Акафист преподобному Евфимию Великому


Преподобный Евфимий Великий, иеромонах

Кондак 1

Избран­ный Богом Все­ви­дя­щим в слу­ги Себе преж­де рож­де­ния тво­е­го, пло­де крас­ный роди­те­лей бес­чад­ных, имя носяй уте­ше­нию тезо­име­ни­тое и воис­ти­ну яви­вый­ся уте­ше­ние мно­гим, моли Гос­по­да, Ему­же послу­жил еси верне, изба­ви­ти ны от вся­ка­го зла, да радост­но вопи­ем ти:

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Икос 1

Ангель­ско­му чину посвя­ти­ти тя обе­ща­ша роди­те­ли твоя, Евфи­мие, еще преж­де рож­де­ния тво­е­го: сей вели­кий обет совер­ша­ю­щи матерь твоя Дио­ни­сия, при­ве­де тя, отро­ка быв­ша, ко бра­ту сво­е­му пре­сви­те­ру Евдок­сию: сей же отве­де тя ко Мели­тий­ско­му епи­ско­пу Евтро­пию, ска­зу­ю­ще ему о виде­нии и гла­се Боже­ствен­нем, воз­ве­стив­шим рож­де­ние твое. Воз­ра­до­ва­ся же епи­скоп сему, возопи:

Радуй­ся, бла­жен­ное отро­ча, яко воис­ти­ну Дух Божий почи на тебе.

Радуй­ся, див­ным про­мыш­ле­ни­ем Божи­им от юно­сти мир оставивый.

Радуй­ся, воз­лю­би­вый тиши­ну и безмолвие.

Радуй­ся, учи­те­лей тво­их Ака­кия и Сино­дия вели­кое утешение.

Радуй­ся, укра­ше­ние Церкве нашея явивыйся.

Радуй­ся, яко матерь твоя бла­жен­ная Дио­ни­сия, верне Церкве послу­жив­шая, диа­ко­нис­са поставися.

Радуй­ся, в чисто­те душев­ней и телес­ней воспитавыйся.

Радуй­ся, жизнь свою без­раз­дельне Гос­по­де­ви вручивый.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 2

Видя епи­скоп Мели­тий­ския Церк­ви усерд­ное твое, Евфи­мие, к науче­нию боже­ствен­ных книг, таже дев­ствен­ное и доб­ро­де­тель­ное житие твое, поста­ви тя пре­сви­те­ра, и вру­чи ти ста­рей­ше­ство и попе­че­ние о мона­сты­рех. Ты же, бла­женне, воз­скор­бел еси о сем, воз­лю­би­вый без­мол­вие и еже в тишине пети Богу ангель­ски: Аллилуиа.

Икос 2

Разу­мом муд­ро­сти боже­ствен­ныя про­све­щен­ный, Евфи­мие, уяс­няя, яко ради спа­се­ния души тво­ея полез­нее есть без­молв­ное уеди­не­ние, неже началь­ство­ва­ти, укрыл­ся еси в при­ста­ни­ще небур­ное в Лав­ре Фаран­стей, и тамо Гос­по­де­ви уго­ждал еси, сего ради зовем ти таковая:

Радуй­ся, сми­рен­ней­ший паче всех иноков.

Радуй­ся, постав­лен­ный ста­рей­шим над ними.

Радуй­ся, о мона­сты­рех попечителю.

Радуй­ся, мона­ше­ска­го жития рачителю.

Радуй­ся, похва­лы чело­ве­че­ския возненавидевый.

Радуй­ся, сих ради в Лав­ру Фаран­скую бежавый.

Радуй­ся, все­ли­вый­ся в кел­лии уединенней.

Радуй­ся, тамо от тру­дов рук сво­их питавый­ся, Богу непре­стан­ную хва­лу воз­да­вал еси.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 3

Силою брат­нея люб­ви свя­за­ни быша, пре­по­доб­нии Евфи­мие и Фео­к­ти­сте, яко­бы в двух теле­сех еди­ну душу и еди­ну волю имев­шии, навы­ко­ша на вся­кий год во ось­мый день по празд­ни­це Бого­яв­ле­ния Гос­под­ня исхо­ди­ти в пусты­ню Кутил­лий­скую, иде­же даже до светла­го Хри­сто­ва Вос­кре­се­ния пре­бы­ва­ху, постом плоть свою изну­ряя, души же весе­ля­ще пес­нию: Аллилуиа.

Икос 3

Иму­ще жела­ние совер­шен­на­го уеди­не­ния, обре­то­ста свя­тии дру­зи пеще­ру и воз­ра­до­ва­с­та­ся о ней, яко о Гос­под­нем ука­за­нии има места, и паки не воз­вра­ща­я­ся в Лав­ру , все­ли­с­та­ся в той пеще­ре, были­ем пита­ю­ще­ся. Видя­ще тако­вое муд­рое устро­е­ние мона­ше­ское взы­ва­ем ти, пре­по­добне отче Евфи­мие, сице:

Радуй­ся, ради уеди­не­ния оста­ви­вый Лавру.

Радуй­ся, уза­ми свя­тыя друж­бы с Фео­к­ти­стом соче­тан­ный, куп­но с ним в молит­ве ко Еди­но­му Богу пребывавый.

Радуй­ся, яко убе­жи­ще ваше ведо­мо сотво­ри­ша­ся людем и поте­ко­ша к вам жаж­ду­щия спа­се­ния и от болез­ней исцеления.

Радуй­ся, яко при­хо­дя­щих к тебе, отче Евфи­мие, направ­лял еси к дру­гу тво­е­му Фео­к­ти­сту, не хотяй лиши­ти­ся безмолвия.

Радуй­ся, яко в малом вре­ме­ни кино­вия зде учре­ди­ся, яко пеще­ра ваша пер­вее зве­рем при­ста­ни­ще быв­шая в Цер­ковь претворися.

Радуй­ся, яко бра­тия помыс­лы своя тебе откры­ва­ти навыкоша.

Радуй­ся, яко поучал еси истин­но­му мона­ше­ско­му пути.

Радуй­ся, яко пола­гал еси спа­се­ние наи­па­че в сми­ре­нии и послушании.

Радуй­ся, науча­вый отсе­че­нию воли своея.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 4

Бури и мяте­жа мир­ска­го бежав­шии бла­жен­ни суть, иже под покров Евфи­ми­е­вой кино­вии укры­ша­ся! Ибо обре­то­ша ту мир и без­мол­вие, паче же тебе, отче пре­по­добне, настав­ни­ка пре­мудра­го, поуча­ю­ща­го о всем бла­го­дарне к Богу взы­ва­ти: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­ша­ще бра­тия поуче­ния твоя, отче Евфи­мие, уми­ля­ша­ся серд­цем, духом же к небе­си устрем­ля­ша­ся, тебе же, вра­чу душ их, вопиюще:

Радуй­ся, настав­ни­че премудрый.

Радуй­ся, вра­чу­ю­щий духов­ныя немо­щи безмездно.

Радуй­ся, при­зы­ва­яй всех хра­ни­ти воздержание.

Радуй­ся, науча­яй укреп­ля­ти память смертную.

Радуй­ся, пове­ле­вый ино­ком не отме­та­ти­ся тру­дов телесных.

Радуй­ся, науча­яй под­ра­жа­ти всем свя­то­му апо­сто­лу Павлу.

Радуй­ся, поуча­яй боя­ти­ся огня вечнаго.

Радуй­ся, при­зы­ва­яй наи­па­че люби­ти сла­ву Цар­ствия Небеснаго.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 5

Бого­из­бран­ная звез­да явил­ся еси, свя­тый Евфи­мие, егда началь­ник сара­цын Аспе­вет с боля­щим сыном отро­ком Тере­во­ном елли­ни суще, воз­же­лав­ше вос­при­я­ти свя­тую Хри­сто­ву веру: явил­ся бо еси, пре­по­добне, спя­щу и пове­дал еси тому, да при­и­дет к тебе в пусты­ню и исце­ле­ние обря­щет. При­шед­шим же им, с вои сара­цын­ски­ми к тебе, исце­лил еси боля­ща­го отро­ка Тере­во­на, уве­ро­вав­ше же вси во Хри­ста и кре­ще­ние свя­тое от тебе при­им­ше, Богу радост­но вос­пе­ша: Аллилуиа.

Икос 5

Виде­ша и слы­ша­ша сия боля­щия, мно­зи нача­ша сте­ка­ти­ся к тебе, вра­чу без­мезд­ный бла­женне Евфи­мие, и исце­ле­ние полу­чая, про­слав­ля­ху тя по всей стране той. Ты же, свя­тый, не тер­пя­ще сла­вы, оста­вил еси кино­вию тай, взем с собою еди­на­го от уче­ник сво­их Доме­ти­а­на, изы­до­ша в пустынь при Мерт­вом море и обрет­ше кел­лию ветхую при горе Мар­да, все­лил­ся еси с Доме­ти­а­ном, отту­ду пре­се­лил­ся в пеще­ру, иде­же ино­гда Давид скры­ва­ше­ся от лица Сау­ла, и создал еси, Евфи­мие, тамо мона­стырь, чуде­сем же тобою тво­ри­мым умно­жи­ся сла­ва твоя и паки отшел еси, обрет­ше пеще­ру малу близ кино­вии Фео­к­ти­сто­вы, все­лил­ся еси в ней до кон­чи­ны сво­ея. Мы же видя­ще тако­вую любовь твою к без­мол­вию, со уми­ле­ни­ем вос­кли­ца­ем ти:

Радуй­ся, пустын­ное житие наи­па­че возлюбивый.

Радуй­ся, мно­гия невер­ныя к вере Хри­сто­вой обративый.

Радуй­ся, мани­хей­ска­го зло­ве­рия обличителю.

Радуй­ся, пра­во­слав­ныя хри­сти­а­ны в истин­ней вере укрепителю.

Радуй­ся, чуде­сы тво­и­ми про­сла­ви­вый Бога.

Радуй­ся, сво­ей си сла­ве про­тив­ник бывый.

Радуй­ся, мно­ги мона­сты­ри таже и Лав­ру вели­кую создавый.

Радуй­ся, яко вос­пол­ни Гос­подь оску­де­ние хле­ба, вина и елея по бла­го­сло­ве­нии твоем.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 6

Про­по­вед­ник истин­на­го пока­я­ния, и послу­ша­ния был еси, вели­кий Евфи­мие, таже уве­ща­ва­тель еже непо­треб­но есть от сво­е­го мона­сты­ря бега­ти, ищу­щи луч­ша­го, но бла­го есть пре­бы­ва­ти в кел­лии сво­ей, тер­пя­ще вся тяго­ты жития ино­че­ска­го, Богу же поя: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­си­яв духом про­ро­че­ским, Евфи­мие, про­зрел еси Ана­ста­сия сосу­до­хра­ни­те­ля Пат­ри­ар­ха быти, егда той при­и­де к тебе, також­де и иныя чуде­са сотво­рил еси: поуче­ни­ем же мно­гим бра­тию настав­лял еси и вра­зум­лял. И нас греш­ных и непо­треб­ных вра­зу­ми и научи обра­зом жития тво­е­го бого­угод­ная тво­ри­ти, пою­щих ти сице:

Радуй­ся, про­зор­лив­че, буду­щая, аки насто­я­щая зревый.

Радуй­ся, мно­гия боля­щия исцеливый.

Радуй­ся, мно­ги­ми настав­ле­ни­я­ми уче­ни­ком тво­им обра­зы пока­я­ния показавый.

Радуй­ся, уве­ря­яй, яко не место, но душев­ное устро­е­ние ко спа­се­нию при­во­дит хотя­щих спастися.

Радуй­ся, яко молит­вою тво­ею дождь низ­вел еси с небеси.

Радуй­ся, яко послу­ша Гос­подь выну молит­вы твоя.

Радуй­ся, яко моль­ба­ми тво­и­ми пода­де Гос­подь пло­до­ро­дие велие зем­ли той.

Радуй­ся, яко поуче­нии тво­и­ми умно­жи­ся ино­цы истин­ныя в Лав­ре твоей.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 7

Хотя укре­пи­ти истин­ную пра­во­слав­ную веру, при­ял еси, отче Евфи­мие, от уче­ник сво­их Епи­ско­пов Сте­фа­на и Иоан­на, напи­са­ние дея­ний чет­вер­та­го Все­лен­ска­го Собо­ра иже в Хал­ки­доне, обли­чив­ша­го зло­че­стие Дио­ско­ра, пат­ри­ар­ха Алек­сан­дрий­ска­го. Тем­же воз­ве­сти­ся по всей пусты­ни Пале­стин­стей, яко вели­кий Евфи­мий после­ду­ет Хал­ки­дон­ско­му Собо­ру. Сему раду­ю­ще­ся, вос­пе­ша ино­цы: Аллилуиа.

Икос 7

Новый враг исти­ны, ере­тик Фео­до­сий, лжи­вы­ми сло­ве­сы окле­ве­тав Хал­ки­дон­ский Собор, при­вле­че к себе мно­гия, таже цари­цу Евдо­кию, и мно­гим лукав­ством взы­де на пре­стол пат­ри­ар­ший, отню­ду­же начат гна­ти дер­жа­щия пра­во­слав­ную веру, наи­па­че же хотяй при­в­ле­щи в сети сво­ея ере­си пре­по­доб­на­го Евфи­мия. Мы же тя, отче, аки сте­ну незыб­ле­му пра­во­сла­вия зря­ще, тако зовем ти:

Радуй­ся, стол­пе православия.

Радуй­ся, сте­но непо­ко­ле­би­мая ере­ти­че­ски­ми ветры.

Радуй­ся, пустын­ни­ка Гера­си­ма заблужд­ша­го к истин­ней вере паки обративый.

Радуй­ся, уда­ли­вый­ся со мно­ги­ми бра­ти­я­ми в пустыню.

Радуй­ся, воз­вра­ти­вый­ся паки в Лав­ру по паде­нии лже­па­три­ар­ха Феодосия.

Радуй­ся, яко объ­ятый Боже­ствен­ным огнем со анге­лом литур­ги­са­ю­щий, виден был еси.

Радуй­ся, при­леж­но бра­тию свою настав­ля­яй чистою сове­стию и стра­хом Божи­им ко свя­тым Хри­сто­вым Тай­нам приступати.

Радуй­ся, про­ви­дяй како кийж­до от бра­тий при­ча­ща­ти­ся приходит.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 8

Стран­но и нера­зум­ли­во Евти­хи­евою ере­сью пре­льщен­ная цари­ца Евдо­кия, нача коле­ба­ти­ся умом, не веду­ще, кое­го дер­жа­ти­ся испо­ве­да­ния. Послан­ная же от пре­по­доб­на­го Симео­на столп­ни­ка ко Евфи­мию и при­им­ши поуче­ния его, яко подо­ба­ше дер­жа­ти­ся четы­рех Все­лен­ских Собо­ров, про­све­ти­ся разу­мом, Богу вос­пе­вая: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был еси в Бозе, бла­женне Евфи­мие, сия­ни­ем жития тво­е­го при­вле­кая к себе новыя уче­ни­ки: тако пре­по­доб­ный Сав­ва, юный бе, при­и­де к тебе спа­се­ния иский и инии мно­зи, отвра­ща­ю­щия очи своя от мяте­жа житей­ска­го моря, и к тебе небур­но­му при­ста­ни­щу при­тек­шии. Ты же оте­че­скою любо­вию прии­мал еси вся, про­зи­рая, яко стол­пы Церк­ви сии будут. Сего ради зовем ти, отче, сице:

Радуй­ся, яко мно­гия све­ти­ла к тебе стекахуся.

Радуй­ся, соби­ра­яй, аки кокош под кры­ле своя, всех ищу­щих ино­че­ских подвигов.

Радуй­ся, яко в юном Сав­ве про­зрел еси вели­ка­го учи­те­ля монашества.

Радуй­ся, двух пустын­ни­ков Нит­рий­ских Мар­ти­рия и Илию приемый.

Радуй­ся, яко в сих про­ви­дел еси наслед­ни­ки Пре­сто­ла Апо­сто­ла Иако­ва бра­та Гос­под­ня, Пат­ри­ар­ха Иерусалимскаго.

Радуй­ся, яко сих выну взем­лю­щий с собою в пустыню.

Радуй­ся, яко тамо от сво­ея руки сих вели­ких мужей при­об­щил еси Свя­тых Хри­сто­вых Таин.

Радуй­ся, воз­лю­би­вый уче­ни­ки своя, и пестун­ству­яй их отечески.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 9

Все есте­ство ангель­ское радо­сти испол­ня­ше­ся, видя рав­но­ан­гель­ное житие твое, вели­кий Евфи­мие, и умно­жив­ши­и­ся окрест тебе оби­те­ли ино­ков, в ангель­ском чине сла­вя­щих Бога, пою­ще Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Вития мно­го­ве­щан­ныя не воз­мо­гут достой­но воз­ве­ли­чи­ти дара про­зор­ли­во­сти тво­ея, пре­по­добне, вся бо буду­щая яко насто­я­щая про­ви­дяй, мно­гая про­ро­че­ство­вал еси. Пре­кло­няя коле­на пред вели­чи­ем Бога тако про­сла­вив­ша­го угод­ни­ка Сво­е­го, зовем благоговейно:

Радуй­ся, даров мно­го­об­раз­ных от Гос­по­да сподобивыйся.

Радуй­ся, про­зор­лив­че дивный.

Радуй­ся, Ана­ста­сию сосу­до­хра­ни­те­лю сан Пат­ри­ар­ха прорекший.

Радуй­ся, яко испол­нив­ше­му­ся сему про­ро­че­ству вси дивляхуся.

Радуй­ся, цари­цу Евдо­кию в пра­во­сла­вии укре­пил еси.

Радуй­ся, той близ­кую пред­ска­зав кончину.

Радуй­ся, пове­ле­вый той при­го­то­ви­ти­ся ко исхо­ду своему.

Радуй­ся, яко про­ро­че­ство сие испол­ни­ся и бла­жен­ная Евдо­кия, мно­гих хра­мов стро­и­тель­ни­ца, вско­ре почи о Господе.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 10

Спа­се­ния жаж­ду­щим был еси, Евфи­мие пре­по­добне, яко столп огнен­ный, путе­во­дяй стран­ству­ю­щих во тьме жития сего в зем­лю небес­на­го Хана­а­на, радост­но Богу вопи­ю­щих: Аллилуиа.

Икос 10

Сте­ною молитв и поуче­ний тво­их, Евфи­мие, паче обра­зом жития тво­е­го рав­но­ан­гель­на­го ограж­дал еси уче­ни­ков тво­их, от иску­ше­ний пло­ти, мира и диа­во­ла. Видя­ще тако­вое попе­че­ние о чадех тво­их, с любо­вию зовем ти:

Радуй­ся, доб­рый пас­ты­рю овец словесных.

Радуй­ся, отче, о мно­зех чадех тво­их веселящийся.

Радуй­ся, Фео­к­ти­ста, искрен­ня­го дру­га и спост­ни­ка тво­е­го в болез­ни посе­ти­вый и утешивый.

Радуй­ся, цело­ва­ние тому послед­нее с любо­вию давый.

Радуй­ся, про­ро­ко­ван­но­го тобою пат­ри­ар­ха Ана­ста­сия, на погре­бе­ние Фео­к­ти­сто­во при­быв­ша­го, сретивый.

Радуй­ся, слад­це с ним бесе­ды насладивыйся.

Радуй­ся, пре­по­доб­на­го Сав­ву с собою в пусты­ню появший.

Радуй­ся, тому от жаж­ды в пути изне­мог­шу, от зем­ли молит­вою тво­ею воду изведший.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 11

Пение молит­вен­ное по обы­чаю совер­шал еси, бла­женне Евфи­мие, уда­ля­я­ся в пусты­ню во ось­мый день по празд­ни­це Бого­яв­ле­ния Гос­под­ня. При­бли­жав­шей­ся кон­чине тво­ей, пре­по­добне, про­зи­рая ту, вос­хо­тел еси в Лав­ре пре­бы­ти, гото­вя­щи­ся ко исхо­ду сво­е­му, Богу за вся бла­го­дарне поя: Аллилуиа.

Икос 11

Све­то­зар­ное житие твое, вели­кий Евфи­мие, к кон­цу при­бли­жи­ся, и пло­ды вино­гра­да сво­е­го гото­вил­ся еси при­не­сти Домо­вла­ды­це, видя­ще же ся близ кон­чи­ны суща, собрал еси пре­сви­те­ры лавр­ския, дабы послед­нее настав­ле­ние всем дати. Пла­ка­ху­ся же вси, яко чада, раз­лу­ча­ю­щи­ся со отцем сво­им, оба­че реко­ша к тебе:

Радуй­ся, вели­кий пас­ты­рю овец многих.

Радуй­ся, веру истин­ную соблю­дый и той научи­вый заблудшия.

Радуй­ся, послед­нее твое поуче­ние давый чадом тво­им, да союз люб­ве неру­шим в них пребудет.

Радуй­ся, рекий, яко не воз­мож­но есть без люб­ве доб­ро­де­те­ли совершатися.

Радуй­ся, паки рекий, яко вся­кая доб­ро­де­тель любо­вию и сми­ре­ни­ем креп­ка есть.

Радуй­ся, поуча­вый вся пре­да­ния и уста­вы мона­стыр­ския нико­ли­же оставляти.

Радуй­ся, пове­ле­вый, да вра­та мона­стыр­ския нико­ли­же затво­ре­ны будут стран­ных ради.

Радуй­ся, пове­ле­вый таже о нищих пещися.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 12

«Бла­го­дать, аще обря­щу у Бога дерз­но­ве­ние, имам про­си­ти, да буду с вами духом все­гда» — рекл еси послед­нее сло­во уче­ни­ком сво­им, бла­женне Евфи­мие, тии же, пла­чу­щи о исхо­де тво­ем, сим сло­вом уте­ша­ху­ся и со уми­ле­ни­ем Гос­по­де­ви взы­ва­ху: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще тру­ды твоя, подви­ги и даро­ва­ния, еже от малых лет обрел еси у Бога, вос­хва­ля­ем тя, свя­тый пре­по­добне отче, и с любо­вию вопи­ем ти:

Радуй­ся, от юно­сти весь живот свой Гос­по­де­ви предавый.

Радуй­ся, воз­рас­тав­ший от силы в силу.

Радуй­ся, орле, мыс­лию в гор­них паряй.

Радуй­ся, в доль­них оби­те­ли зем­ныя анге­лом созидавый.

Радуй­ся, про­зор­ли­во­сти дара спо­до­би­вый­ся от Вла­ды­ки Христа.

Радуй­ся, исце­ле­ний неоскуд­ный источниче.

Радуй­ся, вели­ких мужей учителю.

Радуй­ся, и по смер­ти, чад тво­их духов­ных вер­ный хранителю.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 13

О, пре­чуд­ный и пре­слав­ный отче Евфи­мие! При­и­ми от нас непо­треб­ных моле­ние сие малое, и не осу­ди греш­ных уст, дер­за­ю­щих сла­ви­ти твоя тру­ды, подви­ги и чуде­са, да мило­стив­но при­зи­ра­яй на всех спа­се­ния взыс­ку­ю­щих, и о нас Гос­по­де­ви моля­ся да очи­стим­ся от зем­ныя суе­ты, чистым серд­цем вос­по­ем Богу: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Ангель­ско­му чину посвя­ти­ти тя обе­ща­ша роди­те­ли твоя, Евфи­мие, еще преж­де рож­де­ния тво­е­го: сей вели­кий обет совер­ша­ю­щи матерь твоя Дио­ни­сия, при­ве­де тя, отро­ка быв­ша, ко бра­ту сво­е­му пре­сви­те­ру Евдок­сию: сей же отве­де тя ко Мели­тий­ско­му епи­ско­пу Евтро­пию, ска­зу­ю­ще ему о виде­нии и гла­се Боже­ствен­нем, воз­ве­стив­шим рож­де­ние твое. Воз­ра­до­ва­ся же епи­скоп сему, возопи:

Радуй­ся, бла­жен­ное отро­ча, яко воис­ти­ну Дух Божий почи на тебе.

Радуй­ся, див­ным про­мыш­ле­ни­ем Божи­им от юно­сти мир оставивый.

Радуй­ся, воз­лю­би­вый тиши­ну и безмолвие.

Радуй­ся, учи­те­лей тво­их Ака­кия и Сино­дия вели­кое утешение.

Радуй­ся, укра­ше­ние Церкве нашея явивыйся.

Радуй­ся, яко матерь твоя бла­жен­ная Дио­ни­сия, верне Церкве послу­жив­шая, диа­ко­нис­са поставися.

Радуй­ся, в чисто­те душев­ней и телес­ней воспитавыйся.

Радуй­ся, жизнь свою без­раз­дельне Гос­по­де­ви вручивый.

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Кондак 1

Избран­ный Богом Все­ви­дя­щим в слу­ги Себе преж­де рож­де­ния тво­е­го, пло­де крас­ный роди­те­лей бес­чад­ных, имя носяй уте­ше­нию тезо­име­ни­тое и воис­ти­ну яви­вый­ся уте­ше­ние мно­гим, моли Гос­по­да, Ему­же послу­жил еси верне, изба­ви­ти ны от вся­ка­го зла, да радост­но вопи­ем ти:

Радуй­ся, отче пре­по­добне, вели­кий Евфимие.

Молитва

Див­ный и пре­слав­ный угод­ни­че Хри­стов, вели­кий отче Евфи­мие, от свя­та­го чер­то­га, иде­же ты со все­ми свя­ты­ми лику­е­ши, при­з­ри на нас, во мра­це жития сего сущих, и научи ны пре­зи­ра­ти вся, яже в мире нари­ца­ют­ся бла­гая. Научи нас люби­ти ближ­ния своя, тер­пе­ти оби­ды и поно­ше­ния, скор­би и болез­ни, в сми­ре­нии бла­го­да­ря­ще Бога. Научи нас моли­ти­ся и кая­ти­ся во гре­сех сво­их, очи­сти­ти­ся нам от вся­кия сквер­ны. Умо­ли Гос­по­да, Ему­же послу­жил еси от юно­сти сво­ея даже до ста­ро­сти масти­тей, да спо­до­бим­ся и мы, рабы неклю­чи­мии, со све­тиль­ни­ки горя­щи­ми усре­сти Жени­ха Хри­ста и с Ним вни­ти в чер­тог укра­шен­ный Цар­ствия Его. Аминь.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки