Канон преподобному Макарию Жабынскому, Белевскому Чудотворцу


Преподобный Макарий Жабынский, Белевский, иеросхимонах

Песнь 1

Ирмос: Во глу­бине постла иногда/ фара­о­нит­ское все­во­ин­ство пре­ору­жен­ная сила,/ вопло­щ­ше­е­ся же сло­во все­злоб­ный грех потре­би­ло есть;/ Пре­п­ро­слав­лен­ный Гос­подь слав­но бо прославися.

Гос­подь, Царь Сла­вы, про­слав­ля­ю­щия его про­сла­ви­ти обетова,/ на тебе же, пре­по­добне, обоя устроишася,/ яко­же бо ты про­сла­вил еси Гос­по­да в житии твоем,/ сице и тя про­сла­ви тобою про­слав­лен­ный Господь.

Вели­кий ангель­ский образ при­ял еси,/ край­ня­го сми­ре­ния не оставль в житии твоем,/ с лики же ангель­ски­ми на Небе­си ныне ликуеши./ За ны убо помо­ли­ся, отче,/ ангель­ски­ми хва­ла­ми Пре­п­ро­слав­лен­но­му Господу.

Тру­да­ми наса­дил еси,/ сле­за­ми молит­вен­ны­ми оро­сив, яко сад Божий, оби­тель твою, преподобне./ При­ми убо и наша сле­зы умиления/ и хода­тай­ствен­но воз­не­си я к пре­сто­лу Пре­п­ро­слав­лен­на­го Господа.

Бого­ро­ди­чен: К Бого­ро­ди­це о нас помо­ли­ся, отче преподобне,/ да умо­лит Сына Сво­е­го поми­ло­ва­ти нас,/ слав­но да про­сла­вит­ся в мило­сти Сво­ей Пре­п­ро­слав­лен­ный Господь.

Песнь 3

Ирмос: Про­цве­ла еси пусты­ня, яко крин, Господи,/ язы­че­ская непло­дя­щая, Цер­ковь/ при­ше­стви­ем Твоим,/ в ней­же утвер­ди­ся мое сердце.

Про­цве­ла есть Жабын­ская пустыня/ за молит­вы избран­ни­ка Тво­е­го, Гос­по­ди, пре­по­доб­но­го пустын­но­жи­те­ля Макария,/ в ней­же да обря­щем утешение,/ здра­вие же и спа­се­ние заступ­ле­ни­ем преподобнаго.

Чудес даро­ва­ни­ем бла­го­во­ли Гос­подь тя про­сла­ви­ти, смиреннаго/ и мно­го лет яко бы забвенного,/ да немощ­ным нам подаст бла­го­вре­мен­ную помощь/ и вере нашей оску­де­ва­ю­щей укрепление.

Бого­но­се отче Макарие,/ Богу непре­стан­ный о нас был еси молитвенник/ и Пре­свя­та­го Уте­ши­те­ля Духа в сер­це тво­ем носил еси./ Но убо воз­двиг­ни от сна греховнаго/ и от иску­ше­ния диа­воль­ска­го огра­ди ны, моля­щи­я­ся тебе.

Бого­ро­ди­чен: Бого­ро­ди­тель­ни­це Бла­гая, моли о нас/ и наша недо­стой­ныя молит­вы при­не­си ко Пре­сто­лу Бла­га­го Сына Твоего,/ и Тво­им да будет сомо­лит­вен­ни­ком о нас Мака­рий преподобный.

Седален, глас 4:

На твер­дем веры каме­ни утвер­жден сый,/ в без­мол­вии под­ви­за­яся, тече­ние пост­ни­че­ства доб­ре скон­чал еси/ и мздо­воз­да­я­ние от Хри­ста при­ял еси,/ Ему­же ныне моли­ся, всеблаженне,/ в вере и доб­ро­де­те­лех нас утвердити.

Сла­ва, и ныне, Бого­ро­ди­чен: Ты покров мой от напа­стей вра­жи­их, Владычице,/ Ты свет серд­цу моему,/ печаль­ми житей­ски­ми омра­чен­но­му, прис­но буди, Бого­ро­ди­це, и спа­си мя.

Песнь 4

Ирмос: При­шел еси от Девы, не хода­тай ни ангел,/ но Сам, Гос­по­ди воплощся,/ и спасл еси все­го мя человека./ Тем зову Ти: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

От Девы Пре­чи­стыя на зем­лю при­шел еси, во еже спа­сти нас, Господи,/ и от спа­сен­ных вели­кое мно­же­ство про­сла­вил еси,/ да не ток­мо Тя у Пре­сто­ла Тво­е­го славословят,/ но и о нас ходатайствуют./ Веру­ем убо, яко в сон­ме том пресветлом/ пред­ста­тель­ству­ет о нас пре­по­доб­ный отец наш Макарий.

От оте­че­ства наше­го взят был еси в Небес­ное Цар­ствие, отче преподобне./ Не забу­ди убо чад тво­их, избран­ни­че Божий Макарие,/ еще при­шель­ству­ю­щих на земли.

Буди с нами, отче наш Макарие,/ да с тобою дерз­но­вен­но Бога Отца прославим,/ Сына пре­воз­не­сем и Свя­то­му Духу поклонимся.

Бого­ро­ди­чен: С Бого­ро­ди­цею, вслед Ея мыс­лию во свя­тая внидем/ и к Ней со сми­ре­ни­ем при­те­цем, в пока­я­нии зовущее:/ Спа­си­тель­ни­це спа­си нас.

Песнь 5

Ирмос: Хода­тай Богу и чело­ве­ком был еси, Хри­сте Боже: Тобою бо, Вла­ды­ко к Све­то­на­чаль­ни­ку, Отцу Твоему,/ От нощи неведения/ при­ве­де­ния имамы.

Нощи неве­де­ния пре­шед­шей при­бли­жи­ся день спасения,/ и Свет миру воз­сия – Хри­стос Господь./ К сему убо ныне, молит­ва­ми пре­по­доб­на­го Макария,/ от гре­хов­ныя нощи при­ве­де­ние имамы.

Нощию петлоглашение,/ имже Гос­подь при­ше­ствие Свое вто­рое назнаменова,/ к тебе Гос­подь при­и­де душу твою при­я­ти, преподобне,/ молит­ва­ми же вло­жи в души наша память смертную.

Нощь мно­го­лет­няя прейде,/ в нюже бе под спу­дом память твоя отче наш, /но сия ныне яви­ся, све­тя­щи всем, /яже в тво­ей хра­мине суть,/ в нюже мы, верою и любо­вию вле­ко­ми, при­ве­де­ние имамы.

Бого­ро­ди­чен: Не бой­ся малое стадо,/ яко бла­го­из­во­ли Отец ваш дати вам Цар­ство, гла­го­лет Господь./ И не изне­мо­же гла­гол сей у Господа,/ уже бо дости­же заве­щан­но­го Цар­ства пас­тырь наш, да при­вле­чет с собою все ста­до свое молит­ва­ми Богородицы.

Песнь 6

Ирмос: В без­дне гре­хов­ной валяяся,/ неис­след­ную мило­сер­дия Тво­е­го при­зы­ваю бездну:/ от тли, Боже мя возведи.

Без­дна мило­сер­дия Божия без­дну гре­хов наших да превозможет,/ ниче­со­же от нас взыс­ку­ю­ще, раз­ве слез пока­я­ния умиленнаго,/ о сем помо­ли­ся за ны, пре­по­добне отче наш.

От без­дны гре­хов­ной помо­зи нам, Боже, воз­ник­ну­ти, молит­ва­ми пре­по­доб­но­го Мака­рия спо­до­би ны преж­де кон­ца покаятися/ и Тво­их Боже­ствен­ных Тайн при­част­ни­ком быти.

Сла­вим Тя, Свя­тая Тро­и­це, /и дивим­ся без­дне мило­сер­дия Тво­е­го к нам, мно­го согрешающим./ Но еще дол­го­тер­пи о нас, Боже наш,/ дон­де­же пока­ем­ся со слезами,/ прис­но поми­на­ю­щее послед­няя своя.

Бого­ро­ди­чен: Чистую чисто почтим/ усты­дим­ся пред лице­ем ея сквер­на­го жития наше­го, отче преподобне!/ Ты убо наста­ви нас достой­но чти­ти Матерь Божию Пречистую.

Кондак, глас 8:

Житие чистое, тер­пе­ние, кро­тость и любовь нелицемерну,/ воз­дер­жа­ние совершенное,/ уми­ле­ние Божественное,/ веру же и надеж­ду истин­ну и мило­сер­дие стяжав,/ рав­но­ан­гель­но, Мака­рие, на зем­ли пожил еси/ и на Небе­си Бого­ви с лики Без­п­лот­ных предстоиши./ С ними же, свя­те, молися/ мир Рос­сий­стей Церк­ви даровати/ и душам нашим велию милость.

Икос:

Ангель­ски на зем­ли поживша,/ пре­по­доб­на­го отца наше­го Мака­рия, при­ди­те, людие, сошед­ше­ся, восхвалим,/ сице к нему рекуще:/ радуй­ся, на зем­ли пожи­вый небес­но; радуй­ся, во пло­ти, аки без­п­ло­тен подвизавыйся./ Радуй­ся, стра­сти до кон­ца умерт­ви­вый и без­стра­стия достигнувый;/ радуй­ся, душу даро­ва­нь­ми Духа Свя­та­го исполнивый./ Радуй­ся оби­тель воз­гра­ди­вый и ино­ков собравый;/ радуй­ся, пас­тыр­ским жез­лом тво­им во огра­ду Небес­ную тыя управивый./ Радуй­ся, гра­да Беле­ва похвало;/ радуй­ся, пусты­ни тво­ея непо­ко­ле­би­мое утверждение./ Радуй­ся, прис­но моля­щий­ся Гос­по­де­ви мир Рос­сий­стей Церк­ви даровати/ и душам нашим велию милость.

Песнь 7

Ирмос: Бого­про­тив­ное веле­ние без­за­кон­ну­ю­ща­го мучителя/ высок пла­мень воз­нес­ло есть./ Хри­стос же про­ст­ре Бого­че­сти­вым отро­ком росу духовную,/ Сый бла­го­сло­вен и препрославлен.

Сый бла­го­сло­вен­ный Хри­стос Бог наш/ да изба­вит нас огня геен­ска­го, /со сле­за­ми пока­ян­ны­ми о сем помолимся./ Кто же ныне даст оче­сем нашим источ­ник слез,/ аще не ты, отче, бла­жен­ство пла­ча позна­вый в житии твоем.

Высо­кий пла­мень неве­рия и нече­стия воз­но­сит беззаконнующий./ Но мы сохра­ни­ти веру потщимся,/ убе­жим нече­стия, убо­им­ся пла­ме­ни геенскаго,/ ко Хри­сту при­те­цем и у Него с Мака­ри­ем бла­жен­ство улучим.

Един Сый Свя­тыя Тро­и­цы, Хри­сте Боже наш!/ Сотво­ри в нас оби­тель, по обе­то­ва­нию твоему,/ с Пре­бла­го­сло­вен­ным и Пре­п­ро­слав­лен­ным Тво­им Отцем и со Свя­тым Духом,/ жиз­ни и уте­ше­ния Подателем.

Бого­ро­ди­чен: Радуй­ся, Вла­ды­чи­це, и радость нам подаждь, от бед спаси,/ в мире Цер­ковь Тво­е­го Сына сохра­ни, и умо­ли, да бла­го­сло­вит яко досто­я­ние Свое.

Песнь 8

Ирмос: Пещь ино­гда огнен­ная в Вави­лоне дей­ства разделяше,/ Божи­им веле­ни­ем хал­деи опаляющая,/ вер­ныя же ора­ша­ю­щая, поющия:/ бла­го­сло­ви­те вся дела Гос­под­ня, Господа.

В теле­си Анге­ла, почтим Мака­рия, бла­жен­ству тезо­име­ни­то­го, и, под­ра­жая его житию во Христе,/ поне еди­на­го от бла­женств Еван­гель­ских достиг­ну­ти потщимся.

Огнь иску­ше­ний гре­хов­ных палит мя,/ но страж­ду­щую мою душу оро­си росою бла­го­да­ти Христовой/ и тво­и­ми молит­ва­ми, блаженнее.

Да пре­бу­дет бла­го­сло­ве­ние твое Бого­угод­ное во имя Пре­свя­той Троицы/ на оби­те­ли тво­ей, и на зем­ли оте­че­ствия твоего,/ и на всех. Тебе усерд­но при­зы­ва­ю­щих, отче преподобне.

Бого­ро­ди­чен: Доныне и во веки бла­жим Тя, вси роди, Свя­тая Богородительница,/ Спа­си нас, яко Спа­са роди­ла еси душ наших.

Песнь 9

Ирмос: Без­на­чаль­на Роди­те­ля Сын, Бог и Господь,/ вопло­щь­ся от Девы, нам явися,/ омра­чен­ная про­све­ти­ти, собра­ти расточенная./ Тем Все­пе­тую Бого­ро­ди­цу величаем.

Со ангель­ски­ми чин­ми, хва­ля­щи­ми Господа,/ и с Бого­ро­ди­цею Того хва­ли­ти спо­до­бил­ся еси,/ спо­до­би же и нас, пре­по­добне отче наш,/ да с тобою Гос­по­да сла­вим и Бого­ро­ди­цу величаем.

Анге­ли, вхож­де­ние Пре­чи­стыя во свя­тая свя­тых зря­ще, удивишася./ Мы же дивимся,/ како во свя­тый храм, тру­да­ми тво­и­ми создан­ный на месте, вар­ва­ры разоренном,/ чудо­твор­ною ико­ною Сво­ею вни­де Пречистая,/ Юже, яко Все­пе­тую Бого­ро­ди­цу величаем.

Бога Отца про­сла­вим, тебе Бого­нос­но­му отцу наше­му последующе,/ Боже­ствен­но­го Сына возвеличим,/ да с Ним и всы­нов­ле­ние Отчее приимем,/ Свя­то­му Духу покло­ним­ся, да научит ны моли­ти­ся, яко­же подобает,/ да и Сам, вопия в душах наших,/ укре­пит нас к Богу сынов­нее вопи­ти: Авво, Отче!

Бого­ро­ди­чен: Радуй­ся, Радо­сте наша!/ Пре­бу­ди с нами, яко да и Гос­подь, Иже с Тобою, в нас пребудет./ Собе­ри во двор цер­ков­ный овцы расточенныя,/ отпад­шия воз­вра­ти к соеди­не­нию, /просвети омра­чен­ных неверием,/ да вси вку­пе Тя, Все­пе­тую Бого­ро­ди­цу, величаем.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки