Канон святому апостолу Андрею Первозванному (2‑й)


Апостол Андрей Первозванный

глас 1

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Столпо́м о́гненным и о́блачным Изра́иля наставле́й я́ко Бо́г, мо́ре разве́рже, колесни́цы же фарао́новы глубино́ю пок­ры́, пои́м пе́снь побе́дную, я́ко еди́н просла́вися.

Тро́стию Ева́нгелия из глу­би­ны́ ле́сти изъе́мь, Андре́е многопе́тый, ты́ улови́л еси́ лю́ди, я́ко обе­ща́ Христо́с, научи́вый тя́ челове́ки, я́ко ры́бы, лови́ти.

И́же ве́ры сто́лп, седа́лище и́стинных догма́т Христо́вых, Андре́й богодохнове́нный вся́ дне́сь призыва́ет земны́я кон­цы́ пра́зднество ле́тное соста́вити, стеце́мся у́бо, вси́ ве́рнии.

Морска́го ки́та мре́жами испыту́я, худо́жеством лове́ц мре́жею Ду́ха язы́ки, пле­ме­на́ и лю́ди уловля́еши Ду́хом я́вственнее и вы́шнюю глу­би­ну́, многочу́дне, я́ве открыва́еши на́м.

Тайногра́дче небе́сный, самови́дче и ри́торе неизрече́ннаго позна́ния Христо́ва, прие́мый свы́ше Ду́ха Свята́го, глаго́люща в язы́цех Седя́щаго, огне́м разделя́юща дарова́ния, моли́ спасти́ся на́м.

Тро́ичен: Пребезнача́льныя Тро́ицы Еди́нице Пресу́щественней ве́рою покланя́юся, не разсеца́я Боже­ства́, е́сть бо Единови́дна, Про­ста́, Неразде́льна, совокупля́ю же сию́ Существо́м, Ли́цы же ве́рне разделя́ю.

Богоро́дичен: Младе́нствует Бо́г из Де́вы и обновля́ет растле́вшияся из Ада́ма, разруша́ет же средосте́ние и враж­ды́ прегражде́ние пло́тию Свое́ю, кля́тву благословля́ет прама́тернюю, из Пречи́стыя Ма́тере проше́д.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Хри­сте́ Бо́же, и́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Сло́вом призыва́ющему, — гря­ди́ во сле́д Мене́, — Хри­сту́ а́бие после́дова со Андре́ем и Ки́фа, роди́теля оста́вивше, и ладию́, и мре́жи, я́ко ве́ры предусмотри́телие.

Ка́пища претвори́в в хра́мы Бо́жия, всече́стне, освяти́л еси́ в ни́х сы́ны креще́ния, я́же благода́ть обно­ви́ водо́ю и Ду́хом.

Би́сер многоце́нный та́инственне ми́ру предложи́л еси́, в селе́ се́рдца тво­е­го́ сокрове́нный, апо́столе, его́же ве́рою сокро́вищствоваша язы́цы обре́тшии.

Я́ко сокро́вище, Ева́нгелие в ру́ки прии́м, многопе́те, всю́ обогати́л еси́ зе́млю Боже́ственныя про́поведи, те́мже и па́мять твою́ почита́ет со страда́нии твои́ми.

Тро́ичен: В Тро́ице еди́ну си́лу правосла́вне вси́ воспои́м, — Безнача́льнаго, Несозда́ннаго Бо́га, Единосу́щнаго, Сопресто́льнаго, Триипоста́снаго, Трисо́лнечнаго, — Сию́ воспева́юще.

Богоро́дичен: Вся́ка у́бо ма́ти, ча́до ро́ждши, не кто­му́ де́вствовати мо́жет, Ты́ же, ро́ждши Хри­ста́, Де́во Ма́ти, пре­бы­ла́ еси́, млекопита́ющи Жи́знь на́шу и чиста́ пребы́вши.

Седа́лен, гла́с 8.

Я́ко первозва́ннаго все́х ученико́в, и самови́дца Сло́ва, и служи́теля, Андре́е апо́столе, по до́лгу чти́м тя́, А́гнцу бо, взе́млющему гре­хи́ ми́ра, несомне́нною ве́рою те́пле после́довал еси́, отону́дуже и стра́сти Его́ о́бщник показа́лся еси́, пло́тию претерпе́вшаго на́с ра́ди во́льно сме́рть. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ся Хри­сту́ Бо́гу грехо́в оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва: И́дольская свире́пства низложи́в, Спа́совы стра́сти вожделе́в, Андре́е блаже́нне, показа́лся еси́ апо́стол, с небе­се́ все́м точа́ чуде­са́, и язы́ков бы́л еси́, всеблаже́нне, учи́тель. Те́м твою́ па́мять досто́йно чту́ще, в пе́снех сла́вим и ве́рно велича́ем, Госпо́день апо́столе, моли́ся Хри­сту́ Бо́гу грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не: Ра́дуйся, престо́ле огнезра́чный Бо́жий; ра́дуйся, Отрокови́це, седа́лище ца́рское, о́дре упещренопостла́нный, златопорфи́рный черто́же, хлами́до червленоша́рная, украше́нный хра́ме, молниено́сная колесни́це, свети́льниче многосве́тлый; ра́дуйся, Богоро́дице, двонадесятосте́нный гра́де, и две́рь златокова́нная, и черто́же светообра́зный, светлопозлаще́нная трапе́зо, богоукраше́нная ски́ние; ра́дуйся, сла́вная Неве́сто солнцека́плющая; ра́дуйся, еди́на души́ моея́ благоле́пие.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Сло­ве­се́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: вне­гда́ прибли́житися ле́том, позна́ешися, вне­гда́ при­и­ти́ вре́мени, пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Мре́жи твоя́ пове́рг и взе́м кре́ст, путе́м после́довал еси́ зову́щему Хри­сту́, и мре́жу Ду́ха распросте́р, вме́сто ры́б челове́ки ло́виши. Сла́ва да́вшему ти́ Ду́ху.

Ду́ха пла́мень язы́ком прии́м, бы́л еси́, апо́столе, богоприя́тен му́ж, небе́сныя кра­со­ты́ обхо­дя́, и я́же в те́х у́мная познава́я добро́ты, и на́м открыва́яй сия́.

Пусты́ню жа́ждущую напои́л еси́, му́дре, боже́ственными сло­ве­сы́ твои́ми и показа́л сию́ многопло́дну, ча́да церко́вная плодонося́щую про́поведи се́мя. Сла́ва да́вшему ти́ Ду́ху.

Неизрече́нную твою́ добро́ту Андре́й предуви́дев, Иису́се, сро́дника приз­ва́ све́тле: Пе́тре единокро́вне, обрето́хом Месси́ю, в зако́не и проро́цех пропове́даннаго, гря­ди́, прилепи́мся и́стинно жи́зни.

Тро́ичен: Тро́ицу во еди́нице воспои́м, ве́рнии, во еди́ном Боже­стве́ Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Боже́ственнаго, суще­ство́ еди́но и есте­ство́ неразде́льне, неразлу́чне, неча́стне: еди́н бо в тре́х ли́цех Бо́г.

Богоро́дичен: Еди́наго от Тро́ицы неизрече́нно во чре́ве заче́нши, роди­ла́ еси́ нетле́нно я́ко Сы́на, и Тро́ица у́бо прило́га отню́д не возы­ме́, и чиста́, я́коже бе́ и пре́жде рож­де­ства́, цела́, Богома́ти, пребы́вши.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Оза­ри́ на́ш у́м, Бо́же, све́том за́поведей Твои́х, и све́тлостию благода́ти Тво­ея́, да́руя на́м, Бла́же, Твоя́ ми́лости, зане́ све́т и ми́р повеле́ния Твоя́.

Вожделе́вый кре­ста́, Христо́в уче­ни­че́, получи́л еси́ кресто́м твои́м нетле́нное Ца́рство, к нему́же вся́ привле́кл еси́ кресто́м боготаи́нники, насле́дство подая́й богосло́вом того́.

Поиска́л еси́ Хри­ста́, и́стинно Живо­та́, и взыска́в, пе́рвый обре́л еси́, обре́т же, та́йне прия́л еси́, и прие́м Сего́ в само́м да́вшем, и бы́л еси́ сокро́вище жи́зни нетле́нныя.

Глаго́лы твои́х боже́ственных греме́ний излия́шася в ми́ре и от крае́в до крае́в зем­ли́ проидо́ша, окружи́ша бо, я́коже коле­со́, и яви́шася твоя́ мо́лния, я́ко глаго́лет Дави́д, вселе́нней.

Помина́й на́с, Христо́в уче­ни­че́, соверша́ющих твою́ па́мять и чту́щих мо́щи твоя́, моли́ся при́сно приле́жно о па́стве, ея́же бы́л еси́ изнача́ла храни́тель и спасе́ние.

Тро́ичен: Отца́ и Сы́на и Ду́ха — Бо́га, неразде́льную Тро́ицу, триипоста́сное Ца́рство просла́вим согла́сно, ве́рнии, безпреста́нными богосло́вии, Сию́ ве́рно песносло́вяще.

Богоро́дичен: Роди­ла́ еси́ Све́т, не ве́дущи ка́ко, всесве́тлый све́щниче Со́лнца светонося́щая, и была́ еси́ невеще́ственнаго Све́та но́вое прия́телище, точа́щее все́й зем­ли́ богозна́ния зари́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, сво­бо­ди́, из тли́ и спа­си́ мя́, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

И́же из Вифсаи́ды изводи́мый, на́с пра́здновати созыва́ет, тор­же­ство́ свое́ предложи́в на́м изря́дства боре́ний свои́х.

Худо́жеством ры́барь, ве́рою же учени́к, я́ко глу­би­ну́ испыту́я серд­ца́ ве́рных, у́дицу низпуща́ет сло́ва и уловля́ет на́с.

Люб­ве́ Христо́вы в се́рдцы твое́м о́гнь обно­ся́, уче­ни­че́, вопия́л еси́ язы́ком: пла́мень ва́ш уга­се́, и́стинно я́вльшуся Христу́.

Со́лию у́м осоли́вше Христо́вою, я́ди ва́ша услади́ша ва́м догма́ты небе́сныя и нетле́нныя сла́дости.

Тро́ичен: Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху Пра́вому поклони́мся, ве́рнии, — триипоста́сному есте­ству́ неразде́льному, — вопию́ще: сла́ва в Тро́ице Бо́гу.

Богоро́дичен: Благоволе́нием Отца́ воплоти́ся Сы́н, Ду́хом Бо́жиим во утро́бе Твое́й, Чи́стая, и спа­се́ пре́жний о́браз, Богороди́тельнице, я́ве.

Конда́к, гла́с 2.

Му́жества тезоимени́таго богоглаго́льника и Це́ркве возсле́дователя верхо́внаго, Петро́ва сро́дника восхва́лим, зане́ я́коже дре́вле сему́ и ны́не на́м воз­з­ва́: прииди́те, обрето́хом Жела́емаго.

И́кос:

Дре́вле у́бо Дави́д востяга́ет гре́шнаго, я́ко мене́, пове́дати Бо́жия благосло́вне оправда́ния, оба́че к ве́ре учи́т па́ки и слеза́ми мно́жайшими изглаго́льствует: дне́сь бо гла́с Его́ а́ще услы́шите, серде́ц не ожесточи́те, я́ко не́когда Изра́иль пре­о­гор­чи́. Наво́дит же про́чее во псал­ме́: Го́сподеви вся́ зем­ля́ воспо́йте, прииди́те, обрето́хом Жела́емаго.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ сту­жи́ о́гнь. Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Всесвята́го Ду́ха о́гнь, соше́дый свы́ше, апо́столе Христо́в, язы́ки но́вы, и́миже нико­гда́ же веща́л еси́ ми́ра конце́м, пове­ле́ тебе́ глаго́лати вели́чия Его́.

Преудивля́ет вся́ку мы́сль про́поведь, ю́же воструби́сте зем­ли́, таи́нницы Христо́вы и зри́теле вы́шних, я́ко еди́ни двана́десяте, тмы́ зем­ли́ просвети́сте.

Удивле́на бы́сть, Влады́ко Хри­сте́, благода́ть Твоя́ в богому́дрых ученице́х, я́ко ма́лии и прост­цы́ су́ще, всю́ зе́млю протеко́ша от коне́ц ея́ да́же до коне́ц все́х.

Кто́ научи́ тя́ та́ко глаго́лати, апо́столе? Кто́ про­све­ти́ тво́й у́м, зре́ти я́сно непристу́пныя сла́вы зарю́, возсия́вшую и́стины све́т в сердца́х на́ших?

Тро́ичен: Тро́ически воспои́м, ве́рнии, сла́вяще Безнача́льнаго Отца́ и Сы́на и Ду́ха Пра́ваго, — еди́нственное суще­ство́ еди́но, — Ю́же трегу́бо да воспои́м: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ во ве́ки, ами́нь.

Богоро́дичен: Я́ко от Тро́ицы еди́наго Тя́, Хри­сте́, сла́вим, я́ко из Де́вы воплоти́выйся кро­ме́ враще́ния, челове́чески вся́ поне́сл еси́, не отступи́в есте­ства́ Оте́ческаго, Иису́се, а́ще и соедини́лся еси́ на́м.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На Сина́и купи­ну́ горя́щу неопа́льну сохра́ншаго и о́троки посре­де́ горя́щаго пла́мене изба́вльшаго, Бо́га по́йте, благослови́те и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Худо́жеством ры́барства из мо́ря улови́л еси́ ры́бы, всему́дре, ны́не же ве́рою челове́ки ло́виши Хри­сту́ от ле́сти вра́жия, глу­би­на́ бо бе́ ле́сть ино­гда́, погружа́ющая язы́ки бу́рею неве́дения.

У́мную жития́ нево́лненно преплы́л еси́ глу­би­ну́, апо́столе, прелете́в ве́трилом Ду́ха, ве́рою Христо́вою. Те́мже и в приста́нище жи́зни дости́гл еси́, ра́дуяся, во вся́ ве́ки.

У́мному Со́лнцу, на дре́ве заше́дшу самовла́стною во́лею, и́же Со́лнца свети́льник сразреши́тися ища́й, и заи­ти́ во Хри­ста́, на дре́ве пове́шен бы́сть кре́стнем Андре́й вели́кий, свети́ло церко́вное.

О, уче­ни­че́ и люби́миче Христо́в и сочи́сленне апо́столов Его́! Егда́ на престо́ле ся́дет Судия́ с ва́ми двана́десятьми суди́ти, я́ко обеща́ние глаго́лет, бу́дите тогда́ на́м человеколю́бия стена́.

Тро́ичен: Трисве́тлую Еди́ницу и Тро́ицу Сопресто́льную возславосло́вим неразделя́юще, соединя́юще же Ю́ соесте́ственно, я́ко еди́но и́стинно суще­ство́, соедине́нно в ли́цех тре́х неслива́емо.

Богоро́дичен: Су́ща от Тро́ицы Еди́наго заче́нши, роди­ла́ еси́, воплоще́ннаго из Тебе́ и обновля́ющаго зако́ны есте­ства́ Рождество́м Твои́м, Чи́стая, Того́ о на́с я́ко Бо́га при́сно моля́щи не преста́й, Богоро́дице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже все́х Влады́ка, я́ко до́ждь с небе­се́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́с ра́ди, бы́в Челове́к, Безнача́льный, велича́ем вси́ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

И́же мре́жу распростры́й та́инственнаго боговиде́ния и я́ко ры́бы в не́й улови́вый добро́тами небе́сных разуме́ний, моли́, свя́те, Святу́ю Тро́ицу источи́ти и на́м очище́ние.

Благодари́м язы́цы, тобо́ю просве́щшиися и от зем­ли́ на небе­са́ тобо́ю возведе́ннии, служе́ния бо вра́жия отсту́пльше, бы́хом соприча́стницы святы́х а́нгел, Госпо́дния же сла́вы о́бщницы.

Неизрече́нных самови́дцы и служи́телие Сло́ва, таинственново́дцы и зри́телие неизсле́дных, снасле́дником и на́м бы́ти моли́теся, апо́столи, Христо́ва ца́рствия и прича́стником Боже­ства́ Его́.

Вяза́ти и реши́ти прие́мше от Хри­ста́ вла́сть, разреши́те вся́ от у́з мно́гих прегреше́ний, егда́ прии́дет Христо́с и вси́ ся́дете двана́десять на престо́лех толи́цех суди́ти вся́ пле­ме­на́ Изра́илева.

Тро́ичен: Триипоста́сное есте­ство́ и неразде́льную сла́ву, в Боже­стве́ еди́ном пева́емую, непреста́нно на небе­си́ и на зем­ли́ Тро́ицу неразлу́чную просла́вим, с Сы́ном Отцу́ и Ду́ху покланя́ющеся благоче́стно.

Богоро́дичен: Под Твое́ благоутро́бие прибега́ющия ве́рою и покланя́ющияся благоче́стно Сы́ну Тво­е­му́, Де́во Богороди́тельнице, Того́ я́ко Бо́га ми́ра и Го́спода моли́, от тле́ния и бе́д изба́вити и вся́ких напа́стей.

Свети́лен.

Сло́во Пребезнача́льное обре́т тя́, всеблаже́нне, первозва́нна пока­за́ все́х апо́столов, Андре́е приснопа́мятне, и Сего́ стопа́м возсле́дуя, показа́лся еси́ путево́ждь заблу́ждших, к небе́сному сия́ воз­во­дя́ боже́ственному ше́ствию.

Сла́ва: Петро́ва скро́вника, ученико́в пе́рвейшаго, самови́дца и слу­гу́ бы́вшаго Сло́ва, Андре́я апо́стола пресла́вно восхва́лим, язы́ки бо про­све­ти́, и ра́спят бы́в, кончи́ну подъе́млет, я́ко учени́к Влады́ки.

И ны́не: Бо́га, Его́же роди­ла́ еси́, Де́во всенепоро́чная, моли́ о все́х, благоче́стно Тя́ чту́щих, с первозва́нным Андре́ем улучи́ти боже́ственнаго осия́ния Тво­е­го́ Сы́на и стоя́ния избра́нных и святы́х, и́бо мо́жеши, я́ко хо́щеши.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки