Празднование:

8 июня - переходящая

История

Та­бын­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри са­мая за­га­доч­ная ико­на в Рос­сии. Та­бын­скую ико­ну мож­но на­звать да­же сверх­чу­до­твор­ной. По мно­гим ме­стам в Рос­сии мож­но на­толк­нуть­ся на смут­ные вос­по­ми­на­ния о ней, а по­рой ле­ген­дар­ные ска­за­ния. Ста­рые лю­ди го­во­рят: «Да, есть та­кая ико­на, как Ка­зан­ская, очень ста­рин­ная с тем­ным ли­ком. Иконе той по­кло­ня­лись ка­за­ки, по­то­му, и на­зы­ва­ет­ся она Та­бын­скою. А лик ино­гда все же от­кры­ва­ет­ся, но толь­ко из­бран­ным Бо­го­ро­ди­цею лю­дям».

По ле­ген­де, имев­шей хож­де­ние в Ки­тае: «Со­глас­но ста­рин­но­му пре­да­нию Та­бын­ская Чу­до­твор­ная ико­на яви­лась во сне стар­цу-мо­на­ху, пу­те­ше­ство­вав­ше­му по Се­ми­ре­чью (Во­сток Ка­зах­ста­на), в ночь, ко­гда он но­че­вал в сто­гу се­на близ ста­ни­цы Та­бын­ской (ныне тер­ри­то­рия Баш­ки­рии). О ви­де­нии мо­нах – про­ви­дец рас­ска­зал сво­е­му дру­гу мо­на­ху – ико­но­пис­цу. И тем же ле­том, ико­на бы­ла на­пи­са­на и по­ме­ще­на в церк­ви той же ста­ни­цы Та­бын­ской»

Еще боль­ше ле­генд о том, где те­перь на­хо­дит­ся Та­бын­ская ико­на. И в со­кро­вищ­ни­цах Па­пы Рим­ско­го, и в сей­фах За­ру­беж­ной церк­ви, в му­зе­ях Хар­би­на и Моск­вы или в част­ных кол­лек­ци­ях ав­стра­лий­цев.

Пер­вое яв­ле­ние Та­бын­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри про­изо­шло, ско­рее все­го меж­ду 1594 и 1597 го­дом, как гла­сит пре­да­ние:

Иеро­ди­а­кон Ам­вро­сий шел ве­че­ром с се­но­ко­са. И про­хо­дя ми­мо со­ле­но­го ис­точ­ни­ка, услы­шал го­лос: «Возь­ми Мою ико­ну». Но, счи­тая эти сло­ва на­ва­жде­ни­ем, по­ста­рал­ся не об­ра­тить вни­ма­ния. На тре­тий день про­хо­дя там же он сно­ва услы­шал незем­ной глас: «Да пот­щит­ся пра­во­вер­ная бра­тия, бо­го­спа­са­е­мой оби­те­ли при­я­ти Мя во храм Гос­по­да Мо­е­го».Он осмот­рел­ся и уви­дел на боль­шом камне в те­ни боль­шо­го де­ре­ва ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри. Ка­мень был дей­стви­тель­но боль­шим, око­ло 3-х мет­ров в вы­со­ту и ши­ри­ну. Этот ка­мень на­ви­сал над дву­мя ис­точ­ни­ка­ми один из ко­то­рых был со­ле­ный, дру­гой прес­ный. Диа­кон по­кло­нил­ся иконе и по­бе­жал в мо­на­стырь. Бра­тия с че­стью и пе­ни­ем при­нес­ли ико­ну и по­ста­ви­ли ее в хра­ме. Но на утро ико­ны не об­на­ру­жи­ли. Ста­ли ис­кать и уви­де­ли ее на мо­на­стыр­ских вра­тах. Мо­на­хи сно­ва вер­ну­ли ико­ну в храм, но утром она опять бы­ла на преж­нем ме­сте. То­гда они ре­ши­ли, по­стро­ить над вра­та­ми ча­сов­ню там ста­ли мо­лить­ся ей. Даль­ше про­изо­шло но­вое яв­ле­ние Та­бын­ской ико­ны. Как го­во­рит ска­за­ние: «Пре­чи­стая ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на бра­тию в мо­на­стырь. И бы­ла но­си­ма и в Ка­зань и в Уфу, но как бы не об­рет­шая там се­бе ме­ста, она сно­ва яви­лась на камне и сно­ва бы­ла по­став­ля­е­ма в мо­на­стырь» Это ста­ло из­вест­но ца­рю Фе­до­ру Иоан­но­ви­чу, и он да­ро­вал но­вые зем­ли, на ко­то­рых ар­хи­епи­скоп Гер­мо­ген ос­но­вал мо­на­стырь «Пре­чи­стен­ский».

Вто­рое яв­ле­ние Та­бын­ской ико­ны в 1765 го­ду в том же ме­сте, что и пер­вый раз. Пре­да­ние рас­ска­зы­ва­ет: Три пас­ту­ха баш­ки­ра пас­ли ско­ти­ну у со­ле­ных клю­чей и уви­де­ли на камне ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри. Они бро­си­лись ру­бить ее то­по­ром, го­во­ря: «Вот рус­ский Бог» и рас­ко­ло­ли ико­ну на две ча­сти. За та­кое свя­то­тат­ство пас­ту­хи ослеп­ли. Ста­ли пла­кать и мо­лить­ся: «Не уй­дем по­ка нас рус­ский Бог не ис­це­лит» Са­мый мо­ло­дой баш­кир из них 14-15 лет осо­бо силь­но мо­лил­ся и про­зрел. Он под­вел сво­их то­ва­ри­щей к со­ле­но­му ис­точ­ни­ку. И они, ка­ясь в со­де­ян­ном умы­ва­ли гла­за со­ле­ной во­дой и ми­ло­стью Бо­го­ро­ди­цы про­зре­ли. С этих пор во­да в ис­точ­ни­ке ста­ла свя­той. Тем вре­ме­нем жи­те­ли Бо­го­яв­лен­ско­го за­во­да ста­ли вол­но­вать­ся о ско­тине и по­бе­жа­ли к со­ле­ным клю­чам и об­ре­ли чу­до­твор­ную ико­ну, о ко­то­рой бы­ло из­вест­но по ста­рин­но­му пре­да­нию. Пе­ре­нес­ли ико­ну в цер­ковь, но утром ико­ну не об­на­ру­жи­ли, а в Та­бын­ском хра­ме. Из­вест­но, что мо­ло­дой баш­кир при­нял свя­тое кре­ще­ние и про­во­дя осо­бую по­движ­ни­че­скую жизнь, умер в воз­расте 130 лет во вре­мя крест­но­го хо­да в г. Че­ля­бин­ске.

Со­глас­но пре­да­нию, Та­бын­ская ико­на яви­лась в 9 пят­ни­цу по­сле празд­ни­ка Пас­хи. Ныне этот день празд­ну­ет­ся всем на­ро­дом, а Бо­жия Ма­терь от­ме­ча­ет этот день ве­ли­ки­ми чу­де­са­ми.

Во вре­мя граж­дан­ской вой­ны, от­сту­пав­ши­ми вой­ска­ми ата­ма­на Ду­то­ва ико­на бы­ла пе­ре­не­се­на за гра­ни­цу. И дол­гое вре­мя (до при­хо­да ком­му­ни­стов к вла­сти) на­хо­ди­лась в Ки­тае. Сей­час ме­сто­на­хож­де­ние са­мой боль­шой свя­ты­ни и по­кро­ви­тель­ни­цы Ураль­ско­го края неиз­вест­но. 

Ис­точ­ник: «Ис­то­рия Та­бын­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри». Про­то­и­е­рей Вла­ди­мир Сер­ге­ев. Из­да­тель­ство «Ко­ло­кол» 2004 г.

Ис­то­рию Та­бын­ской Бо­жи­ей Ма­те­ри со­об­ща­ет Па­лом­ни­че­ская служ­ба Уфим­ской епар­хии. О. Ан­то­ний Зи­мин. По­кров­ский храм, тел. (3472)-23-57-01. Сайт Па­лом­ни­че­ской служ­бы Уфим­ской епар­хии: ufa-palomnik.cerkov.ru. Адре­са элек­трон­ной по­чты по­ка нет.

Молитвы

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Табынской»

глас 4

Наста́ днесь пресве́тлый пра́здник, Пречи́стая Де́во,/ честны́я Твоея́ Табы́нския ико́ны, Влады́чице,/ я́же па́че луче́й со́лнечных возсия́,/ от Исто́чника приснотеку́щаго, Христа́ Бо́га на́шего,/ источа́еши целе́бныя да́ры/ с ве́рою к Тебе́ притека́ющим,/ Тя бо Христо́с Помо́щницу лю́дем Свои́м дарова́,/ покрыва́ти и спаса́ти от вся́кия беды́ рабы́ Своя́, // еди́ну Благослове́нную.

Перевод: Настал сегодня пресветлый праздник, Пречистая Дева, почитаемой Твоей Табынской иконы, Владычица, которая ярче солнечных лучей воссияла, от Источника всегда текущего, Христа Бога нашего, источаешь целебные дары с верой к Тебе приходящим, ибо Тебя Христос даровал Своим людям как Помощницу, укрывать и спасать от всяких бед рабов Своих, единственную Благословенную.

 
 
 
 

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Табынской»

О, Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, Ма́ти Го́спода на́шего Иису́са Христа́ непреста́нная о нас пред Бо́гом Моли́твеннице и Хода́таице. О, Ма́ти на́ша Преблага́я, всех нас при Кресте́ Сы́на Твоего́ усынови́вшая. Благодари́м Тя, безчи́сленныя бла́га моли́твою Свое́ю нам испроси́вшая. Благодари́м Тя, мно́жество ико́н Твои́х чудотво́рных стране́ на́шей дарова́вшая. Благодари́м Тя, ди́вную ико́ну Табы́нскую в годи́ну скорбе́й кра́ю Ура́льскому посла́вшая, на ка́мени ве́лием ико́ну Свою́ нам яви́вшая, мо́лим Тя: окамене́нныя сердца́ на́ша росо́ю моли́тв Твои́х умягчи́. Ми́лость Свою́ нам показа́вшая у исто́чника водна́го, иде́же боле́зни на́ша теле́сныя исцеля́ются, да́руй нам пото́ки ско́рбных слез и очи́сти и́ми ти́ну грехо́в на́ших. У исто́чника водна́го свято́ю ико́ною Твое́ю благослове́ние ме́сту сему́ показа́вшая, помози́ нам сло́во Го́спода Сы́на Твоего́ испо́лнити и со́лию земли́ бы́ти. Лик Свой те́мным, нам, гре́шным, омраче́нным грехо́м яви́вшая, просвети́ тьму грехо́в на́ших и приведи́ нас к ти́хому приста́нищу в ве́чныя оби́тели, угото́ванныя Го́сподом лю́бящим Его́. Ами́нь.

Богослужения

Служба Пресвятой Владычице Богородице в честь иконы Ее, именуемой «Табынская»

На Велицей Вечерни в 9-ую Пятницу по Пасце.

Блажен муж: 1-й антифон.

На Господи воззвах: стихиры на 8, глас 4.

Высшую небес / прославим в песнех Богородицу, / всех язык вернии соберитеся, / в дом Божия Матере внидем, / и узрим образ древле явленныя иконы Ея, / и от источник сланых и пресных окропление приимем, / и чудотворней иконе поклонимся, / прощение прегрешений наших просяще, / мира мирови и милости.

Востани Владычице, / побори борющия ны, / презирая греси наша, / горькаго неверия рабы Твоя свободи, / да востанем гласы православными, / честную Твою Табынскую икону преднесем, / всяк бо град и весь торжетсвует / и обретает Тобою, Владычице, спасение, / и мы во умилении поклоняемся и вопием, / спаси ны Пречистая.

Ныне печаль преста, / ныне радость процвете / Источниче бо жизни, Чистая, / лечбою милосердия исцеляеши, / лютыя болезни свобождаеши, / зной и вар орошаеши, / расслабленныя укрепляеши, хромыя воставляеши, / слепыя исцеляеши, / тем же хвалим Тя. / Радуйся Владычице Господь с Тобою. /

Яко крин благоухаяй, / явися икона Твоя иноком честным, / дарующи Вознесенстей обители покров и заступление, / и на вратех яко Вратарница возсияла еси, / чудесы Своими осиявши грады Уфу и Казань, / темже паки прииди к нам Госпоже, / веселием сердца наша исполняющи.

Глас 5-ый: 

Яже от агарян поругание прияла еси, / слепотою очес на покаяние тех подвигла еси, / даровавши прозрение, / послежде един от них в подвизех просия, / хождением во след иконы Твоея честныя, / и в мраз и вар, и в день и нощь, / славословие творя Пречистей. /

Не престанем величати Тя, о Мати! / яве бо избираеши Уральский предел, / именующися Табынская, / идеже хощеши просветити заблуждшия, / возношающи смиренныя, напояющи алчущия, / низлагающи сильныя, расточающи гордыя, / и шествием Своим на подвиг веры нас подвизающи, / и тем весело спасаеши, / чествующих Тя, Владычице. / (Дважды).

Беззаконии людие в молве горькаго неверия, / наводниша враждою святую Русь, / оскверниша святыни христианския, / и убиша избранныя Твоя, / такожде икона Твоя Табынская / нуждею изыде от пределов страны Российския, / и послежде дивный Свой образ сокры, / благодать же Свою на источники преложи, / но паки явися нам молящим Ти ся /.

Слава, и ныне, глас тойже:

Непроходимая врата, / животворная вода, / заря присносиятельная, / во тьме негасимая лампада, / Се божественная гора добродетелей, / Богородица просия в мире. / Изсуши Пречистая мутныя реки струями умиления, / осени ны озноены, / приими наша моления, / и принеси Твоему Сыну и Богу, / да спасет Тобою души наша. /

Вход. Прокимен дне.

Бытия чтение (глава 28):

Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань./ И обрете место, и спа тамо: зайде бо солнце,/ и взят от камения места того, и положи возглавие себе, и спа на месте оном./ И сон виде./ И се лествица, утверждена на земли, еяже глава досязаше до небес,/ и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней./ Господь же утверждашеся на ней и рече:/ Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся:/ земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему./ И будет семя твое, яко песок земный, и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки:/ и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./ И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши./ И возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./ И воста Иаков от сна своего, и рече:/ яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./ И убояся, и рече: яко страшно место сие;/ несть сие, но дом Божий, и сия врата Небесная.

Пророчества Иезекиилева чтение (главы 43 и 44):

Тако глаголет Господь:/ будет от дне осмаго и прочее, сотворят иереи на олтари всесожжения вашего/ и яже спасения вашего,/ и приму вы, глаголет Адонаи Господь./ И обрати мя на путь врат святых внешних,/ зрящих на востоки, и сия бяху затворена./ И рече Господь ко мне:/ врата сия затворена будут и не отверзутся,/ и никтоже пройдет сквозе их;/ яко Господь Бог Израилев пройдет ими, и будут затворена./ Яко Игумен сядет в них снести хлеб,/ по пути Еламских врат внидет и по пути его изыдет./ И введе мя по пути врат святых, сущих к северу, прямо храму,/ и видех, и се исполнь славы храм Господень.

Притчей чтение (глава 9):

Премудрость созда Себе дом и утверди столпов седмь./ Закла Своя жертвенная, и раствори в чаши Своей вино,/ и уготова Свою трапезу./ Посла Своя рабы, созывающи с высоким проповеданием на чашу, глаголющи:/ Иже есть безумен, да уклонится ко Мне./ И требующим ума рече:/ Приидите, ядите Мой хлеб и пийте вино, еже растворих вам./ Оставите безумие и живи будете,/ и взыщите разума, да поживете,/ и исправите разум в ведении./ Наказуяй злыя приимет себе безчестие,/ обличаяй же нечестиваго опорочит себе:/ обличения бо нечестивому раны ему./ Не обличай злых, да не возненавидят тебе./ Обличай премудра, и возлюбит тя./ Даждь премудрому вину, и премудрший будет./ Сказуй праведному, и приложит приимати./ Начало премудрости страх Господень и совет святых разум:/ разумети бо закон помысла есть благаго./ Сим бо образом многое поживеши время,/ и приложатся тебе лета живота.

На литии, глас 5. 

Наста день праздника Твоего Пречистая, / наста нашея радости пресветлый день, / приидите, молящихся лицы, / приидите, вси вернии людие, / воспоим от чистаго сердца Матерь Божию, / и чудеса Ея у горы Табынския / явленная прославим. /

Велия чудес слава, / от источник Твоих Богородице, / источник Тя показующи вся благая вреющий, / обилие же исцелений, / благодеяния источающий всем независтно, / требующим крепости душам и здравия телесем, / сланою водою сладкия благодати. /

Аки Синай и Фавор, / ублажаем гору Табынскую, / аки Влахернскую церковь, / чтим зде стоящий храм Владычицы, / зане явлением Твоим / место сие прославися. /

Слава, и ныне, глас 2.

Небесная врата и Споручница спасения нашего, / и веры православныя утверждение / Ты еси Богородице Пречистая, / Твоего убо предстательства чающе, / во един молитвенный лик снидохомся, раби Твои, / и подножию ног Твоих покланяемся, / просяще просвещения и спасения душам нашим. /

На стиховне стихиры, глас 1.

Умиление сердец и о гресех покаяние, / днесь возносится ко престолу Пречистыя Девы, / Та бо ныне молит Христа Бога.

Стих: Слыши, Дщи, и виждь, // и приклони ухо Твое.

Вси роди Тя радостно ублажают, / величают источник божественный, / темже веселящеся христоименитии вопиют: / благословенна Ты в женах / и благословен Плод чрева Твоего.

Стих: Лицу твоему помолятся // богатии людстии.

Воистину блаженно чрево носившее Тя, Господи, / и сосца яже еси ссал, / нам же совершающим празднество Твоея Пречистыя Матере, / младенцем сущим в вере, / вместити благодать Твою помози, / да и мы совершающе хвалу, / источника сего причастимся.

Слава, и ныне, глас 5.

Радуйся Источниче, / присно источаяй сладость исцелений, / всем притекающим верою ко храму Твоему Владычице, / Мати Христа Бога, / подающая мирови велию милость.

Тропарь, глас 4:

Наста днесь пресветлый праздник, / Пречистая Дево, / честныя Твоея Табынския иконы, Владычице, / яже паче лучей солнечных возсия, / от источника приснотекущаго / Христа Бога нашего, / источаеши целебныя дары, / с верою к Тебе притекающим. / Тя бо Христос помощницу людем Своим дарова, / покрывати и спасати от всякия беды рабы Своя, / Едину Благословенную. /

На утрени. 

На Бог Господь: тропарь Богородицы, трижды. 

По 1-м стихословии седален, глас 3.

Людие благочестивии, правовернии собори христоименитии, приступите верно вси, Божественному припадающе Божия Матери образу: Та бо исцеление болящим радостно подает, уязвляет же злословныя, яко стрела от лука, нас всех веселит световидно и благодатию озаряет молитвами Своими.

Слава, и ныне, глас тойже:

Всю Тя Бог освяти, Деву Добрую и Непорочную в женах, пророки прообразив честно, иереи благословив, во святая святых всели, Ангелом воспита, с Небесе пищу хлеб подая. Сам же Преблагий, Единородное Бог Слово вселися в Тя и плотию пройде из Тебе. Темже Ти поклоняемся и чтим, яко воистинну сущую Богородицу.

По 2-м стихословии седален, глас 4.

Гору мысленную, добродетелей сень, духом древле Аввакум боговидно Тя усмотрев очима и проповедаше Пречистая. Тобою бо Бог в мир прииде во спасение наше и обновление.

Слава:

Гору Тя велию несекомую Даниил духом виде, являя чистоту девства Твоего, Владычице, от неяже камень отсечеся Бог Слово, лести низлагая идольския.

И ныне:

Гору, Тя Давид чудну и тучну пронарече, Единородный бо Сын благоволи вселитися в Тя Чистая от Отца. Тем Ти, радуйся, духом зовем.

По полиелеи седален, глас1.

Правоверно чтущия Тя, к Табынстей иконе прибегающия и сему чудодейственному образу любезно покланяющияся, о Божия Мати, спаси и не даждь в расхищение сопостатом, ниже найдут на ны вся злая, яже грехи наша уготоваша нам, ниже беззакония наша превзыдут на главы наша, но да Твоя матерняя к Богу преодолеет за ны Богоприятная молитва.

Слава, и ныне:

Явленная Твоя икона, Богородице Дево, врачество есть всему миру духовное, к ней же прибегающе, Тебе покланяемся и почитаем, и лобызаем, и чтим, исцелений благодать почерпающе от Нея, и недуг телесных, и душевных страстей Твоими молитвами свобождаемся.

Степенна, 1-й антифон 4 – го гласа. 

Прокимен, глас 4: Помяну имя Твое // во всяком роде и роде.

Стих: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое.

Всякое дыхание:

Евангелие от Луки, зачало 4.

По 50-м псалме стихира, глас 4: Непроходимая врата: Писана на велицей вечерни на Господи, воззвах: славник (зри страницу 2).

Канон Богородицы на 8, глас 4.

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, / и наполнятся духа, / и слово отрыгну Царице Матери, / и явлюся светло торжествуя, // и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Радости исполнишася вси концы Уральския земли, Пресвятая Дево. Во спасение бо наше икону Свою явила еси и рекла еси: да потщится братия богоспасаемыя обители сея прияти Мя во храм Господа Моего. Нас же не остави убогих и да приимем образ Твой святый в храмы сердец наших, вопиюще: Радуйся Благодатная.

Амвросий чернец мимоходя источника, услыша чудныя глаголы Твоя Богородице, но яко Адам иногда согрешив, от гласа Твоего побеже. Нас же молитв Твоих не отрини Всепетая.

Во он день паки инок сей шед путем тем третицею услыша под сению древес источника глаголы Твоя: прииди и виждь, и абие обрете на камени велием икону Твою Богородице. Нас же сподоби сея радости причастники быти имущих Тя пред Богом Ходатаицу.

Удивишася братия Вознесенския обители явлению Твоему Пресвятая Дево, со тщанием собрашася вкупе, последовавше Амвросию и узревше древле писанную икону Твою Богородице с радостию воспеша ко Господу, ублажающе Тя Матерь Божию. Мы же, тояжде творяще во бдении сем, да получим от Бога милости и похвалу Твою Владычице.

Велие чудо бысть во обители яко заутра икона обретеся во вратех. Познавше о сем волю Твою Пречистая, аки Вратарницу прославляху Тя и храмину семо создаша. Нас же яко юродивых дев не отрини, да обрящемся во вратех рая вожделеннаго, выну поюще Господеви: Аллилуия.

Вкупе собрашася братия, песнь Ти воспеша и поведаша вся бывшая воеводе Уфимскому и архиерею града Казани. Той же познав чудеса Твоя, Владычице, повеле чтити Тя соборне. Тако и мы ныне веселимся божественне и в радости воспеваем Тя.

Слава, и ныне:

Паче злата всякаго блистающи, и утра солнечнаго светлейши, радуйся Вратарница, жилище Христово, радуйся Одигитрие, радуйся Девице, радуйся Невесто Неневестная.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, / живый и независтный источниче, / лик себе совокупльшия, духовно утверди, / в Божественней Твоей славе // венцев славы сподоби.

Буря крамолы разори пустынь Твою Богородительнице, но Ты Чистая подвигнула еси честнаго игумена Евфимия, да укрепит братию на муки смертныя. Нам же стояние пустыни сей образ бысть духа крепости и терпения, да и мы воздвигнем гласы своя чистую веру поюще, православную.

Егда старец Иона возжела паки созиждити обитель Твою Богородице, испроси у царя Московскаго повеление на сие и к трудом труды преложив, воздвиже Тебе Пречистая пустынь, да во веки прославится имя Твое в заблуждших языцех и да почтут Бога истиннаго. Нас же в любви Твоей утверди Мати Истины.

Гора разверзе утробы своя молитвами Твоими Чистая и абие струи источник сланых людем Твоим источи, аки манну древле в пустыни Синайстей. Нам же Пречистая ниспосли манну чудес Твоих да не взалчем во веки.

Людие Острога соловарнаго зрящии таковую милость Твою, воздвигоша иконе Твоей церковь Божию, да святых чини честно Ти послужат, да мирстии концы поклонятся. Нас же сподоби блажити небесных Ходатаицу и воспети песнь Твоея святыни явлению.

Роди вси ужасахуся адстей злобе хулителей, егда пустынь Пречистыя и град соловарный паки поруганы быша, но Ты Одигитрия наша сущи воздвигла еси честнаго Захарию аки Предтечу в пустыни. Нас же сподоби сего божественныя ревности да поревнуем и мы о спасении.

 Ведущи Благая Мати яко обитель разорена имать быти в конец, извести братии о сем, они же любовию Божиею окриляеми, восхотеша венцы мученическия прияти. Нас же сподоби уведети отшествие свое, Пречистая, и мирную кончину улучити.

Слава, и ныне:

Днесь торжествует небесное воинство иноков пустыни и похваляет златую Тя стамну, и жезл, и трапезу, Пречистая Дево. Да глас Одигитрие, еже радуйся, Тебе со ангелы вкупе вопиет.

Седален, глас 8.

Идеже прославляется святое имя обрадованной Богородицы, тамо всяческих благих источницы проливаются. Почтим же людие Пречистую в чистоте икону Девы Богородицы и Тоя божественнаго младенца Христа Бога нашего, и лобызаем и прославляем Ю со страхом и трепетом: почитаем бо икону благочестно, паче же почитаем самую сущую Чистую Богоматерь. 

Слава, и ныне:

Ты еси похвала страстотерпцев, Ты еси надежда преподобных, Ты еси утешение всего мира и на Тя спасение наше возложихом вси. Одожди грешным рабом Твоим душеспасительныя Твоя милости.

Песнь 4.

Ирмос: Седяй в славе, / на Престоле Божества, / во облаце легце / прииде Иисус Пребожественный, / нетленною дланию, / и спасе зовущия: // слава, Христе, силе Твоей.

По времени образ Твой благословенный паки во тьме возсия, вечер во утро восхода зари претвори. Ныне же наша молитвы приими, Честнейшая, и славнейшую икону Свою нам паки яви Присноблаженная.

Силою вражиею ожесточени агаряне бывше, восташа на Славу Господню и Девы божественный лик уязвиша. Ты же, Владычице, очный мрак наложивши, сим просветила еси нечестивых людей. Нас же, греховную мглу потребляющи, пети сподоби славу Пречистаго образа Твоего второму явлению.

Хвалим, благословим милости Твоя Богородице, яко прозрение даруеши нечестивому отроку. Сей яко Савл прозрев покаянием истовым, иде во след иконы Твоея. Нас же во сретение Твое приими и к Богу благоутробному моления грешных принеси, поющих Тя во вся веки.

Воистину исповедуем, елика Ты хощеши, вся испросити у Сына Своего можеши, ибо Мати Бога еси. Молитвы грешных приемлеши, вопли скорбящих слышиши, тако и прощение агаряном у Бога испросила еси. Нас же в гордыни и зависти сущих в покаянии приими и в разум истины призови.

Сланою водою сладость исцеления точиши нам Пречистая Дево, такожде и частицы камене, на немже явися икона Твоя, в поможение людем бывает. Нас же припадающих к Тебе Богоизбранная щедрот Твоих причастники сотвори.

Людие Божии вельми чудяхуся явленней иконе Твоей и яко богоотец Давид скакаше играя, такожде и людие вси радостию исполняхуся и образ Заступницы с честию и пением в весь Богоявленскую принесоша. Нас же собравшихся в праздник сей Дево Пречистая благослови.

Слава, и ныне:

Недоведомая глубино, высото неизследимая, реко неисчерпаемая, целебную воду точащая, слепым бо видети даеши, глухим слышание, хромым и расслабленным хождение и всем сущим в недузех безмерное исцеление.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая / о Божественней славе Твоей: / Ты бо, Неискусобрачная Дево, / имела еси во утробе над всеми Бога / и родила еси безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя // мир подавающая.

Табынская весь велием ликованием исполнися, икону бо Обрадованныя обрете и наполнися храм Господень славы Ея, и пришедшии языцы воздаша хвалу Богови и Пречистей Родительнице, нас же обрадуй Благая хвалящих сицевая.

Агаряне восклицаху и вельми пояху: велик христианский Бог, и истины познание сниде на единаго от них, и прием веру православную, множицею потрудися во спасение свое. Нас же сподоби подвигом добрым течение совершити и вечнаго живота достигнути.

Басурман великое множество ополчишася на Табынский град. Людие же Божии надежду на помощь Твою возложивше, противу супостатов идоша, и на месте явления образа Твоего силу вражию одолеша. В память же заступления Твоего, Богородице, сотвориша крестохождение и иконы чудотворныя водружение.

О преславнаго чудесе! Небесе и земли Царица, от святых сродник наших умоляемая, доныне землю Уральскую покрывает и милостями своими Табынский край обогащает. О, Владычице державная! Не престани и на будущее время, обитель нашу покрывати, верныя люди спасати, Ты бо радость наша и утверждение.

Егда Усольстии людие хотяху икону Твою имети во храме своем и принесоша ю, тогда Пречистая Мати на сие не благоволи, но паки в Табынстем храме обретеся. Такожде и упование наше на милость Твою не презри, но Сама благоизволи явитися.

Сияние благодати чудное бысть по всей Табынстей земли, яко создаша христолюбивии людие из камене церковь Твою, и воззваша вся окрестныя веси на восхваление чудес Твоих. Нас же пришедших на торжество сие приими, и праздника ради грехи отпусти. 

Слава, и ныне:

Кая Ти есть достойная похвала, сию ли наше принесет конечное неможение; яко явлением Пречистыя Твоея Божественныя иконы, светозарное нам возсия солнце, православных чудес лучи испуская, и тьмы лютых обстояний отгоняя священными Твоими, Владычице, предстательствы.

Песнь 6.

Ирмос: Божественное сие и всечестное / совершающе празднество, / богомудрии, Богоматере, / приидите, руками восплещем, // от Нея рождшагося Бога славим.

Зной и бездождие бысть Уфимстей земли, но тщетно моляхуся вернии, излияся бо гнев Господень за беззакония, но токмо икона Твоя, Преблагая, принесе одождение гибнущим злаком. Наша же изсохшия души одожди росою благодати Твоея, да произрастим класы добродетелей и спасение узрим.

Содому подобне наказан бысть град Стерлитамак, запаление и зной ту обдержаста. И токмо принесением иконы Твоея честныя абие Господь милости на землю одожди, темже печаль людей Своих на радость преложи.

Егда бысть мор смертный по всей Российстей земли, паки надежду возложи на Тя град Стерлитамак, и паки, Владычице, помощь Свою подала еси и абие мор преста. В память сего сотвориша вернии каждогоднее хождение с иконою Твоею, восхваляюще Тя Преблагословенная.

Таже Оренбург одержимь бе лютаго мора нашествием и велия скорбь обыде тамо живущих. Ты же, Пречистая, внушила еси  святителю Антонию прияти во град сей икону Твою. И егда сие совершися, болезни смертныя отступиша. Темже мы зовем Ти: покрый нас честным Твоим омофором.

Егда слава Пречистыя простреся во вся концы Уральстей земли, бысть повеление царево, во еже почтити Богоматерь  летным крестохождением на двести тридесять поприщ богохранимыя страны нашея. Тако и мы творяще, присно поминаем Твоя чудеса Всеблагая.

Мира Заступнице, Мати Всепетая, верных Твоих похвало! Не остави нас сирых без поможения, но присно пребуди с нами.

Слава, и ныне:

Радуйся, царей православных и воинств христолюбивых славо, покрове и прибежище всех, Царице. Радуйся, чудо чудес Одигитрие наша, весей и градов утверждение.

Кондак, глас 8.

Взбранной Воеводе победительная, / яко избавльшеся от злых, / благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице, / но яко имущая державу непобедимую, / от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:  / радуйся, Невесто Неневестная.

 

Ин кондак, глас тойже.

Взбранной Воеводе рода христианскаго и страны нашея известней Избавительнице. Хвалебныя песни принесем вернии Деве, Владычице Богородице. Ты же, яко имущая милосердие неизреченное, от всяких нас скорбных обстояний свободи, да с любовию зовем Ти: Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Икос:

Смысл очистивше и ум, притецем к Богородице, светло песньми ублажающе Ю, и пречистую икону Ея прославляем и чтим, и припадающе покланяемся  яко Самой сущей оной: честь бо иконы на Первообразное восходит, и почитаяй и покланяяйся ей, почитает самое Первообразное, якоже Божественнии отцы рекоша. И аще кто не чтит Пресвятыя Богородицы и не покланяется иконе Ея, анафема да будет: посрамляет бо и погубляет не чтущия Ю, избавляет же от великих бед и зол благонравныя и Богобоящияся рабы Своя.

Песнь 7.

Ирмос:  Не послужиша твари богомудрии / паче Создавшего / но огненное прещение мужески поправше, / радовахуся, поюще: // препетый отцев Господь  и Бог, благословен еси.

Слава Табынския иконы Твоея, Пречистая, возсия в Верхнеуральстем граде, велие множество людей срете икону Твою и преложила еси неверие в познание истины. В память же сего утвердиша камень велий на высоцей горе. Нас же научи памятовати чудеса Твоя, Богоневесто.

Пустое езеро на пути икона Твоя освяти, милости источающи окрест живущим людем. Многих бо исцели ту от глада и мора, Пречистая. Темже воздвижеся храмина при езере том, нас же сподоби созиждити храмину нашея души и добродетельми украсити ю, Владычице.

Ныне ликует Сибирская земля, достигоша бо ю  величия Твоя, ликует Челябинск град, ликует град Тюмень и Кустанай, приемля икону Пречистыя, неоскудно бо действо благодати Ея, яже совершает великая и преславная чудеса во спасение всех и просвещение.

Град Уральск еретическим зловерием одержимь бе. Егда же сретоша образ Твой, Пречистая, козни вражия абие разрушишася. Людие же видевше милости бываемыя, во след Тебе течаху и веру православную прославляху.

Егда христолюбивии воини земли Оренбургския имяху икону Твою в полце своем, тем велию крепость и силу обретаху на враги своя. Орды бо неверныя покориша и дерзости их низложиша.

Поволжстей земли точиши благодать независтную пришествием Твоим в Саратов град. Икона бо Пречистыя демонов полчища отгоняет и души заблуждших просвещает. Мы же любезно покланяемся и лобызаем, и Тя Богородице величаем.

Слава, и ныне:

Всяк прибегаяй к покрову Твоему Чистая, не отходит туне. Ты бо еси отчаянных велие прибежище, обуреваемых тихое пристанище, Мати истиннаго живота, Едем человеком отверзшая Рождеством Твоим, приими и нас призывающих Твою помощь.

Песнь 8.

Ирмос:  Отроки благочестивыя в пещи / Рождество Богородичо спасло есть, / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте дела, // и превозносите Его во вся веки.

Лютая година постиже землю Русскую, и явишася безбожнии людие,  и бысть всему Уральскому краю велие возмущение: храмы Божии разориша, святыни оскверниша и крестохождения с иконою упраздниша. Мы же молим Тя: прости грехи отец наших.

Печалующися о стране нашей Российстей, Владычице, не хотящи иконою Своею покинути нуждею пределы земли нашея, стала еси недвижно у Амур реки, несомая гонимыми христолюбивыми воины. Вернии же со святители Мефодием и Нестором слезно моляхуся да не оставиши их сирых во стране Китайстей, но да идеши с ними помощь Свою подающи.

Удивишася китайстии народи зряще чудеса от иконы Твоея бываемая. Темже во храм Твой притекаху и крещение приимаху, сего ради безчисленный язык покорила еси и славити Бога истиннаго научила.

Австралийская земля величает Тя, Пречистая, слышащи о дивных чудесех Твоих. Ты бо любовию всех объимаеши и благодатию исполняеши.

Людие правовернии в разсеянии суще, память иконы Твоея несоша во всей земли, такожде и во Америце знаема бысть святыня сия, ейже  в скорбех  и обстояниих моляхуся и скорое поможение обретаху.

Всяк язык творяй беззаконие лишаемь святынь своих бывает, тако и Табынская святая икона тайнодействием Божиим сокрыта есть от нас, но тепле молим Тя: прииди к нам сирым и утеши ны.

Слава, и ныне:

Ум ангельский и человеческий ужасается, Богородице, како Младенца раждаеши, како Сына на руку носиши. Его же трепещут горния силы, вопиющя: Свят, Свят, Свят еси Боже, Богородицею помилуй нас.

Песнь 9.

Ирмос:  Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, / да торжествует же безплотных умов естество, / почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, Богородице, // Чистая Приснодево.

Мерзость запустения на месте святем бываше, егда источницы слании во врачебницу преложени быша, но Ты, Богородице, неверствующих чудесным Твоим  страхованием изгнала еси, да познают величия Твоя, Богоневесто.

Возскорбеша  христолюбивии людие егда беззаконнии храмину, стоящую на источницех сланых разориша, и место святое в запустение приведоша. Но до конца милость Свою не отвратила еси, Владычице, от рабов Своих и единожды в лето струи водныя в пещере подаеши, аки слезы точащи.

Утешение христианом даровала еси Приснодево, егда у древа яко в невидимем храме собирахуся и моление вкупе Тебе приношаху, Ты бо еси Богородице, христианом Благая помощница.

Се время благоприятное, се ныне день спасения наста для Русския земли. Храмы Божии открывахуся, обители святыя созидахуся. Тако и на горе Табынстей храм чудный, Пречистей, воздвигнут бысть, иноцы ту собрашася, обитель сотвориша и славу Богу воспевают тако изволившему.

Паки Благословенная изливает чудеса на рабы Своя, якоже прежде. Тако и ныне милостию исполняет, мироточение творящи от образа Своего. К немуже притекают вси чтущии Тя, получающе полезная ко спасению.

Велия слава Твоя, Богомати, на источницех сланых явися. Отвсюду стекахуся людие воздати благодарение Ти:  тяжко недугующих бо исцеляеши, матерем детородящим скорое разрешение даруеши, ожесточенно враждующим, нечаянное подаеши примирение, сопружных в единомыслии и любви сохраняеши, Радость бо Ты еси истинная.

Слава, и ныне:

Придите, вернии, чистым сердцем возвеличим Пречистыя Матере Бога нашего чудную икону Табынскую и Божественнаго Младенца, Спаса Христа, Егоже яко рождшая на руку носивши и матерне дерзновение к Нему имущи, непрестанно молит за ны и подает рабом Своим богатыя милости.

Светилен:

Да почтится Всепетая Мати Божия, Жизнь Сущую рождши, Христа Бога нашего, райских дверей отверзение и всего мира очищение, к животу возведение: / Сей есть пророком глаголавый, Тому поклонимся, Богу и Спасу душ наших

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.

Целомудрия сущи Ходатаица, / призывающим Тя ныне явися, // и от всяких избави напастей и бед Богоневесто.

Неискусомужно рождши Господа, / явися по рождестве паки девствующи: / о преславнаго чудесе, / в Тебе соделаннаго, Богоневесто!

Приими, Отроковице Пречистая, божественную песнь, / воздавающи благодать на Тя надеющимся, / и мир испроси церквам присно послати, // да христианский всяк язык Тя величает.

Многая Твоя щедроты милостивно нас спасают, / едина Богомати, / от греховнаго суда, и различных напастей: // Ты бо рождши Бога, милуеши мир Его.

Слава, и ныне, глас 2:

Тихое пристанище / обитель Твоя Богоневесто / явися всем притекающим, / имущи в себе пречестную Твою икону, // всем неоскудно благодать подающи.

Славословие великое. И отпуст. 

На Литургии служба Богородицы.

Каноны и Акафисты

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Табынская»

Кондак 1

Взбранной Воеводе рода христианскаго и страны нашея известной Избавительнице, хвалебныя песни принесем вернии Деве владычице Богородице. Ты же яко имущая милосердие неизреченное, от всяких нас скорбных обстояний свободи, да с любовию зовем Ти: Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Икос 1

Архангели и Ангели дивятся Твоему неизреченному милосердию к роду человеческому, Дево Богородице, яко благоволила явити святую икону Свою близ града Казани, егда нечестивии агаряне воздвигоша брань на мирныя люди, разоряя грады и веси их. Ты же, Благая, хотя утешити рабов Твоих пришествием Своим, скорбь их на радость преложила еси, сего ради вопием Ти таковая: Радуйся, Благословенная в женах, радуйся, обретшая Благодать у Бога. Радуйся, десницею Создателя Благословенная; радуйся, Духом Святым освященная. Радуйся, Мати Христа Бога нашего; радуйся, в Рождестве и по Рождестве Дево. Радуйся Ангельских чинов удивление; радуйся, святых немолчное прославление. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 2

Провидя, Мати и Дево, беды и смятения окрест града Казани, явила еси святую икону Свою, наипаче же милость Свою, Владычице, людям, да не оскудеет вера, да не угаснет надежда, но да прославляется Имя святое Отца и Сына и Святаго Духа вопиющими: Аллилуиа.

Икос 2

По времени образ Твой честный Казанский во мнозе градах и весях страны нашея на досках изображенный, прояви силу благодатную истекающими чудотворениями, тако и окрест веси Табынския близ Вознесенския обители святыя явися новый образ Твой. Некогда диакон чернец, грядущий с села в святую обитель, услыша Твой глас: да потщится правоверующая братия богоспасаемыя обители прияти Мя в Храм Господа Моего. Убояся прельщения, не внях неземному гласу сему, паки же возвращахуся ему путем тем, слыша глас Твой: Да прииди и виждь. Уразумех, яко глаголы сии свыше суть, прииде на место, откуда слышен бысть глас сей и узрех святую икону Мати Божия, на камени велием близ горы Табынския, у источника воднаго, возрадовахся духом. Мы же дивяся сему вопием Ти сице: Радуйся, явлением святыя иконы Твоея милость Божию нам возвестившая; радуйся, чистым сердцем глас Твой святый явившая. Радуйся, Мати щедрот и милосердия; радуйся, милости сокровище многоценное. Радуйся, с небесных высот на рабы Твоя призирающая; радуйся, покровом Твоим нас осеняющая. Радуйся, яко милость Твоя посещает христианские веси и грады; радуйся, яко милосердие Твое сердец наших отрада. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 3

Сила благодати Твоея осени сердце диакона благочестиваго, узревшу ему святую икону Твою, Владычице, и объят бых страхом величия Твоего, возрадовахся зело, со тщанием возтече во обитель и возвести братии о дивном обретении своем, радостно вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи, Пресвятая дево, икона Твоея силу благодатную, явися инокам радостию велию, егда познаша милости Твоея чрез икону Твою Табынскую людем являемыя, со страхом несоша святыню сию во и поведоша о сем воеводе Уфимскому и Архиерею града Казани. Мы же благодарнии вопием Пресвятей Деве таковая: Радуйся, помощь Свою всем притекающим к Тебе подающая; радуйся, слез наших не отвергающая. Радуйся, к сыну Твоему моление о верных выну приносящая; радуйся, прошения наша во благо исполняющая. Радуйся, монашествующих покрове; радуйся, девствующих ограждение. Радуйся, к Богу умов и сердец направление; радуйся, душ наших спасение. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 4

Буря крамолы, воздвигнутыя от мятежник навыжденных Айдаром и Кусюмою, разори обитель Вознесенскую, братию же избиши, разсеятися понуди. Ты же, Всеблагая, хотя по времени явитися во славе велией, сокры икону Свою чудотворную Табынскую. Мы же, дивяся таковому промышлению Твоему, Владычице, вопием к Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша Богомати стенания рабов Твоих веси Табынския и видяше скорбь их, зане вера Христова поругаема бываше от неверных, в познание истины Христовой и изобличение неверных благоволила паки второе явити на камени тем же Образ Твой честный светом Божественным озаренный. Мы же, дивящеся таковому Твоему попечению о нас, вопием Ти таковая: Радуйся, явление иконы Твоя Табынския свет истинныя веры земле Уфимской даровавшая; радуйся, суевериям и зловериям омраченных просветившая. Радуйся, грешных исправление; радуйся, кающихся с Богом примирение. Радуйся, милость согрешившим являющая; радуйся, раны греховныя истребляющая. Радуйся, скорбные сердца надеждою возрождающая; радуйся, лювовию их согревающая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 5

Боготечную звезду святую икону Твою увидеша нечестивии агаряне светящую на камени, но не уразумеша Твоего, Владычице, пришествия, косни бо сердцем быша, ненавистию ко христианам распалишася, надругашися над святынею. За такое хуление святыни Твоея слепотою наказани быша, блуждаху по лесу неведуща пети: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша хулители святыни, яко зело наказаны быша от Бога, не хотяху раскаятися, зане ожесточени сердцем быша, токмо един от них, лучем благодати Божией просвещенный, раскаяся и абие прозрев, возратися со единоплеменники своими ко святей иконе и слезно молишася пред нею. По молитве его Мати Божия всех исцели. Сего ради вопием Пречистей: Радуйся, торжество веры в стране нашея являющая; радуйся, святой иконою Твоею окамененыя сердца смягчающая. Радуйся, зловерия явное обличение; радуйся, истинныя веры утверждение. Радуйся, рода христианскаго возвышение; радуйся, святыни присное ограждение. Радуйся, яко Тобою беззаконие наказуется; радуйся, яко Тобою хула на Бога истребляется. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и утешение.

Кондак 6

Проповедницы Твоея благодати явишася прозревшии магометане, возвестиша христианом веси Табынския о Твоем, Богомати, явлении, но не прияша крещения, токмо первый прозревший, иже прияв веру православную, возрадовася зело и рече всем притекающим ко источнику целебному: се, ны познах, яко велий есть Бог земли Российстей, со умилением вопия Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия свет Божественный, Владычице, егда святая икона Твоя с честию велиею перенесена бысть от места явления Своего в весь Табынскую, изливая верным дары целебныя и всем подавая помощь и утешение с верою к Тебе и во всякой скорби притекающим и вопиющим таковая: Радуйся, отчаявшихся прибежище; радуйся скорбящих слышание. Радуйся, печальных утешение; радуйся, христианом отрада и ограждение. Радуйся, в бедах и печалех теплое заступление; радуйся, яко немощным даруеши укрепление. Радуйся, скорбь нашу на радость претворяющая; радуйся, наветы вражия от нас отгоняющая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 7

Хотяще вернии веси Табынския выну памятовати о чудеснем явлении иконы Твоея, Владычице, сотвориша в честь дивныя Твоея иконы Табынския празднование в пяток девятый Пасце, в день второго явления ея, благодаряще Заступницу усердную, Богу же воспевая: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудо явила еси Богородице, егда за беззакония людей праведный гнев Божий постиже град Стерлитамак, поразих их болезнию холерною, вернии с благословения Архиерея Иоанникия, вземши святую икону Твою, Богомати, Табынскую, принесоша ю во свой град и слезно пред нею моляшася. Егда совершено бысть молебное пение — болезнь смертная остави град. Видяши же людие милость Твою, Богородице, возопиша Тебе таковая: Радуйся, яко за люди согрешившия присно пред Сыном Твоим и Богом ходатайствующая; радуйся, праведный гнев Божий, на них движимый, на милость преклоняющая. Радуйся, прекращением холеры благодатную силу иконе Твоей нам возвестившая; радуйся, милость Божию и согрешившим явившая. Радуйся, Надеждо ненадежных; радуйся, опора немощных. Радуйся, заблуждших на путь покаяния наставляющая; радуйся, веру в жизнь будущаго века в них пробуждающая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 8

Странное чудо зрим о Тебе, Богомати, егда икона Твоя Табынская принесена бысть во град Оренбург во время мора смертнаго и токмо явися во граде сем святая икона Твоя — абие мор преста, сего ради вернии града сего на коегождо лето ко дню Рождества Пресвятыя Богородицы с радостию велию сретиша святую икону Твою Табынскую со умилением вопия: Аллилуиа.

Икос 8

Весь аз недостойный грехми исполнихся, мирскому разсеянию вдахся и о душе своей вознерадев, обаче на святую икону Твою, Владычице, взирая и просвещение от нея безчисленным людем зде приходящим видя, паки на путь спасения устремляются, и в радости сердца воспевают Ти сице: Радуйся, шествовати путем Господним нас научающая; радуйся, на пути ко Господу нас укрепляющая. Радуйся, жестокосердия искоренение; радуйся, милосердия в сердцах насаждение. Радуйся, к подвигу целомудрия нас призывающая; радуйся, непорочных венчающая. Радуйся, от земнаго богатства души верных отвращающая; радуйся, духовными дарованьми молящихся обогащающая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 9

Вси людие земли Уфимския, егда праведний гнев Божий наказаша их бездождием, со слезами молиша Заступницу христианскую просити у Сына Своего и Бога, да оросит землю их дождем, и егда вернии веси Архангельския, вземши святую икону Табынскую, несоша ю на село свое, бысть дождь велий, на радость скорбящим и во утешение плачущим, да воспоют Господу благодарным сердцем: Аллилуиа.

Икос 9

Витий глаголы и любомудров смыслы не довлеют ко изглаголанию чудес Твоих, Владычице Неба, яко во утешение жителям Стерлитамака, низпослав свыше дождь велий на землю, сим избавила град их от глада и запаления огненнаго, яко да истребится от лица скорбящих всяка печаль и всяка болезнь, сего ради вопием Ти: Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; радуйся, источниче милостей Господних. Радуйся, унылых ободряющая; радуйся, моление скорбящих ко Господу возносящая. Радуйся, ходатайством Твоим от зноя и жажды нас спасающая; радуйся, молитвами от запаления огненного избавляющая. Радуйся, яко алчущих питаеши; радуйся, яко во мразех сущих согреваеши. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 10

Спасти хотящи, Пресвятая Богородице, страждущего трясовицею Василия воина от града Оренбурга, исцеление подаде ему чрез икону Свою Табынскую. Сей воин во сне двукраты в весь Табынскую идяше и тамо Матерь Божию об исцелении умоляше, уразумев в сониях волю Владычицы, пойде немощный двести тридесят поприщ, труждаяся и множицею на землю падоша, пришедше же ему в весь Табынскую, егда погрузися во источник святый, идеже икона Твоя явися, абие исцелен бысть и радуяся, благодаряще Матерь Божию, возопиши Господу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена нерушимая веры явилася еси, Богородице, боголюбивому отроку, зане сей имевший части некия от камени, на нем же явися икона Твоя, Владычице, многим болящим помощь подаше еси, егда бо сии, омывши частицы камени водою, пияхом ю и омывахом ею раны своя, абие исцеление приимаша. Мы же благодать Твою видевше, зане и камени силу чудотворити даровала еси, вопием Ти сице: Радуйся, святые ключи целебною водою прославившая; радуйся, даже каменю, на нем же явися святая икона Твоя Табынская, благодатную силу даровавшая. Радуйся, всем с верою притекающим к целебней иконе Твоей исцеление подающая; радуйся, благодарение их ко Господу возносящая. Радуйся, яко к помощи Твоея и маловернии притекают; радуйся, яко по повелению Твоему и разслабленнии со одра болезни возстают. Радуйся, бесов изгнание; радуйся, помраченных умов просветление. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 11

Пение хвалебное возсылаху тебе, Матери Божией, вси людие, стоящии во храме Твоем, видиша покаяние согрешившего и милосердие Твое к нему некий воин Гавриил, за нарушение обета, данного Тебе, в разслаблении сущий — исцелен бысть, егда святого таинства елеосвящения сподобльшася к чудотворному образу Твоему припаде. Мы же, грешнии, многажды Господа грехми своими прогневляющии, молим Тя, и нам прощение грехов испроси со упованием поющим: Аллилуиа.

Икос 11

Свет зрению даровала еси, Владычице, старице некоей, осемь лет во граде Оренбурге слепотою страдавшей; егда бо в сретении Твоея иде, сродницею своею оставлена бысть, стеснения ради народа, внезапу прозре и видяще икону Твою святую возрадовася зело, мы же со трепетом вопием Ти сице: радуйся благодатная, врачевания обильно источающая; радуйся, исцелением недугов притекающих к Тебе веселящая. Радуйся, слепых прозрение; радуйся, глухих слышание, немых глаголание. Радуйся, хромых хождение; радуйся, вдов и сирот заступление. Радуйся, душ наших освящение; радуйся, земнородных упование. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 12

Благодать Твою яви нам, Пресвятая Дево, молящимся Тебе пред честней иконою Твоею Табынскою, излей щедроты Твоя на грады и веси не токмо края Приуральскаго, но во всем мире честный образ Твой почитающим и поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса от иконы Твоея Табынския явленыя, молим Тя, Владычице, Лика Твоего от страны нашей не отврати и всем приводящим к чудотворному образу Твоему и милости от Тебя ожидающим во благая вся прошения исполни, да вси воспоем Ти сице: Радуйся, иконою Твоею Благословение Божие краю нашему приносящая; радуйся, источник Твой яко проповедник спасения веси Табынския оставившая. Радуйся, смиренных сердцем Боговедением просвещающая; радуйся, яко славу Божию воспевати нас научающая. Радуйся, к Тебе же падшие в покаянии притекают; радуйся, яко призывающие имя Твое святое от падения греховнаго возстают. Радуйся, в час смертный чтущих Тя не оставляющая; радуйся, и по смерти во обители небесныя души их сопровождающая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 13

О Всепетая Мати Христа Бога нашего, приими молитвы раб Твоих и мир испроси всем, с верою и любовию притекающим к иконе Твоей Табынской, и живот вечный даруй им со умилением поющим: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)


Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Табынская”

О Пресвятая Владычице Богородице, Мати Господа нашего Иисуса Христа непрестанная о нас пред Богом молитвенница и ходатаица. О, Мати наша Преблагая, всех нас при кресте Сына Твоего усыновившая. Благодарим Тя, безчисленныя блага молитвою Своею нам испросившая. Благодарим Тя, множество икон Твоих чудотворных стране нашей даровавшая. Благодарим Тя, дивную икону Табынскую в годину скорбей краю Уральскому пославшая, на камени велием икону Свою нам явившая. Молим Тя, окамененныя сердца наши росою молитв Твоих умягчи. Милость Свою нам показавшая у источника воднаго, идеже болезни наша телесныя исцеляются, даруй нам потоки скорбных слез и очисти ими тину грехов наших. У источника воднаго святою иконою Твоею благословение месту сему показавшая, помози нам Слово Господа Сына Твоего исполнити и солию земли быти. Лик Свой темный нам, грешным, омраченным грехом явившая, просвети тьму грехов наших и приведи нас к тихому пристанищу в вечныя обители, уготованные Господом любящим Его. Аминь.

Случайный тест

(9 голосов: 5 из 5)