Каноны преподобному Симеону Мироточивому, Хиландарскому

Глас 4


p1b9e57pg3e531vh3qp311961tl94 - Каноны преподобному Симеону Мироточивому, Хиландарскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ли́цы изра́ильтестии невла́жными стопа́ми по́нт чермны́й и вла́жную глу­би­ну́ прогна́вше, вса́дники триста́ты вра­ги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

При­пев: Преподо́бне о́тче Симеóне, моли́ Бо́га о на́с.

Фесви́тянина ре́вностию сту́дныя е́реси потреби́л еси́, с ни́миже ко Хри­сту́ моли́твами твои́ми сту́дныя моя́ по́мыслы потреби́ти моли́ся. Я́ко да воз­мо­гу́ дерзнове́нно похвали́ти тя́, Симео́не Богоно́се присноблаже́нне.

Егда́ сия́нием Пресвяты́я Тро́ицы, преподо́бне о́тче, озари́вся, е́реси мра́к оста́вив, лю́ди твоя́ возве́л еси́ от тьмы́ неве́дения во све́те Богоразу́мия, Симео́не Богоно́се и присноблаже́нне.

О Бо́зе ве́рою возмога́я, ерети́ческое шата́ние низложи́л еси́, и ро́г ве́рных Це́ркве возне́сл еси́, Хри­ста́ Отцу́ Сы́на Единосу́щна, и Ду́ху равноче́стна, Тро́ицу Нераздели́мую во еди́ном Боже­стве́ лю́ди твоя́ чести́ научи́л еси́.

Богоро́дичен: Добро́тою благода́ти преукраше́нная, Богора́дованная, О́тчее Сло́во пло́тию я́вльшееся, за благосе́рдие неизрече́нное, па́че ума́ и сло́ва, Благослове́нная, роди­ла́ еси́: пребы́вши Де́вою по рож­де­стве́, Нескве́рная.

И́н. гла́с 8.

Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пре­се­че́ и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, лю́таго вра­га́ вода́ пото­пи́ и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Сло́во ра́зума пода́ждь ми́, Безнача́льне Сло́ве, и́маши бо бога́тство милосе́рдия безчи́сленных Твои́х суде́б, да и а́з душе́внаго мра́ка избе́гнув, скве́рну же ума́ очи́стив, досто́йно вос­пою́ Тво­е­го́ уго́дника.

Богосве́тла тя́ свети́льника позна́хом, све́том Богоразу́мия лю́ди твоя́, Симео́не о́тче, озари́вша и тьму́ е́реси отгна́вша пе́рвее, ны́не же ми́ром моще́й твои́х вся́ облагоуха́еши. Те́м светоно́сную твою́ па́мять пра́зднуем.

Исправле́нием ве́ры, о́тче, просия́в, реку́ ми́лостыни из се́рдца тво­е­го́ ни́щим источи́л еси́, отню́дуже ми́ра исто́чники излива́еши: и́хже струи́ веселя́т гра́д Бо́жий, твою́ це́рковь: в не́йже твою́ па́мять пра́зднуем.

Ра́ка моще́й твои́х, Симео́не, кла́дезь яви́ся исцеле́ния, источа́ющи ми́ро благоуха́ния, и́мже се́рдце мое́ омы́й, молю́ся ти́, благоуха́ние показу́я Хри­сту́, и у́м мо́й обве­се­ли́ твою́ светоно́сную па́мять воспева́ти.

Я́ко два́ свети́ла ве́рою лю́ди своя́ просвети́сте, чуде́сными блиста́ньми, сло́ва пропове́данием мра́к е́реси от ни́х отгна́вше, и ны́не пога́н нахо́да и вся́кия ско́рби моли́твами ва́шими, Са́вво и Симео́не, си́х изба́вите.

Богоро́дичен: Це́рковь пресве́тлую Бо́жию ве́дый Тя́, все́х тва́рей вои́стинну вы́шшую, Симео́н, Тво́й уго́дник, Богома́ти, све́тлу на зем­ли́ це́рковь во Твою́ сла́ву воздви́же, Чи́стая, в не́йже чи́стыми гла́сы блажа́щия Тя́ спаса́й.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною му́дростию, Хри­сте́, не́сть бо свя́т па́че Тебе́, Человеколю́бче.

О благоче́стии зави́дим, бра́тнею не́навистью в темни́це затворя́ешися, иде́же о́бразом му́ченика Гео́ргия А́нгел, о́тче, явля́ется ти́, тя́жкия око́вы от тебе́ растерза́я, и от смертоно́сныя я́мы, Симео́не, изве­де́ тя́.

Суему́дренный пла́ча досто́ин, о твое́й люб­ви́ негоду́я, Ка́ин нра́вом, па́ки уби́ти тя́ покуси́ся, мно́жество иноплеме́нных на тя́ совокупи́в. И́х же, о Го́споде возмога́я, копие́ обраща́я, Симео́не, низложи́л еси́.

И́же на тя́ се́ти угото́вав, в ни́х подо́бно увяза́ет, Бо́гу ме́сть свою́ на не́м отда́вшу; и я́коже дре́вле мо́рем фарао́на, и сего́ ре́чными вода́ми пото­пи́, тебе́, о́тче, прославля́я досто́йно, я́ко на него́ упова́вша.

Богоро́дичен: Еди́на Ты́ поро́ка не прича́стна и скве́рны не иму́щи, Де́во Чи́стая, поко́ище же па́че яви́лася еси́ Небе́сных бла́г, в Тя́ бо всели́ся Христо́с, доброде́тели вся́ святы́ня Пренепоро́чная. Его́же моли́ поро́ка на́с изба́вити моли́твами Твои́ми.

И́н.

Ирмо́с: Утвержде́н в нача́ле Небе­са́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый на ка́мени мя́, Хри­сте́, за́поведей Твои́х утвер­ди́ я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Блаже́н му́ж Дави́дом пе́рвее нарече́ся и на́ми ны́не похваля́ем, сове́та нечести́вых Симео́н неприе́м и пути́ беззако́нных уклони́вся, зако́ну же Госпо́дню поуча́яся, дре́во плодови́то насади́вся. Ду́ха благода́тию напая́емь.

Пло­ды́ доброде́телей, благоуха́ния Де́лателю Хри­сту́ приноша́я, яви́лся еси́, от Него́же благода́ть прие́м, ми́ро ны́не источа́еши, просвети́вшися же па́мять твоя́, во ве́ки просла́вися, Симео́не Богоно́се, похва­ло́ лю́дем твои́м.

Псало́мски я́ко фи́никс ве́рою, Симео́не, во Хри­сте́ процве́л еси́, и я́ко ке́др благоче́стием ча́да твоя́ умно́жил еси́, и ми́ром моще́й твои́х умаща́я, твою́ па́мять любо́вию пою́щих.

Все́х кра́сных ми́ра чу́вствия преше́д смы́слом, о́тче, Богому́дрым, к вы́шней жи́зни умо́м преложи́вся, иде́же ны́не со А́нгелы весели́шися и ми́ра тво­е­го́ исто́чники лю́ди твоя́ ра́достно напая́еши.

Све́ту вели́кому предстоя́ще и отону́дными заря́ми осия́еми, и пребога́тыми ле́потами сия́юще, ду́ши ра́б свои́х, Симео́не и Са́вво, просвети́те, е́же воспе́ти светоно́сную ва́шу па́мять досто́йно.

Богоро́дичен: Дои́ши млеко́м все́х, Де́во, Пита́теля, рожде́ннаго без тли́ из пречи́стаго Тво­е­го́ те́ла, и держи́ши на руку́ вся́ Содержа́щаго, и сокруше́нных тле́ю па́ки назида́юща: и на́с в ве́ре не подви́жимых назда́ти, моли́ся.

Седа́лен, гла́с 8.

Други́й Авраа́м нра́вом и де́лы яви́лся еси́, ми́лостию и ве́рою украша́лся, оте́чества и ро́да изше́л еси́ Бо́га послуша́нием, и в страна́х чужды́х уго́дно Тому́ пожи́л еси́. Те́м и Авраа́мле прича́стие тебе́ дарова́ся, иде́же ны́не восприе́мля, ра́дуешися, и ра́ка моще́й твои́х источа́ет ми́ро исцеле́ния, твоя́ сыны́ веселя́щи, пою́щия тя́: Симео́не о́тче Богоно́се, моли́ Хри­ста́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Егда́ прии́дет суди́ти всю́ зе́млю все́х Влады́ка и Творе́ц, овца́м мя́ сопри­чти́ десны́м осужде́ннаго, и кроме́шния тьмы́ и вся́каго муче́ния Тво­е­го́ непотре́бнаго раба́ исхи­ти́, молю́ся, да благода́рно велича́ю бога́тство Тво­ея́ бла́гости, Богоро́дице Всенепоро́чная, и вопию́ Ти́, ра́дуяся: моли́ся Хри­сту́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние да́ти мне́, Тебе́ бо и́мам наде́жду ра́б Тво́й.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Люб­ве́ ра́ди, Ще́дре, Тво­е­го́ о́браза на Кре­сте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы, Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Неразде́льным Све́том Боже­ства́ Трисве́тлыя Тро́ицы, Симео́не, лю́ди твоя́ осия́нием просвети́л еси́. Е́юже, о́тче, возмога́я, во́лки-еретики́ отгна́л еси́, вопия́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Еди́нством ве́ры и наде́жды, и люб­ве́ сою́зом ду́шу твою́, преподо́бне, име́я утвержде́нну, ми́лостив и пра́в се́рдцем яви́лся еси́: и сего́ ра́ди я́ко пра́веднику све́т и́стины воз­сия́ тебе́ и того́ супру́гу весе́лие.

Добро́ты вожделе́в недомы́слимыя, я́же в житии́ до́бре устро́ив, све́рстники же и ча́да оста́вив, бога́тство и ца́рство, о́тче, преоби́дев, крестоно́сно пусты́ню насле́довал еси́, и с сы́ном упраздни́вся, вопия́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Ожи­ви́ мя́ Еди́на Засту́пнице ве́рных, Ты́ бо Ма́ти Бо́га была́ еси́, Твор­ца́ же и Соде́теля, прие́мша на́ш о́браз, Пренепоро́чная, и спа́сшаго от тли́ и сме́рти, и сла́вою Бо́жиею просла́вльша.

И́н.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Тво­е­го́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Авраа́ма странноприя́тием подо́бяся, И́ова ми́лостивное нищелю́бие подража́я, о́ко слепы́м, и нога́ хромы́м, оте́ц си́рым, и все́м ми́лование яви́лся еси́, и па́че си́х изя́щнейшая взыска́л еси́.

Ю́ношеское соверше́ние возлюби́в, бога́тство твое́ ни́щим разда́л еси́, и ца́рство оста́вив, Хри­сту́ после́довал еси́. Те́мже на Небесе́х сокро́вище тебе́ дарова́л е́сть, отону́дуже бога́тство, ми́ро, Симео́не, источа́еши.

От благоутро́бнаго тво­е­го́ се́рдца, бога́тою руко́ю, е́же к ни́щим, ми́ро ны́не истека́ет, лю́ди твоя́ умаща́я, преподо́бне, твоя́ доброде́тели похваля́ющия: возме́здна бо бы́ша тебе́, о́тче, пе́рвым втора́я.

Я́ко ра́йский кри́н, ве́рою процве́л еси́, и я́ко ма́слина, ми́лость источа́я яви́лся еси́, и я́ко ши́пок та́йный, процве́л еси́ поще́нием: сего́ ра́ди благово́ния и честна́го ми́ра це́рковь твою́ исполня́я, благоуха́еши лю́ди твоя́.

Тле́емыя сла́вы кра­со­ту́ возненави́девше, ми́ра и миродержа́ния мы́слию Богому́дрою избежа́вше, и в пусты́ни поще́нием просве́щшеся Симео́не и Са́вво, па́мять ва́шу пою́щих моли́твами ва́шими озари́те.

Богоро́дичен: По́мощь имени́ту обре́тше Тя́, Богоро́дице, Са́вва и Симео́н, Твои́ уго́дницы, ересе́й хра́мы разо́рше и Це́ркви в сла́ву все́х Бо́га Сы́на Тво­е­го́ воздвиго́ша в ни́х, Чи́стая Влады́чице, Засту́пницу христиа́н Тебе́ пою́щих спаса́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бо́г, ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы и к све́ту у́мному вознося́й Мое­го́ Божества́.

Сла́вен в житии́ земна́го ца́рствия, бога́тством и сла́вою яви́лся еси́ и сие́ по́стническим измени́в, Хри­ста́ Царя́, на зем­ли́ вопло́щшагося нище­те́, о́тче, уподо́бился еси́, те́м мно́гими тя́ дара́ми обогати́л е́сть.

Теку́щими нестоя́тельными стоя́щая и ве́чнующая и вре́менными тле́нными Небе́сная измени́в, иде́же со А́нгелы лику́я ра́дуешися, о на́с, и́же твою́ па́мять, Симео́не, соверша́ющих моли́ся.

О до́брыя ку́пли тво­ея́ и прему́драго премене́ния! погиба́ющим бога́тством ве́чное искупи́л еси́ и ни́жнее вла́стию вы́шнее Ца́рство измени́в в не́мже ны́не, о́тче, веселя́ся, ко Хри­сту́ о на́с моли́ся.

Богоро́дичен: И́стинную Тя́ Богоро́дицу све́мы, Пречи́стая Влады́чице, и из Тебе́ ро́ждшагося Бо́га Сло́ва ве́дуще, во двою́ суще­ству́ пропове́дуема и во́ли самовла́стно познава́ему, Хри­ста́ Бо́га, Ма́терь Богоневе́стная.

И́н.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Тво­е­го́, Све́те Незаходи́мьй и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́ окая́ннаго но обра­ти́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви молю́ся.

Упраздни́теся и разуме́йте, Дави́дом услы́шав, я́ко А́з е́смь Бо́г, Бо́га глаго́люща, ца́рство мяте́жное, Симео́не, оста́вив в пусты́ни поще́нием упраздни́лся еси́, я́ко подо́бне разуме́ти Бо́га и от Него́ разуме́тися.

Свети́льника мы́сленно пресве́тла лю́дие твои́ получи́вше тя́ весели́мся, Боже́ственною бо ве́рою тобо́ю просвеща́еми и ми́ром святы́х твои́х моще́й, Симео́не, облагоуха́еми обога́щшеся ра́дуемся.

Услы́шахом твоя́ ди́вная пе́рвее сла́вы ца́рствия преоби́дение, ны́не же пресла́вная ви́дим чуде­са́ стенапи́санное бо тво­е­го́ о́браза подо́бие, от суха́го ва́ра моще́м подо́бно ми́ро источа́ет.

Таково́ю сла́вою просла́ви тя́, таковы́ми чуде­сы́ уди­ви́ тя́, таковы́я по́чести даро­ва́ тебе́ на зем­ли́, И́же бога́тыя да́ры дае́т, Христо́с, лю́бящим Его́ в Небе́сных, о́тче, и́хже о́ко не ви́де, кто́ дово́лен изглаго́лати.

К живо­ту́ нестаре́ющемуся и ра́дости нетле́нней к весе́лию вои́стинну па́че ума́, Симео́не и Са́вво, преста́вистеся де́тельным бо любому́дрием веще́ственных отбе́гше, невеще́ственная получи́сте.

Богоро́дичен: Стра́нное Твое́ зача́тие, Отрокови́це, стра́нное и стра́шно, е́же па́че ума́, Чи́стая, Твое́ рож­де­ство́, устра́ншееся дре́вле от Бо́га челове́ческое суще­ство́ Тому́ собира́ющи, Вла́дычице, и добро́ту пе́рвую назида́ющи.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бу́ря мя́ мно́гих согреше́ний мои́х потопля́ет и изнемога́ет ду́х мо́й, но Ты́, Го́споди, я́ко Ми́лостив, сше́д, воз­ве­ди́ живо́т мо́й.

Нау́чен вы́шнею, Симео́не, прему́дростию, и ни́жняя презре́в я́ко несу́щая, в пусты́ни поще́нием всели́лся еси́, Бо́гу же при́сно испове́даяся и к Нему́, о́тче, любо́вию прилепля́яся, ра́достно пожи́л еси́.

Иску́сен в житии́ земно́му во́инству, на супоста́ты побе́ды мно́гия поста́вив, и во и́ночестве смире́нием и моли́твами бесо́в пол­ки́ мы́сленно победи́л еси́, Симео́не о́тче, во обо́их хва́лим.

Па́че у́мныя сла́вы ра́йские добро́ты наслажде́ния и све́та разу́мнаго су́щия ра́дости наде́ждею, о́тче, увеселя́ем, в пусты́ни усе́рдно с сы́ном пожи́л еси́. Те́м у Хри­ста́ во ве́ки с ни́м, Симео́не, ра́дуешися.

Богоро́дичен: О на́с моли́ Сы́на Тво­е­го́, Го́спода же и Бо́га, Чи́стая Влады́чице, вседержи́тельною си́лою вся́ нося́щаго, и в не́мощное пло́ти из Тебе́ обле́кшася, Де́во Всенепоро́чная, на благодея́ние челове́ков Человеколю́бец.

И́н.

Ирмо́с: Моли́тву про­лию́ ко Го́споду и Тому́ воз­ве­щу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на, от тли́, Бо́же, воз­ве­ди́ мя́.

От мно́гих служи́мь, послужи́ти изво́лил еси́, от пребога́та убо́г хотя́ бы́ти вои́стинну, о́тче, до́брою изме́ною измени́вся, псало́мски подо́бно рещи́: сия́ изме́на десни́цы Вы́шняго.

Хра́м себе́ Бо́гу сотвори́в, це́рковь Того́ Ма́тере с сы́ном в Горе́ святе́й воздви́гл еси́, ю́же и облагоуха́л еси́ ми́ром свята́го тво­е­го́ те́ла. Я́же ны́не благоле́пием, сы́ны твои́ми украша́ема, гро́б тво́й обновля́ет, па́мять твою́ пра́зднующих.

Де́лы доброде́телей живонача́льное де́йство от Живонача́льныя Тро́ицы прие́м, ме́ртвость гро́ба, забве́ния хода́тая, я́ко животоча́щ ны́не явля́еши: не потаи́ бо твои́х исправле́ний, Симео́не, струя́ми ми́ра твоего́.

Благода́ть вседе́тельная Ду́ха пе́рвее селе́ние в тебе́ обре́тши, ны́не ра́ку моще́й твои́х осеня́ющи, ми́ра издаю́щую кла́дязь, сию́ соде́ла; от него́же благода́ть, блажа́ще тя́, почерпа́ем, Симео́не преподо́бне, и и́ноков украше́ние.

Непрекло́ннии стол­пи́ Це́ркве Христо́вы, Симео́не и Са́вво яви́стеся: вы́ бо я́ко пе́рсть, е́реси попра́вше, лю́ди своя́ возвы́систе к ве́ре благоче́стия. Те́м А́нгелом согра́ждане бы́сте, воспева́юще с ни́ми: Свя́т, Свя́т, Свя́т Оте́ц и Сы́н, и Ду́х Святы́й.

Богоро́дичен: И́же манове́нием вся́ содержа́й и ца́рствуяй ве́ки все́ми Христо́с Бо́г, из Тебе́, Богома́ти, воплоти́ся, безстра́стен Сы́й Божество́м, мене́ ра́ди Кре­сту́ сочта́ся, Его́же стра́сти жела́юще Твои́ уго́дницы, ца́рство земно́е оста́вльше, по́стнически Тому́ сраспя́шася.

Конда́к, гла́с 6.

А́нгельское возлюби́в на зем­ли́ житие́, миродержа́ние и ми́р оста́вив, поще́нием Хри­сту́, Симео́не, после́довал еси́, к Нему́же лю́бящих тя́ апо́стольски наста́вил еси́, вопия́: возлюби́те Бо́га, я́коже О́н воз­лю­би́ на́с.

И́кос:

И́же до распя́тия и сме́рти на́с ра́ди Смири́вшагося, кре́ст, поще́нием смири́вся, о́тче, поне́сл еси́, и те́м, хва́лящагося престо́л сво́й утверди́ти на о́блацех, я́коже на го́рдаго до́блественне подви́гся, низложи́л еси́. Те́м вель­ми́ тя́ просла́ви Христо́с, Вели́кий Дарода́тель: Ему́же ны́не пред­стоя́, помина́й, я́ко отечестволю́бец, и от нападе́ния проти́вных ста́до твое́ соблюда́й неразсыпа́емо и, умаща́я ми́ром, твоя́ лю́ди знамена́й, губи́теля ду́ш бежа́ти от ни́х творя́й, Симео́не, моли́твами твои́ми, апо́стольски же наставля́я и вопия́ лю́бящим тя́: возлюби́те Бо́га, я́коже О́н воз­лю­би́ на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Ю́ношески в ста́рости те́сный пу́ть ше́ствовати изво́лив, к простра́нству рая́ и дре́ва живо́тнаго дости́гл еси́, иде́же ны́не наслажда́ем ра́дуешися, и на́м си́х дости́гнути ко Хри­сту́, Симео́не, моли́ся.

Ты́ на зем­ли́ ни́щим Бо́га, о́тче, взаимова́в, И́же тебе́ в Небе́сных преподо́бных и пра́ведных прича́стие даро­ва́, я́ко ревни́телю и́х на зем­ли́ бы́вшу, А́нгелом равноче́стна тя́ устро́и.

Его́же за́поведи соблюда́я, Хри­ста́, любо́вию просвеща́ем, све́тлая ми́ра оста́вив, мол­вы́ же пусты́нею жите́йския избежа́в, и о Го́споде, о́тче, поуча́яся, преми́рную тиши­ну́ получи́л еси́.

Богоро́дичен: О вы́ше ума́ Твои́х похва́л, Пречи́стая Де́во! Я́ко Бо́га заче́нши, Соде́теля же Твор­ца́ и Го́спода: те́мже ро́ди вси́ челове́честии и Безпло́тных умо́в чинонача́лия Тя́ блажа́т, и мы́ вси́ я́ко Ма́терь Бо́жию непреста́нно Тя́ сла́вим.

И́н.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не ино­гда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Разумева́я на ни́ща и убо́га, бла́г му́ж ми́луяй и дая́ яви́лся еси́, и бла́гости Бо́жия сподо́бився, благи́х зе́млю насле́довал еси́: отону́дуже и на́с ны́не, Симео́не, весели́ши, облагоуха́я струя́ми ми́ра твоего́.

Вседу́шно Хри­ста́ возлюби́в и Того́ за́поведи соблюда́я, я́ко реко́ю, благоутро́бием изсо́хших нището́ю бога́тно напои́л еси́. Те́м твою́ па́мять возвели́чил е́сть и ра́ку моще́й твои́х ми́ром, о́тче, обогати́л е́сть.

В пещи́ пла́менем ро́су источи́вый, и из суха́го жез­ла́ цве́т израсти́вый, ди́вен в де́лех Свои́х Госпо́дь: и тво­е­го́ о́браза стенопи́санное подо́бие, из суха́го ва́ра, Симео́не, миропрозяба́ющее яви́л е́сть.

Безме́рным твои́м смире́нием, безме́рно хвало́ю вы́сящагося на зем­ли́ го́рдаго смири́л еси́. Ны́не щито́м моли́тв твои́х от ко́зней его́ лю́ди твоя́, Симео́не, защища́й, ма́стию ми́ра тво­е­го́ знамену́я пою́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Све́тло отцы́ пе́рвее ва́ше житие́ светле́йше же ны́не па́мять и честне́йши: сокро́вище бо бла́гости и до́м ми́лости яви́стеся, и пе́рвыя бла́гости суще­ства́ сподо́бистеся, Симео́не и Са́вво, и́стинно ублажа́еми и досто́йно хвали́ми.

Богоро́дичен: О́гненными блиста́нии про­све­ти́ омраче́нное мое́ се́рдце, ро́ждшая на зем­ли́ Восто́ка мы́сленнаго Со́лнце, И́мже просвети́вшеся Твои́ служи́тели, Са́вва и Симео́н Богома́ти, лю́ди своя́ на за́паде озари́ша и научи́ша пе́ти: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х, Всеси́льне, посре­де́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́ благослови́те, по́йте, Го́спода.

Чу́вственных добро́т я́ко со́ния избежа́в, и мы́сленных получи́ти вожделе́в, в Го́ру святу́ю вше́л еси́, Симео́не, сы́на наста́вника по́двигом духо́вным име́я, жела́емых непогреши́л еси́.

Еди́наго жела́я к жи́зни веду́щаго пути́, ми́ра кра́сных мимоте́кл еси́. Те́м преми́рное насле́дие стяжа́л еси́, отону́дуже просвети́л еси́ ду́ши пою́щих тя́, просвеще́ния неизрече́ннаго, Симео́не, сподобля́емь.

Со́лнце на зем­ли́ доброде́телию сы́на тво­е­го́ обре́т, того́ сло­ве­сы́, о́тче, просвеща́емь, звез­да́ светле́йшая яви́лся еси́. С ни́м же пред­стоя́ Хри­сту́ Бо́гу, о на́с, хва́лящих ва́шу па́мять, отцы́, моли́теся.

Богоро́дичен: И́же Отцу́ Единоро́днаго и от небы­тия́ О́тчим сове́том вся́ческая соста́вившаго, Сло́ва Бо́жия Безнача́льна Боголе́пно роди­ла́ еси́, пло́тию бы́вшаго на́с ра́ди Челове́ка. Сего́ ра́ди Тя́, Богороди́тельницу, правосла́вно му́дрствуем.

И́н.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно раз­жже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Твор­цу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко у́тро, я́ко со́лнце па́мять твоя́ воз­сия́, просвеща́ющи серд­ца́ ве́рных, ты́ бо све́та и дне́ яви́лся еси́ насле́дник, иде́же, о́тче, водворя́яся ны́не, помина́й твою́ па́мять блажа́щих, и пою́щих: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Село́ мы́сленное, ду́шу твою́, к ни́щим ми́лостию посе́яв, угобзи́вшияся ти́ пло­ды́ живо́тныя в ве́чных жи́тницах собра́л еси́, и от оби́лия Небе́снаго тво­е­го́ бога́тства, ми́ром на зем­ли́ благово́нным сы́ны твоя́ украша́еши.

Прекра́сный душе́ю тво́й, о́тче Са́вво, любе́зный, друга́го тя́ патриа́рха, я́ко пе́рваго Ио́сиф, но́ваго на́м Изра́иля прино́сит, не от Еги́пта рабо́ты, но от святы́я горы́: и в зем­ли́ люде́й твои́х утвержде́ние мироточи́ва положи́л е́сть.

Це́рковь твоя́ вели́кая, Боже́ственный я́ко ра́й ви́дится, ра́ку моще́й твои́х, о́тче, иму́щи, цве́ты разли́чныя многообра́зныя тво­ея́ доброде́тели чуде́сно прозяба́ющи, и твою́ па́мять, Симео́не, чту́щия облагоуха́ет пою́щи: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Чужестра́ннии гро́би по́стническими ва́шими теле­сы́ освяти́шася, зем­ля́ ва́ша благослови́ся прише́ствием моще́й ва́ших, це́ркви же ва́ша украша́ются, миропода́тельны и благоуха́нны си́х иму́ща: я́же от Бо́га ми́ром спаса́йте.

Богоро́дичен: Свята́я, две́ри отве́рзи ми́, Чи́стая Богоро́дице, су́щим во тьме́ све́т неопи́санный, опи́саннаго пло́тию Хри­ста́, пра́вды Со́лнце, облиста́вши. Его́же луча́ми Са́вва и Симео́н озари́вшеся, стра­ну́ люде́й свои́х ве́рою Тому́ присво́иша.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние про­цве­ла́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Мно́г в ми́лости и во бла́гости обре́тся, мно́гих вы́ше ума́ бла́г насле́дник яви́лся еси́, я́ко сы́н оте́ческих сокро́вищ. О, великода́рныя ру́ки! О, дарова́ния превосходя́щаго Хри­ста́, просла́вльшаго тя́, о́тче Симео́не.

Еди́наго от Тро́ицы роди́вшагося, це́рковь све́тлу воздви́гл еси́, иде́же твоя́ мироточи́вая мо́щи цель­бу́ ве́рою приходя́щим подава́ют. В не́йже лю́дие твои́ па́мять твою́, о́тче, ублажа́юще, Хри­ста́ велича́ем.

Отягче́ннии прегреше́ньми, и страстьми́ преклоне́ннии, к тебе́, о́тче, прибега́ем, обо́их разреше́ние и́щуще, но я́ко избра́нник Влады́ки Хри­ста́, твои́ми моли́твами воздви́гни на́с от душетле́нных страсте́й.

Ны́не свята́я твоя́ па́мять, соверша́ющих ю́ освяща́ет, свя́то бо, о́тче, пожи́л еси́ житие́, и све́тлости святы́х улучи́ти сподо́бился еси́. Сподо́би и на́с улучи́ти ча́сть достоя́ний твои́х, не поно­ся́ вели́честву проше́ния.

Богоро́дичен: Еди́наго от Тро́ицы, Еди́на Ма́ти бы́вши, со дерзнове́нием Сы́ну Тво­е­му́ моли́ся, спа­сти́ от наси́лия мучи́тельска, плене́ния же и рабо́ты рабы́ Твоя́: ти́хость же и спасе́ние пода́ти Тя́ велича́ющим.

И́н.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо и зем­ли́ удиви́шася кон­цы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дице, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Прише́ствием пе́рвее моще́й твои́х оте́чество твое́ ра́дости испо́лнися, предста́теля тя́ к Бо́гу стяжа́вше; и па́мять твою́ ны́не торжеству́юще, весели́мся, обогаща́емы ма́стию ми́ра твоего́.

Я́ко стол­па́ высо­ка́ и креп­ка́, я́ко бла́га побо́рника и отечестволю́бца, христоимени́тии лю́дие твои́ иму́ще тя́, проти́вных, о́тче, воста́ния, и вся́кия зло́бы ко Хри­сту́ моли́твами твои́ми, Симео́не, избавля́емся.

Моще́й ва́ших прия́тием це́ркви ва́ша на зем­ли́ обога́щшеся, и ду́хом на Небесе́х пе́рвенец Це́рковь просвеща́ете. В не́йже со апо́столы, я́ко учи́тели, и со преподо́бными, я́ко спо́стницы, о на́с, Симео́не и Са́вво, моли́теся.

Престо́лу вели́кому предстоя́ще, призира́йте на лю́ди своя́: и прие́мше на́ше моле́ние, ми́р от Хри­ста́ испроси́те зем­ли́ на́шей и во благове́рии на́с утверди́те.

Преподо́бнии и преблаже́ннии, Богому́дрии и Богоно́снии, равноапо́столы и чудотво́рцы, па́стыри же и учи́тели, многохвали́мии же и многоимени́тии отцы́, Симео́не и Са́вво, досточу́днии, от на́с пе́снь сию́ прие́мше, спаса́йте рабы́ своя́.

Богоро́дичен: Пла́мене о́гненнаго мя́ сво­бо­ди́, я́же па́че ума́ О́гнь ро́ждши Непостоя́нный, прише́дшаго о́гнь ра́зума на зе́млю вовре­щи́. И́мже Твои́ уго́дницы разже́гшеся, Богома́ти, любо́вию Тому́ после́доваша.

Свети́лен.

От Боже́ственныя благода́ти, о́тче, просвеща́емь, мра́ком е́реси одержи́мыя просвети́л еси́ лю́ди твоя́: и жития́ све́тлости отврещи́ся собо́ю научи́л еси́. Те́м тя́ любо́вию чти́м, Симео́не му́дре, мона́хов похвало́.

Сла́ва: Я́ко два́ свети́ла мы́сленныя тве́рди, стра­ну́ люде́й свои́х ве́рою просвеща́ете. Те́мже па́мять ва́шу че́стно соверша́юще, сла́вим просла́вльшую ва́с, Пресвяту́ю Тро́ицу. Симео́не и Са́вво, дво́ице свята́я.

Богоро́дичен: И́же Тво́й, Всенепоро́чная Богоро́дице, о́браз не целу́ет, во о́гнь вмеща́ется гее́нский, я́коже безу́мный А́рий. Мы́ же, Пречи́стая, любо́вию лобыза́ем, Засту́пнице ми́ра, ве́рою Тя́ сла́вяще.

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки