Дни памяти:

Житие

Краткое житие великомученика Иоанна Нового, Сочавского

Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник Иоанн Но­вый, Со­чав­ский, жил в XIV ве­ке в го­ро­де Тра­пезун­де, за­ни­мал­ся тор­гов­лей, был бла­го­че­стив, тверд в пра­во­сла­вии и ми­ло­стив к бед­ным.

Од­на­жды по тор­го­вым де­лам ему при­шлось плыть на ко­раб­ле. Ка­пи­тан ко­раб­ля был непра­во­слав­ным. Всту­пив в спор о ве­ре со свя­тым Иоан­ном, он был по­срам­лен и за­та­ил зло­бу на свя­то­го. Во вре­мя оста­нов­ки ко­раб­ля в Бел­гра­де Бос­фор­ском ка­пи­тан явил­ся к гра­до­на­чаль­ни­ку, ог­не­по­клон­ни­ку по ве­ре, и со­об­щил, что на его ко­раб­ле есть уче­ный муж, же­ла­ю­щий то­же стать ог­не­по­клон­ни­ком.

Гра­до­на­чаль­ник с по­че­том при­гла­сил свя­то­го Иоан­на при­со­еди­нить­ся к ог­не­по­клон­ни­кам, по­ху­лив ве­ру во Хри­ста.

Свя­той тай­но мо­лил­ся, при­зы­вая на по­мощь То­го, Кто ска­зал: "Ко­гда же по­ве­дут пре­да­вать вас, не за­боть­тесь на­пе­ред, что вам го­во­рить, и не об­ду­мы­вай­те; но что да­но бу­дет вам в тот час, то и го­во­ри­те, ибо не вы бу­де­те го­во­рить, но Дух Свя­той" (Мк.13,11). И Гос­подь дал ему му­же­ство и ра­зу­ме­ние от­верг­нуть все при­тя­за­ния нече­стив­цев и твер­до ис­по­ве­дать се­бя хри­сти­а­ни­ном.

По­сле это­го свя­той был так же­сто­ко из­бит пал­ка­ми, что все те­ло его бы­ло рас­тер­за­но, и плоть под уда­ра­ми раз­ле­та­лась кус­ка­ми. Свя­той му­че­ник мо­лил­ся, бла­го­да­ря Бо­га, удо­сто­ив­ше­го его про­лить за Него кровь и омыть свои гре­хи. За­тем свя­то­го за­ко­ва­ли в це­пи и от­во­лок­ли в тем­ни­цу. Утром гра­до­на­чаль­ник ве­лел вновь при­ве­сти свя­то­го. Му­че­ник пред­стал пред ним со свет­лым и ве­се­лым ли­цом. От по­втор­но­го пред­ло­же­ния от­речь­ся от Хри­ста неустра­ши­мый му­че­ник от­ка­зал­ся с преж­ней твер­до­стью, об­ли­чив пра­ви­те­ля как ору­дие са­та­ны. То­гда его сно­ва из­би­ли пал­ка­ми так, что все внут­рен­но­сти его об­на­жи­лись. При­сут­ство­вав­ший на­род не вы­нес это­го страш­но­го зре­ли­ща и стал воз­му­щен­но кри­чать, об­ли­чая пра­ви­те­ля, столь бес­че­ло­веч­но ис­тя­за­ю­ще­го без­за­щит­но­го че­ло­ве­ка. Пра­ви­тель, пре­кра­тив из­би­е­ние, ве­лел при­вя­зать ве­ли­ко­му­че­ни­ка за но­ги к хво­сту ди­ко­го ко­ня и вла­чить по ули­цам го­ро­да. Жи­те­ли ев­рей­ских квар­та­лов осо­бен­но из­де­ва­лись над му­че­ни­ком, бро­са­ли в него кам­ня­ми, на­ко­нец, кто-то схва­тил меч, на­стиг вла­чи­мо­го свя­то­го и от­ру­бил ему го­ло­ву.

Те­ло ве­ли­ко­му­че­ни­ка с от­руб­лен­ной го­ло­вой ле­жа­ло до ве­че­ра, ни­кто из хри­сти­ан не осме­ли­вал­ся взять его. Но­чью над ним был ви­ден све­тя­щий­ся столп и мно­же­ство го­ря­щих лам­пад; три све­то­нос­ных му­жа со­вер­ша­ли над те­лом свя­то­го пе­ние псал­мов и каж­де­ние. Один из ев­ре­ев, ду­мая, что это хри­сти­ане при­шли взять остан­ки му­че­ни­ка, схва­тил лук и хо­тел пу­стить в них стре­лу, но, свя­зан­ный неви­ди­мой си­лой Бо­жи­ей, стал недви­жим. С на­ступ­ле­ни­ем утра ви­де­ние ис­чез­ло, а стре­лок про­дол­жал сто­ять непо­движ­но. Рас­ска­зав со­брав­шим­ся жи­те­лям го­ро­да о ноч­ном ви­де­нии и по­стиг­шем его на­ка­за­нии Бо­жи­ем, он осво­бо­дил­ся от неви­ди­мых уз. Узнав о слу­чив­шем­ся, гра­до­на­чаль­ник раз­ре­шил по­хо­ро­нить остан­ки ве­ли­ко­му­че­ни­ка. Те­ло бы­ло по­гре­бе­но при мест­ной церк­ви. Это про­изо­шло меж­ду 1330 и 1340 го­да­ми.

Ка­пи­тан, пре­дав­ший свя­то­го Иоан­на на му­ки, рас­ка­ял­ся и ре­шил тай­но увез­ти мо­щи на свою ро­ди­ну, но ве­ли­ко­му­че­ник, явив­шись во сне пре­сви­те­ру хра­ма, вос­пре­пят­ство­вал это­му. Через 70 лет мо­щи бы­ли пе­ре­не­се­ны в сто­ли­цу Мол­до-Вла­хий­ско­го кня­же­ства Со­ча­ву и по­ло­же­ны в со­бор­ной церк­ви.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го ве­ли­ко­му­че­ни­ка Иоан­на Но­во­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

 

Молитвы

Тропарь великомученику Иоанну Новому, Сочавскому

глас 4

Житие́ на земли́ до́бре окормля́я, страда́льче,/ ми́лостынями, и ча́стыми моли́твами, и слеза́ми,/ па́ки же ко страда́нию му́жески устреми́вся,/ пе́рсское обличи́л еси́ нече́стие./ Те́мже Це́ркве был еси́ утвержде́ние/ и христиа́н похвало́,// Иоа́нне приснопа́мятне.

Перевод: Земную жизнь верно направляя, мученик, милостынями, частыми молитвами и слезами, но сверх того ты мужественно устремился к мученичеству, обличив нечестие персов. Потому ты стал крепостью Церкви и славой христиан, Иоанн всегда вспоминаемый.

Кондак великомученику Иоанну Новому, Сочавскому

глас 4

Морску́ю пла́вая пучи́ну ку́плею,/ от восто́ка тща́лся еси́ к се́веру,/ но Бо́гу призва́вшу тя,/ я́коже Матфе́й мы́тницу, ты же ку́плю оста́вль/ и Тому́ после́довал еси́ кро́вию му́чения,/ вре́менными искупи́в непроходи́мая,// и вене́ц прия́л еси́ непобеди́мый.

Перевод: Ты переплывал морскую пучину по торговым делам и торопился с востока на север, но Бог призвал тебя и ты оставил торговлю, как Матфей сбор налогов (Мф.9:9), и последовал за Богом мученической кровью, став искупительной жертвой, и принял ты венец непобедимый.

показать все

Молитва великомученику Иоанну Новому, Сочавскому

Святый, славный и всехвальный великомучениче Христов Иоанне, несумненный ходатаю нашего спасения. Молим тя раби твои, собрании днесь в Божественнем твоем храме и раце святых мощей поклоняющиеся; милостив буди якоже нам, тако и далече отстоящим и на помощь тя призывающим и мученическия твоя страдания похвалами ублажающим. Испроси нам всем у многомилостиваго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа прощения и оставления грехов, до сего дне и часа содеянных нами. Сохрани нас невредимых от всех козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди от всех зол душевных и телесных, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая великомученику Иоанну Новому, Сочавскому

О, святы́й уго́дниче Бо́жий, Иоа́нне! По́двигом до́брым подвиза́вся на земли́, восприя́л еси́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й твой о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства твоего́ и чтим святу́ю па́мять твою́. Ты же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́ моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́кого зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством твои́м, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Канон великомученику Иоанну Новому, Сочавскому

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Новоявлен мученик, блаженне Иоанне, вселенней напоследок явился еси, темже ми подаждь слово твоею благодатию, твоя подвиги воспети по достоянию.

Очима мысленныма предстоя на судищи, мучеников зрел еси честное сословие, тебе призывающих радостно, Иоанне, и подобными венцы украшающих.

Воинством досточудным твоего сопротивления победная прияхом на мучителя естеству: совершенне бо посрамлен быв, не ктому мучительская дерзати начинает.

Одеявся во броня исповедания веры и шлем возложив благодати светлейший, языком же, Иоанне, боговещанным и честным, якоже мечем ссекл еси безумнаго епарха.

Богородичен: Гора превысокая, юже виде Даниил, камень от горы же отсечеся мужеску руку кроме, Тебе прообразова, Богородице: без мужа бо нам плотию родила еси Еммануила.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Муками, яко злато честное, искусился еси, страдальче славне, и Царю сил принеслся еси, всеплодие словеси истинно, вместо огня олтарнаго мечем истнеемо.

О Владыце первее и Господе не насытишася иудее законопреступнии и пророкоубийственнии, но и того мученика, влачима немилостивно от слуг нечестия, текуще, заклаху.

Епарх сети простираше словесы ласкательными к ловлению страдальца премудраго, но он вопияше к нему: престани на мнозе буесловя, аз бо твари не поклонюся паче Создавшаго.

Маслина плодовитая в церкви Живаго Бога твоих мощей рака ныне явися, от неяже обираем различная недугов исцеления, иже тобою обогащшиися и чудесы твоими красящиися.

Богородичен: Рече Божественный Иезекииль: и будет дверь затворена. И сие на Тебе исполнися, Владычице: вниде бо несказанно в Тя Отчее Слово и миру явися Плотоносец из Тебе, Дево, сохранив Тя во обоих.

Седален, глас 8

Премудрости рачитель быв, сокровище добродетелей, отонудуже и почерпл еси Божественная разумения. Темже и времени призвавшу, к подвигом усердно совлеклся еси, приемля мученическия раны, плоти содробление и кровей истощание, и ныне живеши в неизреченне свете с мученики. Сего ради вопием ти: моли Христа Бога грехов оставление даровати поклоняющимся верою святым мощем твоим.

Слава, и ныне, Богородичен:

Помышляю суд и боюся, испытания трепещу страшнаго и ужасаюся муки и огня болезни, тьмы же и тартара. Увы, что сотворю? Студ како претерплю, егда книги разгнутся и деяния обличатся? Сего ради припадаю Ти, Богородице Пречистая: предстани ми тогда, нужды оныя изымающи, Тебе бо имам прибежище, Владычице.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный нетленною дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Удица льстивая язык бяше мучителя, вражиими подвижим козньми, преложити великодушнаго спешащ, но безделен обличися, страдальцу в радости зовущу: слава силе Твоей, Господи.

Что ми многая словеса и обещания тлеемая, яко безумие предлагаеши? Иоанн к мучителю вопияше. Сия вся мне желчи горчайша, сладостно взывающу: слава силе Твоей, Господи.

Егда раны множайшия на моих процветут плотех, тогда венцем светлейшим уповаю сподобитися, страдалец к персу глаголаше, не косни прочее, о зломудренне, аз бо вопию: слава силе Твоей, Господи.

Никакоже тебе послушаю, к пагубе привлачаща, огнеслужителю Иоанн вещаше, умру же паче усердно за Умершаго мене ради, да с мученики светло вопию: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Изобразоваше в Чермнем прошествие древле Израилево безмужное Твое рождество, Всецарице: якоже бо он тогда пройде немокренно, тако и Христос безсеменно от Твоих пречистых кровей произыде, Дево.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Изнемогоша биюще слуги страстотерпческия плоти, утрудися и мучитель, томления изыскуя, но он доблественне терпяше, красуяся ранами, яже за любовь подъят Господа своего.

Коль страшно же и славно о Христе сопротивление твое, емуже убо почудишася племена, обретшаяся на подвизе, и похвалиша терпение, персы же посрамишася со иудеи, студом оболкшеся.

Окрест стояху множества, зряще бываемое, славне, и мучитель председяше, тебе приобрести наделся, но погреши безумный тщания, всуе претя непристрашному и вотще бия адаманта.

Епарха злочестиваго безумному велению ругаяся, Божественный Иоанн прелесть обличаще персския гордыни: солнцу, глаголя, не поклонюся, твари сущей, человеком работающей, большему рук Божиих созданию.

Богородичен: Горе бяше соприсносущен, Отцу и Богу, Бог Слово и с нами Бог и Человек, Богородице, Тобою сошед к нашему смирению, свобождая от клятвы прадедния: Тебе бо виде патриарх Иаков лествицу Небесную.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Никакоже поколебаша столпа благочестия свирепство повелевающаго, ниже палицами биения, но ни раны, ни смерть нужднейшая.

Оку херувимску ума твоего чистота уподобися: доле бо мужески терпел еси мучения и горе предстоял еси Владыце, иже посла тебе венец победительный.

Взыграшася светло мученичестии тогда ликове, видевше твое дерзновение, и, приникше купно со Ангелы, невидимо укрепляху тя в подвизе.

Ужа железная Иоанн, страдалец изящный, злата огорлия вменяше я и яже от иудей каменей метания - степени к Небесному шествию.

Богородичен: Образне руно Гедеон прият орошено, Твое предвозвещая чудо: сниде бо, яко дождь на руно, Богородице, Единый от Троицы во утробу Твою, воплощаемь.

Кондак, глас 4

Морскую плавая пучину куплею, от востока тщался еси к северу, но Богу призвавшу тя, якоже Матфей мытницу, ты же куплю оставль и Тому последовал еси кровию мучения, временными искупив непроходимая, и венец приял еси непобедимый.

Икос

Премудрый Зиждитель и Владыка и Господин винограда мысленнаго якоже пресвятыми Своими усты во притчи винограда глаголет: яко во единыйнадесять час делавшим подобную даде цену, якоже и от перваго делавшим. Ныне делы извести в притчи крыемое, Иоанна показав светла мученика, на самый уже последок летным тысящам, подобно первым страдальцем прослави нетлением и исцеления даром: временными бо искупив непроходимая, и венец носит непобедимый.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиши твари богомудрии паче Создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Приносимая ти страдания, Иоанне досточудне, младенец стреляния мужески вменял еси, радостно поя: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Руку часто простирая к мучителю, Иоанн глаголаше: что всуе трудишися, безстудне, муки бо творя мне пестра одеяния, и смерть - венец безсмертия?

Истинен аз мученик истиннаго Христа Бога нашего, страдалец взываше, влачения бо цветы благовонны вменяю и кровныя струи баню Крещения.

Нощь от мене судится житие еже во плоти, Иоанн любомудрствоваше, скоро убо прочее плоти разреши мя соуза, да яже со Христом жизнь наследую.

Богородичен: Риторствующий язык безгласен и недвижимь, иже о Тебе зрим, Богорадованная: не имать бо постигнути непостижимаго зачатия неизреченное рождение.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Ублажиша тя цари, благословиша тя святители, слышаще твое мужественное терпение и ко Христу ходатая стяжавше тя, и, ныне приходяще, честным твоем мощем покланяются.

Шаташася иногда языцы с людьми законопреступники, на Христа и Господа поучающеся тщетная, и ныне собрашася, персы убо Иоанна влачаще, иудее же закалающе.

Ят бысть тобою, и удержан, и до конца низложен змий безплотный во плоти твоим терпением. И того крепость угасе и лютое мучительство, Христу в плоть оболкшуся.

Хваляся язвами Христовыми, к вечным востекл еси обителем, в багряницу одеян, мучениче, от кровей твоих обагреную, и светло Царю сил предстоиши, с мученики ликуя.

Богородичен: Исаии угль древле послан бысть, клещами носим от Серафима, касающся тому и грехи оставляющ. Клеща же Ты еси, Дево, Божественный Угль носившая во оставление грехов человечеству.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Воин истинный Христова проповедания был еси, Иоанне, и лести потребитель безбожия. Темже и ныне молитвами твоими потреби варварское восстание, воинству нашему под ноги сие, славне, низлагая.

Аще и разсеяни быша священныя твоя плоти, мудре, аще и крови излияшася, но победительная на тебе преидоша. Тем на нас востающих силою твоею посрами и воинство наше яви победителя.

Лук сокруши нечестивых, воине непобедиме, неправедно движимый на твое достояние, еже себе избрал еси, возлюбив, и отечество наше утверди, да и мы тихо и мирно препроводим жительство.

Юже желахом память светозарную твою и честную, прияхом и облобызахом, радующеся духом и играюще, молимся, блаженне: место сие и люди, идеже изволи славитися, сохраняй невредно, со отечеством нашим.

Богородичен: Егоже пророцы провозвестиша вси многообразне, воплощаема нас ради, Тобою видехом, Богородице, Бога, нам совершенна, избавляющаго человеки от клятвы прадедния, мы же Твоими молитвами вечныя геенны да избавимся.

Светилен

Свету невечернему предстоя, блаженне, с мученическими лики, воспевающия тя в памяти твоей от искушения спасай молитвами твоими.

Акафист великомученику Иоанну Новому, Сочавскому

Кондак 1

Избранному защитнику, поборителю и низложителю нечестия, новоявленному мученику и честному воину Христову, яко солнце Восточней Церкви возсиявшему, и веселия верных исполнившему, ныне от всея души благодарственная и похвальная пения приносим, с любовию поюще:

Радуйся, Иоанне, великомучениче Христов.

Икос 1

Ангелом возлюблено бысть богоугодное житие твое, страдания Христова носящу ти, Иоанне. Ибо в телеси сый, житие ангельское на земли пожил еси, милостынями и непрестанными молитвами, таже и страдании. Темже мы по достоянию сия похвальная приносим ти:

Радуйся, яко пощении и непрестанными твоими молитвами уподобился еси Ангелом; радуйся, яко милостынями и слезами твоими ужасил еси демонов.

Радуйся, яко утешил еси скорбящия; радуйся, яко помогал еси болящим.

Радуйся, яко в мертвенном телеси показался еси земный Ангел; радуйся, яко мудрованием был еси человек небесный.

Радуйся, яко от благоверных родителей произшел еси; радуйся, яко православную веру в конец сохранил еси.

Радуйся, от славнаго града Трапезунда произрастший; радуйся, яко всякими добродетелями совершенно удобрился еси.

Радуйся, яко купец искусен на мори показался еси; радуйся, яко купечество твоея души добре управил еси.

Радуйся, Иоанне, великомучениче Христов.

Кондак 2

Видя, мучениче Христов, лукавство диаволе, иноверным возникшее на тя, во еже бы удалити тя от православныя веры, но данною ти от Бога премудростию, познал еси коварства волхва, благостию Вышняго не уловлен оными, пребыл еси и тако воспел еси: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом, просвещенным свыше, познавши, треблаженне, наносимую на тя еретиком Реизом клевету, к епарху Белграда язычнику, аки бы ты изволил отступити от истинныя христианския веры; и аще оный всяким образом преклоняше тя, но ты никакоже победим пребыл еси. Темже по достоянию слыши нами приносимая сия:

Радуйся, яко лживаго Реиза обличил еси; радуйся, подобно столпу непоколебим пребыл еси.

Радуйся, яко лести епарха нивочтоже вменил еси; радуйся, яко верных в благочестии укрепил еси.

Радуйся, яко пожрети солнцу и деннице не восхотел еси; радуйся, яко сим нечестивому жрецу поругался еси.

Радуйся, яко Создателя сих Единаго Бога в Троице проповедал еси; радуйся, яко христианския веры не похулил еси.

Радуйся, яко оная светила тварь быти, а не боги рекл еси; радуйся, сего ради от тиран умученный.

Радуйся, яко епарха пред всеми обличивый; радуйся, того к благочестию преклонити тщавыйся.

Радуйся, Иоанне, великомучениче Христов.

Кондак 3

Силою благодати Святаго Духа укреплен сый, со многим дерзновением вещал еси игемону, воине Иисусов: не надейся, о тиране, яко когда-либо от Христа моего отпаду, и твари паче нежели Создателю поклонюся! Да не будет сие, дондеже дыхание мое испущу, темже велиим гласом возопил еси: Аллилуиа.

Икос 3

Имея в лице твоем, страстотерпче Христов, веселие, егда глаголал еси к епарху сия, и не бе в тебе опасства, ни боязни. Он же не могий терпети сего, возгореся яростию, повеле принести многия палицы и обнажити тя; ты же яко ин обрелся еси, сего ради и мы вопием ти сия:

Радуйся, яко, егда увидел еси палицы, не убоялся; радуйся, яко от видения сих паче и паче тирану воспротивился еси.

Радуйся, яко ветхия одежды на земли совлеклся еси; радуйся, яко в порфиру нетления на небеси облеклся еси.

Радуйся, яко смертных мучений не устрашился еси; радуйся, яко небрежением о сих мучитель зело мучим бысть.

Радуйся, яко сим его пред предстоящими обличил еси; радуйся, яко раба Божия себе быти исповедал еси.

Радуйся, яко содержай отеческие учения; радуйся, яко жертвы игемоновых богов не приял еси.

Радуйся, яко нечестиву без закоснения мучити тя рекл еси; радуйся, яко теми мучении в Царство Небесное посла тя.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 4

Бурю страстей нанесе на тя, о многострадальче, егда изрекл еси, яко Творцу поклонюся, а не созданию, и, егда нечестивый мучитель твоя глаголы услыша, еже бы преклонити тя к своему хотению отчаяся, дивним и юродивым гневом возгореся и начат тя мучити. Ты же, мучениче Христов, мужественне терпящи, укрепляющу тя Богу с веселием пел еси: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша вернии, яко бысть сердце твое адамантово, егда любве ради Желаемаго тобою пострадал еси, блаженне мучениче Христов, нивочтоже вменив мучения, благодатию Христовою укрепляем, гнев мучителя аки ядовитаго аспида поправ, и на тяжчайшия мучения радостно потекл еси; сего ради слышиши от нас сия:

Радуйся, яко растягоша тя на земли на мучения обнаженна; радуйся, яко умныя очи горе на небо имевый.

Радуйся, егда суковатыми палицами без милости биен быв, не изнемогл еси; радуйся, яко мучители люте мучившии тя ослабеша.

Радуйся, яко раздробление твоего телесе доблественне стерпевый; радуйся, яко сим мучителя на гнев подвигнувый.

Радуйся, яко от многобиения к палицам прилипающая плоть твоя горе возношашеся; радуйся, яко сим собрал еси на удивление Ангелов.

Радуйся, кровию твоею землю обагривый; радуйся, сатану ногами поправый.

Радуйся, за сие Владыце Христа возблагодаривый; радуйся, яко Он тя и на тяжчайшия мучения укрепил есть.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 5

Боготечней звезде, путеводившей древле волхвов к праведному Солнцу, подобен был еси, великомучениче Христов, приводя к познанию истиннаго Бога, Емуже ты молился еси, мучитель же паче гнева исполнися и люте тя мучиша, яко и мучения мужественне претерпевая, из глубины сердца взывал еси Христу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше тя вернии, по повелению игемонову, веригами связана, воине Христов Иоанне, ввержена в темницу, оставиша тя на тяжчайшия мучения, и всю плоть твою от биения раздроблену, велиею скорбию объяти бывше, в другий день паки тя на суд представиша и пред мучителем стал еси лицем веселый, нечестивый же зело удивися и ужасеся, сего ради и мы тя ублажающе зовем:

Радуйся, яко сим диавола устрашил еси; радуйся, яко в темнице заключенный обитавый.

Радуйся, яко по сих в пресветлый рай вселился еси; радуйся, яко, тяжчайшими ранами по всему телеси ураненный, веселый обрелся еси.

Радуйся, яко неистовый мучитель сему удивися; радуйся, о исцелении ран на твоем телеси небрегий.

Радуйся, яко человек твой внешний разрушися; радуйся, яко внутренний обновися.

Радуйся, яко тяжчайшия мучения на тя мучителем вымысленна; радуйся, оныя с любовью приемый.

Радуйся, яко сим душа твоя краснейше процвете.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 6

Проповедал еси, достославне мучениче Христов, хотящую приити на тя Божию благодать, о ней же мыслию внимая, доблественне терпел еси страдания, строгание и растерзание плоти твоея, сего ради множае исполнися гнева юродив тиран, яко дикий зверь воскрича, повеле жесточайше мучити тя и без милости бити; сему же бывшу, вопиял еси Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявый мученическим подвигом, страстотерпче Христов Иоанне, тако бо был еси мучим, яко и внутренняя разседеся, и изнемогоша мучители от немилостивых ударений, едины по другим пременяемы; ты же, доблий воине, не пременил еси разума к рачителю своему Господу Иисусу, но паче молился еси, да дарует ти до конца терпети. Мы же, молитвами твоими защищающиеся, вопием ти сия:

Радуйся, яко ты, за Христа без милости мучимый, не пременился еси в терпении; радуйся, яко биющии тя пременяхуся.

Радуйся, яко умом в Бозе, укрепляющем тя, стоял еси; радуйся, яко Христос благодатию Святаго Духа свыше посети тя.

Радуйся, яко вси на позорище собравшиися за суровство мучителя укориша; радуйся, яко тебе с Небесе нерукотворенная одежда изткася.

Радуйся, яко и мучащии тя мучители изнемогоша, радуйся, яко видевшии тя многия печали исполнишася.

Радуйся, язвы Христовы на теле своем носивый; радуйся, яко Христос неувядаем венец на небеси тебе уготова.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 7

Хотяше, треблаженне мучениче, мучитель к своему хотению приклонити тя, не имея же лютейших мучений, повеле привести свирепаго коня, и святыя твоя нози ко ошибу его крепко привязати, и по всех улицах града влачити. Тебе же, воине Христов, влачиму бывшу, позор был еси Ангелом и человеком, поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя по благочестии ревнителя видя нечестивый, умысли необычну на тя муку, страстотерпче Христов: влачиму бо ти быстро сущу, части от телесе твоего на каменех отреваеми, оставахуся, глава сокрушашеся; вернии же, видевшие тя, велиим сожалением объяти бывше, ты же, горе ум к Богу имеяй, в тайне молился еси. Сего ради и мы раби твои удивляшеся, сия похвальная восписуем ти:

Радуйся, яко мучением твоим был еси проповедник Святыя Троицы, радуйся, яко крепким терпением твоим был еси благия веры основание.

Радуйся, яко был еси возжен огнем неизреченныя к Богу любве; радуйся, яко Его ради претерпел еси раздробление твоея плоти.

Радуйся, яко был еси позор умиления верным; радуйся, яко глава твоя влачима, Христа ради, о камение сокрушашеся.

Радуйся, яко молитвами твоими глава невидимого врага сотреся, радуйся, яко истекшею ти кровию земля обагрися.

Радуйся, яко Христос во Царствии Небеснем венец нетления тебе дарова; радуйся, яко Его ради на земли пострадал еси.

Радуйся, яко с Ним на Небеси царствуеши.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 8

Странную силу проклятый род иудейский видев в тебе, мучениче Христов, егда свирепым конем влачаше тя по улицы: едини посмевашася ти, друзии скривляху лица своя, еже имеяху в руках меташа в тя, овии же посмевахуся, неподобныя деяху. Ты же, доблий воине Христов, со благодарением терпел еси, укрепляющему тя Богу непрестанно поя: Аллилуиа.

Икос 8

Всего Иисуса имея в блаженней души и уме твоем, страстотерпче, и наконец течения подвига твоего достигши, един от насмехающихся тебе иудей потече во свой дом, взем меч обнажен и оным честную и святую главу твою отсече и сим светлую твою душу в руце тобою рачимаго Христа предаде. Темже и от нас слышиши сия:

Радуйся, яко от иудей посмеяние и поругания Христа ради приял еси; радуйся, яко сим поруганному ими Иисусу последовал еси.

Радуйся, яко от иудей был еси ударяем; радуйся, яко же и Христос нас ради грешных, ты же Христа ради муки добле терпел еси.

Радуйся, яко проклятый род мечем главу твою отсече; радуйся, яко Иисус пресветлым венцем главу твою увенча.

Радуйся, яко с мученицы купно во обителех небесных прославляешися; радуйся, яко мы вернии имеем тя приснаго ходатая к Богу.

Радуйся, яко моления твоя суть приятна Богу; радуйся, яко память твоя в Церкви Христовой честна есть.

Радуйся, яко имя твое услаждает всех, православную веру почитающих.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 9

Видевше вернии по отсечении честныя главы твоея и изшествии святыя твоея души от тела, преславне мучениче, лежащую плоть твою со отсеченною главою, непогребенную и презираемую, сожалеваху; наставшей же нощи преславнаго чудесе, столп до небесе над твоими святыми мощами виден бысть: свещи горяху и мужие в ризы белые облеченни кадяще окрест телесе твоего, поюще неизреченныя и священныя словеса, с ними же и ты воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Вития красноречива не могут изрещи пение, от Ангел бывшее поемо окрест святых твоих мощей, треблаженне мучениче; един же от иудей сие слышаще, помышляше земных быти человек, напряже лук пусти стрелу, но ничтоже успе окаянный сей, всем бо бысть сожаления зрелище. Тем же и мы о сицевом чудеси удивишеся зовем ти:

Радуйся, достойне надгробнаго ангельскаго пения; радуйся, яко Христос с Небесе призре на святыя твоя мощи.

Радуйся, яко виден бысть над твоими святыми мощами столп огненный до небесе; радуйся, яко сей многих ужаси.

Радуйся, яко оный иудеян Божиим мщением наказан бысть; радуйся, яко сие в велию славу святых твоих мощей содеяся.

Радуйся, яко людие на позор онаго иудеянина стекошася; радуйся, яко по исповедании его пред всеми от наказания спасеся.

Радуйся, яко уведавши мучитель о чудеси сем, зело ужасеся; радуйся, яко христианам сего ради погребсти тя повеле.

Радуйся, яко церковь прият погребенное, честное тело твое; радуйся, яко святая душа твоя во обителех небесных вселися.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 10

Хотяшеся, многострадальне мучениче Христов, оклеветателю и предателю твоему честное и многострадальное тело твое похитити и во свое отечество принести, но ты, воине Христов, скоро иерею оныя церкви во сне явился и о сем возвестил еси ему; он же к церкви притек и честныя твоея мощи из рук его отъят, с радостию поя: Аллилуиа.

Икос 10

Егда, мучениче Христов, честныя и святыя твоя мощи от инородных Божиим промыслом спасошася, во олтаре поставлени быша близ святыя трапезы, идеже Агнец всегда за спасение наше жрется, Ему же и ты жертва живая принеслася еси. Вернии же о сем уведавше, прославиша всещедраго Бога, прославляющаго святыя Своя, с ними же и мы похвальныя пения сии приносим ти:

Радуйся, яко святыя твоя мощи неукрадены и невредимы пребыша; радуйся, яко иноверный посрамлен и тощ прогнася.

Радуйся, яко иереями Церкви честныя твоя мощи во олтари положены быша; радуйся, яко о сем возрадовашася вернии.

Радуйся, яко ими непрестанно чудеса содеваются; радуйся, яко ими и демоны от многих изгонимы бывают.

Радуйся, яко столп огненный с небесе над ними являшеся; радуйся, яко снисходиша к ним Ангелы.

Радуйся, множицею благоухание от оных исходит; радуйся, яко всякия болезни тобою исцеляются.

Радуйся, яко о содеваемых тобою чудес весть повсюду пройде; радуйся, яко до конец земли, Богу тако благоволившу, твоя весть достиже.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 11

Пения похвальнаго несть по достоянию похвалити благолепие благодати чудес, якоже от честных и святых твоих мощей бывают, достойнославне мучениче Христов; не точию бо людие, но и цари и князи чтут и поклоняются и лобызают тя с любовию. Ты же, яко имый дерзновение к Богу и Владыце всех, испроси нам всем в сей жизни телеснаго здравия, в будущем же веце душевнаго спасения, любовию с тобою поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемная свеща суть честныя и святыя твоя мощи, многострадальне мучениче Христов Иоанне, на свещнице Церкви Христовы поставлени, просвещающия многое время место, на немже страдал еси, также благословением Божиим, тщанием же благочестиваго господаря пренесенна в Молдовлахию, непрестанно светят, и всем с верою и любовию прибегающим ко онем лучи чудес изливают. Мы же сия благодати причастницы бывше, приносим ти сия:

Радуйся, луче невечерняго и мысленнаго света; радуйся, яко всю поднебесную просвещаеши.

Радуйся, пресветлыя деннице невечерняго дне; радуйся, яко и от нас изволением Божиим был еси удаленный.

Радуйся, яко и тамо многое время лучами благодати Христовы просвещал еси; радуйся, яко смотрением Божиим обратно паки к нам пришел еси.

Радуйся, смирно, Церковь Христову облагоухающая: радуйся, яко всех приходящих к святым твоим мощам небеснаго твоего благоухания сподобляеши.

Радуйся, сосуде мира Христова неистощаем и неизчетных болезней врачеваний содержащь; радуйся, всем просящим благ изобильных подателю.

Радуйся, яко благодать и слава Царя Небеснаго на тя излияся; радуйся, яко и ты благодать исцелений от всех болезней изобильно всем подаеши.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 12

Благодать приял еси от Бога, всехвальне и многострадальне мучениче, исцеляти всякия болезни и недуги душевные и телесные. Тем же ныне предстоящи Христу, во страданях твоих укрепившему тя, не престани ходатайствовать всем нам просящи телеснаго здравия и душевнаго спасения, со благоговением и любовию чтущих святую память твою, поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поем, почитаем, славим, ублажаем многоболезненныя страдания твоя, терпение до конца, доблественне, подъем и твердость адамантову несравненно превзошед, яже показал еси в телеси твоем, за няже подвигоположник Христос Господь на земли и на Небеси прослави и нам недостойным дарова тя, святе победоносче, великомучениче Христов Иоанне, вопиюще ти, треблаженне, сия:

Радуйся, яко и на месте пребываеши и обитаеши с вои небесными; радуйся, яко провожден был еси десницею Царя Христа со славою и честию преславно венчался еси.

Радуйся, яко по многострадании твоем прия тя Господь во упокоения вечная; радуйся, яко сокровище некрадомое на Небеси приобрел еси.

Радуйся, яко мзда твоя многа во светлостех святых тебе уготовася; радуйся, во искушениях и нуждах теплый предстателю.

Радуйся, радости и вечныя славы всещедрейший нам ходатаю; радуйся, яко тобою надеемся получити вечная блага.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Кондак 13

О, многострадальче святый, великомучениче и победоносче Христов Иоанне. Приими сие от скверных устен наших со умилением приносимое Ти моление и от всех недуг душевных и телесных, от враг видимых и невидимых, и от вечныя муки, благоприятными молитвами Твоими нас избави, да с тобою купно в будущем веце во обителех святых поем Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос « Со Ангелы и всеми…» и 1-й кондак «Избранному воеводе…».

Молитва

Святый, славный и всехвальный великомучениче Христов Иоанне, несумненный ходатаю нашего спасения. Молим тя раби твои, собрании днесь в Божественнем твоем храме и раце святых мощей поклоняющиеся; милостив буди якоже нам, тако и далече отстоящим и на помощь тя призывающим и мученическия твоя страдания похвалами ублажающим. Испроси нам всем у многомилостиваго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа прощения и оставления грехов, до сего дне и часа содеянных нами. Сохрани нас невредимых от всех козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди от всех зол душевных и телесных, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Случайный тест