Канон преподобному Амвросию Оптинскому

Преподобный Амвросий Оптинский

глас 8

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погру­зи́ чудотворя́й ино­гда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же бег­ле­ца́, пешехо́дца спа­се́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Це́рковь ны́не торжеству́ет, све́тло пра́зднующи твою́ святу́ю па́мять, и с ра́достию воспева́ет ти́ хвале́бную пе́снь, сла́вящи Го́спода, ди́внаго во святы́х Свои́х.

Позна́л еси́ сла́дость жи́зни во Хри­сте́ и не обину́яся оста́вил еси́ пре́лесть земны́х бла́г и суе­ту́ ми́ра, все­го́ себе́ покори́в Бо́гу.

Кто́ изочте́т по́двиги твоя́, я́же поне́сл еси́ ра́ди Ца́рствия Небе́снаго, в пе́нии, бде́нии и поще́нии утвержда́я ду́х сво́й.

Восходи́л еси́ от си́лы в си́лу в доброде́лании за́поведей Христо́вых и стяжа́л еси́ да́р Ду́ха Свята́го, Его́же де́йствием спа́сл еси́ мно́гия души́ христиа́нския.

Богоро́дичен: Богоро́дице Присноде́во Мари́е, про­стри́ ми́ ми́лостивне десни́цу на по́мощь умоля́ющи Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га: я́ко уя́звен е́смь лю́те, и на Тя́ то́чию наде́жду мою́ положи́х, Ты́ мя́ уще́дри.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небе­са́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Хри­сте́, за́поведей Твои́х утвер­ди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Послуша́нием соверше́нным отверга́лся еси́ во́ли сво­ея́ и те́м стра́сти суще­ства́ па́дшаго Ада́ма отри́нул еси́, все­го́ себе́ преда́в води́тельству Богому́дрых ста́рцев и отце́в Пу́стыни, и́же и воз­рас­ти́ тя́ в ме́ру во́зраста духо́внаго.

Целому́дрия кра­со­ту́ стяжа́ла е́сть твоя́ чи́стая душа́, си́лою покая́ния совле́кшися ве́тхаго челове́ка и в духо́вном преспе́янии обле́кшися во Христа́.

Бога́тства тле́ннаго ми́ра возненави́дел еси́ и бы́л еси́ я́ко стра́нник и прише́лец на зем­ли́, взыску́я Гра́да Небе́снаго, те́мже Домовлады́ка вве­де́ тя́ в черто́г сла́вы Своея́.

Христо́с Бо́г обо­га­ти́ тя́ да́ром чуде́с, и мно́гия боле́зни стра́ждущих исцели́л еси́, не оста́ви на́с, ча́ющих от тебе́ благода́тную по́мощь.

Богоро́дичен: Наде́жда и упова́ние на́ше, Влады́чице ми́ра, блага́я Помо́щнице, спа­си́ и в кре́пости ро́г воз­не­си́ правосла́вных и лю́ди на́ша от вся́ких бе́д и от разли́чных обстоя́ний свободи́.

Седа́лен, гла́с 4.

Ли́к мона́хов ны́не славосло́вит тя́, преподо́бне о́тче на́ш Амвро́сие, ублажа́я честну́ю па́мять твою́, и вся́ оби́тель в ра́дости торжеству́ет, почита́ющи твое́ чи́стое в доброде́телех житие́ и мно́жество чудотворе́ний, тобо́ю произлива́емых. Те́мже мы́ вси́ вку́пе вопие́м: спаса́й на́с моли́твами твои́ми, Амвро́сие, о́тче на́ш.

Богоро́дичен: Под твое́ благоутро́бие притека́юще, мо́лим, Богоро́дице Де́во, не пре́зри рыда́ния на́шего и моли́твы, но уско­ри́ изба́вити от бе́д и скорбе́й лю́ди безотве́тныя: ты́ бо Еди́на еси́ изве́стнейшее христиа́ном Упова́ние, и к Тебе́ прибега́юще вси́ спаса́емся.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нище­ту́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Избра́нный сосу́д Ду́ха Свята́го бы́л еси́ и то́ки чуде́с изли́л еси́. При­и­ми́ на́ша моли́твы и исце­ли́ на́с от ра́н грехо́вных и страсте́й.

Позна́вый си́лу моли́твы во спасе́ние души́, научи́ на́с душеполе́зно моли́тися ко Изба́вителю все́х ми́лостивому Иису́су.

Ве́ру и́стинную Правосла́вную утвер­ди́ в лю́дех Твои́х, чту́щих тя́ я́ко ревни́теля уче́ния Христо́ва.

Что́ воздади́м ти́, преблаже́нне о́тче на́ш, за вся́, я́же возда́л еси́ на́м, ча́дом твои́м, чту́щим твою́ честну́ю па́мять.

Богоро́дичен: Из Твои́х пречи́стых чре́сл, Богороди́тельнице, Сло́во Бо́жие произы́де несказа́нно, Его́же объе́мши, от зо́л изба́вити умо­ли́ зову́щих: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Тво­е­го́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обра­ти́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Све́том уче́ния Христо́ва просвеще́нный, мра́к заблужде́ния грехо́внаго отме́л еси́, наста́ви во све́те повеле́ний Бо́жиих и на́с, омраче́нных страстьми́.

Но́вая све­ща́ воз­сия́ тобо́ю, о́тче, на зем­ли́ Росси́йстей, озаря́я све́том люб­ве́ Боже́ственныя вся́ до́льная. Про­све­ти́, Богоно́се, на́с, недосто́йных ча́д твои́х, све́том за́поведей Христа́.

Возлюби́л еси́ бли́жняго и подъя́л еси́ его́ бре́мя грехо́в и скорбе́й, да у́зрит све́т и́стины и испра́вит сто­пы́ своя́ к де́ланию за́поведей Христо́вых.

Унасле́довал еси́ Ца́рство Небе́сное, иде́же пра́зднующих гла́с непреста́нный и безконе́чная сла́дость зря́щих лица́ добро́ту Бо́га неизрече́нную.

Богоро́дичен: Нескве́рная А́гница и Богоотрокови́це Мари́е, Твои́ми моли́твами укрепи́вшеся, святи́и победи́ша бесо́вския си́лы: те́мже и на́м, упова́ющим на Тя́, ско́ро предста́ни в по́мощь, да посра́мятся и паду́т вси́ явля́ющии рабо́м Твои́м зла́я.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глу­би­ны́ зо́л воз­ве­ди́, молю́ся: к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Кре́пкое заступле́ние бу́ди все́м, притека́ющим к твое́й по́мощи в неду́зех и печа́лех, о́тче на́ш Амвро́сие, О́птинския оби́тели вели́кий Ста́рче.

Изба́ви на́с от кова́рства лука́вых духо́в и изве­ди́ из глу­би­ны́ грехо́вныя, да очи́стит на́с Христо́с Бо́г от беззако́ний на́ших и спасе́т ду́ши на́ша.

Ка́ко рце́м твоя́ благодея́ния лю́дем, стра́ждущим и уничиже́нным? Ка́ко воспои́м ти́ благода́рственную пе́снь? При­и­ми́ ны́не пе́снь хвале́бную недосто́йных ча́д твои́х.

Посе­ти́ на́ша не́мощи по ми́лости твое́й, исце­ли́ я́звы духо́вныя си́лою да́нною ти́ свы́ше благода́ти, да воста́нем от ме́ртвеннаго сна́ грехо́внаго.

Богоро́дичен: Песносло́вяще, Чи́стая, из утро́бы Тво­ея́ Вопло́щшагося, Тя́ славосло́вим, я́ко Бо́жию Ма́терь.

Конда́к, гла́с 2.

Заве́т пастыренача́льника испо́лнив, ста́рчества благода́ть насле́довал еси́, боле́знуя се́рдцем о все́х с ве́рою притека́ющих к тебе́, те́мже и мы́, ча́да твоя́, с любо́вию вопие́м ти́: о́тче святы́й Амвро́сие, моли́ Хри­ста́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И́кос.

Доброзра́чное житие́ показа́л еси́ и свои́ми доброде́тельми озари́л еси́ всю́ зе́млю ру́сскую, привле́кл еси́ к себе́ вся́ кон­цы́ оте́чества на́шего, окормля́я неисче́тную па́ству ве́рных ча́д твои́х, и́хже с любо́вию призре́л еси́ я́ко оте́ц чадолюби́вый и ми́лостивый. Те́мже сте́кшеся в де́нь преставле́ния тво­е­го́ во умиле́нии зове́м: ра́дуйся, подви́жниче благоче́стия, восприе́мый бога́тыя да́ры Ду́ха Всесвята́го; ра́дуйся, высо­то́ смире́ния и терпе́ния, и́миже науча́еши ве́рных ча́д свои́х; ра́дуйся, дре́во плодоно́сное, и́мже напита́л еси́ мно́жество а́лчущих жи́зни ве́чныя; ра́дуйся, цве́те благоуха́нный люб­ве́ Боже́ственныя, е́юже утеша́ются скорбя́щии и боле́знующии; ра́дуйся, исто́чниче приснотеку́щий чуде́с и благотворе́ний от ни́хже боля́щии исцелева́ют и ги́бнущии спаса́ются; ра́дуйся, дерзнове́нный хода́таю на́ш пред пра́ведным Судие́ю; ра́дуйся, помо́щниче на́м пресла́вный во все́х обстоя́ниих; ра́дуйся, Богому́дре Амвро́сие, вели́кий Ста́рче всеросси́йский.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не ино­гда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресели́лся еси́ в го́рния черто́ги и та́мо зри́ши сла́ву неизрече́нную Преве́чнаго Бо́га, зовя́: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

В со́нме святы́х уго́дников ны́не прославля́еши прему́драго Твор­ца́ и Го́спода Си́л, воспева́я: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

С ли́ки А́нгелов и Арха́нгелов предстои́ши пред лице́м Вседержи́теля и та́мо немо́лчно пое́ши: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Вни́де в ра́дость Го́спода, я́ко до́брый и ве́рный ра́б Его́ бы́л еси́ на зем­ли́, и ны́не на небесе́х взыва́еши: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ви́ждь Влады́чице, души́ моея́ злосмра́дныя ра́ны, и́хже самохо́тне подъя́х окая́нный, и не могу́ приложи́ти пла́стыря, но е́ле жи́в сы́й вопию́: ми́лостива мне́ Вра­ча́ все́х и Бо́га Ма́терними Твои́ми моли́твами сотво­ри́, я́ко да вос­пою́ Ти́: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д чре́ва Твоего́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно раз­жже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Твор­цу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Це́рковь ны́не ликовству́ет, пра́зднующи блаже́нную па́мять твою́, достохва́льне о́тче, и с ра́достию пое́т: да благослови́т вся́ тва́рь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Собра́шася ны́не во оби́тели святе́й мона́хов мно́жество, ублажа́ющих твою́ честну́ю па́мять и пою́щих с ра́достию: да благослови́т вся́ тва́рь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Па́стырие и учи́телие стеко́шася в се́й гра́д оби́тельный, иде́же в доброде́телех ты́ процве́л еси́, поя́: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Ста́рии и млади́и, си́льнии и немощни́и приидо́ша ны́не в до́м Госпо́день просла́вити преподо́бнаго Ста́рца и отца́, вопию́ще: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: О Тебе́, Пресвята́я Богоро́дице, излия́ся вода́ живо́тная, на омове́ние скве́рны всеми́рныя, е́юже бла­го­во­ли́ и мое́ се́рдце прохлади́ти, и окропи́ти росо́ю моли́тв в кро́ве кри́л Твои́х во ве́ки вся́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и зем­ли́ удиви́шася кон­цы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́ Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Пропове́дует ны́не Правосла́вная Це́рковь по́двиги твоя́, я́ко всеросси́йскаго уго́дника Бо́жия, и чти́т твою́ па́мять, восхваля́ющи твое́ ангелоподо́бное житие́.

При́зри с небе­се́, о́тче на́ш Амвро́сие, на ве́рныя лю́ди твоя́, и низ­посли́ свы́ше ру́ку по́мощи все́м, покланя́ющимся честно́му о́бразу твоему́.

Услы́ши гла́с моле́ния на́шего, посе­ти́ ми́лостию твое́ю боле́зни и не́мощи ча́д твои́х, с ве́рою к тебе́ прибега́ющих, досточу́дне о́тче на́ш.

Припа́даем во умиле́нии серде́ц на́ших к стопа́м твои́м, вели́кий ста́рче зем­ли́ на́шея, про́сим и мо́лим: не забу́ди посеща́ти чту́щия пречестну́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Ко́е Тебе́ дарова́ние принесе́м Богоро́дице? Или́ что́ веща́ти и́мамы гре́шнии? То́чию уми́льно вопие́м, моля́щеся: спа­си́ рабы́ Твоя́, Богоблагода́тная Отрокови́це, я́ко да Тя́ при́сно велича́ем.

Свети́лен.

Мона́шескаго о́браза житие́ избра́в непрело́жно, и отри́нув ми́ра сего́ суе­ту́ и сла́ву, всели́лся еси́ в оби́тель Богоро́дицы, преподо́бне о́тче на́ш Амвро́сие, и процве́л еси́ я́ко кри́н се́льный, мы́ же чту́ще святу́ю па́мять твою́, зове́м ти́: бу́ди на́м помо́щник и засту́пник в беда́х и ско́рбех обстоя́щих.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Тебе́ зове́м, благослове́нная Богоро́дице Де́во, я́ко Тобо́ю присносу́щныя ра́дости прича́стницы бы́хом. Живо́т бо на́ш и Спасе́ние недомы́слимо и превы́ше есте­ства́ роди­ла́ еси́, сего́ ра́ди непреста́нно ублажа́ют Тя́ ро́дове родо́в, я́коже пре́жде про­рек­ла́ еси́.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки