• Малая вечерня
• Великая вечерня
• Утреня
• Литургия
На стиховне стихира воскресна, глас 8: |
На стиховне стихира воскресная, глас 8 |
Возшел еси на Крест, Иисусе, / снизшедый с Небесе, / пришел еси на смерть, Животе Безсмертный, / к сущим во тьме Свет истинный, / к падшым всех Воскресение, / просвещение, и Спасе наш, слава Тебе. | Взошел на Крест Ты, Иисусе, / нисшедший с небес; / пришел на смерть – Жизнь бессмертная, / к пребывавшим во тьме – Свет истинный, / к падшим – Воскресение всех. / Просвещение и Спаситель наш, слава Тебе! |
Таже Богородичны, подобны 3. Глас 8: О преславнаго чудесе! |
И Богородице, глас тот же, подобен: О преславное чудо: |
Стих: Помяну имя Твое / во всяком роде и роде. | Стих: Вспомнят имя Твоё / во всяком роде и роде. Пс 44:18А |
Радуйся, Богородице всепетая. / Радуйся, источниче, жизнь верным источающий. / Радуйся, всех Владычице и Госпоже твари Благословенная. / Радуйся, Всенепорочная, Препрославленная. / Радуйся, Всепречистая. / Радуйся, палато. / Радуйся, Божественное селение. / Радуйся, Чистая. Радуйся, Мати Дево. / Радуйся Богоневесто. | Радуйся, Богородица всесвященная! / Радуйся, источник, Жизнь верным источающий! / Радуйся, всех Владычица / и Госпожа творения, Благословенная! / Радуйся, всенепорочная, прославленная! / Радуйся, всепречистая! / Радуйся, дворец, радуйся божественная скиния! / Радуйся, чистая, радуйся, Матерь-Дева! / Радуйся, Божия Невеста! |
Стих: Слыши Дщи и виждь, / и приклони ухо Твое. | Стих: Услышь, Дочь, и посмотри, / и склони ухо Твоё. Пс 44:11А |
Радуйся, Богомати Пречистая. / Радуйся, верных надежде. / Радуйся, мира очищение. / Радуйся, всякия скорби избавляющи рабы Твоя. / Радуйся, человеков утешение живоносное. / Радуйся, заступление. / Радуйся, предстолпие призывающим Тя. / Радуйся, Божие Божественное пребывание, / и горо святая. | Радуйся, Богоматерь пречистая! / Радуйся, верных надежда! / Радуйся, мира очищение! / Радуйся, от всякой скорби / избавляющая рабов Твоих! / Радуйся, людям утешение! / Радуйся, живоносное Попечение! / Радуйся, оплот для призывающих Тебя! / Радуйся, Бога божественное жилище / и гора святая! |
Стих: Лицу Твоему помолятся / богатии людстии. | Стих: Лицо Твоё будут умолять / богатые из народа. Пс 44:13Б |
Радуйся, Богородице, Мати Христова. / Радуйся, едина надежде, / человеков заступление. / Радуйся, прибежище. / Радуйся, свещниче света светлый. / Радуйся, свеще освященная. / Радуйся, палато. / Радуйся, раю. / Радуйся, Божественное селение. / Радуйся, источниче, / источающь воды притекающим к Тебе. | Радуйся, Богородица Владычица! / Радуйся, смертным единственная Надежда и Попечение! / Радуйся, Прибежище и Светильник, всегда сияющий! / Радуйся, Лампада освященная! / Радуйся, Дворец, радуйся, Рай! / Радуйся, божественная Скиния! / Радуйся, Источник, струи изливающий / прибегающим к Тебе! |
Слава, и ныне, Богородичен: Егоже небо не вмести, Дево Богородице, / во чреве Твоем нетесноместно вместися, / и пребыла еси, Чистая, словом неизреченным, / ничимже девству оскверншуся. / Ты бо едина была еси в женах, и Мати, и Дева: / и Ты, едина Пречистая, воздоила еси Сына Живодавца, / и на объятиях Твоих носила еси недремлющее Око. / Но не остави недра Отча, / якоже прежде век предбысть: / но горе весь Бог со ангелы, / доле весь из Тебе с человеки, / и везде несказанно. / Того моли, Всесвятая Владычице, спастися / православно Богородицу Чистую исповедающим Тя. | Слава, и ныне, Богородичен, глас 8: Тот, Кого небо не вмещает, / во чреве Твоем, Дева Богородица, / без стеснения вместился, / и Ты осталась чистой, по слову неизреченному, / девства ничем не осквернив. / Ибо Ты единственная среди жен / сделалась и Матерью, и Девой. / И Ты одна, Всечистая, / вскормила грудью Сына, жизни Подателя, / и во объятиях Своих носила Недремлющее Око. / Но не оставил Он недра Отчего, / как предсуществовал прежде веков, / но был всецело Богом в высоте со Ангелами, / и всецело долу, родившись от Тебя, с людьми, / и повсюду был неизъяснимо! / Его моли, всесвятая Владычица, / о спасении православно исповедающих Тебя / Богородицею чистою! |
По Ныне отпущаеши: И по Отче наш: | |
Тропарь воскресный, глас 8: |
Тропарь воскресный, глас 8 |
Свысоты снизшел еси, Благоутробне, / погребение приял еси тридневное, / да нас свободиши страстей, / Животе и Воскресение наше, Господи, слава Тебе! | Свысоты сошел Ты, милосердный, / благоволил пребыть три дня во гробе, / чтобы нас освободить от страстей, / – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе! |
Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша. | Слава, и ныне, Богородичен: Ради нас рожденный от Девы / и распятие претерпевший, / ниспровергший смертию смерть / и явивший воскресение как Бог, / не презри, Благой, созданных рукою Твоею; / яви человеколюбие Твое, Милостивый, / прими родившую Тебя Богородицу, ходатайствующую за нас, / и спаси, Спаситель наш, людей отчаявшихся.: |
Ектении. И отпуст. | Ектения сугубая и отпуст. |
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 43]: |
1. Пророчества Исаии чтение |
Тако глаголет Господь: вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них. Кто возвестит сия; или яже от начала, кто слышана сотворит вам? Да приведут свидетели своя, и оправдятся, и да услышат, и да рекут истину. Будите Ми свидетели, и Аз свидетель, глаголет Господь Бог, и отрок егоже избрах: да познаете, и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь: прежде Мене не бысть ин бог, и по Мне не будет. Аз есмь Бог, и несть разве Мене спасаяй. Аз возвестих и спасох, уничижих, и не бе в вас чуждий. Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог, и еще от начала Аз есмь, и несть от рук Моих избавляяй: сотворю, и кто отвратит то? Сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас Святый Израилев. | Так говорит Господь: Все народы были собраны вместе, собраны будут и князья от них. Кто возвестит это [между ними]? Или то, что от начала, кто слышным сделает нам? Пусть приведут свидетелей своих, и будут оправданы, и услышат, и скажут истину. Станьте Мне свидетелями: и Я – свидетель, говорит Господь Бог, и Отрок Мой, которого Я избрал, чтобы вы познали и поверили Мне, и уразумели, что это – Я: прежде Меня не было иного Бога и после Меня не будет. Я – Бог, и нет кроме Меня Спасителя. Я возвестил и спас; укорил – и не было среди вас чужого бога. Вы – Мне свидетели, и Я – Господь Бог. Потому что от начала Я существую, и нет того, кто бы мог из рук Моих избавлять. Я сделаю, и кто отвратит это? Так говорит Господь Бог, Искупитель ваш, Святой Израилев. Ис 43:9–14 |
Премудрости Соломони чтение. [Глава 3]: |
2. Премудрости Соломона чтение |
Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их. И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И в мале наказани бывше, великими благодетельствовани будут: яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их: и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют, и яко искры по стеблию потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему. Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его. | Души праведных в руке Божией, и не коснется их мучение. Показались они в глазах неразумных умершими, и сочтен бедствием исход их, и шествие от нас – уничтожением; но они пребывают в мире. Ибо, хотя и были они в глазах людей наказаны, но надежда их полна бессмертия. И немного наказанные, они будут много облагодетельствованы, потому что Бог испытал их и нашел их достойными Себя. Как золото в горниле Он проверил их и как жертву всесожжения принял их. И во время посещения их они воссияют и, как искры в соломе, пробегут. Будут судить племена и владычествовать над народами, и Господь будет над ними царствовать вовеки. Надеющиеся на Него уразумеют истину, и верные в любви пребудут у Него; ибо благодать и милость со святыми Его и промышление – об избранных Его. Прем 3:1–9 |
Премудрости Соломони чтение. [Глава 5]: |
3. Премудрости Соломона чтение |
Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, попечение их у Вышняго. Сего ради приимут царствие благолепия, и венец доброты от руки Господни: зане десницею покрыет я, и мышцею защитит их. Приимет всеоружие рвение Свое, и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды, и возложит шлем, суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый, преподобие: поострит же напрасный гнев оружие: споборет же с Ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины, и яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости, исполнь падут грады. Вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им дух силы, и яко вихор развеет их: и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо царие и разумейте, навыкните судии концев земли. Внушите держащии множества, и гордящиися о народех язык. Яко дана есть от Господа держава вам, и сила от Вышняго. | Праведники вовеки живут, и в Господе – награда их, и попечение о них – у Вышнего. Потому они получат царство славы и венец красоты от руки Господа, ибо десницею Своею Он покроет их и мышцею Своею защитит их. Возьмет Он всеоружие – ревность Свою, и все творение сделает орудием к отмщению врагам; облечется в броню – в правду, и возложит на Себя шлем – нелицеприятный суд; возьмет щит непобедимый – святость; а строгий гнев изострит, как меч, и весь мiр ополчится с Ним против безумцев. Понесутся меткие стрелы молний и из облаков, как из туго натянутого лука, полетят в цель. И, как из каменометного орудия, полный ярости посыплется град; вознегодует на них вода морская, и реки свирепо потопят их; восстанет против них дух силы и, как вихрь, развеет их. Так опустошит всю землю беззаконие, и злодеяние ниспровергнет престолы властителей. Итак, услышьте, цари, и уразумейте; научитесь, судьи концов земли! Внемлите, обладатели множества и гордящиеся пред толпами народов: ибо от Господа дана вам власть, и сила – от Вышнего. Прем 5:15–24; 6:1–3 |
На литии стихира храма.
|
На литии стихира храма,
|
Веры согласием мирское торжество, / от века Богу благоугодивших, / патриархов честное и пророков сословие, / апостолов удобрение, мучеников собрание, постников похвалу, / всех святых память духовне празднуим: / молят бо ся непрестанно, / дароватися миру мирови, / и душам нашим велией милости. | Веры согласием всемирное торжество / от века Богу благоугодивших: / патриархов почесть, пророков собрание, / Апостолов украшение, мучеников сонм, / подвижников похвалу, всех святых память / духовно отпразднуем, / ибо они ходатайствуют непрестанно, / да будет миру дарован мир / и душам нашим великая милость. |
Приидите вси вернии, / святых всех всеславную память, / во псалмех, пениих и песнех духовных восхвалим: / Крестителя Спасителева, / апостолы, пророки и мученики, / священноначальники, учители же и преподобныя, / постники и праведныя, и святых жен боголюбное состояние, / честно ублажающе, согласно возопиим: / Преблагий Христе Боже наш, / тех молитвами подаждь мир Церквам Твоим, / победы на враги христолюбивым людем, / и душам нашим велию милость. | Придите, все верные, / святых всех всеславную память / в псалмах, и гимнах, и песнях духовных восхвалим; / Крестителя Спасителя нашего, / Апостолов, пророков и мучеников, / иерархов, учителей и преподобных, / подвижников и праведных, и святых жен боголюбивое собрание / благоговейно прославляя, согласно воззовем: / «Преблагой Христе Боже наш, по их ходатайствам / подай мир церквам Твоим, / победы над врагами благочестивому царю / и душам нашим великую милость!» |
Приидите вси духовне возвеселимся о памяти святых: / се бо прииде богатотворная нам дарования приносящи. / Темже во гласе радости, и чистей совести / возопиим, глаголюще: / радуйтеся, пророков сословие, / иже пришествие Христово мирови проповедавше, / и яже издалеча, яко близу предвидевше. / Радуйтеся, апостольский личе, / языков мрежницы, и ловцы человеков. / Радуйтеся, мучеников соборе, / от конец земли собравшиися во едину веру, / и о той мук томления претерпевшии, / и совершенне страдания венец приемшии. / Радуйтеся, отцев наслаждение, / своя телеса пощением истаявше, / и умертвивше страсти плотския, / ум божественным рачением вперисте, / на небеса возлетесте, и со ангелы водворяющеся, / восприемлете вечная благая. / Но о пророцы, апостоли, и мученицы с постники, / вас Венчавшаго прилежно молите, / избавитися от враг видимых и невидимых, / в вере и любви совершающим присно / честную память вашу. | Придите все, духовно возвеселимся / в день памяти святых: / ибо вот, он наступил, принося нам / обильно умножающиеся дары духовные. / Потому гласом радости и с чистой совестью воскликнем, говоря: / «Радуйся, пророков собрание, / пришествие Христово в мире возвестившее / и далекое как близкое провидевшее! / Радуйся, Апостолов хор, / народов уловители и людей ловцы! / Радуйся, мучеников сонм, / от концов земли в единую веру собранный, / страдания в муках претерпевший / и за подвиг венец совершенный получивший! / Радуйся, пчельник отцов, / тела свои подвижничеством изнуривших / и умертвивших страсти плоти! / Ум божественной любовью окрылив, / на небеса вы возлетели / и, с Ангелами веселясь, благами вечными наслаждаетесь. / Но, о пророки, апостолы и мученики с подвижниками! / Вас Увенчавшего усердно молите / об избавлении от врагов невидимых и видимых / с верою и любовью совершающих / всегда благоговейно чтимую память вашу!» |
Слава, глас 5: Нынешнему торжеству стецемся вернии: / предлагается и нам духовная трапеза, / и чаша таинственная от сладких брашен, / веселия исполнена мученических добродетелей. / Сии бо терпеливодушнии от конец земли, / телесное всеразличным предавше ранам, / Богу принесоша жертву словесну, всякий возраст: / ови убо во главы усекаеми, / овии же по хребту стружеми: / друзии же рук отсечение и всех удов, / вси вкупе святии Христовым страданием общницы быша. / Но венцы тем возмездие мук подавый, Господи, / во след тех жительствовати сподоби нас, / яко Человеколюбец. | Слава, глас 5: Ради нынешнего торжества / соберемся, верные, / ибо предлагается нам духовная трапеза / и чаша таинственная, приятных яств исполненная – / радости о добродетелях мучеников. / Ибо они, душою терпеливые, / цвет всякого возраста, / крайние телесные страдания, многообразно мучившись, / от концов земли принесли Богу в жертву разумную; / одни – приняв главы отсечение, / другие же – рук отторжение и всего состава вместе, / все святые страстей Христовых общниками сделались. / Но, о Господи, венцы им в награду за мучения даровавший! / В жизни следовать по их стопам / удостой и нас, как Человеколюбец. |
И ныне, Богородичен, глас тойже: Храм и Дверь еси, / Палата и Престол Царев, / Дево Всечестная, / Еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце Сый правды, / просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко Матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли / спастися душам нашым. | И ныне, Богородичен, глас 5: Храм и дверь, дворец и престол Царя, – / Ты, Дева досточтимая; / чрез Тебя Искупитель мой, Христос Господь, / явился спящим во тьме, как Солнце правды, / просветить желая тех, кого Он создал / Своею рукою по образу Своему. / Потому, Всепрославленная, / как материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно ходатайствуй / о спасении душ наших. |
На стиховне стихиры воскресны. Глас 8: |
На стиховне стихиры воскресные, глас 8 |
Возшел еси на Крест, Иисусе, / снизшедый с Небесе, / пришел еси на смерть, Животе Безсмертный, / к сущим во тьме Свет истинный, / к падшым всех Воскресение, / просвещение, и Спасе наш, слава Тебе. | Взошел на Крест Ты, Иисусе, / нисшедший с небес; / пришел на смерть – Жизнь бессмертная, / к пребывавшим во тьме – Свет истинный, / к падшим – Воскресение всех. / Просвещение и Спаситель наш, слава Тебе! |
Ины стихиры восточны [Анатолиевы] по алфавиту. |
|
Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся. | Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся. Пс 92:1А |
Христа славословим, воскресшаго от мертвых: / душу бо и тело прием, / страсти отъобоюду отсече, / пречистей убо души во ад сошедшей, / егоже и плени: / во гробе же истления не виде святое тело, / Избавителя душ наших. | Христа прославим воскресшего из мертвых. / Ибо Он, душу и тело приняв, / страданием их друг с другом разделил: / тогда пречистая душа во ад сошла и победила его, / тления же не увидело во гробе святое Тело / Избавителя душ наших. |
Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется. | Стих: Ибо Он утвердил вселенную, / и она не поколеблется. Пс 92:1Б |
Псалмы и песньми славословим, Христе, / от мертвых Твое Воскресение: / имже нас свободил еси мучительства адова, / и яко Бог даровал еси жизнь вечную, / и велию милость. | Псалмами и песнопениями славословим, Христе, / Твое из мертвых воскресение, / которым Ты освободил нас / от самовластия ада / и, как Бог, даровал вечную жизнь / и великую милость. |
Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний. | Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, на долгие дни. Пс 92:5Б |
О Владыко всех Непостижиме, / Творче небесе и земли, / крестом пострадавый, мне безстрастие источил еси: / погребение же прием, и воскрес во славе, / совоскресил еси Адама рукою всесильною. / Слава Твоему тридневному востанию, / имже даровал еси нам вечную жизнь, / и очищение грехов, / яко Един Благоутробен. | О, Владыка всех, непостижимый, / Творец неба и земли! / На Кресте пострадав, Ты бесстрастие мне источил; / погребение же приняв и воскреснув во славе, / Ты с Собою воскресил Адама рукою всесильною. / Слава Твоему воскресению в третий день, / которым Ты даровал нам вечную жизнь / и прощение грехов, как единый Милосердный! |
Слава, глас 6: Приидите вернии, / днесь лик совокупивше, / благочестно торжествуим, / и всех святых преславную и честную память / славно почтим, глаголюще: / радуйтеся, апостоли славнии, / пророцы, и мученицы, и священноначальницы. / Радуйтеся, преподобных соборе и праведных. / Радуйтеся, честных жен личе, / и Христа о мiре молите, / победы на сопротивныя даровати, / и душам нашим велию милость. | Слава, глас 6: Придите, верные, / шумное ликование в сей день начав, / благоговейно восторжествуем, / и всех святых преславную и священную память почтим, возглашая: / «Радуйтесь, славные Апостолы, / пророки, и мученики, и иерархи! / Радуйтесь, сонмы преподобных и праведных! / Радуйся, досточтимых жен собрание, / и перед Христом о мире ходатайствуйте / [царю] победы над иноплеменниками даровать / и душам нашим великую милость!» |
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель мой, Пречистая, / Христос Господь из Твоих ложесн прошед, / в мя Оболкийся, / первыя клятвы Адама свободи. / Темже Ти, Всечистая, / яко Божии Матери же и Деве, / воистинну вопием немолчно: / радуйся Ангельски, радуйся, Владычице, / Предстательство и Покрове, / и Спасение душ наших. | И ныне, Богородичен: Творец и Искупитель мой, Всечистая, / Христос Господь, / произошел из чрева Твоего, / в меня, человека, облекшись / и Адама от древнего проклятия освободил. / Потому Тебе, Всечистая, / как Божией Матери и истинной Деве / «Радуйся» возглашаем с Ангелом не умолкая: / «Радуйся, Владычица, защита, и покров, / и спасение душ наших!» |
По Трисвятом тропарь: Богородице Дево радуйся: дважды. И святых единощи. И благословение хлебов. И чтение Послания соборнаго Иаковля.
Аще ли убо не творится бдение, на Господи воззвах: воскресны 3: и восточен [Анатолиев] един, и святых на 6. Подобен: Отложивше: |
Затем: «Ныне отпускаешь»: Трисвятое по Отче наш: |
По Трисвятом тропарь воскресен, глас 8: |
Тропарь воскресный, глас 8 |
Свысоты снизшел еси, Благоутробне, / погребение приял еси тридневное, / да нас свободиши страстей, / Животе и Воскресение наше, Господи, слава Тебе! | Свысоты сошел Ты, милосердный, / благоволил пребыть три дня во гробе, / чтобы нас освободить от страстей, / – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе! |
Слава, святым тропарь, глас 4: |
Слава, тропарь всем святым, глас 4 |
Иже во всем мире мученик Твоих, / яко багряницею и виссом, / кровьми Церковь Твоя украсившися, / теми вопиет Ти, Христе Боже: / людем Твоим щедроты Твоя низпосли, / мир жительству Твоему даруй, / и душам нашим велию милость. | Кровью пострадавших во всём мире мучеников Твоих / как порфирою и виссоном облеченная, / их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: / «Милости Твои людям Твоим ниспошли, / мир народу Твоему даруй / и душам нашим великую милость!» |
И ныне, Богородичен: Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша. | И ныне, Богородичен: От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши. |
И отпуст. На Полунощнице канон Троичный от Октоиха, гласа. |
НА УТРЕНИ, |
НА УТРЕНИПосле шестопсалмия Великая ектения и Бог Господь: |
На Бог Господь: тропарь воскресный, глас 8: |
Тропарь воскресный, глас 8 |
Свысоты снизшел еси, Благоутробне, / погребение приял еси тридневное, / да нас свободиши страстей, / Животе и Воскресение наше, Господи, слава Тебе! [Дважды.] | Свысоты сошел Ты, милосердный, / благоволил пребыть три дня во гробе, / чтобы нас освободить от страстей, / – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе! (2) |
Слава, святым тропарь, глас 4: |
Слава, тропарь всем святым, глас 4 |
Иже во всем мире мученик Твоих, / яко багряницею и виссом, / кровьми Церковь Твоя украсившися, / теми вопиет Ти, Христе Боже: / людем Твоим щедроты Твоя низпосли, / мир жительству Твоему даруй, / и душам нашим велию милость. | Кровью пострадавших во всём мире мучеников Твоих / как порфирою и виссоном облеченная, / их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: / «Милости Твои людям Твоим ниспошли, / мир народу Твоему даруй / и душам нашим великую милость!» |
И ныне, Богородичен: Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша. | И ныне, Богородичен: От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши. |
По 1-м стихословии
|
После 1-го стихословия
|
Воскресл еси из мертвых, Животе всех, / и ангел светел женам вопияше: престаните от слез, / апостолом благовестите, возопийте поюща: / яко воскресе Христос Господь, / благоволивый спасти, яко Бог, род человеческий. | Воскрес Ты из мертвых, Жизнь всех, / и Ангел светлый женам возглашал: / «Перестаньте плакать! Апостолам благовествуйте, / воскликните в песнях, что воскрес Христос Господь, / благоволивший спасти, как Бог, / род человеческий!» |
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. | Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33 |
Человецы, Спасе, гроб Твой запечаташа: / Ангел камень от дверей отвали: / жены видеша воставша от мертвых, / и тыя благовестиша учеником Твоим в Сионе, / яко воскресл еси, Животе всех, и разрешишася узы смертныя: / Господи слава Тебе. | Люди гроб Твой, Спаситель, опечатали, / Ангел же камень от его входа отвалил. / Жены увидели Воскресшего из мертвых / и сами благовествовали ученикам Твоим на Сионе, / что Ты, воскрес, Жизнь всех, / и расторгнуты оковы смерти. / Господи, слава Тебе! |
Слава, и ныне, Богородичен: Иже нас ради рождейся от Девы / и распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть, / и воскресение явлей, яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею; / яви человеколюбие Твое, Милостиве, / приими рождшую Тя Богородицу, молящуюся за ны, / и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя. | Слава, и ныне, Богородичен: Ради нас рожденный от Девы / и распятие претерпевший, / ниспровергший смертию смерть / и явивший воскресение как Бог, / не презри, Благой, созданных рукою Твоею; / яви человеколюбие Твоё, Милостивый, / прими родившую Тебя Богородицу, ходатайствующую за нас, / и спаси, Спаситель наш, людей отчаявшихся. |
И чтение во Евангелии толковом. | |
По 2-м стихословии седален, глас 8.
|
После 2-го стихословия
|
Белоносяй Гавриил светел предста, / яко в виде молнии, Христову гробу, / и камень отвали от гроба, / и страх велий содержаше Твоя стражи, / и внезапу пребыша вси аки мертви. / От гроба стражей, и камене печати устыдитеся, пребеззаконнии, / разумейте, яко воскресе Христос.
Другий седален. Подобен: Премудрости Слова: |
В белое одетый Гавриил / как бы в виде молнии предстал сияющим Христову гробу, / и камень от гробницы отвалил, / и страх великий Тебя охранявших охватил, / и внезапно стали все они как мертвые. / Стражей гроба и запечатанного камня устыдитесь, беззаконники, / познайте, что воскрес Христос! |
Воскрес от гроба яко воистинну, / преподобным повелел еси женам / проповедати востание апостолом, якоже писано есть: / и скорый Петр предста гробу, и свет во гробе зря ужасашеся. / Темже и видев плащаницы едины, / кроме Божественнаго тела, в нем лежащия, / со страхом возопи: слава Тебе Христе Боже, / яко спасаеши вся Спасе наш, Отчее бо еси сияние. | Восстав поистине из гроба, / Ты повелел благочестивым женам / провозгласить апостолам о воскресении, как написано. / И Петр, поспешив, предстал гробнице / и, видя свет во гробе, поражался; / потому и рассмотрел он пелены одни, / без Божественного тела в нем лежащие, / и, уверовав, воскликнул: «Слава Тебе, Христе Боже, / ибо Ты спасаешь всех, Спаситель наш; / ведь Ты – сияние Отца!» |
Слава, и ныне, Богородичен, [не седяще поем, но стояще и со страхом и благоговением глаголем] настоящий: | Слава, и ныне, Богородичен: |
О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, / ангельский собор, и человеческий род, / освященный храме, и раю словесный: девственная похвало, / из Неяже Бог воплотися, и Младенец бысть, / прежде век сый Бог наш: / ложесна бо Твоя престол сотвори, / и чрево Твое пространнее небес содела. / О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе. | О Тебе радуется, Благодатная, всё творение: / Ангельский сонм и человеческий род. / Ты — освящённый храм и рай духовный, / слава девства, от Которой Бог воплотился и Младенцем стал / прежде всех веков Существующий Бог наш. / Ибо недра Твои Он в престол обратил / и чрево Твоё обширнее небес соделал. / О Тебе радуется, Благодатная, всё творение, / слава Тебе! |
И чтение во Евангелии толковом.
По Непорочнах тропари: Ангельский собор: |
Затем тропари «По непорочных» и ектения малая. |
И по них ипакои, глас 8:Мvроносицы Жизнодавца предстояща гробу, / Владыку искаху в мертвых, Безсмертнаго, / и радость благовещения от Ангела приемша, апостолом возвещаху: / яко воскресе Христос Бог, / подаяй мирови велию милость. |
ИпакоиМироносицы, гробнице жизни Подателя представ, / искали среди мёртвых бессмертного Владыку / и, радость благовестия от Ангела приняв, / апостолам возвещали, что воскрес Господь, / подающий миру великую милость. |
Степенна, глас 8. Антифон 1:От юности моея враг мя искушает, сластьми палит мя: / аз же надеяся на Тя, Господи, побеждаю сего. |
Степенны. Антифон 1С юности моей враг меня искушает, / наслаждениями воспламеняет меня; / но, на Тебя надеясь, Господи, / я в бегство обращаю его. |
Ненавидящии Сиона, / да будут убо прежде исторжения яко трава: / ссечет бо Христос выя их, усечением мук. | Ненавидящие Сион пусть станут / как трава прежде, чем ее исторгнут; / ибо рассечет Христос шеи их / ударами мучительными. |
Слава: Святым Духом, Еже жити всяческим: / Свет от Света, Бог Велик: / со Отцем поем Ему, и с Словом. | Слава: Святым Духом все живет; / Он – Свет от Света, Бог великий. / Воспеваем Его вместе со Отцом и Словом. |
И ныне, тойже. | И ныне: повторяем то же. |
Антифон 2:Сердце мое страхом Твоим да покрыется смиренномудрствующее: / да не вознесшееся отпадет от Тебе, Всещедре. |
Антифон 2Сердце мое страхом Твоим да покроется, смиренномудрствуя, / чтобы оно, вознесшись, / не отпало от Тебя, Всемилосердный. |
На Господа имевый надежду, не устрашится тогда, / егда огнем вся судити имать, и мукою. | На Господа надежду возложивший / не устрашится тогда, / когда Он огнем испытает все и мукою. |
Слава: Святым Духом, всяк кто божественный видит, и предглаголет, / чудодействует вышняя, в Триех Единаго Бога поя: / аще бо и трисияет, единоначальствует Божество. | Слава: Святым Духом всякий, кто стал богоподобным, / созерцает, предрекает, творит чудеса величайшие, / Бога, единого в трех Лицах воспевая; / ибо хотя и сияет тройственным светом Божество, / но Оно единовластно. |
И ныне, тойже. | И ныне: повторяем то же. |
Антифон 3:Воззвах Тебе, Господи, вонми, / приклони ми ухо Твое, вопиющу: / и очисти, прежде даже не возмеши мене отсюду. |
Антифон 3Я воззвал к Тебе, Господи; / внемли, склони ухо Твое, ко мне зовущему, / и очисти меня, прежде, чем возьмешь меня отсюда. |
К матери своей земли отходяй всяк, паки разрешается, / прияти муки, или почести поживших. | Всякий, отходящий к матери своей – земле, / снова возвратится, чтобы получить / муки или почести сообразно с прожитою жизнью. |
Слава: Святым Духом, богословие Единица Трисвятая: / Отец бо безначален, от Негоже родися Сын безлетно, и Дух сопрестолен, / сообразен, от Отца спросиявший. | Слава: Святым Духом – богословие о Единице Трисвятой: / ибо безначален Отец, от Которого родился Сын вне времени, / и Дух сообразный Ему и сопрестольный, / от Отца с Ним вместе воссиял. |
И ныне, тойже. | И ныне: повторяем то же. |
Антифон 4:Се ныне что добро, или что красно, но еже жити братии вкупе? / В сем бо Господь обеща живот вечный. |
Антифон 4Вот, что так прекрасно, или что так приятно, / как только жить братьям вместе! / Ибо в этом Господь / жизнь вечную обещал. |
О ризе своей, Иже крины сельныя украшаяй повелевает, / яко не подобает пещися. | Лилии полевые Украшающий повелевает, / что об одежде своей / не следует заботиться. |
Слава: Святым Духом, единовидною виною, вся содержатся мироподательне: / Бог бо Сей есть, Отцу же и Сынови единосущен господственне. | Слава: Святым Духом, как единственным Виновником, / все удерживается, сохраняясь в мире; / ибо Он – Бог, действительно единосущный / со Отцом и Сыном. |
И ныне, тойже. | И ныне: повторяем то же. |
Прокимен, глас 8:Воцарится Господь во век, / Бог твой Сионе, в род и род. Стих: Хвали душе моя Господа, восхвалю Господа в животе моем. |
ПрокименБудет царствовать Господь вовек, / Бог Твой, Сион, в род и род. Стих: Хвали, душа моя, Господа. Хвалить буду Господа всю жизнь мою. Пс 145:10, 1–2А |
Всякое дыхание: | Всё, что дышит, да восхвалит Господа: |
Евангелие от Матфеа воскресно, 1 утреннее,
|
Евангелие воскресное, 1 утреннее,
|
Во время оно, единиинадесять ученицы идоша в Галилею, в гору, аможе повеле им Иисус: И видевше Его, поклонишася Ему: ови же усумнешася. И приступль Иисус, рече им, глаголя: дадеся Ми всяка власть на небеси и на земли: Шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам. И се, Аз с вами есмь во вся дни, до скончания века. Аминь. | В те дни одиннадцать учеников пошли в Галилею, на гору, куда повелел им Иисус, и, увидев Его, поклонились Ему, а иные усомнились. И приблизившись Иисус сказал им: дана Мне всякая власть на небе и на земле. Итак идите, научите все народы, крестя их во имя Отца и Сына и Святого Духа, уча их соблюдать всё, что Я повелел вам; и вот, Я с вами во все дни до скончания века. Аминь. Мф 28:16–20 |
От сего убо дне утренняя Евангелиа воскресна начинаем чести по ряду. | |
Воскресение Христово: И псалом 50. Слава, Молитвами святых апостолов: И ныне: Молитвами Богородицы: Стихира, глас 6: Воскрес Иисус от гроба: | Воскресение Христово: Псалом 50. Целование Евангелия. Слава: По молитвам Апостолов: И ныне: По молитвам Богородицы: Затем стихира: И стихира: Воскрес Иисус из гроба, / как предсказал, / даровав нам вечную жизнь / и великую милость. И молитва: Спаси, Боже, народ Твой: |
Каноны 4: воскресен со ирмосом на 4, крестовоскресен на два, и Богородице на два, и всем святым на 6. | Канонов четыре: воскресный, глас 8, с ирмосом на 4, крестовоскресный на два, Богородице на два и всем святым на 6. |
Канон воскресен, глас 8.
|
Канон воскресный, глас 8
|
Кондак, глас 8:Яко начатки естества, Насадителю твари, / вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики, / тех молитвами в мире глубоце / Церковь Твою, жительство Твое, / Богородицею соблюди, Многомилостиве. |
Кондак, глас 8Как первые плоды природы Насадителю всего творения / вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. / Их мольбами и ходатайством Богородицы, / Церковь Твою – Твой народ / в мире глубоком сохрани, Многомилостивый. |
Икос: Иже по всей земли мучившиися, и на небеса преселившиися, / иже страсти Христовы подражавшии, и страсти наша отъемлющии, / зде днесь собираются, перворожденных показующе Церковь, / яко горния образ содержащу, и Христу вопиющу: / Бог мой еси Ты, Богородицею соблюди мя, Многомилостиве. | Икос: По всей земле претерпевшие мученичество / и на небеса преселившиеся, / страданиям Христовым подражавшие / и нас от страстей избавляющие, / здесь сегодня собираются, являя Церковь первородных, / ту, что Церкви вышней образ носит и Христу взывает: / «Ты – мой Бог; ходатайствами Богородицы / сохрани меня, Многомилостивый!» |
И чтем Пролог. Синаксарь в Неделю всех святых. | |
Песнь 7.Ирмос: Божия снизхождения / огнь устыдеся в Вавилоне иногда. / Сего ради отроцы в пещи радованною ногою, / яко во цветнице ликующе пояху: / благословен еси, Боже отец наших. |
Песнь 7Канон 1. Ирмос: Божьего нисхождения / огонь устыдился в Вавилоне некогда; / потому отроки в печи, радостными стопами / как на лугу ликуя, воспевали: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!» |
Славное истощание, / Божественное богатство Твоея нищеты, Христе, удивляет ангелы, / на Кресте зрящия Тя пригвождаема, / за еже спасти верою зовущия: / благословен еси Боже отец наших. | Славное умаление, Божественное богатство / Твоей нищеты, Христе, / поражает Ангелов, / видевших Тебя пригвождаемым ко Кресту / для спасения с верою восклицающих: / «Благословен Бог отцов наших!» |
Божественным Твоим сошествием света исполнил еси преисподняя, / и тьма прогнана бысть прежде гонящая. / Отнюдуже воскресоша иже от века юзницы, зовуще: / благословен Бог отец наших. | При Божественном сошествии Твоем / светом наполнились места подземные, / и изгнана была тьма, прежде нас преследовавшая. / Потому воскресли вечные узники, восклицая: / «Благословен Бог отцов наших!» |
Троичен: Всем убо Господа, / Единаго же единому Единородному Сыну православно Отца, / богословяще Тя возвещаем, / и Единаго ведяще от Тебе исходяща Духа Праваго, / Соестественна и Соприсносущна. | Троичен: Господом всех, / но Отцом только одного – Сына единородного, / православно богословствуя, Тебя провозглашаем, / признавая и единого от Тебя исходящего Духа правого, / Тебе равного естеством и вечностью. |
Ин. Ирмос: От Иудеи дошедше: | Канон 2 |
Спасение соделал еси посреде вселенныя, пророчески Боже: / на древо бо вознесен быв, вся призвал еси верою зовущия: / отец наших Боже, благословен еси. | Спасение совершил Ты, по пророчеству, / посреди вселенной, Боже; / ибо на Древо вознесенный, Ты всех к Себе призвал, / с верою восклицающих: / «Отцов наших Боже, благословен Ты!». |
Воскрес от гроба, якоже от сна, Щедре, / всех избавил еси от тли, / тварь же уверяется апостолы проповедающими востание: / отцев Боже, благословен еси. | Восстав из гроба, как от сна, Милосердный, / Ты всех избавил от тления; / и все творение в вере утверждается / через Апостолов, провозглашающих о воскресении. / Отцов наших Боже, благословен Ты! |
Ин. Ирмос тойже.
От Девственных ложесн воплощься, / явился еси на Спасение наше. / Темже Твою Матерь ведяще Богородицу, православно зовем: / отцев Боже, благословен еси. |
Канон 3
Из девичьего чрева воплотившись, / Ты явился для спасения нашего. / Потому мы, признавая Твою Матерь Богородицею, / благодарно восклицаем: / «Отцов наших Боже, благословен Ты!» |
Жезл прорастила еси, Дево, / от корене Иессеова, Всеблаженная, / Плод цветоносящи спасительный, / верою Сыну Твоему зовущим: / отцев Боже, благословен еси. | Как отрасль произросла Ты, Дева, / от корня Иессеева, всеблаженнейшая, / расцветшая и приносящая плод спасительный / с верою Сыну Твоему восклицающим: / «Отцов наших Боже, благословен Ты!» |
Ин. Ирмос: Божия снисхождения: | Канон всем святым. Ирмос: Божьего нисхождения: |
Святых чинове, / во святых почивающаго немолчно поюще, / сладости божественныя ныне наслаждаются, / и радующеся, ликуют поюще: / благословен Бог отец наших. | Святых полки, во святых Почивающего Бога / прославляющие не умолкая, / блаженством божественным ныне наслаждаются, / и радостно ликуют, воспевая: / «Благословен Бог отцов наших!» |
Божественными сияньми трисолнечнаго светопролития, / честне святых собори осиявшеся, / Единицу тричисленную богословят, / Отца безначальна, и Сына благочестно, и Духа Святаго. | Божественными сияниями, / изливающимися от Трисолнечного Света, / сонмы святых священно озаренные, / о Единстве, тройственном числом, богословствуют благочестиво: / об Отце, и равно безначальном Сыне, / и о Духе Святом. |
Неизреченною славою Твоею, / егда явишися, Боже, посреде богов, / достойная подая, и дары раздая, и венцы дая, / тогда, Спасе, сподоби пети Тебе: / благословен Бог отец наших. | С неизреченною славою Твоею, / когда Ты явишься как Бог посреди богов, / награды подавая – каждому свою, / и [дары раздавая, и] даруя венцы, / тогда [, Спаситель,] удостой всех воспевать Тебе: / «Благословен Бог отцов наших!» |
Слава: Радующеся поим святых всех собор, отвсюду собравшихся, / и роды вкупе и достоинства, и жительства и с ними поем: / благословен Бог отецнаших. | Слава: Радуясь, воспоем всех святых собрание, / из всякого рода составляемое, / а вместе – и звания, и образа жизни, / и с ними возгласим хвалу: / «Благословен Бог отцов наших!» |
И ныне, Богородичен: Марию Пречистую, и Пресвятую Богородительницу, / отроковицы вся, лик божественный купно составивше, / велегласно радующеся возопийте: / радуйся, радости источник нам источающая. | И ныне, Богородичен: Марии Пречистой / и всесвятой Божией Родительнице, / отроковицы все, / божественный вместе составив хоровод, / громогласно возгласите: / «Красуйся, радости источник нам источающая!» |
Катавасия: Не послужиша твари Богомудрии / паче Создавшаго, / но, огненное прещение мужески поправше, / радовахуся, поюще: / препетый отцев Господь и Бог, благословен еси. | Катавасия: Не почтили богомудрые / творения больше Творца, / но угрожавший им огонь мужественно поправ, / радостно воспевали: / «Прехвальный Господь и Бог отцов, / благословен Ты!» |
Песнь 8.Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель / Богочестивым неистовно разжже, / силою же лучшею спасены сия видев, / Творцу и Избавителю вопияше: / отроцы, благословите, / священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки. |
Песнь 8Канон 1. Ирмос: Семикратно печь / Халдейский властитель / для чтущих Бога в неистовстве разжег; / но силой высшею спасенными их увидев, / к Творцу и Избавителю взывал: / «Отроки благословляйте, священники воспевайте, / люди превозносите во все века!» |
Иисусова Божества Пребожественная сила, / в нас боголепно возсияла есть: / плотию бо вкуш за всех смерть крестную, / разруши адову крепость. / Егоже непрестанно дети благословите, священницы воспойте, / людие превозносите во вся веки. | Божества Иисуса пребожественная сила / в деле спасения нашего просияла богоприлично; / ибо Он, плотию за всех смерть крестную вкусив, / могущество ада уничтожил. / Отроки, непрестанно Его благословляйте, священники, воспевайте, / люди, превозносите во все века! |
Распныйся воста, великовыйный паде, / падый и сокрушенный исправися, / тля отвержена бысть, и нетление процвете: / Жизнию бо мертвенное пожерто бысть. Дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. | Распятый восстал; заносчивый пал; / падший и сокрушенный восстановлен; / тление изгнано, и нетление процвело: / ибо жизнью смертное поглощено. / Отроки, благословляйте, священники, воспевайте, / люди, превозносите во все века! |
Троичен: Трисветлое Божество, / Едину сияющее зарю от Единаго Триипостаснаго Естества, Родителя Безначальна: / Единоестественно же Слово Отцу, и Сцарствующаго Единосущнаго Духа, / дети благословите, священницы воспойте, / людие превозносите во вся веки. | Троичен: Трисветлое Божество, единым блеском сияющее / от единого в трех Лицах естества, – / Родителя безначального, / и Слово Отца, равное Ему по естеству, / и с Ними царствующего и единосущного Духа, / – отроки, благословляйте, священники, воспевайте, / люди, превозносите во все века! |
Ин. Ирмос: Победители мучителя: | Канон 2 |
На древе руце мне простершаго, обнаженному, призывающа мя, / Своею благообразною согреяти наготою: / благословите вся дела Господня, / и превозносите Его во веки. | На Древе руки простершего / ко мне, обнаженному, / и меня к Себе призывающего, / чтобы согреть Своей благообразной наготою, / благословляйте, Господа, все творения, / и превозносите Его вовеки. |
Из преисподняго ада вознесша мя, падшаго, / и высокопрестольною славою Родителя почетшаго: / благословите, вся дела Господня, Господа, / и превозносите Его во веки. | Из ада глубочайшего / возвысившего меня, падшего, / и на высоком престоле Своего Родителя / славою почтившего Господа, / благословляйте, все творения / и превозносите Его вовеки. |
Ин. Ирмос: Царя Небеснаго: | Канон 3 |
Сопротивных разжженныя и пламеновидныя на нас угаси стрелы: / яко да поем Тя во вся веки. | Противников обольстительные и огненные стрелы / против нас направленные угаси, / чтобы мы воспевали Тебя, Чистая, вовеки. |
Преестественне Содетеля и Спаса, / Бога Слова родила еси, Дево: / темже Тя поем, и превозносим во вся веки. | Сверхъестественно Творца и Спасителя, / – Бога-Слово Ты родила, Дева; / потому мы воспеваем Тебя во все века. |
Ин. Ирмос: Седмерицею пещь: | Канон всем святым. Ирмос: Семикратно печь: |
Радуйтеся мученицы, пророцы, апостоли, / священномученик честный соборе: / праведных, преподобных же и учителей божественный личе, / с мироносицами женами сладкопоюще: / отроцы благословите, священницы воспойте, / людие превозносите во вся веки. | Радуйтесь, мученики, пророки, Апостолы, / священномучеников досточтимый сонм, / праведных, и преподобных, и учителей хор божественный, / с женами-мироносицами сладостно поющий: / «Отроки, благословляйте, священники, воспевайте, / люди, превозносите во все века!» |
Яже паче ума светлостию, / насыщаеми святии божественнаго веселия, / и радости исполняеми, / бози бываете, к Богу приближением, / богодетельным светлостем общающеся, / и славы неизреченныя просветившеся лучами, / Христа превозносите во вся веки. | Насыщаясь превосходящим ум сиянием, святые, / божественным веселием и радостью исполняемые, / вы считаетесь богами по близости вашей к Богу: / боготворящим блистаниям приобщаясь, / и просветившись лучами неизреченной славы, / Христа превозносите во все века. |
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа. | Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа Господа. |
Явившеся, святии, яко звезды многосветлыя, / церковное небо уясняете различными дарованьми и различными добротами, / в правде, целомудрии, мужестве, разуме: / Владыку священницы воспойте, / людие превозносите во вся веки. | Явившись, святые, как светила многосветлые, / вы церковное небо озаряете / разнообразными дарованиями и различными красотами, / в праведности, целомудрии, мужестве, и разуме взывая: / «Священники, воспевайте, / люди превозносите Христа вовеки!» |
И ныне: С веселием вся жены богомудрыя, скончавшияся, / поют Духом Деву Пречистую, / истинную Матерь Божию, / от клятвы праматере Евы нас избавившую, / благоговейно предстояще, / Тоя воспойте Плод во веки. | И ныне, Богородичен: С веселием все богомудрые из жен, / во Христе достигшие совершенства Духом, / ныне Деву Пречистую окружая, / – истинную Матерь Божию, / от проклятия праматери Евы нас избавившую, / – воспевайте / Плод Ее вовеки! |
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки. | Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века. |
Катавасия: Отроки благочестивыя в пещи / Рождество Богородичо спасло есть; / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте, дела, / и превозносите Его во вся веки. | Катавасия: Отроков благочестивых в печи / Дитя Богородицы спасло: / тогда – прообразуемое, а ныне – действующее; / всю вселенную созывает Он петь Тебе. / Пойте Господа, творения, / и превозносите во все века! |
Таже поем: Честнейшую херувим: | Затем поем «Честью высшую Херувимов:» |
Песнь 9.Ирмос: Ужасеся о сем Небо, / и земли удивишася концы, / яко Бог явися человеком плотски, / и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. / Тем Тя, Богородицу, / Ангелов и человек чиноначалия величают. |
Песнь 9Канон 1. Ирмос: Изумилось тому небо, / и ужаснулись пределы земли, / что явился людям Бог во плоти, / и чрево Твое стало пространнее небес. / Потому Тебя, Богородица, / сонмы Ангельские и человеческие величают. |
Божественным и Безначальным Естеством прост сый, / сложился еси приятием плоти, в Тебе Самом Сию составив, Слове Божий, / и пострадав яко человек, пребыл еси кроме страстей, яко Бог. / Темже Тя во Двою Существу нераздельно и неслиянно величаем. | По Божественному и безначальному естеству несложный, / Ты сложным сделался, плоть приняв / и приобщив ее к Ипостаси Своей, Слово Божие; / и, пострадав, как человек, / пребыл непричастым страданию, как Бог. / Потому Тебя в двух естествах / нераздельных и неслиянных величаем. |
Отца по Существу Божественному, / якоже естеством быв человек, / рекл еси Бога Вышний, рабом снизходя, / воскрес от гроба, благодатию Отца / земнородным полож, иже по естеству Бога же и Владыку, / с Нимже Тя вси величаем. | Отца Своего по естеству Божественному / и как Сам ставший человеком по естеству, / Ты называл Богом, Вышний, к рабам сойдя; / воскреснув же из гроба, – Отцом по благодати на земле рожденных / объявляя Бога и Владыку по естеству, / с Которым мы все Тебя величаем. |
Богородичен: Явилася еси, о Дево Мати Божия, / паче естества рождши плотию Бога Слова, / Егоже Отец отрыгну от сердца Своего прежде всех век, яко Благ, / Егоже ныне и телес превышша разумеем, аще и в тело облечеся. | Богородичен: Явилась Ты, о Дева, Матерью Божией, / сверхъестественно родив по плоти Благого – Слово, / Которое излил из Своего сердца / Отец, как благой, прежде всех веков; / Его и ныне мы считаем высшим всего телесного, / хотя Оно и в тело облечено. |
Ин. Ирмос: Устрашися: | Канон 2 |
Божия Тя естеством убо Сына, / зачатаго во утробе свемы Богоматере, / и бывшаго нас ради Человека, / и зряще Тя на Кресте естеством убо страждуща человеческим, / безстрастна же, яко Бога пребывающа, величаем. | Тебя мы знаем, по естеству Сына Божия, / зачатого во чреве Богоматери / и ставшего человеком ради нас, / и вознесенного на Крест; / страждущего по человеческому естеству, / но пребывшего, как Бог, страданию непричастным. |
Разрушися тьма дряхлая, / от ада бо возсия Солнце Правды Христос, / земли просвещая вся концы, / сияя Божества светом, Небесный Человек, Бог земный: / Егоже во двою естеству величаем. | Рассеяна сумрачная тьма, / ибо взошло из ада Солнце правды – / Христос, просвещающий все концы земли, / сияющий светом Божества, / – небесный Человек, Бог земной, / Которого мы в двух естествах величаем. |
Ин. Ирмос: Воистинну Богородицу: | Канон 3 |
Радости и веселия исполнь есть память Твоя, / приступающим исцеления точащи, / и благочестно Богородицу Тя возвещающим. | Радости и веселия исполнена память о Тебе, / исцеления источающая к Тебе прибегающим / и благоговейно Богородицей / Тебя исповедующим. |
Псалмы Тя воспеваем Благодатная, / и немолчно, еже радуйся, приносим: / Ты бо источила еси всем радость. | Во псалмах Тебя воспеваем, Благодатная, / и не умолкая приветствие «радуйся» Тебе приносим; / ибо всем Ты источила радость. |
Ин. Ирмос: Ужасеся о сем небо: | Канон всем святым. Ирмос: Изумилось тому небо: |
Надеждею и любовию вооруженно, / и верно огражденно счинение избранных, / вся мучителей прещения, муки, и раны радующеся претерпеша, / благославно от Христа обогатившеся, / победотворящаго в страданиих истины, первомученики. | Надеждою и любовью вооруженное, / и верою огражденное избранных воинство! / Все угрозы тиранов, / истязания и раны вы претерпели с радостью, / преславно обогатившись от Христа, / победу подающего в страданиях, / первые свидетели истины! |
Пристанище спасения, / Крестителя, апостолы, пророки / и мученики с постники, / божественныя учители и священники, / патриархов же собрание, и священномученики благославныя, / жены боголюбивыя, преподобныя и праведныя / ныне достойно восхвалим. | Пристань спасения – Крестителя, / Апостолов, пророков и мучеников с подвижниками, / божественных учителей и священников, / патриархов собрание и священномучеников славных, / жен боголюбивых, преподобных и праведных / ныне достойно восхвалим. |
Слава: Огнем искусившеся искушений, / и сластьми не прельстившеся, радуетеся чисте, / престолу Владычню световидному предстояще, / славнии собори святых на небесех, / разрешившимся зерцалом, / сени же мимошедшей истинными явленьми. | Слава: Огнем испытанные искушений / и мирскими наслаждениями не прельстившиеся, / вы радуетесь чисто, славные, / световидному престолу Владыки / на небесах предстоящий сонм святых: / ведь для вас исчезли уже тусклые зеркала, / тень прошла и явилась истина. |
И ныне, Богородичен: Явилася еси разстоящимся совокупительная: / Тобою бо ангелом единосельницы на небесех человецы быша воистинну, / и свидетельствуют чинове всех святых, / ныне с ними поюще Твое Рождество, Дево Богородице, в вечных песнех. | И ныне, Богородичен: Явилась Ты разделенных соединением: / ибо благодаря Тебе сообитателями Ангелов на небесах / люди сделались воистину, / и свидетельствуют о том всех святых полки, / ныне с ними воспевая от Тебя Рожденного, Дева Богородица, / в вечных песнопениях. |
Катавасия: Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, / да торжествует же Безплотных умов естество, / почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, / Богородице, Чистая Приснодево. | Катавасия: Всякий, на земле рожденный, / да ликует, Духом просвещаясь; / да торжествует и бесплотных Умов естество, / почитая священное торжество Богоматери, / и да взывает: / «Радуйся, Всеблаженная, / Богородица чистая, Приснодева! |
Свят Господь Бог наш: поем по гласу. | Затем: Свят Господь, Бог наш: трижды. |
Таже експостиларий воскресен: |
Ексапостиларий воскресный |
Со ученики взыдем на гору Галилейскую, / верою Христа видети / глаголюща власть прияти вышних и нижних, научимся: / како учит крещати во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, языки вся, / и пребывати с таинники, якоже обещася, до скончания века. | С учениками соберемся на горе Галилейской, / чтобы верою увидеть Христа, / о получении Им власти над горним и дольним возвещающего; / узнаем, как Он учит крестить все народы / во имя Отца, и Сына, и Святого Духа, / и как обещал с посвященными в Его тайны пребыть / до скончания века. |
Слава: светилен всем святым. Подобен: |
Слава, светилен всем святым |
Крестителя и Предтечу, / апостолы, пророки, мученики, / священноначальники же, постники / и преподобныя, священномученики, / купно боголюбивыя жены и праведныя вся, и ангелов чины, / должно песньми увязем молящеся, / славу сих получити от Христа Спаса. | Крестителя и Предтечу, / Апостолов, пророков, мучеников со святителями, / подвижников и преподобных, / священномучеников вместе с женами боголюбивыми, / и праведников всех, и Ангелов полки / как должно песнопениями увенчаем, / о достижении нами славы их молясь / ко Христу Спасителю. |
И ныне, Богородичен: Иже горе прославляемый божественне от ангелов, / от недр Отчих, Пречистая, не отступль неизреченно, с дольними поживе: / Ты же Сего была еси спасения ходатаица, / от чистых Твоих кровей Сему, Чистая, паче слова плоть заимодавши. / Егоже моли рабом Твоим избавление дати прегрешений. | И ныне, Богородичен: На небесах божественно Ангелами Прославляемый, / из Отчих недр не отлучившись неизреченно, / с земными обитал, Пречистая: / Ты же сделалась этого спасения служительницей, / от чистой Твоей крови, Непорочная, / плоть Ему дав превыше разума. / Моли Его даровать рабам Твоим / избавление от согрешений. |
На хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихов 8, и поем стихиры воскресны, глас 8: |
На «Хвалите» стихиры на 10.
|
Господи, аще и судилищу предстал еси от Пилата судимый, / но не отступил еси от престола со Отцем седя: / и воскрес из мертвых, / мiр свободил еси от работы чуждаго, / яко Щедр и Человеколюбец. | Господи, хотя и предстал Ты судилищу, Пилатом судимый, / но не оставил престола, где сидишь вместе со Отцом. / И, воскреснув из мертвых, / мир освободил от рабства неприятелю, / как Милосердный и Человеколюбец. |
Господи, аще и яко мертва / во гробе иудеи положиша, / но яко Царя спяща воини Тя стрежаху, / и яко живота сокровище, печатию печаташа, / но воскресл еси, / и подал еси нетление душам нашым. | Господи, хотя Тебя как смертного / и положили в гробницу Иудеи, / но, как Царя спящего, / воины охраняли Тебя, / и, как жизни сокровище, печатью запечатали. / Но Ты воскрес и даровал бессмертие душам нашим. |
Господи, оружие на диавола / Крест Твой дал еси нам: / трепещет бо и трясется, не терпя взирати на силу Его: / яко мертвыя возставляет, и смерть упраздни. / Сего ради покланяемся / погребению Твоему и востанию. | Господи, как оружие против диавола / Ты Крест Свой даровал нам: / ведь враг страшится и трепещет, / не смея взирать на силу его; / ибо он воскрешает мертвых и уничтожил смерть. / Потому поклоняемся погребению Твоему и воскресению. |
Ангел Твой, Господи, / Воскресение проповедавый, / стражи убо устраши, / женам же возгласи, глаголя: / что ищете Живаго с мертвыми; / воскресе Бог сый, / и вселенней жизнь дарова. | Ангел Твой, Господи, / о воскресении провозгласивший, стражей устрашил, / а женам возгласил, говоря: / «Что ищите живого между мертвыми? / Он воскрес, как истинный Бог, / и вселенной жизнь даровал». |
Ина стихира восточная [Анатолиева] тогожде гласа: |
Иные стихиры, восточные, глас тот же |
Пострадал еси Крестом, Безстрастный Божеством, / погребение приял еси тридневное, / да нас свободиши от работы вражия, / и обезсмертив оживотвориши нас Христе Боже, / воскресением Твоим, Человеколюбче. | Пострадал Ты на Кресте, бесстрастный по Божеству, / благоволил три дня пребыть во гробе, / чтобы нас освободить от рабства врагу / и, даровав бессмертие, оживотворить нас, Христе Боже, / воскресением Своим, Человеколюбец. |
Ины стихиры всем святым, глас 4. Подобен: Яко добля: |
Иные стихиры всем святым, глас 4 |
Святыя Господь иже на земли удиви: / Того бо раны и страдания в плоти восприяша, / в сих красящеся, / и божественными удобреньми явленно удобряеми: / яже воспоим яко неувядающия цветы, / яко звезды непрелестныя Церкве, / яко вольная заколения. | Святых, живших на земле, / дивно прославил Господь: / ибо они Его раны и страдания во плоти претерпели, ими украшаясь, / и божественными красотами явственно исполнившись; / их воспоем, как неувядающие цветы, / как звезды неподвижные Церкви, / как добровольные заклания. |
Стих: Воззваша праведнии, / и Господь услыша их. | Стих: Воззвали праведные – / и Господь услышал их. Пс 33:18А |
С пророки апостоли, / с преподобными учителие, / со священномученики вси праведнии, / и жен пострадавшее, и любовию постившееся святых множество, / и праведных чинове, / да восхвалятся священными песньми, / яко горняго Царствия наследницы, / яко рая жителие. | С пророками – Апостолов, / с преподобными – учителей, / со священномучениками – всех праведных, / и жен святых множество, / пострадавших и с любовью подвизавшихся, / и преподобных полки да восхвалятся священными напевами, / как вышнего Царства наследники, / как рая жители. |
Стих: Дивен Бог во святых Своих, / Бог Израилев. | Стих: Дивен Бог во святых Своих, / Бог Израилев. Пс 67:36А |
Иже землю онебесившии добродетелей светлостию, / иже Христову смерть подражавшии, / безсмертия ходатайственный путь шествовавшии, / иже страсти человеком рукодействием благодати очистившии, / иже во всем мире единодушно страдальчествовавшии, / доблественне да восхвалятся мученицы. | Землю соделавшие подобной небесам / добродетелей сиянием, / смерти Христовой подражавшие, / путем, бессмертие приносящим, шествовавшие, / страсти смертных врачеванием благодатным очистившие, / во всем мире единодушно пострадавшие доблестно / да восхвалятся мученики. |
Слава: стихира утренняя Евангельская, 1-я. Глас 1: |
Слава, Евангельская утренняя стихира, глас 1 |
На гору учеником идущим за земное вознесение, / предста Господь, и поклонившеся Ему, / и данныя власти везде научившеся, / в поднебесную посылахуся / проповедати еже из мертвых воскресение, / и еже на небеса возшествие: / имже и во веки спребывати неложный обещася Христос Бог, / и Спас душ наших. | Ученикам, на гору восходившим, / пред Своим вознесением от земли предстал Господь. / И они, поклонившись Ему / и узнав о данной Ему повсюду власти, / были посланы в поднебесную провозгласить / о воскресении Его из мертвых и восхождении на небеса. / С ними и пребывать во веки обещал / чуждый лжи Христос Бог / и Спаситель душ наших. |
И ныне: Преблагословенна еси Богородице Дево: | И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева: |
Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен точию, ектении и отпуст. И час 1-й в притворе, и поучение Студитово, и совершенный отпуст. | Славословие великое. Затем тропарь «Воскреснув из гроба:» ектении и отпуст. |
НА ЛИТУРГИИ |
НА ЛИТУРГИИ |
Блаженна воскресна гласа, на 4. Глас 8: |
Блаженны воскресные, на 4. Глас 8 |
Помяни нас, Христе Спасе мiра, / якоже разбойника помянул еси на древе: / и сподоби всех, Едине Щедре, / Небесному Царствию Твоему. | Помяни нас, Христе, Спаситель мира, / как помянул разбойника на древе, / и удостой всех, единый Милосердный, / Небесного Царства Твоего. |
На древе пригвожден быв, Спасе наш, волею, / яже от древа клятвы Адама избавил еси, / воздая, яко Щедр, еже по образу, и райское селение. | К Древу пригвожденный, Спаситель наш, по Своей воле, / Адама от проклятия, пришедшего чрез дерево, Ты искупил, / возвратив ему, как милосердный, / то, что в нем по образу Твоему / и райское жилище. |
Слыши, Адаме, и радуйся со Евою: / яко обнаживый прежде обоя, / и прелестию взем вас пленники, / Крестом Христовым упразднися. | Слушай, Адам, и радуйся вместе с Евою: / ибо обнаживший некогда обоих вас / и обманом овладевший нами, как пленниками, / Крестом Христовым лишился силы. |
Днесь Христос воскрес от гроба, / всем верным подая нетление, / и радость обновляет мvроносицам по страсти и Воскресении. | В сей день Христос воскрес из гроба, / всем верным даруя нетление, / и радость Он обновляет мироносицам / после страдания Своего и воскресения. |
И от канона всех святых песнь 6-я, на 4. | И из канона всем святым песнь 6-я, на четыре. |
Тропарь воскресный, глас 8:Свысоты снизшел еси, Благоутробне, / погребение приял еси тридневное, / да нас свободиши страстей, / Животе и Воскресение наше, Господи, слава Тебе! |
Тропарь воскресный, глас 8Свысоты сошел Ты, милосердный, / благоволил пребыть три дня во гробе, / чтобы нас освободить от страстей, / – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе! |
Тропарь святым, глас 4:Иже во всем мире мученик Твоих, / яко багряницею и виссом, / кровьми Церковь Твоя украсившися, / теми вопиет Ти, Христе Боже: / людем Твоим щедроты Твоя низпосли, / мир жительству Твоему даруй, / и душам нашим велию милость. |
Тропарь всем святым, глас 4Кровью пострадавших во всём мире мучеников Твоих / как порфирою и виссоном облеченная, / их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: / «Милости Твои людям Твоим ниспошли, / мир народу Твоему даруй / и душам нашим великую милость!» |
Кондак святым, глас 8:Яко начатки естества, Насадителю твари, / вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики, / тех молитвами в мире глубоце / Церковь Твою, жительство Твое, / Богородицею соблюди, Многомилостиве. |
Кондак всем святым, глас 8Как первые плоды природы Насадителю всего творения / вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. / Их мольбами и ходатайством Богородицы, / Церковь Твою – Твой народ / в мире глубоком сохрани, Многомилостивый. |
Прокимен, глас 8:Помолитеся и воздадите / Господеви Богу нашему. Стих: Ведом во Иудеи Бог, во Израили велие Имя Его. |
Прокимен, глас 8Помолитесь и воздайте / обеты Господу, Богу нашему. Стих: Известен в Иудее Бог, велико в Израиле имя Его. Пс 75:12А, 2 |
И святым, глас 4:Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. |
И святым, глас 4Дивен Бог во святых Своих; / Бог Израилев. Пс 67:36А |
Апостол ко Евреом, зачало 330. [Евр. 11, 33 – 12, 2]: |
Апостол. Послание к Евреям, зачало 330 |
Братие, святии вси верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов, угасиша силу огненную, избегоша острея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чужих. Прияша жены от воскресения мертвыя своя: инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат: друзии же руганием и ранами искушение прияша, еще же и уз и темниц. Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех, и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени. Ихже не бе достоин [весь] мир, в пустынях скитающеся, и в горах, и в вертепах, и в пропастех земных. И сии вси послушествовани бывше верою, не прияша обетования, Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут. Темже убо и мы, толик имуще облежащь нас облак свидетелей, гордость всяку отложше, и удобь обстоятельный грех, терпением да течем на предлежащий нам подвиг, взирающе на начальника веры и совершителя Иисуса. | Братия, все святые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов, угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих; жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение; другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу, были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в милотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления; те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли. И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного, потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства. Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще, взирая на начальника и совершителя веры Иисуса. Евр 11:33–12:2А |
Аллилуиа, глас 4:Воззваша праведнии, и Господь услыша их. Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. |
Аллилуия, глас 4Стих: Воззвали праведные – и Господь услышал их, и от всех скорбей их избавил их. Стих: Много скорбей у праведных – и от всех их избавит их Господь. Пс 33:18, 20 |
Евангелие Матфеа, зачало 38.
|
Евангелие от Матфея, зачало 38А |
Рече Господь Своим учеником: всяк убо иже исповесть Мя пред человеки, исповем его и Аз пред Отцем Моим, иже на Небесех, а иже отвержется мене пред человеки, отвергуся его и Аз пред Отцем Моим, иже на Небесех. | Сказал Господь Своим ученикам: всякого, кто исповедает Меня пред людьми, того исповедаю и Я пред Отцом Моим Небесным; а кто отречется от Меня пред людьми, отрекусь от того и Я пред Отцом Моим Небесным. |
Иже любит отца или матерь паче Мене, несть Мене достоин: и иже любит сына или дщерь паче Мене, несть Мене достоин. И иже не приимет креста своего, и вслед Мене грядет, несть Мене достоин. | Кто любит отца или мать более, нежели Меня, не достоин Меня; и кто любит сына или дочь более, нежели Меня, не достоин Меня; и кто не берет креста своего и следует за Мною, тот не достоин Меня. |
Тогда отвещав Петр, рече Ему: се, мы оставихом вся и вслед Тебе идохом: что убо будет нам? Иисус же рече им: аминь глаголю вам, яко вы шедшии по Мне, в пакибытие, егда сядет Сын Человеческий на престоле славы Своея, сядете и вы на двоюнадесяте престолу, судяще обеманадесяте коленома Израилевома. И всяк, иже оставит дом, или братию, или сестры, или отца, или матерь, или жену, или чада, или села, имене Моего ради, сторицею приимет и живот вечный наследит. Мнози же будут перви последнии, и последни первии. | Тогда Петр, сказал Ему: вот, мы оставили всё и последовали за Тобою; что же будет нам? Иисус же сказал им: истинно говорю вам, что вы, последовавшие за Мною, – в пакибытии, когда сядет Сын Человеческий на престоле славы Своей, сядете и вы на двенадцати престолах судить двенадцать колен Израилевых. И всякий, кто оставит дома, или братьев, или сестер, или отца, или мать, или жену, или детей, или земли, ради имени Моего, получит во сто крат и наследует жизнь вечную. Многие же будут первые последними, и последние первыми. Мф 10:32–33, 37–38; 19:27–30 |
Причастный:Хвалите Господа с Небес, хвалите Его в Вышних. Другий: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. Аллилуиа, трижды. |
ПричастенХвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Другой: Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала. Аллилуия. (3) Пс 148:1, 32:1 |
На трапезе утешение братии, готовящимся к постному подвигу.
Подобает ведати: аще храм всех святых: На Малей и Велицей вечерни, и на Утрени, и на Литургии, подобне поем, якоже случится в Неделю великаго святаго. Емуже бывает бдение. Точию на Утрени поем полиелей. По полиелеи:Величаем вас / апостоли, мученицы, пророцы, и вси святии, / и чтем святую память вашу: / вы бо молите о нас / Христа Бога нашего. Псалом избранный: Блажен муж бояйся Господа: И седален святым, писан в каноне по 3-й песни. Степенна гласа. Прокимен: Всякое дыхание: И Евангелие святым. Воскресение Христово: и псалом 50. Слава: Молитвами всех святых: И ныне: Молитвами Богородицы: Вместо Воскрес Иисус: стихира всем святым, кую волиши. Канон воскресен со ирмосом на 4, и Богородицы на 2, и святым на 8. И прочее, якоже предписася. Конец, и Богу слава. |