Канон священномученику Киприану и мученице Иустине


Священномученик Киприан, мученица Иустина

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Моря черм­ную пучину/ невлаж­ны­ми стопами/ древ­ний пеше­ше­ство­вав Израиль,/ кре­сто­об­раз­ны­ма Мои­сео­вы­ма рукама/ Ама­ли­ко­ву силу в пусты­ни побе­дил есть.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

С Пре­мир­ны­ми чин­ми ныне водво­ря­я­ся, о свя­щен­ная и Боже­ствен­ная главо,/ с Небе­се при­з­ри на бла­го­чест­но пою­щия тя/ и тво­и­ми молит­ва­ми сохраняй.

Во мра­це неве­де­ния, пре­по­добне, люте одержим/ и душе­губ­ны­ми страстьми пло­ти невоз­дер­жа­ни­ем ты разжигаем,/ пре­ло­же­ние пре­слав­но обрел еси вне­за­пу, всеблаженне.

Сла­ва: Губи­те­лей убо на седа­ли­щи преж­де, отче, седел еси/ и на седа­ли­щи пре­сви­те­ров паки Хри­ста про­сла­вил еси,/ изме­ни­вся явлен­но Вла­дыч­нею Боже­ствен­ною благодатию.

И ныне: Дева по рож­де­стве пре­бы­ла еси:/ Сама­го бо рожд­ши Твор­ца всех и Господа,/ необыч­но и стран­но нам явль­ша­ся телом,/ Бого­ро­ди­тель­ни­це Мати Приснодево.

Песнь 3

Ирмос: Весе­лит­ся о Тебе Цер­ковь Твоя, Хри­сте, зовущи:/ Ты моя кре­пость, Господи,/ и при­бе­жи­ще, и утверждение.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

Яко Павел, ко Христу/ душев­ную любовь пре­ло­жив, Кипри­ане всемудре,/ того уче­ник был еси.

Обру­ча­ет ти Христос,/ вме­сто риз страст­ных оде­я­ние сла­вы даруя/ и воз­рож­де­ния одежду.

Сла­ва: Поуст­ник пост­ни­че­ский преж­де бывый терпелив,/ послеж­де, Кипри­ане всехвальне,/ сви­де­тель Исти­ны был еси.

И ныне: Гос­по­дь­ствен­но и истин­но Тя, Бого­ро­ди­цу, вер­нии почитаем,/ Ты бо Бога роди­ла еси,/ плоть быв­ша, Всенепорочная.

Гос­по­ди, поми­луй, три­жды.

Седален, глас 8. Подобен: Премудрости:

Нака­зан в пре­ле­сти прилежно,/ яко Павел, зван бысть с Небесе,/ Кре­стом настав­ля­ем к све­ту знания,/ чест­ныя бо девы любо­вию разжигаем,/ тоя ради соче­тал­ся еси Зижди­те­лю человеков./ Тем обли­чив немощь вражию,/ с нею спо­до­бил­ся еси лику мучеников,/ Кипри­ане, архи­ере­ев удобрение,/ моли Хри­ста Бога гре­хов остав­ле­ние подати/ честву­ю­щим любо­вию свя­тую память твою.

Сла­ва, и ныне, Бого­ро­ди­чен: В напа­сти мно­го­пле­тен­ныя впад/ от враг види­мых и невидимых,/ бурею одер­жим без­чис­лен­ных согре­ше­ний моих,/ и, яко к теп­ло­му заступ­ле­нию и покро­ву мое­му, Чистая,/ ко при­ста­ни­щу при­те­каю Тво­ея благости./ Тем­же, Пре­чи­стая, из Тебе Вопло­щен­но­му без семене/ моли­ся при­леж­но о всех рабех Твоих,/ непре­стан­но моля­щих Ти ся, Бого­ро­ди­це Пречистая,/ моля­щи Его прис­но согре­ше­ний остав­ле­ние даровати/ вос­пе­ва­ю­щим достой­но сла­ву Твою.

Песнь 4

Ирмос: Воз­не­се­на Тя видев­ши Цер­ковь на Кресте,/ Солн­це праведное,/ ста в чине своем,/ достой­но взывающи:/ сла­ва силе Тво­ей, Господи.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

Возб­нув, Бого­гла­се, от неистов­ства перваго,/ демон­скую лесть и душет­лен­ную пре­лесть всю обли­чил еси и, раду­я­ся, взы­вал еси:/ сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Доб­ле­ствен­но Иусти­на укрепляема/ и Чистую Деву и Обра­до­ван­ную зело молящи,/ сетей избе­же и коз­ней же вражиих.

Сла­ва: Укреп­ля­е­ма верою тво­е­го Жениха/ и Крест­ною силою одеяна,/ демо­ны неят­на, вопи­ю­щи, пре­бы­ла еси:/ сла­ва силе Тво­ей, Господи.

И ныне: Иже есте­ством сво­бо­ден сый,/ обра­зом раба обни­ща богат­ством бла­го­сти, Мати Приснодево,/ из Тебе по Ипо­ста­си все при­емь человечество.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Гос­по­ди, мой свет,/ в мир при­шел еси./ Свет Свя­тый, обра­ща­яй из мрач­на неведения/ верою вос­пе­ва­ю­щих Тя.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

Побор­ни­цу иму­щи яве Чистую Бого­ма­терь, обо­га­щ­ши­ся, Иустино,/ чест­ное дев­ство сохра­ни­ла еси невредно.

Оду­шев­лен­ный Хри­стов и крас­ней­ший образ,/ почтим Иустину,/ сокро­вен­ную доб­ро­ту и некра­до­мое возложение.

Сла­ва: Неве­ста Хри­сто­ва прис­ная и нескверная,/ стра­да­ни­ем и поще­ни­ем восприемши,/ пра­вед­но сугуб венец носит.

И ныне: Ум Ангель­ский и чело­ве­че­ский не может сказати/ неиз­ре­чен­на­го и пре­слав­на­го чуде­се Рож­де­ства Твоего,/ Всечистая.

Песнь 6

Ирмос: Пожру Ти со гла­сом хва­ле­ния, Господи,/ Цер­ковь вопи­ет Ти,/ от бесов­ския кро­ве очищшися,/ ради мило­сти от ребр Твоих/ истек­шею Кровию.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

Зло­бы дна пре­ис­под­ня­го дошел еси,/ к край­ней­шей же паки доб­ро­де­те­ли, отче,/ воз­шел еси на высоту,/ пре­слав­но изме­ни­вся Боже­ствен­ным Крещением.

Был еси слу­жи­тель демо­нов первее,/ но Хри­стов Бого­яв­лен­ный уче­ник пока­зал­ся еси,/ прис­ною любо­вию жела­ние воз­лю­бив последнее.

Сла­ва: Мно­гия ты Вла­ды­це при­вел еси мученики,/ куп­лей вели­чай­шую являя,/ кро­вию малей­шею Цар­ство Небес­ное, Бого­муд­ре, купити.

И ныне: Рас­торг­ни моя пле­ни­цы согре­ше­ний, Бого­не­ве­сто, гре­хов­на­го закона,/ Жиз­ни зако­ном сво­бо­ду дарующи,/ Вла­ды­ку зако­на рождшая.

Гос­по­ди, поми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 1. Подобен: Лик Ангельский:

От худо­же­ства вол­шеб­на­го обра­ти­вся, Богомудре,/ к позна­нию Божественному,/ пока­зал­ся еси миру врач мудрейший,/ исце­ле­ния даруя честву­ю­щим тя, Кипри­ане со Иустиною:/ с нею­же моли­ся Чело­ве­ко­люб­цу Владыце/ спа­сти души наша.

Икос:

Целе­ний тво­их, свя­те, даро­ва­ния мне низпослав,/ и неду­гу­ю­щее мое серд­це гно­ем греховным/ молит­ва­ми тво­и­ми исцели,/ яко да сло­во пения от сквер­ных устен моих ныне при­не­су ти/ и вос­пою болез­ни твоя, яже пока­зал еси, священномучениче,/ пока­я­ни­ем доб­рым и бла­жен­ным и Богу приближающимся./ Того бо удер­жан рукою,/ напра­вил­ся еси, яко по лестви­це, к Небесным,/ непре­стан­но моля­ся спа­сти души наша.

Песнь 7

Ирмос: Спа­сый во огни Авра­ам­ския Твоя отроки/ и, хал­деи убив,/ яже прав­да пра­вед­но уловляше,/ пре­пе­тый Господи,/ Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

На свя­щен­но­на­чаль­ство вшед,/ свя­щен­ней­ший образ свя­щен­но­на­чаль­ни­ком себе и пра­ви­ло явил еси, взывая:/ пре­пе­тый Гос­по­ди, Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

Живо­на­чаль­ныя тебе дес­ни­цы истин­но изме­не­ние, отче, нашедшее,/ муд­ра тя сотво­ри Бого­ве­ща­те­ля, поюща:/ пре­пе­тый Гос­по­ди, Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

Сла­ва: Ору­жие непо­бе­ди­мое нам на про­тив­на­го, бла­женне, ты явил­ся еси,/ того обли­чая лести, поющим:/ пре­пе­тый Гос­по­ди, Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

И ныне: Небес­нии лицы и Пре­не­бес­нии собори/ пес­но­сло­вят из Тебе, Бого­ро­ди­це, Рож­ден­на­го, зовуще:/ пре­пе­тый Гос­по­ди, Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

Песнь 8

Ирмос: Весе­ли­ся, Иеру­са­ли­ме, тор­же­ствуй­те, любя­щии Сиона:/ цар­ству­яй бо во веки, Гос­подь Сил прииде./ Да бла­го­го­ве­ет вся зем­ля от Лица Его/ и да вопиет:/ бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

Пре­муд­ро еллин­ския муд­ро­сти небре­гл еси, славне,/ апо­сто­лов же Боже­ствен­ное веща­ние, Духом бря­ца­е­мо, отче,/ и огнен­ны­ми язы­ки ясно изгла­ша­е­мо, вопи­ял еси:/ бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Востекл еси на высо­кая и пре­мир­ная свет­ло селения,/ Хри­сту кро­вию, яко жерт­вою непо­роч­ною, при­но­сим, отче,/ зако­ле­ние живо, при­ят­но и бла­го­угод­но, воспевая:/ бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Сла­ва: Побеж­да­е­ми от в тебе все­ль­ши­я­ся благодати,/ демон­стии пол­цы отго­ня­ют­ся и отбе­га­ют стра­сти неду­гу­ю­щих, Богомудре,/ вер­нии же Боже­ствен­на­го све­та насы­ща­ем­ся, вопиюще:/ бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

И ныне: Лику­ют со Ангель­ски­ми, Пре­чи­стая, сила­ми о Рож­де­стве Тво­ем, Богомати,/ и Бого­ро­ди­цу верою Тя именующии:/ Ты бо Вла­ды­ку и Изба­ви­те­ля нам роди­ла еси, Ему­же поем:/ бла­го­сло­ви­те, вся дела Гос­под­ня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо неду­гом преслушания/ клят­ву все­ли­ла есть,/ Ты же, Дево Богородице,/ Про­зя­бе­ни­ем чре­во­но­ше­ния миро­ви бла­го­сло­ве­ние про­цве­ла еси,/ тем Тя вси величаем.

При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Кипри­ане и муче­ни­це Иусти­но, моли­те Бога о нас.

Свы­ше нас, бла­го­чест­но пою­щих тя, нази­ра­е­ши Боже­ствен­ною благодатию,/ тво­и­ми молит­ва­ми, Бого­гла­голь­ни­че, и ору­жи­ем бла­го­во­ле­ния венчавая,/ мир и спа­се­ние даруй нам,/ яко свя­щен­но­на­чаль­ник божественнейший.

Тече­ние исце­ле­ний обиль­но персть твоя любя­щим тя воздает;/ тебе же, Кипри­ане, жены Бого­нос­ны яко Боже­ствен­но сокро­ви­ще приемлют/ и усерд­но явля­ют сокровеннаго,/ да вси тебе насладимся.

Сла­ва: Напра­ви­ти наше ко Хри­сту, пре­бо­га­те, шествие деянием,/ и Бого­угод­ным жити­ем, и чистей­шим очищением/ сущо Божию тихость умо­ли, яко иерарх сострадательнейший.

И ныне: Укре­пи нашу душев­ную немощь, Бого­ма­ти, силою Твоею,/ раз­ре­ши тяго­ту, Пре­свя­тая, нала­га­е­мую рабом Твоим,/ миру прав­ды Солн­це неска­зан­но возсиявшая.

Светилен. Подобен: Жены, услышите:

В волх­вах несо­суж­ден­на и еди­на­го пребольша,/ пре­мен­ша­го нрав и попа­лив­ша­го кни­ги, настав­ля­ю­щия ко прелести,/ и сви­де­тель­ства венец стран­но­леп­но приемшаго,/ Кипри­а­на похва­лим, стра­даль­цев зерцало.

Сла­ва, и ныне: Древ­ле боже­ства надеж­дею пре­льсти­вый мя злокозненный,/ плот­ным пред­ло­же­ни­ем пре­муд­рен­но паки пре­льща­ет­ся от Девы Возсиявшаго;/ и сице осуж­де­ние плот­ное пло­тию разрешися,/ смер­ти умертвившейся.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки