Канон Рождеству Христову (2‑й)


Рождество Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

глас 1

Песнь 1

Ирмос: Спа­се люди чудо­дей­ству­яй Вла­ды­ка, мок­рую моря вол­ну озем­ле­нив древ­ле; волею же рожд­ся от Девы, сте­зю про­ход­ну Небе­се пола­га­ет нам. Его­же, по Суще­ству рав­на же Отцу и чело­ве­ком, славим.

Изне­се чре­во свя­щен­ное Сло­во, яве неопаль­но живо­пи­сан­ное купи­ною, сме­ше­на зра­ком чело­ве­чим Бога, Евы ока­ян­ную утро­бу клят­вы древ­ния раз­ре­ша­ю­щее горь­кия, Его­же, зем­нии, славим.

Пока­за звез­да преж­де солн­ца Сло­во, при­шед­шее уста­ви­ти гре­хи, волх­вом яве во убо­зем вер­те­пе, мило­сти­ва­го Тебе, пеле­на­ми пови­та, Его­же, раду­ю­ще­ся, видя­ху Само­го — и Чело­ве­ка, и Господа.

Песнь 3

Ирмос: При­з­ри на пения рабов, Бла­го­де­те­лю, вра­га сми­ряя воз­не­сен­ную гор­ды­ню, носяй же, Все­вид­че, гре­ха пре­вы­ш­ше, непо­ко­леб­ле­мо утвер­жден­ныя, Бла­же, пев­цы осно­ва­ни­ем веры.

Неве­сты Пре­чи­стыя пре­бо­га­тое Рож­де­ство виде­ти паче ума спо­до­би­вся, лик сви­ря­ю­щих пре­кло­ня­ше­ся стран­ным обра­зом, чин же пою­щих Без­п­лот­ных, Царя Хри­ста, без­се­мен­но воплощшагося.

Высо­тою цар­ству­яй Небес мило­сер­ди­ем совер­ша­ет о нас из Без­не­вест­ныя Отро­ко­ви­цы: неве­ще­ствен Сый преж­де, но послеж­де Сло­во, оде­бе­лев­шо пло­тию, да пад­ша­го к Себе при­вле­чет первозданнаго.

Седален

Нача­ток язы­ков Небо Тебе при­не­се, лежа­ще­му Мла­ден­цу во яслех, звез­дою волх­вы при­зва­вый, яже и ужа­са­ше не скип­т­ры и пре­сто­ли, но послед­няя нище­та: что бо хужд­ше вер­те­па? Что же сми­рен­шее пелен? в них­же про­сия Боже­ства Тво­е­го богат­ство, Гос­по­ди, сла­ва Тебе.

Песнь 4

Ирмос: Рода чело­ве­ча обнов­ле­ние древ­ле, поя, про­рок Авва­кум пред­воз­ве­ща­ет, виде­ти неиз­ре­чен­но спо­до­би­вся образ: мла­дый Мла­де­нец бо из горы — Девы изы­де людей во обнов­ле­ние, Слово.

Равен про­изы­де чело­ве­ком Выш­ний, волею плоть при­им от Девы, яд очи­сти­ти зми­е­вы гла­вы, при­во­дя вся к Све­ту живо­нос­но­му, Бог Сый, от врат безсолнечных.

Язы­цы, иже древ­ле тлею погру­же­ни, пагу­бы зело вра­жия убе­жав­ше, воз­но­сят руки с похваль­ны­ми пес­нь­ми, еди­на­го чту­ще Хри­ста, яко Бла­го­де­те­ля, к нам мило­стив­но пришедшаго.

Из корене израст­ши Иес­се­е­ва, Дево, уста­вы пре­ш­ла еси чело­ве­че­ска­го суще­ства, Отчее рожд­ши Пре­веч­ное Сло­во, яко бла­го­во­ли Сам запе­ча­тан­ную утро­бу про­и­ти исто­ща­ни­ем странным.

Песнь 5

Ирмос: Из нощи дел омра­чен­ныя пре­ле­сти очи­ще­ние нам, Хри­сте, бод­рен­но ныне совер­ша­ю­щим песнь, яко Бла­го­де­те­лю, при­и­ди, пода­ва­яй удоб­ну сте­зю, по ней­же вос­те­ка­ю­ще, обря­щем славу.

Лютую враж­ду, юже к нам Вла­ды­ка отсе­кая паки плот­ским при­ше­стви­ем, да дер­жа­ща­го раз­ру­шит душет­ле­ю­ща­го, мир соче­тая с неве­ще­ствен­ны­ми суще­ст­вы, поло­жив при­ступ­на, Рожд­ша­го, твари.

Людие виде­ша, древ­ле омра­чен­нии, по днех свет выш­ния свет­ло­сти, язы­ки же Богу насле­дие Сын при­но­сит, подая тамо неиз­ре­чен­ную бла­го­дать, иде­же мно­жай­ший про­цве­те грех.

Песнь 6

Ирмос: Оби­тая Иона в пре­ис­под­них мор­ских, при­и­ти моля­ше­ся и бурю уто­ли­ти; унзен же аз муча­ща­го стре­лою, Хри­сту вос­пе­ваю, зол губи­те­лю, ско­ро при­и­ти Тебе к моей лености.

Иже бе испер­ва к Богу, Бог Сло­во ныне утвер­жда­ет немощ­ное древ­ле видев сохра­ни­ти, еже по нам суще­ство, имже Себе вто­рым обще­ни­ем абие про­яв­ляя стра­стей свободное.

Гря­дет нас ради из Авра­ам­лих чресл тем­но­пад­шия во мра­це пре­гре­ше­ний сыны воз­двиг­ну­ти, долу поник­ших, иже во све­те оби­та­яй и яслех чрез досто­я­ние, ныне бла­го­во­лив в чело­ве­че­ское спасение.

Кондак, глас 3

Дева днесь Пре­су­ще­ствен­на­го раж­да­ет, и зем­ля вер­теп Непри­ступ­но­му при­но­сит. Анге­ли с пас­тырь­ми сла­во­сло­вят, вол­сви же со звез­дою путе­ше­ству­ют: нас бо ради роди­ся Отро­ча Мла­до, Пре­веч­ный Бог.

Икос

Едем Виф­ле­ем отвер­зе, при­и­ди­те, видим, пищу в тайне обре­то­хом; при­и­ди­те, при­и­мем сущая рай­ская внутрь вер­те­па: тамо яви­ся корень нена­по­ен, про­зя­бая отпу­ще­ние, тамо обре­те­ся кла­дязь неис­ко­пан, из него­же Давид пити древ­ле воз­жа­да­ся. Тамо Дева рожд­ши Мла­ден­ца, жаж­ду уста­ви абие Ада­мо­ву и Дави­до­ву. Сего ради к Нему идем, где роди­ся Отро­ча Мла­до, Пре­веч­ный Бог.

Песнь 7

Ирмос: Все­ца­ря любо­вию улов­лен­нии, отро­цы уко­ри­ша без­чис­лен­но яря­ща­ся мучи­те­ля зло­бож­ное язы­ко­вре­дие, имже пови­ну­ся огнь мно­гий, Вла­ды­це гла­го­лю­щим: во веки бла­го­сло­вен еси.

Слу­ги убо неистов­но попа­ля­ет, спа­са­ет же все­па­ля­щая со стра­хом юныя, сед­мо­чис­лен­ным раз­жже­ни­ем воз­вы­ше­на; ихже вен­ча пла­мень, неза­вист­но Гос­по­ду пода­ю­щу бла­го­че­стия ради росу.

Помощ­ни­че, Хри­сте, чело­ве­ком, про­тив­ное гада­ние, вопло­ще­ние неиз­гла­го­лан­ное име­яй, посра­мил еси; богат­ство обо­же­ния носяй, вооб­раж­ся ныне, Его­же ради упо­ва­ни­ем свы­ше в пре­ис­под­ний при­и­до­хом мрак.

Зле неудер­жан­но воз­вы­ша­е­мый, нечест­но беся­щий­ся от раз­вра­ще­ния мира, низ­ло­жил еси все­мощне грех, яже при­вле­че преж­де, днесь же от сетей спа­са­е­ши, вопло­щ­ся волею, Благодетелю.

Песнь 8

Ирмос: Утро­бу неопаль­ну обра­зу­ют Отро­ко­ви­цы иже в Вет­сем опа­ля­е­мии юно­ши, пре­есте­ствен­но раж­да­ю­щую запе­чат­лен­ну. Обоя же, соде­ва­ю­щи чудо­дей­ство еди­но, люди к пению воз­став­ля­ет благодать.

Пагу­бы убе­жав­ши, еже обо­жи­ти­ся пре­ле­стию, непре­стан­но поет изли­яв­ша­го­ся Сло­ва юно­ше­ски вся с тре­пе­том тварь, неслав­ну хва­лу, боя­щи­ся, при­но­сит, тлен­на сущи, аще и муд­ре терпяше.

Гря­де­ши, заблужд­шее на пажить обра­щая цве­то­твор­ную из пустын­ных хол­мов язы­ков воста­ние, чело­ве­че­ское есте­ство, силу нуж­ную чело­ве­ко­убий­цы уга­си­ти, муж же яви­вся и Бог промышлением.

Песнь 9

Ирмос: Люби­ти убо нам яко без­бед­ное стра­хом удо­бее мол­ча­ние, любо­вию же, Дево, пес­ни тка­ти, спро­тя­жен­но сло­жен­ныя, неудоб­но есть; но и, Мати, силу, ели­ко есть про­из­во­ле­ние, даждь.

Днесь пас­ты­рие видят Спа­са, пеле­на­ми обви­та и лежа­ща во яслех.

Днесь Вла­ды­ка руби­щем пеле­на­ет­ся, неося­зан­ный, яко Младенец.

Днесь вся­ка тварь весе­лит­ся и раду­ет­ся, яко Хри­стос роди­ся от Девы Отроковицы.

Обра­зы несвет­лы и сени при­ве­де­ны, о Мати Чистая, видев­ше Сло­ва, нова явль­ша­го­ся от врат заклю­чен­ных, мня­щии же истин­ную свет­лость, достой­но Твою бла­го­сло­вим утробу.

Небес­ныя силы рожд­ша­го­ся Спа­са Гос­по­да и Вла­ды­ку воз­ве­ща­ют миру.

Вели­чай, душе моя, Трии­по­стас­на­го и Нераз­дель­на­го Боже­ства державу.

Вели­чай, душе моя, Избав­ль­шую нас от клятвы.

Жела­ние полу­чив­ше и Божия при­ше­ствия хри­сто­крас­нии людие спо­добль­ше­ся, ныне уте­ша­ют­ся паки­бы­ти­ем: яко живо­нос­ну бла­го­дать дае­ши, Дево Чистая, покло­ни­те­ся славе.

Светилен

Посе­тил ны есть свы­ше Спас наш, Восток восто­ков, и сущии во тьме и сени обре­то­хом исти­ну, ибо от Девы роди­ся Гос­подь. (Три­жды)

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки