Канон Успению Пресвятой Богородицы (2‑й)


p1aqr8cj871dapbr41i1t12hpr5c5 - Канон Успению Пресвятой Богородицы (2-й)

Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся, свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя успение.

Девы отро­ко­ви­цы, с Мари­а­ми­ею про­ро­чи­цею песнь исход­ную ныне вос­клик­ни­те: Дева бо и еди­на Бого­ма­ти ко при­я­тию Небес­но­му преставляется.

Достой­но, яко оду­шев­лен­ное Тя Небо, при­я­ша Небес­ная, Пре­чи­стая, Боже­ствен­ная селе­ния, и пред­ста, свет­ло укра­ше­на, яко Неве­ста, Все­не­по­роч­ная, Царю и Богу.

Песнь 3

Ирмос: Твоя пес­но­слов­цы, Бого­ро­ди­це, живый и неза­вист­ный Источ­ни­че, лик себе сово­куп­ль­шия, духов­но утвер­ди, в Боже­ствен­ней памя­ти Тво­ей вен­цев сла­вы сподоби.

От мерт­вых чресл про­из­вед­ши­ся, есте­ством подоб­на, Чистая, исхож­де­ние раз­ре­ши, рожд­ши же сущую Жизнь, к Жиз­ни пре­ста­ви­ся Боже­ствен­ней и Ипостасней.

Лик Бого­сло­вов от конец, свы­ше же Ангел мно­же­ства к Сио­ну идя­ху все­силь­ным мано­ве­ни­ем, досто­долж­но, Вла­ды­чи­це, Тво­е­му погре­бе­нию служаще.

Седален

Бла­жим Тя, вси роди, Бого­ро­ди­це Дево, в Тя бо Невме­сти­мый Хри­стос Бог наш вме­сти­ти­ся бла­го­во­ли. Бла­же­ни есмы и мы, пред­ста­тель­ство Тя иму­ще: день бо и нощь моли­ши­ся о нас и роди хри­сти­ан­стии Тво­и­ми молит­ва­ми утвер­жда­ют­ся. Тем, вос­пе­ва­ю­ще, вопи­ем Ти: радуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою.

Песнь 4

Ирмос: Неиз­след­ный Божий Совет, еже от Девы вопло­ще­ния Тебе, Выш­ня­го, про­рок Авва­кум усмот­ряя, зовя­ше: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Чудо бяше зре­ти Небо всех Царя оду­шев­лен­ное, испраж­не­ния пре­хо­дя­щее зем­ная, яко чуд­на дела Твоя! Сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Аще и непо­стиж­ный Сея Плод, Имже небе­са быша, погре­бе­ние при­ят волею, яко мертв; како погре­бе­ния отвер­жет­ся неис­ку­со­брач­но Рождшая?

В пре­став­ле­нии Тво­ем, Мати Божия, про­стран­ней­шее тело Твое и бого­при­ят­ное ангель­ская воин­ства свя­щен­ны­ми кри­лы тре­пе­том и радо­стию покрываху.

Песнь 5

Ирмос: Ужа­со­ша­ся вся­че­ская о чест­нем успе­нии Тво­ем: Ты бо, Неис­ку­со­брач­ная Дево, от зем­ли пре­ста­ви­ла­ся еси к веч­ным оби­те­лем и к без­ко­неч­ней жиз­ни, всем, вос­пе­ва­ю­щим Тя, спа­се­ние подавающая.

Да воз­гла­сят тру­бы бого­сло­вов днесь, язык же мно­го­ве­щан­ный чело­ве­че­ский ныне да вос­хва­лит, да огла­сит же воз­дух, без­мер­ным сияя све­том, Анге­ли да поют Пре­чи­стыя Девы успение.

Сосуд подо­ба­ше избран­ный, пени­ем Ти весь удив­ля­емь, Деви­це, исхо­ден, весь освя­щен Бого­ви, всем бого­при­я­тен, и сей истин­но явля­е­мый, Бого­ро­ди­це Всепетая.

Песнь 6

Ирмос: Боже­ствен­ное сие и все­чест­ное совер­ша­ю­ще празд­не­ство, Бого­муд­рии, Бого­ма­те­ре, при­и­ди­те, рука­ми вос­пле­щим, от Нея рожд­ша­го­ся Бога славим.

Из Тебе Жизнь воз­сия, клю­чи дев­ства не рушив­ши; како убо пре­чи­стое и живо­на­чаль­ное Твое тело иску­ше­ния смер­ти бысть причастно?

Жиз­ни быв­ши храм, жизнь прис­но­сущ­ную улу­чи­ла еси: смер­тию бо к живо­ту пре­ми­ну­ла еси, Яже Жизнь рожд­ши воипостасную.

Кондак, глас 2

В молит­вах Неусы­па­ю­щую Бого­ро­ди­цу и в пред­ста­тель­ствах непре­лож­ное упо­ва­ние гроб и умерщ­вле­ние не удер­жа­ста: яко­же бо Живо­та Матерь к живо­ту пре­ста­ви во утро­бу Все­ли­вый­ся приснодевственную.

Икос

Огра­ди моя помыш­ле­ния, Хри­сте мой, ибо Сте­ну мира вос­пе­ти дер­заю, Чистую Матерь Твою, на стол­пе гла­гол укре­пи мя и в тяж­ких мыс­лех засту­пи мя, Ты бо взы­ва­ю­щим и про­ся­щим верою моле­ния испол­ня­е­ши. Ты мне убо даруй язык при­но­сен и помысл непо­сты­ден: вся­кое бо дая­ние сия­ния от Тебе низ­по­сы­ла­ет­ся, Све­то­по­да­те­лю, во утро­бу все­ли­вый­ся приснодевственную.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри Бого­муд­рии, паче Создав­ша­го, но, огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся, пою­ще: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Юно­ши и девы, Девыя же и Бого­ма­те­ре память чту­ще, стар­цы, и мона­си, царие и судии, пой­те: отец наших Гос­по­ди и Боже, бла­го­сло­вен еси.

Да вос­тру­бят тру­бою духов­ною горы Небес­ныя, да раду­ют­ся хол­ми, и да игра­ют Боже­ствен­нии апо­сто­ли: Цари­ца к Сыну пре­став­ля­ет­ся, с Ним царствующи.

Все­свя­щен­ное пре­став­ле­ние Боже­ствен­ныя Тво­ея и Нетлен­ныя Мате­ре пре­мир­ныя Выш­них сил сово­ку­пи чины, весе­ли­ти­ся с сущи­ми на зем­ли, Тебе пою­щи­ми: Боже, бла­го­сло­вен еси.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи Рож­де­ство Бого­ро­ди­чо спас­ло есть, тогда убо обра­зу­е­мое, ныне же дей­ству­е­мое, все­лен­ную всю воздви­за­ет пети Тебе: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Память Твою, Чистая Дево, Нача­ла же, и Вла­сти, и Силы, Анге­ли, Архан­ге­ли, Пре­сто­ли, Гос­под­ства, Херу­ви­ми сла­вят и страш­нии Сера­фи­ми; чело­ве­че­ский же род — поем и пре­воз­но­сим во вся веки.

Иже стран­но все­ли­вый­ся, Бого­ро­ди­це, в чистое чре­во Твое, вопло­ща­емь, Сей, все­свя­щен­ный дух Твой при­ем, у Себе упо­кои, яко долж­ник Сын. Тем­же Тя поем, Дево, и пре­воз­но­сим во вся веки.

О, выше ума чудес Прис­но­де­вы же и Бого­ма­те­ре! Во гроб бо все­ль­ши­ся, пока­за рай. Ему­же пред­сто­я­ще днесь, раду­ю­ще­ся, поем: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земно­род­ный да взыг­ра­ет­ся, Духом про­све­ща­емь, да тор­же­ству­ет же Без­п­лот­ных умов есте­ство, почи­та­ю­щее свя­щен­ное пре­став­ле­ние Бого­ма­те­ре, и да вопи­ет: радуй­ся, Все­б­ла­жен­ная Бого­ро­ди­це, Чистая Приснодево.

При­и­ди­те в Сион, на Боже­ствен­ную и туч­ную Гору жива­го Бога, воз­ра­ду­ем­ся, Бого­ро­ди­цу зря­ще: к зело бо луч­шей и Боже­ствен­ней сени, яко Матерь, Сию во Свя­тая свя­тых Хри­стос престави.

При­и­ди­те, вер­нии, ко гро­бу при­сту­пим Божия Мате­ре и обы­мем, серд­цы и уст­на­ми, оче­сы и лицем чисто при­ка­са­ю­ще­ся и почер­па­ю­ще исце­ле­ний неза­вист­ныя дары от источ­ни­ка приснотекущаго.

При­и­ми от нас песнь исход­ную, Мати жива­го Бога, и све­то­нос­ною Тво­ею и Боже­ствен­ною осе­ни бла­го­да­тию, воин­ству — побе­ди­тель­ная, хри­сто­люб­ным людем — мир, остав­ле­ние — пою­щим и душам спа­се­ние подающи.

Светилен

Апо­сто­ли, от конец сово­куп­ль­ше­ся зде, в Геф­си­ма­ний­стей веси погре­би­те тело Мое, и Ты, Сыне и Боже Мой, при­и­ми дух Мой. (Три­жды)

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки