Канон святителю Иоасафу Белгородскому

Святитель Иоасаф Белгородский

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Три­ста­ты креп­кий, Рож­дей­ся от Девы, без­стра­стия во глу­бине, души три­част­ное пото­пи, молю­ся, да Тебе, яко в тим­пане, во умерщ­вле­нии теле­се побед­ное вос­пою пение.

Иоаса­фа свя­ти­те­ля вос­пе­ва­ю­ще подви­ги, очи­стим помыс­лы ума наше­го, бра­тие, того под­ви­за­ю­ще на молит­ву о про­ще­нии грех наших и бла­го­дат­на­го уми­ле­ния даровании.

О тво­ем бла­го­че­стии измла­да пот­щав­ше­ся роди­те­лие твои, угод­ни­че Хри­стов, достой­ную мзду тру­дов сво­их в тебе стя­жа­ша, яко от мла­ден­че­ства тво­е­го бла­го­че­сти­вым нра­вом радость тем был еси.

Анне пра­вед­ней упо­до­би­ся отец твой, свя­ти­те­лю: та бо дщерь свою во свя­тое свя­тых вво­ди­му виде, сей же тя от тояж­де Пре­свя­тыя Бого­ро­ди­цы архи­ерей­скою сла­вою вен­чан­на в виде­нии чуд­нем позна­ти сподобися.

Себе сама­го пла­чу ока­ян­ный аз, от юно­сти страс­тем пора­бо­ти­вся: поми­луй мя пред­ста­тель­ством тво­им свя­ти­те­лю, от юно­сти стра­сти пора­бо­ти­вый и еди­но­му Богу до смер­ти послуживый.

Бого­ро­ди­чен: Гору свя­тую, пре­выш­нее Носи­ло, Матерь Божию и Деву Истин­ную по рож­де­стве воспоим.

Песнь 3

Ирмос: С высо­ты сниз­шел еси волею на зем­лю, пре­вы­ше вся­ка­го нача­ла, и сми­рен­ное воз­несл еси из ада пре­ис­под­ня­го есте­ство чело­ве­че­ское: несть бо свят паче Тебе, Человеколюбче.

Аще и чадо послуш­ное роди­те­лем тво­им был еси, Иоаса­фе, но, Гос­по­да паче сих воз­лю­бив, из оте­че­ска­го дома спа­се­ния ради уда­лил­ся еси, и науче­ние книж­ное вос­при­им, во оби­тель ино­че­скую себе заклю­чил еси.

Фари­сей­ска­го воз­но­ше­ния чужд явил­ся еси, отче пре­по­добне: мона­ше­ское же сми­ре­ние от юно­сти воз­лю­бив, тай­ны­ми подви­ги плоть сми­рял еси, и душу твою молит­вою пред Отцем Небес­ным про­све­щал еси.

Еже жити ми Хри­стос, и смерть при­об­ре­те­ние, гла­го­лал еси в себе, Хри­стов угод­ни­че, и болез­нем плоть твою сокру­ша­ю­щим, тру­ды ко тру­дом Гос­по­да ради при­ла­гал еси.

Свя­тое послу­ша­ние вос­при­им и свя­щен­ства одеж­дою укра­шен, Иоасаф угод­ник Хри­стов учи­тель добр отро­ком быва­ет, сло­вом и жити­ем тех бла­го­че­стию научая и во мла­дых летех ум зре­лый являя.

Бого­ро­ди­чен: Неис­ку­со­брач­ная Бога пло­тию рожд­шая, страст­ны­ми при­ло­ги пре­кло­не­на мя утвер­ди: несть бо, Чистая, раз­ве Тебе помощницы.

Седален, глас 6

Кая доб­ро­де­тель не обре­те в души тво­ей оби­та­ли­ща; кое­го подви­га не был еси побор­ник; нище­та бо духов­ная и о Цар­ствии Небес­нем плач, и нра­ва кро­тость, и прав­ды иска­ние, и ко ближ­ним мило­сер­дие, и серд­ца чисто­та во тво­ем непо­роч­нем житии про­си­я­ша. Тех убо даро­ва­ний общ­ни­ки ны моля­щи­я­ся сотво­ри, и о душах наших пред­ста­тель буди, Иоаса­фе, избран­ни­че Божий.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в сла­ве на пре­сто­ле Боже­ства, во обла­це лег­це при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный, нетлен­ною дла­нию, и спа­се зову­щия: Сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Вем и аз путь ко спа­се­нию веду­щий, но лено­сти пло­ти моея не побеж­даю, увы мне! Сего ради тя, свя­ти­те­лю, при­зы­ваю в молит­ву, да жела­ние спа­се­ния во мне утвердиши.

Якорь спа­се­ния имея надеж­ду на Гос­по­да, слу­же­ние игу­мен­ское при­ял еси, и к попе­че­ни­ем о стро­и­тель­стве домов­нем понуж­да­емь, душу твою устро­я­ти ко спа­се­нию не пре­стал еси: сему и мене мно­го­су­ет­на­го научай, отче преподобне.

Тру­ды ко тру­дом при­ла­гая и оби­тель Лубен­скую от раз­ру­ше­ния воздви­зая, по зем­ли же Рос­сий­стей за мило­сты­нею стран­ствуя, свя­ти­тель Иоасаф цари­цу во бла­го­че­стии утвер­жда­ет и вся люди спа­се­нию душ научает.

Имея в серд­це сво­ем прис­ную к нищим любовь, Иоасаф Хри­стов угод­ник оте­че­ское попе­че­ние о мона­стыр­ских труд­ни­цех явля­ет и от достат­ка сво­е­го щед­ро­ты ближ­ним сво­им отверзает.

Бого­ро­ди­чен: Гос­по­же Все­пе­тая Бого­ро­ди­тель­ни­це, моя помыш­ле­ния Тво­и­ми молит­ва­ми очи­стив­ши, пока­жи мя бла­го­плод­на, Мати всех Бога.

Песнь 5

Ирмос: Ныне воста­ну, про­ро­че­ски рече Бог, ныне про­слав­лю­ся, ныне воз­не­су­ся, пад­ша­го при­ем от Девы и к Све­ту умно­му воз­но­сяй Мое­го Божества.

Тебе, свя­ти­те­лю Хри­стов, молю в сокру­ше­нии серд­ца: яко­же в житии тво­ем каю­щи­я­ся про­щал еси, тако и мое­го серд­ца сокру­ше­ние зря, умо­ли Гос­по­да гре­хом моим про­ще­ние даровати.

Елень на источ­ни­ки вод­ныя устрем­ля­ет­ся: ты же, угод­ни­че, ко сла­ве Церкве Хри­сто­вы вся дея­ния и помыс­лы твоя прис­но устрем­лял еси, и тако оби­те­ли свя­ти­те­ля Афа­на­сия и пре­по­доб­на­го Сер­гия ели­ко стро­е­ни­ем цер­ков­ным, толи­ко и бла­го­че­сти­ем бра­тии укра­сил еси.

Людие, слы­ши­те и чуди­те­ся угод­ни­ка сми­рен­но­муд­рию: сей бо свя­та­го Афа­на­сия в виде­нии зрит и тому вопро­сив­шу отве­ща­ва­ет: хощу, да мене яко­же греш­ни­ка накажеши.

Юна­го Соло­мо­на, не богат­ства, но муд­ро­сти от явив­ша­го­ся Гос­по­да про­ся­ща, похва­ля­ет Выш­ний, и все­лен­ная прис­но про­слав­ля­ет: но того муд­рей­ший Иоасаф пока­зу­ет­ся, нака­за­ния гре­хом сво­им от явль­ша­го­ся свя­ти­те­ля испрошая.

Бого­ро­ди­чен: Вопло­ти­ся Бог по ипо­ста­си, Чистая, из Тебе пло­ти соеди­ня­емь, пре­быв неиз­ме­нен, по Боже­ствен­но­му суще­ству безплотен.

Песнь 6

Ирмос: Возо­пи, про­об­ра­зуя погре­бе­ние три­днев­ное, про­рок Иона, в ките моля­ся: от тли изба­ви мя, Иису­се Царю сил.

Молит­ва­ми пре­по­доб­на­го Сер­гия, тво­и­ми же тру­ды во сла­ву свя­тых Божи­их, паче же серд­ца чисто­тою, от Гос­по­да еще на зем­ли воз­ве­ли­чен был еси, угод­ни­че, и свя­ти­тель­ским саном во спа­се­ние паст­вы тво­ея обле­чен был еси.

Огнен­ную рев­ность о исправ­ле­нии цер­ков­нем являл еси в Бело­град­стем пре­де­ле, Иоаса­фе свя­ти­те­лю: тем­же и днесь пода­вай Церк­ви мир, вер­ным утверждение.

Люб­ве сынов­ния не отпал еси, на высо­те свя­ти­тель­ства пре­бы­вая, и роди­те­лю тво­е­му зем­ное покло­не­ние воз­дал еси, Хри­сту посре­де вас сущу: убо и мое сми­ри пре­гор­дое серд­це, и молит­ва­ми тво­и­ми вра­зу­ми мя.

Инок нес­тя­жа­те­лен на пре­сто­ле архи­ерей­ства пре­был еси, свя­ти­те­лю, подви­ги поста и молит­вы умно­жая, доб­рое о себе и о людех воз­но­ся моле­ние, иереи же и вся люди запо­ве­дем Божи­им научая.

Бого­ро­ди­чен: Вся­ка­го суще­ства выш­шее, Сло­во Божие вопло­щен­но нам роди­ла еси: тем­же Бого­ро­ди­цу Тя уст­на­ми и душею проповедуем.

Кондак, глас 8

Мно­го­раз­лич­ныя подви­ги жития тво­е­го кто испо­весть? мно­го­об­раз­ныя мило­сти Божия тобою явлен­ныя кто исчис­лит; дерз­но­ве­ние же твое у Пре­чи­стыя Бого­ро­ди­цы и все­щед­ра­го Бога доб­ре веду­ще, во уми­ле­нии сер­деч­нем зовем ти: не лиши и нас тво­ея помо­щи и заступ­ле­ния, свя­ти­те­лю Хри­стов и чудо­твор­че Иоасафе.

Икос

Пре­чи­стою Бого­ма­те­рию от юно­сти в сосуд бла­го­да­ти избран­ный, бла­го­че­сти­вым жити­ем воис­ти­ну доб­рый пас­тырь сло­вес­ных овец явил­ся еси, свя­ти­те­лю: тем­же при­ял еси дар исце­ле­ний от воз­лю­бив­ша­го тя Хри­ста Бога наше­го. Сего ради зовем ти: не лиши и нас тво­ея помо­щи и заступ­ле­ния, свя­ти­те­лю Хри­стов и чудо­твор­че Иоасафе.

Песнь 7

Ирмос: Юно­ши три в Вави­лоне, веле­ние мучи­те­ле­во на буй­ство пре­ло­ж­ше, посре­де пла­мене вопи­я­ху: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Боже отец наших.

Свя­ти­те­лю Иоаса­фу дивим­ся, о людие, веду­ще сего, аки Нико­лая Чудо­твор­ца, бед­ных хижи­ны тай­но посе­ща­ю­ща, или тем дро­ва сво­има рука­ма уго­тов­ля­ю­ща, и бие­ния от при­врат­ни­ка приемлюща.

Язвы гре­хов­ныя на душах чело­ве­че­ских про­ви­дел еси, свя­ти­те­лю, и тай­ная пре­гре­ше­ния их с любо­вию и дол­го­тер­пе­ни­ем обли­чал еси: тем­же и нас молит­вою тво­ею к пока­я­нию и исправ­ле­нию жития при­ве­ди, и души наша пред­ста­тель­ством тво­им помилуй.

Оно­му вла­сти­те­лю упо­до­бих­ся аз ока­ян­ный, иже сам без­за­ко­нен быв, ко узни­ком зело жесток явля­ше­ся: но яко­же того науче­ни­ем тво­им испра­вил еси, отче Иоаса­фе, свя­ти­те­лю Хри­стов, тако и мене научи ко ближ­ним мило­сти­ва, к себе же жесто­ка быти.

Царя Небес­на­го доб­рый воине и ста­да Хри­сто­ва вер­ный пас­ты­рю, молит­ву сотво­ри о людех тво­их, да тихое житие на зем­ли пожив­ше, жиз­ни веч­ныя на небе­сех сподобимся.

Бого­ро­ди­чен: Пре­веч­но от Отца воз­си­яв­ша Бога Сло­ва во утро­бе пло­тию зачен­шую вси убла­жа­ем, яко Матерь всех Бога.

Песнь 8

Ирмос: Изба­ви­те­лю всех все­сильне, посре­де пла­мене бла­го­че­ство­вав­шия сниз­шед оро­сил еси, и научил еси пети: вся дела, бла­го­сло­ви­те, пой­те Господа.

Афа­на­сию оно­му тобою воз­люб­лен­но­му под­ра­жа­тель быв, свя­ти­те­лю, пот­щал­ся еси зем­ное житие во стран­ни­че­стем под­ви­зе скон­ча­ти, и кон­чи­ну свою про­зрев, пути дале­ко­му небо­яз­нен­но вдал­ся еси.

Рекл еси людем, от паст­вы тво­ея отхо­дя: не има­те мене жива узре­ти. Тем­же в залог обще­ния тамо гроб­ни­цу тебе устро­и­ти пове­лел еси. И нас убо научи час смерт­ный памя­то­ва­ти и о души сво­ей попе­че­ние непре­стан­но хранити.

Ели­ка твоя о мона­ше­стем житии бяше рев­ность, толи­ка и ко тво­им прис­ным любы: зане не по пло­ти точию свои тебе быша, но и духом еди­но в Бозе с тобою яви­ша­ся. Того ради вос­хо­тел еси роди­те­ли твоя преж­де кон­чи­ны тво­ея посе­ти­ти и бла­го­сло­ве­ние Божие тем преподати.

Игу­мен, близ места тво­ея пра­вед­ныя кон­чи­ны под­ви­за­вый­ся, о часе пре­став­ле­ния тво­е­го виде­ни­ем извест­ву­ет­ся, и сви­де­тель верен о тво­ем от Бога про­слав­ле­нии абие быва­ет. И на мне убо тво­ея молит­вы силу пока­жи, Хри­стов угод­ни­че, и тою от мучи­тель­ства стра­стей сво­бо­ди мя.

Бого­ро­ди­чен: Все­свя­тая Дево, Бога Сло­ва рожд­шая пло­тию, души моея мрак Тво­и­ми молит­ва­ми отгнав­ши, про­све­ти взы­ва­ю­ща: Бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Рож­де­ство Твое нетлен­но яви­ся: Бог из боку Тво­ею про­и­де, яко пло­то­но­сец яви­ся на зем­ли, и с чело­ве­ки пожи­ве. Тя, Бого­ро­ди­це, тем вси величаем.

Любы нико­ли­же отпа­да­ет, гла­го­лет Боже­ствен­ный Дух. Исти­на сия в чуде­сех люб­ве тво­ея изве­сти­ся, свя­ти­те­лю Хри­стов, яко боля­щим исце­ле­ние и скор­бя­щим уте­ше­ние от тво­их нетлен­ных мощей источаеши.

Южский Рос­сий­ския зем­ли пре­дел бла­го­да­ре­ний о чуде­сех тво­их испол­ни­ся издрев­ле: ныне же и от даль­них стран север­ных при­те­ка­ю­щия зрим и исце­лен­ныя стра­даль­цы, о тво­ем заступ­ле­нии радующияся.

Дети страж­ду­щии паче иных воз­лю­бил еси, свя­ти­те­лю Хри­стов, тем исце­ле­ния и бла­го­дат­ную помощь умно­жая и роди­те­ли их от скор­би к радо­сти пременяя.

Елис­сеа про­ро­ка костей при­кос­но­ве­ни­ем воста уме­рый: тво­их же мощей цело­ва­ни­ем без­чис­лен­нии исце­ли­ша­ся людие. И мене убо при­па­да­ю­ща исце­ли от гре­хов­ных стра­стей, и веру укре­пи мно­го­греш­ныя души моея, отче преподобне.

Хри­сте Боже, молит­ва­ми Иоаса­фа угод­ни­ка Тво­е­го мир Церк­ви подаждь и бла­го­сто­я­ние, от гла­да же и пагу­бы избав­ле­ние и согре­ше­ний наших прощение.

Бого­ро­ди­чен: Плод чре­ва Тво­е­го, Радость рожд­шая, содея лико­сто­я­те­ля песнь пети Тебе, велег­лас­но радуй­ся провещавающа.

Светилен

Све­тиль­ник свет­лый Иоасаф да вос­по­ет­ся посре­де Церкве, яко инок пре­по­до­бен и свя­ти­тель честен, немуд­рых нака­за­тель и веры учи­тель, боля­щих врач чудо­тво­ряй, бесов изго­ни­тель и о все­лен­ней пред­ста­тель теплейший.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки