Канон святому первомученику архидиакону Стефану


Апостол от 70-ти Стефан, первомученик

глас 8

Тво­ре­ние Феофа́ново

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи/ чудо­тво­ряй иногда/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раз­де­лив мо́ре,/ Изра­и­ля же бег­ле­ца́, пешехо́дца спасе,/ песнь Бо́гови воспева́юща.

Светолу́чными бли­ста­нии Ду́ха просвеща́емь,/ преесте́ственными страда́нии и тве́рдаго тер­пе­ния, тя пою­щия просвети́,/ пред­стоя Вла­ды­це, венцено́сче пребога́те Стефа́не, му́чеников венча́ние.

Подвиготеку́щим нача́ток быв и верхо́вник му́ченическаго собора,/ зре́ти спо­до­бил­ся еси́ Страстополо́жника, сла́вне,/ дес­ни­цею живоно́сною богоплете́нный тебе́ простира́юща венец, чуд­ный Стефа́не.

Еди́н сый сокро­ви­ще бла́гости, Спа́се,/ показа́л еси́ от зем­ных недр сокро­ви­ще многоценное,/ бога́тство неиждива́емое, неотъ­ем­ле­мо име­ние, корысть неги́блему,/ Стефа́на Тво­е­го́ первому́ченика.

Ангелозра́чною яве све́тлостию озаряемь,/ а́нгельскими пе́сньми, первому́чениче Стефа́не и диа́конов перволу́чший,/ сокрове́н я́ко яви́лся еси́, достои́но вои́стинну почти́лся еси́,/ испол­нен бла­го­во­ния духо́внаго.

Богоро́дичен: Воплоще́ннаго нас ра́ди, Пренепоро́чная, преж­де Безпло́тнаго,/ Богонача́льнаго Сло­ва о́тча роди­ла́ еси́./ О дев­ства селе́ние, и при­я­те­ли­ще чистоты,/ и храм свяще́ния, Вла­ды­чи­це ми́ра Богоневе́сто!

Песнь 3

Ирмо́с: Утвержде́н в нача­ле Небе­са́ разумом/ и зем­лю на водах основа́вый,/ на ка́мени мя, Хри­сте́ запо­ве­дей Твои́х утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколюбче.

Священносло́в свя­щен­ный и Бого­слов показа́лся еси́,/ сплета́яся с евре́йскими соборы,/ облича́я кре́пко сих без­бо­жие и богобо́рный нрав,/ Стефа́не, му́чениче всеизрядне.

Первому́ченика Хри­сто­ва и слу­жи­те­ля пе́рваго,/ му́чеником тече́ния степе́нь показа́вша светло,/ Анге­лов собесе́дника, прииди́те согла́сно вси, пе́сньми Боже́ственными почтим.

Сокрове́нное сокро­ви­ще в зем­ли́ является,/ и мир бла­го­во­ния Боже́ственнаго и бога́тых даро́в Це́рковь исполни/ муче­ни­ков пер­вый и служи́телей первоизбра́нный.

Умерщвле́нный мой ум жиз­ни де́йством,/ тобою пропове́давшимся, му́дре, возста́ви пе́ти твое́ честно́е торжество/ и твои́м стопа́м после́довати, Стефа́не блаже́нне, сподо́би.

Богоро́дичен: Дверь яви́лася еси́ мыс­лен­на восто­ка Выш­ня­го, на зем­ли́ явль­ша­го­ся, Де́во:/ Тобою бо к нам Сло­во привни́де спа­сти всех от безслове́сия, Пречистая.

Седа́лен, глас 1.

Апо­сто­ле Хри­стов, диа́конов пер­вый, первому́чениче му́дре, му́чеников верх,/ мирски́я кон­цы освя­тив страда́нии тво­и­ми и чуде­сы ду́ши челове́ков просвети́л еси́,/ чту́щия тя изба́ви вся­че­ских бед, всехва́льне Стефа́не.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Дево,/ Его́же роди­ла́ еси́, Бо́га, па́че ума́ же и слова,/ непреста́нно моли́ с Выш­ни­ми си́лами/ пода́ти остав­ле­ние гре­хов на́ших всех и исправ­ле­ние жития/ верою и любо́вию при́сно Тя сла́вящим.

Песнь 4

Ирмо́с: Ты моя кре­пость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра о́тча/ и на́шу нище­ту посетив./ Тем с про­ро­ком Авва­ку­мом зову́ Ти:/ силе Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Струи́ нам днесь ми́ра исто­чи благовония,/ источ­ник исхо­дит и река́ Боже́ственных благ,/ и пи́щный поток отве́рзе сла́вный, пе́рвый му́чеников,/ и́же ве́ры испол­нен, и силы Боже́ственныя, и благода́ти.

Я́ко свяще́н и све́тел и благонаро́чит день первому́ченика,/ испол­нен све́та и духо́внаго вои́стинну весе́лия, Ца́рскому гра́ду яви́ся,/ сохра­няя дер­жа­ву чест­ныя Це́ркви и ва́рварскую де́рзость отгоняя.

Бла­гое насле́дие вос­при­ял еси́ достои́но, Стефа́не блаже́нне,/ иде́же Хри­стос Царь всех, ты всели́лся еси́,/ Того бо яви́лся еси́ слу­жи­тель, зна́мений и чуде́с тво­ря си́лы/ и подая боля­щим исцеле́ния.

Непре­кло­нен Це́ркви и непо­ко­ле­бим и водруже́н столп/ простре́ся от зем­ли да́же до небе́с, заре́ю бла­го­че­стия просвеща́я вся концы,/ Стефа́н, вели­кии́ исти­ны про­по­вед­ник, страда́ния истин­ный поборник.

Богоро́дичен: Нов Ада́м за пе́рваго Ты был еси́, от Де́вы за прама́терь,/ Изба­ви­тель всех и Спас, за смерть истин­на жизнь безсме́ртная./ Те́мже, Тя ро́ждшую Богоро́дицу ве́дуще, по досто­я­нию, вси ве́рнии, ублажа́ем.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри­нул еси́/ от лица́ Тво­е­го́, Све­те незаходи́мый,/ и покры­ла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго?/ Но обра­ти мя и к све­ту за́поведей Твои́х/ пути моя напра́ви, молюся.

Без­за­кон­ных евре́ев су́етный вои́стинну собо́р терпели́вно обли­чил еси́,/ от тех, Богогла́се, покрыва́емь мета́нии ка́менными,/ на Небе­са́ я́ко побе­до­но­сец возне́слся еси́ ду́хом, Стефа́не.

Яко красе́н, я́ко утро, миру явил­ся еси́, сла́вне Стефа́не, мглу отгоня,/ и де́монов про­го­ня мечта́ния и неду́гующих стра́сти,/ и душев­ных не́мощей целя гно­е­ния, Богодохнове́нне.

Мыс­лен­но со Анге­лы, блаже́нне, ра́дуяся,/ ми́ра кон­цы освяща́еши вои́стинну твои́м прише́ствием и благода́тию,/ бла­го­во­ния миры духов­ны­ми бла­го­ухая и бед и бу́ри избавляя.

Богоро́дичен: Ма́тернее дерз­но­ве­ние е́же к Сыну Тво­е­му́ иму­щи, Всечистая,/ сро́днаго промышле́ния, е́же о нас, не пре­зри, молимся:/ я́ко Тебе́ и еди́ну хри­сти­ане ко Вла­ды­це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Песнь 6

Ирмо́с: Очи­сти мя, Спа́се,/ мно́га бо без­за­ко­ния моя,/ и из глу­би­ны зол воз­ве­ди́, молюся,/ к Тебе бо возопи́х, и услы­ши мя,/ Бо́же спа­се­ния моего.

Анге­лом я́ко подо́бник про­из­во­ле­ни­ем быв,/ вид а́нгельский стяжа́л еси́, блаже́нне,/ с ни́миже ра́дуяся и обхо­дя, пою­щия тя спаса́й.

Глаго́л, блаже́нне, твои́х богодохнове́нных сила, я́ко шум гро́мный,/ во у́ши, Бого­при­ятне, яве воз­гре­ме́ без­за­кон­ных и ли́ца их помрачи.

Сла́ву Оте­че­скую узре́ти спо­до­бил­ся еси́ и сея соесте́ственное сия­ние, Стефа́не,/ стра­да­нии возвеща́я тебе́ све́тлыя вен­цы, Богогла́се всече́стне.

Богоро́дичен: Сын Единоро́дный и преж­де век неви́димый напо­сле­док дней Пер­ве­нец бысть,/ видим пло́тию из Тебе́, Богома́ти, Бог спа­се­ния моего.

Конда́к, глас 6:

Пер­вый сеял­ся еси́ на зем­ли́ Небес­ным делателем,/ всехва́льне Стефа́не,/ пер­вый на зем­ли за Хри­ста́ кровь изли­ял еси́, блаже́нне,/ пер­вый от Него побе́ды венце́м увязл­ся еси́ на Небесе́х,/ страда́льцев нача́ло,/ венеч­ни­че, муче­ни­ков первострада́льне.

И́кос:

Ра́йския цве­ты зря, бла­го­во­ни­ем свои́м кра́сным испол­ня­ю­щия всю вселе́нную,/ стран­но­му их див­лю­ся зрению:/ в ле́де зи́мнем мно́жае цве­тут па́че, е́же стра́нно во цве́тех./ И муче­ник Хри­стов, про­цве­тый пе́рвее, и дверь быв стра́ждущим законно,/ и цве­ту­щим зимою муче­ния, путь пока­за́ всем нелестный,/ хотя­щим страда́ти, доб­рый подвигонача́льник,/ и́же боле́зньми про­си­яв, венеч­ни­че, муче­ни­ков первострада́льне.

Песнь 7

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вави­лоне иногда,/ сего́ ра́ди о́троцы в пещи, ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику­ю­ще, пояху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Тече­ние кро­вей твои́х Небе́сныя две­ри отве́рзе/ и Подвигополо́жника, пред­сто­я­ща и простира́юща тебе́ венец, пока­за́, зову́щу:/ благослове́н Бог отец на́ших.

Я́ко зве́рие, похи́тивше богоуби́йцы богоявле́ннаго,/ скверноуби́йственными дла́ньми сего́ убива́ху,/ моля­ща­ся о убива́ющих при­леж­но и поюща:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Закон­но обличи́л еси́ беззако́нныя, закон­ный подо́бник Спа́сов,/ и богобо́рны сих показа́л еси́,/ от них­же ка́мением побива́емь, пел еси́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: В лето Безле́тнаго неискусобра́чно, Чистая, заче́нши,/ и́же пе́рвее Безпло́тное Сло­во, пло́ти при­я­ти­ем, Де́во, роди­ла́ еси́./ Ему́же пое́м, согла́сно зову́ще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халдеи́ский мучитель/ Богочести́вым неи́стовио разжже́,/ силою же луч­шею спа­се­ны, сия видев,/ Твор­цу и Изба́вителю вопияше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Преесте́ственным сияя светозаре́нием, преизрядне,/ и лица́ тво­е­го́ зрак равноа́нгелен пока́зовал еси́, благода́ти изда́вшися, Стефа́не,/ души твое́й, сокрове́нне бога́тно./ Те́мже вопи­ял еси́:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Венцено́сче Стефа́не, души моей язвы и гре­хов­ныя стру́пы очи́сти кроп­ле­ни­ем кро­вей твои́х,/ к тво­е­му́ бо заступ­ле­нию ми́лостивному и христоподо́бному нра́ву прибего́х, зовый:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Благода́тей, сла́вне, тебе́ тезо­име­ни­тый венец/ тво­е­му́ чест­но­му вер­ху́ поло­жи́ Судия нелицемерный,/ Его́же благоче́стно про­по­ве­дал еси́, Зижди́теля, и Бо́га, и Царя всех, вопия непрестанно:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

В ру́ку Соде́теля пре­дал еси́ дух твои́,/ и Небес­ная воин­ства собе­сед­ни­ка при­я­ша тя, ра́дующеся,/ пе́рвее на зем­ли́ равноа́нгельна, ны́не же тех причте́на лико́м, непре­стан­но поюща:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Све­та незаходи́маго была́ еси́ сосу́д, Всечи́стая,/ Свет бо су́щим во тьме и сени роди­ла́ еси́, просвеща́ющ вся­че­ская богоразу́мия благода́тию./ Ему́же непреста́нно, ве́рнии, пое́м:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Небо,/ и зем­ли ́удиви́шася концы,/ я́ко Бог яви́ся чело­ве­ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть про­стран­ней­шее небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ Анге­лов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Страда́ния му́чеников нача́ло,/ свет­ло показа́вый муче­ния нелест­ную сте­зю, настав­ля­ю­щу к Небеси́,/ первому́ченик Стефа́н вся призыва́ет духо́вне к Боже­ствен­но­му веселию/ и к при­ча­стию све­та, ко обще­нию святыни.

Вжи­ля­емь любо́вию Хри­сто­вою и Сего́ поревнова́в кро­то­сти и гла́су, глаго́лаше:/ не поста́ви убии́цам гре­ха́, Го́споди,/ при­и­ми́ же дух мой, Бла́же,/ и Боже́ственнаго Ца́рствия, пи́щи же неизрече́нныя, су́щия у Тебе́, сподо́би мя.

Кра­сен, и ви́да а́нгельскаго, и пре­муд­ро­сти, и ве́ры исполнен,/ и Боже­ствен­ныя зари́ сияя луча́ми, и богогла́сными усты богоглаго́лал еси́, я́ко река́,/ боже́ственне вети́йствуя, Выш­нее насле́дие, Богоблаже́нне, улу­чил еси́.

Вен­цем благода́тей венча́лся еси́, и ли́ки му́ченическими окруже́н,/ и Хри­сту́ Подвигополо́жнику предстоя,/ о нас моли́ся, тво­ря­щих све́тло вои́стинну све­то­нос­ное твое́ тор­же­ство, блаже́нне,/ и от бед нас изба́ви.

Богоро́дичен: Я́ко всех Предста́тельнице христиа́н, Богома́ти Всенепоро́чная Владычице,/ я́ко Мило­сти­ва, изба́ви от бед и иску­ше­нии́ стра́ждущия рабы Твоя́/ и неду́гующия лютых пре­гре­ше­нии́ ра́нами и боле́зньми тяж­ки­ми одержи́мыя изврачу́й.

Светилен.

Ка́менная мета́ния преми́рный исплето́ша тебе́ нетле­ния вене́ц,/ и кро́вныя ка́пли — баг­ря­ни­цу ца́рску, нача́льниче му́чеников, изряд­ный Стефа́не.

Богоро́дичен: Свята́я Вла­ды­чи­це Пречи́стая и еди́на Неискусобра́чная, спа­се­ние и упова́ние,/ Ты умо­ли́ из Тебе́ рожде́ннаго Изба́вителя на́шего/ спа­сти́ мир от лести, и бед, и скорбе́й.

Молитва

Пер­вый во диа́конех, пер­вый и в му́ченицех показа́лся еси́, свя­тый Стефа́не, апо­сто­ле, испо́лнь бо веры и силы во уче­нии и в зна́мениих вели́к яви́лся еси́, и никто́же возмо́же противуста́ти пре­муд­ро­сти и духу, и́миже гла­го­лал еси́, лице же твое́ на со́нмищи ви́дено бысть, я́ко лице́ а́нгела. Те́мже, испол­нен Свята́го Духа быв, ви́дел еси́ отве́рстое не́бо и сла́ву Бо́жию и Сына челове́ча, Гос­по­да на́шего Иису́са Хри­ста́, одес­ную сто­я­ща Бо́га Отца́. Та́же и от жестоковыи́ных и убии́ц иуде́ев ка́мением пред лице́м Преблагослове́нныя и моля­щи­я­ся о тебе́ Де́вы, Ма́тере Его, побива́емь, прекло́нь коле́на, возопи́л еси́ гла́сом ве́лиим: Го́споди, не поста́ви им гре­ха́ сего́! И та́ко дух твои́ Гос­по­ду Иису́су радост­но пре­дал еси́. Сего́ ра́ди моли́твенника и предста́теля тя стяжа́хом, коле­на души и серд­ца на́шего прекло́ньше, тя мо́лим: воз­де­жи́ ру́це твои́ ко Гос­по­ду, и сподви́жи все­му ро́ду чело­ве­че­ско­му Предста́тельницу и Хода́таицу к Сыну Сво­е­му, Пре­свя­тую Ма́терь Деву, и о нас, при́сно про­гнев­ля­ю­щих гре­хом и лено­стию, моли́ Блага́го Спа́са на́шего, да пода́ст нам благода́ть во бла­го­вре­мен­ную помощь к пока­я­нию и твои́м предста́тельством и заступ­ле­ни­ем Пре­свя­тыя Ма́тере Сво­еи́ в день он, стра́шный и пра́ведный, да не поста́вит пред на́ми гре­хи на́ша, но по щед­ро­там Сво­им, тобою умо­лен быв, да рече́т души на́шей: спасе́ние ва́ше есмь Аз во ве́ки веков. Ами́нь.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки