Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Феодоровская»


Икона Богородицы Феодоровская

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся, свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

Отвер­зый ум разу­ме­ти Писа­ния уче­ни­ком Тво­им, Гос­по­ди, отвер­зи ныне и наша серд­ца к разу­ме­нию вели­чия Тво­е­го и Мате­ри Тво­ея, да с Нею бого­леп­но про­сла­вим Тя.

Отвер­сти тол­ку­щим две­ри мило­сер­дия Тво­е­го обе­то­ва­вый, Вла­ды­ко наш, отвер­зи нам утро­бы чело­ве­ко­лю­бия Тво­е­го, имея на сие моля­щую Тя Ходатаицу.

Отвер­сто ино­гда бысть молит­вою Или­и­ною небо, ради без­за­кон­но­вав­ша­го Изра­и­ля заклю­чен­ное, отверст да будет и нам, греш­ным, вход в Небес­ная пред­ста­тель­ством Тво­им, Богородительнице.

Отверз­шая рож­де­ством Тво­им вра­та веч­ная, Бого­ро­ди­тель­ни­це Пре­чи­стая, отвер­зи пред­ста­тель­ством Тво­им заклю­чен­ныя сер­дец наших две­ри, да Сын Твой и Бог наш вни­дет и освя­тит я.

Песнь 3

Ирмос: Твоя пес­но­слов­цы, Бого­ро­ди­це, Живый и Неза­вист­ный Источ­ни­че, лик себе сово­куп­ль­шия, духов­но утвер­ди в Боже­ствен­ней Тво­ей сла­ве вен­цев сла­вы сподоби.

Тво­е­го плот­ска­го еже на зем­ли смот­ре­ния да неза­бвен­но устро­и­ши вос­по­ми­на­ние, дал еси нам, Вла­ды­ко, ико­ну Твою и Рожд­шия Тя, тем­же, взи­ра­ю­ще на оную, молим Тя: руко­во­ди нас к позна­нию и люб­ле­нию Тебе, вопло­щен­на­го Бога и Спа­са душ наших.

Тво­ея Пре­не­по­роч­ныя Мате­ре все­чест­ный образ любо­вию объ­ем­лю­ще, из глу­би­ны души взы­ва­ем к Тебе, живу­ще­му на Небе­сех: начер­тай на серд­цах наших крас­ный образ доб­ро­де­те­лей Ея, да вели­ча­ем Тя, Гос­по­да и Спа­са нашего.

Твой все­чест­ный образ, Вла­ды­чи­це, любез­но на зем­ли при­ем­лю­ще, зовем к Тебе, сущей во сла­ве Небес­ней, да прис­но хода­тай­ству­е­ши нам бла­го­дать мыс­ли­ти и тво­ри­ти достой­ная Тво­е­го вели­чия, еже сотво­ри Тебе Сильный.

Тво­их бла­го­де­я­ний вос­по­ми­на­ние, тво­ри­мое днесь, дви­жет серд­ца наша со уст­на­ми к бла­го­хва­ле­нию Тво­е­му, Вла­ды­чи­це, но сотво­ри, да и крас­ный лик Тво­их доб­ро­де­те­лей при­вле­чет серд­ца наша к люб­ле­нию и под­ра­жа­нию оных.

Седален

Сии людие уст­на­ми чтут Мя, серд­це же их дале­че отсто­ит от Мене, — рече ино­гда Гос­подь Все­дер­жи­тель ко иуде­ем, един внеш­ний вид бла­го­че­стия явля­ю­щим. Но да и мы не туюж­де с ними часть и осуж­де­ние вос­при­и­мем, бра­тие, вся­че­ски блю­дем­ся дел, подоб­ных лице­ме­рию. Сего ради празд­ну­ю­ще и все­чест­ный сей празд­ник, да не явим­ся извне точию бла­го­го­вей­ны, внутрь же уду зли и нече­сти­вии пред Испы­ту­ю­щим серд­ца и утро­бы, в про­сто­те серд­ца покло­ним­ся Ему, яко­же Сам рече, Духом и исти­ною, да тако будем под­ра­жа­те­ли Пре­свя­тей Деве, в Ней­же не глас точию, но паче душа вели­ча­ше Гос­по­да и Дух радо­ва­ше­ся о Бозе, Спа­се Своем.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в сла­ве на Пре­сто­ле Боже­ства во обла­це лег­це, при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный Нетлен­ною Дла­нию и спа­се зову­щия: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Седяй одес­ную Пре­сто­ла вели­че­ствия на высо­ких, сниз­шел еси к доль­ней­шим стра­нам зем­ли и, все­ли­вся во чре­во сми­рен­но­муд­рыя Мате­ре Девы, явил еси миро­ви, яко Ты при­зи­ра­е­ши на сми­ре­ние рабов Тво­их и дае­ши им бла­го­дать Твою, еяже да и мы спо­до­бим­ся, даруй нам быти рев­ни­те­ли сми­рен­но­муд­рыя Тво­ея Матере.

Седяй на рамех Херу­вим и Сера­фим, бла­го­во­лил еси пло­тию седе­ти на объ­я­ти­их Чистей­шия Отро­ко­ви­цы, да сим пока­же­ши нам, яко Ты, Свя­те свя­тых, оби­та­е­ши в серд­цах еди­ных люби­те­лей чисто­ты и цело­муд­рия, его­же рачи­те­ли и нас пока­жи молит­ва­ми рожд­шия Тя.

Седя­ще­му во сла­ве на Пре­сто­ле Боже­ства спо­до­би­ла­ся еси Матерь быти, ради изящ­ней­шия чисто­ты и сми­рен­но­муд­рия, ихже люби­те­ли и нас пока­жи молит­ва­ми Тво­и­ми, да и мы спо­до­бим­ся части, уго­то­ван­ной рачи­те­лем чисто­ты и сми­рен­но­муд­рия Твоего.

Седе­ти во сла­ве Сына Тво­е­го спо­до­бив­ша­я­ся, Пре­не­по­роч­ная Дево, не пре­стай моля­щи бла­гость Его, да и мы, взи­ра­ю­ще на образ свя­тыя жиз­ни Тво­ея и оно­му нашим житель­ством сооб­ра­зу­ю­ще­ся, тояж­де сла­вы на Небе­сех будем причастницы.

Песнь 5

Ирмос: Ужа­со­ша­ся вся­че­ская о Боже­ствен­ней сла­ве Тво­ей: Ты бо, Неис­ку­со­брач­ная Дево, име­ла еси во утро­бе над все­ми Бога и роди­ла еси Без­лет­на­го Сына, всем вос­пе­ва­ю­щим Тя мир подавающая.

Ужа­са­ху­ся и сму­ща­ху­ся костро­мстии жите­лие, мнев­ше зна­ме­ние Тво­е­го о них про­мыс­ла, ико­ну Мате­ре Тво­ея, во пла­ме­ни сго­рев­шу, но сие сму­ще­ние пре­ме­нил еси в радость, Гос­по­ди, пока­зав им абие образ сей, от огня и пепе­ла невре­дим. Сице да и мы, по обу­ре­ва­ю­щих нас иску­ше­ни­ях и напа­стех, прис­но раду­ем­ся о Тво­ем, еже о нас бла­го­во­ле­нии, молим Тя, Человеколюбче.

Ужа­со­ша­ся ино­гда пол­ки нашед­ших на град Костро­му супо­ста­тов, егда от вооб­ра­же­ния зра­ка лица Тво­е­го, Гос­по­ди, и Пре­свя­тыя Тво­ея Мате­ре пустил еси на сих стре­лы мол­ни­и­ны, но сей ужас да вло­жи­ши в серд­ца и всех, стре­мя­щих­ся рато­бор­ство­ва­ти досто­я­ние Твое, молим Тя с Хода­та­и­цею наше­го избавления.

Ужас­ни и скорб­ни быв­ше жите­лие Город­ца, узрев­ше ико­ну Твою, Бого­ма­ти, пре­не­се­ну во град Костро­му: мня­ху бо себе сим пре­не­се­ни­ем лишен­ных быти Тво­е­го о них Матер­ня­го бла­го­во­ле­ния, но да не и мы, тако­вою же ино­гда скор­бию объ­я­ти, будем лише­ни зна­ме­ний Тво­е­го покро­ви­тель­ства, не пре­стай, Вла­ды­чи­це, пре­бы­ва­ю­щи с нами Тво­ею милостию.

Яко очи рабы­ни в руку гос­по­жи сво­ея, тако очи наши все­гда к Тебе воз­во­дим, о, Мно­го­бла­го­у­троб­ная Гос­по­же наша и Спа­си­тель­ни­це Все­свя­тая Бого­ро­ди­це! При­з­ри убо на ны мило­стив­но, цар­ству­ю­щая на Небе­си с Сыном Тво­им и Богом, и ущед­ри­ти ны, греш­ныя, пот­щи­ся, яко вся Тебе воз­мож­на суть.

Песнь 6

Ирмос: Боже­ствен­ное сие и все­чест­ное совер­ша­ю­ще празд­не­ство, Бого­муд­рии, Бого­ма­те­ре, при­и­ди­те, рука­ми вос­пле­щим, от Нея рожд­ша­го­ся Бога славим.

Боже­ствен­ное Твое разу­ме­ем исто­ща­ние, Иису­се, Боже наш, егда, взи­ра­ю­ще на образ Мате­ре Тво­ея, зрим Тя с Нею яко Мла­ден­ца, рука­ми Ея дер­жи­ма, тем­же бла­го­да­ря­ще сему Тво­е­му еже к нам сниз­хож­де­нию, молим Тя, нас ради мла­ден­ство­вав­ша­го, быти нам мило­сти­ва о гре­сех наших.

Боже­ствен­на­го Тво­е­го вопло­ще­ния еже от Девы, да прис­но сла­вит­ся таин­ство, даро­вал еси нам, Хри­сте Царю, все­чест­ную Мате­ре Тво­ея ико­ну с вооб­ра­жен­ным на ней видом Пре­чи­с­та­го лица Тво­е­го, тем­же и молим Тя, Все­да­ро­ви­тый Гос­по­ди, да даси нам прис­но сла­ви­ти вопло­ще­ние Твое, имже чело­ве­цы Боже­ству соединихомся.

Боже­ствен­на­го Духа наше­ствие бысть на дев­ствен­ную утро­бу Твою, Бого­ма­ти, егда Сына Пре­веч­на­го пло­тию зача­ла еси, Его­же да и мы в серд­цах наших прис­но има­мы, хода­тай­ствуй нам бла­го­дать Того­жде Все­свя­та­го Духа, еюже быва­ют чело­ве­цы таин­ствен­ною оби­те­лию Отца и Сына.

Боже­ствен­ных писа­ний любо­муд­рое раче­ние с прис­ным во хра­ме Гос­под­ни пре­бы­ва­ни­ем сотво­ри Тя избран­ный ипо­стас­ныя Божия пре­муд­ро­сти Храм, но да и мы устро­им­ся хра­мы Того­жде Бога Жива, исхо­да­тай­ствуй нам бла­го­дать усерд­но вни­ма­ти и после­до­ва­ти Сына Тво­е­го гла­су, Иже прис­но во хра­мех Его проповедуется.

Кондак, глас 8

Бла­го­дар­ствен­ная при­но­ся­ще Ти, раби Твои, Бого­ро­ди­тель­ни­це, о всех, ими­же бла­г­оде­я­ла еси гра­ду наше­му, из глу­би­ны души взы­ва­ем к Тебе и мили ся деем: не пре­ста­ни, Вла­ды­чи­це, Матер­ни­ми к Сыну Тво­е­му и Богу наше­му молит­ва­ми пода­ва­ти вся бла­гая и спа­си­тель­ная всем, верою и любо­вию вопи­ю­щим Ти: радуй­ся, Дево, хри­сти­ан похвало.

Икос

Сте­на еси девам, Бого­ро­ди­це Дево, и всем, к Тебе при­бе­га­ю­щим, ибо Небе­се и зем­ли Тво­рец устрои Тя, Пре­чи­стая, все­ль­ся во утро­бе Тво­ей и вся при­гла­ша­ти Тебе научив: радуй­ся, стол­пе дев­ства; радуй­ся, дверь спа­се­ния. Радуй­ся, Началь­ни­це мыс­лен­на­го назда­ния; радуй­ся, Пода­тель­ни­це Боже­ствен­ныя бла­го­сти. Радуй­ся, Ты бо обно­ви­ла еси зача­тыя студ­но; радуй­ся, Ты бо нака­за­ла еси окра­ден­ныя умом. Радуй­ся, тли­те­ля смыс­лов упражд­ня­ю­щая; радуй­ся. Сея­те­ля чисто­ты рожд­шая. Радуй­ся, чер­то­же без­се­мен­на­го уне­ве­ще­ния; радуй­ся, вер­ных Гос­по­де­ви соче­тав­шая. Радуй­ся, доб­рая Мла­до­пи­та­тель­ни­це девам; радуй­ся, Неве­сто­кра­си­тель­ни­це душ свя­тых. Радуй­ся, Неве­сто Неневестная.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри Бого­муд­рии паче Создав­ша­го, но, огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся, пою­ще: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Не слу­жи­ти тва­ри паче Твор­ца зако­но­по­ло­жи­вый чело­ве­ком, Спа­се наш, сотво­ри, усерд­но молим Тя с Бого­ро­ди­цею, да, Духом Тво­им про­све­ща­е­ми, не к руко­тво­рен­ным изоб­ра­же­ни­ем отно­сим Бого­леп­ное слу­же­ние, но чрез образ Твой воз­но­сим­ся умы и серд­цы, к Еди­но­му Тебе, отцев Богу благословенному.

Не послу­жи­ша быв­шии в пещи Вави­лон­стей муд­рии юно­ши без­душ­но­му исту­ка­ну, но Еди­но­му Тебе, во обра­зе Анге­ла посре­де пла­мене явль­ше­му­ся Сыну Божию, покло­ни­ша­ся, ихже лику и части сопри­чти и всех, изоб­ра­же­ни­ем слад­чай­ша­го зра­ка Тво­е­го дви­жи­мых к про­слав­ле­нию Тебе, отцев Бога благословеннаго.

Не послу­жи­ла еси Богу нра­вом плот­ских иуде­ев, Пре­не­по­роч­ная Дево, но духом и исти­ною, яко истин­ная Раба Его, покла­ня­ла­ся еси Ему. Тем­же да и мы с Тобою истин­нии будем поклон­ни­цы Его, хода­тай­ствуй нам бла­го­дать, еже не в суе­вер­ном Бого­по­чи­та­нии, но во истин­ном бла­го­че­стии и вере слу­жи­ти отцев Богу благословенному.

Не послу­жи­ла еси миру и суе­те его, Бого­ро­ди­тель­ни­це, но, все­му пред­по­чет­ши еди­на­го Бога и закон Его, была еси усерд­ней­шая всех Раба Гос­под­ня, тем­же и спо­до­би­ла­ся еси послу­жи­ти вели­ей тайне Божия вопло­ще­ния, яко Бого­ма­терь, но сотво­ри, да и мы, отверг­ше­ся мира и яже суть в мире, все­душ­но при­ле­пим­ся и послу­жим Еди­но­му Отцев Богу благословенному.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи Рож­де­ство Бого­ро­ди­чо спас­ло есть, тогда убо обра­зу­е­мое, ныне же дей­ству­е­мое, все­лен­ную всю воздви­за­ет пети Тебе: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Отро­ча мла­до наше­го ради спа­се­ния был еси, Без­лет­ный Боже наш Иису­се, Его­же вооб­ра­же­ние зря­ще на свя­щен­ней иконе, усерд­ною в Тя верою вопи­ем Ти: буди Вос­пи­та­тель, Настав­ник и Покро­ви­тель мла­ден­цем и отро­ком нашим, да и вси во истин­ней вере навык­нут гла­го­ла­ти Тебе: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Отрок два­на­де­ся­то­ле­тен бывый, Иису­се, посре­де ста­рец и учи­те­лей во свя­ти­ли­щи пре­бы­вая, послу­шал еси их и, сово­про­ша­ся с ними, являл еси свя­тую рев­ность к Боже­ствен­но­му зако­ну, да сим и наша отро­ки настав­шии тща­ти­ся во вре­мя юно­сти стя­жа­ва­ти духов­ную, яже от зако­на Тво­е­го пре­муд­рость, да и они научат­ся серд­цы и усты, сло­ве­сы же и делы пре­воз­но­си­ти Тя во вся веки.

Отро­ки от пещи Вави­лон­ския избав­ль­ше­му Гос­по­ду моли­ся при­леж­но, Бого­не­вест­ная Отро­ко­ви­це, да дару­ет всем, под кров Твой при­бе­га­ю­щим, невре­жден­ным быти от огня иску­ше­ний и пла­мене похо­тей, да, тако Тобою избав­ль­ше­ся, чисты­ми душа­ми и несквер­ны­ми уст­на­ми бла­го­сло­вим с Тобою Еди­на­го Изба­ви­те­ля Гос­по­да и пре­воз­но­сим Его во вся веки.

Отро­ко­ви­цам Твое цело­муд­рие и чисто­та да будет кра­со­та и сла­ва, чре­во­но­ся­щим Твое без­бо­лез­нен­ное и свя­тое рож­де­ство да будет слад­кое уте­ше­ние и отра­да, всем же, вся­ка­го пола и воз­рас­та чту­щим Тя, Бого­не­ве­сто, доб­ро­де­те­ли Твоя да будут еди­ным упраж­не­ни­ем их, яко сими ток­мо достойне от чело­ве­ка про­слав­ля­ет­ся Гос­подь, живый во веки.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земно­род­ный да взыг­ра­ет­ся, Духом про­све­ща­емь, да тор­же­ству­ет же Без­п­лот­ных умов есте­ство, почи­та­ю­щее свя­щен­ное тор­же­ство Бого­ма­те­ре, и да вопи­ет: радуй­ся, Все­б­ла­жен­ная Бого­ро­ди­це, Чистая Приснодево.

Вся­кое коле­но Небес­ных, и зем­ных, и пре­ис­под­них да покла­ня­ет­ся Тебе, яко нося­ще­му в Себе неиз­мен­ный Преб­ла­жен­на­го Отца Тво­е­го образ, Иису­се. С ними­же и мы, верою про­све­ща­е­ми, Тя, Истин­на­го Бога, образ чело­веч от Девы при­им­ша­го, бого­леп­но величаем.

Вся­ка уста да загра­дят­ся суе­сло­вя­щих, яко несть достой­но чество­ва­ти Твою и Пре­чи­стыя Мате­ре Тво­ея ико­ну, Вла­ды­ко: се бо, про­сла­вив сию чуде­са­ми, научил еси досто­я­ние Твое Тебе и во обра­зе пло­ти Тво­ея с Пре­не­по­роч­ною Тво­ею Мате­рию про­слав­ля­ти и величати.

Вси роди вер­ных, по про­ре­че­нию Тво­е­му, бла­жат Тя, Бла­го­сло­вен­ная, Хри­ста Бога наше­го Мати. С ними же и мы, верою сово­куп­ле­ни, бла­го­го­вей­но чту­ще свя­щен­ное лица Тво­е­го изоб­ра­же­ние, про­слав­ля­ем Твоя вели­чия, иже сотво­ри Тебе Гос­подь сил, с Ним же Тя величаем.

Всяк язык смерт­ных, по досто­я­нию, изне­мо­га­ет вели­ча­ти Тя, над все­ми пре­воз­не­сен­ную, о, Бого­не­ве­сто! Тем­же и мы, про­слав­ля­ю­ще Тя днесь, испо­ве­ду­ем наше край­нее немо­же­ние, но, сие испо­ве­ду­ю­ще, молим Тя, да по мно­же­ству щед­рот Тво­их, при­и­ме­ши малое сие при­но­ше­ние, во зна­ме­ние мно­гия люб­ве и усер­дия нас, вели­ча­ю­щих Тя.

Светилен

Свет Лица Тво­е­го и Пре­свя­тыя Тво­ея Мате­ре яви­вый нам, Вла­ды­ко, во все­чест­ней иконе сей, сотво­ри нас, яко чада све­та ходи­ти во све­те запо­ве­дей Тво­их, да, егда яви­ши­ся во сла­ве с Рожд­шею Тя, сооб­раз­ны будем свет­лей­ше­му солн­ца обра­зу Тво­ея славы.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки