Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Елецкая-Харьковская»


https://cdn.azbyka.ru/molitvoslov/wp-content/uploads/2022/02/p1b8rh8qbf1u1jk8gao81pm717mh3.png

Песнь 1

Ирмос: Гря­ди­те, людие, поим песнь Хри­сту Богу, раз­дель­ше­му море и настав­ль­ше­му люди, яже изве­де из рабо­ты еги­пет­ския, яко прославися.

При­пев: Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Радуй­ся, Бого­ро­ди­це Все­пе­тая! вос­кли­ца­ем вер­нии, на чудо­твор­ную Твою ико­ну взи­ра­ю­ще, яже радость пер­вее пре­по­доб­но­му Анто­нию Печер­ско­му виде­ни­ем Тво­им даро­ва­ла еси, и поныне подо­би­ем виде­ния того, на дщи­це напи­сан­ном, всем моля­щим­ся радость пода­е­ши, моле­ния их бла­гост­но приемлющи.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Анто­ний пре­по­доб­ный во изгна­нии непра­вед­нем томя­ся, виде­ни­ем же Бого­ро­ди­цы совер­шен­ное при­е­мый уте­ше­ние, сие на дщи­це напи­са­ти пове­ле­ва­ет и, во свя­тую Лав­ру воз­вра­ща­я­ся, ико­ну Ея оби­те­ли Чер­ни­гов­ской вру­ча­ет, яже и до днесь во гра­де Харь­ко­ве от всех со бла­го­го­ве­ни­ем зрит­ся и чуде­са исце­ле­ний источает.

Сла­ва: Древ­ле злым тата­ром, на град Чер­ни­гов нашед­шим, ико­на Мате­ри Божия чудесне в стене сокры­ва­ет­ся и, мно­гим летом про­шед­шим, паки хри­сти­а­ном на покло­не­ние откры­ва­ет­ся. Зри­те убо, о людие, Бого­ма­те­ре вели­кую силу, Ей же не воз­мо­гут невер­нии противостати.

И ныне: Угод­ни­ка Тво­е­го, Вла­ды­чи­це, виде­ни­ем уте­ши­ла еси, нас же, греш­ных, не лиши Тво­е­го заступ­ле­ния, аще и недо­стой­ни сего явля­ем­ся: пока­я­ние бо теп­лое пред свя­ты­нею Тво­ею воз­но­ся­ще, аки жена хана­ней­ская, неот­ступ­но Тво­ея про­сим помощи.

Песнь 3

Ирмос: На каме­ни мя веры утвер­див, раз­ши­рил еси уста моя на вра­ги моя, воз­ве­се­ли бо ся дух мой, вне­гда пети: несть свят, яко­же Бог наш, и несть пра­ве­ден, паче Тебе, Господи.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Инии, Пра­во­слав­ныя веры вра­зи на пре­де­лы Чер­ни­гов­ския чрез мно­го лет нашед­ше, подви­го­ша вое­во­ду гра­да того ико­ну Елец­кую с собою во цар­ству­ю­щий град поя­ти, пре­да­ну быв­шу Чер­ни­гов­ско­му пре­де­лу язы­ку чуждему.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Сия беды, о Вла­ды­чи­це, род наш изба­ви, да свя­ты­ня Твоя во гра­де Харь­ко­ве утвер­див­ши­ся, в том непо­ко­леб­ле­на пре­бу­дет во веки и серд­ца наша уми­ле­ни­ем испол­ня­ти не престанет.

Сла­ва: Яже в роде вое­во­ды того яко сто лет ико­на Вла­ды­чи­цы пре­быв­ши, заве­ща­ни­ем вну­ка его в собор­ную цер­ковь гра­да Харь­ко­ва постав­ля­ет­ся и отто­ле молит­вы людей Божи­их сию, аки кры­ла Херу­ви­мов, прис­но окружают.

И ныне: Бого­ро­ди­це Пре­чи­стая, аще и мно­го­греш­ни суть людие, в Твой свя­тый храм при­те­ка­ю­щии, но яко­же Сын Твой спа­се­ния ради греш­ник от Небес к нам при­шел есть, тако и Ты от Небес­ных кру­гов на моле­ния наша при­з­ри и про­ше­ний людей Тво­их не пре­зри, Всепетая.

Гос­по­ди, поми­луй (три­жды). Сла­ва, и ныне:

Седален, глас 8‑й

Воис­тин­ну близ есть Гос­подь сокру­шен­ным серд­цем, воис­тин­ну сми­рен­ныя духом Все­б­ла­гий Твой, о Вла­ды­чи­це, Сын спа­са­ет, поне­же аще и еди­но­му Анто­нию угод­ни­ку виде­ние Твое яви­ти спо­до­би, но того подо­би­ем и до днесь раби Твои упо­ва­ния на Бога испол­ня­ют­ся, и утвер­жде­ние в Пра­во­слав­ной вере обре­та­ют, и о прав­де рев­но­стию озаряются.

Песнь 4

Ирмос: При­шел еси от Девы не хода­тай, ни Ангел, но Сам, Гос­по­ди, вопло­щ­ся, и спасл еси все­го мя, чело­ве­ка. Тем зову Ти: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Людие Божии, мило­сти от Мате­ре Гос­под­ней при­ем­лю­щии, души своя похва­ла­ми Пре­чи­стей насы­ща­ют, но насы­ти­ти не могу­ще, радуй­ся, Бла­го­дат­ная, паки к Ней взы­ва­ют и, тако тво­ря­ще, иску­ше­ния гре­хов­ная от себе отгоняют.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Аще и пре­мно­го укре­пи­ся на хри­сти­а­ны диа­вол, ово­гда убо вра­ги на ня посы­ла­яй, ово­гда же обы­чаи рас­тлен­ныя посре­де нас раз­се­е­ва­яй, но мы на Твое заступ­ле­ние, Вла­ды­чи­це, упо­ва­ю­ще, сего дер­зо­сти про­тив­ля­ти­ся не престанем.

Сла­ва: Горе вам, зло­че­сти­вии, от почи­та­ния Мате­ре Божия и от Церкве Хри­сто­вой отпад­шии ере­ти­цы, себе бо самех сия радо­сти лиши­ли есте, еже Пре­чи­стую Бого­ма­терь про­слав­ля­ти и тем серд­ца своя уми­ле­ни­ем испол­ня­ти. Покай­те­ся убо и к наше­му лику сопричтитеся.

И ныне: Оле ере­ти­ков безу­мия, от Свя­та­го Еван­ге­лия научи­ти­ся не хотя­щих, како Хри­стос пер­вое чудо мило­сер­дия Сво­е­го пред­ста­тель­ством Мате­ре Сво­ея яви, вер­ныя же научи, да моле­ния своя к Ней несо­мнен­ною верою возносят.

Песнь 5

Ирмос: Угль Иса­ии про­яв­лей­ся, Солн­це из дев­ствен­ныя утро­бы воз­сия во тьме заблужд­шим, Бого­ра­зу­мия про­све­ще­ние даруя.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Да утвер­жда­ет­ся Пра­во­слав­ная вера умно­же­ни­ем исце­ле­ний от Тво­ея чудо­твор­ныя ико­ны, о Вла­ды­чи­це, быва­е­мых, да про­слав­ля­ет­ся в людех Твое пред­ста­тель­ство, паче же над страстьми побе­дою увен­чай наша зде воз­но­си­мыя Тебе молитвы.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Аще и не вско­ре услы­ша­на будет молит­ва ваша, бра­тие, яко­же Пав­ла об отступ­ле­нии сата­ни­на анге­ла молив­ша­го­ся, но сию дол­го­тер­пе­лив­но повто­ря­ю­ще, сице вос­кли­цай­те: О Вла­ды­чи­це, греш­на­го раба Тво­е­го не возг­ну­шай­ся, но отпу­ще­ние гре­хов мне у Сына Тво­е­го испроси.

Сла­ва: Тво­ей чудо­твор­ней иконе, Пре­чи­стая, покла­ня­я­ся, и сию бла­го­го­вей­но лобы­зая, о сво­их же гре­хо­па­де­ни­их ужа­са­я­ся, сице реку: аще подо­ба­ет мне их ради скор­би прии­ма­ти, негли тер­пе­ния дар молит­вою Тво­ею мне ниспосли.

И ныне: На сие убо, о бра­тие, скор­бя­ми испы­ту­ют­ся души наша, да не гор­дыне житей­стей, ни жесто­сер­дию пора­бо­тим­ся, но да сми­рен­но­муд­рию пре­по­доб­на­го Анто­ния под­ра­жа­ю­ще, уте­ше­ния от Мате­ре Божия, яко радо­сти всех скор­бя­щих да исполнимся.

Песнь 6

Ирмос: Во глу­бине гре­хов­ней содер­жимь есмь, Спа­се, и в пучине житей­стей обу­ре­ва­емь, но, яко­же Иону от зве­ря, и мене от стра­стей воз­ве­ди и спа­си мя.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Аз недо­стой­ный ни бла­гим делом, ниже тер­пе­нию навы­кох ока­ян­ный, увы мне и молит­ва моя не испра­ви­ся по досто­я­нию пред Тобою, но Вла­ды­чи­це, Тво­ея мило­сти без­дна мое да покры­ет немо­же­ние и бла­го­дат­на­го пока­я­ния дар да нис­по­слет ми.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Язы­ки ангель­ски­ми и чело­ве­че­ски­ми аще бы воз­мог аз гла­го­ла­ти, но и тогда Тво­их щед­рот мно­же­ства, пра­вед­ным и греш­ным чело­ве­ком даро­ван­на­го, вос­пе­ти несть воз­мож­но: душам бо и теле­сем здра­вие пода­е­ши, Бла­гая, и каю­щи­я­ся милу­е­ши тепле.

Сла­ва: Гос­по­ди, Гос­по­ди, се мило­сер­дия Твою без­дну в том позна­хом, яко не точию род чело­ве­че­ский от клят­вы закон­ныя иску­пил еси, но и Пред­ста­тель­ни­цу теп­лую тому даро­вал еси, Твою Пре­чи­стую Матерь, Ей же днесь бла­го­дар­ное при­но­сим поклонение.

И ныне: Оно­му покло­не­нию да при­об­щат­ся язы­цы, Тво­е­го Сына до днесь не уве­дев­шии, или от молит­вы, яже к Тебе, отпад­шии, да всем чело­ве­ком уве­ро­вав­шим Твоя нис­по­сы­ла­ет­ся бла­го­дат­ная помощь.

Гос­по­ди, поми­луй (три­жды). Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 5‑й

На неувя­да­е­мом дре­ве угод­ни­ку явив­ши­ся, Твое же пред­ста­тель­ство всем моля­щим­ся прис­но явля­ю­щи, Вла­ды­чи­це, и наше­го не отвра­ти сми­рен­на­го моле­ния, но пре­гре­ше­ний наших про­ще­ния испро­си и, скор­би душ наших отъ­ем­ши, бла­го­дар­ствен­ное наше при­и­ми покло­не­ние, да любо­вию Тя во веки сла­вим, Всепетая.

Икос

Яко­же древ­ле виде­ни­ем Пре­свя­тыя Бого­ро­ди­цы при­ят уте­ше­ние пре­по­доб­ный Анто­ний и от горь­ка­го изгна­ния паки во свя­тую Лав­ру свою радост­но все­ли­ся, тако и образ Вла­ды­чи­цы, сего виде­ния память явля­яй, от татар­ска­го пле­не­ния волею Ея спа­сен бысть. Днесь же в вели­ком гра­де Харь­ко­ве посре­де собор­ныя церкве водру­жен­ный, силу молитв Божия Мате­ре исце­лень­ми мно­ги­ми сви­де­тель­ству­ет, к Ней же возо­пи­им: О Все­б­ла­гая, изгнан­ных и скор­бя­щих Заступ­ни­це, про­ше­ния наша во бла­гих испол­ни, да любо­вию Тя во веки сла­вим, Всепетая.

Песнь 7

Ирмос: Да пре­слав­ное Рож­де­ство Твое, Хри­сте, еже от Девы про­об­ра­зи­ши яве, неопа­ли­мы в пещи отро­ки сохра­нил еси, пес­нь­ми пою­щия Тебе: отцев Боже, бла­го­сло­вен еси.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Се, при­и­де, Вла­ды­чи­це, вре­мя Тво­е­го о вер­ных заступ­ле­ния, зане отвсю­ду от вра­гов бла­го­че­стия тес­ни­ми быва­ют, таже и от демон­ских иску­ше­ний зле обу­ре­ва­ют­ся, угод­ни­ка же Тво­е­го Анто­ния кре­по­сти не иму­ще, оза­ре­ний свы­ше недо­стой­ни явля­ют­ся. Ими­же убо веси судь­ба­ми, помощь Божию нам испро­си­ти потщися.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Помо­щи Бого­ро­ди­цы Пре­чи­стыя, о бра­тие, мно­зи сви­де­те­лие зде обре­та­ют­ся, наше­му же нера­де­нию обли­чи­те­лие, тем же чудо­твор­ней иконе Вла­ды­чи­цы пред­сто­я­ще, к пока­я­нию теп­ло­му устре­мим душ наших шествие.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Огнь Небес­на­го све­та объ­ем­лет Тя, Бого­ро­ди­це, в виде­нии Анто­нию Печер­ско­му явль­шу­ю­ся, аз же себе огню геен­ско­му грех­ми сво­и­ми преду­го­то­вах, но в скор­би души моея вопию Ти: поми­луй мя, Пре­чи­стая, и пока­я­нию теп­ло­му научи мя, о мне милосердовавши.

Сла­ва: Делом бла­гим рев­ни­те­ля пока­жи мя, Пре­чи­стая, гнев на стра­сти гре­хов­ныя вло­жив­ши в мою душу, да тыя воз­не­на­ви­дев, ближ­ния же своя воз­лю­бив, сте­зям Гос­под­ним после­дую неуклонно.

И ныне: Свя­то­слав, Чер­ни­го­ва князь, на месте явле­ния Вла­ды­чи­цы цер­ковь бла­го­леп­ную созда­ти пот­ща­ся и ико­ну Пре­чи­стыя, от пре­по­доб­на­го Анто­ния устро­ен­ную, тамо поста­ви, ей же во град Харь­ков днесь пре­не­сен­ней, пред­сто­я­ще молим­ся, да и нас хра­мы Сына Сво­е­го быти устроит.

Песнь 8

Ирмос: В купине Мои­сею Девы чудо на Синай­стей горе Про­об­ра­зив­ша­го ино­гда пой­те, бла­го­сло­ви­те и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Трие отро­цы, во огни неопаль­ны пре­бы­ва­ю­ще, Бого­ро­ди­цы про­об­ра­зи­ша таин­ство, яко Огнь Боже­ства во чре­ве понес­шей, ныне же Сами во огни на зеле­не­ю­щем дре­ве свя­то­му явль­ши­ся, в дол­го­тер­пе­нии того и тем нас утверждает.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Оте­че­ство наше, Вла­ды­чи­це, паче всех стран зем­ли чудо­твор­ны­ми ико­на­ми Тво­и­ми про­све­ти­ла еси, яже, аки звез­ды небес­ныя, нощь зем­на­го жития наше­го осве­ща­ют и по пути пра­во­му ходи­ти нас научают.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Бла­же­ни есмы воис­ти­ну Пред­ста­тель­ни­цу Тя, Вла­ды­чи­це, иму­ще, но вящ­ше­му осуж­де­нию повин­ни будем, аще, о толи­цем спа­се­нии Божи­ем небрег­ше, жития наше­го испра­ви­ти не потщимся.

Сла­ва: Она­го нашея о свя­тыне сей радо­сти винов­ни­ка, кня­зя Дани­и­ла Баря­тин­ска­го, древ­ле­му же Свя­то­сла­ву пра­вну­ка, иже ико­ну Вла­ды­чи­цы от деда при­ем, сию пред кон­чи­ною сво­ею зде хра­му с молит­вою вда­де, Гос­по­ди, душу упо­кой, нам же пре­бы­ва­ние свя­ты­ни сия сотво­ри на пользу.

И ныне: Юно­ши в Вави­лон­стей пещи спа­сый, Гос­по­ди, Анге­лом во огнь сошед­шим, нас молит­ва­ми Мате­ре Тво­ея от огня стра­стей сво­бо­ди, пою­щих: бла­го­сло­вен еси в хра­ме сла­вы Тво­ея, Господи.

Песнь 9

Ирмос: От земно­род­ных кто слы­ша тако­вое или кто виде когда, яко Дева обре­те­ся во чре­ве иму­щая и без­бо­лез­нен­но Мла­ден­ца порожд­шая? Тако­вое Твое чудо, и Тя, Чистая Бого­ро­ди­це, величаем.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Анге­ли Тво­е­му, Бого­ро­ди­це, заступ­ле­нию о нас раду­ют­ся, беси же Тво­и­ми молит­ва­ми дале­че от нас отго­ня­ют­ся, аз же еда глух серд­цем пре­бу­ду, Тво­ей покла­ня­яй­ся свя­тыне; сего да не будет, но уми­ле­ни­ем душа моя да растворится.

Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.

Мно­же­ству людей, семо при­те­ка­ю­ще­му, мно­гия даро­ва­ния от чудо­твор­ныя ико­ны Божия Мате­ре пода­ют­ся, от них же луч­шее есть, еже в чув­ство пока­я­ния себе при­ве­сти и на дея­ния бла­гая устре­ми­ти­ся. В сем убо помощь Твою яви мне, Пречистая.

Сла­ва: Иску­пил ны есть Гос­подь наш, Твой же, Бого­ро­ди­це, Сын от вла­сти диа­во­ла, Твоя же молит­ва напа­де­ния сего вра­га наше­го отго­нит, убо и ныне о душах наших пред­ста­тель­ствуй, да при­бли­же­ния свя­ты­ни Тво­ея достой­ны явимся.

И ныне: Ник­то­же воз­мо­жет достой­но Матерь Гос­по­да наше­го про­сла­ви­ти, но мы сле­за­ми теп­лы­ми ску­дость сло­вес наших вос­пол­ним, кра­со­те доб­ро­де­те­лей Вла­ды­чи­цы нашея дивя­ще­ся, и тако Сию достой­но возвеличим.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки