Канон Лазаревой субботе (2‑й)


Воскрешение Лазаря

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Воду про­шед яко сушу, и еги­пет­ска­го зла избе­жав, изра­иль­тя­нин вопи­я­ше: Изба­ви­те­лю и Богу наше­му поим.

Преж­де от не сущих при­вед вся­че­скую тварь, и ведый сер­деч­ная сокро­ви­ща пред­гла­го­ле­ши яко Вла­ды­ка уче­ни­ком Лаза­ре­во успение.

Чело­ве­ка есте­ством осу­ще­ство­ва­вый­ся, Хри­сте, от Девы, Лаза­ре­во Ты погре­бе­ние навык­ну­ти вопро­шал еси яко Чело­век, не неве­дый яко Бог, иде­же лежаше.

Уве­ряя Сло­ве Твое Вос­кре­се­ние, воис­ти­ну яко от сна, люби­ма­го вос­кре­сил еси уже смер­дя­ща, чет­ве­ро­днев­на мерт­ве­ца от гроба.

Бого­ро­ди­чен: Чини Тя ангел и чело­век, без­не­вест­ная Мати, хва­лят непре­стан­но: Созда­те­ля бо сих яко­же Мла­ден­ца, во объ­я­ти­их Тво­их носи­ла еси.

Песнь 3

Ирмос: Небес­на­го кру­га Вер­хо­твор­че, Гос­по­ди, и Церкве Зижди­те­лю, Ты мене утвер­ди в люб­ви Тво­ей, жела­ний краю, вер­ных утвер­жде­ние, едине Человеколюбче.

Пред­став Ты гро­бу, чудо­твор­че Гос­по­ди, в Вифа­нии над Лаза­рем про­сле­зил­ся еси, зако­ном есте­ства, плоть Твою уве­ряя, Иису­се Боже мой, юже вос­при­ял еси.

Мари­ин плач Ты абие уто­лил еси, Спа­се, и Мар­фе пока­зуя само­власт­ное. Ты бо вос­кре­се­ние, Ты и живот, яко­же рекл еси, исти­на бо еси и всех Господь.

Обви­та­го укрой­ми люби­ма­го Лаза­ря, Гос­по­ди, от ада тем­на­го исхи­тил еси Ты, сло­вом Тво­им все­мощ­ным смер­ти раз­верг закле­пы же и царствия.

Бого­ро­ди­чен: Все­лил­ся еси в Деву плот­ски, Гос­по­ди, явил­ся еси чело­ве­ком, яко­же леть бе виде­ну Тебе быти: Юже и пока­зал еси яко истин­ную Бого­ро­ди­цу и вер­ных помощ­ни­цу, едине Человеколюбче.

Седален, глас 4

Вку­пе пред­ста­сте Хри­сту Лаза­ре­ве сест­ре, и сле­зя­ще гор­це, и пла­чу­ще его, реша Ему: Гос­по­ди, умре Лазарь. Он же яко Бог не неве­дый погре­ба­ния, вопро­ша­ше яко Чело­век: где поло­жи­сте его? И, при­сту­пив ко гро­бу, воз­гла­ша­ше чет­ве­ро­днев­на­го Лаза­ря. Он же абие воста, и покла­ня­ше­ся Воскресившему.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радо­ва­ние, не оставль нед­ра Отча и нашу нище­ту посе­тив. Тем с про­ро­ком Авва­ку­мом зову Ти: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Ты яко пас­тырь исхи­тил еси, Хри­сте, чело­ве­ка, рас­тлев­ша уже чет­ве­ро­днев­на, Зижди­те­лю, от вол­ка люта­го воис­ти­ну и все­яд­ца: яко все­си­лен же и Гос­подь, сим про­яв­ляя все­мир­ную сла­ву Тво­е­го ныне три­днев­на­го востания.

Тя жизнь видя­ще сущии с Мар­фою, Хри­сте, вопи­я­ху: аще бы был еси зде, Гос­по­ди, про­све­ще­ние всех и жизнь, отнюд не бы умерл, мертв не явил­ся бы Лазарь. Жизнь же умер­ших, Ты, Чело­ве­ко­люб­че сый, в радость плач их прелагаеши.

Тя источ­ни­ка боят­ся, Гос­по­ди, без­дны, Тебе рабо­та­ют воды вся­че­ския: Тебе тре­пе­щут, Хри­сте, вереи адо­вы, и закле­пы дер­жа­вою Тво­ею раз­ру­ша­ют­ся, Лаза­рю вос­крес­шу из мерт­вых гла­сом Тво­им, все­сильне Спа­се Человеколюбче.

Бого­ро­ди­чен: Ты вер­ным похва­ла еси, Без­не­вест­ная, Ты пред­ста­тель­ство, Ты и при­бе­жи­ще хри­сти­а­ном, сте­на и при­ста­ни­ще: к Сыну бо Тво­е­му моле­ния при­но­си­ши, Все­не­по­роч­ная, и спа­са­е­ши от бед, верою и любо­вию Бого­ро­ди­цу Чистую Тя ведущия.

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отри­нул еси от лица Тво­е­го, Све­те Неза­хо­ди­мый, и покры­ла мя есть чуж­дая тьма, ока­ян­на­го? но обра­ти мя и к све­ту запо­ве­дей Тво­их пути моя напра­ви, молюся.

Отцу сла­ву подая, яко не бого­про­тив­ный был еси моля­ся, пред­сто­я­щий уве­ряя народ, Дол­го­тер­пе­ли­ве, и бла­го­да­ре­ние Тво­е­му Отцу при­но­ся, пове­ле­ни­ем воздви­за­е­ши Лазаря.

О, гла­са Бого­ве­щан­на­го, и Боже­ствен­ныя силы, Спа­се, дер­жа­вы Тво­ея! Еюже адо­ва вра­та все­яд­ныя смер­ти сокру­шил еси, но исхи­ти мя от стра­стей моих, яко­же преж­де чет­ве­ро­днев­на Тво­е­го дру­га Лазаря.

Молит­ва­ми Лаза­ря, Мар­фы же и Марии нас спо­до­би зри­те­лей быти Кре­ста и стра­стей Тво­их, Гос­по­ди, и све­то­но­си­цы дней и цари­цы Вос­кре­се­ния Тво­е­го, Человеколюбче.

Бого­ро­ди­чен: Матер­нее дерз­но­ве­ние к Сыну Тво­е­му иму­щи, Пре­чи­стая, срод­на­го про­мыш­ле­ния о нас не пре­зри, молим­ся, яко Тя еди­ну хри­сти­ане ко Вла­ды­це уми­ло­стив­ле­ние бла­го­при­ят­ное предлагаем.

Песнь 6

Ирмос: Очи­сти мя, Спа­се, мно­га бо без­за­ко­ния моя, и из глу­би­ны зол воз­ве­ди, молю­ся, к Тебе бо возо­пих, и услы­ши мя, Боже спа­се­ния моего.

Бог сый истин­ный, Лаза­ре­во ведал еси успе­ние, и сие уче­ни­ком Тво­им про­воз­ве­стил еси, уве­ряя, Вла­ды­ко, Боже­ства Сво­е­го неопре­дель­ное действо.

Пло­тию опи­сан сый Неопи­сан­ный, в Вифа­нию при­шед, яко Чело­век, Вла­ды­ко, сле­зи­ши над Лаза­рем, яко Бог же хотя, вос­кре­ша­е­ши четверодневнаго.

Кондак, глас 2

Всех радость Хри­стос, исти­на, свет, живот, и мира вос­кре­се­ние, сущим на зем­ли яви­ся Сво­ею бла­го­стию и бысть образ вос­кре­се­ния, всем подая Боже­ствен­ное оставление.

Икос

Уче­ни­ком Созда­тель всех пред­ве­ща, гла­го­ля: бра­тия и зна­е­мии, наш друг успе, сими пред­гла­го­ля и уча, яко вся веси, яко Созда­тель всех. Идем убо, и уви­дим стран­ное погре­бе­ние, и рыда­ние Мари­и­но, и Лаза­рев гроб узрим: тамо бо хощу чудо­дей­ство­ва­ти, совер­шая Кре­ста пред­на­чи­на­ние и всем подая Боже­ствен­ное оставление.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошед­ше, отро­цы в Вави­лоне ино­гда верою Тро­и­че­скою пла­мень пещ­ный попра­ша, пою­ще: отцев Боже, бла­го­сло­вен еси.

Над дру­гом про­сле­зи­вся, Мар­фи­ны, Щед­ре, сле­зы уто­лил еси и стра­стию воль­ною отъ­ял еси от лица людей Тво­их вся­кую сле­зу, отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

Живо­та сокро­ви­ще, мерт­ва­го яко от сна, Спа­се, воз­двигл еси и, сло­вом адо­ву утро­бу рас­торг­нув, вос­кре­сил еси пою­ща: отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

Мерт­ве­ца смер­дя­ща, свя­за­на повой­ми, Вла­ды­ко, воз­двиг­нул еси, и мене свя­за­на­го пле­ни­ца­ми пре­гре­ше­ний, воз­ста­ви пою­ща: отец наших Боже, бла­го­сло­вен еси.

Песнь 8

Ирмос: Царя Небес­на­го, Его­же поют вои Анге­льстии, хва­ли­те и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Вопро­ша­е­ши убо яко Чело­век, яко Бог же вос­кре­ша­е­ши сло­вом чет­ве­ро­днев­на­го. Тем­же Тя поем и пре­воз­но­сим во вся веки.

Тебе бла­го­ра­зум­но, Вла­ды­ко, яко­же долж­ное Мариа при­но­ша­ет миро, вос­пе­ва­ю­щи во вся веки.

При­зы­ва­е­ши убо яко Чело­век Отца, яко Бог же Лаза­ря воздви­за­е­ши. Тем­же Тя поем, Хри­сте, во веки.

Песнь 9

Ирмос: Воис­ти­ну Бого­ро­ди­цу, Тя испо­ве­ду­ем, спа­сен­нии Тобою, Дево Чистая, с Без­п­лот­ны­ми лики Тя величающе.

Почи­тая Тво­е­го Отца и пока­зуя, яко не бого­про­ти­вен еси, молит­ву дее­ши, Хри­сте, само­власт­но воз­двиг четверодневнаго.

Из гро­ба чет­ве­ро­днев­на­го Лаза­ря воздви­за­е­ши, три­днев­на­го, Хри­сте, Тво­е­го воста­ния все­и­сти­на­го всем пока­зуя сведетеля.

Ходи­ши, и сле­зи­ши, веща­е­ши же. Спа­се мой, чело­ве­че­ское пока­зуя Твое дей­ство: Боже­ствен­ное же являя, воздви­за­е­ши Лазаря.

Соде­ял еси неиз­ре­чен­но, Вла­ды­ко Спа­се мой, по обою двою Тво­ею есте­ству, само­власт­ною волею спа­се­ние мое.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки