Канон Воскресный, глас 5


Песнь 1.

Ирмос: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е, сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою, Христо́с истря­се́, Изра́иля же спа­се́, побе́дную песнь пою́ща.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

Тебе́ терноно́сный евре́йский сонм, люб­ве́, Благоде́телю, к Тебе́ не сохра́нь ма́терния, Хри­сте́, вен­ча́, родонача́льника разреша́юща терно́вное запреще́ние.

Воздви́гл еси́ мя па́дшаго в ров, прекло́нься, Жизнода́вче Безгре́шне: и моея́ злосмра́дныя тли, Хри­сте́, претерпе́в неискуше́нно, Боже́ственнаго Суще­ства́ ми́ром мя облагоуха́л еси́.

Бого­ро­ди­чен: Разреши́ся кля́тва, печа́ль пре­ста́: Благослове́нная бо и Благода́тная, ве́рным ра́дость воз­сия́, благослове́ние всем конце́м цветонося́щи Христа́.

Песнь 3.

Ирмос: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м, и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую на недви́жимем, Хри­сте́, ка́мени за́поведей Твои́х, Це́рковь Твою́ утвер­ди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Желчь у́бо и́же из ка́мене мед сса́вшии, в пусты́ни чудоде́йствовавшему Тебе́ принесо́ша, Хри­сте́: о́цет же за ма́нну воз благодея́ние Ти возда́ша о́троцы Изра́илевы неблагода́рнии.

И́же дре́вле светови́дным о́блаком покрыва́еми, Живо́т во гро́бе Хри­ста́ положи́ша: но самовла́стно воскре́с, всем ве́рным пода­де́ та́йно осеня́ющее свы́ше Ду́ха сия́ние.

Бого­ро­ди­чен: Ты Ма́ти Бо́жия несочета́нно роди­ла́ еси́, И́же от Нетле́нна Отца́ возсия́вшаго, кро­ме́ боле́зней ма́терних: те́мже Тя, Богоро́дицу, воплоще́нна бо роди­ла́ еси́ Сло́ва, правосла́вно пропове́дуем.

Седален воскресен, глас 5:

Крест Госпо́день похва́лим, погребе́ние Свято́е пе́сньми почти́м, и Воскресе́ние Его́ препросла́вим, я́ко совозста́ви ме́ртвыя от гроб, я́ко Бог, / плени́в сме́рти держа́ву, и кре́пость диа́волю, и су́щим во а́де свет возсия́.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Ра́дуйся, Свя­тая Горо и Бого­про­ход­ная, ра́дуйся, оду­шев­лен­ная купи­но и неопа­ли­мая. Ра́дуйся, Еди­на к Бо́гу мiро­ви Мосте, пре­во­дяй мерт­выя к Веч­но­му Живо­ту. Ра́дуйся, Нетлен­ная Отро­ко­ви­це, неис­ку­со­муж­но рожд­шая Спасе́ние душ на́ших.

Песнь 4.

Ирмос: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во, Авваку́м, Хри­сте́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во Спасе́ние люде́й Твои́х спа­сти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Я́же от Ме́рры горча́йшыя во́ды, я́ко во о́бразе проначерта́я Пречи́стый Крест Твой, Бла́же, грехо́вное умерщвля́ющ вкуше́ние, дре́вом услади́л еси́.

Крест за дре́во разу́мное, за сла́дкую же пи́щу желчь, Спа́се мой, прия́л еси́, за тле́ние же сме́рти кровь Твою́ Боже́ственную излия́л еси́.

Бого­ро­ди­чен: Кро­ме́ у́бо сочета́ния зача­ла́ еси́ нетле́нно во чре́ве, и без боле́зни роди­ла́ еси́, и по Рож­де­стве́, Де́ва, Бо́га пло́тию ро́ждши, сохрани́лася еси́.

Песнь 5.

Ирмос: Одея́йся Све́том, я́ко ри́зою, к Тебе́ у́треннюю, и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ про­све­ти́ омраче́нную, Хри­сте́, я́ко Еди́н Благоутро́бен.

И́же сла́вы Госпо́дь в несла́вне зра́це, на дре́ве обезче́щен во́лею ви́сит, о боже́ственней мне сла́ве несказа́нно промышля́я.

Ты мя преобле́кл еси́ в нетле́ние, Хри­сте́, тли сме́ртныя неистле́нно пло́тию вкуш, и возсия́в из гро́ба тридне́вен.

Бого­ро­ди­чен: Ты пра́вду же и избавле́ние нам ро́ждши Хри­ста́ без се́мене, свобо́дно соде́яла еси́ от кля́твы, Богоро́дице, есте­ство́ пра́отца.

Песнь 6.

Ирмос: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Хри­сте́, страсте́й мо́ре укро­ти́, и от тли воз­ве­ди́ мя, я́ко Благоутро́бен.

В тле́ние попо́лзся родонача́льник, Влады́ко Хри­сте́, преслу́шаннаго бра́шна вкуш, и к живо­ту́ возведе́н бысть стра́стию Твое́ю.

Живо́т низше́л еси́ ко а́ду, Влады́ко Хри­сте́, и тле́ние растле́вшему быв, / тле́нием источи́л еси́ Воскресе́ние.

Бого­ро­ди­чен: Де́ва роди́, и ро́ждши пребы́сть чиста́, на руку́ нося́щаго вся́ческая, я́ко вои́стинну Де́ва Ма́ти поне́сшая.

Кондак, глас 5.

Ко а́ду, Спа́се мой, соше́л еси́, и вра­та́ сокруши́вый я́ко всеси́лен, уме́рших, я́ко Созда́тель, совоскреси́л еси́, и сме́рти жа́ло сокруши́л еси́, / и Ада́м от кля́твы изба́влен бысть, Человеколю́бче; те́мже вси зове́м: спа­си́ нас, Го́споди.

Икос

Услы́шавша жены́ а́нгеловы глаго́лы, отложи́ша рыда́ние, ра́достны бы́вша и тре́петны, у́жас бо ви́деша, и се Христо́с прибли́жися к ним, глаго́ля: е́же, ра́дуйтеся, дерза́йте, Аз мíра победи́х, и у́зники свободи́х, / потщи́теся у́бо ко ученико́м, возвеща́юща им: я́ко варя́ю вы во гра́де Галиле́йстем, е́же пропове́дати. Те́мже вси Тебе́ зове́м: спа­си́ нас, Го́споди.

Песнь 7.

Ирмос: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь пла́мень уга­си́, о́троки оро­си́, согла́сно пою́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Пло́тию обло́жься я́коже на у́дице льще́ния, Боже́ственною Твое́ю си́лою зми́я низвле́кл еси́ воз­во­дя́ вопию́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Зем­ли́ непрохо́дное осуществова́вый составле́ние, во гро́бе покрыва́ется пло́тию Невмести́мый. Ему́же вси пое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Бого­ро­ди­чен: Еди́ну у́бо Ипоста́сь во Двою́ Есте­ству́, Всенепоро́чная роди­ла́ еси́ Воплоще́ннаго Бо́га. Ему́же вси пое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы, всеми́рный лик спле́тше, поя́ху: / дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Ты о во́льней спаси́тельныя стра́сти помоли́лся еси́ ча́ши, я́коже нево́льней: два хоте́ния, две­ма́ бо по коему́ждо но́сиши существо́ма, Хри­сте́, во ве́ки.

Твои́м вседе́тельным схожде́нием ад, Хри­сте́, пору́ганный избле­ва́ вся, я́же дре́вле ле́стию умерщвле́нныя, Тебе́ превознося́щия во вся ве́ки.

Бого­ро­ди­чен: Тя я́же па́че ума́ богому́жне Сло́вом Ро́ждшую Го́спода, и де́вствующую, вся дела́, Де́во, благослови́м, и превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Иса́ие, лику́й, Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, Его́ же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Па́дшаго челове́ка восприя́л еси́, Влады́ко Хри­сте́, из ложе́сн Деви́ческих все­му́ совоку́плься, гре­ху́ же ни еди́ному прича́щься: все­го́ от истле́ния Ты свободи́л еси́ пречи́стыми Твои́ми страстьми́.

Богото́чною кро́вию истоще́нною, Влады́ко Хри­сте́, от Твои́х пречи́стых ребр и животворя́щих, же́ртва у́бо пре­ста́ и́дольская, вся же зем­ля́ Тебе́ хвале́ния же́ртву прино́сит.

Бого­ро­ди­чен: Не Бо́га безпло́тна, ниже́ па́ки челове́ка про́ста про­из­ве­де́ Чи́стая Отрокови́ца, и Нескве́рная: но Челове́ка соверше́нна, и нело́жно соверше́нна Бо́га. Его́же велича́ем со Отце́м же и Ду́хом.

Стихиры воскресны, глас 5.

Честны́м Твои́м Кресто́м, Хри­сте́, диа́вола посрами́л еси́, и Воскресе́нием Твои́м жало грехо́вное притупи́л еси́, и спасл еси́ ны от врат сме́ртных: сла́вим Тя, Единоро́дне.

Воскресе́ние дая́й ро́ду челове́ческому, я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся, / устраши́шася сего́ кня́зи а́дстии, и взя́шася вра­та́ плаче́вная. Вни́де бо Царь сла́вы Христо́с, глаго́ля су́щим во у́зах, изыди́те: и су́щим во тьме, откры́йтеся.

Ве́лие чу́до, неви́димых Соде́тель, за человеколю́бие пло́тию пострада́в, воскре́се Безсме́ртный. Прииди́те оте́чествия язы́к, Тому́ поклони́мся: благоутро́бием бо Его́ от пре́лести изба́вльшеся, в Трие́х Ипоста́сех Еди́наго Бо́га пе́ти навыко́хом.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: В Чермне́м мо́ри, Неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся ино­гда́: та́мо Моисе́й, раздели́тель воды́: зде же Гаврии́л, служи́тель чуде­се́. Тогда́ глу­би­ну́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль; / ны́не же Хри­ста́ роди́ безсе́менно Де́ва. Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно; Непоро́чная по Рож­де­стве́ Эмману́илеве пребы́сть Нетле́нна. Сый, и пре́жде Сый, явле́йся, я́ко Челове́к, Бо́же поми́луй нас.

Молитва

Бо́же Пра́ведный и Хва́льный, Бо́же Вели́кий и Кре́пкий, Бо́же Преве́чный, услы́ши гре́шнаго му́жа моли́тву в час сей: услы́ши мя, обеща́вый услы́шати во и́стине Тя призыва́ющих, и не омер­зи́ мя, нечи́стыя устне́ иму́ща и во гресе́х содержи́ма, упова́ние всех конце́в зем­ли́ и стра́нствующих дале́че. При­и­ми́ ору́жие и щит и воста́ни в по́мощь мою́: изле́й мечь и заклю­чи́ сопроти́в гоня́щих мя. Запре­ти́ нечи́стым духово́м от лица́ безу́мия мое­го́, и да отлучи́тся от моея́ мы́сли дух не́нависти и злопомне́ния, дух за́висти и ле́сти, дух боя́зни и уны́ния, дух го́рдости и вся́кия ины́я зло́бы; и да уга́снет вся́кое разжже́ние и движе́ние пло́ти моея́, от диа́вольскаго де́йства составля́емое, и да просвети́тся моя́ душа́ и те́ло, и дух све́том Тво­е­го́ Боже́ственнаго позна́ния: да мно́жеством щедро́т Твои́х дости́гну соедине́ния ве́ры, в му́жа соверше́нна, в ме́ру во́зраста, и просла́влю со Анге­лы и все́ми святы́ми Твои́ми всечестно́е и великоле́пое и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки