Православный Календарь » Каноны » Канон первый Введению во Храм Пресвятой Богородицы

Канон первый Введению во Храм Пресвятой Богородицы

глас 4

Введение (Вход) во храм Пресвятой Богородицы

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя вхождение.

Премудрости, Пречистая, Тя сокровище вемы и благодати, точащую источник приснотекущий разума, просим: Твоя капли одожди, Владычице, еже воспевати Тя присно.

Превышши, Пречистая, Небес бывши, храм и палата, в храм Божий возложилася еси Тому уготоватися в Божественное жилище пришествия Его.

Свет возсиявши Богородица благодати, вся просвети и совокупи пресветлое Ея украсити торжество песньми: приидите, к Ней стецемся.

Дверь славная, помыслы непроходимая, двери отверзши храма Божия, ныне повелевает нам, совшедшим, Божественных Ея чудес насладитися.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в честнем вхождении Твоем венцев славы сподоби.

Невестокраситель днесь явися красный Девы храм и чертог, прием одушевленный чертог Божий, Чистую, и Непорочную, и Светлейшую всея твари.

Давид, предначиная ликование, играет, и ликовствует с нами, и Царицу зовет Тя украшену, Пречистая, предстоящу, Всечистая, в храме Царю и Богу.

Из неяже преступление произыде древле роду человеческому, из Тоя исправление и нетление процвете: Богородица днесь приводима в дом Божий.

Играют Ангельская воинства и всех человек множество, и пред лицем, Пречистая, предтекут Твоим днесь свещеносицы, зовуще величествия Твоя в дому Божии.

Седален

Возопий, Давиде, что сей настоящий праздник, Юже воспел еси иногда в книзе псаломстей, яко Дщерь Богоотроковицу и Деву. Приведутся, рече, Царю таинственно девы во след Ея и ближния Ея. И дивен соделай и всемирен праздник зовущим: Богородица нам предста, спасения Ходатаица.

Песнь 4

Ирмос: Неизследный Божий Совет еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум, усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Дверь непроходную Божий дом приемля днесь, престати сотвори всякой службе законной, яко истинно явися, зовый, сущим на земли Истина.

Гора присенная, юже провиде древле Аввакум, предпроповеда внутрь вместившуюся в неходных храма, добродетели процветши, и покрывает концы.

Видевши преславная вся земля странныя же и дивныя вещи, како Дева, от Ангела пищу приемлющи, образы строения носит.

Храм, и палата, и Небо одушевленное явльшися, Богоневесто Царева, во храм законный приводима днесь, Тому соблюдаема, Пречистая.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая в честнем вхождении Твоем: Ты бо, Неискусобрачная Дево, внутрь вошла еси в храм Божий, якоже чистейший храм, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Священие славное и священное возложение, днесь Пречистая Дева, возложившися в храм Божий, Всецарю нашему Богу Единому в жилище соблюдается, яко весть Сам.

Доброту, Пречистая, души Твоея зря некогда, верою Захария возопи: Ты еси избавление, Ты еси всех радость, Ты еси воззвание наше, Еюже Невместный вмещен мне явится.

О, паче ума чудес Твоих, Всечистая! Странное Твое рождество есть, странен образ возращения Твоего, странна и преславна Твоя, Богоневесто, вся и человеки несказанна.

Свещник многосветлый сущи, Богоневесто, днесь возсияла еси в дому Господни и озаряеши ны честными даровании, Чистая, чудес Твоих, Богородице всепетая.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Всяческая Носяй глаголом, молитву праведных услыша. Темже неплодныя разрешил еси недуг, яко Благоутробен, радости Виновную сим дарова.

Сказати хотя Господь языком Свое спасение, Неискусобрачную ныне от человек прият, примирения знамение и обновления.

Яко дом сущи благодати, в немже сокровища лежат неизреченнаго Божия строения, Всечистая, в храме причастилася еси нетленныя сладости.

Диадиму Тя царскую прием, храм, Богоневесто, просвещашеся и подступаше лучшим, предреченных зря на Тебе сбытие.

Кондак, глас 4

Пречистый храм Спасов, многоценный чертог и Дева, священное сокровище славы Божия, днесь вводится в дом Господень, благодать совводящи, Яже в Дусе Божественном, Юже воспевают Ангели Божии: Сия есть селение Небесное.

Икос

Неизреченных Божиих и Божественных таин зря в Деве благодать являемую и исполняемую явственно, радуюся и образ разумети недоумеюся, странный и неизреченный: како избранная, Чистая, Едина явися паче всея твари видимыя и разумеваемыя? Темже восхвалити хотя Сию, ужасаюся зело умом же и словом, обаче дерзая, проповедаю и величаю: Сия есть селение Небесное.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог благословен еси.

Се днесь возсия концем весна радостная, просвещающи нашу душу, и помышление, и ум благодатию, торжеством Богородицы днесь таинственно да учредимся.

Да дароносят днесь всяческая Царице, Матери Божии Небо и земля, и Ангелов чини, и человеков множество и да вопиют: во храм вводится Радость и Избавление.

Писание мимотече и оскуде закон, якоже сень, и благодати лучи возсияша в храм Божий вшедшей Тебе, Дево Мати Чистая, в нем благословенная.

Повинуся Рождеству Твоему, Всечистая, яко Творцу и Богу Небо, и земля, и преисподняя, и всяк язык земных исповедает, яко Господь явися, Спас душ наших.

Песнь 8

Ирмос: Слыши, Отроковице, Дево Чистая, да речет убо Гавриил Совет Вышняго, древний, истинный: буди к приятию готова Божию, Тобою бо Невместимый с человеки поживе. Тем и радуяся, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа.

Пречистый храм в дом Божий приводящи Анна иногда, вопиющи, с верою рече священнику: чадо, от Бога данное мне, приим ныне, введи во храм Зиждителя твоего и, радуяся, пой Ему: благословите, вся дела Господня, Господа.

Рече, видев, Анне иногда Духом Захария: Жизни Матерь вводиши истинную, Юже светло пророцы Божии Богородицу проповедаша, и како храм вместит Ю? Тем чудяся, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа.

Раба Божия бых аз,— отвеща Анна ему,— призывающи Сего верою и молитвою, прияти моея болезни плод, по приятии же рожденную привести Давшему Ю. Тем, зовя, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа.

Законное воистину дело есть,— священник рече ей,— странну же весьма вещь поразумеваю, зря Приводимую в дом Божий, преславно превосходящую святая благодатию. Тем и радуяся, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа.

Возмогаю,— рече Анна ему,— знающи, яже глаголеши, разумееши бо сия Духом Божиим, ясно яже Девы проповедал еси; приими убо Пречистую в храм Создателя твоего и, радуяся, пой Ему: благословите, вся дела Господня, Господа.

Светоносна нам возжжеся свеща,— возопи священник,— радость величайшую светящи в храме; души пророческия да срадуются мне, яко преславная зряще, совершаемая в дому Божии, и да вопиют присно: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту да никакоже коснется рука скверных, устне же верных Богородице немолчно, глас Ангела воспевающе с радостию да вопиют: истинно вышши всех еси, Дево Чистая. (Дважды)

Ангели, вхождение Всечистыя зряще, удивишася: како со славою вниде во святая святых?

Яко пресветлую, Богородице Чистая, душевныя чистоты имущи доброту, благодатию же Божиею исполняема с Небесе, Светом Присносущным просвещаеши всегда с веселием вопиющия: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели, вхождение Девы зряще, удивишася: како преславно вниде во святая святых?

Прелетает, Богородице, Чистая, чудо Твое силу словес: тело бо в Тебе поразумеваю паче слова, течения греховнаго неприятно. Темже благодарственно вопию Ти: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели и человецы, Девы вхождение почтим, яко со славою вниде во святая святых.

Преславно прообразована, Чистая, закон Тя скинию и Божественную стамну, странен кивот, и катапетасму, и жезл, храм неразрушимый и дверь Божию. Темже научают Тебе звати: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели, вхождение Девы зряще, удивишася: како Богоугодне вниде во святая святых?

Песнопоя Тебе, провозглашаше Давид, глаголя Тя Дщерь Цареву, красотою добродетелей, одесную предстоящую Бога, видев Тя упещрену. Темже, пророчествуя, вопияше: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели, взыграйте со святыми, девы, сликовствуйте: Богоотроковица бо вниде во святая святых.

Богоприятну предзря, Соломон проповеда Тя одр Царев, живый источник запечатствован, из негоже немутная нам произыде вода, верою вопиющим: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели и человецы, Деву песньми да возвеличим: Боголепно бо вниде во святая святых.

Подаеши дарований Твою тишину, Богородице, души моея, точащи жизнь Тебе чтущим по долгу, Сама защищающи, и покрывающи, и соблюдающи вопити Тебе: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Светилен

Юже древле предвозвести пророческое сословие, стамну, и жезл, и скрижаль, и несекомую гору, Марию Богоотроковицу верно да восхвалим: днесь бо вводится во святая святых воспитатися Господу. (Трижды)

Рейтинг@Mail.ru
Система Orphus
(7 голосов: 4.86 из 5)