Канон молебный при разлучении души от тела
(от лица человека, с душею разлучающагося и не могущаго глаголати)


Ска­чать в фор­ма­те Microsoft Word

Как помочь душе человека перед смертью тела

Цер­ковь, имев­шая попе­че­ние о каж­дом пра­во­слав­ном с момен­та его рож­де­ния, не может оста­вить его и в этот послед­ний страш­ный час. Цер­ков­ные пра­ви­ла обя­зы­ва­ют свя­щен­ни­ков делать все воз­мож­ное для того, что­бы уми­ра­ю­щий не остал­ся без пред­смерт­но­го напут­ствия Свя­ты­ми Дара­ми. Един­ствен­ное тре­бо­ва­ние — он дол­жен нахо­дить­ся в созна­нии, что­бы при­не­сти Гос­по­ду послед­нее пока­я­ние. «При­хо­дит игу­мен, — чита­ем в ста­рин­ном Треб­ни­ке, — к мир­ско­му же отец его духов­ный, и вопро­ша­ет, аще есть кое сло­во, или дело забве­ния ради, или сту­да, или кая зло­ба к кое­му бра­ту неис­по­ве­да­на, или непро­ще­на есть, вся дол­жен есть изыс­ки­ва­ти и вопро­ша­ти по еди­но­му умирающаго».

Пред­смерт­ное При­ча­ще­ние может совер­шать­ся в любое вре­мя и без соблю­де­ния усло­вий, необ­хо­ди­мых для здо­ро­вых (пост, молит­вы и т. д.), по чину При­ча­ще­ния боль­ных. При­ча­ще­ние может соеди­нять­ся с Еле­освя­ще­ни­ем, или Собо­ро­ва­ни­ем. После При­ча­стия свя­щен­ник чита­ет у посте­ли уми­ра­ю­ще­го (при явных при­зна­ках при­бли­жа­ю­щей­ся смер­ти) так назы­ва­е­мую отход­ную молит­ву: Канон молеб­ный ко Гос­по­ду Богу наше­му Иису­су Хри­сту и Пре­чи­стей Бого­ро­ди­це, Мате­ри Гос­под­ней при раз­лу­че­нии души от тела вся­ка­го правовернаго.

В слу­чае отсут­ствия свя­щен­ни­ка, род­ствен­ни­ки смо­гут сами про­чи­тать Канон молеб­ный ко Гос­по­ду и Пре­чи­стей Бого­ро­ди­це. Опу­стив началь­ный воз­глас свя­щен­ни­ка: Бла­го­сло­вен Бог, миря­нин начи­на­ет чте­ние со слов: Молит­ва­ми свя­тых отец наших… Чте­ние сле­ду­ет начи­нать при пер­вых же при­зна­ках надви­га­ю­щей­ся кон­чи­ны. При чте­нии Кано­на воз­жи­га­ют­ся све­ча и лам­пад­ка перед домаш­ней иконой.

Этот канон чита­ет­ся «от лица чело­ве­ка с душею раз­лу­ча­ю­ща­го­ся и не могу­ща­го гла­го­ла­ти» и име­ет­ся в пра­во­слав­ных молитвословах.

Для уми­ра­ю­щих мла­ден­цев (детей до семи лет) из-за отсут­ствия гре­хов, пере­чис­ля­е­мых в каноне, кото­рые несвой­ствен­ны им по мало­лет­ству, канон не читается.

Кро­ме кано­на при раз­лу­че­нии души от тела еще суще­ству­ет «Чин, быва­е­мый на раз­лу­че­ние души от тела, когда чело­век дол­го страж­дет». Этот чин чита­ет­ся над чело­ве­ком, кото­рый испы­ты­ва­ет тяж­кие пред­смерт­ные муче­ния и никак не может уме­реть (как пра­ви­ло, чита­ет­ся священником).

После смер­ти тела чело­ве­ка над ним немед­лен­но чита­ет­ся После­до­ва­ние по исхо­де души от тела.

* * *

Аудио:

 

При­хо­дит игу­мен, к мир­ско­му же отец его духов­ный, и вопро­ша­ет, аще есть кое сло­во, или дело забве­ния ради, или сту­да, или кая зло­ба к кое­му бра­ту неис­по­ве­да­на, или непро­ще­на есть, вся дол­жен есть изыс­ки­ва­ти и вопро­ша­ти по еди­но­му умирающаго.

Пере­вод: К уми­ра­ю­ще­му при­хо­дит игу­мен, к миря­ни­ну его духов­ный отец, и спра­ши­ва­ет, не име­ет ли он озлоб­ле­ния про­тив кого-либо из бра­тьев или како­го сло­ва или дела, по забве­нию или сты­ду неис­по­ве­дан­ным и непро­щен­ным. Всё это духов­ник дол­жен, в отдель­но­сти пере­чис­ляя, спро­сить у умирающего.

Посем начи­на­ет иерей: Благослове́н Бог наш, все­гда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. (Аще ли мир­ский: Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Хри­сте́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.)

После это­го начи­на­ет свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен Бог наш, ныне и все­гда, и во веки веков. Аминь. (Если миря­нин: По молит­вам свя­тых отцов наших, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Боже наш, поми­луй нас. Аминь.)

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Tри­жды)

Свя­той Боже, Свя­той Креп­кий, Свя­той Бес­смерт­ный, поми­луй нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне, и все­гда, и во веки веков. Аминь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти гре­хи́ на́ша; Влады́ко, про­сти́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посе­ти́ и исце­ли́ не́мощи на́ша, и́мене Тво­е­го́ ра́ди.

Свя­тей­шая Тро­и­ца, поми­луй нас; Гос­подь, очи­сти гре­хи наши; Вла­ды­ка, про­сти без­за­ко­ния наши; Свя­тый, при­и­ди и увра­чуй бес­си­лие наше — для Тво­ей славы.

Го́споди, поми́луй. (Три­жды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небе­си́ и на зем­ли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не вве­ди́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Отче наш, Сущий на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да будет воля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш насущ­ный дай нам сего­дня; и про­сти нам дол­ги наши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам нашим; и не вве­ди нас во иску­ше­ние, но избавь нас от лукавого.

Го́споди, поми́луй (12 раз).

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

При­ди­те, покло­ним­ся Царю наше­му, Богу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Хри­сту́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)

При­ди­те, покло­ним­ся и при­па­дем ко Хри­сту, Царю, наше­му Богу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Само­му́ Хри­сту́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Поклон)

При­ди­те, покло­ним­ся и при­па­дем к Само­му Хри­сту, Царю и Богу нашему.

Псалом 50

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния мое­го́, и от гре­ха́ мое­го́ очи́сти мя; яко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой пре́до мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши вне­гда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Тво­ея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху мое­му́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отвра­ти́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обно­ви́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Тво­е­го́ и Ду́ха Тво­е­го́ Свята́го не оты­ми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твое́го и Ду́хом влады́чним утвер­ди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния мое­го́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хва­лу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Убла­жи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.

Поми­луй меня, Боже, по вели­кой мило­сти Тво­ей и по мно­же­ству щед­рот Тво­их изгладь без­за­ко­ние моё; совер­шен­но омой меня от без­за­ко­ния мое­го, и от гре­ха мое­го очи­сти меня. Ибо без­за­ко­ние моё я знаю, и грех мой все­гда пре­до мною. Тебе, Еди­но­му, я согре­шил и злое пред Тобою сотво­рил, — да будешь оправ­дан в сло­вах Тво­их и побе­дишь, если всту­пят с Тобою в суд. Ибо вот, я в без­за­ко­ни­ях зача́т, и во гре­хах роди­ла́ меня мать моя. Ибо вот, Ты исти­ну воз­лю­бил, сокры­тое и тай­ное пре­муд­ро­сти Тво­ей мне открыл. Ты окропи́шь меня иссо́пом — и буду очи­щен; омо­ешь меня — и сде­ла­юсь белее сне­га, дашь мне услы­шать радость и весе­лие — воз­ра­ду­ют­ся кости осла­бев­шие. Отвра­ти лицо Твоё от гре­хов моих и все без­за­ко­ния мои изгладь. Серд­це чистое сотво­ри во мне, Боже, и Дух Пра­вый обно­ви внут­ри меня. Не отринь меня от лица́ Тво­е­го и Духа Тво­е­го Свя­то­го не отни­ми от меня. Воз­вра­ти мне радость спа­се­ния Тво­е­го и Духом Вла­ды­че­ствен­ным утвер­ди меня. Научу без­за­кон­ных путям Тво­им, и нече­сти­вые к Тебе обра­тят­ся. Избавь меня от крове́й, Боже, Боже спа­се­ния мое­го, воз­ра­ду­ет­ся язык мой прав­де Тво­ей. Гос­по­ди, Ты откро­ешь уста мои, и уста мои воз­ве­стят хва­лу Твою. Ибо если бы жерт­вы Ты вос­хо­тел, я дал бы её, — к все­со­жже­ни­ям не будешь благоволи́ть. Жерт­ва Богу — дух сокру­шён­ный, се́рдца сокру­шён­но­го и сми­рен­но­го Бог не пре́зрит. Облагодете́льствуй, Гос­по­ди, во благоволе́нии Тво­ём Сион, и да будут воз­двиг­ну­ты сте­ны Иеру­са­ли­ма, — тогда при­мешь бла­го­склон­но жерт­ву прав­ды, воз­но­ше­ние и все­со­жже­ния, тогда возло́жат на алтарь Твой тельцов.

Канон молебный Господу нашему Иисусу Христу и Его Пречистой Матери, при разлучении души с телом1

Глас 6‑й

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Пере­вод:2 Изра­иль, про­шед­ши пеш­ком по без­дне мор­ской, как по суше, и видя пре­сле­до­ва­те­ля Фара­о­на уто­пав­шим, вос­кли­цал: вос­по­ем Богу побед­ную песнь.

При­пев: Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Ка́плям подо́бно дожде́вным, зли́и и ма́лии дни́е мои́, ле́тним обхожде́нием оскудева́юще, пома́лу исчеза́ют уже́. Влады́чице, спа­си́ мя.

Мои скорб­ные и корот­кие дни, быст­ро исте­кая, подоб­но кап­лям дож­де­вым, сво­им тече­ни­ем уже к кон­цу при­хо­дят. Вла­ды­чи­ца, спа­си меня.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Твои́м благоутро́бием и мно́гими щедро́тами Твои́ми, Влады́чице, преклоня́ема есте́ственно, в час сей ужа́сный предста́ни ми, Помощни́це Непобо́римая.

О, Вла­ды­чи­ца! Ты, по свой­ствен­ной Тебе люб­ви и без­гра­нич­ным Тво­им щед­ро­там скло­ня­ю­ща­я­ся к моль­бам, явись и для меня в этот ужас­ный час Непо­бе­ди­мой Помощницей.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Содержи́т ны́не ду́шу мою́ страх вели́к, тре́пет неисповеди́м и боле́знен есть, вне­гда́ изы́ти ей от теле­се́, Пречи́стая, ю́же уте́ши.

Вели­кий страх, невы­ра­зи­мый и мучи­тель­ный тре­пет охва­тил мою душу ныне, при выхо­де её из тела. Утешь же её, Пречистая.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Гре́шным и смире́нным изве́стное прибе́жище, о мне изве­сти́ Твою́ ми́лость, Чи́стая, и бесо́вския изба́ви руки́, я́коже бо пси мно́зи обступи́ша мя.

Вер­ное при­бе­жи­ще для греш­ных и сми­рен­ных, Чистая Дева, яви на мне Твою милость и спа­си от руки бесов, пото­му что, как стая псов, они окру­жи­ли меня.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Се вре́мя по́мощи, cе вре́мя Тво­е­го́ заступлéния, се, Влады́чице, вре́мя, о нéмже день и нощь припа́дах те́пле и моля́хся Тебе́.

Вот, Вла­ды­чи­ца, вре­мя помо­щи, вот вре­мя Тво­ей защи­ты, вот тот час, о кото­ром день и ночь я горя­чо молил­ся, при­па­дая к Тебе.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Ирмос: Нет столь Свя­то­го, как Ты, Гос­по­ди Боже мой, воз­вы­сив­ший досто­ин­ство веру­ю­щих в Тебя, Мило­серд­ный, и утвер­див­ший нас на камне испо­ве­да­ния Твоего.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Издале́ча сего́ дне, Влады́чице, прови́дя, и того́ я́ко прише́дша помышля́яй при́сно, слеза́ми те́плыми моля́хся не забы́ти мене́.

Дав­но пред­ви­дя этот день и непре­стан­но думая о нем, как о насту­пив­шем, я с горя­чи­ми сле­за­ми Тебе, Вла­ды­чи­ца, молил­ся, что­бы не забы­ла Ты меня.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Обыдо́ша мя мы́сленнии рыка́юще ски́мны, и и́щут восхи́тити и растерза́ти мя го́рце, и́хже зу́бы, Чи́стая, и че́люсти сокру­ши́ и спа­си́ мя.

Окру­жи­ли меня рыка­ю­щие духов­ные львы и ищут похи­тить и без­жа­лост­но рас­тер­зать меня. Но Ты, Чистая Дева, сокру­ши их зубы и челю­сти и спа­си меня.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Уга́сшу у́бо отню́д орга́ну слове́сному, и связа́вшуся язы́ку, и затвори́вшуся гла́су, в сокруше́нии се́рдца молю́ Тя, Спаси́тельнице моя́, спа­си́ мя.

Итак, уже совер­шен­но омерт­вев­ши­ми уста­ми, свя­зан­ным язы­ком, без­звуч­ным голо­сом я в сер­деч­ном сокру­ше­нии молю Тебя: спа­си меня, моя Спасительница.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

При­к­ло­ни́ у́хо Твое́ ко мне, Хри­ста́ Бо́га мое­го́ Ма́ти, от высо­ты́ мно́гия сла́вы Тво­ея́, Блага́я, и услы́ши стена́ние коне́чное и ру́ку ми пода́ждь.

О Мило­серд­ная Мать Хри­ста Бога мое­го! Скло­ни ко мне с высо­ты Тво­ей вели­че­ствен­ной сла­вы Твое ухо и, услы­шав мое послед­нее сте­на­ние, подай мне руку помощи.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Не отвра­ти́ от мене́ мно́гия щедро́ты Твоя́, не затво­ри́ утро́бу Твою́ человеколю́бную, Чи́стая; но предста́ни ми ны́не и в час су́дный помя­ни́ мя.

Не лиши меня Тво­их обиль­ных мило­стей, Чистая Дева, и не затво­ри Свое чело­ве­ко­лю­би­вое серд­це, но поспе­ши ныне ко мне и в час суда вспом­ни меня.

Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Хри­стос — сила моя, Бог и Гос­подь мой», — с бла­го­го­ве­ни­ем гро­мо­глас­но поёт Свя­тая Цер­ковь, от чисто­го серд­ца тор­же­ствуя о Господе.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Умове́ние согреше́нием, ток сле́зный ны́не поло­жи́, Блага́я, се́рдца мое­го́ сокруше́ние прие́млющи: о Тебе́ утвержда́ющу упова́ние, Блага́я, егда́ ка́ко стра́шнаго мя изба́виши о́гненнаго муче́ния, я́ко Сама́ благода́ти еси́ исто́чник, Богороди́тельнице.

При­ми, Мило­серд­ная Бого­ро­ди­тель­ни­ца, мое сер­деч­ное сокру­ше­ние и даруй мне поток слез, смы­ва­ю­щий гре­хи, ибо я твер­до наде­юсь на Тебя, Мило­сти­вая, что Ты изба­вишь меня от страш­но­го огнен­но­го муче­ния, пото­му что Ты Сама явля­ешь­ся источ­ни­ком благодати.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Непосты́дное и Непогреши́тельное всем, и́же в ну́ждах, прибе́жище, Влады́чице Пренепоро́чная, Ты ми бу́ди Засту́пница в час испыта́ния.

Вер­ное и свя­щен­ное при­бе­жи­ще всех нуж­да­ю­щих­ся Ты, Пре­не­по­роч­ная Вла­ды­чи­ца, будь и моей Заступ­ни­цей в час испытания.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Просте́рши Пречи́стеи Твои́ и Всечестне́и ру́це, я́ко свяще́ннии голуби́не кри­ле́, под кро́вом и се́нию тех покры́й мя, Влады́чице.

Про­стри, Вла­ды­чи­ца, Свои пре­чи­стые и пре­свя­тые руки, как свя­щен­ные кры­лья голуб­ки, и укрой меня под их кро­вом и сенью.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Возду́шнаго кня́зя наси́льника, мучи́теля, стра́шных путе́й стоя́теля и напра́снаго сих словоиспыта́теля, сподо́би мя прейти́ невозбра́нно отходя́ща от земли́.

Удо­стой меня, ухо­дя­ще­го с зем­ли, прой­ти бес­пре­пят­ствен­но цар­ство воз­душ­но­го кня­зя — вла­сти­те­ля, мучи­те­ля, стра­жа ужас­ных путей и на этих путях вне­зап­но­го обличителя.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Се мя, Влады́чице, страх усре́те, его́же и боя́хся; се по́двиг вели́к объя́т мя, в не́мже бу́ди ми Помо́щница, Наде́жде спасе́ния моего́.

Вот, Вла­ды­чи­ца, охва­тил меня тот страх, ожи­дая кото­ро­го я томил­ся, вот настал для меня тяж­кий подвиг, в кото­ром и будь моей Помощ­ни­цей, ибо Ты Надеж­да в моем спасении.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию оза­ри́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Ирмос: Боже­ствен­ным Сво­им све­том, Мило­серд­ный, про­све­ти души с ран­ней зари обра­ща­ю­щих­ся к Тебе — усерд­но молюсь я, что­бы знать Тебя Божие Сло­во, Истин­но­го Бога, от мра­ка гре­хов при­зы­ва­ю­ще­го к Себе.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Не забу́ди мя, Блага́я, ниже́ отвра­ти́ от мене́, Тво­е­го́ о́трока, лице́ Твое́, но услы́ши мя, я́ко скорб­лю́, и вон­ми́ души́ мое́й, и сию́ изба́ви.

Не забудь меня, Мило­серд­ная Вла­ды­чи­ца, и не откло­ни Тво­е­го лица от меня, раба Тво­е­го, но услышь меня, ибо я скорб­лю, внем­ли душе моей и избавь ее.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

И́же по пло́ти, сро́дницы мои́, и и́же по ду́ху бра́тие, и дру́зи, и обы́чнии зна́емии, пла́чите, воздохни́те, се́туйте, се бо от вас ны́не разлуча́юся.

Плачь­те, взды­хай­те, скор­би­те, все мои род­ные по пло­ти и бра­тья по духу, дру­зья и все зна­ко­мые, ибо вот теперь я раз­лу­ча­юсь с вами.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Ны́не избавля́яй ника́ко и помога́яй вои́стинну никто́же. Ты помо­зи́ ми, Влады́чице, да не я́ко челове́к безпо́мощен, в рука́х враг мои́х затворе́н бу́ду.

Воис­ти­ну нет теперь нико­го избав­ля­ю­ще­го меня, нет нико­го помо­га­ю­ще­го мне, поэто­му Ты, Вла­ды­чи­ца, помо­ги мне, что­бы я, как бес­по­мощ­ный чело­век, не остал­ся в руках моих врагов.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Вше́дше, святи́и мои́ А́нгели, предста́ните суди́щу Христо́ву, коле́не свои́ мы́сленнеи прекло́ньше, плаче́вне возопи́йте Ему́: поми́луй, Тво́рче всех, де́ло рук твои́х, Бла́же, и не отри́ни его́.

Свя­тые анге­лы мои, вой­ди­те и пред­стань­те пред судом Хри­сто­вым и, пре­кло­нив­ши свои духов­ные коле­на, с пла­чем воз­зо­ви­те ко Хри­сту: Мило­серд­ный Тво­рец все­го, поми­луй и не отверг­ни созда­ние Сво­их рук.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Покло́ньшеся Влады́чице и Пречи́стей Ма́тери Бо́га мое­го́ помоли́теся, я́ко да прекло́нит коле́на с ва́ми, и прекло́нит Его на ми́лость: Ма́ти бо су́щи и пита́тельница услы́шана бу́дет.

Покло­нив­шись Вла­ды­чи­це — Пре­чи­стой Мате­ри Бога мое­го, помо­ли­тесь, свя­тые анге­лы, что­бы вме­сте с вами Она пре­кло­ни­ла Свои коле­на скло­ни­ла Гос­по­да на милость ко мне, ибо как Его Мать и Пита­тель­ни­ца, Она будет услышана.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Тво­е­му́ прите́к, вопию́ Ти: воз­ве­ди́ от тли́ живо́т мой, Многоми́лостиве.

Ирмос: Смот­ря на житей­ское море, вол­ну­е­мое бурею иску­ше­ний, и, укрыв­шись в Твою тихую при­стань, я взы­ваю к Тебе: спа­си от поги­бе­ли жизнь мою, Многомилостивый.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Устне́ мои́ молча́т, и язы́к не глаго́лет, но се́рдце веща́ет: огнь бо сокруше́ния сие́ снеда́я внутрь возгара́ется, и гла́сы неизглаго́ланными Тебе́, Де́во, призыва́ет.

Уста мои мол­чат, язык не гово­рит и одно толь­ко серд­це, пожи­ра­е­мое внут­ри воз­го­рев­шим­ся огнем стра­да­ния, гово­рит невы­ра­зи­мы­ми голо­са­ми, при­зы­вая Тебя, Дева.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

При́зри на мя свы́ше, Ма́ти Бо́жия, и ми́лостивно вон­ми́ ны́не на мое́ посеще́ние сни́ти, я́ко да ви́дев Тя, от теле­се́ изы́ду ра́дуяся.

Матерь Божия, воз­зри с небес с любо­вью на меня и, мило­сти­во ныне вняв мне, сой­ди посе­тить меня, что­бы, уви­дев­ши Тебя, я с радо­стью вышел из тела.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Растерза́еми соу́зы, раздира́еми зако́ни есте́ственнаго сгуще́ния, и составле́ния все­го́ теле́снаго, ну́жду нестерпи́мую и тес­но­ту́ сотворя́ют ми.

Вот рас­тор­га­ет­ся связь души с телом, вот раз­ру­ша­ют­ся зако­ны при­род­но­го соеди­не­ния и соста­ва все­го тела, при­чи­няя мне невы­но­си­мые стра­да­ния и скорбь.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Святы́х А́нгел свяще́нным и честны́м рука́м пре­ло­жи́ мя, Влады́чице, я́ко да тех кри́лы покры́вся, не ви́жу безче́стнаго и смра́днаго и мра́чнаго бесо́в о́браза.

Вру­чи меня, Вла­ды­чи­ца, в свя­щен­ные чистые руки свя­тых анге­лов, что­бы, укрыв­шись под их кры­лья­ми, я не уви­дел бес­чест­ных, ужас­ных, мрач­ных обра­зов бесов.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Черто́же Бо́жий всече́стне, небе́сному разу́мному черто́гу сподо́би мя, мою́ уга́сшую и несия́ющую све­щу́ вже́гши, святы́м еле́ем ми́лости Твоея́.

Свя­тей­шая Дева, Чер­тог Божий! Удо­стой меня небес­но­го духов­но­го Чер­то­га, зажег­ши свя­тым еле­ем Сво­ей мило­сти мою неси­я­ю­щую угас­шую свечу.

Кондак, глас 6‑й:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши, коне́ц приближа́ется, и ну́жда ти мо́лвити: вос­пря­ни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, И́же вез­де́ сый, и вся исполня́яй.

Душа моя, душа моя, вос­стань! Что ты спишь? Конец при­бли­жа­ет­ся и от стра­ха ты сму­тишь­ся; встань же, что­бы поща­дил тебя Хри­стос Бог, Вез­де­су­щий и все Наполняющий.

Икос

Христо́во вра­чев­ство́ ви́дя отве́рсто, и от сего́ Ада́му источа́юще здра́вие, пострада́в уязви́ся диа́вол, я́ко беды́ прие́мля рыда́ше, и свои́м друго́м возо­пи́: что сотво­рю́ Сы́ну Мари́ину? Убива́ет мя Вифлее́млянин, И́же вез­де́ сый и вся исполня́яй.

Видя откры­тым Хри­сто­во вра­чев­ство и исто­ча­ю­ще­е­ся из него исце­ле­ние Ада­му, стра­да­ет пора­жен­ный диа­вол; рыда­ет он, весь изра­нен­ный, и взы­ва­ет к сво­им дру­зьям: что я сде­лаю Сыну Марии? Уби­ва­ет меня Этот Виф­ле­ем­ля­нин, Вез­де­су­щий и все Наполняющий.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел, преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля уве­ща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ирмос: Росо­нос­ною сде­лал ангел печь для бла­го­че­сти­вых юно­шей, а воля Божия, попа­лив­шая хал­де­ев, заста­ви­ла вла­сти­те­ля вос­кли­цать: Бла­го­сло­вен Ты, Бог отцов наших.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Нощь сме́ртная мя пости́же негото́ва, мра́чна же и безлу́нна, препуща́ющи непригото́влена к до́лгому о́ному пути́ стра́шному; да спутеше́ствует ми Твоя́ ми́лость, Влады́чице.

Мрач­ная и без­лун­ная ночь смер­ти заста­ла меня него­то­вым и при­нуж­да­ет меня идти непри­го­тов­лен­ным к это­му длин­но­му страш­но­му пути; о, Вла­ды­чи­ца, да сопут­ству­ет мне Твоя милость.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Се вси дни́е мои́ исчезо́ша вои́стинну в суе­те́, я́коже пи́шется, и ле́та моя́ со тща́нием, се́ти же сме́ртныя вои́стинну и го́рькия предвари́ша мою́ ду́шу, я́же мя обдержа́т.

Вот воис­ти­ну, как напи­са­но, все мои дни про­шли в суе­те и лета мои в сте­на­ни­ях, воис­ти­ну горь­кие сети смер­ти опу­та­ли мою душу и вла­де­ют ею.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Мно́жество грехо́в мои́х да не возмо́жет победи́ти Тво­е­го́ мно́гаго благоутро́бия, Влады́чице, но да обы́дет мя Твоя́ ми́лость и вся да покры́ет беззако́ния моя́.

Мно­же­ство моих гре­хов да не смо­жет побе­дить Тво­е­го бес­ко­неч­но­го мило­сер­дия, Вла­ды­чи­ца, но да окру­жит меня Твоя милость и да покро­ет все мои беззакония.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Отводя́щии мя отсю́ду нахо́дят, содержа́ще мя всю́ду: душа́ же моя́ отлага́ет и страши́тся, мно́га испо́лнена мяте­жа́, ю́же уте́ши, Чи́стая, явле́нием Твои́м.

Всю­ду окру­жа­ют и напа­да­ют на меня уво­дя­щие меня отсю­да, душа же моя, напол­нен­ная вели­ким смя­те­ни­ем, отсту­па­ет и ужа­са­ет­ся, но Ты, Чистая Дева, утешь ее Сво­им посещением.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Спеча́лующаго ниеди́наго в ско́рби мое́й, ниже́ утеша́ющаго обрето́х, Влады́чице, и́бо дру́зи мои́ и зна́емии вку́пе оста́виша мя ны́не, но, Наде́жде моя́, ника́коже да не оста́виши мя.

Никто, Вла­ды­чи­ца, не состра­да­ет мне в моей скор­би и я не нахо­жу уте­ша­ю­ще­го, ибо мои дру­зья и зна­ко­мые ныне оста­ви­ли меня, но Ты, моя надеж­да, нико­гда не остав­ляй меня.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся бо твори́ши, Хри­сте́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Ирмос: Из пла­ме­ни исто­чил Ты росу для бла­го­че­сти­вых юно­шей и водою попа­лил жерт­ву пра­вед­ни­ка, ибо Ты, Хри­сте, все тво­ришь одною Сво­ею волею; пре­воз­но­сим Тебя во все веки.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Я́ко Бо́га Человеколю́бца Ма́ти Человеколюби́вая, ти́хим и ми́лостивым вон­ми́ о́ком, егда́ от те́ла душа́ моя́ отлуча́ется, да Тя во вся ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Как Чело­ве­ко­лю­би­вая Мать Чело­ве­ко­лю­би­во­го Бога, Пре­свя­тая Бого­ро­ди­ца, скло­ни на меня Свой крот­кий и мило­сти­вый взор во вре­мя раз­лу­че­ния моей души с телом, что­бы я веч­но про­слав­лял Тебя

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Убе́гнути ми ва́рвар безпло́тных пол­ки́, и возду́шныя бе́здны возни́кнути, и к Небе­си́ взы́ти мя сподо́би, да Тя во ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Удо­стой меня, Пре­свя­тая Бого­ро­ди­ца, избе­жать мно­же­ства бес­плот­ных раз­бой­ни­ков, вый­ти из воз­душ­ной без­дны и взой­ти на небо, что­бы я веч­но про­слав­лял Тебя.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Ро́ждшая Го́спода Вседержи́теля, го́рьких мыта́рств нача́льника мироде́ржца отже­ни́ дале́че от мене́, вне­гда́ сконча́тися хощу́, да Тя во ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

О, Пре­свя­тая Бого­ро­ди­ца, родив­шая Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля! Ты во вре­мя моей кон­чи­ны дале­ко отго­ни от меня миро­держ­ца — вла­сти­те­ля тяж­ких мытарств, что­бы я веч­но про­слав­лял Тебя.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Вели́кой после́дней глася́щей тру­бе́, в стра́шное и гро́зное воскреше́ние суда́, воскреса́ющым всем, помя­ни́ мя тогда́, Свята́я Богоро́дице.

Вспом­ни меня, Пре­свя­тая Бого­ро­ди­ца, когда звук послед­ней вели­кой тру­бы Божи­ей, вос­кре­сив, вос­ста­вит всех для страш­но­го и гроз­но­го суда.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Высо́кая Влады́ки Хри­ста́ пала́то, Твою́ благода́ть свы́ше посла́вши, пред­ва­ри́ мя ны́не в день озлобле́ния, да Тя сла́влю во ве́ки вся, Свята́я Богоро́дице.

Боже­ствен­ное жили­ще Вла­ды­ки Хри­ста, Ты, Пре­свя­тая Бого­ро­ди­ца, нис­по­слав свы­ше Свою бла­го­дать, поспе­ши на помощь ко мне ныне, в день бед­ствия, что­бы я веч­но про­слав­лял Тебя.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти. Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во Воплоще́нно. Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и, Тя ублажа́ем.

Ирмос: Бога, на Кото­ро­го не сме­ют взи­рать чины Анге­лов, видеть людям невоз­мож­но: но чрез Тебя, Все­чи­стая, Он явил­ся людям вопло­тив­шим­ся Сло­вом. Мы вме­сте с небес­ны­ми воин­ства­ми, вели­чая Его, про­слав­ля­ем Тебя.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

О, ка́ко узрю́ неви́димаго? Ка́ко ужа́сное о́но пре­терп­лю́ виде́ние? Ка́ко дерз­ну́ отве́рсти о́чи? Ка́ко мое­го́ Влады́ку сме́ю ви́дети, Его́же не престая́х от ю́ности огорчева́я при́сно?

О, как уви­жу я Неви­ди­мо­го? Как пере­не­су это страш­ное лице­зре­ние? Как дерз­ну я открыть свои гла­за и как посмею я смот­реть на мое­го Вла­ды­ку, Кото­ро­го я непре­стан­но огор­чал с юности?

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Свята́я Отрокови́це, Богороди́тельнице, на мое́ смире́ние милосе́рдно при́зри, умиле́нное мое́ и после́днее моле́ние сие́ прии́мши, и му́чащаго ве́чнующаго огня́ потщи́ся изба́вити мя.

О, Свя­тая Отро­ко­ви­ца Бого­ро­ди­тель­ни­ца! Мило­сти­во воз­зри на мое сми­ре­ние и, при­няв это мое послед­нее уми­лен­ное моле­ние, поспе­ши изба­вить меня от веч­но­го мучи­тель­но­го огня.

Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Хра́мы святы́я оскверни́вшая, скве́рный и теле́сный храм оста́вивши, Тебе́, Бо́жий всечестны́й хра́ме, мо́лит, Отрокови́це Де́во Ма́ти, душа́ моя́ тьмы кроме́шния убежа́ти и лю́таго гее́нскаго жже́ния.

Моя душа, осквер­нив­шая свя­тые хра­мы, остав­ляя и свой телес­ный нечи­стый храм, молит Тебя, Пре­свя­той Божий Храм — Отро­ко­ви­ца Дева Матерь: помо­ги мне избе­жать тьмы кро­меш­ной и мучи­тель­но­го горе­ния в геенне.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Зря коне́ц бли́зу жития́ мое­го́, и помышля́я безме́стных мы́слей, дея́ний же, Всечи́стая, ду́шу мою́ де́лательницу, лю́те уязвля́юся стрела́ми со́вести, но прекло́ньшися ми́лостивно, буди́ ми Предста́тельница.

Видя близ­кий конец сво­ей жиз­ни и раз­мыш­ляя о сво­ей душе, жили­ще непри­стой­ных дел и мыс­лей, я силь­но уязв­ля­юсь стре­ла­ми моей сове­сти; Ты же, Чистая Дева, мило­сти­во скло­нись ко мне и будь моей защитницей.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Сын да́стся нам за ми́лость, Сын Бо́жий и А́нгельский Царь Преве́чный, от чи́стых крове́й Твои́х Челове́к проше́д. Его́же уми́лостиви. Отрокови́це, стра́стней мое́й душе́, исторга́емой лю́те от окая́ннаго мое­го́ телесе́.

По мило­сти Сын дан нам, Сын Божий, Царь Анге­лов, Пред­веч­ный Бог, явив­ший­ся чело­ве­ком от чистых кро­вей Тво­их, Дева; уми­ло­стивь же Его, Отро­ко­ви­ца, о страст­ной моей душе, в стра­да­ни­ях извле­ка­е­мой из несчаст­но­го мое­го тела.

Таже: Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем (поклон).

Затем: Достой­но есть воис­ти­ну про­слав­лять Тебя, Бого­ро­ди­цу, веч­но бла­жен­ную и пре­не­по­роч­ную и Матерь Бога наше­го. Честью выс­шую Херу­ви­мов и несрав­нен­но славне́йшую Сера­фи­мов, дев­ствен­но Бога-Сло­во родив­шую, истин­ную Бого­ро­ди­цу — Тебя величаем.


Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки