Канон преподобному Зосиме Соловецкому (2‑й)


Преподобный Зосима Соловецкий, игумен

глас 6

Песнь 1

Ирмос: Яко по суху, пеше­ше­ство­вав Изра­иль, по без­дне сто­па­ми, гони­те­ля фара­о­на видя потоп­ля­е­ма, Богу побед­ную песнь поим, вопияше.

Пре­бо­же­ствен­ный Све­те три­сол­нечне, стра­стей тем­но­стию омра­че­на все­го мя, про­све­тив, очи­сти молит­ва­ми Тво­е­го раба, Чело­ве­ко­люб­че, и сего чту­щу сло­во ми вдохни.

Пою­щу све­то­нос­ную память твою свет ми низ­посли, яко Бого­на­чаль­но­му Све­ту пред­стоя, пре­по­добне Зоси­мо, стра­стей моих тьму молит­ва­ми тво­и­ми отгоняя.

Кро­ток, и мило­стив, и чист быв, крот­ких зем­лю дости­гл еси, отче, укро­ти насто­я­щую бурю серд­ца мое­го, да, в тишине Боже­ствен­ней быв, пес­но­слов­лю твоя подвиги.

Бого­ро­ди­чен: Тво­е­го при­им­ши Соде­те­ля, яко Сам вос­хо­те, из без­се­мен­на чре­ва Тво­е­го паче ума вопло­щен­на, Чистая, тва­рей воис­ти­ну яви­ла­ся еси Владычица.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, яко­же Ты, Гос­по­ди Боже мой, воз­не­сый рог вер­ных Тво­их, Бла­же, и утвер­ди­вый нас на каме­ни испо­ве­да­ния Твоего.

Цело­муд­рие, отче, при­тя­жав, имже на Боже­ствен­ную любовь воз­шел еси, при­емь дары исце­ля­ти неду­ги душ и телес наших.

Ум твой Небес­ныя доб­ро­ты созер­ца­ти, от зем­ных отлу­чив, при­ле­жа­ти нака­зал еси, Зоси­мо, иде­же ныне водворяешися.

Образ быв тво­им уче­ни­ком к доб­ро­де­те­ли, отче, ихже воз­во­дя к высо­те Боже­ствен­на­го раче­ния, доб­ро­де­те­ли при­ле­жа­ти наказуя.

Бого­ро­ди­чен: Боже­ствен­на­го рож­де­ства Тво­е­го, Чистая, вся­ка­го есте­ства чин пре­хо­дит чудо: Бога бо Прис­но­сущ­на при­им­ши во чре­ве, и, рожд­ши, пре­бы­ва­е­ши прис­но Дева.

Седален, глас 4

Страст­ное пора­бо­тил еси плот­ское муд­ро­ва­ние, духу гор­шее поко­рив, отче пре­славне, сокру­шил еси выи бесом и постом воз­си­ял еси в мире, яко лучи сол­неч­ных сия­ний, твоя доб­ро­де­те­ли пока­зуя. Сего ради тя воспеваем.

Песнь 4

Ирмос: Хри­стос моя сила, Бог и Гос­подь, Чест­ная Цер­ковь бого­леп­но поет взы­ва­ю­щи, от смыс­ла чиста о Гос­по­де празднующи.

Кро­то­стию, отче, наве­ты нося, тер­пя же и от тво­их, на тя воста­ю­щих, оте­че­ским нра­вом после­дуя, тех житие в себе имел еси.

Тер­пе­ние и без­гне­вие имея, отхо­ди­ши, из кино­вии гоним, воз­вра­ща­я­ся же, при­зы­ва­емь, сми­рял­ся еси, яко отро­ча, по Хри­сто­ву словеси.

Уко­ре­ние и доса­ды при­ем­ля, подо­бил­ся еси мол­ча­нию Иису­са, мое­го Бога, мла­де­нец без­зло­би­ем Цар­ство насле­дуя, уязв­ляя же гор­дя­ща­ся врага.

Бого­ро­ди­чен: Яко воис­ти­ну неиз­ре­чен­на и непо­сти­жи­ма Тво­е­го, Бого­ро­ди­це, Бого­леп­на­го суть рож­де­ства, сущим на зем­ли и Небес­ным, Прис­но­де­во, таинства.

Песнь 5

Ирмос: Божи­им све­том Тво­им, Бла­же, утре­ню­ю­щих Ти души любо­вию оза­ри, молю­ся, Тя веде­ти, Сло­ве Божий, истин­на­го Бога, от мра­ка гре­хов­на­го взывающа.

Носи­ши со она­го полу моря чудес­на­го Сав­ва­тия мощи и тво­ея оби­те­ли сие цар­ствен­ное сокро­ви­ще снис­кал еси, его­же доб­ро­де­те­ли в себе нося, Зоси­мо преподобне.

Нена­се­ле­ная насе­ля­ет­ся, отче, тобою, яко бо заря про­си­я­ша твоя доб­ро­де­те­ли; еюже оси­яв­ше­ся, в пусты­ню, яко­же и во град, мона­ше­ское мно­же­ство стичется.

Обе­щан­ное древ­ле, при Сав­ва­тии чуд­нем, ныне тобою испол­ни­ся, отче: пост­ник бо мно­же­ство к тебе при­шед­ше, и доб­ро­де­те­лем при­ле­жат, тобою про­све­ща­е­ми, Зосимо.

Бого­ро­ди­чен: Бого­ро­ди­цу Тя от души, Вла­ды­чи­це мира Бла­гая, испо­ве­да­ю­щия спа­сай, Тебе бо заступ­ле­ние непо­бе­ди­мо има­мы, истин­ную Богородительницу.

Песнь 6

Ирмос: Житей­ское море, воздви­за­е­мое зря напа­стей бурею, к тихо­му при­ста­ни­щу Тво­е­му при­тек, вопию Ти: воз­ве­ди от тли живот мой, Многомилостиве.

Сле­за­ми тво­и­ми, отче, пото­пил еси умныя егип­тя­ны, ими­же очи­сти­вся, Чисто­му при­бли­жил­ся еси и бла­го­дать при­вле­че исце­ле­ния, бла­го­у­тробне. Бед­ству­ю­щии ны зле, тре­бу­ю­щия тво­ея помо­щи, спаси.

Сла­ное, отче, неве­рия море исте­ка­ю­щи­ми от тебе сила­ми и зна­мень­ми воз­му­ща­ет­ся, и зло­че­стие бла­го­че­сти­ем лопи изме­ня­ет­ся, и тьма неве­де­ния Бого­ра­зу­ми­ем про­све­ща­ет­ся, Зосимо.

Пред­ста­тель­ство­ва­ти страж­ду­щим бла­го­дать, отче, имея, ника­ко­же мед­ли, но пред­ва­ри и руку помо­щи подаждь нам, зле страстьми одер­жи­мым: вси бо, при­зы­ва­ю­щии тя вер­но, от бед спасаются.

Бого­ро­ди­чен: Пре­чи­стая Вла­ды­чи­це, рожд­шая зем­ным Окор­ми­те­ля и Гос­по­да, стра­стей моих непо­сто­ян­ное и лютое раз­же­ни сму­ще­ние и тиши­ну подаждь серд­цу моему.

Кондак, глас 8

Хри­сто­вою любо­вию уяз­ви­ся, пре­по­добне, и Того Крест слав­ный, на рамо взем, понесл еси, боже­ственне воору­жи­вся, и непре­стан­ныя молит­вы, яко копие в руце, имый, креп­ко ссекл еси бесов­ская опол­че­ния. Тем зовем ти: радуй­ся, пре­по­добне отче Зоси­мо, мона­хов удобрение.

Икос

Услы­шав Хри­стов глас, оста­вил еси плот­ская муд­ро­ва­ния, богат­ство же и сла­ву, яко прах, вме­нив, на стра­сти, яко без­п­ло­тен, под­ви­зал­ся еси, и Без­п­лот­ных лико­сто­я­нию упо­до­бил­ся еси, и разу­ма даро­ва­ние при­ял еси, еже подаждь в пес­нех пою­щим ти сице: радуй­ся, Зоси­мо пре­по­добне и Бого­но­се, Небес­ный чело­ве­че и зем­ный Анге­ле. Радуй­ся, яко кро­ме мира сует­на­го пусты­ню соде­лав в мор­ском ост­ро­ве, в нем оби­тель соста­вил еси. Радуй­ся, яко в ней мно­же­ство мона­хов собра­ся, и от них слы­ши­ши сице гла­го­ле­мое: радуй­ся, мона­ше­ству­ю­щим спа­се­ния хода­тай; радуй­ся, уны­ва­ю­щих образ уте­ше­ния; радуй­ся, мона­хом от навет вра­жи­их изба­ви­те­лю; радуй­ся, скор­бей губи­те­лю наше­го есте­ства, яко отго­ни­ши помыс­лы злоб­ныя; радуй­ся, скор­бя­щих душею слад­кое уте­ше­ние и радо­сти Боже­ствен­ныя пода­те­лю; радуй­ся, наш пред­ста­те­лю и изба­ви­те­лю; радуй­ся, пре­по­добне отче Зоси­мо, мона­хов удобрение.

Песнь 7

Ирмос: Росо­да­тель­ну убо пещь соде­ла Ангел пре­по­доб­ным отро­ком, хал­деи же опа­ля­ю­щее веле­ние Божие мучи­те­ля уве­ща вопи­ти: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

В мори явля­я­ся, от бед спа­са­е­ши, Зоси­мо пре­по­добне, при­зы­ва­ю­ще бо тя на помощь, и теп­ла помощ­ни­ка всем ведя­ще быва­ю­ща, и быст­ра заступ­ни­ка стя­жав­ше, зовут: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Яже от люта­го беса наси­лу­е­мая жена пра­ведне тобою запре­ща­ет­ся, безумне Изба­ви­те­ля не при­звав­шая и тя, к Нему молит­вен­ни­ка, Зоси­мо. Тая исце­ле­ние от напа­сти полу­чи, пою­щи: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Иже злы­ми прис­но обу­ре­ва­е­мии и страстьми содер­жи­мии, к тебе при­бе­га­ем, Бого­ви молит­вен­ни­ка тя пред­ла­га­ю­ще, Зоси­мо пре­по­добне. Тем­же мило­стив­но посе­щай нас, отче, да, тобою спа­се­ни, поем: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Очи­сти­ли­ще есте­ству Ты еси, еди­на Бого­бла­жен­ная, на рамех бо Херу­вим­ских седя­ща­го Бога дла­нь­ма носи­ла еси, вопи­ю­щи: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Из пла­мене пре­по­доб­ным росу исто­чил еси и пра­вед­на­го жерт­ву водою попа­лил еси: вся бо тво­ри­ши, Хри­сте, ток­мо еже хоте­ти, Тя пре­воз­но­сим во вся веки.

Лоза пло­до­ви­та, отче, душа твоя бысть, вино уми­ле­ния иска­па­ю­щи нам, стра­сти очи­ща­ю­щее и души боже­ственне весе­ля­щее, от мало­ду­шия воз­став­ля­ю­щее. Тем­же и, бла­го­душ­ны быв­ше, усерд­но поем: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Подо­бо­нрав­ное доб­ро­де­те­лей, отче Зоси­мо, отцу Сав­ва­тию и рав­но­по­движ­ное исправ­ле­ние сово­ку­пи тя в пре­мир­ных ему. Ото­ну­ду­же, явля­ю­ще­ся вку­пе, спа­са­е­те пою­щия: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Дво­и­це Бого­угод­ная, рав­но­чест­нии отцы, еди­но досто­я­ние веч­ныя сла­вы стя­жав­ше, от лютых нас изы­ма­ти не пре­стай­те, вопи­ю­щих, яко рав­но­мощ­но дерз­но­ве­ние иму­ще ко всех Вла­ды­це: пой­те, бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Бого­ро­ди­чен: Зла­то­зар­ный Тя, Дево, свещ­ник пред­во­об­ра­зи, при­я­ла бо еси неска­зан­но Свет Непри­ступ­ный и сия­ни­ем Тво­им оза­ря­е­ши кон­цы. Тем­же Тя поем, Чистая, и пре­воз­но­сим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Бога чело­ве­ком невоз­мож­но виде­ти, на Него­же не сме­ют чини Анге­льстии взи­ра­ти; Тобою же, Все­чи­стая, яви­ся чело­ве­ком Сло­во вопло­щен­но, Его­же вели­ча­ю­ще, с Небес­ны­ми вои Тя ублажаем.

Пред­ста­вил еси себе жерт­ву чисту Богу, пре­по­добне отче, все жела­ние доб­ро­де­тель­ми воз­ло­жив, ими­же сияя, про­све­ща­е­ши при­бли­жа­ю­щих­ся к про­слав­ля­ю­ще­му тя по успе­нии Гос­по­де­ви, пред­ста­те­ля пока­зав­ше­му сущим в нуждах.

Высо­тою дела­ния к Небе­си взят­ся, отче все­лю­безне, ко оно­му бла­жен­ству пре­ло­жил­ся еси, Его­же в житии болез­ненне не пре­стал еси, взыс­куя, и, тру­да­ми покой обрет, тамо пев­цы твоя хода­тай­ством тво­им возведи.

При­и­ми с любо­вию ти песнь при­но­си­мую, пре­по­добне отче, и подаждь остав­ле­ние пре­гре­ше­ний и стра­стей пре­ме­не­ние, и Боже­ствен­на­го све­та оси­я­ния спо­до­би, тамо управ­ляя, иде­же ты во свет­лых селех тро­ич­ныя зари, Зоси­мо, пребываеши.

Бого­ро­ди­чен: Мерт­вым вос­кре­се­ние ныне даро­ва­ся Тво­им неска­зан­ным и неиз­ре­чен­ным рож­де­ством, Бого­ро­ди­це Все­чи­стая: Жизнь бо от Тебе, пло­тию обло­ж­ши­ся, всем воз­сия и смерт­ное сме­ше­ние яве разруши.

Светилен

Насаж­де­ну ти в дому Божии, воис­ти­ну, яко финикс, пса­лом­ски про­цве­та­ет твоя оби­тель, умно­жая тебе чада, иже твою, отче Зоси­мо, память празд­ну­ют светло.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки