Канон преподобным Антонию и Феодосию Печерским (2‑й)

Преподобные Антоний и Феодосий Печерские

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Воду про­шед, яко сушу, и еги­пет­ска­го зла избе­жав, изра­иль­тя­нин воли­я­ше: Изба­ви­те­лю и Богу наше­му поим.

Воды мир­ска­го мяте­жа, аки Мои­сей с Ааро­ном Черм­ное море, пре­по­доб­ный Анто­ний с Фео­до­си­ем бла­жен­ным немо­крен­но пре­идо­ста и, без вре­да при­ста­ни­ща Небес­на­го достиг­ше, радост­но воз­гла­си­ста: Изба­ви­те­лю и Богу наше­му поим.

Вол­на­ми житей­ски­ми вла­яй­ся аз, ока­ян­ный, и, да не погряз­ну фара­о­нит­ски в глу­бине зол, боя­ся, к вам вопию: о отцы пре­по­доб­нии, Изба­ви­те­лю и Богу наше­му о мне помолитеся.

Вода­ми слез тво­их фара­о­на мыс­лен­на­го пото­пил еси, Анто­ние, во умерщ­влен­ном же теле­си, аки в тим­пане, побед­ная вос­пел еси, Фео­до­сие, оба же о ны моле­ние Изба­ви­те­лю и Богу наше­му принесите.

Бого­ро­ди­чен: Воды стра­стей моих изсу­ши, рожд­шая Неза­хо­ди­мое Солн­це, Хри­ста, и на сух путь без­стра­стия наста­ви мя, доб­рая Путе­во­ди­тель­ни­це, да бла­го­дар­ствен­ная Изба­ви­те­лю Богу наше­му и Тебе вос­пою во веки.

Песнь 3

Ирмос: Небес­на­го кру­га Вер­хо­твор­че, Гос­по­ди, и Церкве Зижди­те­лю, Ты мене утвер­ди в люб­ви Тво­ей, жела­ний Краю, вер­ных Утвер­жде­ние, Едине Человеколюбче.

Небес­ное житие в пеще­рах зем­ных пока­за­сте, отцы пре­по­доб­нии, утвер­жда­ю­ще­ся же в люб­ви Божи­ей, жела­е­ма­го гор­ня­го края дости­го­сте и зре­ти спо­до­би­сте­ся Еди­на­го Человеколюбца.

На Небес­ный круг востекл еси, свя­те Анто­ние, к Небес­ным оби­те­лем пре­ста­вил­ся еси, пре­по­добне Фео­до­сие: тамо оба моль­бу о нас, греш­ных, при­не­си­те к Еди­но­му Человеколюбцу.

Небес­ных благ лиши­вся аз, ока­ян­ный, к вам при­те­каю, о Небес­нии граж­дане: да не в конец отчуж­ден буду части спа­са­е­мых, умо­ли­те о мне Еди­на­го Человеколюбца.

Бого­ро­ди­чен: Небес про­стран­ней­шая Бого­ро­ди­тель­ни­це, Невме­сти­ма­го вме­стив­шая в пре­чи­стых ложе­снах Тво­их, спо­до­би мя, греш­на­го, полу­чи­ти место в селе­ни­их пра­вед­ных и с теми насла­жда­ти­ся лице­зре­ния Еди­на­го рож­ден­на­го от Тебе Человеколюбца.

Седален

Моле­ние твое теп­лое, Анто­ние преб­ла­женне, огнь с небе­се све­де на место, иде­же ныне осно­ва­ся Бого­ро­дич­на цер­ковь, твоя же при­леж­ная моль­ба, бого­но­се Фео­до­сие, на то же место бла­го­дать Божию обра­зом дуги от вет­хия церкве пре­ве­де: оба бысте чудо­твор­цы, оба теп­лии к Богу молеб­ни­цы, оба вели­цыи Того угод­ни­цы; и ныне молит­ва­ми ваши­ми попа­ли­те хвра­стие гре­хов наших, и бла­го­да­ти Божи­ей при­об­щи­те ны, и от бед избав­ляй­те нас, вско­ре предстательствующе.

Песнь 4

Ирмос: Услы­шах, Гос­по­ди, смот­ре­ния Тво­е­го таин­ство, разу­мех дела Твоя и про­сла­вих Твое Божество.

Услы­шав глас Гос­по­день в Афоне к игу­ме­ну, гла­го­лющ: посли Ми Анто­ния в Рос­сию, яко тамо его тре­бую, и при­и­де Анто­ний в ново­про­све­щен­ную стра­ну пове­ле­ни­ем Гос­по­да сво­е­го, и про­сла­ви Того Божество.

Услы­шав Фео­до­сий глас Хри­ста, во Еван­ге­лии гла­го­лю­ща: гря­ди­те по Мне и возь­ми­те иго Мое на себе, абие, вся яко уме­ты вме­нив, во след Его пой­де и про­сла­ви Того Божество.

Услы­шав­ше рав­но­ан­гель­ное двою тою отцу в пеще­рах пре­бы­ва­ние, мно­зи сте­ко­ша­ся к нима под­ра­жа­ти пост­ни­че­ских подви­гов и, обра­зом доб­ро­де­тель­на­го ею жития настав­ль­ше­ся уго­жда­ти Богу, про­сла­ви­ша Того Божество.

Бого­ро­ди­чен: Услы­ши, Вла­ды­чи­це, сте­на­ние и моль­бы хри­сто­име­ни­тых людей, при­з­ри на озлоб­ле­ние и горесть утес­ня­е­мых отвсю­ду, виждь сле­зы и рыда­ния сущих в бедах и скор­бех и уми­ло­сер­ди­ся на рабы Твоя, да Тя, Бого­ро­ди­цу, прославляем.

Песнь 5

Ирмос: Про­све­ти нас пове­ле­нии Тво­и­ми, Гос­по­ди, и мыш­цею Тво­ею высо­кою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Про­све­ти­ша­ся, яко небе­са две­ма све­ти­лами, горы Киев­ския две­ма началь­ней­ши­ми отцы пре­по­доб­ны­ми, Анто­ни­ем, аки солн­цем, Фео­до­си­ем, аки луною, и свет свя­ты­ни их во тьме пещер­ной све­тя­ше, и тьма не объ­ят их: людие же, на свет доб­рых дел ею взи­ра­ю­ще, про­слав­ля­ху Отца Небеснаго.

Про­све­ти­ся вся Рос­сия луча­ми чудес ваю, сыно­ве немер­ца­ю­ща­го Све­та, отцы пре­по­доб­нии, аще и под спу­дом пещер­ным скры­сте­ся: тво­ри­мая бо вами бого­уго­жде­ния втайне пока­за Бог яве и про­сла­ви про­слав­ля­ю­щих Его.

Про­све­ща­е­те­ся ныне, аки солн­це, во Цар­ствии Небес­нем, о бого­бла­жен­нии: про­све­ти­те помра­чен­ную мою душу и на свет­лую запо­ве­дей Божи­их сте­зю наста­ви­те мя.

Бого­ро­ди­чен: Про­све­ти лице Твое на рабы Твоя, Хри­сте, Све­те истин­ный, и, отгнав тьму пре­гре­ше­ний наших, све­та прис­но­сущ­на­го общ­ни­ки сотво­ри ны, ради Рожд­шия Тя и пре­по­доб­ных Тво­их, Человеколюбче.

Песнь 6

Ирмос: Молит­ву про­лию ко Гос­по­ду и Тому воз­ве­щу печа­ли моя, яко зол душа моя испол­ни­ся и живот мой аду при­бли­жи­ся, и молю­ся, яко Иона: от тли, Боже, воз­ве­ди мя.

Молит­ву изли­ял еси ко Гос­по­ду, пре­по­добне Анто­ние: да будет по всей зем­ли роса, на месте же имев­шия быти церкве суша; и паки: по всей зем­ли суша, на месте же свя­тем роса, и услы­шан был еси вско­ре. Молю, и о мне помо­ли­ся, да вла­ги моя изсу­шит страст­ныя, изсох­шее же серд­це мое росою бла­го­да­ти да оро­сит и от тли да воз­ве­дет мя Бог мой.

Молит­ва­ми тво­и­ми, пре­по­добне Фео­до­сие, оби­тель твоя во оску­де­ни­их напол­ня­ше­ся зем­ных благ; душе моей скуд­ной, не иму­щей доб­рых дел, исхо­да­тай­ствуй спа­си­тель­ная бла­гая, и от тли да воз­ве­дет мя Бог мой.

Молит­ва­ми пре­по­доб­ных Тво­их угод­ни­ков, Анто­ния и Фео­до­сия Печер­ских, изли­яв­ших пред Тобою серд­ца своя и моля­щих­ся к Тебе о всем мире выну, от тли, Боже мой, воз­ве­ди мя.

Бого­ро­ди­чен: Молит­ву мою по Гос­по­де Бозе к Тебе, Гос­по­же Бого­ро­ди­це, про­ли­ваю и воз­ве­щаю моя душев­ныя печа­ли: яко злы­ми мои­ми делы в поги­бель вле­комь есмь и не исправ­ля­ю­ся, гре­хов­ным ору­жи­ем уязв­ля­емь есмь и не чув­ствую, кит пре­ис­под­ня­го ада пожре­ти мя хощет, и не бежу от него; оба­че к Тво­е­му мило­сер­дию вопию: от тли, Вла­ды­чи­це моя, воз­ве­ди мя.

Кондак, глас 2

Твер­дыя стол­пы бла­го­че­стия, недви­жи­мая ино­че­ских зако­но­по­ло­же­ний осно­ва­ния и необо­ри­мыя сте­ны Рос­сий­ския вос­хва­лим: Анто­ния, воз­любль­ша­го Бога, и Фео­до­сия, воз­люб­лен­на­го Богом: тру­ды бо онех и пост­ни­че­ския подви­ги при­ят паче вся­ка­го все­пло­дия Един во свя­тых прославляемый.

Икос

Кое похва­ле­ние при­не­сем дво­и­це вели­ких угод­ни­ков Божи­их: Анто­нию, обрет­ше­му бла­го­дать пред Гос­по­дем, Фео­до­сию, спо­добль­ше­му­ся бла­го­да­ти от Гос­по­да, обе­ма же послу­жив­ши­ма Бого­бла­го­дат­ней Пре­чи­стей Деве? Яко­же бо древ­ле два Херу­ви­ма сла­вы бяху сто­я­ще у киво­та заве­та, сице киво­ту оду­шев­лен­но­му, Божи­ей Мате­ри, сии два отцы пре­по­доб­нии пред­сто­я­ста выну, хва­ля­ще вопло­щ­ша­го­ся от Нея Бога, и ныне пред­сто­ят с Херу­ви­мы Пре­сто­лу непри­ступ­ныя сла­вы, амо­же пред­ста Цари­ца одес­ную, кри­ла­ми же непре­стан­ных сво­их моле­ний осе­ня­ют Рос­сию, и уми­ло­стив­ля­е­мый ими быва­ет с Бого­ро­ди­цею Хри­стос Бог, Един во свя­тых прославляемый.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошед­ше, отро­цы в Вави­лоне ино­гда верою Тро­и­че­скою пла­мень пещ­ный попра­ша, пою­ще: отцев Боже, бла­го­сло­вен еси.

От горы Афон­ския бла­жен­ный Анто­ний в Рос­сию при­шед и, да будет на месте сем Свя­тыя Горы бла­го­сло­ве­ние, рек, поя­ше: отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

От дому роди­тель­ню пре­по­доб­ный Фео­до­сий к Иеру­са­ли­му тещи желая, на горы Киев­ския при­и­де и сотво­ри я сво­ею свя­ты­нею, яко Сио­на; тру­ды же сво­и­ми рас­про­стра­нив оби­тель, яко Иеру­са­ли­ма, поя­ше: отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

От мир­ских любо­сласт­ных стра­стей, аки от вави­лон­ска­го пла­мене, неопаль­ни соблюд­ше­ся, отцы свя­тии ныне в Церк­ви тор­же­ству­ю­щих с радо­стию вопи­ют: Еди­ный в Тро­и­це Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

Бого­ро­ди­чен: От Хри­ста Бога посы­ла­ху­ся на про­по­ведь два два, амо­же Сам идти хотя­ше; Пре­чи­стая же Дева Бого­ро­ди­ца, хотя­щи Сама ново­про­све­щен­ныя люди рос­сий­ския посе­ти­ти и сотво­ри­ти Себе посре­де их селе­ние, посла в Рос­сию, аки апо­столь­скую дво­и­цу, сия два избран­ныя рабы Своя, Анто­ния и Фео­до­сия, пою­щия: вопло­щен­ный от Девы Хри­сте Боже, со Отцем и Духом бла­го­сло­вен еси.

Песнь 8

Ирмос: Царя Небес­на­го, Его­же поют вои анге­льстии, хва­ли­те и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Царя Небес­на­го в ангель­ском чину про­сла­ви­ти хотя, пеще­ру жити­ем тво­им рав­но­ан­гель­ным соде­лал еси аки Небо, Анто­ние свя­те, и, зем­ных Анге­лов лик собрав, гла­го­лал еси к ним: Его­же поют на Небе­си вои анге­льстии, Того мы на зем­ли хва­лим и пре­воз­но­сим выну.

Царю Небес­но­му вво­и­ни­ти­ся хотя, желе­зом при­ко­вал­ся еси, аки воин­ским поя­сом пре­по­я­су­я­ся, Фео­до­сие тер­пе­ли­во­душне, и под­ви­зал­ся еси, яко добр воин Иисус Хри­стов, дон­де­же, мир и плоть одо­лев, вра­га диа­во­ла побе­дил еси, тор­же­ствен­но хва­ля и пре­воз­но­ся укреп­ляв­ша­го тя Господа.

Царю Небес­но­му с вои ангель­ски­ми ныне на Небе­си пред­сто­я­ще, не забу­ди­те нас, при­те­ка­ю­щих к вам, о отцы преб­ла­жен­нии, да и мы спо­до­бим­ся с вами в буду­щей жиз­ни хва­ли­ти и пре­воз­но­си­ти Хри­ста во веки.

Бого­ро­ди­чен: Царя Небес­на­го рожд­шая, Бого­не­ве­сто Вла­ды­чи­це, спо­до­би ны части пра­вед­ных, да с ними куп­но вос­хва­лим рожд­ша­го­ся от Тебе Вла­ды­ку и про­сла­вим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Воис­ти­ну Бого­ро­ди­цу Тя испо­ве­ду­ем, спа­сен­нии Тобою, Дево Чистая, с без­п­лот­ны­ми лики Тя величающе.

Воис­ти­ну мерт­вы пока­за­сте­ся миро­ви, преж­де погре­бе­ния в пеще­ры, нед­ра зем­ная, аки во гроб, все­ль­ше­ся, но Бого­ви живы бесте, бого­мыс­лен­ны­ми ваши­ми умы к Небе­си паря­ще и со без­п­лот­ны­ми лики Того и куп­но Рожд­шую Его величающе.

Воис­ти­ну житие ваше ангель­ско бысть: во пло­ти бо суще, нера­ди­сте о пло­ти, но, аки плен­ни­ка, ту, умерщ­влень­ми сми­рив­ше, поко­ри­сте духо­ви и без­п­лот­ных под­ра­жа­сте, неусып­но Гос­по­да и Гос­по­жу Бого­ро­ди­цу величающе.

Воис­ти­ну наслед­ни­цы Цар­ствия Небес­на­го сотво­ри­сте­ся, зем­ная насле­дия пре­зрев­ше и отчуждив­ше­ся сует­на­го мира, при­сво­исте­ся Бого­ви и, раз­ре­ш­ше­ся сою­зов пло­ти, со Хри­стом ныне житель­ству­е­те, со без­п­лот­ны­ми лики Тому и Пре­не­по­роч­ней Того Мате­ри пред­сто­я­ще и о нас молящеся.

Бого­ро­ди­чен: Воис­ти­ну Тобою чело­ве­че­ский род полу­чи спа­се­ние, о Пре­не­по­роч­ная Дево Марие! Ты бо соеди­ни­ла еси с чело­ве­ком Бога, в пре­чи­стей Тво­ей утро­бе вопло­тив­ши неиз­ре­чен­ное Отчее Сло­во, Ты и нас, греш­ных, уда­лив­ших­ся от Гос­по­да, паки к Гос­по­ду при­бли­жи, и при­ми­ри, и при­со­еди­ни Ему, да со без­п­лот­ны­ми лики, куп­но и с теми, иже во пло­ти ангель­ски пожи­ша, и Тебе, и рожд­ша­го­ся от Тебе Хри­ста Вла­ды­ку вели­ча­ем во веки.

Светилен

Све­та суще выш­ня­го бли­жай­шии граж­дане и пре­крас­на­го Иеру­са­ли­ма насель­ни­цы свя­тии, ниж­них, выну рату­е­мых, посе­ти­те и пода­вай­те помощь вашу чест­ную память ныне восхваляющим.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки