Канон Введению во Храм Пресвятой Богородицы (2‑й)

Введение (Вход) во храм Пресвятой Богородицы

глас 1

Песнь 1

Ирмос: Песнь побед­ную поим вси Богу, сотвор­ше­му див­ная чуде­са мыш­цею высо­кою и спас­ше­му Изра­и­ля, яко прославися.

Сте­цем­ся днесь, Бого­ро­ди­цу почи­та­ю­ще пес­нь­ми, и тор­же­ству­ем духов­ный празд­ник: в храм бо Богу дар приносится.

Пес­нь­ми да вос­по­им Бого­ро­ди­цы слав­ное пред­ше­ствие: к хра­му бо днесь, яко храм Божий, при­но­сит­ся про­ро­че­ски дар многоценный.

Анна непо­роч­ная радо­ва­ше­ся, яко дар мно­го­це­нен Богу при­но­ся­щи в храм матер­ски, Иоаким же с нею тор­же­ству­ет светло.

Давид, пра­о­тец Твой, вос­пе Тя древ­ле, Дево Бого­не­ве­сто, Дщерь гла­го­ля Тя Царя Хри­ста, Его­же и, родив­ши, матер­ски Мла­ден­ца дои­ла еси.

Пло­тию три­лет­ству­ю­щи, Бого­ро­ди­ца Гос­по­ду при­но­сит­ся; Заха­рия же Сию, свя­щен­ник Божий, при­ем, раду­я­ся, в храм возложи.

Девы, ликов­ствуй­те, све­ще­но­си­цы, нач­ни­те днесь, и мате­ри, вос­пой­те Цари­це Мате­ри, при­хо­дя­щей в храм Царя Христа.

Песнь 3

Ирмос: Да утвер­дит­ся серд­це мое в воли Тво­ей, Хри­сте Боже, Иже над вода­ми Небо утвер­ждей вто­рое и осно­ва­вый на водах зем­лю, Всесильне.

Тор­же­ству­ем, празд­но­люб­цы, и сра­ду­ем­ся духом во свя­тем празд­ни­це, учре­жда­ю­ще­ся днесь, Дще­ре Царе­вы и Мате­ре Бога нашего.

Иоаки­ме, радуй­ся днесь, и весе­ли­ся, Анно, духом, рож­ден­ную из вас Гос­по­ду при­во­дя­ще три­лет­ству­ю­щу, яко Юни­цу Чисту Всенепорочную.

Божие селе­ние во храм свя­тый при­во­дит­ся, Бого­ро­ди­ца Мари­ам, пло­тию три­лет­ству­ю­щая, и Той све­ще­све­тят девы, предтекуще.

Божия Агни­ца неблаз­нен­ная и голу­би­ца несквер­ная, Богов­ме­сти­мая ски­ния, сла­вы освя­ще­ние, в ски­нии свя­тей оби­та­ти избра.

Три­лет­ству­ю­щая телом и мно­го­лет­ству­ю­щая духом, шир­шая Небес и Гор­них сил пре­вы­ш­шая, да вос­хва­лит­ся пес­нь­ми Богоневестная.

Бого­ро­ди­цы празд­ну­ю­ще в невхо­ди­мых пред­ше­ствие, све­ще­иму­ще умно с весе­ли­ем, днесь и мы с дева­ми к хра­му приближимся.

Свя­щен­ни­цы Божии, обле­цы­те­ся в прав­ду бла­го­да­тию и сря­щи­те свет­ло, вхо­ды пода­ю­ще Дще­ри Царя и Бога во святая.

Седален

Возо­пий, Дави­де, что сей насто­я­щий празд­ник, Юже вос­пел еси ино­гда в кни­зе пса­лом­стей, яко Дщерь Бого­от­ро­ко­ви­цу и Деву. При­ве­дут­ся, рече, Царю таин­ствен­но девы во след Ея и ближ­ния Ея. И дивен соде­лай и все­ми­рен празд­ник зову­щим: Бого­ро­ди­ца нам пред­ста, спа­се­ния Ходатаица.

Песнь 4

Ирмос: Духом про­ви­дя, про­ро­че Авва­ку­ме, Сло­ве­се вопло­ще­ние, про­по­ве­дал еси, вопия: вне­гда при­бли­жи­ти­ся летом, позна­е­ши­ся, вне­гда при­и­ти вре­ме­ни, пока­же­ши­ся. Сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Про­ро­че Иса­ие, прор­цы нам, Дева кто есть, иму­щая во чре­ве? Яже из Иуди­на корене про­зяб­ши и рожд­ши­ся из Дави­да царя, семене свя­та­го плод благославный.

Начи­най­те, девы, и вос­пой­те пес­ни, рука­ми дер­жа­ще све­щи, Чистыя Бого­ро­ди­цы пред­ше­ствие хва­ля­ще, ныне гря­ду­щия во храм Божий, куп­но с нами празднующе.

Иоаки­ме и Анно, весе­ли­те­ся ныне, во храм при­во­дя­ще Гос­по­день Чистую Бога Матерь Хри­ста Все­ца­ря буду­щую, от вас же рожд­шу­ю­ся, яко три­лет­ству­ю­щую Юницу.

Свя­тая свя­тых сущи, Чистая, во храм свя­тый воз­лю­би­ла еси все­ли­ти­ся и, со Анге­лы, Дево, бесе­ду­ю­щи, пре­бы­ва­е­ши, пре­славне с Небес хлеб при­ем­лю­щи, Пита­тель­ни­це Жизни.

Рожд­ше паче надеж­ди Пре­чи­стую Деву, бла­го­че­сти­во обе­ща­ху­ся Богу при­не­сти и испол­ня­ют, даю­ще яко жерт­ву, рож­ден­ную от них, Иоаким днесь и Анна, в дом Божий.

Про­зя­бе жезл ино­гда Ааро­нов, про­об­ра­зу­ю­щий, Чистая, Боже­ствен­ное Рож­де­ство, яко без­се­мен­но зач­не­ши, и нетлен­на пре­бу­де­ши, и по рож­де­стве дев­ству­ю­щи яви­ши­ся, Мла­ден­ца пита­ю­щи — всех Бога.

Девы — Деву, и мате­ри — Матерь бла­го­чест­но сте­цы­те­ся почти­ти с нами рожд­шу­ю­ся яко непо­роч­ную жерт­ву и рож­ден­ную Богу пло­до­но­си­мую, вси убо свет­ло празднуем.

Песнь 5

Ирмос: Свет­лый нам воз­си­яй Свет Прис­но­сущ­ный, утре­ню­ю­щим о судь­бах запо­ве­дей Тво­их, Вла­ды­ко Чело­ве­ко­люб­че, Хри­сте Боже наш.

Да свет­ло­но­сим, пра­во­слав­нии вси, сте­ка­ю­ще­ся и сла­вя­ще Бого­ма­терь, яко Гос­по­ду днесь при­во­дит­ся яко жерт­ва благоприятна.

Да весе­лят­ся пра­от­цы днесь, Вла­ды­чи­це, и да раду­ет­ся рожд­шая Тя со отцем Тво­им, яко плод их Гос­по­ду приносится.

Мно­го­име­ни­тую и слав­ней­шую Непо­роч­ную Юни­цу, яко пло­тию рожд­шую Боже­ствен­на­го Тель­ца, вси вос­по­им, вер­но празднующе.

Уне­ве­ще­ния напи­су­ют­ся Боже­ствен­ная зна­ме­ния паче ума рож­де­ства Тво­е­го, Чистая Дево, днесь Духом Свя­тым в дому Божии.

Да отвер­зут­ся пред­две­рия сла­вы Бога наше­го и да при­ем­лют Неис­ку­со­брач­ную Божию Матерь, яко­же три­лет­ству­ю­щую Несквер­ную Юницу.

Мно­го­чест­ную и при­сен­ную гору вос­по­им — Прис­но­де­ву, Божию Матерь быв­шу: Та бо обли­ста свет в концех.

Песнь 6

Ирмос: Про­ро­ка Иону под­ра­жая, вопию: живот мой, Бла­же, сво­бо­ди из тли и спа­си мя, Спа­се мира, зову­ща: сла­ва Тебе.

Празд­ну­ем, вер­нии, празд­ник духов­ный Мате­ре Божия, вос­пе­ва­ю­ще бла­го­чест­но: есть бо свя­тей­ша Небес­ных умов.

Пес­нь­ми духов­ны­ми вос­хва­лим, вер­нии, Матерь Све­та, яко днесь нам яви­ся, пред­хо­дя­щи в храм Божий.

Несквер­ная Агни­ца и Чистая Голу­би­ца при­ве­де­ся оби­та­ти в дом Божий, яко Непо­роч­ная, про­на­ре­чен­ная быти Мати Божия.

В храм закон­ный вхо­ды совер­ша­ет храм Божий, Небес­ная ски­ния, из Неяже нам, сущим во тьме, Свет возсия.

Мла­ден­ству­ю­щи пло­тию и совер­ше­на душею, Свя­тый Кивот в дом Божий вхо­дит вос­пи­та­ти­ся Боже­ствен­ною благодатию.

От вся­ких иску­ше­ний и бед душев­ных сво­бо­ди ны, при­те­ка­ю­щия к Тебе, Все­пе­тая, Тво­и­ми моль­ба­ми, Мати Хри­ста Бога.

Кондак, глас 4

Пре­чи­стый храм Спа­сов, мно­го­цен­ный чер­тог и Дева, свя­щен­ное сокро­ви­ще сла­вы Божия, днесь вво­дит­ся в дом Гос­по­день, бла­го­дать сов­во­дя­щи, Яже в Дусе Боже­ствен­ном, Юже вос­пе­ва­ют Анге­ли Божии: Сия есть селе­ние Небесное.

Икос

Неиз­ре­чен­ных Божи­их и Боже­ствен­ных таин зря в Деве бла­го­дать явля­е­мую и испол­ня­е­мую явствен­но, раду­ю­ся и образ разу­ме­ти недо­уме­ю­ся, стран­ный и неиз­ре­чен­ный: како избран­ная, Чистая, Еди­на яви­ся паче всея тва­ри види­мыя и разу­ме­ва­е­мыя? Тем­же вос­хва­ли­ти хотя Сию, ужа­са­ю­ся зело умом же и сло­вом, оба­че дер­зая, про­по­ве­даю и вели­чаю: Сия есть селе­ние Небесное.

Песнь 7

Ирмос: Пещь, Спа­се, оро­ша­ше­ся, отро­цы же, лику­ю­ще, поя­ху: отцев Боже, бла­го­сло­вен еси.

Ликов­ству­ем, празд­но­люб­цы, днесь, вос­по­им Чистую Вла­ды­чи­цу, Иоаки­ма и Анну достой­но чтуще.

Про­ро­че­ствуй, Дави­де, гла­го­ля Духом: при­ве­дут­ся девы вслед Тебе, при­ве­дут­ся Тебе во храм Цари­це Матери.

Радо­ва­х­у­ся Анге­лов чини, весе­ля­ху­ся пра­вед­ных дуси, яко Божия Матерь во свя­тая приводится.

При­ем­лю­щи пищу Небес­ную, пре­спе­ва­ше муд­ро­стию и бла­го­да­тию, быв­ши Мати по пло­ти Хри­ста Бога.

И телом и духом радо­ва­ше­ся, пре­бы­ва­ю­щи Мария Непо­роч­ная во хра­ме Божии, яко­же сосуд священнейший.

Вве­до­ша Тя во внут­рен­ней­шее хра­ма цело­муд­рен­нии роди­те­лие Твои, Пре­чи­стая, вос­пи­та­ти­ся стран­но в жили­ще Хри­ста Бога.

Песнь 8

Ирмос: Его­же ужа­са­ют­ся Анге­ли и вся воин­ства, яко Твор­ца и Гос­по­да, пой­те, свя­щен­ни­цы, про­сла­ви­те, отро­цы, бла­го­сло­ви­те, людие, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Весе­лит­ся днесь свет­ло Иоаким, и Анна непо­роч­ная Гос­по­ду Богу при­но­сит жерт­ву, дан­ную ей от обе­ща­ния Свя­тую Дщерь.

Хва­лят­ся свя­тии Давид и Иес­сей, и Иуда чтит­ся, из корене бо их израсте плод — Дева Чистая, из Неяже роди­ся Бог Превечный.

Мария Пре­чи­стая и оду­шев­лен­ная ски­ния при­во­дит­ся днесь в дом Божий, и при­ем­лет Сию Заха­рия рука­ми, яко освя­щен­ное сокро­ви­ще Господне.

Яко дверь спа­си­тель­ную и гору мыс­лен­ную, яко лестви­цу оду­шев­лен­ную, почтим, вер­нии, воис­ти­ну Деву и Матерь Божию, бла­го­сло­вен­ную рука­ми иереев.

Про­ро­цы, апо­сто­ли и муче­ни­цы Хри­сто­вы, Анге­лов чини и вси земно­род­нии, почтим пес­нь­ми Деву Чистую, яко бла­го­сло­вен­ную Матерь Высочайшаго.

В храм Тя при­не­со­ша, Все­не­по­роч­ная Чистая, Боже­ственне рожд­шии Тя, яко жерт­ву чисту, и стран­но водво­ря­е­ши­ся в нехо­ди­мых Богу преду­го­то­ва­ти­ся в жили­ще Слову.

Бла­го­сло­вим Отца, и Сына, и Свя­та­го Духа — Господа.

Песнь 9

Ирмос: Све­то­нос­ный облак, в онь­же всех Вла­ды­ка, яко дождь с небе­се на руно, сни­де и вопло­ти­ся нас ради, быв Чело­век, Без­на­чаль­ный. Вели­ча­ем вси яко Матерь Бога наше­го Чистую. (Два­жды)

При­пев: Вели­чай, душе моя, при­ве­ден­ную во храм Гос­по­день и бла­го­сло­вен­ную рука­ми иереевыми.

Из пра­вед­ных про­изы­де Иоаки­ма и Анны обе­ща­ния плод — Бого­от­ро­ко­ви­ца Мария и, яко кади­ло при­ят­но, пло­тию мла­ден­ству­ю­щи, при­во­дит­ся во свя­ти­ли­ще свя­тое яко Свя­тая во свя­тых обитати.

Мла­ден­ству­ю­щую есте­ством и паче есте­ства явль­шу­ю­ся Матерь Божию вос­хва­лим пес­нь­ми: в храм бо закон­ный Гос­по­ду днесь при­во­дит­ся в воню бла­го­во­ния, пра­вед­ных яко плод духовный.

Со Анге­лом, еже радуй­ся, Бого­ро­ди­це при­личне возо­пи­им, вер­нии: радуй­ся, все­доб­рая Неве­сто; радуй­ся, обла­че свет­лый, из него­же нам воз­сия Гос­подь, во тьме неве­де­ния седя­щим; радуй­ся, всех Надеждо.

Свя­тых свя­тая и Бого­ма­ти Марие, молит­ва­ми Тво­и­ми, Чистая, сво­бо­ди ны от сетей вра­жи­их и вся­кия ере­си и скор­би, вер­но покла­ня­ю­щи­я­ся обра­зу свя­та­го Тво­е­го зрака.

Песнь достой­ную Бого­ро­ди­це вся тварь со Анге­лом Гав­ри­и­лом взы­ва­ет, вопи­ю­ще: радуй­ся, Мати Божия Все­не­по­роч­ная, Еюже изба­ви­хом­ся пер­выя клят­вы, быв­ше нетле­ния общницы.

Херу­вим пре­боль­ши, и Сера­фим выш­ши, и шир­ши Небес яви­ла­ся еси, Дево, яко Невмест­на­го все­ми во утро­бе вме­стив­ши, Бога наше­го, и рожд­ши неска­зан­но: Его­же моли при­леж­но о нас.

Светилен

Юже древ­ле пред­воз­ве­сти про­ро­че­ское сосло­вие, стам­ну, и жезл, и скри­жаль, и несе­ко­мую гору, Марию Бого­от­ро­ко­ви­цу вер­но да вос­хва­лим: днесь бо вво­дит­ся во свя­тая свя­тых вос­пи­та­ти­ся Гос­по­ду. (Три­жды)

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки