Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Себежской», называемой «Умиление»


Икона Богородицы Умиление Себежская (Опочецкая)

глас 6

Песнь 1

Ирмос: Вол­ною мор­скою Скрыв­ша­го древ­ле гони­те­ля мучи­те­ля — под зем­лею скрыш­на спа­сен­ных отро­цы, но мы, яко отро­ко­ви­цы, Гос­по­де­ви поим, слав­но бо прославися.

При­и­ди­те, вер­ных бла­го­че­сти­вая мно­же­ства, духов­но лик сово­куп­ль­ше, Пре­чи­стую Матерь Сло­ва Боже­ствен­ны­ми пес­нь­ми вос­по­им, зря­ще Теп­лую Заступ­ни­цу, от Пре­чи­с­та­го обра­за Ея пре­ужас­ное зна­ме­ние показующую.

Яко­же лестви­цу высо­кую, зрим Тя, Дево Все­не­по­роч­ная, еюже к Небес­ней высо­те вос­хо­дим, и, Тя Пред­ста­тель­ни­цу и утвер­жде­ние непо­бе­ди­мое стя­жав­ше, Пре­чи­стая, навет и сетей вра­жи­их избав­ля­ем­ся, да явим­ся и спа­сем­ся, верою к Тебе притекающии.

В рож­де­стве Сына Тво­е­го тли не при­ем­ши, от тле­ния всех нас изба­ви и печа­ли, про­све­ща­ю­щи матер­ним Сво­им дерз­но­ве­ни­ем, Богорадованная.

Надеж­ду иму­ще Тя, Бого­ро­ди­тель­ни­це, и несум­нен­ну веру, гра­да сего наро­ди Тебе, яко забра­ло, гра­ду поло­ж­ше, Дево Неискусобрачная.

Песнь 3

Ирмос: Тобою, Хри­сте, Небе­са утвер­жда­е­ма вся, Сло­во Божие и Сила, испо­ве­ду­ют сла­ву неиз­ре­чен­ну и все­де­тель­ныя руки Тво­ея сотво­ре­ние, несть бо пре­свят, раз­ве Тебе, Господи.

Уми­ло­сер­ди­ся на ста­до Свое, Пре­чи­стая, и сми­ре­ние гра­ду Тво­е­му даруй, сопро­тив­ных челю­сти сокру­ши и тех до кон­ца немощ­ны покажи.

Обща­го Пас­ты­ря и Вла­ды­ку порожд­ши Хри­ста, Дево Неис­ку­со­брач­ная, Тому помо­ли­ся, насто­я­ща­го гне­ва изба­ви­ти­ся нам, истин­на­го обсто­я­ния, Владычице.

Мило­сти­ва еси, Вла­ды­чи­це, Мило­сти­ва­го рожд­ши Спа­са, виждь озлоб­ле­ние и воз­ды­ха­ние людей Сво­их, уско­ри, Пре­чи­стая, ущед­ри­ти ны.

Поют Тя, Бого­ро­ди­це, Анге­льстии чини и празд­ну­ют пат­ри­ар­хи со свя­ти­те­ли, с ними же тогда и Бого­лю­би­вии наро­ди теку­ще во свя­тую Твою Цер­ковь, виде­ша Тя, Цари­це, за ны, греш­ныя, моля­щу­ю­ся к Сыну Сво­е­му, поми­ло­ва­ти град Твой и люди, в нем живу­щия, от Тво­е­го обра­за пре­див­ным знамением.

Седален, глас 8

Юже древ­ле лик про­ро­че­ский про­по­ве­да — дверь Небес­ную и неопа­ли­мую купи­ну, свещ­ник мно­го­свет­лый, зла­тую кадиль­ни­цу, руч­ку и жезл, пре­слав­но днесь и див­но зна­ме­ние пока­за, тем­же бла­го­дар­ствен­ное пение воз­сы­ла­ем Ти, раби Твои, Бого­ро­ди­це, моли Хри­ста Бога нашим согре­ше­ни­ем остав­ле­ние даро­ва­ти, Тебе бо надеж­ду има­мы, раби Твои.

Песнь 4

Ирмос: Уди­ви­ся Твой разум от мене, услы­шав­шу пре­слав­ная веле­ния смот­ре­ния Тво­е­го, укре­пи­ся же воз­люб­ле­ни­ем Тво­е­го схож­де­ния, Ты бо моея нище­ты не отвергл­ся еси.

Почи­та­ю­щия Тя граж­дане, Пре­чи­стая, и по дол­гу сла­вя­щия ограж­дай от без­бож­ных, Чистая, ино­пле­мен­ник, Ты бо тем еси, Пре­чи­стая, богат­ство неотъ­ем­ле­мо, покров же и держава.

Не может язык и сло­во чело­ве­че­ское похва­ли­ти Тя достой­но, от Тебе бо без семене Жиз­но­да­вец Бог вопло­ти­ти­ся, Пре­чи­стая, благоизволи.

При­з­ри, Пре­чи­стая, спа­сти­ся рабом Тво­им, пою­щим Тя, и изба­ви от сопро­тив­ных и нашед­ша­го гне­ва, Богородительнице.

Богат­ный дар и неотъ­ем­ле­мо сокро­ви­ще даро­ва­ла еси гра­ду Тво­е­му, образ Твой, Пре­чи­стая и Мати Сло­ва, и сего помо­щию про­тив­ных низлагаем.

Песнь 5

Ирмос: Сою­зом люб­ве свя­зу­е­ми, апо­сто­ли, вла­ды­че­ству­ю­ще­му все­ми себе Хри­сту воз­ло­ж­ше, крас­ны ноги очи­ща­ху, бла­го­вест­ву­ю­ще всем мир.

Теп­лая Заступ­ни­це к Тебе при­те­ка­ю­щим и нена­де­ю­щим­ся надеж­до, виждь озлоб­ле­ние людей Тво­их и подаждь Свою помощь, Пречистая.

Иже Огнь рожд­ши Боже­ствен­ный, Дево, про­тив­ных, Пре­чи­стая, молит­вою Тво­ею — огнем — попа­ли, яко сущи Зижди­те­ля умо­ля­ю­щи, Всепетая.

Вели­кий пред­на­пи­су­ет во про­ро­цех Мои­сей Тя ков­чег, и тра­пе­зу, и свещ­ник, и руч­ку, образне являя вопло­ще­ние еже от Тебе Выш­ня­го, Мати Дево.

Ты богат­ство неис­то­щи­мое, исце­ле­ни­ем источ­ник еси верою при­те­ка­ю­щим к хра­му Тво­е­му, иде­же пре­бы­ва­ет образ Твой, Владычице.

Песнь 6

Ирмос: Ят бысть, но не удер­жан в пер­сех кито­вых Иона: Твой бо образ нося, Стра­дав­ша­го и погре­бе­нию дав­ша­го­ся, яко от чер­то­га, от зве­ря изы­де. При­гла­ша­ше же кусто­дии: хра­ня­щии сует­ная и лож­ная, милость сию оста­ви­ли есте.

Изба­ви язы­че­ска­го наше­ствия град Твой, Пре­пе­тая, и не пре­даждь до кон­ца погиб­ну­ти насле­дию Тво­е­му, Пре­чи­стая, но силою Рожд­ша­го­ся из Тебе, Вла­ды­чи­це, про­тив­ных низложи.

Мно­го­со­гре­шив­ших к Тебе, Гос­по­ди, не пре­зри, но при­и­ми моль­бу Мате­ре Тво­ея о нас, Щед­ре, да не хва­лят­ся сопро­тив­нии, — где есть Бог их? — гла­го­лю­ще, но да разу­ме­ют вси, яко Ты, Изба­ви­те­лю, с нами еси.

Чест­ную ико­ну Твою радост­но серд­цем и душею обло­бы­за­ем, весе­ля­ще­ся и теп­лою верою при­ка­са­ю­ще­ся, исце­ле­ние почер­па­ем неоскудно.

Кондак, глас 4

При­те­цем, людие, бога­тии и убо­зии, сирии и вдо­ви­цы, ста­рии и юнии, в тихое при­ста­ни­ще, под покров цель­бо­нос­на­го источ­ни­ка Бого­ма­те­ре. Сле­зы бо, яко реки, исто­ча­ет из обою оку чудо­твор­на­го обра­за Себеж­ския о нахо­дя­щем гне­ве за наша злая согре­ше­ния и укреп­ля­ет град, его­же воз­лю­би­ла еси, на сопро­тив­ныя, утвер­жда­ет веру пра­во­слав­ных хри­сти­ан и избав­ля­ет от вся­ка­го зла молит­ва­ми Своими.

Икос

Раз­ре­ши тьму моих согре­ше­ний, юже во уме моем лежа­щую, и Тво­им мя све­том про­све­ти, Дево, яко да воз­мо­гу Тебе похва­лу при­не­сти, Юже Отец вос­хва­ли и Дух Свя­тый осе­ни, Сын же и Сло­во Божие в Нюже все­ли­ся нетлен­но, от Пре­чи­стую Тво­ею боку про­изы­де и с чело­ве­ки пожи­ве, тем­же мы, греш­нии и недо­стой­нии раби Твои, днесь совер­ша­ю­ще свя­щен­ное тор­же­ство — зна­ме­ние, быв­шее от чест­ныя ико­ны Тво­ея, в нем­же пре­див­ное чудо пока­за­ла еси, и, Тво­е­му чуде­си удив­ль­ше­ся и Тво­их бога­тых даров испол­нь­ше­ся, вме­сто бла­го­вон­ных аро­мат, ели­ко воз­мож­но нам, зем­ным, похваль­ная пения при­но­сим Ти, гла­го­лю­ще: радуй­ся, радо­сте Анге­лом и чело­ве­ком; радуй­ся, покро­ве, и утвер­жде­ние, и надеж­до гра­ду Тво­е­му; радуй­ся, про­тив­ных силою Тво­ею низ­ла­га­ю­щая; радуй­ся, Разум­на­го Солн­ца Мати, вер­ных про­све­ща­ю­щая, невер­ных же помра­ча­ю­щая. Радуй­ся, хри­сти­а­ном похвало.

Песнь 7

Ирмос: Неиз­ре­чен­ное чудо: в пещи Изба­ви­вый пре­по­доб­ныя отро­ки из пла­мене во Гро­бе мертв, без­ды­ха­нен пола­га­ет­ся, во спа­се­ние нас, пою­щих: Изба­ви­те­лю Боже, бла­го­сло­вен еси.

Воис­ти­ну сокро­ви­ще чест­но гра­ду Тво­е­му, ико­на Твоя, даро­ва­ся, Пре­чи­стая, юже сами зря­ще, о чуде­си удив­ля­ем­ся, Сыну Тво­е­му вопи­ю­ще: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Во храм Бого­леп­на­го Пре­об­ра­же­ния, Вла­ды­чи­це, при­те­ка­ю­ще, людие, руце про­сти­ра­ю­ще, на молит­ву дви­жем Тя: виждь озлоб­ле­ние наше и подаждь Твою помощь, Богородице.

Све­то­нос­ная бла­го­дать, исце­ле­ние гра­ду Тво­е­му даде­ся, образ Твой, Пре­чи­стая, его­же любез­но обло­бы­за­ю­ще, весе­ля­ще­ся, вопи­ем: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Све­ща Боже­ствен­на­го сия­ния и Неза­хо­ди­ма­го Све­та яви­ся, свещ­ник, све­то­си­я­ющ и мир весь оза­ря­ющ зарею чис­та­го дев­ства, Тя пою­щия спа­са­е­ши, Бла­го­сло­вен­ная, Яже Бога пло­тию рождшая.

Песнь 8

Ирмос: Ужас­ни­ся, бояй­ся, Небо, и да подви­жат­ся осно­ва­ния зем­ли: се бо в мерт­ве­цех вме­ня­ет­ся в Выш­них Живый и во Гроб мал стран­но­при­ем­лет­ся. Его­же, отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Собез­на­чаль­ное Сло­во Отцу Дева поро­ди Пре­чи­стая нетлен­но, Того моли, Бого­ро­ди­тель­ни­це, от сопро­тив­ных напа­стей спа­сти­ся гра­ду Тво­е­му и в нем людем, пою­щим: Гос­по­да вос­пе­вай­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во веки.

Еди­на сущи Бла­гая, Пре­б­ла­га­го Сло­ва умо­ли при­леж­но насто­я­ща­го гне­ва гра­ду Тво­е­му изба­вит­ся, да несум­нен­ною верою Сыну Тво­е­му зовем, пою­ще: дети, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те Его во веки.

Сопро­тив­ных раз­жже­ния и пла­мен­но­вид­ныя стре­лы, испу­ща­е­мии на нас, уга­си, Вла­ды­чи­це, яко да Тя поем и пре­воз­но­сим, Чистая, во веки.

Яко нетлен­ное зер­ца­ло, имея во гра­де Твою чудо­твор­ную ико­ну, Пре­чи­стая, сопро­тив­ля­ю­щих­ся низ­ла­га­ем и Сыну Тво­е­му вопи­ем: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Гос­по­да пой­те и пре­воз­но­си­те Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Стран­ствия Вла­дыч­ная и Без­смерт­ныя Тра­пезы на Гор­нем месте высо­ки­ми умы, вер­нии, при­и­ди­те, насла­дим­ся, воз­шед­ша Сло­ва, от Сло­ва, научив­ше­ся, Его­же величаем.

Оком мило­серд­ным свы­ше при­з­ри на град и в нем люди Твоя, Пре­чи­стая, иныя бо помо­щи не има­мы, ток­мо Тя, Все­не­по­роч­ную, тем­же вси яко Матерь Божию величаем.

Раби Твои, вопи­ем Ти, Пре­чи­стая Мати Божия: обыч­ныя мило­сти Твоя на град и люди мило­стив­но пока­жи и сопро­тив­ных обсто­я­ний нас изми, да Тя непре­стан­но величаем.

Мыс­ли очи­стив­ше и ум, празд­но­люб­на­го гра­да Опоч­ки собо­ры со свя­щен­ным чином и всех вер­ных бла­го­че­сти­вое мно­же­ство, вос­хва­ли­те Матерь Сло­ва, яко от Тоя обра­за бысть пре­див­ное зна­ме­ние, ему­же со стра­хом кла­ня­ю­ще­ся, Тя величаем.

Яко­же Боже­ствен­ною свет­ло­стию оза­ря­е­му зрим днесь, Пре­чи­стая, ико­ну Твою чест­ную, ейже кла­ня­ю­ще­ся, Тя величаем.

Светилен

Воз­же­лев, Пре­чи­стая, Тво­ея доб­ро­ты, Иисус в Тя все­ли­ся, и Заступ­ни­цу Тя Тво­е­му гра­ду Сло­во Божие даро­ва, его­же сохра­няй заступ­ле­ни­ем Тво­им прис­но, яко да Тя убла­жа­ем, Пре­не­по­роч­ная Отроковице.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки