Канон на Рождество Предтечи и Крестителя Господня Иоанна (2‑й)


Рождество честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Настав­ль­ше­му древ­ле Изра­и­ля, бежа­ща­го от рабо­ты фара­о­но­вы, и в пусты­ни питав­ше­му, поим Изба­ви­те­лю, Богу наше­му, яко прославися.

Мол­ча­ние стар­чо закон­на­го писа­ния образ носит таин. Ибо, при­шед­ши бла­го­да­ти, Мои­сей умол­ча: подо­ба­ше бо, пре­муд­ро­сти сокро­ви­щу явль­шу­ся, всем молчати.

В церк­ви кадя­щу свя­щен­ни­ку, Ангел пред­ста свы­ше, вопия: стран­на рож­де­ства бла­го­ве­стие, при­и­дох, тебе нося, стар­че: при­и­ме­ши бо от непло­до­ве рож­де­ния плод, Кре­сти­те­ля Христова.

Что уди­вил­ся еси, стар­че? Что, не веруя, сто­и­ши, гла­го­лю­ще­му тебе сия? Ангел бо есть веща­яй, аще и образ носит чело­веч. Буди нем убо на вре­мя, даже до рож­де­ства Сло­ва гласа.

Иже мол­ча­ние Заха­ри­и­но, мол­ча­ния поло­жив образ зако­ну напи­сан­но­му и тем пока­зав ми пока­я­ния про­по­вед­ни­ка зову­ща, гла­са вопи­ю­ща­го пода­ва­ет, неплод­ству­ю­щей сына.

О, пре­слав­ных вещей Хри­сто­ва Пред­те­чи! Иже, преж­де пелен познав пле­ни­цы наша Раз­ре­ш­ша­го и наро­ды Освя­щ­ша, днесь, от Ели­са­ве­ти роди­вся, раз­ре­ша­ет отцу глас.

Бого­ро­ди­чен: Тя, Божие вме­сти­ли­ще и мыс­лен­ную лестви­цу, еюже сни­де Бог и, вооб­раж­ся, наше убо суще­ство на Небе­са воз­ве­де, вси яко спа­се­нию Хода­та­и­цу восхваляем.

Песнь 3

Ирмос: Утвер­жда­яй гром и сози­да­яй дух, утвер­ди мене, Гос­по­ди, да Тя пою истин­но и тво­рю волю Твою, яко несть свят, яко Ты, Боже наш.

Ели­са­вет, преж­де непло­ды сущи, Хри­сте, Цер­ковь Твою про­об­ра­жа­ше, яже от язык, и, рожд­ши пре­слав­но, паки пока­зу­ет мно­го­чад­ну непло­ды явль­шу­ю­ся иногда.

Пути убо исправль Гос­под­ни, сте­зю про­уго­то­вав, пока­я­ния же пло­ды пока­зал еси чело­ве­ком и жиз­нен­но­му научил еси пути, про­ро­че и про­по­вед­ни­че Христов.

Ели­са­веть, днесь игра­ю­щи, носит тя, Пред­те­че, на объ­я­ти­ях соста­рев­ших­ся и вопи­ет, хва­ля­щи­ся: несть свят, яко­же Ты, Гос­по­ди Боже наш.

Бого­ро­ди­чен: Пра­от­цев раз­ре­ши­ла еси печаль, радость нам рожд­шая, Живо­то­дав­ца и Изба­ви­те­ля, Его­же, Пре­чи­стая Бого­ро­ди­це, при­леж­но моли спа­сти­ся ста­ду Твоему.

Седален, глас 8

Заха­ри­ин глас свет­ло раз­ре­ши Сло­ве­се глас рож­дь­ся, Пред­те­ча, и зако­на непло­дие всем пока­за, зовый: покай­те­ся, сущии на зем­ли, се бо при­и­де и яви­ся Иисус, вся хотя изба­ви­ти от пер­выя клят­вы, про­све­щая Кре­ще­ни­ем. Воис­ти­ну чудо преславно!

Песнь 4

Ирмос: Услы­шах слав­ное смот­ре­ние Твое, Хри­сте Боже, яко родил­ся еси от Девы, да от лести изба­ви­ши зову­щия: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Пока­я­ние отвер­зе­ся тво­им рож­де­ством, Пред­те­че и про­по­вед­ни­че. Ты бо един про­по­ве­дал еси, взы­вая: покай­те­ся, Цар­ство Небес­ное приближися.

Дев­ство утвер­жда­ет­ся и цело­муд­рие тор­же­ству­ет, пусты­ня весе­лит­ся и мир празд­ну­ет рож­де­ством тво­им, Предтече.

Ели­са­веть раду­ет­ся, и Заха­рия веща­ет паки: оба убо обнов­ля­ют­ся по ста­ро­сти Иоан­но­вым абие гла­сом и просвещаются.

Бого­ро­ди­чен: Неопа­ли­мую купи­ну Тя зако­но­по­лож­ник зря­ще древ­ле, Дани­ил же гору свя­тую смот­ря­ше, еди­на Мати Дево, Владычице.

Песнь 5

Ирмос: Воз­си­яй ми, Гос­по­ди, свет пове­ле­ний Тво­их, яко к Тебе дух мой утре­ню­ет и поет Тя: Ты бо еси Бог наш, и к Тебе при­бе­гаю, Царю мира.

Звез­ду про­уго­то­вал еси, Прав­ды Солн­це, Кре­сти­те­ля Тво­е­го Иоан­на, от обе­ща­ния рож­ден­на­го днесь и рожд­ша­го раз­ре­ш­ша глас.

Не вещай, не сопро­тив гла­го­ли, стар­че освя­щенне, Гав­ри­ил бо гла­го­лет ти, пер­вый во Архан­ге­лех, Божия таин­ства и еже к нам Того сни­тие сказуя.

Стар­че, не неве­руй, Бог бо обе­ща­ва­ет, яко в ста­ро­сти роди­ши сына, его­же о рож­де­стве мно­зи воз­ра­ду­ют­ся, той бо при­и­дет силою Илииною.

Про­ро­че, про­по­вед­ни­че, Пред­те­че, еже от непло­ды про­зя­бе­ние, воз­ве­сти­те­лю пока­я­ния, пустын­ное овча, Све­та све­тиль­ни­че, о всех моли, чту­щих тя верно.

Бого­ро­ди­чен: Яко дверь непро­хо­ди­му, и купи­ну неопа­ли­му, и несе­ко­му гору, от неяже камень усе­че­ся, Иже из Тебе вопло­ща­е­мый, вос­пе­ва­ем, Вла­ды­чи­це, Мати всех Творца.

Песнь 6

Ирмос: Буря мя помыш­ле­ний, постиг­ши, во глу­би­ну низ­вла­чит мя без­мер­ных гре­хов, но Ты, Упра­ви­те­лю Бла­гий, пред­ва­рив, упра­ви, яко про­ро­ка, и спа­си мя.

Днесь пустын­ный граж­да­нин Иоанн раж­да­ет­ся, пока­я­ния про­по­вед­ник и бла­го­да­ти сви­де­тель исти­нен, Пред­те­ча Сло­ва и Све­ту пред­си­я­ю­щая звезда.

Днесь секи­ра, иско­вав­ши­ся, посе­че­ние пред­ла­га­ет душам непло­дия, и насаж­да­ет пло­ды доб­ро­де­тель­ныя, преды­дет твер­до в рож­де­стве тво­ем, Предтече.

Воз­ра­до­ва­ся Иор­дан пре­слав­но и игра­ет, науча­я­ся, Иоан­на слы­ша, от неплод­на рож­де­на чре­ва, море же лику­ет вод­ны­ми игрании.

Све­тиль­ник, Све­та при­ше­ствие пред­тек, про­по­ве­да Агн­ца Божия, Спа­са, свет воз­си­яв­ша­го зем­ли, есте­ства же все­го духовне преджрена.

Бого­ро­ди­чен: Без­дну мило­сти рожд­шая, стра­стей моих без­дну пучи­ною щед­рот Тво­их пото­пив­ши, тучу от души подаждь ми слез, Бого­ро­ди­тель­ни­це Всенепорочная.

Кондак, глас 3

Преж­де непло­ды днесь Хри­сто­ва Пред­те­чу раж­да­ет, и той есть испол­не­ние вся­ка­го про­ро­че­ства: Его­же бо про­ро­цы про­по­ве­да­ша, на Сего во Иор­дане руку поло­жив, яви­ся Божия Сло­ва про­рок, про­по­вед­ник, вку­пе и Предтеча.

Икос

Вос­хва­лим ныне Гос­под­ня Пред­те­чу, его­же свя­щен­ни­ку Ели­са­веть роди из ложе­сн неплод­ных, но не без семене: Хри­стос бо един вме­сти­ли­ще прой­де непро­хо­ди­мо без семене. Иоан­на непло­ды роди, без мужа же сего не роди, Иису­са же, осе­не­ни­ем Отца и Духа Божия, Дева роди Чистая. Но Без­се­мен­но­му яви­ся от неплод­ныя про­рок и про­по­вед­ник, вку­пе и Предтеча.

Песнь 7

Ирмос: В пещи авра­а­мстии отро­цы пер­сид­стей, любо­вию бла­го­че­стия паче, неже­ли пла­ме­нем, опа­ля­е­ми, взы­ва­ху: бла­го­сло­вен еси в хра­ме сла­вы Тво­ея, Господи.

Заха­рия, умол­чав на вре­мя, воз­ве­сти мол­ча­ние писа­ни­ем и, паки про­ве­щав, рож­де­ством тво­им, Пред­те­че, Духа бла­го­дать воз­ве­ща­ет преславно.

Церк­ви подо­бит­ся непло­ды без­чад­ная, Ели­са­веть все­чест­ная, яже пер­вее убо сущи тре­ба­ми и сква­ра­ми очер­не­на, ныне же хва­ля­щи­ся и доб­ро­тою и рождением.

Пред­те­чи рож­де­ством ост­рит­ся днесь секи­ра духов­ная, еюже вся посе­ка­ют­ся стра­стей взыг­ра­ния, тай­но же про­цве­та­ют пло­ды покаяния.

Яко вет­ха­го и нова­го хода­тая тя, Пред­те­че, и сте­зи исправ­ля­ю­ща Хри­сто­вы, очи­ща­ю­ща­го согре­ше­ний гум­но духов­ною лопа­тою, почи­та­ем, Иоанне.

Иже пред Солн­цем тек­ша­го, Хри­стом Богом нашим, Иоан­на слав­на­го, яко звез­ду, Пред­те­чу и пока­я­ния про­по­вед­ни­ка вос­по­ем вси, от неплод­ныя прошедшаго.

Бого­ро­ди­чен: Во чре­во Твое, Дево, без­се­мен­но все­ль­ша­ся, и рожд­ша­ся за неиз­ре­чен­ное и конеч­ное сми­ре­ние, и нас ради Обни­щав­ша­го о всех моли­ти не пре­стай, Богородице.

Песнь 8

Ирмос: Вся­че­ская, Вла­ды­ко, пре­муд­ро­стию Тво­ею соста­вил еси, зем­ли же паки утвер­дил еси, яко­же веси, дно, осно­ва­ни­ем водру­зи­вый на водах без­мер­ных. Тем вси вопи­ем, вос­пе­ва­ю­ще: бла­го­сло­ви­те, дела Гос­под­ня, непре­стан­но Господа.

Познал еси, Пред­те­че, Ему­же покло­нил­ся еси преж­де рож­де­ства и преж­де пелен тво­их, Хри­ста Жиз­но­дав­ца, и взыг­ра­нь­ми пока­зал еси Сего, Гос­по­да Тво­е­го нарек, вза­им взем матер­ний язык к пению Хри­ста, Бога нашего.

Кон­цы днесь все­лен­стии пред­празд­ну­ют, раду­ют­ся Анге­ли и дуси пра­вед­ных, живу­щии весе­лят­ся, умер­шии же паки, Иоан­ну рожд­шу­ся, при­ем­ше им про­по­ведь всех Спа­са Господа.

Подо­бя­ся днесь Иоан­ну, Иор­дан мок­ры­ми быст­ри­на­ми игра­ше пре­слав­но, слы­ша раж­да­е­ма рав­но­ан­гель­на­го жити­ем от ста­ри­цы неплод­ны, исправ­ля­ю­ща­го пути и сте­зи Гос­под­ни и мир крестившаго.

Начер­та днесь Заха­рия на дсце имя бого­на­ре­чен­ное про­ро­ка и Пред­те­чи, мол­ча же воз­з­ва: Иоанн да наре­чет­ся рож­дей­ся мне на ста­рость. Подоб­но есть от обе­ща­ния рожд­ше­му­ся стран­ное звание.

Бого­ро­ди­чен: Креп­ко уте­ше­ние и непо­стыд­ну надеж­ду, сте­ну необо­ри­му и Боже­ствен­но пред­ста­тель­ство людие Твои имут Тя, иже Тя сла­вят, Дево, и, спа­са­е­ми, зовут при­леж­но: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, непре­стан­но Господа.

Песнь 9

Ирмос: Яко сотво­ри Мне вели­чия Силь­ный, и свя­то Имя Его, и милость Его в род и род боя­щим­ся Его.

В тебе вели­кое се и пре­слав­ное Бог сотво­ри зна­ме­ние, свя­щен­ни­че: по ста­ро­сти бо сына и по умерщ­вле­нии удов раж­да­е­ши Предтечу.

Да слы­шат непло­ды и да вос­по­ют Бога, се бо Ели­са­веть вопи­ет: по ста­ро­сти сына и по умерщ­вле­нии удов раж­даю Предтечу.

Весе­ли­ся, Заха­рие, и радуй­ся ныне о Бозе: се бо Ели­са­веть сос­цы пита­ет по ста­ро­сти сына и по умерщ­вле­нии удов раж­да­ет Предтечу.

Сла­ва Дав­ше­му неплод­ней по ста­ро­сти плод, стар­цу и про­ро­ку сына, гото­вя­ща Ему люди совер­шен­ны, Боже­ствен­на­го Предтечу.

Бого­ро­ди­чен: В Тя все­ли­вся, Иже в нед­рех сый Оте­че­ских роди­ся без стра­сти и тли и при­ве­де нас за мило­сер­дие Отцу и Боже­ствен­но­му Духу.

Светилен

Пред­те­че­во днесь радо­сто­твор­ное рож­де­ние сето­ва­ние решит отча без­гла­сия и рожд­шия неплод­ство, воз­ве­ща­ет же насто­я­щую радость и весе­лие. Тем­же и вся тварь свет­ло тое празднует.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки