Канон преподобному Феодосию Тотемскому (2‑й)


Преподобный Феодосий Тотемский (Суморин)

глас 6

Песнь 1

Ирмос: Сече­ное, сечет­ся море Черм­ное, вол­но­пи­та­е­мая же изсу­ша­ет­ся глу­би­на, таяж­де куп­но без­оруж­ным быв­ши про­хо­ди­ма и все­оруж­ным гроб. Песнь же Бого­крас­ная вос­пе­ва­ше­ся: слав­но про­сла­ви­ся Хри­стос Бог наш.

Агн­че Пре­чи­сте, Божий Сло­ве, низ­посли мне сло­во, недо­стой­но­му, вос­пе­ти чуде­са пре­по­доб­на­го Тво­е­го Фео­до­сия, его­же в под­ви­зех про­сла­вил еси, усерд­но к Тебе вос­пе­ва­ю­ща: слав­но про­сла­ви­ся Хри­стос Бог наш.

Весь воз­лож­ся Зижди­те­ле­ви и сла­ву вре­мен­ную пре­зре­ти желая, желе­зы тело твое стяг­нув, к подви­гу устре­мил­ся еси, Боже­ствен­ною раз­жег­ся рев­но­стию, в молит­вах же к Богу вос­пе­вая: слав­но про­сла­ви­ся Хри­стос Бог наш.

Гор­да­го змия сми­ре­ни­ем тво­им поправ, плот­ская взыг­ра­ния умерт­вил еси, и житей­ския сла­сти тер­пе­ни­ем, аки мечем, посекл еси, пре­по­добне Фео­до­сие, Гос­по­де­ви вопия: слав­но про­сла­ви­ся Хри­стос Бог наш.

Бого­ро­ди­чен: Дев­ство сохра­нив­ши некра­до­мо, от Духа Свя­та зачен­ши, роди­ла еси Бога Сло­ва и по Рож­де­стве пре­бы­ла еси, яко­же и преж­де, Бого­не­ве­сто Вла­ды­чи­це. Тем­же спа­си нас, вопи­ю­щих: слав­но про­сла­ви­ся Хри­стос Бог наш.

Песнь 3

Ирмос: Гос­подь Сый всех и Зижди­тель Бог, создан­ное Без­страст­ный, обни­щав, Себе соеди­ни, и Пас­ха, за яже хотя­ше умре­ти, Сам Сый, Себе пред­по­ж­ре: яди­те, — вопия, — Тело Мое и верою утвердитеся.

Еди­на­го воз­лю­бил еси Хри­ста, пре­по­добне Фео­до­сие и во пло­ти без­п­лот­ных пол­ки посра­мил еси и по пре­став­ле­нии тво­ем чуде­са точи­ши: явле­ни­ем бо со ико­ною Пре­чи­стыя Бого­ма­те­ре деви­цу раз­слаб­лен­ную от одра воз­ста­вил еси.

Житие непо­роч­но на зем­ли совер­шил еси, пре­по­добне, ныне же стра­сти недуж­ных исце­ля­е­ши: страж­ду­ще­му бо на новый месяц от лука­ва­го духа три­лет­ное вре­мя здра­вие подал еси, при­шед­шу ко свя­то­му гро­бу твоему.

Зижди­те­лю пред­сто­и­ши и к Нему дерз­но­ве­ние има­ши, отче. К раце бо тво­ей при­шед­шая жена, шум, и дво­и­цы гла­го­ла­ние, и пения убо слы­шав­ши, ужа­се­ся; мани­ем же каса­ния очес про­зре­ние подал еси ей, назна­ме­нуя свя­тыя воды кропление.

Бого­ро­ди­чен: Из корене Иес­сео­ва израст­ши жезл, цвет нося­щий — Хри­ста, Соде­те­ля вся­кия тва­ри, увя­див­ша­го сады неплод­на­го разу­ма, Дево Бого­ро­ди­це, спа­си ны от гре­хов­ных стра­стей, при­бе­га­ю­щия в кров Твой с верою.

Седален, глас 8

Пре­мно­же­ством доб­ро­де­те­лей от мла­ден­ства житие укра­сил еси, помыс­лив от зем­ных на Небес­ная, и, делом совер­шив, отче Фео­до­сие, сла­ву и богат­ство тлен­ное ни во что же вме­нил еси; постом и вла­ся­ным оде­я­ни­ем плоть твою изну­рял еси, все­нощ­ным же сто­я­ни­ем и молит­ва­ми собе­сед­ник ангель­ским ликом пока­зал­ся еси. Моли Хри­ста Бога согре­ше­ний остав­ле­ние даро­ва­ти чту­щим любо­вию свя­тую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Уди­ви­ся Твой разум от мене, услы­шав­шу пре­слав­ная веле­ния смот­ре­ния Тво­е­го, укре­пи­ся же воз­люб­ле­ни­ем Тво­е­го схож­де­ния, Ты бо моея нище­ты не отвергл­ся еси.

Фео­до­сие бла­женне, воз­дер­жа­ни­ем во пло­ти стра­сти чув­ствен­ныя умерт­вил еси и по успе­нии тво­ем стра­сти недуж­ных раз­ре­ша­е­ши: одер­жи­ма­го бо тря­са­ви­цею сво­бо­дил еси от недуга.

Источ­ни­ки слез­ны­ми напо­ив ниву души тво­ея, отче, чуде­сы про­си­ял еси, яко звез­да, мно­го­свет­лая: болез­ну­ю­ща­го очи­ма увра­че­вал еси, мла­ден­ца же спасл еси, мучи­ма от лука­ва­го духа.

Ко Твор­цу о нас моли­ши­ся, пре­по­добне, и дару­е­ши цель­бы неоскуд­но при­па­да­ю­щим к раце тво­ей: хро­ма­го от болез­ни увра­че­вал еси и ходи­ти непре­ткно­вен­но устро­ил еси

Бого­ро­ди­чен: Людем яви­ся обнов­ле­ние, Вла­ды­чи­це: Ты бо роди­ла еси во вре­ме­ни от Отца рож­ден­на­го преж­де век, нас же ради от Тебе вопло­тив­ша­го­ся и спас­ша­го от пер­выя клят­вы род человеческий.

Песнь 5

Ирмос: Бого­яв­ле­ния Тво­е­го, Хри­сте, к нам мило­стив­но быв­ша­го, Иса­ия Свет видев Неве­чер­ний, из нощи утре­не­вав, взы­ва­ше: вос­крес­нут мерт­вии, и воста­нут сущии во гро­бех, и вси земно­род­нии возрадуются.

Мно­гое имея дерз­но­ве­ние к Зижди­те­лю, отче Фео­до­сие, мно­ги­ми мя, люты­ми страстьми содер­жи­ма­го, исце­ли, яко­же и деви­цу, все­ми уды раз­слаб­лен­ную, при­кос­нув­шу­ю­ся раце тво­ей, исце­лил еси.

Недре­ман­но после­дуя Хри­сту, плоть нас ради при­ем­шу и очи сле­па­го отверз­шу, Фео­до­сие, жене сле­пей и оком неви­дя­ще­му про­зре­ние подал еси, и нас про­све­ти, пою­щих тя.

К Сера­фи­мом при­об­щи­вся, пре­по­добне Фео­до­сие, вся­че­ских Твор­ца и Вла­ды­ку пре­кло­нил еси на мило­сер­дие: сед­мо­лет­ное вре­мя не слы­шав­ше­му уши­ма, даро­вал еси здравие.

Бого­ро­ди­чен: Огнь Боже­ствен­ный во утро­бе понес­ши, Бого­не­ве­сто Пре­чи­стая, попа­ли наша стра­сти душет­лен­ныя и про­све­ти серд­ца пою­щих, да вси Тебе про­слав­ля­ем, рожд­шую Гос­по­да, всю тварь содержащаго.

Песнь 6

Ирмос: Зве­рю без­дны пре­да­ет­ся про­рок Иона, глу­бине мор­ской, про­об­ра­зуя Твое, Сло­ве, три­днев­ное воста­ние. Тем и взы­ва­ше: из глу­би­ны пре­ис­под­ния воз­ве­ди живот мой, Благоутробне.

Пре­свя­тей Тро­и­це дом себе устро­ив, пусты­ню воз­лю­бил еси и по пре­се­ле­нии тво­ем к Богу посе­ща­е­ши уче­ни­ки твоя, стар­ца раз­слаб­лен­на­го укре­пил еси и мла­ден­цу раз­ре­шил еси слепоту.

Рака мощей тво­их, отче Фео­до­сие, неоскуд­но исце­ле­ния исто­ча­ет при­хо­дя­щим с верою: глав­ную болезнь и раз­слаб­ле­ние тела жене раз­ре­шил еси, чело­ве­ка же одер­жи­ма­го от лука­ва­го духа сво­бо­дил еси.

Све­том Боже­ствен­ным оза­ря­емь свы­ше, чуде­сы про­си­ял еси и мрак демон­ский раз­ру­ша­е­ши; нас же, пре­гре­шень­ми объ­юро­дев­ших, уце­ло­муд­ри, яко­же изступль­ших ума уце­ло­муд­рил еси.

Бого­ро­ди­чен: Тя про­ви­де Дани­ил несе­чен­ную гору, из неяже оттор­же­ся камень без руку, про­об­ра­зуя от Тебе вопло­ще­ние Без­лет­на­го в лето. Нас же, во глу­бине злых пре­гре­ше­ний труж­да­ю­щих­ся, спа­са­е­ши, Бого­ро­ди­це, еди­на зем­ным прибежище.

Кондак, глас 8

Воз­дер­жа­ни­ем плоть изну­рил еси и непре­стан­ны­ми молит­ва­ми, яко Ангел, воз­вы­сил­ся еси, стру­я­ми же слез­ны­ми бесов­ския пол­ки погру­зил еси. И ныне во Све­те неве­чер­нем лику­е­ши у Хри­ста Бога и при­хо­дя­щим ко свя­то­му тво­е­му гро­бу неоскуд­но исце­ле­ние пода­е­ши, верою вопи­ю­щим тебе: радуй­ся, отче Фео­до­сие Богомудре.

Икос

Возрев­но­вав о Боже­ствен­ных бде­ни­их и тес­ным на зем­ли шество­вав путем, Небес­ных про­стран­ствия радостне дости­гл еси, иде­же зри­ши Пре­свя­тую Тро­и­цу, даро­ва­нь­ми чудес обо­га­ща­емь. Мы же, тер­пе­нию тво­е­му дивя­ще­ся, сице вопи­ем: радуй­ся, чистое Свя­та­го Духа при­я­те­ли­ще; радуй­ся, зем­ный Анге­ле и Небес­ный чело­ве­че; радуй­ся, люб­ве ради Хри­сто­вы град оте­че­ства зем­на­го оста­ви­вый и в меж­до­ре­чии жити изво­ли­вый; радуй­ся, дре­во доб­ро­де­те­лей, при водах насаж­ден­ное; радуй­ся, яко плод при­несл еси бла­го­цве­тущ послу­ша­ния; радуй­ся, яко тер­пе­ни­ем тво­им стра­сти плот­ския умерт­вил еси; радуй­ся, яко ору­жи­ем крест­ным мыс­лен­на­го Ама­ли­ка посекл еси; радуй­ся, стол­пе, непо­ко­ле­би­мый житей­ски­ми вет­ры; радуй­ся, лука­вых духов про­го­ни­те­лю; радуй­ся, яко исце­ле­ний исто­ча­е­ши реку; радуй­ся, яко страж­ду­щих от бед избав­ля­е­ши; радуй­ся, ино­ком исправ­ле­ние; радуй­ся, отче Фео­до­сие Богомудре.

Песнь 7

Ирмос: Три юно­ши не опа­ли древ­ле воз­вы­ша­е­мый пла­мень, нещад­но мя зной к тле­нию поло­жи. Но, яко оныя изба­вил еси сия­ни­ем Тво­им, пою­ща­го с ними спа­си мя: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

У Вла­ды­ки Твор­ца пред­стоя в Выш­нем Цар­ствии, Фео­до­сие пре­по­добне, болез­ну­ю­щую очи­ма исце­лил еси; про­све­ти и наша сер­деч­ная оче­са све­том Бого­ра­зу­мия и научи к Нему пети: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Фари­сей­ское киче­ние отверг­ше, усерд­но при­сту­пим вси ко гро­бу Бого­мудра­го Фео­до­сия: исто­ча­ет бо нам неоскуд­ную струю исце­ле­ний. Отро­ку страсть теле­се и соуз язы­ка раз­ре­шив, да отвер­зет и наши устне пети Хри­сту: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Изли­я­ни­ем чудес от Бога обо­га­тил­ся еси, отче, тем­же при­хо­дя­щих облег­ча­е­ши болез­ни, рас­те­ния утро­бы, и струп ноги, и кро­ви тече­ние уста­вил еси. Утвер­ди убо и наша мыс­ли зва­ти Хри­сту: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Хри­ста рожд­ши, Вла­ды­ку и Вра­ча вся­че­ских, Бого­ро­ди­це, рана­ми гре­хов­ны­ми нас, уязв­лен­ных люте от душет­лен­на­го стрель­ца и неис­цель­но боля­щих, исце­ли, Вла­ды­чи­це, молит­ва­ми Тво­и­ми и пла­стырь при­ло­жи пока­я­ния Сыну Тво­е­му зову­щим: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Песнь 8

Ирмос: За зако­ны оте­че­ския бла­жен­нии в Вави­лоне юно­ши, пред­бед­ству­ю­ще, царю­ю­ща­го опле­ва­ша пове­ле­ние безум­ное и, сово­куп­ле­ни имже, не сва­ри­ша­ся огнем, Дер­жав­ству­ю­ще­му достой­ную вос­пе­ва­ху песнь: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Пса­лом­ски про­цвел еси, яко финикс, в посте и под­ви­зех, и бесов­ския пол­ки про­го­ня­е­ши, и дару­е­ши цель­бы неза­вист­но. Житей­ски­ми помыш­лень­ми мой ум мяту­щий­ся уце­ло­муд­ри, да вос­пою: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Царе­ви всех и Богу пред­стоя, отче Фео­до­сие, нам испро­си одо­ле­ние на вра­ги види­мыя и неви­ди­мыя и дви­жи­мая серд­ца наша утвер­ди, да в радо­сти душев­ней вос­по­ем: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Чисте зре­ти спо­до­би­вся Пре­свя­тую Тро­и­цу, до кон­ца чисто житие сохра­нил еси и чисто­тою Анге­лы уди­вил еси. Мене же, житей­ски­ми сластьми осквер­нен­на­го, очи­сти молит­ва­ми тво­и­ми, да вос­пою: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Бого­ро­ди­чен: О, Све­та при­я­те­ли­ще, пре­светла­го Солн­ца обла­че, Бого­ра­до­ван­ная Вла­ды­чи­це, лест­ни­це мыс­лен­ная, Небес­ная вра­та, спа­се­ния две­ри! Бог бо из Тво­их ложе­сн прой­де неиз­ре­чен­но, Его­же про­слав­ля­ем во веки.

Песнь 9

Ирмос: Стран­ствия Вла­дыч­ня и Без­смерт­ныя Тра­пезы на Гор­нем месте высо­ки­ми умы, вер­нии, при­и­ди­те, насла­дим­ся, воз­шед­ша Сло­ва, от Сло­ва научив­ше­ся, Его­же величаем.

Граж­да­нин Выш­ний желая быти, зем­на­го оте­че­ства град оста­вил еси, пре­сель­ник яви­вся, отче Фео­до­сие, к Гор­ним лег­ко пре­шел еси, во све­те пра­вед­ных водво­ря­я­ся, духом же неот­ступ­но с нами пре­бы­ва­е­ши, сохра­няй убо нас, тя воспевающих.

Рас­про­стер пре­по­доб­нии твои руце, при­не­си моле­ние ко Все­щед­ро­му Богу, отче Бого­муд­ре Фео­до­сие, сохра­ни­ти град твой невре­дим от вар­вар­ска­го наше­ствия и меж­до­усоб­ныя бра­ни и спа­сти нас, тебе величающих.

Гла­гол моих недо­стой­ных гру­бое веща­ние, еже по силе при­не­сох тебе, пре­по­добне Фео­до­сие, при­и­ми и не пре­зри, но Твор­ца наше­го, Вла­ды­ку и Гос­по­да, моли за мя, в день страш­на­го испы­та­ния милость обре­сти и тамош­ня­го муче­ния избавитися.

Бого­ро­ди­чен: Ряс­ны зла­ты­ми пре­укра­ше­на, одес­ную Царя Бога пред­сто­и­ши, Бого­ро­ди­це Дево, моли убо Сына Тво­е­го и Вла­ды­ку милость обре­сти нам в день послед­ня­го испы­та­ния, и сто­я­ния спо­до­би нас со избран­ны­ми, и страш­на­го муче­ния сво­бо­ди, да вси Тебе величаем.

Светилен

Умерт­вил еси долу вле­ку­щая муд­ро­ва­ния, и, мир­ска­го при­стра­стия уда­ли­вся, яко сквер­ны, про­цвел еси, яко финикс, давид­ски, отче Фео­до­сие и Небес­ною сла­вою со Анге­лы обо­га­тил­ся еси от Бога, Его­же в пес­нех восхваляем.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки