Канон святому преподобному Иоанну Дамаскину


Преподобный Иоанн Дамаскин

глас 2

Песнь 1

Ирмос: Во глу­бине постла ино­гда фара­о­нит­ское все­во­ин­ство пре­ору­жен­ная сила, вопло­щ­ше­е­ся же Сло­во все­злоб­ный грех потре­би­ло есть: пре­п­ро­слав­лен­ный Гос­подь слав­но бо прославися.

Твоя похва­лы нача­ти хотя­щу ми, подаждь твой ныне глас медо­точ­ный, пре­по­добне, имже пра­во­слав­ную уяс­нил еси Цер­ковь пес­нь­ми, отче Иоанне, яже твою почи­та­ет память.

Яко мудр и ост­ро­умен судия, изряд­ней­ше сущих есте­ство смот­ряя, несто­я­щих предраз­су­дил еси веч­ну­ю­щая: при­вре­мен­ны­ми бо изме­нил еси пре­бы­ва­ю­щая, отче Иоанне, иде­же тя и ныне Хри­стос прослави.

Бого­ро­ди­чен: Пре­вы­ш­ши яви­ла­ся еси, Чистая, вся­кия тва­ри, види­мыя же и неви­ди­мыя, Прис­но­де­во: Зижди­те­ля бо роди­ла еси, яко­же бла­го­во­ли вопло­ти­ти­ся во утро­бе Тво­ей, Его­же со дерз­но­ве­ни­ем моли спа­сти пою­щия Тя.

Песнь 3

Ирмос: Про­цве­ла есть пусты­ня, яко крин, Гос­по­ди, язы­че­ская непло­дя­щая, Цер­ковь при­ше­стви­ем Тво­им, в ней­же утвер­ди­ся мое сердце.

Рас­то­чил еси богат­ство, Богу вза­им дая, тем­же тебе на Небе­сех уго­то­ва­ся Цар­ство; но и ныне воз­да­я­ние, Иоанне, при­ял еси многократное.

Пре­муд­ро­сти талант при­ем, деянь­ми укра­шая, уяс­нил еси, Иоанне, Цер­ковь Хри­сто­ву, его­же мно­го­усу­губ­ля­е­ши, и житие оставив.

Бого­ро­ди­чен: Чини уди­ви­ша­ся Анге­льстии, Пре­чи­стая, и чело­ве­че­ская устра­ши­ша­ся серд­ца о Рож­де­стве Тво­ем. Тем­же Тя, Бого­ро­ди­цу, верою чтим.

Кондак, глас 4

Пес­но­пис­ца и чест­на­го Бого­гла­голь­ни­ка, Церкве нака­за­те­ля и учи­те­ля и вра­гов сопро­ти­во­бор­ца Иоан­на вос­по­им: ору­жие бо взем — Крест Гос­по­день, всю отра­зи ере­сей пре­лесть и яко теп­лый пред­ста­тель к Богу всем пода­ет пре­гре­ше­ний прощение.

Икос

Цер­ков­но­му настав­ни­ку, и учи­те­лю, и жер­цу, яко таин­ни­ку неиз­гла­го­лан­ных, возо­пи­ем соглас­но: иже к Богу тво­и­ми молит­ва­ми отвер­зи уста наша и спо­до­би гла­го­ла­ти сло­ве­са уче­ний тво­их, ты бо Тро­и­це явил­ся еси сопри­част­ник, яко дру­гое солн­це обли­стая в мире, чуде­сы и уче­нии про­си­яв, яко Мои­сей, в законе Гос­под­ни поуча­я­ся все­гда, сло­вом и делом был еси све­тиль­ник и моля непре­стан­но всем пода­ти пре­гре­ше­ний прощение.

Песнь 4

Ирмос: При­шел еси от Девы не хода­тай, ни Ангел, но Сам, Гос­по­ди, вопло­щ­ся, и спасл еси все­го мя, чело­ве­ка. Тем зову Ти: сла­ва силе Тво­ей, Господи

Пове­ле­нию Хри­сто­ву пови­нув­ся, оста­вил еси мир­скую кра­со­ту, богат­ство, сла­дость, свет­лость, Его­же ради, взем твой крест, после­до­вал еси, Иоанне мудре.

Сооб­ни­щав обни­щав­ше­му Хри­сту чело­ве­че­ска­го ради спа­се­ния, спро­сла­вил­ся еси, яко­же Той обе­ща­ся, и сцар­ству­е­ши же прис­но­цар­ству­ю­ще­му, Иоанне.

Бого­ро­ди­чен: Тя, при­ста­ни­ще спа­се­ния и сте­ну необо­ри­му, Бого­ро­ди­це Вла­ды­чи­це, вси вер­нии вемы: Ты бо молит­ва­ми Тво­и­ми от бед избав­ля­е­ши души наша.

Песнь 5

Ирмос: Хода­тай Богу и чело­ве­ком был еси, Хри­сте Боже: Тобою бо, Вла­ды­ко, к Све­то­на­чаль­ни­ку, Отцу Тво­е­му, от нощи неве­де­ния при­ве­де­ние имамы.

Стра­хом Хри­сто­вым, отче, утвер­жда­емь к Боже­ствен­ней жиз­ни, плот­ское муд­ро­ва­ние все поко­рил еси духу, твоя, Иоанне, чув­ства очищая.

Очи­стив вся­кия сквер­ны тело, и ум, и душу тща­ли­во, Бого­муд­ре, зарю при­ял еси три­сол­неч­ную, Иоанне, свет­лы­ми тя бога­тя­щую даровании.

Бого­ро­ди­чен: Моли Тво­е­го Сына и Гос­по­да, Дево Чистая, пле­нен­ным избав­ле­ние от про­тив­на­го обсто­я­ния, на Тя наде­ю­щим­ся, мир­ное даровати.

Песнь 6

Ирмос: Во глу­бине гре­хов­ней содер­жимь есмь, Спа­се, и в пучине житей­стей обу­ре­ва­емь, но, яко­же Иону от зве­ря, и мене от стра­стей воз­ве­ди и спа­си мя.

Про­све­ти­вся Духа бла­го­да­тию, Боже­ствен­ных и чело­ве­че­ских зна­ни­ем вещей ясно обо­га­ти­вся, тре­бу­ю­щим, Иоанне, неза­вист­но пре­по­дал еси.

Подобне ликом Небес­ным, муд­ре, Цер­ковь пра­во­слав­но укра­сил еси, лико­сто­ян­ныя пес­ни при­гла­шая Тро­и­це Боговещанныя.

Бого­ро­ди­чен: Неис­ку­со­муж­но, Дево, роди­ла еси и веч­ну­е­ши Дева, явля­ю­щи истин­на­го Боже­ства, Сына и Бога Тво­е­го, образы.

Песнь 7

Ирмос: Бого­про­тив­ное веле­ние без­за­кон­ну­ю­ща­го мучи­те­ля высок пла­мень воз­нес­ло есть. Хри­стос же про­ст­ре Бого­че­сти­вым отро­ком росу духов­ную, Сый бла­го­сло­вен и препрославлен.

Рев­но­стию раз­жи­га­емь, бого­бор­ных ере­сей вся­кое зло­умие воз­ра­зил еси свет­лы­ми писа­нии, убе­лив всем ясно древ­ле сеян­ная, муд­ры­ми, о Иоанне, напи­сан­ныя тонко.

Теп­ле обли­чил еси зло­имен­ных уче­ни­ков Манен­та хуль­ное нече­стие, раз­вра­ти­ти поку­сив­ше­е­ся Цер­ковь Хри­сто­ву, сло­ве­сы и дог­ма­ты тво­и­ми, о Иоанне, яже счи­нил еси.

Бого­ро­ди­чен: Свя­тых свя­тей­шую пора­зу­ме­ва­ем Тя, яко Еди­ну рожд­шую Бога непре­мен­на­го, Дево несквер­ная, Мати без­не­вест­ная: всем бо исто­чи­ла еси вер­ным нетле­ние Боже­ствен­ным Рож­де­ством Твоим.

Песнь 8

Ирмос: Пещь ино­гда огнен­ная в Вави­лоне дей­ства раз­де­ля­ше Божи­им веле­ни­ем, хал­деи опа­ля­ю­щая, вер­ныя же оро­ша­ю­щая, пою­щия: бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Обли­чил еси яве, треб­ла­женне Иоанне, Несто­ри­е­во раз­де­ле­ние, Севи­ро­во сли­я­ние, еди­но­воль­ное пре­безу­мие, веру же еди­но­дей­ствен­ну сия­ние Пра­во­сла­вия всем обли­став концем.

Всея враг пле­ве­лы обыч­но ере­ти­че­ския в Церк­ви Хри­сто­ве, сего покло­не­ния отме­та­ти­ся во ико­нах чест­ных, но обре­те не дрем­лю­ща тя, все­б­ла­женне Иоанне, вся­кое семя злое искореняюща.

Бого­ро­ди­чен: Ты от Отца нераз­луч­на­го, во чре­ве бого­муж­но пожив­ша­го, без­се­мен­но зача­ла еси и неска­зан­но роди­ла еси, Бого­ро­ди­тель­ни­це Пре­чи­стая: тем­же Тя, спа­се­ние всех нас, исповедаем.

Песнь 9

Ирмос: Без­на­чаль­на Роди­те­ля Сын, Бог и Гос­подь, вопло­щ­ся от Девы, нам яви­ся, омра­чен­ная про­све­ти­ти, собра­ти рас­то­чен­ная. Тем Все­пе­тую Бого­ро­ди­цу величаем.

Научил еси вся цер­ков­ныя пети сыны пра­во­слав­но Еди­ни­цу в Тро­и­це Чест­ную, вопло­ще­ние же Сло­ва Боже­ствен­ное бого­сло­ви­ти яве, Иоанне, уяс­няя неудо­бо­по­стиж­ная мно­гим во Свя­щен­ных Писаниих.

Свя­тых чины пес­но­сло­вив, пре­по­добне, Чистую Бого­ро­ди­цу, Хри­сто­ва Пред­те­чу, таже апо­сто­лы, про­ро­ки с пост­ни­ки и муд­рыя учи­те­ли, пра­вед­ни­ки и муче­ни­ки, в тех ныне водво­ря­е­ши­ся скиниих.

Бого­ро­ди­чен: Чер­тог была еси иже паче ума вопло­ще­ния Сло­ва, Дево Бого­ро­ди­тель­ни­це, оде­я­на сла­вою доб­ро­де­те­лей и испещ­ре­на. Тем Тя, Все­не­по­роч­ная, Бого­ро­ди­цу возвещаем.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки