Канон мученику Трифону Апамейскому


Мученик Трифон Апамейский, Никейский

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Воду про­шед, яко сушу, и еги­пет­ска­го зла избе­жав, изра­иль­тя­нин вопи­я­ше: Изба­ви­те­лю и Богу наше­му поим.

Воис­ти­ну Боже­ствен­ныя на Небе­сех сла­до­сти насла­жда­я­ся, яко непо­бе­дим стра­да­лец, тво­и­ми молит­ва­ми душу мою изба­ви от стра­стей смущения.

Гла­го­лы Боже­ствен­ны­ми огла­си­вся, совер­шил еси сия пре­славне дея­тель­но, свя­ты­ню воз­лю­бив и цело­муд­рие облобызав.

Был еси истин­но пас­тырь, пасый души тво­ея в муд­ро­сти помыш­ле­ния, души обра­щая заблуж­да­ю­щия и Богу при­во­дя, славне.

Бого­ро­ди­чен: Про­све­ща­е­ши мя сия­ни­ем мыс­лен­ным, оси­я­ние сла­вы рожд­шая Отчее, Все­не­по­роч­ная Отро­ко­ви­це, и мрак гре­хов­ный разори.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утвер­жде­ние при­те­ка­ю­щих к Тебе, Гос­по­ди, Ты еси Свет омра­чен­ных, и поет Тя дух мой.

При­ту­пил еси силу гор­да­го, слав­ный муче­ни­че Хри­стов, свы­ше оде­яв­ся силою.

Пло­тию обло­жен, шата­ния без­п­лот­на­го уга­сил еси вра­га и вопло­щен­на­го Бога Сло­ва про­по­ве­дал еси.

Еди­ным ток­мо при­ше­стви­ем тво­им духи лукав­ствия отго­ня­ют­ся, Духа Свя­та­го гони­ми благодатию.

Бого­ро­ди­чен: Имея Тя помощь, не посты­жду­ся, Пре­чи­стая Мати Божия, имея Тя пред­ста­тель­ни­цу Жиз­ни моея, спасуся.

Седален, глас 4

Болез­нь­ми, бла­женне, насла­жда­я­ся плот­ски­ми, Боже­ствен­ную и небо­лез­нен­ную пищу достой­но вос­при­ял еси, венец без­смер­тия от Бога при­ем. Тем­же и исце­ле­ний реки исто­ча­е­ши любо­вию при­бе­га­ю­щим, муче­ни­че, в кров твой.

Песнь 4

Ирмос: Услы­шах, Гос­по­ди, смот­ре­ния Тво­е­го таин­ство, разу­мех дела Твоя, и про­сла­вих Твое Божество.

Зря­щих уди­вил еси тер­пе­ния, бла­женне, твер­до­стию: муки бо пре­тер­пел еси, яко в чуж­дем страж­да теле­си, муд­ре Трифоне.

Питал­ся еси, бла­женне, рана­ми болез­ней, биемь, ныне же насла­жда­е­ши­ся чистее, прис­но­сущ­ныя сла­вы насыщаяся.

Стру­же­му теле­си тво­е­му желез­ных ног­тей остро­тою, вжи­ля­ше­ся, чудне, тво­ея души кре­пость Боже­ствен­ною благодатию.

Бого­ро­ди­чен: На Тя упо­ва­ние мое все воз­ла­гаю, Мати Дево: душу мою сохра­ни, яже Бога рожд­шая, Спа­са моего.

Песнь 5

Ирмос: Утре­ню­ю­ще, вопи­ем Ти: Гос­по­ди, спа­си ны, Ты бо еси Бог наш, раз­ве Тебе, ино­го не вемы.

Куми­ры пре­лест­ныя упразд­нил еси, стра­сто­терп­че, ток­мо бо воз­лю­бил еси Хри­сто­ву обра­зу покланятися.

Разу­мев пре­свет­лую, славне стра­сто­терп­че, бла­го­дать Бога наше­го, тоя ради постра­дал еси.

Боже­ствен­ною оза­ри­вся бла­го­да­тию, усерд­но, стра­даль­че, Хри­ста ради постра­дал еси.

Бого­ро­ди­чен: Неиз­ре­чен­но бысть зача­тие Твое, и Рож­де­ство неска­зан­но: пре­бы­ла бо еси Чистая Приснодева.

Песнь 6

Ирмос: Очи­сти мя, Спа­се, мно­га бо без­за­ко­ния моя, и из глу­би­ны зол воз­ве­ди, молю­ся, к Тебе бо возо­пих, и услы­ши мя, Боже спа­се­ния моего.

Изсу­шив мерз­кия жерт­вы, и при­но­ше­ния сквер­ная, и неистов­ства идоль­ская, тво­и­ми кро­вь­ми, славне, напо­ил еси вся цер­ков­ная бла­го­род­ная, Три­фоне, прозябения.

Стру­пи муче­ни­че­стии, яко миро, бла­го­уха­ют, кровь стра­да­лец исто­ча­ет исце­ле­ния, остан­цы же тела души освя­ща­ют верою каса­ю­щих­ся им.

Бого­ро­ди­чен: Яко оду­шев­лен кивот, при­я­ла еси Сло­во Без­на­чаль­ное, яко Свя­тое Свя­ти­ли­ще, Зижди­те­ля вме­сти­ла еси, яко Пре­стол огне­зра­чен, носи­ши Вла­ды­ку, Бого­ма­ти, всея твари.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошед­ше, отро­цы, в Вави­лоне ино­гда верою Трой­че­скою пла­мень пещ­ный попра­ша, пою­ще: отцев Боже, бла­го­сло­вен еси.

Вен­це­но­сец, лику­е­ши с лики муче­ник, весе­ля­ся, пре­лесть бо побе­див сло­вом истин­ным, вос­пе­ва­е­ши, раду­я­ся: отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

Вла­ды­ка вся­че­ских Сво­и­ми стра­да­нь­ми вен­ча­ет муче­ни­ка и сего водво­ря­ет в селех Небес­ных, зову­ща и гла­го­лю­ща: отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

Бого­ро­ди­чен: Мла­да нося­щи Мла­ден­ца, преж­де всех век Бога, Все­не­по­роч­ная, из Тебе вопло­щен­на, не пре­стай моля­щи спа­сти пою­щия: отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

Песнь 8

Ирмос: Сед­ме­ри­цею пещь хал­дей­ский мучи­тель, Бого­че­сти­вым неистов­но раз­жже; силою же луч­шею спа­се­ны, сия видев, Твор­цу и Изба­ви­те­лю вопи­я­ше: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Даже до усек­но­ве­ния и опа­ле­ния, даже до кро­веп­ро­ли­тия, даже и до смерт­ныя кон­чи­ны постра­дал еси, сопро­тив­ля­я­ся про­ти­ву гре­ху, муче­ни­че Хри­стов, ныне же, жизнь во Хри­сте сокро­вен­ную при­ем, взы­ва­е­ши: свя­щен­ни­цы, бла­го­сло­ви­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

На зем­ли под­ви­зал­ся еси, с нече­сти­вы­ми боря­ся, про­ти­ву лест­ней и бого­бор­ней лести гор­це нудя­щим; на Небе­сех же, Три­фоне, насла­жда­е­ши­ся, венец нося, и со Анге­лы лику­е­ши, поя: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те Гос­по­да во веки.

Мучи­тель­ское изоб­ли­чил еси без­бо­жие, все­муд­ре, и демон­ское бого­бор­ство уга­сил еси стру­я­ми кро­вей тво­их; в Тро­и­це Еди­на­го Бога досто­лепне и чисте воз­ве­щая и чествуя, взы­вал еси: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Бого­ро­ди­чен: Гла­го­лом Тво­им после­ду­ю­ще, убла­жа­ем, Пре­чи­стая, Тя, Бла­жен­ную, пло­тию рожд­шую воис­ти­ну Бла­жен­на­го, Све­та живу­ща­го неза­хо­ди­ма­го, и Све­то­на­став­ни­ка, и Све­то­дав­ца Вла­ды­ку. Его­же отро­цы бла­го­сло­вят, свя­щен­ни­цы вос­пе­ва­ют и пре­воз­но­сят во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Тя, неис­ку­со­брач­ную Матерь Бога Выш­ня­го, Тя, паче ума рожд­шую сло­вом воис­ти­ну Бога, выш­шую Пре­чи­стых сил, немолч­ны­ми сла­во­слов­ле­нии величаем.

Паче види­мых муче­ни­че­ское чая­ние пол­но без­смерт­на­го насла­жде­ния: видит­ся сих надеж­да, пол­на бла­го­уха­ния, и радо­сти, и свет­ло­сти неиз­ре­чен­ныя. Тем­же достой­но ублажаются.

Свет был еси вто­рый, к Све­ту пер­во­му при­бли­жи­вся, зарею Его про­све­ща­емь и вооб­ра­жа­емь, Три­фоне муд­ре, и Того пода­тель­ны­ми свет­ло­стьми сияя; тем тя вси ублажаем.

Явил­ся еси неужа­сен в под­ви­зех, стра­сто­терп­че, явил­ся еси истин­но тезо­име­нит Боже­ствен­ней и свя­тей пищи, еяже ныне вос­при­ем­ля и ясно насла­жда­я­ся, спа­се­ние чту­щим тя нам испроси.

Бого­ро­ди­чен: Умерт­ви муд­ро­ва­ние, Бого­ро­ди­тель­ни­це, пло­ти моея и ожи­ви душев­ное умерщ­вле­ние дей­ством Истин­ныя Жиз­ни, из Тебе рожд­ши­я­ся пло­тию за неиз­ре­чен­ное бла­го­у­тро­бие и спа­се­ние пою­щих Тя.

Светилен

Пищи насла­жда­я­ся пре­слав­ныя и Боже­ствен­ныя, Анге­лом еди­но­жи­тель был еси, бла­женне: гуси пасый в лузех, от Бога при­ял еси бла­го­дать исце­ле­ний, Три­фоне вели­ко­му­че­ни­че, исце­ля­ти чело­ве­че­ския немо­щи и недуги.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки