Канон Воскресный, глас 6


Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по без́дне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

Распросте́ртыма дла́ньма на кре­сте́, оте́ческаго испо́лнил еси́ благоволе́ния, благи́й Иису́се, вся́ческая. те́мже побе́дную песнь Тебе́ вси пои́м.

Стра́хом к Тебе́, я́ко рабы́ня, смерть повеле́на при­сту­пи́ Влады́це живо­та́, то́ю подаю́щему нам безконе́чный живо́т и воскресе́ние.

Бого­ро­ди­чен: Сво­е­го́ прие́мши Соде́теля, я́ко Сам вос­хо­те́, от безсе́меннаго Тво­е­го́ чре́ва, па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей вои́стинну яви́лася еси́, Влады́чица.

Песнь 3.

Ирмос: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Бо́га распина́ема пло́тию зря́щи тварь, растаява́шеся стра́хом: но содержи́тельною дла́нию нас ра́ди Распя́таго, кре́пко держи́ма бе.

Сме́ртию смерть разоре́на лежи́т окая́нная без дыха́ния: Живо­та́ бо не терпя́щи боже́ственнаго прираже́ния, умерщвля́ется кре́пкий, и да́руется всем воскресе́ние.

Бого­ро­ди­чен: Боже́ственнаго рож­де­ства́ Тво­е­го́, Чи́стая, вся́кий есте­ства́ чин превосхо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственне зача­ла́ еси́ во чре́ве, и ро́ждши пребыва́еши при́сно Де́ва.

Седален воскресен, глас 6:

Гро́бу отве́рсту, а́ду пла́чущуся, Мари́я вопия́ше ко скры́вшимся апо́столом: изыди́те виногра́да де́лателие, пропове́дите воскресе́ния сло́во: воскре́се Госпо́дь, подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Преднапису́ет Гедео́н зача́тие, и сказу́ет Дави́д рож­де­ство́ Твое́, Богоро́дице: сни́де бо я́ко дождь на руно́, Сло́во во чре́во Твое́, и про­зяб­ла́ еси́ без се́мене, зем­ле́ свята́я, ми́рови Спасе́ние, Хри­ста́ Бо́га на́шего, Благода́тная.

Песнь 4.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Дре́во про­цве­ло́ есть, Хри­сте́, и́стинныя жи́зни: крест бо водрузи́ся, и напое́н быв кро́вию и водо́ю от нетле́ннаго Тво­е­го́ реб­ра́, живо́т нам прозябе́.

Не кто­му́ змий мне ло́жне обоже́ние подлага́ет: Христо́с бо богоде́латель челове́ческаго есте­ства́, ны́не невозбра́нно сте­зю́ живо­та́ мне отве́рзе.

Бого­ро­ди­чен: Я́ко вои́стинну неизвеща́нна и непостижи́ма, я́же Тво­е­го́ боголе́пнаго, Богоро́дице, суть рож­де­ства́, су́щим на зем­ли́ и на небе­си́, Присноде́во, та́инства.

Песнь 5.

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́треннюющих Ти ду́ши любо́вию оза­ри́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Уступа́ют мне херуви́ми ны́не, и пла́менное ору́жие, Влады́ко, пле­щи́ мне дае́т, Тя ви́девше, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, разбо́йнику путь сотво́ршаго в рай.

Не кто­му́ бою́ся, е́же в зе́млю, Влады́ко Хри­сте́, возвраще́ния: Ты бо от зем­ли́ мя возве́л еси́ забве́нна, благоутро́бия ра́ди мно́гаго, к высо­те́ нетле́ния воскресе́нием Твои́м.

Бого­ро­ди­чен: И́же Богоро́дицу Тя от души́, Влады́чице ми́ра блага́я, испове́дающих спа­си́: Тебе́ бо предста́тельство непобори́мое и́мамы, и́стинную Богороди́тельницу.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Тво­е­му́ прите́к, вопию́ Ти: воз­ве­ди́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

Распина́емь, Влады́ко, гвоздь­ми́ у́бо, кля́тву ю́же на нас потреби́л еси́: / копие́м же пробода́емь в реб­ро́, ада́мово рукописа́ние растерза́в, мир свободи́л еси́.

Ада́м низведе́ся, ле́стию запя́т быв, ко а́дове про́пасти: но и́же естество́м Бог же и ми́лостив, сшел еси́ на взыска́ние, и на ра́му поне́с, совоскреси́л еси́.

Бого­ро­ди­чен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая челове́ком ко́рмчию Го́спода, / страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое уто­ли́ смуще́ние, и тиши­ну́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Кондак, глас 6:

Живонача́льною дла́нию уме́ршия от мра́чных удо́лий, Жизнода́вец воскреси́в всех Христо́с Бог, воскресе́ние пода­де́ челове́ческому ро́ду: есть бо всех Спаси́тель, Воскресе́ние и Живо́т, и Бог всех.

Икос:

Крест и погребе́ние Твое́, Жизнода́вче, воспева́ем ве́рнии, и покланя́емся, я́ко ад связа́л еси́, Безсме́ртне, я́ко Бог всеси́льный: и ме́ртвыя совоскреси́л еси́, и вра­та́ сме́ртная сокруши́л еси́, и держа́ву а́дову низложи́л еси́, я́ко Бог. Те́мже земноро́днии славосло́вим Тя любо́вию, воскре́сшаго, и низложи́вшаго вра́жию держа́ву всепа́губную, и всех воскреси́вшаго в Тя ве́ровавших, и мир изба́вльшаго от стрел змии́ных, и от пре́лести вра́жия, я́ко Бог всех.

Песнь 7.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля уве­ща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Рыда́ющее во стра́сти Твое́й со́лнце, во мрак облече́ся, и во дни по всей, Влады́ко, зем­ли́ свет поме́рче, вопия́: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Облеко́шася Хри­сте́ схожде́нием Твои́м во свет преиспо́дняя, пра́отец же весе́лия испо́лнь, яви́ся ликовству́я, взыгра́ся, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Бого­ро­ди­чен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, свет воз­сия́ всей вселе́нней све́тлый: Зижди́теля бо Ты всех роди­ла́ еси́ Бо́га, Его́же про­си́, Всечи́стая, нам низпосла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.

Песнь 8.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся бо твори́ши, Хри­сте́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Иуде́йския дре́вле пророкоуби́йцы лю́ди, богоуби́йцы за́висть ны́не соде́ла, Тебе́ на крест возне́сшия, Сло́ве Бо́жий: Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Небе́снаго кру́га не оста́вил еси́, и во ад соше́д, все­го́ совоздви́гл еси́ / лежа́щаго во гно́ищи, Хри­сте́, челове́ка, Тя превознося́ща во вся ве́ки.

Бого­ро­ди­чен: От Све́та Светода́вца Сло́ва зача­ла́ еси́, и ро́ждши неизрече́нно Сего́, просла́вилася еси́: Дух бо в Тя, Отрокови́це, Бо́жий всели́ся. Те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́ же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Страсте́й неприча́стен Ты пребы́л еси́, Сло́ве Бо́жий, пло́тию приобщи́вся страсте́м: но реши́ши от страсте́й челове́ка, страсте́м быв страсть, Спа́се наш: еди́н бо еси́ безстра́стен, и всеси́лен.

Тлю сме́ртную прие́м, тле́ния соблю́л еси́ те́ло Твое́ невку́сно, Твоя́ же животворя́щая и боже́ственная, Влады́ко, душа́, во а́де не оста́влена бысть: но я́коже от сна воскре́с, нас совоздви́гл еси́.

Тро­и­чен: Бо́га Отца́, Сы́на собез­на­чаль­на, вси чело­ве­цы уст­на­ми у́бо чисты­ми сла́вим, неиз­ре­чен­ную же и пре­слав­ную Ду́ха Все­свя­та­го силу чтим: еди­на бо еси́ все­силь­ная Тро­и­ца неразлучная.

Стихиры воскресны, глас 6.

Побе́ду име́я, Хри­сте́, ю́же на а́да, на Крест возше́л еси́: да во тьме сме́рти седя́щия воскреси́ши с Собо́ю, И́же в ме́ртвых Свобо́дь, Источа́яй живо́т от Сво­е­го́ све́та, Всеси́льне Спа́се, поми́луй нас.

Днесь Христо́с смерть попра́в, я́коже рече́, воскре́се, и ра́дование мíрови даро­ва́, да вси взыва́юще, песнь та́ко рцем: Исто́чниче жи́зни, Непристу́пный Све́те, Всеси́льне Спа́се, поми́луй нас.

Тебе́, Го́споди, Су́щаго по всей тва́ри, гре́шнии ка́мо бежи́м? На Небе­си́ Сам живе́ши, во а́де попра́л еси́ смерть. Во глу­би­ны́ морски́я? Та́мо рука́ Твоя́, Влады́ко. К Тебе́ прибега́ем, Тебе́ припа́дающе мо́лимся: / Воскресы́й из ме́ртвых, поми́луй нас.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? Кто ли не воспое́т Тво­е­го́ Пречи́стаго Рож­де­ства́? Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, неизрече́нно вопло́щься, естество́м Бог сый, и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, не во двою́ лицу́ Разделя́емый, но во Двою́ Есте­ству́ несли́тно Познава́емый. Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, поми́ловатися душа́м на́шим.

Молитва

Благодари́м Тя, Го́споди Бо́же наш, о всех благодея́ниих Твои́х, я́же от пе́рваго во́зраста до настоя́щаго в нас, недосто́йных, бы́вших, о и́хже ве́мы и не ве́мы, о явле́нных и неявле́нных, я́же де́лом бы́вших, и сло́вом: возлюби́вый нас, я́коже и Единоро́днаго Тво­е­го́ Сы́на о нас да́ти изво́ливый. Сподо́би и нас досто́йны бы́ти Тво­ея́ люб­ве́. Даждь сло́вом Твои́м му́дрость и стра́хом Твои́м вдох­ни́ кре́пость от Тво­ея́ си́лы, и а́ще что хотя́ще или́ не хотя́ще согреши́хом, про­сти́, и не вме­ни́ и сохра­ни́ ду́шу на́шу свя́ту, и предста́ви ю́ Тво­е­му́ Престо́лу, со́весть иму́щу чи́сту, и коне́ц досто́ин человеколю́бия Тво­е­го́. И помя­ни́, Го́споди, всех призыва́ющих и́мя Твое во и́стине: помя­ни́ всех, бла́га или́ сопроти́вная нам хотя́щих: вси бо челове́цы есмы́, и всу́е всяк челове́к. Те́мже мо́лимся Тебе́, Го́споди: пода́ждь нам Тво­е­го́ благоутро́бия ве́лию ми́лость.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки