское, ангель­ско­му же подо­бя­ще­е­ся, сице и похва­лам от Ангел паче неже­ли от чело­век вам при­но­си­мым быти досто­ит: оба­че усерд­ное наше зря­ще про­из­во­ле­ние, любез­но при­но­си­мое нами при­и­ми­те пение, нас же от грех и вся­ких скверн и нечи­стот ваши­ми молит­ва­ми очи­сти­те, да на всяк день и час чистым серд­цем поем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Све­то­по­да­тель­ная на зем­ном кру­зе яви­с­та­ся све­ти­ла, Божия бла­го­да­ти испол­нен­ная, отцы преб­ла­жен­нии, всю все­лен­ную, из под­зем­на­го пещер­на­го спу­да, пре­свет­лы­ми ваши­ми доб­ро­де­тель­ми ясно про­све­ща­ю­щия, дела бо ваша из под­зем­ных воз­си­яв­ше заклю­че­ний, тако все­му миру во уве­де­ние и позна­ние при­и­до­ша, яко и Восток оная убла­жа­ет, и Запад вели­ча­ет, и Юг вос­хва­ля­ет, и Север попре­мно­гу про­слав­ля­ет. Тем­же и мы сице вам от люб­ве припеваем:

Радуй­те­ся, всех доб­ро­де­те­лей неле­ност­нии испол­ни­те­ли; радуй­те­ся, мно­гих мона­ше­ских оби­те­лей пре­доб­рии соградители.

Радуй­те­ся, вся­ких доб­ро­де­те­лей пре­свет­лая зер­ца­ла; радуй­те­ся, креп­кая и непре­одо­ли­мая ваших оби­те­лей забрала.

Радуй­те­ся, пре­крас­ная и пре­чуд­ная Духа Свя­та­го жили­ща; радуй­те­ся, всех бого­угод­ных и бла­го­при­ят­ных дел пре­удоб­рен­ная вместилища.

Радуй­те­ся, Твор­цу и Богу ваше­му во вре­мен­нем житии доб­ре уго­див­шии; радуй­те­ся, к исхо­ду от сея вре­мен­ныя и мно­го­труд­ныя жиз­ни пре­крас­но себе уготовившии.

Радуй­те­ся, ваших уче­ни­ков, аки истин­ных чад, не точию в живо­те сем, но и при исхо­де наи­па­че на бого­угод­ное житие наста­вив­шии; радуй­те­ся, тем­же уче­ни­ком, по отше­ствии отсю­ду, неви­ди­мое спре­бы­ва­ние и все­гдаш­нее содей­ствие и помощь обещавшии.

Радуй­те­ся, в небес­ная жили­ща бого­по­спеш­но без вся­ка­го пре­пя­тия вшед­шии; радуй­те­ся, мзду велию за ваша ино­че­ская зло­стра­да­ния от Все­щед­ра­го Мздо­воз­да­я­те­ля восприемшии.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 12

Бла­го­дать, юже Все­ми­ло­сти­вый и Все­щед­рый Бог от Сво­их неис­то­щи­мых пода­ва­ше сокро­вищ, нико­гда­же в вас тща и празд­на быва­ше, но выну оби­лен плод тво­ря­ше, аки зер­но доб­рое в доб­рую ввер­жен­ное зем­лю, вы бо вер­ным и муд­рым рабом, от сво­е­го гос­по­ди­на талан­ты взем­шим, упо­до­бив­ше­ся, тако сила­ми, свы­ше вам пода­ва­е­мы­ми, тру­до­любне дела­сте, яко да и Богу при­ят­ни и любез­ни яви­те­ся, и себе в небес­ных селе­ни­ях нескон­ча­е­мое при­об­ря­ще­те воз­да­я­ние, непре­стан­но пою­ще Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще ваше без­молв­ное и весь­ма от житей­ских и мир­ских попе­че­ний уда­лен­ное, со Еди­ным Богом житие, похва­ля­ем мно­го­бо­лез­нен­ныя тру­ды и подви­ги ваши, почи­та­ем днев­ныя и все­нощ­ныя бде­ния и молит­вы, сла­вим частыя долу­ле­га­ния и коле­но­пре­кло­не­ния, и вся та чтим пло­ти умерщ­вле­ния и духа сокру­ше­ния, яже люб­ве ради Хри­сто­вы бла­го­душ­но подъ­ясте, вос­по­ми­на­ем куп­но и мздо­воз­да­я­ния, яже от пра­вед­на­го Судии и Мздо­воз­да­я­те­ля Бога обиль­но вос­при­я­ли есте, сице воспевающе:

