Акафист святому великомученику Артемию

Великомученик Артемий Антиохийский, военачальник

Кондак 1

Взбран­но­му вое­во­де и авгу­ста­лию стра­ны Еги­пет­ския, царем зем­ным честию пре­воз­не­сен­но­му, после­ди­же от Юли­а­на зло­че­сти­ва­го мучи­мо­му и во гла­ву усе­чен­но­му, яко зельне стра­дав­ше­му и побе­ди­тельне вся пре­тер­пев­ше­му, от Бога же при­яв­ше­му нетле­ние и бла­го­дать чудо­тво­ре­ния, днесь вер­нии в похваль­ная возопиим:

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Икос 1

Антио­хий­стии людие диви­ша­ся свя­тей рев­но­сти тво­ей о име­ни Хри­сто­ве, славне Арте­мие, не тер­пя бо зре­ти муче­ния свя­тых и хулы слы­ша­ти на Гос­по­да, Юли­а­ном изры­га­е­мыя; аще и честь ему воз­да­ти от Алек­сан­дрии при­шел, оба­че и обли­чи­ти того не устра­шил­ся еси. Тем­же, и чина сво­е­го воин­ска­го извер­жен­ный за дерз­но­ве­ние свое, осуж­де­ние на раны и смерть при­ял еси. Мы же ныне, аки обсто­я­ще ти на позо­ри­щи мучи­мо­му, вопи­ем ти сице:

Радуй­ся, без­сла­вие и муче­ние от Юли­а­на претерпевый.

Радуй­ся, в сла­ву и оси­я­ние от Бога облеченный.

Радуй­ся, лютая стра­да­ния подъявый.

Радуй­ся, вели­чие веры показавый.

Радуй­ся, бли­ста­яй­ся сла­вою терпения.

Радуй­ся, кре­по­сте наша в скор­бех и изнеможении.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 2

Буди верен царю, пре­ща­ше свя­тый Арте­мий нече­сти­ва­му Юли­а­ну: «Яко сует­ны твоя начи­на­ния и немощ­на есть гор­дость твоя истре­би­ти хри­сти­а­ны: отне­ле­же бо при­и­де Хри­стос, и водру­зи­ся Крест, и воз­дви­же­ся на нем Гос­подь – паде зло­че­сти­вых гор­ды­ня и попра­на бысть лука­ва­го кре­пость, Хри­сто­ва же непо­бе­ди­ма и непре­одо­лен­на есть сила, еюже ограж­да­ю­ще­ся, воз­мо­жем усто­я­ти про­ти­ву коз­ней вра­жи­их, победне вопия Богу: Аллилуиа».

Икос 2

Воин­ствуя за вели­ка­го царя Кон­стан­ти­на, креп­кою силою крест­ною побеж­дал еси вра­ги, ору­же­бор­че Арте­мие; тою же силою и мучи­те­ля сво­е­го Юли­а­на одо­лел еси. Виде­ни­ем бо кре­ста ово­гда на небе­си в вере Хри­сто­вей утвер­дил­ся, лесть идоль­скую и поче­сти воин­ска­го зва­ния пре­зрев, за хри­сти­а­ны пред отступ­ни­ком муже­ствен­но рато­вал еси, и вои­нов нача­ло­во­ждя веры нашея, Гос­по­да Хри­ста, себе нарек, живот свой за Того доб­ле­ствен­но поло­жил еси. Тем­же и при­тя­жал еси себе от нас зва­ния таковая:

Радуй­ся, зна­ме­на идоль­ская кеса­ря-отступ­ни­ка отринувый.

Радуй­ся, зна­ме­нию Кре­ста последовавый.

Радуй­ся, и ныне силы борю­щих­ся под стя­гом веры укрепляяй.

Радуй­ся, упо­ва­ние изне­мо­га­ю­щих утверждаяй.

Радуй­ся, доб­рый Хри­стов оружниче.

Радуй­ся, свя­тыя веры твер­дый защитниче.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 3

«Гос­по­ди, дале­че есмь от тер­пе­ния и незло­бия Тво­е­го», – вопи­ял еси, свя­те Арте­мие, пер­вая муче­ния пре­тер­пев, – «Ты бо, Гос­по­ди, за мене, греш­ней­ша­го, по все­му теле­си содроб­лен был еси рана­ми, от ног до гла­вы не бе в Тебе цело­сти. Молю убо Тя, Вла­ды­ко, яко Тво­и­ми стра­да­нь­ми вен­чал мя еси, да и совер­ши­ши тече­ние мое во испо­ве­да­нии Тебе с пес­нию: Аллилуиа».

Икос 3

Даде зло­че­сти­вый царь пове­ле­ние ору­же­нос­цем сво­им вос­хи­ти­ти тя, слав­на­го воин­ска­го вождя, Арте­мие, и санов­ный пояс твой отъ­ем­ше, и ризы совлек­ше, нага истя­за­ти. Они же, свя­зав­ше руце и нозе твои, рас­тя­го­ша тело твое на чет­ве­ро и бия­ху воло­вьи­ми жила­ми по хреб­ту и чре­ву толи­ко, яко оску­де­ти силам их. Ты же аки нечув­ствен пре­бы­вал еси, яко всем, окрест сто­я­щим, и само­му Юли­а­ну чуди­те­ся зело. При­и­ми убо и от нас похваль­ная удив­ле­ния сицевая:

Радуй­ся, в вере непобедимый.

Радуй­ся, в упо­ва­нии непреодолимый.

Радуй­ся, на каме­ни тер­пе­ния нозе свои поставивый.

Радуй­ся, муже­ственне сто­пы своя исправивый.

Радуй­ся, радо­ва­вый­ся в страданиях.

Радуй­ся, про­слав­лен­ный в поруганиях.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 4

Егда свя­тии испо­вед­ни­цы Евге­ний и Мака­рий мучи­ми бяху, тогда и ты, бла­женне Арте­мие, рев­но­стию по Бозе дви­жим, молит­ву тво­рил еси, да не пока­жет Бог тебе не точию недо­стой­на стра­даль­че­ска­го начи­на­ния, но да испра­вит­ся пред Ним и твоя исход­ная песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Жила­ми воло­вьи­ми бие­мый и по зем­ле про­тя­за­е­мый ничто­же мало­ду­ше­ство­вал еси, но раду­я­ся и весе­ля­ся, стра­да­нь­ми Хри­сто­вы­ми про­све­ща­ем, подвиг муче­ни­че­ства до кон­ца совер­шил еси доб­ре. Тем­же и досто­ин явил­ся еси убла­же­ния сицеваго:

Радуй­ся, ску­дель­ный сосуд пло­ти сво­ея сокрушивый.

Радуй­ся, свет веры и силу муже­ства из него явивый.

Радуй­ся, в его­же немо­щи сила Гос­под­ня совершися.

Радуй­ся, его­же тер­пе­нию мучи­тель почудися.

Радуй­ся, яко Бог при­ят твою жерт­ву мучения.

Радуй­ся, яко Бла­гий даде тебе жре­бий спасения.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 5

«За Мене страж­де­ши, Арте­мие, дер­зай и радуй­ся», – гла­го­ла Хри­стос, яви­вся свя­то­му в тем­ни­це, – «Со Мною буде­ши во Цар­ствии Моем». Сия слы­шав муче­ник, абие от ран исце­ле, и душею испол­ни­вся Боже­ствен­на­го уте­ше­ния, пре­бы­ва­ше в тем­ни­це, бла­го­слов­ляя Бога и поя Ему: Аллилуиа.

Икос 5

И гла­дом, и жаж­дею мучи­ша тя в тем­ни­це, бла­женне Арте­мие. Ты же, на щед­ро­ты Пре­б­ла­га­го Гос­по­да себе воз­верг, еди­на­го про­сил еси, да и самую душу твою, яко жерт­ву живую при­и­мет Вла­ды­ка Хри­стос от тебе с еще остав­ше­ю­ся кро­вию тво­ею. И не вот­ще бысть раче­ние твое: запо­ве­да бо Гос­подь Анге­лом Сво­им в тем­ни­це пита­ти и сохра­ня­ти тя, потом же и Сам яви­ся, укреп­ляя тебе, нас же воз­гла­ша­ти тебе научая:

Радуй­ся, от руки Ангел в тем­ни­це питавыйся.

Радуй­ся, хле­бом живот­ным с небе­се укреплявыйся.

Радуй­ся, от ран Гос­под­ним посе­ще­ни­ем во узах исцеливыйся.

Радуй­ся, явле­ни­ем Хри­сто­вым уте­ше­ния исполнивыйся.

Радуй­ся, Гос­по­дем в тем­ни­це обрадованный.

Радуй­ся, вос­ше­дый к Нему при­я­ти венец сла­вы тебе уготованный.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 6

«Коль мно­га суть Вла­ды­ки мое­го стра­да­ния и что более Его пре­тер­пех аз, недо­стой­ный», – вопи­я­ше бла­жен­ный Арте­мий, – «Той ко Кре­сту при­гвож­ден бысть гре­ха ради мое­го, Сам не познав гре­ха, ниже лесть во устех соде­ла. Раду­ю­ся и весе­лю­ся про­све­ща­е­мый Гос­по­да мое­го стра­да­нь­ми, яже облег­че­ва­ют ми болез­ни моя». Тако свя­тый в себе бесе­дуя, чрез всю нощь куп­но со стра­даль­ца­ми Евге­ни­ем и Мака­ри­ем вос­пе­ва­ше Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Лютей­шим мукам пре­да­де тя, стра­даль­че Арте­мие, нече­сти­вый царь, егда со сты­дом от Апол­ло­на Даф­ний­ска­го воз­вра­ти­ся и от тебе посме­я­ние и про­ре­че­ние поги­бе­ли сво­ея слы­шав, зель­ною яро­стию рас­па­ли­ся. Тем­же и мы за оныя стра­да­ния мно­жай­ши­ми лико­сто­я­нии убла­жа­ем тя сице:

Радуй­ся, яко тобою Бог, див­ный во свя­тых Сво­их, язы­ком явися.

Радуй­ся, яко тобою слад­чай­шее имя Хри­сто­во прославися.

Радуй­ся, яро­сти мучи­те­ле­вы не устрашивыйся.

Радуй­ся, в Хри­сто­вем упо­ва­нии над идо­лы посмеявыйся.

Радуй­ся, в дусе про­ро­че­стем буду­щих предзрителю.

Радуй­ся, Духа Гос­под­ня доб­лий носителю.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 7

Мно­га доса­жде­ния тво­ря­ше нече­сти­вый Юли­ан хри­сти­а­ном, лжу­ще на ня, яко сож­го­ша храм Апол­ло­на Даф­ний­ска­го. Егда же сей лжец пред Арте­ми­ем мно­жай­шия пре­ще­ния изре­ка­ше на хри­сти­а­ны, свя­тый Арте­мий отве­ща: «Бого­пуст­ный гнев и огнь с небе­се пояде идо­ла тво­е­го и капи­ще его сожже; посме­ва­ю­ся безу­мию ваше­му, яко слу­жи­те без­душ­но­му богу, уте­ша­ю­ся о паде­нии его и раду­ю­ся о всех сих, яже Хри­стос чудо­дей­ство­ва, Ему­же досто­ит пети велег­лас­но: Аллилуиа».

Икос 7

Не тер­пя слы­ша­ти пра­вед­ных слов тво­их, свя­те Арте­мие, без­за­кон­ный Юли­ан, раз­гне­вав­ся зело, пове­ле каме­но­сеч­цем раз­се­щи вели­кий камень, да посре­де частей его согне­тен буде­ши. И сему уго­то­ван­но­му, пад­ший камень все тело твое сотре, и внут­рен­няя твоя рас­па­до­ша­ся, и сло­ми­ша­ся вся чле­ны твоя. И бе зре­ти чудо велие, яко в тако­вом согне­те­нии посре­де кам­ней ты жив оста­ся. Мы же Божи­ей силе, укреп­ляв­шей тя, удив­ля­я­ся, вопием:

Радуй­ся, гроз­де вино­гра­да Хри­сто­ва в точи­ле истоптанная.

Радуй­ся, жерт­во живая, Гос­по­ду вер­ху камене кро­вию возлиянная.

Радуй­ся, муче­ни­че, его­же все тело аки дска согнетеся.

Радуй­ся, скри­жа­ле живая, на ней­же испо­ве­да­ние веры кро­вию написася.

Радуй­ся, кро­вь­ми сво­и­ми, аки бре­ни­ем каме­ние смесивый.

Радуй­ся, себе сама­го жива в сози­да­ние Церкве Хри­сто­вы положивый.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 8

Очи твои от мук иско­чи­ша, свя­те, и лице бе сотре­но, душа же еще бе дер­жа­щи­ся и язык доб­ре веща­ющ, имже и в согне­те­нии при­звал еси Бога, Помощ­ни­ка сво­е­го, и во упо­ва­нии на Него взы­вал еси: Аллилуиа.

Икос 8

При­ви­де­ни­ем почте тя царь, егда узре видом страш­на и есте­ство чело­ве­че­ское про­ис­хо­дя­ща; оба­че и уве­ща тебе еще покло­ни­ти­ся идо­лом, да поми­лу­ют тя и поне яже во аде мукам не пре­да­дят. Ты же, посме­яв­ся царю, отве­щал еси: «Яко идо­ли и сами огня не могут избе­жа­ти, с ними­же и ты, царю, без­ко­неч­но­му огню пре­дан буде­ши». За еже, яко хуль­ни­ка, царь на смерть осу­ди тя. Мы же, сше­ствуя тебе на место усе­че­ния, увя­за­ем гла­ву твою похваль­ны­ми вен­цы тако:

Радуй­ся, стра­даль­че, посре­де каме­ний согнетенный.

Радуй­ся, испо­вед­ни­че, в кре­по­сти веры не одоленный.

Радуй­ся, исти­ну без стра­ха пред цари вещавый.

Радуй­ся, за сие после­ди всех зло­стра­да­ний усе­че­ние меч­ное приявый.

Радуй­ся, гла­ву свою свя­щен­ную под меч само­вольне подклонивый.

Радуй­ся, тер­пе­ни­ем сво­им гла­вы неви­ди­мых вра­гов сокрушивый.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 9

Рана­ми содроб­лен был еси по все­му теле­си, яко людем на тя зре­ти бе страш­но: согне­тен­ный аки дска, кости сокру­шен­ны и вся внут­рен­няя испа­до­ша. Тако­вое зло­стра­да­ние за малую болезнь почи­тал еси, наде­я­ся у Гос­по­да, за Него­же стра­дал еси, име­ти покой веч­ный, научая в зло­стра­да­нии не мало­ду­ше­ство­ва­ти, но паки воз­сы­ла­ти Богу бла­го­дарне: Аллилуиа.

Икос 9

«Се язвы Хри­сто­вы на теле тво­ем начер­та­ны суть», – гла­го­ла к себе свя­тый, – «оста­ло­ся убо, да и самую душу за Хри­ста отдам с остав­ше­ю­ся во мне кро­вию». И на щед­ро­ты Гос­под­ни себе воз­верг, небо­яз­нен­но Хри­ста испо­ве­дал пред чело­ве­ки, за Него­же и усе­че­ние с радо­стию при­ял еси. Сего ради, за пре­вос­хо­дя­щую любовь твою к Богу, похва­ля­ем тя сице:

Радуй­ся, Хри­сто­ва Еван­ге­лия ско­рый послушателю.

Радуй­ся, вели­кия запо­ве­ди Его гото­вый исполнителю.

Радуй­ся, креп­кую любовь ко Гос­по­ду Хри­сту показавый.

Радуй­ся, и душу свою с кро­вию радост­но за Того предавый.

Радуй­ся, содроб­ле­ни­ем сво­им наше раз­слаб­ле­ние укрепляяй.

Радуй­ся, язва­ми сво­и­ми наша болез­ни исцеляяй.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 10

Твер­дою верою воору­жи­вся, неистов­ство мучи­те­ле­во пре­зрел еси, и осуж­де­ние на усе­че­ние меч­ное с радо­ва­ни­ем при­ял еси, и ведо­мый на смерть, шество­вал еси весе­лы­ми нога­ми, вопия Хри­сту Богу: Аллилуиа.

 

Икос 10

Усе­че­ни­ем гла­вы подвиг свой муче­ни­че­ский запе­чат­ле­вый, утвер­ди молит­ва­ми тво­и­ми и нас, гла­вы своя под иго Хри­сто­во под­к­ло­нив­ших, чрез все житие подви­гом доб­рым под­ви­за­ти­ся, люби­ти Гос­по­да у тебе поуча­ти­ся, вопия тебе сице:

Радуй­ся, сильне, на одо­ле­ние мучи­те­лей меч веры при бед­ре препоясавый.

Радуй­ся, шле­мом спа­се­ния от Гос­по­да защищенный.

Радуй­ся, поя­сом сла­вы от Него доб­ре украшенный.

Радуй­ся, щитом молитв сво­их всех при­бе­га­ю­щих к тебе охраняяй.

Радуй­ся, за стра­даль­цев Гос­под­них во все­ору­жии ополчаяйся.

Радуй­ся, шеству­ю­щих узким путем в Цар­ствие Небес­ное неуклон­но провождаяй.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 11

Фиал зло­стра­да­ния уго­тов­ля­я­ся до кон­ца испи­ти, на месте усе­че­ния пре­кло­ни­вся до зем­ли, молит­вою к Богу дух свой укреп­лял еси. И слы­шав глас с неба гла­го­лющ: «Вни­ди со свя­ты­ми при­я­ти воз­да­я­ние тебе уго­то­ван­ное», – пре­кло­нил еси гла­ву под меч, с радо­стию воз­но­ся Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Хва­лим тя вси, стра­сто­терп­че свя­тый, и почи­та­ем чест­ная стра­да­ния твоя, яже паче есте­ства чело­ве­че­ска­го пре­тер­пел еси, и Цар­ствие Небес­ное при­тя­жал еси. Тем­же воздви­за­ем­ся вопи­ти тебе тако:

Радуй­ся, измож­де­ния и чле­но­вре­жде­ния приявый.

Радуй­ся, высо­ту духа в муках явивый.

Радуй­ся, щитом упо­ва­ния себе оградивый.

Радуй­ся, твер­до­стию сво­ею дер­зость мучи­те­лей истощивый.

Радуй­ся, его­же муче­нию Анге­ли пред­сто­я­ху со удивлением.

Радуй­ся, его­же стра­да­ния людие почи­та­ют со умилением.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 12

Ценою кро­ви тво­ея при­тя­жал еси Цар­ствие Небес­ное, вели­ко­стра­даль­че Хри­стов Арте­мие. Упра­ви и нас тво­им пред­ста­тель­ством во оби­те­ли небес­ныя, да, насла­жда­я­ся с тобою части пра­вед­ных, выну сла­вим с тобою Бога пес­нию: Аллилуиа.

Икос 12

Чер­тог небес­ный отвер­зе ти Страсто­по­лож­ник Хри­стос и даде ти достой­но венец сла­вы: и ныне на небе­сех со Ангель­ски­ми чин­ми раду­е­ши­ся. Тем­же и мы, бла­го­дар­нии людие и любо­му­че­ни­цы, пес­нь­ми вопи­ем ти:

Радуй­ся, вое­во­до, ники­ми­же в муже­стве одоленный.

Радуй­ся, рато­бор­че за Хри­ста, в силе неоскудеемый.

Радуй­ся, вели­ко­стра­даль­че, мука­ми тво­и­ми есте­ство чело­ве­че­ское удививый.

Радуй­ся, несо­кру­ши­мость духа в телес­нем содроб­ле­нии явивый.

Радуй­ся, во упо­ва­нии на Бога Жива не усумневыйся.

Радуй­ся, части пра­вед­ных на небе­сех наслаждаяйся.

Радуй­ся, свя­тый Арте­мие, пре­слав­ный Хри­стов великомучениче.

Кондак 13

О, пре­славне вели­ко­му­че­ни­че Хри­стов Арте­мие! Поем стра­да­ния твоя, чтим доб­люю кон­чи­ну твою, с усерд­ным моле­ни­ем к тебе при­те­ка­ю­ще: укре­пи и нас с тер­пе­ни­ем в под­ви­зе кре­сто­но­ше­ния пре­бы­ва­ти, испы­та­ния и зло­стра­да­ния чрез все житие до кон­ца поне­сти не уны­ва­ю­ще, но бод­ренне пре­бы­ва­ю­ще в пении Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак чита­ет­ся три­жды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О, все­х­валь­ный вели­ко­му­че­ни­че Арте­мие, Гос­по­день воин­ствен­ни­че и всем нам креп­кий побор­ни­че! Скор буди пред­ста­тель­ством тво­им у Чело­ве­ко­люб­ца Хри­ста, да даст пра­во­вер­ным людем, почи­та­ю­щим тя и на покло­не­ние мощем тво­им при­хо­дя­щим, милость и бла­гих про­ше­ний ско­рое испол­не­ние. Пред­сто­яй Пре­сто­лу Божию в лице муче­ник, поми­най всех нас, беда­ми, напастьми и скор­бь­ми обсто­имых, и в житии сем мно­го страж­ду­щих: да тво­ею помо­щию и креп­ким побор­ством пре­ста­нут при­хо­дя­щая на нас злая. Мы же, тво­и­ми зло­стра­да­ни­я­ми нази­да­е­ми, силою бла­го­да­ти Хри­сто­вы чрез тебе испол­ня­е­ми, в тер­пе­нии кре­сто­но­ше­ния жити нач­нем, во еже Гос­по­ду пока­я­ни­ем бла­го­уго­ди­ти и неиз­ре­чен­ная бла­гая насле­до­ва­ти, яже уго­то­ва­на любя­щим Бога и про­слав­ля­ю­щим свя­тое имя Его, Отца и Сына и Свя­та­го Духа, ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки