Канон о усопших


Кано́н усо́пшым: творе́ние Феофа́ново.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.

В Небе́сных Черто́зех, все­гда́ до́блии му́ченицы мо́лят Тя́, Хри­сте́: и́хже от зем­ли́ преста́вил еси́ ве́рныя, ве́чных бла́г получи́ти сподо́би.

Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усоп­ших ра́б Твои́х.

Украси́вый вся́ческая, живо́тное смеше́нное мя́ челове́ка, посре­де́ смире́ния же вку́пе и вели́чества созда́л еси́: те́мже ра́б Твои́х ду́шы, Спа́се, упоко́й.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Рая́ жи́теля, и де́лателя в нача́ле мя́ учини́л еси́: преступи́вша же Твою́ за́поведь изри́нул еси́. Те́мже рабо́в Твои́х ду́шы, Спа́се, упоко́й.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: И́же от реб­ра́ созда́вый Е́ву пе́рвее на́шу прама́терь, из пречи́стаго Тво­е­го́ чре́ва в пло́ть одева́ется: е́юже сме́рти кре́пость, Чи́стая, разруши́л е́сть.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Зако́нно пострада́вше Твои́ му́ченицы, Жизнода́вче, и вен­цы́ побе́ды украси́вшеся от Тебе, приле́жно преста́вльшымся ве́рным ве́чное хода́тайствуют поче́стие.

Наказа́в пре́жде мно́гими чуде­сы́ и зна́меньми мене́ заблу́ждшаго, напосле́док Само­го́ Себе́ истощи́л еси́, я́ко сострада́телен: и поиска́в обре́л, и спа́сл еси́.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. От теку́щаго непостоя́тельныя тли́, к Тебе́ прише́дшыя, в селе́ниих ве́чных всели́тися ра́достно сподо́би, Бла́же, оправда́в ве́рою же и благода́тию.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Не́сть непоро́чны, я́коже Ты́, Пречи́стая Богома́ти: еди́на бо от ве́ка и́стиннаго Бо́га зача­ла́ еси́ во чре́ве сме́рти разруши́вшаго си́лу.

Седален, глас 6: 

Вои́стинну суе­та́ вся́ческая, / житие́ же сень и со́ние, / и́бо всу́е мяте́тся всяк земноро́дный, / я́коже рече́ Писа́ние: / егда́ мiр приобря́щем, / тогда́ во гроб всели́мся, / иде́же вку́пе ца́рие и ни́щии. / Те́мже, Хри­сте́ Бо́же, / преста́вльшияся упоко́й, / я́ко Человеколю́бец.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Всесвята́я Богоро́дице, / во вре́мя живо­та́ мое­го́ не оста́ви мене́, / челове́ческому предста́тельству не вве́ри мя, / но Сама́ засту­пи́ и поми́луй мя.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Прему́дрости бо́льшее явля́я позна́ние, и о даре́х многосоверше́нную, Влады́ко, благосты́ню, му́ченическия ли́ки А́нгелом сочета́л еси́.

Пречи́стую сла́ву Твою́ получи́ти сподо́би к Тебе́ преста́вленным, иде́же, Хри­сте́, веселя́щихся е́сть жили́ще, и гла́с чи́стаго ра́дования.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Пою́щыя при­и­ми́ Боже́ственною держа́вою Твое́ю, и́хже от зем­ли́ прия́т, ча́да све́ту те́х соде́лав, грехо́вную мглу́ очища́я, Многоми́лостиве.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Прия́телище пречи́стое, Це́рковь непоро́чную, ковче́г всесвя́т, де́вственное ме́сто свяще́ния, Тебе́ добро́ту Иа́ковлю Влады́ка избра́л е́сть.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́шы любо́вию оза­ри́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Я́ко всепло́дие свяще́нное, и я́ко нача́ток челове́ческаго есте­ства́ му́ченицы, просла́вленному прине́сшеся Бо́гу, на́м спасе́ние при́сно хода́тайствуют.

Небе́снаго пребыва́ния, и раздая́ния дарова́ний сподо́би, Го́споди, пре́жде усо́пшыя ве́рныя рабы́ Твоя́, подая́ прегреше́ний избавле́ние.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же еди́н естество́м животво́рец, И́же бла́гости вои́стинну неизсле́димая пучи́на, сконча́вшыяся Ца́рствия Тво­е­го́ сподо́би, Ще́дре, Еди́не Безсме́ртне.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Кре́пость и пе́ние, И́же из Тебе́, Влады́чице, ми́ру рожде́йся, и спасе́ние бы́сть поги́бшым, и́же от а́довых вра́т избавля́я ве́рою Тебе́ блажа́щыя.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Тво­е­му́ прите́к вопию́ Ти: воз­ве­ди́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

На Кре­сте́ пригвожда́емь, му́ченическия ли́ки к Себе́ собра́л еси́, подо́бящыяся Стра́сти Твое́й, Бла́же. Те́мже Тя́ мо́лим: к Тебе́ преста́вленныя упоко́й.

Неизрече́нною сла́вою Твое́ю, егда́ прии́деши стра́шно суди́ти ми́ру все­му́ на о́блацех, бла­го­во­ли́, Изба́вителю, све́тло сре́сти Тебе́, я́же от зем­ли́ прия́л еси́ ве́рныя рабы́ Твоя́.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Исто́чник жи́зни сы́й, Влады́ко, в му́жестве Боже́ственнем, окова́нныя изво­дя́ рабы́ Твоя́ я́же к Тебе́ ве́рно отше́дшыя, в пи́щи ра́йстей всели́.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: В зе́млю возврати́хомся, преступи́вше Бо́жию за́поведь: Тебе́ же ра́ди, Де́во, на небе­са́ от зем­ли́ вознесо́хомся, тлю́ сме́ртную оттря́сше.

Кондак, глас 8:

Со святы́ми упоко́й, / Хри­сте́, ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная. 

Икос:

Сам еди́н еси́ безсме́ртный, / сотвори́вый и созда́вый челове́ка: / земни́и у́бо от зем­ли́ созда́хомся, / и в зе́млю ту́южде по́йдем, / я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: / я́ко зем­ля́ еси́, и в зе́млю оты́деши: / а́може вси челове́цы по́йдем, / надгро́бное рыда́ние, творя́ще песнь: / аллилу́ия.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля уве­ща́ вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Изба́вльшиися Твое́ю кро́вию му́ченицы, пе́рваго преступле́ния, окропи́вшеся же свое́ю кро́вию, прообразу́ют я́ве Твое́ заколе́ние, благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Свире́пеющую сме́рть умертви́л еси́, Сло́ве Живонача́льнейший, в ве́ре же Твое́й усо́пшыя при­и­ми́ Тебе́ пою́щыя, Хри­сте́, и глаго́лющыя: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Воодуши́в мя́ челове́ка вдохнове́нием Боже́ственным, Богонача́льнейший Влады́ко, преста́вленныя Ца́рствия Тво­е­го́ сподо́би, пе́ти Тебе́, Спа­се́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Превы́шши все́х тва́рей, Пренепоро́чная была́ еси́, заче́нши Бо́га сокруши́вшаго сме́ртная вра­та́, и вереи́ сте́ршаго. Те́мже Тя́, Чи́стая, песносло́вим ве́рнии, я́ко Богома́терь.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Хри­сте́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Кре́пко по́двиги показу́юще, побе́ды вен­цы́ прия́сте, му́ченицы страстоте́рпцы, Христо́ви зову́ще: Тя́ превозно́сим Го́спода во ве́ки.

Свяще́нно ве́рныя жите́йская оста́вльшыя, и к Тебе́, Влады́це, отлучи́вшыяся при­и­ми́ кро́тко, и упоко́й, я́ко милосе́рд, Тя́ превознося́щих Го́спода во ве́ки.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ны́не в зем­ли́ кро́тких, все́м водворя́тися пре́жде усо́пшым, Спа́се, бла­го­во­ли́, ве́рою Твое́ю оправда́в и благода́тию, Тя́ превознося́щих Го́спода во ве́ки.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Блажи́м Тя́ вси́, Преблаже́нная, я́ко Сло́во вои́стинну Су́щее Блаже́нное Ро́ждшую, пло́ть бы́вшее на́с ра́ди. Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти: Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

Наде́жда му́чеников ли́ки укре­пи́, и к Твое́й люб­ви́ распале́нием впе­ри́, бу́дущий си́м предвообрази́вше непоколеби́мый вои́стинну поко́й: его́же преста́вленныя, Бла́же, ве́рныя сподо́би.

Све́тлое Твое́, Хри­сте́, и Боже́ственное улучи́ти сия́ние ве́рою преста́вленным бла­го­во­ли́, и́же в ло́нех Авраа́мовех поко́й, я́ко еди́н ми́лостив те́м да́руя, и ве́чнаго сподобля́я блаже́нства.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же сы́й естество́м бла́г и милосе́рд, и хоти́тель ми́лостей, и благоутро́бия пучи́на, и́хже от ме́ста сего́ озлобле́ния, и се́ни сме́ртныя преста́вил еси́, иде́же сия́ет Тво́й Све́т, Спа́се, те́х учини́.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Се́нь святу́ю, Чи́стая, ве́мы Тя́, и ковче́г, и скрижа́ли, зако́на и благода́ти: Тебе́ бо ра́ди оставле́ние дарова́ся, оправда́ным кро́вию Воплоще́ннаго из Тво­е­го́ чре́ва, Всенепоро́чная.


Справ­ка:

В тра­ди­ции Пра­во­слав­ной Церк­ви с древ­них вре­мен в раз­ные дни неде­ли (сед­ми­цы) за бого­слу­же­ни­ем вос­по­ми­на­ют­ся те или иные собы­тия или свя­тые – это назы­ва­ет­ся «сед­мич­ным бого­слу­жеб­ным кругом».
Со вре­ме­нем бого­слу­жеб­ная тра­ди­ция Церк­ви рас­про­стра­ни­лась на домаш­ние (келей­ные) молитвы.

  • Бого­слу­же­ние поне­дель­ни­ка содер­жит молит­во­сло­вия Небес­ным Силам, втор­ни­ка – Иоан­ну Предтече.
  • В сре­ду, пят­ни­цу и вос­кре­се­нье Свя­тая Цер­ковь вспо­ми­на­ет Еван­гель­ские собы­тия пре­да­тель­ства Спа­си­те­ля, Его Крест­ной смер­ти и Вос­кре­се­ния, соот­вет­ствен­но и бого­слу­жеб­ные тесты посвя­ще­ны Гос­по­ду и Пре­свя­той Богородице.
  • Суб­бо­та по тра­ди­ции день поми­но­ве­ния усоп­ших и осо­бо­го моле­ния всем свя­тым от века Богу благоугодившим.
  • В чет­верг совер­ша­ет­ся память свя­тых апо­сто­лов и свя­ти­те­ля Нико­лая Чудотворца.

См. “Бого­слу­жеб­ные круги”

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

1 Комментарий

  • Zinaida-, 04.02.2022

    Спа­си­бо. Очень удоб­но. Не надо допол­ни­тель­но искать текст.

    Ответить »
«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки