Азбука веры » Молитвослов » Тропари, кондаки и величания
Система Orphus

Тропари великомученикам, священномученикам, преподобномученикам, мученикам

• Цвет фона:


• Шрифт: Book Antiqua Arial Times
• Размер: 14pt 12pt 10pt 8pt
• Выравнивание: по левому краю по ширине
 

Оглавление

 

 


Тропари великомученикам

Анастасии Узорешительнице,

глас 4:

Победоноснаго Воскресения / истинноименитая наречена
еси, / мученице Христова, / победы на враги поставила еси мук терпением,
/ Христа ради, Жениха твоего, / Егоже возлюбила еси. / Того моли спасти
души наша.

Кондак, глас 2:

Во искушениих и скорбех сущии,/ к твоему храму притекающе,/
приемлют честная дарования/ от живущия в тебе Божественныя благодати,
Анастасие:/ ты бо присно миру точиши исцеления.

Артемию, глас 4:

Истинною бо Христовою верою / утверждься, страстотерпче, / мучителя
злочестива царя / победил еси со идольским того возношением. / Тем от
Царя Великаго, вечно царствующаго, / пресветлым венцем победным одарен
бысть, / вся исцеляяй болящия и призывающия тя, Артемие великий, / моли
Христа Бога / спасти души наша.

Варваре, глас 4:

Агнице всеблаженная Варваро, / Божественне озарившися светом Святыя
Троицы Трисолнечным / и в купели ут вердившися в побеждение лести отеческия,
/ веру исповедала еси Христову. / Тем, всечестная, свыше благодать тебе
дарова Бог, / исцеляти недуги и болезни вся. / Егоже моли, великомученице,
да спасет души наша.

Ин тропарь, глас 8:

Варвару святую почтим:/ вражия бо сети сокруши,/ и яко птица избавися
от них,/ помощию и оружием Креста, всечестная.

Кондак, глас 4:

В Троице благочестно певаемому/ последовавши Богу, страстотерпице,/
идольская притупила еси чтилища,/ посреде же подвига страдальчествующи,
Варваро,/ мучителей прещения не устрашилася еси, мужемудренная,/ велегласно
поющи присно:/ Троицу чту, Едино Божество.

Георгию Победоносцу,

глас 4:

Яко пленных свободитель и нищих защититель, / немощствующих врач, Царей
поборниче, / победоносче велико мучениче Георгие, / моли Христа Бога
/ спастися душам нашим.

Ин тропарь, глас тойже:

Подвигом добрым подвизался еси, страстотерпче Христов,/ верою, и мучителей
обличил еси нечестие,/ жертва же благоприятна Богу принеслся еси,/ темже
и венец приял еси победы,/ и молитвами, святе, твоими всем подаеши прегрешений
прощение.

Кондак, глас 8:

К возбранному и скорому заступлению твоему прибегше вернии,/ молим
избавитися, страстотерпче Христов, от соблазн вражиих,/ воспевающим
тя, и всяких бед и озлоблений, да зовем:/ радуйся, мучениче Георгие.

Ин кондак, глас 4:

Возделан от Бога показался еси благочестия делатель честнейший,/ добродетелей
рукояти собрав себе,/ сеяв бо в слезах, веселием жнеши,/ страдальчествовав
же кровию, Христа приял еси,/ и молитвами, святе, твоими всем подаеши
прегрешений прощение.

(На освящение церкви вмч. Георгия в Киеве),

глас 4:

Днесь блажат тя мира концы, / Бо жественных чудес исполншеся, / и земля
радуется, напившися крове твоея. / Хри стоименитии же людие града Киева
/ освящением Божественнаго храма твоего / радостию возвеселишася, /
страстотерпче Георгие, / сосуде избранный Святаго Духа, угодниче Христов.
/ Егоже моли с верою и мольбою приходящим во свя тый твой храм / дати
очищение грехов, / умирити мир и спасти души наша.

Димитрию Солунскому,

глас 3:

Велика обрете в бедах / тя поборни ка вселенная, страстотерпче, / языки
по беждающа. / Якоже убо Лиеву низложил еси гордыню, / и на подвиг дерзновенна
сотворив Нестора, / тако, святе Димитрие, / Христу Богу молися / даровати
нам велию милость.

Евфимии Всехвальной,

глас 4:

Жениха твоего Христа возлюбивши / и свещу твою светлу уготовльши, /
добро детельми возсиявши, всехвальная Евфимие, / тем возшла еси с Ним
на брак, / ве нец страдания от Него приемши. / Но от бед избави нас,
/ чтущих верою память твою.

Екатерине,

глас 4:

Добродетельми, яко лучами солнечными, / просветила еси неверныя мудре
цы. / И, якоже пресветлая луна ходящим в нощи, / неверия тьму отгнала
еси / и царицу уверила еси, / вкупе же и мучите ля обличила еси, / Богозванная
невесто, блаженная Екатерино, / желанием вос текла еси в Небесный чертог
/ к прекрасному Жениху, Христу, / и от Него царс ким венцем венчалася
еси: / Емуже, со Ан гелы предстоящи, / за ны молися, / творящия пречестную
память твою.

Иакову Персянину,

глас 4:

Мучении странноужасными и добле стию терпения / всех преудивил еси,
мно гострадальне, / над коимждо составом удеси резания, / благодарны
мольбы пре дивне изрекл еси Господу. / Тем, во стра дании твоем венец
прием, / к Престолу возшел еси Небеснаго Царя Христа Бога, Иакове, /
Того моли спасти души наша.

Иоанну Новому, Сочавскому,

глас 4:

Житие на земли добре окормляя, страдальче, / милостынями, и частыми
молитвами, и слезами, / паки же ко страданию мужески устремився, / персское
обличил еси нечестие. / Темже Церкве был еси утверждение / и христиан
похвало, / Иоанне приснопамятно.

Мине,

глас 4:

Яко Безплотным собеседника / и страстотерпцем единовсельника, / сошедшеся
верою, Мино, восхваляем тя, / мира мирови испроси / и душам нашим велия
милости.

Никите Готфскому,

глас 4:

Крест Христов яко некое оружие усердно восприим, / и к борению врагов
притекл еси, / и за Христа пострадав, / последи огнем священную твою
душу Господу предал еси, / отонудуже и даров исцеления от Него сподобился
еси прия ти, / великомучениче Никито. / Моли Христа Бога, спастися душам
нашим.

Николаю Софийскому,

глас 3:

Зарею Духа обогатився, славне, / и оттуду восприим дерзновение, / исповедал
еси на судищи мужески Троицу Единосущную, / тмже и камением побиваемь,
/ не покорился еси. / Огнем же сожигаемь, / обличил еси прелесть безбожных,
/ многострадальне святе Николае. / Сего ради молим тя: / испроси душам
нашим / велию милость.

Пантелеимону Целителю,

глас 3:

Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне, / моли милостиваго Бога,
/ да прегрешений оставление / подаст душам нашим.

Величание:

Величаем тя, / страстотерпече святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне,
/ и чтим честная страдания твоя, / яже за Христа / претерпел еси.

Феодору Стратилату,

глас 4:

Воинствословием истинным, страстотерпче, / Небеснаго Царя воевода предобрый
был еси, Феодоре, / оружиями бо веры ополчился еси мудренно / и победил
еси демонов полки, / и победоносный явился еси страдалец. / Темже тя
верою / присно ублажаем.

Феодору Тирону,

глас 2:

Велия веры исправления / во источнице пламене, яко на воде упокоения
/ святый мученик Феодор радовашеся, / огнем бо всесожжегся, / яко хлеб
сладкий Троице принесеся. / Того молитвами, Христе Боже, / спаси души
наша.

^ Тропари священномученикам

Александру (Хотовицкому), протопресвитеру,

глас 6:

Кротость и смирение стяжавый, / любовь Христову пастве своей показал
еси / в годину огненных искушений Церкве Российския / и, яко пастырь
добрый, душу свою за Него положил еси. / Молися о нас, священномучениче
Александре, / просветити души наша.

Антипе, еп. Пергама Асийского,

глас 4:

Идольския лести упразднил еси, Антипо, / и диавольскую поправ силу,
/ пред богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси: / темже со ангельскими
чины в вышних водворяяся, / Владыце всех славословие принося, / и о
нас молебное благодарение предлагаеши, благодать цельбы даруя. / Сего
ради тя чтим, священномучениче Антипо: / моли Христа Бога, / да спасет
души наша.

Афиногену, еп., и десяти ученикам его,

глас 8:

Священный Богу Афиноген, в жертве служитель, / священное ученик своих
принесе Христу заколение, / пастырь со словесными овцами иде в Небесную
ограду. / победив сверепеющия неверием языки. / Мученик Твоих молитвами,
Христе Боже, / спаси стадо Твое от волков, губящих е.

Вениамину, митр. Петроградскому и Гдовскому,
глас 1:

Светильник всесветлый во граде святаго Петра явился еси, / пастырю
добрый, священномучениче отче Вениамине. / Любовь и милосердие в сердцах
верных насаждая, / благотворити призывал еси терпящим глад и нищету.
/ Сего ради и мы к тебе прибегаем / и с верою вопием ти: / моли Милостиваго
Бога, / отечество наше в Православии и благочестии утвердити, / мир
Церкви даровати / и душам нашим велию милость.

Владимиру, митр. Киевскому и Галицкому,

глас 2:

Веры православныя непорочный блюстителю / и заповедей Христовых усердный
исполнителю, священномучениче Владимире, / Христа всем сердцем возлюбив,
паству твою добре упасл еси, / незлобиво мученическую смерть приял еси.
/ Сего ради в вечной славе пребывая, / моли спастися душам нашим.

Григорию V, патриарху Константинопольскому,

глас 7:

Святителю и мучениче Григорие, / за люди твоя душу положивый / и в
светоносный день Христова Воскресения пострадавый, / молися Страдавшему
за ны и Воскресшему / Церковь Православную незыблему всегда хранити,
/ пастве же твоей и Русстей земле, святыя мощи твоя с любовию лета многа
хранившей, / даровати мир и велию милость.

Дионисию Ареопагиту, еп. Афинскому,

глас 4:

Благости научився и трезвяся во всех, / благою совестию священнолепно
оболкся, / почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная / и, веру соблюд,
равное течение совершил еси, / священномучениче Дионисие, / моли Христа
Бога / спастися душам нашим.

Дорофею, еп. Тирскому,

глас 5:

Нищелюбием обогатився / и милость воздержания источив, / наслаждения
Царствия Небеснаго сподобися, / страдальчески беды приим по стаде своем,
/ и апостолом обретеся ссельник, / отче священномучениче Дорофее, /
моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Еразму Охридскому,

глас 4:

Преподобно житие твое прошед, мудре, / светлым украсился еси хитоном
священства. / Проливая же кровь мученичества, Еразме, / сподобился еси
свыше мздов нелестных / и, предстоя Троице, молишися о нас, воспевающих
тя.

Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси,
чдтв., глас 4:

Российския земли первопрестольниче / и неусыпный о ней к Богу молитвенниче!
/ За веру Христову и паству твою душу свою положив, / царей наших державу
утвердил еси / страну нашу от нечестия избавил еси. / Темже вопием
ти: / спасай нас молитвами твоими, священномучениче Ермогене, отче наш.

Тому же святому (Прославление),

глас 4:

Приспе день светлаго торжества, / град Москва радуется, / и с ним Русь
Православная ликовствует / песньми и пеньми духовными: / днесь бо священное
торжество / в явлении честных и многоцелебных мощей / святителя и чудотворца
Ермогена, / якоже солнце незаходимое возсия светозарными лучами, / разгоняя
тьму искушений же и бед / от вопиющих верно: / спасай нас, яко предстатель
наш, великий Ермогене.

Ермолаю, иерею Никомидийскому,

глас 1:

Миром благодати помазан, / преблаженне отче Ермолае / иерей Бога Вышняго
явился еси / и благочестия светлый проповедник, / мученик же твердый
и безмездный врач притекающих к тебе. / Слава Давшему тебе крепость,
/ слава Венчавшему тя, / слава Действующему тобою всем исцеления.

Ермолаю, Ермиппу и Ермократу, иереям Никомидийским,
глас 8:

Троицы провозвестницы, / троице мучеников честная, / идольское нечестие
обличившии / и тьмочисленнаго врага сокрушившии, / ныне, со Христом
царствующе, молите, / священный Ермолае со Ермиппом и Ермократом славным,
/ яко да и наша враги победим / и приимем от Царя всех, Бога, вечный
живот / и венец нетленный.

Игнатию Богоносцу,

глас 4:

Апостольских нравов подражателю / и престола их снаследниче, / архиереев
удобрение / и мучеников славо, Богодухновенне, / на огнь, и меч, и звери
дерзнул еси веры ради / и, слово истины исправляя, / до крове пострадал
еси, священномучениче Игнатие, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Иерофею, еп. Афинскому,

глас 4:

Благости научився и трезвяся во всех / благою совестию священнолепно
оболкся, / почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная / и, веру соблюд,
равное течение совершил еси, / священномучениче Иерофее. / Моли Христа
Бога / спастися душам нашим.

Иоанну Петроградскому, протоиерею, глас 1:

Любовию к Богу распаляемь, / жизнь свою мученически за Христа и ближних
положил еси, / сего ради венец правды от Него приял еси. / Моли Всеблагаго
Бога, священномучениче Иоанне, Церковь Святую сохранити в мире / и спасти
души наша.

Иосифу Астраханскому, митр.,

глас 6:

Подвигом добрым подвизався, / жизнь твою страданиями за правду увенчав,
/ преселился еси в Небесныя обители, / идеже предстоя Престолу Святыя
Троицы, / моли, святителю Иосифе, / граду Астрахани и отечеству нашему
в мире спастися.

Ипатию, еп. Гангрскому,

глас 4:

Изволением Божественнаго разума / вперив ум свой в Небесныя обители
/ и равно Ангелом житие пожив на земли, / сего ради мучения красоты
венец на своем версе утвердив, / священномучениче Ипатие, / моли Христа
Бога / спастися душам нашим.

Иринею Сремскому,

глас 8:

Жизнь твою целомудренно совершил еси, / ничтоже на земли паче Христа
предпочет, / радуяся, вшел еси на мученическое благославие, / противяся
мучителя повелению, / явился еси венценосец священный, / ибо Христос
возмездие тебе дарова / и всели тя в Царство Небесное.

Исидору, пресвитеру, и иже с ним 72-м в Юрьеве
Лифляндском пострадавшим,

глас 2:

Страстотерпцы Господни блаженнии, / Православную веру Христову со дерзновением
проповедаете / и на судищи учения врагов неправая обличисте, / того
ради и ввержени бысте, святии, / во глубину речную, / души же ваша вселишася
в Небесныя кровы, / идеже со святыми предстояще Престолу Царя всех Бога,
/ молитеся Ему за вся православныя люди, / подвиги ваша честно почитающия.

Иувеналию Рязанскому, архиеп.,

глас 5;

Любимиче паствы Рязанския, / юже от нечестия и безверия ограждая, /
пострадал еси даже до крове, / священномучениче Иувеналие, / молися
о нас Владыце Христу, / да сохранит державу Российскую в мире и благоденствии
/ и спасет души наша.

Кириллу, еп. Гортинскому,

глас 3:

Гласом божественным от темницы изведен, / в Риме братию в божественней
вере утвердил еси, / и, от Ангела глаголы приим о святительстей пастве,
/ во страдании своем паки гласу с Небесе сподобися, / богоповеленный
святителю и страдальче Кирилле, / моли за души наша.

Клименту, еп. Анкирскому,

глас 4:

Лоза преподобства и стебль страдальчества, / цвет священнейший и плод
Богоданный, / верным, всесвященне, присноцветущ, даровался еси, / но
яко мучеников сострадалец / и священноначальников сопрестольник, / моли
Христа Бога / спастися душам нашим.

Клименту, папе Римскому,

глас 4:

Иже от Бога чудодействы / преславно удивляя вселенныя концы мира, /
священный страдальче, / паче естества морю составы водам содеваеши разделение
/ в честней памяти твоей / всегда притекающим усердно в Богозданную
ти церковь / чудесным твоим мощем, / и по всенародном хождении / море
во едино течение чудодетельне твориши, / Клименте предивный, / моли
Христа Бога спастися душам нашим.

Константину (Голубеву), протоиерею,

глас 4:

Украшение священников явился еси Константине, восприем бо крест яко
оружие, / проповедию славною устраняя раскол и ереси, / благовествовал
еси Иисуса Христа глаголя: / спасайтеся от рода сего развращеннаго.
/ Сего ради мученическою кровию обагрися славне, / и ныне радуяся с
лики ангельскими, / моли Христа Бога Церковь Всероссийскую / от ересей
и расколов сохранити / и спасти души наша.

Лукиану, пресвитеру Антиохийскому,

глас 4:

Воздержанием постничества и мучения кровию / ты, стяжав венец неувядаемый,
священномучениче Лукиане, / Антиохийская похвало, / о нас моли Христа
Бога, / творящих святую память твою.

Лукиану Печерскому, в Дальних пещерах,

глас 4:

И нравом причастник, / и престолом наместник апостолом быв, / деяние
обрел еси, Богодухновенне, / в видения восход. / Сего ради, Слово Истины
исправляя, / и веры ради пострадал еси даже до крове, / священномучениче
Лукиане, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Макарию, митр. Киевскому,

глас 8:

Божественныя Бескровныя совершая Жертвы, / кровь твою, от безбожных
агарян излиянную, / в жертву непорочную принесл еси Владыце твоему,
Пастыреначальнику Христу. / Егоже моли, молим тя, / пролити гнев на
языки, хотящия браней; / христолюбивое воинство наше на враги укрепи
/ и стадо твое от всяких бед неврежденно соблюди, / тебе бо крепкаго
заступника почитаем, / новый священномучениче российский, / святителю
блаженный Макарие.

Мефодию, еп. Патарскому,

глас 1:

Кровь твоя, мудре, тайно вопиет от земли, / якоже Авелева к Богу, /
Богомудре святителю Мефодие, / ясно проповедавый Божие вочеловечение.
/ Темже и посрамил еси Оригенову лесть, / и преставился еси в Небесный
чертог./ Моли Христа Бога,/ да спасет души наша.

Никите Славянину,

глас 4:

Постнически подвизався / и плоть покорив духу, / вшел еси в тишину
безстрастия, / иерейством же украшен, / за Христа пострадал еси твердейши,
/ Емуже молися о чтущих тя, / священномучениче Никито приснопамятне.

Панкратию, еп. Тавроменийскому,

глас 8:

Яко стрела огнезрачная, / от Верховнаго послан был еси Тавроменийскому
престолу / уязвляти безбожных злочестие, / верных же сердца просвещати,
/ яже боговещанными твоими словесы в вере утвердив / и течение совершив,
пострадал еси до крове, / священномучениче Панкратие, / моли за вся,
поющия память твою.

Петру, архиеп. Александрийскому,

глас 8:

От вышняго суда Христова предстательствова стаду, / на пажитех благожизненных
упасл еси всемудрыми твоими догматы, / отгнав Ария, яко волка некроткаго,
/ вшедшаго в них безбожными учении. / Темже и душу твою положил еси
за них, / пастырь нареклся еси, яко рече Господь, / иерарше Петре блаженне,
/ моли Христа Бога грехов оставление даровати / чтущим любовию ствятую
память твою.

Петру (Полянскому), митр. Крутицкому,

глас 2:

Божиим смотрением к святительскому служению / святым Патриархом Тихоном
призванный, / стаду Христову явился еси / страж неусыпный и защитник
небоязненный, / священномучениче Петре. / Жестокая заточения и дальная
изгнания, / страдания и смерть от богоборцев претерпел еси. / Венец
мученический прияв, / на Небеси ныне радуешися. / Моли милостиваго Бога,
/ да сохранит Церковь нашу от нестроений, / единомыслие и мир людем
Своим дарует / и спасет души наша.

Серафиму (Чичагову), митр. Петроградскому,

глас 5:

Воинство Царя Небеснаго / паче земнаго возлюбив, / служитель пламенный
Святыя Троицы явился еси./ Наставления Кронштадтскаго пастыря / в сердце
своем слагая, / данная ти от Бога многообразная дарования / к пользе
народа Божия преумножил еси. / Учитель благочестия / и поборник единства
церковнаго быв, / пострадати даже до крове сподобился еси. / Священномучениче
Серафиме, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Фаддею (Успенскому), архиеп. Тверскому,

глас 1:

Хвала Богу и жертва живая / житие твое, священномучениче Фаддее, явися.
/ Постом, бдением и молитвою Небесная дарования приим, / многим добрый
помощник и утешитель бысть. / Пастырскою мудростию и тихостию нрава
украшен,/ лукавства врагов Христовых препобедил еси./ Слава Давшему
тебе во страданиих крепость, / слава, яко мученика, Венчавшему тя, /
слава Действующему тобою всем исцеления.

Харалампию,

глас 4:

Яко столп избранный Церкве Христовой / и светильник присносветлый всея
вселенныя, / премудре показася, Харалампие, / возсия в мире мучением,
/ разруши идольское мракобесие, блаженне, / сего ради явися предстатель
Христу, / молися спастися нам.

^ Тропари преподобномученикам

Адриану Пошехонскому, Ярославскому,

глас 4:

Христову мученику Адриану тезоименит был еси, преподобне, / многия
труды подъял еси в жизни временней, / обитель иноческую созидая в пустыни,
/ идеже пострадал еси даже до крове от злых разбойник / и мученическую
смерть от них приял еси, / Адриане славне, / чудес благодатию обогатився,
/ предстоиши всех Царю, Христу Богу, / Егоже моли спастися душам нашим.

Александру (Пересвету) и Андрею (Ослябе), Радонежским,
глас 1:

Воини Христолюбивии / страдальцы послушания прехвальнии / Александре
дивный Пересвете и Андрее Ослябей именуемый / Сергия игумена благодатные
наследницы, / Куликовской брани ратницы духовнии / вы бо змия агарянскаго
победисте. / Но и нас своим заступлением не остависте, / телами в храме
Рождества Богородицы почиваете, / душею в превышнем селении пребываете.
/ Молите за весь род русский православный, преподобнии сродницы наши.

Анастасию, диакону Печерскому, в Ближних пещерах,
глас 4:

Плотское, яко безплотный Ангел, возненавидевши препитание, / духовную
во иноческом чину возлюбил еси пищу, / и в нем Боговидцу на Синаи Моисею
/ добрым жития твоего подвигом уподобляяйся, / многими на горе Божией
Печерской возвысился еси добродетельми, / идеже в молении к Вышнему
непрестанно пребывал еси, / ныне же со отцы преподобными Печерскими,
/ аки бисер многоценен, мощми нетленными / в пещере твоими пресветло
сияеши, / а душею со Ангелы пред Престолом Божиим, / святый преподобномучениче
Анастасие, предстоиши, / о нас всегда моляся ко Господу / спастися душам
нашим.

Андрею Критскому,

глас 4:

Постнически предподвизався на горе, / умная врагов ополчения всеоружием
Креста погубил еси, всеблаженне. / Паки же ко страдальчеству / мужески
облеклся еси, / убив Копронима мечем веры; / и обоих ради венчался еси
от Бога, / преподобномучениче Андрее приснопамятне.

Афанасию Брестскому,

глас 2:

Блажен еси, отче наш Афанасие, / яко верно пожил еси, стоя бодренно
за святую Православную веру, / со умилением присно поя неседальное Пречистей,
/ заповедуя никомуже нарушати Православныя веры святыя,/ пострадав за
свидетельство истины даже до смерти. / Мы же, чтуще святыню твою, /
со дерзновением взываем ти: / отче наш, преподобномучениче Афанасие,
похвало и украшение наше.

Дометию Персянину,

глас 4:

Постнически преподвизався на горе, / умная врагов ополчения всеоружием
Креста погубил еси, всеблаженне. / Паки же ко страдальчеству / мужески
облеклся еси, / убив Копронима мечем веры, / и обоих ради венчался еси
от Бога, / преподобномучениче Дометие приснопамятне.

Евдокии Илиопольской,

глас 8:

Правостию умною душу твою привязавши в любовь Христову, / тленных
и красных и временных забытием претекла еси, / яко Слова ученица, /
пощением страсти первее умертвивши, / страдальчески второе врага посрамила
еси. / Тем Христос сугубых венцев сподоби тя, / славная Евдокие, преподобная
страстотерпице, / моли Христа Бога спастися душам нашим.

Евстратию Печерскому, в Ближних пещерах,

глас 7:

Постником и мучеником явился еси похвала, преподобне Евстратие,/ прежде
бо воздержанием плоть умертвив, / последовал еси Христу, нося крест
свой. / Последи же и сам на крест вознесен быв / и копием в ребра прободен,
/ в руце Божии душу предал еси. / Колесницею огненною возносим на Небеса,
/ сугубо венчался еси от Христа Бога / и Спаса душ наших.

Евфимию Новому, Афонскому, Константинопольскому,
глас 4:

Постнически преподвизався на горе, / умная врагов ополчения всеоружием
креста погубил еси, всеблаженне, / паки же ко страдальчеству / мужески
облеклся еси, / убив Копронима мечем веры / и обоих ради венчался еси
от Бога, / преподобномучениче Евфимие приснопамятне.

Евфимию, Игнатию и Акакию Афонским,

глас 7:

Равночислении Троицы Несозданныя суще, / с лики Ангелов и чины мучеников
/ предстоите вы, радующеся, Престолу Божества, мудрии. / Сего ради причастием
сияние отонуду приемлюще, / источник исцелений верным подаете / и Божественное
просвещение, / мучениче Христов Евфимие со Игнатием мудрым и с Божественным
Акакием, / о нас присно молитеся.

Евфросину Синозерскому, Новгородскому,

глас 4:

От юности твоея вперив ум твой к Богу, / блаженне Евфросине, / мира
же отвергся, / вселился еси в пустыню непроходимую, / и тамо, от Господа
укрепляемь, / в молитвах и пощениих доблественне пожил еси, / и жизнь
твою страдальчески / убиением от сынов противления скончал еси, / сего
ради со преподобными и мученики венчался еси, / с нимиже и ныне предстоиши
Престолу Пресвятыя Троицы. / Сию моли, молим тя, / оставление подати
согрешений наших / и даровати нам велию милость.

Елисавете Феодоровне, вел. кн.,

глас 1:

Смирением достоинство княжеское сокрывши, / богомудрая Елисавето, /
сугубым служением Марфы и Марии / Христа почтила еси. / Милосердием,
терпением и любовию себе предочистивши, / яко жертва праведная Богу
принеслася еси. / Мы же, чтуще добродетельное житие и страдания твоя,
/ яко истинную наставницу усердно просим тя: / святая мученице великая
княгине Елисавето, / моли Христа Бога спасти и просветити души наша.

Иосифу, Сергию, Антонию, Варлааму, Иову и Петру
Раифским, глас 4:

Православия неложнии ревнители и зловредных ересей обличители, / пустыни
Раифския новомученицы святии, / пред богоборцы Христа исповедали есте.
/ Пред Престолом Божиим с преподобными отцами ныне предстоя, / молите
Христа Бога спастися душам нашим.

Корнилию Псково-Печерскому,

глас 6:

Псково-Печерская обитель, / издревле славная чудесы иконы Богоматерни,
/ многия иноки Богови воспита, / тамо и преподобный Корнилий / подвигом
добрым подвизася, / чудную Богоматерь славя, / иноверныя просвещая,
/ иноки и многия люди спасая, / обитель же свою дивно украшая и ограждая.
/ Тамо и мученичества венец / по многих летех пастырства своего доблестне
прият. / Темже воспоим, людие, / Христа Бога и Пречистую Его Матерь
возблагодарим, / яко дарова нам преподобномученика славна / и молитвенника
о душах наших достоблаженна.

Макарию Каневскому, архим. Овручскому, Переяславскому
чдтв., глас 4:

Христу, нас ради с Небес сошедшему, / последовал еси в подвизех твоих,
/ Макарие, отче наш. / Егоже моли о нас, ублажающих тя, / прощение прегрешений
даровати нам, / любовию же и смирением сердца наша озарити / и спасти
души наша.

Тому же святому (Перенесение мощей),

глас 8:

Ко всечестней раце многоцелебных мощей твоих, преподобномучениче Макарие,
/ мы, грешнии, со умилением притекающе, / дар исцеления приемлем: /
ты бо присно источаеши болящим здравие, / печальным утешение / и всех
чтущих тя всякое исполняеши требование, / молящеся Христу Богу спастися
душам нашим.

Параскеве Римской,

глас 1:

Тщание имущи сообразно имени твоему, тезоименитая, / равноимянную тебе
веру в сожительство избрала еси, / Параскево победоносная / темже изливаеши
исцеления и молишися о душах наших.

Стефану Новому, исп.,

глас 4:

Постнически предподвизався на горе, / умная врагов ополчения / всеоружием
Креста погубил еси, всеблаженне, / паки же ко страдальчеству мужески
вооружился еси, / убив Копронима мечем веры, / и обоих ради венчался
еси от Бога, / преподобномучениче Стефане приснопамятне.

Феодору и Василию Печерским, в Ближних пещерах,
глас 1:

Союзом любве связавшеся, преподобнии, / всяк союз козней вражиих попрасте,
/ страдание же и смерть неповинне / от сребролюбиваго князя претерпесте
добле, / тем молим вас, вкупе поживших / и венцы мучения приемших, /
молитеся Господеви о нас, / яко да во мнозей любви, вере и надежди добре
поживше, / всегда ублажаем вас, / Феодоре и Василие добропобеднии.

26-ти преподобномученикам Зографским,

глас 1:

Тревеличайшия светильники, / всех преподобномученик Богоизбранный полк,
/ двадесять и шесть Божественныя обители Зографския отец, почтим, /
прелесть латинскую обличившия / и насильственно во огни скончавшияся;
/ Фому пастыреначальника, священнаго Варсонофия, / достославнаго Парфения
и прочия, подвизавшияся, / сошедшеся, песньми почтим, / сии бо Троицу
Святую / присно о нас умоляют.

^ Тропари мученикам

Авкту и Тавриону,

глас 4:

Таврион славный и Авкт дивный, огневи противистася и всем инем казнем,
/ молитвами возмогающа; / та убо молением сердца похваляюще,/ верою
пресвятую и честную память ею совершим,/ душам просвещение почерпающа.

Авраамию Болгарскому, Владимирскому чдтв.,

глас 4:

Днесь, благовернии людие, сошедшеся, / восхвалим добляго сего мученика
и страдальца Авраамия, / сей бо, укрепляемь силою Божиею, / душу свою
положи за Христа, / много пострадав от зловерных болгар. / Сего ради
от Господа венец прият / и ныне предстоит Ему / и молится о граде сем
/ и о всех нас, чтущих память его.

Адриану, глас 3:

Богатство неиждивущее вменил еси / веру спасенную, треблаженне, / оставль
отеческое нечестие / и Владыки стопами шествуя, / Божественными даровании
обогатился еси, / Адриане славне; / Христа Бога моли / спастися душам
нашим.

Акиндину, Пигасию, Аффонию, Елпидифору, Анемподисту
и иже с ними, глас 2:

Страстотерпцы Господни, / блаженна земля, напившаяся кровьми вашими,
/ и свята селения, приимшая телеса ваша: / в тризнищи бо врага победисте
/ и Христа со дерзновением проповедаете: / Того яко блага молите спастися,
молимся, душам нашим.

Адриану и Наталии, глас 4:

Мученицы Твои, Господи, во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего: имуще бо крепость Твою, мучителей низложиша, сокрушиша и демонов немощныя дерзости. Тех молитвами спаси души наша.

Александре, царице, глас 4:

Царства земнаго славу презревши, / Единаго Христа, нас ради распятаго,
возлюбила еси / и, Того мужественно исповедающи, / венцем мученическим
увенчалася еси, / всеблаженная царице Александро. / Темже и ныне Престолу
Царя славы на Небесех предстоящи, / молися о спасении душ наших.

Ангели, новомч.,

глас 1:

Лик ангельский, Ангели новомучениче, / и сонмы страстотерпец / восплескаша
выспрь твоему веры ради терпению / и прекословию / и дух твой по благомудрию
возведоша на Небеса / со славою ко Христу Богу нашему.

Андрею Стратилату,

глас 5:

Земнаго сана славу оставив, / Небесное Царство наследовал еси, / кровными
каплями, яко пречудным камением, / нетленныя венцы украсил еси / и ко
Христу привел еси собор страстотерпец. / С лики ангельскими в невечернем
свете / незаходимаго Солнца Христа обрел еси, / святе Андрее Стратилате,
/ Егоже моли с пострадавшими с тобою присно, / да спасет души наша.

Кондак, глас 2:

В молитвах Господеви предстоя,/ якоже звезда солнцу предтекий,/ и желаемое
сокровище Царствия узрел еси,/ радости неизреченныя исполняяся,/ Безсмертному
Царю в бесконечныя веки,/ от Ангел беспрестани хвалимому поеши,/ Андрее
Стратилате:/ с нимиже молися непрестанно о всех нас.

Антонию, Иоанну и Евстафию Литовским,

глас 4:

Иже земных чести и славы отвергшеся, / доблии и честнии страдальцы,
/ ве­ры ради крепко и мужественно муки претерпесте, / на смерть себе
вдавше за Живот всех – Владыку. / Темже и Христос преславно столпом
облачным / с Небесе вас озари / и почестьми и венцы от Престола славы
венча. / Со Ангелы Тому предстояще, / молите спастися душам нашим.

Ин тропарь, глас тойже:

От корене неплодна, преблаженнии,/ возрастивше Православныя веры ветви,/
первомучеником тезоименитии явистеся,/ злаго бо и нечестиваго князя
ярости не убоястеся,/ повелевающа Христа отрещися./ Сего ради мученическия
венцы приемше,/ и со Ангелы Престолу Владычню предстояще,/ о нас молитеся,
преблаженнии,/ православно чтущих святую память вашу.

Кондак, глас 3:

Отеческую прелесть оставльше, святии,/ приведостеся Христови,/ всем
души усердием стасте мужемудренно до смерти./ Темже и взясте победы
почесть воистину,/ о всех Владыку нашего непрестанно моляще.

Арефе и с ним 4299-ти,

глас 1:

Мужествовавше во Христе противу безбожнаго царя, / мученицы святии,
/ и того неверие иудейское во Христа обличивше, / прияша мук томление
и главам усечение; / тем восхвалиша тя Ангели, / и верных роди тя прославляют,
Арефо, / и пострадавших с тобою, / яко молящихся присно о душах наших.

Бояну, кн. Болгарскому,

глас 4:

Якоже Авель, от суда братняго смерть приял еси / и кровь твою пролиял
еси за Искупившаго ны честною Своею Кровию. / От земнаго же к Небесному
преставився Царствию, / княже и мучениче ЕнравотеБояне, / моли Царя
царей о нас, присных твоих.

Вере, Надежде, Любови и матери их Софии,

глас 4:

Торжествует Церковь первородных, / и свеселится приемля матерь о чадех
веселящуюся, / яже яко мудрости тезоименитая / тройственным богословским
добродетелем равночисленныя породи. / Тыя с мудрыми девами зрит уневестившияся
Жениху Богу Слову, / с нею и мы духовне в памяти их свеселимся, глаголюще:
/ Троицы поборницы, / Веро, Любве и Надеждо, / в вере, любви и надежде
утверждайте нас.

Кондак, глас 1:

Софии честныя священнейшия ветви, Вера и Надежда и Любовь, показавшеся,/
мудрость обуиша еллинскую благодатию,/ и пострадавше, и победоносицы
явившеся,/ венцем нетленным от всех Владыки Христа увязошася.

Вонифатию, глас 4:

К сословию послан мучеников, / мученик был еси истинен, / пострадав
за Христа крепчайше, всехвальне, / мощми же возвратился еси верою пославшей
тя, / Вонифатие блаженне, / моли Христа Бога / прияти нам грехов прощение.

Кондак, глас 4:

Священие непорочное самовольне Тебе привел еси,/ Иже от Девы тебе ради
родитися Хотящему,/ святе венченосче, премудре Вонифатие.

Гавриилу Белостокскому, младенцу,

глас 5:

Святый младенче Гаврииле, / ты за Прободеннаго нас ради от иудей /
люте от онехже в ребра прободен был еси / и за Истощившаго кровь Свою
за нас / все тело твое на истощение крове / в лютыя язвы предал еси,
/ ныне же во славе вечней с Ним вселился еси. / Тем помяни и нас, молим,
зде чтущих память твою, / прося нам здравие телеси / и спасение душам
нашим.

Георгию Новому, Софийскому,

глас 4:

Божественным желанием от юнаго возраста / весь сам себе Господеви возложив,
/ в молитвах и постех образ быв добродетели, / богатство же, и славу,
и доброродство телесное, яко не сущее, презрев, / и Христа единаго от
души возлюбил еси, / и Того, истиннаго суща Бога, в Троице покланяема,
/ пред нечестивыми турки проповедал еси, / и, срацынскую веру, и законы
Моамефовы под ногами поправ / и мучителя ужасив, / мучения венцем украсився,
славне,/ к Небесным востекл еси ликостоянием, / премудре Георгие. /
Моли Христа Бога / сохранити отечество твое и спасти люди и град, /
иже твоя подвиги присно почитающия.

Гурию, Самону и Авиву, испп.,

глас 5:

Чудеса святых Твоих мученик / стену необориму, нам даровавый, Христе
Боже, / тех молитвами советы языков разори,/ Церковь святую укрепи,
/ яко един Благ и Человеколюбец.

Девяти мученикам Кизическим,

глас 8:

Святии девяточислении мученицы, / от различных градов во един лик совокупившеся
манием Божественным, / мужественно за Христа пострадасте, / невидимаго
врага победисте, / зловерныя князи и мучители посрамисте вашим терпением,
/ огнем же любве Божия разжизаеми, / вещественно вас огнь мучащий в
хлад преложисте, / темже дадеся вам от Христа Бога благодать / трясавичную
исцеляти болезнь, / от неяже и многовидных страстей, / милостивно спасайте
и нас предстательством вашим, молимся.

Диомиду, врачу,

глас 3:

Мучительнии сосуди устроиша ти путь к Небесем, / Христов воине Диомиде,
/ победив диавольския козни, / и на Небесех у Христа прославися, / молися
за творящих верою память твою.

Евстратию, Авксентию, Евгению, Мардарию и Оресту,
глас 4:

Мученик всечестных светлость,/ пяточисленных страстотерпцев воспоем,
/ славу земных презревших, / солнца светлаго Евстратия, / премудраго
витию со страдальцы, / на огнь и муки дерзнувших за всех Царя Христа
/ и от Престола Того славы почестьми венцев обдаренных. / Тех молитвами,
Христе Боже, / спаси души наша.

ИоаннуВладимиру, кн. Сербскому,

глас 4:

Крест, явльшийся тебе с Небесе, светел проповедал еси, / просветив
языки ясно, Владимире славне, / обагреньми кровей твоих украсився, /
сподобился еси почестей нетленных, / предстояй Троице, / тем со дерзновением
/ моли спастися нам.

Иоанну Воину,

глас 4:

Всеблагаго Бога и Царя / благоверный раб и воин явился еси, / Иоанне
чудодетелю, / пострадав бо ради веры мужески, / блаженне же скончав
течение, / зриши Всетворца Господа в небесех светлейше. / От Негоже
прием дарование чудес, / страждущим человеком во всяких напастех помогаеши,
/ укрепляеши воины в ратех, / от врагов пленения, / ран же и внезапных
смертей / и от бед лютых изымаеши. / Темже моли Владыку Христа, приснопамятне,
/ да во всяком обстоянии сотворит нам милость, / и не введет нас во
искушения, / но спасет души наша, яко Человеколюбец.

Иоанну Казанскому, мч.,

глас 2:

Страстотерпче святый Иоанне, / блаженна земля, напившаяся крове твоея,
/ Христа бо со дерзновением проповедав, / многия муки от неверных агарян
приял еси, / страданьми своими противных дерзости низложив, / Троицы
поборник явился еси, / Юже и моли даровати нам велию милость.

Иоанну, бывшему Моавию, царю Персидскому, и
иже с ним трем отрокам, глас 6:

Иже ко Христу верою / болезнь телесную исцели, с неюже и душевную,
/ наставляемь от честнаго твоего учителя Феодора, / славный царю Моавие
Иоанне, / и, страдание по Христе купно с верными твоими треми отроки
скончав, / явися в царех мученик, в мученицех же царь, / по Христе течение
скончав, от своих раб волею пострада, / и, сугубу честь от Бога приим,
/ Егоже моли купно с треми верными твоими отроки / спастися душам нашим.

Иоанну, Стефану, Петру, Борису, Иакову, Феодору,
Сильвану, Феодору, Василию, Феодору, Димитрию, Михаилу, Иоанну и Василию
Казанским,

глас 1:

Молитвами Твоих мучеников, Господи, / благочестие в стране Казанстей
насадися, / и, яко пламенем огненным. / Православной верой Восток озарися,
/ и ныне их предстательством, Человеколюбче, / не помяни беззаконий
наших, / но утверди нас в вере истинней / и мир подаждь, молимся Ти.

Иулиану Тарсийскому,

глас 1:

Светлыя постничества подвиги, / радуяся, понесл еси, Иулиане Богоблаженне,
с преподобною Василиссою, / и страдания добльственно претерпел еси /
с честными твоими сострадальцы, / с нимиже моли Христа Бога / спастися
душам нашим.

Киру и Иоанну, безсребреникам,

глас 5:

Премудрии вселенней врачеве, / Кире и Иоанне, / от Бога приясте власть
целити недуги душевныя, / вкупе же и телесныя, / и ныне молитеся / сохранити
град и люди от одержащих зол / и спасти молитвами вашими души наша.

Кирику и Иулитте,

глас 8:

Яко лоза благоплодная, Иулитто честная, / грозд зрел принесла еси Цареви,
всех Богу, / сына твоего Кирика славнаго, / мучением того богатно украсивши
/ и твоею кровию навершивши, / тем и дарова тебе Вышний возмездие в
Вышних, / идеже ликующе, помяните нас, мученицы терпеливодушнии.

Конону Исаврийскому,

глас 4:

Яко девственника предивна / и мученика непоколебима, / блаженнаго страдальца,
/ на бесы власть приемшаго, / Конона песньми восхвалим и к нему возопиим:
/ моли Христа Бога, / да спасет души наша.

Людмиле, кн. Чешской,

глас 4:

Оставльша тьму идолослужения / и с горячей любовию прияв свет Православныя
веры Христовы, / явися ты, святая Людмило, яко звезда утренняя, / и
светом святости твоея / истинный день Богопочитания в Честей земли начав.

Маркиану и Мартирию,

глас 1:

Мученик двоица единонравная, / Маркиан с Мартирием славным, / Ариево
нечестие разрушиша / и Соприсносущна Сына Отцу и Духови веровати научиша,
/ Павлу повинующеся истинных повелений учителю, / темже мечем убиени,
умроша; / и присно со Христом живуще, / о нас Того молят спасти души
наша.

Меркурию Смоленскому, воину,

глас 2:

Возсияв, яко звезда многосветлая, / в соборней церкви пред пречистым
и чудотворным образом Пречистей Богородицы, / за Нюже и за град Смоленск
пострада, / многокозненнаго и богомерзкаго царя Батыя устраши, / и сильнаго
исполина победи, и люди удиви, / душу свою, многострадальне Меркурие,
за благочестие положи, / яко Захариина и Авелева ясно вопиет твоя кровь
ко Господу. / И ныне молися за души наша.

Мине, Ермогену и Евграфу,

глас 8:

Воздержанием страстей огнепальныя / умертвивше зраки и движения, Христовы
мученицы / прияша благодать недуги отгоняти немощных / и живше и по
кончине чудодействовати. / Воистинну чудо преславно, / яко кости наги
источают исцеления, / слава Единому и Создателю Богу.

Миропии, глас 1:

Добромученице Миропие и Христа невесто нетленная,/ ныне Емуже предстоиши,
прекрасная, / раны носящи плоти, / яко камни светлы и светообразны,/
и в кровавую порфиру, яко царица, облеченная, преславная, / умоли Его
за ны, / яже с любовию восхваляющия / хвалы победными и песньми твою
Божественную страсть.

Михаилу сновидцу,

глас 5:

От добляго наставника Феодора / чистоту твердо извыче, / и от нечестия
царицы Сеиды / целомудрием по образу Иосифа сохранися,/ такоже и нечестиваго
царя Адрамелеха / премудрыми твоими глаголы прения и ласкания низложив,/
и по Христе мучения венцем увязеся,/ Богомудрый Михаиле,/ Егоже моли
спасти души наша.

Михаилу, кн. Черниговскому, и болярину его Феодору,
чдтвв., мчч. и испп., глас 4:

Жизнь вашу мученически совершивше, / исповедания венцы украсившеся,
/ к небесным востекосте, / Михаиле премудре с доблим Феодором, / молите
Христа Бога / сохранити отечество наше и люди, / по велицей Его милости.

Тем же святым (Перенесение мощей),

глас 8:

Троичнаго Божества осиянием просветився, / страстотерпче великий княже
Михаиле,/ с премудрым болярином ти Феодором,/ самозванна к подвигом
устремистася,/ сквозе огнь не идоста,/ кусту же и идолом не поклонистася,
но оплеваста / и нечестиваго царя обличиста,/ Христа же Единаго от Троицы
Бога Суща исповедаста./ И того ради кровей своих струями обагристася,
славная./ Темже и венцы от Него победная прияста,/ и нас свыше назираета,/
молим вас, святыя, молите Того,/ яко да вашими молитвами избавит нас
от всяких обстоящих ны зол / и подаст нам вся благая,/ Иже Един Сый
прославляемый во святых Своих.

Величание:

Величаем тя, / благоверный княже Михаиле, / и с болярином твоим Феодором,/
и чтим святую память вашу,/ иже за Христа кровь свою излиясте, / и ныне
молите за нас Христа Бога нашего.

Неделе (Кириакии),

глас 3:

Одолением чудесным / победила еси вражия силы до конца,/ Недело преславная,/
идоложрения бо тьму / далече Креста честнаго светлостию прогнала еси./
Мученице всехвальная, / Христу Богу молися / даровати нам велию милость.

Николаю II, Императору Российскому, св. блгв.,

глас 5:

Царства земнаго лишение, / узы и страдания многоразличныя / кротко
претерпел еси, / свидетельствовав о Христе даже до смерти от богоборцев,/
страстотерпче великий Боговенчанный царю Николае, / сего ради мученическим
венцем на небесех, / венча тя с царицею и чады и слуги твоими Христос
Бог, / Егоже моли помиловати страну Российскую / и спасти души наша.

Оресту, врачу,

глас 4:

Удом усекновение терпел еси / и огненную лютую муку, мучениче, / подвигся,
всеславне, / венцем яве увязеся нетленным, преблаженне, / Престолу же
предстоиши Святыя Троицы, / Юже помоли, да спасет ны, / мучениче Оресте,
верою поющим тя.

Параскеве (Пятнице),

глас 4:

Премудрая и всехвальная Христова мученица Параскева, / мужескую крепость
приимши, / женскую же немощь отвергши, / диавола победи и мучитиля посрами,
/ вопиющи и глаголющи: / приидите, тело мое мечем ссецыте и огнем сожгите,
/ аз бо, радующися, иду ко Христу, Жениху моему. / Тоя молитвами, Христе
Боже, / спаси души наша.

Петру и Стефану, Казанским,

глас 4:

Мучеников двоица единонравная, / Стефане и Петре славнии,/ неверие
соплеменников обличивше,/ Христу последовали есте,/ во Святую Троицу
веровати всех научающе, / Еяже ради великия страдания приемше, / молитеся
о нас ко Господу, / да, избавившеся тьмы греховныя, / Света явимся общницы
невечерняго.

Прову, Тараху и Андронику,

глас 5:

Святых мученик исправлением / Небесныя силы преудивишася, / яко в теле
смертнем, / безтелеснаго врага силою Креста, / подвизавшеся добре, победиша
невидимо. / И молятся Господу / помиловатися душам нашим.

Савве Стратилату и с ним 70-ти воинам,

глас 5:

Земнаго сана пояс оставив и почести, страдальче, / пред мучителем,
льстивым царем, Христа Бога суща исповедал еси, / и Того ради многа
страдания подъял еси, славне, / тем прекрасным победы венцем увязлся
еси от Царя всех царствующаго, / с небесными вои светло преукрашен.
/ Предстоя Тому, Савво, моли, / да спасет души наша.

Серафиме деве. Римской,

глас 8:

Невесто Христова возлюбленная, Серафимо, / наследнице Царствия Небеснаго,
/ добре за Господа пострадавшая / и кровию твоею обагренная / и, аки
царскою багряницею, украшенная, / поминай нас, совершающих святую память
твою.

Сергию и Вакху,

глас 5:

Удобрение Христовых страстотерпец / и очи Христовы Церкве, / очи просветите
душ наших, / Сергие многострадальне и Вакше преславне: / молитеся ко
Господу, / яко да убежим тьмы греховныя / и Света явимся общницы невечерняго
/ молитвами вашими, святии.

Сорока мученикам Севастийским,

глас 3:

Страстотерпцы Христовы четыредесяте, / во граде Севастийстем мужественно
пострадавшии, / чрез огнь и воду прошедшии, / в покой вечный вшедшии,
/ молитеся о нас ко Господу / да жизнь мирну сохранит / и души наша
спасет, яко Человеколюбец.

Стефану Дечанскому, царю Сербскому,

глас 4:

В терпении добрострадальных под­виг твоих / многообразныя раны претерпел
еси, / и по кончине своей / венец от Бога с мученическими лики восприемлеши,
/ и в земли кротких достойно водворяешися, блаженне, / о нас Христа
Бога моли / даровати душам нашим велию милость.

Тому же святому (Перенесение мощей),

глас 8:

Царскую диадиму обагрил еси кровию твоею, Богомудре великомучениче,
/ за скиптр крест в руку приим, / явился еси победоносец / и яко жертву
непорочну принесл еси себе Богу. / От родителей твоих очию зеницы лишен
был еси, и в заточении пребыл еси, / и от своих удавлен еси. / И ныне,
радуяся, предстоиши Святей Троице. / Тем празднуем днесь пренесение
честных мощей твоих / и обновление честнаго кивота, / блаженне Стефане,
молися о державе сродник твоих, / благоугодней быти ей / и сыновом сербским
спастися.

Трофиму, Савватию и Доримедонту,

глас 8:

В Троице хвалимый Бог, троицу мученик прослави, / Трофима и Савватиа
и Доримедонта: / в того бо веровавше, врага низложиша. / Тех молитвами,
Христе Боже наш, помилуй нас.

Трофиму, Феофилу и с ними 13ти мученикам,

глас 4:

Яко воини, мученицы непобедимии, / течением невозбранным в судилище
неверных внидосте / и веры ради многия муки претерпесте, / Христа исповедающе
Единаго со дерзновением. / Того молите, Трофиме и Феофиле с прочими,
/ яко да тяготу страстей отложше, / ваше ныне страдание поем, страстотерпцы
непреоборимии.

Уару и с ним семи учителям христианским,

глас 4:

Воинством святых страстотерпец / страждущих законно, / зря онех, показал
еси мужески крепость свою. / И устремився на страсть волею, / и умрети
вожделе за Христа, / Иже приял еси почесть победы твоего страдания,
Уаре, / моли спастися душам нашим.

Фекле, равноап., первомц.,

глас 4:

Словесем Павловым научившися Богоневестная Фекло, / и верою утвердившися
от Петра Богозванная, / первострадальница в женах, / возшла еси на пламень,
яко на место благоцветущее,/ звери и юнцы устрашишася тебе, вооружися
бо Крестом./ Тем моли всехвальная Христа Бога,/ спастися душам нашим.

Феодору варягу и сыну его Иоанну первомчч. Российским,
глас 2:

Страстотерпцы Господни, / Феодоре со Иоанном отроком, славнии! / Блаженна
земля Русская, напившаяся кровьми вашими, / и радуется отечество наше,
/ в немже вы первии, идолы посрамивше, Христа со дерзновением исповедаете
/ и за Него пострадаете. / Того, яко Блага, молите, / до скончания века
в стране нашей Церковь Православную непоколебиму утвердити / и всех
русских людей во истинней вере и благочестии сохранити.

Феодосии деве, Тирской,

глас 4:

Добродетель благоприятно, мученице, постигла еси, / Христово приятелище
бывши чистое / и Святаго Духа дом возлюблен; / отонудуже посрамила еси
врага, борющаго род человеческий, / добре страдавшая, / и посекла еси
Копронима, Феодосие, мечем веры, / и к чертогу Небесному преставилася
еси, радующися. / Тебе верою чтущим / присно проси велия милости.

Флору и Лавру,

глас 4:

Преудобренную и богомудрую двоицу пресветлую / восхвалим, вернии, по
достоянию, / Флора преблаженнаго и Лавра всечестнаго, / иже усердно
Троицу несозданную ясно проповедаете всем, / темже пострадавше до крове,
/ и венцы пресветлыми увязостеся, / молитеся Христу Богу, да спасет
души наша.

Христине Тирской,

глас 4:

Званием евангельски Христу уневестившися, / Христино славная, / славу
мира сего и похоть бренную вменила еси ни во что же, / о самом телеси
не брегущи, / муки претерпела еси доблественно, / тем твое страдание
хвалами почитаем, / мученице, Христу тезоименитая.

Христофору, Ликийскому,

глас 4:

Одеждами от кровей украшаяся, / Господеви предстоиши, Царю сил, Христофоре
приснопамятне, / отонудуже со Безплотными и мученики поеши / трисвятым
и страшным сладкопением. / Темже молитвами твоими спасай стадо твое.

10ти мученикам Критским,

глас 3:

Многочудный Крит почтим, / процветший честныя цветы, / Христовы бисеры,
/ мучеников сорасленых, / десять бо суть числом, блаженнии, / иже весь
идольский народ посрамиша, / темже и венцы прияша, / добледушнии.

45-ти мученикам Никопольским (Армянским),

глас 1:

Единоумне душею связани бывше, / четыредесять с пятьми страдальцы святии,
/ на врага ополчистеся, / победителие же явльшеся, / приясте венцы от
Христа Бога / и вечное мучений ваших воздаяние, / тыя и нам улучити
молите, / благочестно песньми вас величающим.

14000-м мученикам младенцам, от Ирода в Вифлиеме
избиенным
, глас 1:

Болезньми святых, имиже о Тебе пострадаша, / умолен буди, Господи,
/ и вся наша болезни исцели, / Человеколюбче, молимся.

20000-м мученикам Никомидийским,

глас 2:

Страстотерпцы Господни, / блаженна земля, напившаяся кровьми вашими,
/ и свята селения, приимшая телеса ваша: / в подвизе бо врага победисте
/ и Христа со дерзновением проповедаете. / Того, яко Блага, молите /
спастися, молимся, душам нашим.