Радуй­те­ся, в небес­ней нескон­ча­е­мей сла­ве Анге­лом упо­до­бив­ши­и­ся; радуй­те­ся, честь рав­ную пат­ри­ар­хом приемшии.

Радуй­те­ся, в чине про­ро­ков, яко дар про­ро­че­ства иму­щии, впи­сан­нии; радуй­те­ся, к лику апо­сто­лов и еван­ге­ли­стов, яко сло­вом и делом Хри­ста бла­го­ве­стив­шии, сопричтеннии.

Радуй­те­ся, в сон­ме муче­ни­ков, яко мно­го Хри­ста ради пре­тер­пев­шии, бла­го­чест­но вос­при­я­тии; радуй­те­ся, в собра­нии испо­вед­ни­ков саном испо­вед­ни­че­ства почтеннии.

Радуй­те­ся, с дев­ству­ю­щи­ми, яко дев­ствен­ни­цы, воз­ве­ли­чен­нии; радуй­те­ся, со все­ми свя­ты­ми доб­ре Богу уго­див­ши­ми, уча­стие и насле­дие обретшии.

Радуй­те­ся, пре­слад­ким и бла­жен­ным Пре­свя­тыя Тро­и­цы лице­зре­ни­ем выну насы­ща­ю­щи­и­ся; радуй­те­ся, по ино­че­ских под­ви­зех и пост­ни­че­ских тру­дех нескон­ча­е­мым упо­ко­е­ни­ем наслаждающиися.

Радуй­те­ся, неиз­ре­чен­ных благ, пре­по­доб­ным от века уго­то­ван­ных, насле­дия пра­вед­но удо­сто­ив­ши­и­ся; радуй­те­ся, Цар­ствия Небес­на­го, вся в себе сла­до­сти и кра­со­ты, вся вели­чия и бла­жен­ства, ум чело­ве­че­ский пре­вос­хо­дя­щия, содер­жа­ща­го, общ­ни­цы и обла­да­те­ли явившиися.

Радуй­те­ся, Анто­ние и Фео­до­сие, мона­ше­ска­го в Рос­сии жития первоначальницы.

Кондак 13

О преб­ла­жен­нии и вся­кия чести достой­нии, отцы бого­нос­нии, Анто­ние и Фео­до­сие Печерст­ии, малое сие моле­ние, нами, недо­стой­ны­ми, вам от люб­ве при­но­си­мое, любез­но при­им­ше, ваше куп­но же и наше Оте­че­ство от всех непри­яз­нен­ных напа­де­ний и вра­жи­их наве­тов непо­ко­ле­би­мо и невре­ди­мо соблю­ди­те, нас же, сыновне с верою и любо­вию к вам при­те­ка­ю­щих, от вся­ких бед, скор­бей и напа­стей оте­че­ски изба­ви­те, да выну бла­го­дар­но поем о вас Богу Спа­си­те­лю: Аллилуиа.

Этот кондак чита­ет­ся три­жды, затем 1‑й икос «Анге­лом подоб­на­го…» и 1‑й кондак «Избран­нии и Духа Святаго…».

Молитва

Пре­по­доб­нии и бого­нос­нии отцы наши Анто­ние и Фео­до­сие, к вам мы греш­нии, яко к теп­лым заступ­ни­ком и ско­рым помощ­ни­ком и извест­ным пред­ста­те­лем, усерд­но при­бе­га­ем, сми­рен­но про­ся­ще вашея помо­щи и заступ­ле­ния в без­дне зол и бед погру­жа­е­мии, яже на всяк день и час нам и от чело­век лука­вых при­клю­ча­ют­ся и от духов зло­бы под­не­бес­ныя, все­гда и вез­де и вся­ки­ми обра­зы поги­бе­ли душ и телес наших ищу­щих, нахо­дят на ны. Извест­ны бо есмы несум­нен­но, коль вели­кое к мило­серд­но­му Богу има­те дерз­но­ве­ние: еще бо на зем­ли меж­ду стран­ству­ю­щи­ми к Гор­не­му Оте­че­ству пре­бы­ва­ю­ще, велию силу бла­го­да­ти Божия, уста­ми и рука­ми ваши­ми чудо­дей­ству­ю­щия, в себе пока­за­сте, яко и огнь с небес, по подо­бию Или­и­ну, на пока­за­ние места, на нем­же имя­ше быти осно­ва­на, на честь и все­гдаш­нее Бога и Божия Мате­ре сла­во­сло­вие, вели­кая цер­ковь Печер­ская, и росу, по обра­зу Гедео­но­ву, на очи­ще­ние и веч­ное про­слав­ле­ние того­жде свя­та­го места низ­ве­до­сте: також­де вемы, коль мно­гое мно­же­ство мужей и жен, из раз­ных стран и наро­дов, скор­бя­щих и напаст­ву­е­мых, или раз­лич­ны­ми тяж­ки­ми болез­ня­ми одер­жи­мых, или под бре­ме­нем наси­лия и при­тес­не­ния неудобь носи­мым упа­да­ю­щих и жития сво­е­го отча­ява­ю­щих­ся, ваши­ми молит­ва­ми и заступ­ле­ни­ем полу­чи­ша ско­рое себе облег­че­ние и избав­ле­ние. Аще убо вся та помо­ще­ство­ва­ния, еще в смерт­ном суще стран­ство­ва­нии, бед­ству­ю­щим мило­стив­но пода­ва­сте, коль­ми паче днесь, егда уже Все­мо­гу­щей пред­ста­сте Тро­и­це, и боль­шее при­я­сте дерз­но­ве­ние, во еже моли­ти Ю о нашем недо­сто­ин­стве, и нас в бедах и печа­лех сущих уте­ша­ти, в тяж­ких нуж­дах и напа­стех по нас рато­ва­ти, в зло­клю­че­ни­ях и бед­стви­ях нас засту­па­ти и защи­ща­ти. Сего ради и мы, столь мно­ги­ми враж­деб­ны­ми наве­та­ми, озлоб­ле­ни­я­ми и ковар­ны­ми зло­умыш­ле­ни­я­ми отвсю­ду угро­жа­е­мии и тес­ни­мии, ваше­му теп­ло­му и силь­но­му по Бозе вру­ча­ем себе покро­ви­тель­ству и защи­ще­нию, и усерд­но молим бла­го­сты­ню вашу: сохра­ни­те нас невре­жден­ных от всех бед и зол, наи­па­че же от бесов­ских коз­ней и хит­ро­стей, льсти­вых под­сту­пов и наг­лых напа­де­ний, да не будем им в пору­га­ние и посме­я­тель­ство, но тако их креп­кою вашею помо­щию от нас отже­ни­те, яко­же во дни оны от оби­те­ли отг­на­сте их, мно­гая пако­сти ино­гда дею­щих. Сице­вая же их непо­лез­ная укро­тив­ше на ны воста­ния и устрем­ле­ния, тако нас, утвер­жден­ных в вере, надеж­де и люб­ви посто­ян­ных соде­лай­те, да нико­ли­же нами како­вое воз­об­ла­да­ет недо­уме­ние, или сум­не­ние в тех, яже Свя­тая Мати Цер­ковь веро­ва­ти поуча­ет, и испо­ве­да­ти дерз­но­вен­но пове­ле­ва­ет. Надеж­ду нашу на Гос­по­да Бога в душах наших весом и мерою прав­ды и мило­сти Божия сице устрой­те, яко да ниже излишне упо­ва­ем обе­щан­ная от Бога без тру­да и подви­га вос­при­я­ти, ниже, зря­ще вели­кая пре­гре­ше­ния и тяж­кая зако­но­пре­ступ­ле­ния, весь­ма Божия мило­сер­дия отча­и­ва­ем­ся. Любовь в серд­цах наших сице утвер­ди­те, и достой­ну соде­лай­те, да ничто­же зем­ное и ско­ро­гиб­ну­щее паче Бога, вся сотвор­ша­го и вся в Себе содер­жа­ща­го, ниже помыш­ля­ем, ниже жела­ем, ниже пред­по­чи­та­ем. Чув­ства наша душев­ная вку­пе и телес­ная в тако­вом бла­го­устро­е­нии и бла­го­леп­ной мер­но­сти на всяк день и час удер­жи­вай­те и снаб­де­вай­те, да теми нико­гда­же Бла­га­го, Чело­ве­ко­лю­би­ва­го Бога про­гне­ва­ем. Разум уце­ло­муд­ри­те, да он паче о Бозе, Его вез­де­при­сут­ствии и бла­го­про­мыш­ле­нии помыш­ля­ет, неже о вре­мен­ных и ничто­же сущих печет­ся. Раз­вра­щен­ную волю нашу выну исправ­ляй­те, да нико­ли­же хощет, еже хоте­нию Божию сопро­тив­ля­ет­ся, но теми да улов­ля­ет­ся, и в сих без­мя­теж­но и без­пе­чаль­но да пре­бы­ва­ет, яже суть Богу угод­на и при­ят­на, чело­ве­ку же спа­си­тель­на и полез­на. Память истрезв­ляй­те, да та непре­стан­но пред­став­ля­ет уму и сия, ими­же Все­ми­ло­сти­ва­го про­гне­ва Бога и Его бла­го­у­тро­бие раз­дра­жи и оная, яже вся­ка­го чело­ве­ка, кро­ме вся­ка­го сум­не­ния, по вре­мен­ной сей жиз­ни ожи­да­ют; к сим­же и Оте­че­ства ваше­го не забы­вай­те, но в мир­ном устро­е­нии пре­бы­ва­ти ему у Пре­сто­ла Вели­че­ства Божия непре­стан­но хода­тай­ствуй­те. Вся люди, сущыя в стране нашей, мир­ных и без­пе­чаль­ных сохра­ни­те, и от вся­ка­го зла­го обсто­я­ния вско­ре изба­ви­те. Егда же при­спе­ет наше от вре­мен­на­го сего жития отше­ствие и к веч­но­сти пре­се­ле­ние, сице нам в помощь пред­ста­ни­те и от наси­лий вра­жи­их сво­бо­ди­те, яко­же пред­ста­сте ино­гда Ераз­му мона­ху в тяж­ком смерт­ном бед­ствии обре­тав­ше­му­ся, и сице серд­ца наша к истин­но­му пока­я­нию и жале­нию о гре­хах подвиг­ни­те, яко­же и она­го серд­це подви­го­сте, иже в истин­ном пока­я­нии от здеш­них к Богу отъ­и­де, да и мы, в сицем сове­сти нашея сви­де­тель­стве, Пре­свя­тей и Нераз­де­ли­мей пред­став­ше Тро­и­це, про­слав­ля­ем Ю куп­но с вами и все­ми свя­ты­ми в без­ко­неч­ныя веки. Аминь.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки