Канон преподобному Афанасию Печерскому, затворнику, в Ближних пещерах

Глас 1


p1b3c3op871kr8fhm1kjk6cm13q3 - Канон преподобному Афанасию Печерскому, затворнику, в Ближних пещерах

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чуде­са́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

При­пев: Преподо́бне о́тче Афана́сие, моли́ Бо́га о на́с.

Бре́нными усты́ пе́ти сугу́бое твое́ успе́ние хотя́ща мя́ ны́не, о́тче, не пре́зри, но уще́дри, молю́тися, зовы́й ны́не в де́нь тор­же­ства́ тво­е­го́, в о́ньже па́мять твоя́ просла́вися.

Сме́ртною секи́рою посека́емь, в ми́ре се́м живо́т челове́ческий разуме́в, преподо́бне, да сокруши́ши ту́ собо́ю, к тве́рдому Ка́мени прите́кл еси́, и притупи́в доброде́тельми сме́ртныя прило́ги, пое́ши Бо́гу, я́ко просла́вися.

У́мер пе́рвее ми́ру отверже́нием того́ многостра́стных ловле́ний, сто­пы́ ше́ствий твои́х упра́вил еси́, свя́те, к Живо­ту́ непозы́блемому: те́мже ны́не, сы́н Живо­та́ су́щи, при́зри на ны́, пою́щия в па́мяти твое́й Бо́гу, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Умерщвле́нную мою́ ду́шу самохо́тными страстьми́, оживотвори́ти потщи́ся, Чи́стая Де́во: Ты́ бо еси́ Ма́ти Живо­та́ и подае́ши уме́ршим воста́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, се́й бы́сть во гла­ву́ у́гла: то́й е́сть Ка́мень, на не́мже утвер­ди́ Це́рковь Христо́с, ю́же от язы́к искупи́.

Связа́лся еси́, преблаже́нне, Богоуго́днаго жития́ ве́рвию, сме́рть у́бо плени́ся, не иму́щи на тебе́ вла́сти: а́ще бо и похи́ти тя́, но па́ки возврати́ти повеле́л е́сть мно́гим в по́льзу, И́же сме́ртию Свое́ю все́х от сме́рти искупи́.

Ме́ртв свя́зан лежа́л еси́, о́тче, ма́нтии укро́ем на одре́, и Вы́шняго Про́мысл чудотвори́ти тща́шеся тобо́ю: по двою́ бо дню́ воз­вра­ти́ ду́шу твою́, и жи́в обре́лся еси́ во удивле́ние все́м зря́щим, и́же ви́дяху твое́ успе́ние.

Боле́знь твоя́ не бя́ше, преподо́бне, к сме́рти, но к сла́ве Бо́жией: у́мерл бо, сме́рть, а́ки со́н, прия́л еси́ во отра́ду боле́зни тво­ея́, и по двою́ дню́, а́ки от сна́, воспряну́в, лице́ твое́ умыва́л еси́ струя́ми сле́зными.

Богоро́дичен: Боле́знь сме́ртную пресе́кшая Святы́м Рождество́м Твои́м и Живо́т да́вшая все­му́ ми́ру, а́з еди́н оста́х, умерщвле́н скве́рными де́лы, Ма́ти Бо́жия, воз­ло­жи́ на мя́ ру́ку, и живо́т лу́чший обря́щу.

Седа́лен, гла́с 8:

На безсме́ртие взира́я, да сме́рти ве́чныя избе́гнеши, живо́т те́сный избра́л еси́, Афана́сие преблаже́нне, во умерщвле́нном ти́ теле­си́. Сего́ ра́ди, удивля́ющеся ди́вному на тебе́ смотре́нию, сла́вим Еди́наго Человеколю́бца, И́же даде́ все́м живо́т и нетле́ние.

Богоро́дичен: Сме́ртной повину́вшихся рабо́те свободи́ла еси́ Рождество́м Твои́м, Богоневе́сто Де́во, те́м Тя́ пе́сньми сла́вят христиа́нстии ро́ди, я́ко дала́ еси́ и́м живо́т и нетле́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Взя́тся со́лнце, и луна́ ста́ в чи́не свое́м, возне́слся еси́, Долготерпели́ве, на Дре́во и водрузи́л еси́ на не́м Це́рковь Твою́.

Лежа́ безду́шен, воздви́глся еси́, и дыха́ние прие́мь, па́ки на бытие́ прише́л еси́, о́тче, е́же ви́девше, предстоя́щии со стра́хом славосло́виша Бо́жию си́лу.

Ко́ль стра́шен ча́с сме́рти и Суда́, ви́дев, блаже́нне, го́рце рыда́я, молча́нием и воздыха́нием изъяви́л еси́, и бы́ша сле́зы твоя́ мно́гим написа́ние Суда́ Стра́шнаго.

При́сно исхо́д сво́й помина́я, свя́те, пла́кал еси́ в жи́зни се́й боле́зненной, и бо́льшая прибыва́ху ти́ рыда́ния, чу́вственне ви́девшу, како́в отходя́щии и́мут стра́х и тре́пет, его́же да убежи́м и мы́, моли́ся, о́тче преподо́бне.

Богоро́дичен: Суда́ Стра́шнаго не бою́ся, ни страшу́ся го́рькия гее́нны, я́ко от мно́гих страсте́й ока­мене́ мое́ се́рдце. Се́чивом благоутро́бия Тво­е­го́, Чи́стая Де́во Ма́ти, пора­зи́ е́, да очувстви́тся па́мятию му́к стра́шных.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Тво́й пла́ч и неуте́шное рыда́ние предстоя́щии ви́девше, ужа́сни прося́ху, да ска́жеши и́м сло́во на по́льзу. Ты́ же три́ поле́зная сказа́л еси́ и́м: да храня́т послуша́ние, покая́ние и моли́тву, я́ко бо́льшия доброде́телей ине́х, в ни́хже и мы́ да утверди́мся, моли́ся, о́тче Афана́сие.

Са́м послушли́в сы́й за́поведем Христо́вым, послуша́ние вы́ше все́х доброде́телей бы́ти бра́тии сказа́л еси́, преподо́бне, то́ бо и по сме́рти не умира́ет, но снабдева́ет живо́т с Бо́гом, И́же е́сть стра́шен Судия́ живы́м и ме́ртвым.

Покая́ние и моли́тва — две́ кри­ле́ о́гненне, и си́ми прехо́д неудержи́мь от мыта́рств возду́шных извести́л еси́, блаже́нне, молча́ния яви́л еси́ пути́, и́миже поте́кл еси́ на бо́льшая, наказа́ние оста́вль вопроси́вшим. И на́м да́ждь исправле́ние, де́нь весе́лия тво­е­го́ соверша́ющим.

Богоро́дичен: Моли́твеннице ско́рая о христиа́нстем ро́де, Мари́е Де́во, моли́твы певе́ц Твои́х прие́мши в пречи́стыя дла́ни, при­не­си́ к Тво­е­му́ Сы́ну и испро­си́ на́м грехо́в проще́ние и тиши­ну́ да́ждь су́щим в страсте́х.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Отве́ргл мя́ еси́ во глу­би­ны́ се́рдца морска́го, и спа́сл еси́ мя́, Спа́се, от рабо́ты сме́ртныя, и разреши́л еси́ у́зы беззако́ний мои́х.

Отве́ргся коне́чнее живо­та́ и чу́вственнаго све́та ви́дети, в те́мен затво́р вше́л еси́, пременя́я чу́вственное на мы́сленнаго Све́та зре́ние, его́же и мы́ да улучи́м моли́твами твои́ми, о́тче, отве́ргшеся беззако́ний на́ших.

Умерщвле́нную пло́ть по́стническими тру­ды́ да оживи́ши, свя́те, струя́ми сле́з твои́х напая́л еси́ вы́ну, двана́десять ле́т пребы́в в пеще́ре, жи́в погребе́н, наде́ждою живо­та́ безсме́ртнаго оживля́емь.

Дре́во жи́зненное пло́ть твоя́, Афана́сие преподо́бне, израс­ти́ покая́ния все́м пло­ды́, от ни́хже вкуси́ти да́ждь и мне́ любо́вию твое́ю, да укреплю́ся разреши́ти у́зы беззако́ний мои́х.

Богоро́дичен: Дре́во присноцвету́щее Ты́ еси́, Пречи́стая Де́во, пали́мых зно́ем беззако́ний покрыва́ющее се́нию Твое́ю. Се́ю и на́с покры́й, страстьми́ жего́мых, и воспое́м: ра́дуйся, Дре́во благосенноли́ственное, и́мже покрыва́ются мно́зи.

Конда́к, гла́с 5:

Я́ко безсме́ртия тезоимени́т, по уме́ртвии свое́м воста́л еси́ жи́в; показу́я же, я́ко зело́ люта́ е́сть сме́рть, пла́кался еси́ го́рько. Ны́не, обре́тши неконча́емую ра́дость, моли́ся о на́с, я́ко да пла́ча ве́чнаго избу́дем.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ сту­жи́, о́гнь. Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Жи́знь твою́ в пла́че и воздыха́нии проводи́в и струя́ми сле́з твои́х убели́в а́нгельскаго о́браза ри́зу, отше́л еси́ в безплаче́вныя стра­ны́, ра́дующися и пою́щи: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Чи́ни А́нгельстии в де́нь успе́ния тво­е­го́ приспе́ша, и ду́х тво́й ми́рно прие́мше, проводи́ша в ра́йския оби́тели, иде́же живы́й, помя­ни́ на́с, о́тче преподо́бне, пою́щих: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Мертве́ц два́жды в жи́зни се́й бы́л еси́, свя́те, и пе́рвее у́бо возвраща́ющася вси́ ви́деша тя́ па́ки в плотски́х соста́вах, от ни́хже втори́цею разре́шся, ны́не живе́ши со А́нгельскими чи́нми, иде́же и на́с не забу́ди, пою́щих: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Уме́ршаго мя́ злы́ми дея́нии оживотвори́ти потщи́ся, Влады́чице: на Тя́ бо упова́ние возложи́х несумне́нно, я́ко ро́ждшую Безсме́ртнаго Царя́, и ми́ру все­му́ Живода́вца.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Небе­са́ небе́с и вода́, я́же превы́ше небе́с, благослови́те, по́йте Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Небе­са́ ра́дуются, прие́мше ду́х тво́й в не́дра своя́, и мы́ весели́мся, кла́няющеся моще́м твои́м, преподо́бне, от ни́хже пода́ждь тре́бующим благода́ть и сподо́би пе́ти Го́спода во ве́ки.

А́нгели торжеству́ют, сожи́теля тя́ иму́ще, весели́тся и гора́ Пече́рская, содержа́щи ра́ку моще́й твои́х, а́ки би́сер многосве́тлый, си́м про­све­ти́ на́с, мра́ком страсте́й одержи́мых, и да́ждь пе́ти Го́спода во ве́ки.

Благоугоди́л еси́, о́тче, в жи́зни се́й Влады́це сво­е­му́ и прия́л еси́ да́р неду́ги исцеля́ти. На́с, страстьми́ одержи́мых, посе­ти́, я́коже ля́двиями боля́ща Вави́лу, и сподо́би Го́спода пе́ти во ве́ки.

Богоро́дичен: В печа́ли и тузе́ е́смь, скве́рное мое́ житие́ помышля́я, и не и́мам наде́жды. К Тебе́ Еди́ной прибега́ю, ра́дости всеми́рной, Чи́стая Де́во, и молю́, да ра́дость возсия́ет души́ мое́й во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Сотво­ри́ держа́ву мы́шцею Свое́ю, низ­ло­жи́ бо си́льныя со престо́л и воз­не­се́ смире́нныя Бо́г Изра́илев, в ни́хже посе­ти́ на́с Восто́к с высо­ты́ и напра́вил ны́ е́сть на пу́ть ми́ра.

Сотво­ри́ любо́вь моля́щимся тебе́, о́тче, и моли́твою твое́ю да́ждь цель­бу́ стра́ждущим неду́ги душе́вными, па́че же ра́туемых вра́жиими наве́ты напра́ви на пу́ть ми́рен.

Пое́т Вели́кая Ла́вра тру­ды́ и по́двиги твоя́, преподо́бне, сла́вит вы́ну пеще́ра, храня́щая чудотво́рныя мо́щи твоя́, и́мже и мы́ покланя́ющеся, мо́лим тя́: напра́ви сто­пы́ на́ша на пу́ть ми́рен.

Воста́ни ско́ро и при­и­ди́, а́з исце­лю́ тя́,— рцы́, Афана́сие преблаже́нне; се́ бо от мно́гия боле́зни душе́вныя вопию́ ти́, не имы́й отра́ды, па́че же молю́: наста́ви мя́ на спасе́ния пу́ть ми́рен.

Сла́влю Тя́, Тро́ице Пресвята́я, О́тче Безнача́льне с Сы́ном Безле́тным, и пою́ Ду́ха Тво­е­го́ Свята́го, Его́же да́ждь се́рдцу мое­му́ хода́тайством уго́дника Тво­е­го́, да обря́щу пу́ть ми́рен.

Богоро́дичен: А́ще кто́ не сла́вит чи́стаго зача́тия и не пое́т несказа́ннаго Рож­де­ства́ Тво­е­го́, Мари́е Богоневе́сто, да отпаде́т ве́чныя Сла́вы и не бу́дет соо́бщник Све́та и сы́н присносу́щнаго ми́ра.

Свети́лен:

В преподо́бных ди́внаго Афана́сия пе́сньми, лю́дие, восхва́лим: то́й бо жи́в у́мре, и по двою́ дню́ воскре́се, и па́ки преста́вися, живе́т, не кто­му́ сме́ртию облада́емь, но присносу́щную нача́ жи́знь, я́ко сы́н су́щи Живо­та́, и Воскресе́ния пра́ведных насле́дник.

Сла́ва, и ны́не: Ди́вны Твоя́ та́йны, Чи́стая, кто́ испове́сть? или́ кто́ возвести́т на Тебе́ сбы­тие́ неизрече́нных? Роди­ла́ бо еси́ в ле́то Сы́на, пре́жде ве́к от Отца́ рожде́нна, Живо­та́ и Воскресе́ния Пе́рвенца, моли́ у́бо Его́, да и а́з Воскресе́ния бу́ду и Живо­та́ насле́дник.

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки