Канон Рождеству Пресвятой Богородицы (2‑й)

Икона «Рождество Пресвятой Богородицы»

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Сокру­шив­ше­му бра­ни мыш­цею Сво­ею, и про­вед­ше­му Изра­и­ля скво­зе Черм­ное море, поим Ему, яко Изба­ви­те­лю наше­му Богу: яко прославися.

Да ликов­ству­ет вся тварь, да весе­лит­ся же и Давид: яко от коле­на и от семене его про­изы­де Жезл, Цвет нося­щи Гос­по­да, Твор­ца всяческих.

Свя­тая свя­тых, во свя­тем свя­ти­ли­щи Мла­де­нец воз­ла­га­ет­ся вос­пи­та­ти­ся от руки анге­ло­вы: вси убо вер­но спразд­ну­им в Рож­де­стве Ея.

Непло­ды нераж­да­ю­щая Анна, но не без­чад­на Богу: се бо про­на­ре­че­ся от родов Чистая Дева Мати. Тем­же есте­ства израс­ти Зижди­те­ля в рабии образе.

Тя незло­би­вую Агни­цу, Агн­ца Хри­ста, Мла­ден­ца от чре­ва Тво­е­го при­вед­шую в наше суще­ство, вси, от Анны рож­ден­ную Тя, пес­нь­ми почитаем.

Тро­и­чен: Три Без­на­чаль­на слав­лю, Три Свя­та пою, Три Соприс­но­сущ­на в Суще­стве Еди­ном про­по­ве­дую: Един бо во Отце, и Сыне, и Дусе, сла­во­сло­вит­ся Бог.

Бого­ро­ди­чен: Кто виде Отро­ча, Его­же не всея Отец, мле­ком пита­е­мое; или где виде­на бысть Дева Мати; истин­но паче ума обоя, Бого­ро­ди­тель­ни­це Чистая.

Песнь 3

Ирмос: Утвер­ди­ся серд­це мое во Гос­по­де, воз­не­се­ся рог мой в Бозе моем, раз­ши­ри­ша­ся на вра­ги моя уста моя, воз­ве­се­лих­ся о спа­се­нии Твоем.

Вос­пи­тав­ши­ся во Свя­тая свя­тых, Дево Пре­чи­стая Бого­ро­ди­це, выш­ши яви­ла­ся еси тва­ри, Зижди­те­ля пло­тию порождши.

Бла­го­сло­ве­но чре­во Твое, цело­муд­рен­ная Анно, Плод бо израс­ти­ла еси дев­ства, Юже без­се­мен­но Пита­те­ля тва­ри Рожд­шую и Изба­ви­те­ля Иисуса.

Тя бла­жит, Прис­но­де­во, вся тварь, от Анны днесь рожд­шу­ю­ся, от корене Иес­се­е­ва Жезл Пре­чист Цвет, Хри­ста израстившую.

Тя выш­шую всея тва­ри Бого­ро­ди­це, пока­зуя Чистая, Сын Твой, еже от Анны вели­чит Твое Рож­де­ство, и всех весе­лит днесь.

Тро­и­чен: Тебе покла­ня­ем­ся, Отче, Без­на­чальне Суще­ством, поем Без­лет­на­го Сына Тво­е­го, и чтем Соприс­но­сущ­на­го Духа Тво­е­го, яко Еди­на­го Трое есте­ством Бога.

Бого­ро­ди­чен: Све­то­дав­ца и Началь­ни­ка жиз­ни чело­ве­че­ския, рожд­шая Чистая Бого­ро­ди­це, яви­ла­ся еси Сокро­ви­ще жиз­ни нашея, и Дверь непри­ступ­на­го Света.

Седален, глас 4

Дева Мариа и Бого­ро­ди­ца истин­но, яко облак све­та днесь воз­сия нам, и от пра­вед­ных пред­гря­дет в сла­ву нашу. Не кто­му Адам осуж­да­ет­ся, и Ева от уз сво­бо­ди­ся, и сего ради зовем вопи­ю­ще со дерз­но­ве­ни­ем Еди­ней Чистей: радость воз­ве­ща­ет Рож­де­ство Твое всей вселенней.

Песнь 4

Ирмос: Про­рок Авва­кум, умны­ма очи­ма про­ви­де Гос­по­ди, При­ше­ствие Твое, тем и вопи­я­ше: от юга при­и­дет Бог. Сла­ва силе Тво­ей, сла­ва сниз­хож­де­нию Твоему.

Пат­ри­арх Иаков, про­ви­дев, Спа­се, вели­чия ясно стро­е­ния Тво­е­го, вопи­я­ше Духом, ко Иуде гла­го­ля тай­но: от лето­рас­ли воз­шел еси Сыне мой, воз­ве­щая Тя от Девы Бога.

Ныне Жезл Ааро­нов, от корене Дави­до­ва про­зяб­ший, ныне Дева Чистая про­ис­хо­дит: и сли­ков­ству­ет небо и зем­ля, и вся оте­че­ствия язы­ков, и Анна и Иоаким таинственно.

Ныне да весе­лит­ся небо, да раду­ет­ся же зем­ля, и да лику­ют Иоаким и Давид. Ов убо яко роди­тель Твой, истин­но Рожд­шия Бога: ов же яко пра­о­тец Твой, про­по­ве­дая Твоя вели­че­ствия, Чистая.

Сра­ду­ет­ся Тебе днесь, бого­муд­рен­ная Анно, все­лен­ная: Изба­ви­те­ля бо тоя Матерь про­цве­ла еси, Юже от корене про­зяб­шую Дави­до­ва, Жезл Силы нам нося­щую Цвет, Христа.

Тро­и­чен: Слав­лю Без­на­чаль­на Бога, Отца и Сына и Свя­та­го Духа, Еди­но­сущ­ную Тро­и­цу Несо­здан­ную, Ейже пред­сто­ят Сера­фи­ми бла­го­го­вей­но, зову­ще: Свят, Свят, Свят еси Боже.

Бого­ро­ди­чен: Пре­без­на­чаль­ное Нача­ло нача­ло при­ем­лет из Тебе, Бого­ро­ди­тель­ни­це, плот­ским вре­ме­нем, и пре­бы­ва­ет собез­на­чаль­но, и вопло­щ­ся Сло­во Отчее, и Духу соприс­но­сущ­ное, сохра­няя Боже­ствен­ное достоинство.

Песнь 5

Ирмос: Гос­по­ди Боже наш, мир даждь нам, Гос­по­ди Боже наш, стя­жи ны, Гос­по­ди, раз­ве Тебе ино­го не вемы, Имя Твое именуем.

Пре­чи­стое Твое Рож­де­ство, Дево Непо­роч­ная, неска­зан­ное, и зача­тие неиз­гла­го­лан­но и рож­де­ние Твое, Неве­сто Нене­вест­ная: Бог бо бе весь в мя облекийся.

Днесь да весе­лят­ся анге­льстии чини, пес­нь­ми да лику­ют сущии из Ада­ма: роди­ся бо Жезл, Цвет воз­рас­тив­ший Хри­ста Еди­на­го, Изба­ви­те­ля нашего.

Днесь Ева раз­ре­ша­ет­ся осуж­де­ния, раз­ре­ша­ет­ся же и неплод­ство, и Адам древ­ния клят­вы, о Рож­де­стве Тво­ем: Тобою бо от тли избавихомся.

Сла­ва Тебе про­слав­ль­ше­му неплод­ную днесь: роди­ся бо Жезл прис­но­цве­ту­щий от обе­ща­ния, от Него­же про­зя­бе Хри­стос, Цвет жиз­ни нашея.

Тро­и­чен: Сла­ва Тебе, Отче Свя­тый, Боже Нерож­денне: сла­ва Тебе, Сыне Без­летне, Еди­но­родне: сла­ва Тебе, Душе Боже­ствен­ный и Сопре­столь­ный, от Отца про­ис­хо­дяй, и в Сыне пребываяй.

Бого­ро­ди­чен: Бысть чре­во Твое Солн­ца носи­ло: пре­бысть чисто­та Твоя яко­же преж­де невре­ди­ма, Дево: Хри­стос бо Солн­це, яко от чер­то­га Жених, яви­ся из Тебе.

Песнь 6

Ирмос: Яко воды мор­ския, Чело­ве­ко­люб­че, вол­на­ми житей­ски­ми обу­ре­ва­ю­ся, тем­же яко Иона, тако вопию Ти: воз­ве­ди от тли живот мой, бла­то­утробне Господи.

Свя­тую свя­тых сущу, цело­муд­рен­нии роди­те­ли Твои, Чистая, воз­ло­жи­ша Тя в хра­ме Гос­под­ни вос­пи­та­ти­ся чест­но, и уго­то­ва­ти­ся в Матерь Ему.

Непло­ды и мате­ри ликуй­те, дер­зай­те и играй­те без­чад­ныя: без­чад­на бо непло­ды Бого­ро­ди­цу про­зя­ба­ет, яже изба­вит от болез­ней Еву, и клят­вы Адама.

Слы­шу Дави­да пою­ща Тебе: при­ве­дут­ся Девы во след Тебе, при­ве­дут­ся в храм Царев. И с ним Тя и аз, Дщерь Царе­ву, воспеваю.

Поем свя­тое Твое Рож­де­ство, чтим и непо­роч­ное зача­тие Твое, Неве­сто Бого­зван­ная и Дево: сла­вят же с нами Анге­лов чини, и свя­тых души.

Тро­и­чен: В Тебе Тро­и­че­ское таин­ство поет­ся, и сла­вит­ся Чистая: Отец бо бла­го­во­ли, и Сло­во все­ли­ся в Тя, и Боже­ствен­ный Дух Тебе осени.

Бого­ро­ди­чен: Зла­тая Кадиль­ни­ца была еси, Огнь бо во утро­бе Тво­ей все­ли­ся, Сло­во от Духа Свя­та, и чело­ве­че­ским зра­ком в Тебе виде­ся, Бого­ро­ди­тель­ни­це Чистая.

Кондак, глас 4

Иоаким и Анна поно­ше­ния без­чад­ства, и Адам и Ева от тли смерт­ныя сво­бо­ди­с­та­ся, Пре­чи­стая, во свя­тем Рож­де­стве Тво­ем. То празд­ну­ют и людие Твои, вины пре­гре­ше­ний избав­ль­ше­ся, вне­гда зва­ти Ти: непло­ды раж­да­ет Бого­ро­ди­цу и Пита­тель­ни­цу жиз­ни нашея.

Икос

Молит­ва куп­но и воз­ды­ха­ние, неплод­ства и без­чад­ства, Иоаки­ма же и Анны бла­го­при­ят­ное, и во уши Гос­под­ни вни­де, и про­зя­бе Плод живо­но­сен миру. Ов бо молит­ву на горе тво­ря­ше: ова же в саде поно­ше­ние ноша­ше: но с радо­стию непло­ды раж­да­ет Бого­ро­ди­цу, и Пита­тель­ни­цу жиз­ни нашея.

Песнь 7

Ирмос: Хал­дей­ская пещь огнем рас­па­ля­е­мая, оро­ша­ше­ся Духом, Божи­им пред­сто­я­ни­ем, отро­цы поя­ху: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Празд­ну­ем, Чистая, и вер­но покла­ня­ем­ся свя­то­му Тво­е­му Рож­де­ству, пою­ще Сына Тво­е­го, Имже изба­ви­хом­ся древ­ня­го Ада­мо­ва ныне осуждения.

Ныне Анна весе­лит­ся, и вопи­ет хва­ля­щи­ся: непло­ды сущи родих Божию Матерь, Еяже ради осуж­де­ние Еви­но раз­ре­ши­ся, и яже в печа­лех болезнь.

Адам сво­бо­ди­ся, и Ева лику­ет, и вопи­ют духом к Тебе Бого­ро­ди­це: Тобою изба­ви­хом­ся пер­во­род­ныя клят­вы, явль­шу­ся Христу.

О, чре­во, вме­стив­шее Божие Селе­ние! О, утро­бо, носив­шая небес Шир­шую, Пре­стол свя­тый, мыс­лен­ный Кивот Священия.

Тро­и­чен: Отца про­сла­вим, Сына, и Духа, во Един­стве Боже­ства Тро­и­цу Пре­свя­тую, Нераз­дель­ную, Несо­здан­ную, и Соприс­но­суш­ную, и Единосущную.

Бого­ро­ди­чен: Ты Бога Еди­на роди­ла еси Дево пре­слав­но, Ты есте­ство обно­ви­ла еси Рож­де­ством Тво­им, Марие, Ты Еву раз­ре­ши­ла еси пер­во­род­ныя клят­вы, Бого­ро­ди­тель­ни­це Чистая.

Песнь 8

Ирмос: Покры­ва­яй вода­ми пре­вы­спрен­няя Своя, пола­га­яй морю пре­дел песок, и содер­жай вся, Тя поет солн­це, Тя сла­вит луна, Тебе при­но­сит песнь вся тварь, яко Соде­те­лю всех во веки.

Сотво­ри­вый пре­слав­ная неплод­ней утро­бе, отвер­зый Анны нераж­да­ю­щая ложе­сна, и Плод ей дав, Ты Боже Свя­тый, Ты Сыне Девы, Ты от Сея плоть при­ял еси, Прис­но­цве­ту­щия Девы и Богородицы.

Затво­ря­яй без­дну, и отвер­за­яй ю, воз­но­сяй воду во обла­цех и даяй дождь, Ты давый Гос­по­ди, от неплод­на­го корене про­зяб­ну­ти Анны свя­тыя пре­чист Плод, и роди­ти Богородицу.

Дела­те­лю мыс­лей наших и Наса­ди­те­лю душ наших, Ты неплод­ную зем­лю бла­го­плод­ну пока­за­вый, Ты древ­ле сухую, родо­ви­ту, бла­го­клас­ну, браз­ду пло­до­нос­ну соде­лал еси Анну свя­тую, Пре­чист Плод израс­ти­ти Богородицу.

При­и­ди­те вси узрим, яко от чер­то­га мала, Божий Град ныне раж­да­е­мый, иже от две­ри утроб­ныя исход иму­щую, вход же не веду­щу обще­ния: Един Бог Зижди­тель Сею прой­де сте­зею странною.

Тро­и­чен: О, Тро­и­це При­сущ­ная, Еди­ни­це Собез­на­чаль­ная! Тя поет и тре­пе­щет мно­же­ство Ангел, Небо и зем­ля, и без­дны ужа­са­ют­ся, чело­ве­цы бла­го­сла­вят, огнь рабо­та­ет, вся послу­ша­ют Тебе, Тро­и­це Свя­тая, со стра­хом, яже в твари.

Бого­ро­ди­чен: О, новей­ша­го слы­ша­ния: Бог, Сын Жены! О, без­се­мен­на­го Рож­де­ства! Без­муж­ная Мати и Рож­ден­ное Бог! О, ужас­на­го виде­ния! О, зача­тия стран­на­го Девы! О, неска­зан­на­го Рож­де­ства! Истин­но паче ума вся, и видения.

Песнь 9

Ирмос: Чуж­де мате­рем дев­ство, и стран­но девам дето­рож­де­ние: на Тебе, Бого­ро­ди­це, обоя устро­и­ша­ся. Тем Тя вся пле­ме­на зем­ная непре­стан­но величаем.

Достой­ное, Бого­ма­ти, Тво­ея чисто­ты Рож­де­ство насле­до­ва­ла еси, чрез обе­ща­ние: ино­гда бо неплод­ней, Бого­про­зя­бен Плод вда­ла­ся еси: тем Тя вся пле­ме­на зем­ная непре­стан­но величаем.

Испол­ни­ся вопи­ю­ща­го про­ро­че­ство, гла­го­лет бо: воз­став­лю ски­нию пад­шую свя­щен­на­го Дави­да, в Тебе Чистая пре­об­ра­зив­шу­ю­ся, Еяже ради всех чело­ве­ков персть в тело созда­ся Божие.

Пеле­нам покла­ня­ем­ся Тво­им Бого­ро­ди­це, сла­вим дав­ша­го Плод преж­де неплод­ней, и отверз­ша­го ложе­сна нераж­да­ю­щей пре­слав­но. Тво­рит бо вся, ели­ка хощет, Бог Сый Самовластен.

Яко дар Тебе, Бого­ро­ди­це, пес­но­пе­ние от Анны рожд­шей­ся вер­но даро­но­сим: мате­ри Матерь, девы же Деву Еди­ну сла­во­сло­вя­ще покла­ня­ем­ся Тебе, поем и славим.

Тро­и­чен: Чуж­де есть без­за­кон­ным сла­ви­ти Без­на­чаль­ную Тро­и­цу, Отца, и Сына же, и Свя­та­го Духа, несо­здан­ное Все­дер­жав­ство, Еюже мир весь содер­жит­ся, мани­ем Дер­жа­вы Ея.

Бого­ро­ди­чен: Вме­сти­ла еси во утро­бе Тво­ей, Дево Мати Еди­на­го от Тро­и­цы Хри­ста Царя, Его­же поет вся тварь, и тре­пе­щут выш­нии чини: Того моли, Все­чи­стая, спа­сти­ся душам нашим.

Светилен

От неплод­ныя днесь Анны Цвет про­изы­де Бого­ро­ди­ца, вся бла­го­во­ния Боже­ствен­на­го испол­ня­ю­щи кон­цы мира, и радо­сти всю напол­ня­ю­щи тварь: Юже пою­ще достой­но вос­хва­ля­ем, яко сущу земно­род­ных Превышшую.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки