Канон Воскресный, глас 8


Песнь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погру­зи́ чудотворя́й ино­гда́ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в, и раздели́в мо́ре, Изра́иля же бег­ле­ца́, пешехо́дца спа­се́, песнь Бо́гови воспева́юща.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

Всеси́льну Христо́ву Боже­ству́ ка́ко не диви́мся? От страсте́й у́бо всем ве́рным, безстра́стие и нетле́ние точа́щу, от реб­ра́ же Свята́го исто́чник безсме́ртия иска́пающу, и Живо́т из гро́ба Присносу́щный.

Я́ко благоле́пен жена́м А́нгел ны́не яви́ся, све́тлыя нося́ о́бразы есте́ственныя невеще́ственныя чисто­ты́, зра́ком же возвеща́я свет воскресе́ния, зовы́й: воскре́се Госпо́дь.

Бого­ро­ди­чен: Пресла́вная возглаго́лашася о Тебе́ в роде́х родо́в, Бо́га Сло́ва во чре́ве вме́щшая, чиста́ же пребы́вши Богоро́дице Мари́е. Те́мже Тя вси почита́ем, су́щее по Бо́зе заступле́ние на́ше.

Песнь 3.

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небе­са́ ра́зумом, и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя, Хри­сте́, за́поведей Твои́х утвер­ди́, я́ко несть свят, па́че Тебе́ Еди́не Человеколю́бче.

Осужде́на бы́вша Ада́ма вкуше́нием гре­ха́, пло́ти Тво­ея́ спаси́тельною стра́стию оправда́л еси́, Хри­сте́: Сам бо непови́нен сме́ртнаго иску́са был еси́, Безгре́шне.

Воскресе́ния свет воз­сия́ су́щим во тьме, и се́ни сме́ртней седя́щим, Бог мой Иису́с, и Свои́м Божество́м кре́пкаго связа́в, сего́ сосу́ды расхи́тил есть.

Бого­ро­ди­чен: Херуви́мов и серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице: Ты бо Еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га в Твое́м чре́ве, Нескве́рная: те́мже Тя ве́рнии вси пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

Седальны воскресны, глас 8:

Воскре́сл еси́ из ме́ртвых, Живо­те́ всех, и а́нгел све́тел жена́м вопия́ше: преста́ните от слез, апо́столом благовести́те, возопи́йте пою́ща: я́ко воскре́се Христо́с Госпо́дь, благоволи́вый спа­сти́, я́ко Бог, род челове́ческий.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Небе́сную дверь, и киво́т, всесвяту́ю го́ру, светоза́рный о́блак воспои́м, небе́сную ле́ствицу, слове́сный рай, Е́вино избавле́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, я́ко Спасе́ние в Ней соде́лася ми́рови, и оставле́ние дре́вних согреше́ний. Сего́ ра́ди вопие́м Ти: моли́ Сы́на Тво­е­го́ и Бо́га, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти, благоче́стно покланя́ющимся пресвято́му Рож­де­ству́ Твоему́.

Песнь 4.

Ирмос: Ты моя́ кре́пость Го́споди, Ты моя́ и си́ла, Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нище­ту́ посети́в. Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ты вра­га́ су́ща мя зело́ возлюби́л еси́: Ты истоща́нием стра́нным соше́л еси́ на зе́млю, Благоутро́бне Спа́се, после́дняго мое­го́ досажде́ния не отве́ргся, и пребы́в на высо­те́ пречи́стыя Тво­ея́ сла́вы, пре́жде безче́ствованнаго просла́вил еси́.

Кто зря, Влады́ко, ны́не не ужаса́ется, стра́стию смерть разруша́ему? Кресто́м бежа́щее тле́ние, и сме́ртию ад бога́тства истощава́емый, Боже́ственною си́лою Тебе́ распя́таго? Чу́дно де́ло, Человеколю́бче!

Бого­ро­ди­чен: Ты ве́рным похва­ла́ еси́, Безневе́стная, Ты Предста́тельнице, Ты и прибе́жище христиа́н, сте­на́ и приста́нище: к Сы́ну бо Тво­е­му́ моль­бы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бед, ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющих.

Песнь 5.

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ от лица́ Тво­е­го́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? Но обра­ти́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Оде́ятися претерпе́л еси́ в багряни́цу пре́жде стра́сти Тво­ея́, Спа́се, поруга́емь, первозда́ннаго покрыва́я безобра́зное обнаже́ние: и наг пригвозди́лся еси́ на Кре­сте́ пло́тию, совлача́я, Хри­сте́, ри́зу умерщвле́ния.

От пе́рсти сме́ртныя, Ты па́дшее мое́ па́ки назда́л еси́ суще­ство́, воскре́с: и нестаре́ющееся, Хри­сте́ устро́ил еси́, яви́в па́ки я́коже ца́рский о́браз, нетле́ния жизнь блиста́ющ.

Бого­ро­ди­чен: Ма́тернее дерзнове́ние, е́же к Сы́ну Тво­е­му́ иму́щи, Всечи́стая, / сро́днаго промышле́ния, е́же о нас, не пре́зри, мо́лимся: я́ко Тебе́ и Еди́ну христиа́не ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глу­би­ны́ зол воз­ве­ди́, молю́ся: к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, Бо́же спасе́ния моего́.

Дре́вом кре́пко низ­ло­жи́ мя началозло́бный: Ты же, Хри­сте́, возне́сся на Кре­сте́, крепча́е низложи́л еси́, посрами́в сего́, па́дшаго же воскреси́л еси́.

Ты уще́дрил еси́ Сио́на, возсия́вый от гро́ба, но́ваго вме́сто ве́тхаго соверши́в, я́ко Благоутро́бен, Боже́ственною Твое́ю кро́вию: и ны́не ца́рствуеши в нем во ве́ки, Христе́.

Бого­ро­ди­чен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний, мольба́ми Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, и да улучи́м, Пречи́стая, Боже́ственное сия́ние, из Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.

Кондак, глас 8.

Воскре́с из гро́ба, уме́ршыя воздви́гл еси́, и Ада́ма воскреси́л еси́, и Е́ва лику́ет во Твое́м Воскресе́нии, и мирсти́и кон­цы́ торжеству́ют е́же из ме́ртвых воста́нием Твои́м, Многоми́лостиве.

Икос:

А́дова ца́рствия плени́вый, и ме́ртвыя воскреси́вый, Долготерпели́ве, жены́ мироно́сицы сре́тил еси́, вме́сто печа́ли ра́дость принесы́й: и апо́столом Твои́м возвести́л еси́ победи́тельная Спа́се мой зна́мения Живода́телю, и тварь просвеща́еши, Человеколю́бче. Сего́ ра́ди и мíр сра́дуется, е́же из ме́ртвых воста́нию Тво­е­му́, Многоми́лостиве.

Песнь 7.

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния огнь устыде́ся в Вавило́не ино­гда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Сла́вное истоща́ние, Боже́ственное бога́тство Тво­ея́ нище­ты́, Хри­сте́, удивля́ет а́нгелы, на Кре­сте́ зря́щия Тя пригвожда́ема, за е́же спа­сти́ ве́рою зову́щия: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Боже́ственным Твои́м соше́ствием све́та испо́лнил еси́ преиспо́дняя, и тьма прогна́на бысть пре́жде гоня́щая. Отню́дуже воскресо́ша и́же от ве́ка ю́зницы, зову́ще: благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Тро­и­чен: Всем у́бо Го́спода, Еди́наго же еди́ному Единоро́дному Сы́ну правосла́вно Отца́, богосло́вяще Тя возвеща́ем, и Еди́наго ве́дяще от Тебе́ исходя́ща Ду́ха Пра́ваго, Соесте́ственна и Соприсносу́щна.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́цею пещь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно раз­жже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Твор­цу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Иису́сова Боже­ства́ Пребоже́ственная си́ла, в нас боголе́пно возсия́ла есть: пло́тию бо вкуш за всех смерть кре́стную, раз­ру­ши́ а́дову кре́пость. Его́же непреста́нно де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Распны́йся воста́, великовы́йный паде́, пады́й и сокруше́нный испра́вися, тля отве́ржена бысть, и нетле́ние про­цве­те́: Жи́знию бо ме́ртвенное поже́рто бысть. Де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Тро­и­чен: Трисве́тлое Боже­ство́, Еди́ну сия́ющее зарю́ от Еди́наго Триипоста́снаго Есте­ства́, Роди́теля Безнача́льна: Единоесте́ственно же Сло́во Отцу́, и Сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, и зем­ли́ удиви́шася кон­цы́, я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. Тем Тя, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Боже́ственным и Безнача́льным Естество́м прост сый, сложи́лся еси́ прия́тием пло́ти, в Тебе́ Само́м Сию́ соста́вив, Сло́ве Бо́жий, и пострада́в я́ко челове́к, пребы́л еси́ кро­ме́ страсте́й, я́ко Бог. Те́мже Тя во Двою́ Суще­ству́ неразде́льно и неслия́нно велича́ем.

Отца́ по Суще­ству́ Боже́ственному, я́коже естество́м быв челове́к, рекл еси́ Бо́га Вы́шний, рабо́м сниз­хо­дя́, воскре́с от гро́ба, благода́тию Отца́ земноро́дным поло́ж, и́же по есте­ству́ Бо́га же и Влады́ку, с Ни́мже Тя вси велича́ем.

Бого­ро­ди­чен: Яви́лася еси́, о Де́во Ма́ти Бо́жия, па́че есте­ства́ ро́ждши пло́тию Бо́га Сло́ва, Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Сво­е­го́ пре́жде всех век, я́ко Благ, Его́же ны́не и теле́с превы́шша разуме́ем, а́ще и в те́ло облече́ся.

Стихиры воскресны, глас 8.

Вече́рнюю песнь, и слове́сную слу́жбу, Тебе́, Хри­сте́, прино́сим, я́ко благоволи́л еси́ поми́ловати нас Воскресе́нием.

Го́споди, Го́споди, не отве́ржи нас от Тво­е­го́ лица́, но бла­го­во­ли́ поми́ловати нас Воскресе́нием.

Ра́дуйся, Сио́не Святы́й, ма́ти церкве́й, Бо́жие жили́ще, Ты бо прия́л еси́ пе́рвый, оставле́ние грехо́в, Воскресе́нием.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Глас той­же, Бого­ро­ди­чен: Царь Небе́сный за человеколю́бие на зем­ли́ яви́ся, и с челове́ки пожи­ве́: от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, но не Ипоста́сию. Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, испове́дуем Хри­ста́ Бо́га на́шего: Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, поми́ловатися душа́м на́шим.

Молитва

Го́споди Ще́дрый и Ми́лостивый, Долготерпели́ве и Многоми́лостиве, вну­ши́ моли́тву и вон­ми́ гла́су моле́ния мое­го́: сотво­ри́ со мно́ю зна́мение во бла́го, наста́ви мя на путь Твой, е́же ходи́ти во и́стине Тво­ей, воз­ве­се­ли́ се́рдце мое́, во е́же боя́тися и́мене Тво­е­го́ Свята́го, зане́же ве́лий еси́, и творя́й чуде­са́. Ты еси́ Бог Еди́н, и несть подо́бен Тебе́ в бозе́х, Го́споди, Си́льный в ми́лости, и Благи́й в кре́пости, во е́же помога́ти и утеша́ти, и спаса́ти вся упова́ющыя на и́мя Твое, Отца и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, аминь.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки