Канон священномученику Феодоту, епископу Киринейскому


Священномученик Феодот Киринейский, епископ

глас 4

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Бо́г твоя́ к Нему́ движе́ния, му́чениче, напра́ви, Его́же честны́я соблю́д за́поведи, иера́рх бы́л еси́ и муче́ния кро́вию озари́лся еси́, явле́ннейше.

Боже́ственне и благоче́стне пожи́в, пло́ти движе́ния по́стническими умертви́в по́двиги и живо́т прие́м, иера́рхов удобре́ние, му́чеников исполне́ние.

Всели́вся в прему́дрое се́рдце твое́ Ду́х Святы́й, от пеле́н, преподо́бне, пра́ва, сострада́тельна тя́, и ти́ха, и иера́рха боже́ственна, му́чениче, пока­за́, Феодо́те.

Богоро́дичен: Бя́ше порабоще́нно пе́рвее пре́лестию, Чи́стая, челове́ческое есте­ство́ лука́вне, Хри­ста́ же ро́ждши, Ты́ свобо́ду улу­чи́, велему́дренно Тя́ сла́вящее.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Хри­сте́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Сле́з твои́х стена́ньми, и крове́й пото́ки угаси́л еси́ пре́лести лю́тое у́глие, му́чениче святи́телю Феодо́те.

Житие́ твое́ чи́стое показа́в, священноде́теля боже́ственна и и́стинна свиде́теля тя́ страсте́й Христо́вых соде́ла.

Сре­ди́ суди́ща стоя́ и уязвля́емь лю́тыми ра́нами, Христо́ва и́мене, му́чениче, не отве́рглся еси́, Феодо́те.

Богоро́дичен: Уврачу́й мо́й у́м, изнемо́гший прило́ги, Пречи́стая, лука́ваго зми́я и гре­ху́ рабо́тающий.

Седа́лен, гла́с 4.

Священнонача́льства оде́жду светле́йшу крове́й твои́х омоче́ньми соде́лал еси́, на небе­са́ всели́вся, Феодо́те, ви́дя, Его́же возжеле́л еси́ чи́стою мы́слию. Те́мже твою́ сла́вим всесвяще́нную па́мять и взыва́ем: помя­ни́ на́с, со дерзнове́нием к Бо́гу предстоя́й.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Нечи́стых помысло́в мои́х мно́жество и безме́стных мы́слей обурева́ния кто́ изре­щи́ мо́жет, Всенепоро́чная? Настоя́ния же безпло́тных вра́г мои́х кто́ испове́сть и си́х зло́бу? Но Твое́ю мольбо́ю, Блага́я, си́х мне́ все́х избавле́ние да́руй.

Крестобогоро́дичен: Иже от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая на Кре­сте́ ви́сяща зря́щи, Хри­сте́, — увы́ Мне́, любе́знейший, Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кре­сте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Сокруша́емо те́ло твое́ ра́нами, по́мысл тверде́йший и вои́стинну, му́чениче, крепча́йшь соде́ловаше, пою́ща: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Распаля́емь любо́вию Влады́чнею, я́же от ра́н терпе́л еси́ боле́зни люте́йшия, я́коже ино́му стра́ждущу, са́м пребыва́л еси́ велича́йший в му́ченицех, Феодо́те.

Претерпе́л еси́ му́ки, богому́дре о́тче, прибли́жившияся те́лу, воздая́ния бо пребыва́ющая ви́дел еси́ ума́ чистото́ю, облегча́ющая боле́зни твоя́.

Богоро́дичен: Светле́йшая пала́то Влады́ки, Пресвята́я Богоро́дице, хра́мы на́с пока­жи́ Свята́го Ду́ха, в хра́ме Твое́м святе́м хва­лу́ Го́сподеви принося́щия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Возвыша́емь, му́дре, на дре́во, Феодо́те, претерпева́л еси́ тверде́йше терза́ния пло́ти тво­ея́, вель­ми́ удивля́емь.

Ви́симь, строга́ния терпе́л еси́ теле́сная, Феодо́те, Влады́ку укрепля́ющаго име́яй и ве́рою тя́ утвержда́юща.

Кро́вными омоче́ньми обагри́в, Феодо́те блаже́нне, оде́жду твою́ свяще́нную, светле́йшу показа́л еси́.

Богоро́дичен: Зача­ла́ еси́ Бо́га, бы́вша Челове́ка, о, Влады́чице! Сего́ ра́ди, ро́ди родо́в, Тя́ непреста́нно ублажа́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Всажде́н бы́л еси́ в темни́цу, я́ко злоде́й, Феодо́те, храни́тель сы́й Боже́ственных Влады́ки, сла́вне, повеле́ний, боже́ственное твое́ пра́зднество вель­ми́ уясни́вшаго.

Стоя́л еси́ пред суди́щем непра́ведных, суди́мь, и осужда́я челове́ки, беззако́ннующия всу́е и предпочита́ющия непра́вду, святи́телю богому́дре, па́че пра́вды.

Во́лны свере́пых му́к разруши́л еси́, я́коже не́кий ка́мень, всеблаже́нне, возше́д восхожде́нием тво­е­го́ се́рдца к Ка́меню краеуго́льному — Хри­сту́ Бо́гу.

Богоро́дичен: Всели́вся во чре́во Твое́, Христо́с Бо́г на́ш, в челове́цех живу́щий гре́х, Пречи́стая, изгоня́ет и сво́йственный Себе́ человеколюбе́зно соде́ловает.

Конда́к, гла́с 3:

Мо́ря злове́рие обличи́л еси́, и и́дольскаго безбо́жия ле́сть ве́рою правове́рия уязви́л еси́ и, всесожже́ние боже́ственное бы́в, чудоде́йствием ороша́еши кон­цы́, о́тче святи́телю Феодо́те, Хри­ста́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Тво­ея́, Го́споди.

Боже́ственною, о́тче, распаля́емь любо́вию Ду́ха, на о́др разжже́н весь­ма́ возложе́н, не опали́м пребы́л еси́, — благослове́н еси́, Бо́же мо́й, — зовы́й, — и Го́споди.

Яко­же ино́му са́м пребыва́я стра́ждущу, ве́сь бо умо́м, блаже́нне, к Бо́гу прише́д, сече́ния же и жже́ния ты́ небре́гл еси́, не чу́вствуя Христо́вым манове́нием.

Прему́дростию слове́с безслове́сия су́щия, блаже́нне, испо́лнены посре­ди́ суди́ща обличи́л еси́, проявле́нно злоче́стием неду́говавшия и па́че сотво́ршаго де́монския изво́лившия куми́ры.

Богоро́дичен: С вы́шним ликостоя́нием, вси́, Ма́ти Бо́жия, — ра́дуйся, — Тебе́ зове́м, — одушевле́нное не́бо, и пресла́вная пала́то, и престо́ле о́гненный, на не́мже Христо́с пло́тию почи́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

По́двиги твои́ми вра­гу́ противля́яся, му́чениче Феодо́те, гвоздь­ми́ бо, сла́вне, в но́ги пронзе́н, отводя́щею к Ца́рству небе́сному стезе́ю ше́ствовал еси́, — благослови́те, — поя́, — дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пропове́дая Бо́га, на зе́млю прише́дша и Боже́ственными страстьми́ стра́сть всепа́губную разру́шшаго, стра́сть боже́ственную и блаже́нную подъя́л еси́ пло́тию, вопия́, Феодо́те: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Крове́й ка́плями и свяще́нных уче́ний тече́нием, ве́рных напои́л еси́ серд­ца́ благода́тию, всему́дре, и прозяба́ти устро́ил еси́ Земледе́лателю благи́х Боже́ственная разуме́ния, Ему́же вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Скве́рны очи́стила еси́ вся́кия есте­ство́ челове́ческое, Пречи́стая, небе́сный ро́ждши до́ждь, Челове́ка бы́вша, и новосоде́лала еси́ ны́, обветша́вшия, Чи́стая, вопию́щия: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся есте­ства́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Исцеле́ния источа́ет вся́ческая моще́й боже́ственная ра́ка свяще́ннейшаго па́стыря, и стра́сти уставля́ет, и реши́т ле́тныя я́ко вои́стинну боле́зни Спа́са Боже́ственною благода́тию.

Яко священному́ченик, вяза́ти же и реши́ти име́я вла́сть, раз­ре­ши́ зо́л мои́х у́зы и ду́шу мою́, жего́му огне́м гре­ха́, оро­си́, моля́ Всеще́драго.

Дне́сь ве́рно пра́зднует Це́рковь, богоно́се, всесвяще́нную твою́ па́мять и отше́ствие к Человеколю́бцу и, ра́дуяся, плете́т тебе́ пе́сней боже́ственныя диади́мы.

Яко­же днесве́тлую звез­ду́, тя́ стяжа́вше, богоглаго́ливе, твои́ми светолу́чными заря́ми боже́ственных боле́зней и чуде́с твои́х чи́стыми свет­ло­стьми́ озаря́емся, Феодо́те.

Богоро́дичен: Све́т на́м ро́ждши, Де́во, от Отца́ пре́жде денни́цы возсия́вший неизрече́нно, неразу́мия тму́ разруши́ла еси́ и в се́ни спя́щия грехо́вней просвети́ла еси́.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки