Канон преподобному Антонию Печерскому

Преподобный Антоний Печерский

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся, свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

Зель­ным воз­дер­жа­ни­ем, и тру­ды, отче Анто­ние, и все­нощ­ным сто­я­ни­ем душу твою царя над страстьми телес­ны­ми поста­вил еси, со свя­ты­ми весе­ля­ще­ся, Хри­ста поем, тебе тако­ву побе­ду на стра­сти даровавшаго.

При­спе днесь все­чест­ный день успе­ния тво­е­го, отче Анто­ние, богат­но весе­ля чада твоя, все­честне. Тем­же, поми­на­ю­ще твое древ­нее житие и ангель­скую жизнь, свет­ло празд­ну­ю­ще, тебе вос­пе­ва­ем, отче.

От тем­ных мест вос­хи­ти­вся, к пре­вьш­ним свет­ло­стем пре­слав­но пре­шел еси, пре­по­добне, и тамо со свя­ты­ми, яко побе­ди­тель стра­стей, отче, вен­чал­ся еси.

Бого­ро­ди­чен: Люте погру­жа­е­мую душу мою в пучине стра­стей бурею без­мер­ных обсто­я­ний, спа­се­ния про­стер­ши ми руку, воз­ве­ди, Вла­ды­чи­це, из глу­би­ны зол моих.

Песнь 3

Ирмос: Твоя пес­но­слов­цы, Бого­ро­ди­це, Живый и Неза­вист­ный Источ­ни­че, лик себе сово­куп­ль­шия, духов­но утвер­ди, в Боже­ствен­ней Тво­ей сла­ве вен­цев сла­вы сподоби.

Про­по­ве­ду­ет пре­слав­но и паче тру­бы вопи­ет свя­щен­ная твоя, отче, вели­кая Лав­ра, яже тобою нача­ло при­ем­шая, дом же Божия Мате­ре, аще и не гла­сом, вещь­ми же хва­лит­ся, гла­го­ля: утвер­дих­ся Тобою, Господи.

Еди­на­го Гос­по­да воз­лю­бил еси и, Сего Крест на раме взем, пре­по­добне Анто­ние, стран­но­леп­но пожил еси, в постех, и бде­ни­их, и молит­вах образ быв тво­им уче­ни­ком. Тем­же и от Хри­ста про­сла­вил­ся еси.

Плот­ска­го жела­ния, пре­по­добне, отверг­ся, гор­дость воз­не­на­ви­дел еси, сми­ре­ни­ем же и нище­тою обо­га­ти­вся, пре­вы­со­кая дости­гл еси свя­тых жилища.

Бого­ро­ди­чен: Поми­луй, еди­на Бого­ма­ти, поми­луй и ущед­ри душу мою ока­ян­ную, потоп­ля­е­мую бесы и страстьми лука­вы­ми, и преж­де вре­мене исхо­да мое­го сию очи­сти­ти умилосердися.

Седален

Уди­ви­ся твой духов­ный насто­я­тель, в тебе вели­ко воз­дер­жа­ние зря, и вни­ма­ше мыс­лию хотя­щая о тебе напо­сле­док быти, Анто­ние, виде бо по Бозе твое вели­кое житие и вра­жи­и­ми при­ло­ги ника­ко­же поко­ле­би­ма. Тем­же и сви­де­тель­ству­ет, яко отец и хра­ни­тель тво­е­го жития, отцем Свя­тыя Горы вопи­я­ше: сей, иже посре­де нас видит­ся мень­ший, но после­ди в Рос­сии вели­кий све­тиль­ник будет.

Песнь 4

Ирмос: Неиз­след­ный Божий Совет еже от Девы вопло­ще­ния Тебе, Выш­ня­го, про­рок Авва­кум усмот­ряя, зовя­ше: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Место, в нем­же лежит чест­ное и свя­щен­ное тело твое, пре­по­добне Анто­ние отче, мно­га исце­ле­ния отту­ду при­ем­лют вер­нии, Хри­сту от души вопи­ю­ще: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Не устра­ши тебе, пре­по­добне, дол­го­та жесто­ка­го пути, ниже тамо раз­бой­ни­че­ское наше­ствие. Тем­же Свя­тую Гору дошед, с сущи­ми тамо отцы вос­пе­вал еси: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Видев Все­б­ла­гий Бог твер­дое твое и доб­рое изво­ле­ние, тамо во свя­тых местех посре­де отец, слав­на тя сотво­ря­ет, с ними­же спо­до­би взы­ва­ти; сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Бого­ро­ди­чен: Корень из чресл Тя цар­ских, всех Царь, яко сущу, вожде­лев и выш­шу Херу­вим и Сера­фим соде­лав, Бого­ро­ди­це, все­ли­ся в Тя.

Песнь 5

Ирмос: Ужа­со­ша­ся вся­че­ская о Боже­ствен­ней сла­ве Тво­ей: Ты бо, Неис­ку­со­брач­ная Дево, име­ла еси во утро­бе над все­ми Бога и роди­ла еси Без­лет­на­го Сына, всем вос­пе­ва­ю­щим Тя мир подавающая.

Мона­ше­ству­ю­щих образ, отче, и нака­за­тель был еси, тем­же и силь­ным запре­ща­е­ши на вос­хи­ще­ние не жела­ти, но паче мало­мощ­ныя мило­ва­ти. И от сего про­сла­вил­ся еси, Анто­ние, и велик наре­чен учи­тель явил­ся еси.

Выш­ше чело­ве­ка, Анто­ние, стя­жал еси житие, рав­но­ан­гель­но пожив на зем­ли, тем­же рав­ну яже Анге­лом почесть спо­до­бил­ся еси полу­чи­ти и пое­ши с ними Вла­ды­ку твоего.

Бого­да­ро­ван­ныя твоя бла­го­да­ти, отче Анто­ние, всяк слух чело­ве­че­ский уди­ви­ша и научи­ша, яже зде мня­ща­я­ся вели­кая, яко мала и худа, пре­зре­ти вся и после­до­ва­ти сто­пам тво­им, ото­ну­ду­же моли, пре­по­добне, спа­сти­ся нам.

Бого­ро­ди­чен: Упо­ва­ние еси мое, Пре­чи­стая, и спа­се­ние, и похва­ла. Тем­же при­бе­гаю к покро­ву Тво­е­му: не гну­шай­ся мене, гре­хи мно­ги­ми, и болез­нь­ми, и скор­бь­ми ныне погло­щен­на­го, но, пред­ва­рив­ши, спа­си мя.

Песнь 6

Ирмос: Боже­ствен­ное сие и все­чест­ное совер­ша­ю­ще празд­не­ство, Бого­муд­рии, Бого­ма­те­ре, при­и­ди­те, рука­ми вос­пле­щим, от Нея рожд­ша­го­ся Бога славим.

Все­гдаш­ним к Богу раче­ни­ем вне пло­ти и мира, отче Анто­ние, был еси. Тем­же и жили­ще достой­но Духа Пре­свя­та­го пока­зал­ся еси, яко­же и Сам Хри­стос рече: при­шед со Отцем и Духом, тамо вселюся.

Яко пре­слад­кий некий вино­град, Свя­тая Гора тебе, отче, израс­тив­ши, пре­слав­но тобою кра­су­ет­ся и, раду­ю­щи­ся, Хри­ста про­слав­ля­ет, тебе сим даровавшаго.

Нощь, яко день, и день, яко нощь, тебе вме­ня­ше­ся, Анто­ние: не дал бо еси, по про­ро­ку, сна очи­ма тво­има, ни веж­до­ма дре­ма­ния, ниже покоя теле­си тво­е­му, дон­де­же сие чисто с душею Богу пред­ста­вил еси.

Бого­ро­ди­чен: Твою подаждь ми помощь и изба­ви мя бед, и скор­бей, и пре­гре­ше­ний моих, яже всех рожд­шая прис­ное Избавление.

Кондак, глас 8

Воз­ло­жив себе Богу, паче всех воз­люб­лен­но­му от юно­сти, пре­по­добне, Тому от всея души любо­вию после­до­вал еси, мира же тлен­ная ни во что­же вме­нив, в зем­ли пеще­ру соде­лал еси и, в ней доб­ре про­ти­ву неви­ди­ма­го вра­га коз­ней под­ви­зал­ся, яко све­то­зар­ное солн­це, во вся кон­цы зем­ли воз­си­ял еси, ото­ну­ду­же, весе­ля­ся, пре­шел еси к Небес­ным чер­то­гом. И ныне со Анге­лы Вла­дыч­ню пре­сто­лу пред­стоя, поми­най нас, чту­щих память твою, да зовем ти: радуй­ся, Анто­ние, отче наш.

Икос

Прис­но­сущ­на­го немер­ца­ю­ща­го све­та Свя­тыя Тро­и­цы насла­ди­ти­ся желая и сего ради четы­ре­де­ся­то­лет­ное вре­мя в еди­ной пеще­ре темне тебе затво­рив, отту­ду неис­хо­ден, отче, пре­был еси, дон­де­же тело твое чисто с душею Богу пред­ста­вил еси. Ото­ну­ду­же и по пре­став­ле­нии, яко жив, от Гос­по­да даро­ва­ния чудес при­ял еси, исце­ля­ти раз­лич­ныя болез­ни зле страж­ду­щих и бесы от чело­век при­хо­дя­щих изго­ни­ти. Тем­же молим тя: моли­ся, отче, сохра­ни­ти без вре­да оте­че­ство твое, град же и люди, да зовем ти: радуй­ся, Анто­ние, отче наш.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри Бого­муд­рии паче Создав­ша­го, но, огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся, пою­ще: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Пове­ле­ни­ем духов­на­го тво­е­го насто­я­те­ля, бла­женне Анто­ние, паки ко оте­че­ству тво­е­му посы­ла­емь быва­е­ши. Тем­же речен­ная тебе отцем, яко от Бога пове­ден­ная, сотво­рил еси, иде­же при­шед, отче, мно­гих души Гос­по­ду при­вел еси.

Свя­тей­ша­го места, пре­по­добне Анто­ние, яко дости­гл, мно­гих жити­ем тво­им уди­вил еси: выше бо чело­ве­ка вос­при­ем житие, имже мно­гих мир­ская пре­зи­ра­ти сотво­рил еси.

Свя­ти­те­ля Ила­ри­о­на пеще­ру яко обрет, тру­до­любне в ней пожил еси, пре­по­добне, в молит­вах и поще­ни­их, дон­де­же иную пеще­ру себе соде­лал еси, в ней­же спо­до­бил­ся еси гор­ня­го звания.

Бого­ро­ди­чен: Чело­ве­че­ския напа­сти и сове­ты, Чистая, разо­ри Боже­ствен­ны­ми молит­ва­ми Тво­и­ми и рабы Твоя изба­ви болез­нен­ных пре­гре­ше­ний, яко да Прис­но­де­ву Тя ублажаем.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи Рож­де­ство Бого­ро­ди­чо спас­ло есть; тогда убо обра­зу­е­мое, ныне же дей­ству­е­мое, все­лен­ную всю воздви­за­ет пети Тебе: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Вла­ды­ки тво­е­го Хри­ста, пре­по­добне Анто­ние, сми­ре­нию порев­но­вал еси и сего ради сми­рен­ное и жесто­кое житие воз­лю­бил еси, зем­на­го при­стра­стия огре­ва­я­ся. Тем­же поче­сти свя­тых спо­до­бил­ся еси и с ними пое­ши Гос­по­да во веки.

Твое пре­слав­ное успе­ние празд­ну­ю­щим, бла­женне, моли­ся изба­ви­ти­ся всем от раз­лич­ных напа­стей, да вси тебе про­слав­ля­ем, Анто­ние, и пре­воз­но­сим Гос­по­да во веки.

О нас мило­стив­но око, Анто­ние, про­сти­рай ко Вла­ды­це, чадо­люб­ное пока­зуя, и неот­луч­но от нас духом пре­бы­вай, пре­по­добне, яко­же обе­щал­ся еси, егда был еси с нами, да вси с тобою Хри­сту вос­по­ем: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Бого­ро­ди­чен: На моле­ние мое уми­ло­сер­ди­ся ныне и радость ми в печа­ли место даруй, да пою Тя, Вла­ды­чи­це, Сыну Тво­е­му вос­пе­вая: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земно­род­ный да взыг­ра­ет­ся, Духом про­све­ща­емь, да тор­же­ству­ет же Без­п­лот­ных умов есте­ство, почи­та­ю­щее свя­щен­ное тор­же­ство Бого­ма­те­ре, и да вопи­ет: радуй­ся, Все­б­ла­жен­ная Бого­ро­ди­це, Чистая Приснодево.

Анто­ния, древ­ле про­си­яв­ша­го, того житию вся­че­ски порев­но­ва­ти пот­щал­ся еси: он бо в пусты­ню един все­ли­ся, ты же в пеще­ре еди­на­го себе затво­рил еси и мно­ги­ми леты, отче, неис­хо­ден пре­был еси.

Печер­ско­му житию пер­во­на­чаль­ник и настав­ник, отче, был еси и тамо под­ви­зал­ся еси, яко без­п­ло­тен. Тем­же и Хри­стос даро­ва­ни­ем чудес обо­га­ти тя, преподобне.

Моею руку воз­де­я­ние при­и­ми, пре­по­добне, Вла­дыч­ней подо­бя­ся бла­го­сти, пре­зи­рая пре­гре­ше­ния: ты бо душу уяз­вил еси Хри­сто­вою любо­вию и Его Пре­чи­стыя Бого­ма­те­ре, Юже умо­ли спа­сти души наша.

Бого­ро­ди­чен: Рукою тво­ею, пре­по­добне Анто­ние, еже к Богу воз­де­я­ни­ем, пре­слав­но чудо­дей­ство­ва­ся: молит­ва­ми бо тво­и­ми огнь с Небе­се сво­ди­ши, во очи­ще­ние места хра­ма Пре­чи­стыя, Юже вси с тобою величаем.

Светилен

Житей­ское сла­до­стра­стие умерт­вил еси, Анто­ние, сла­ву же мало­вре­мен­ную познав, сея вско­ре отсту­пил еси, тес­ным путем изво­лив ходи­ти, веду­щим к рай­ско­му про­стран­ству. Тем­же моли­ся, Анто­ние, спа­сти­ся тебе почитающим.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки