Ваш город - Ашберн?

Для получения календаря в соответствии с Вашей временной зоной - пожалуйста, укажите город.

Не найден город с таким названием. Пожалуйста, укажите другой (например, ближайший региональный центр).

Дни памяти:

17 июня  (переходящая) – Соборы Новгородских и Санкт-Петербургских святых

30 января

7 июля

Житие

Краткое житие преподобного Антония Дымского

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний Дым­ский ро­дил­ся в Нов­го­ро­де око­ло 1157 го­да. В Ху­тын­ском мо­на­сты­ре он при­нял по­стри­же­ние и в той же оби­те­ли, по кон­чине пре­по­доб­но­го Ваpла­а­ма в 1192 го­ду, стал игу­ме­ном. Спу­стя неко­то­рое вре­мя он тай­но уда­лил­ся из мо­на­сты­ря и по­се­лил­ся на бе­ре­гу Дым­но­го (или Дым­ско­го) озе­ра, в 15 вер­стах от го­ро­да Тих­ви­на. Пре­по­доб­ный об­рек се­бя на тя­же­лые по­дви­ги. Для боль­ше­го из­ну­ре­ния сво­ей пло­ти он по­сто­ян­но но­сил на го­ло­ве же­лез­ную шля­пу. По­сте­пен­но во­круг него со­бра­лась бра­тия. С об­ще­го со­гла­сия и ис­про­сив­ши бла­го­сло­ве­ния ар­хи­епи­ско­па Нов­го­род­ско­го Ис­айи они по­ста­ви­ли цер­ковь во имя Ан­то­ния Ве­ли­ко­го с при­де­лом По­кро­ва Бо­го­ма­те­ри. Пре­по­доб­ный Ан­то­ний про­жил в мо­на­сты­ре до кон­ца жиз­ни и пре­ста­вил­ся 24 июня 1224 го­да. Он был по­гре­бен в со­здан­ной им церк­ви. Мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния об­ре­те­ны нетлен­ны­ми в 1330 го­ду, но в 1409 го­ду по слу­чаю на­ше­ствия та­тар ра­ка с мо­ща­ми бы­ла опу­ще­на в зем­лю. Па­мять пре­по­доб­но­го Ан­то­ния чтит­ся 17 ян­ва­ря, ве­ро­ят­но, в день об­ре­те­ния мо­щей.

Полное житие преподобного Антония Дымского

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний Дым­ский ро­дил­ся в 1157 го­ду в Нов­го­ро­де. Бо­го­бо­яз­нен­ные ро­ди­те­ли с дет­ства на­учи­ли его пра­ви­лам хри­сти­ан­ско­го бла­го­че­стия. Свя­той Ан­то­ний из­бе­гал дет­ских игр, празд­но­сло­вия и сме­ха. Он еже­днев­но по­се­щал храм Бо­жий и неле­ност­но мо­лил­ся, стоя вда­ли от лю­дей. Од­на­жды во вре­мя служ­бы ему осо­бен­но за­па­ли в ду­шу сло­ва Свя­то­го Еван­ге­лия: Аще кто хо­щет по мне ид­ти, да от­вер­жет­ся се­бе и воз­мет крест свой и по мне гря­дет (Мф.16:24). Раз­мыш­ляя о сло­вах Спа­си­те­ля, свя­той Ан­то­ний ре­шил оста­вить ро­ди­тель­ский дом и стать мо­на­хом. Он при­шел в Ху­тын­ский Спа­со-Пре­об­ра­жен­ский мо­на­стырь, игу­мен ко­то­ро­го, пре­по­доб­ный Вар­ла­ам Ху­тын­ский († 1192; па­мять 6/19 но­яб­ря), по­стриг его в мо­на­ше­ство.

С то­го вре­ме­ни пре­по­доб­ный Ан­то­ний стал жить в со­вер­шен­ном по­слу­ша­нии сво­е­му стар­цу – пре­по­доб­но­му Вар­ла­а­му. С усер­ди­ем и сми­ре­ни­ем ис­пол­нял он все по­слу­ша­ния, ни­ко­гда не опус­кал ке­лей­ных пра­вил и не про­пус­кал цер­ков­ных служб. Свя­той Ан­то­ний пер­вый при­хо­дил в храм и по­след­ний ухо­дил из него.

По пре­да­нию, пре­по­доб­ный Ан­то­ний по де­лам мо­на­сты­ря ез­дил в Кон­стан­ти­но­поль. Во вре­мя по­езд­ки он по­се­тил свя­тые ме­ста. Через пять лет пре­по­доб­ный вер­нул­ся в свою оби­тель. Его при­езд сов­пал со днем кон­чи­ны пре­по­доб­но­го Вар­ла­а­ма (6 но­яб­ря). На смерт­ном од­ре свя­той игу­мен бла­го­сло­вил пре­по­доб­но­го Ан­то­ния быть вме­сто се­бя на­став­ни­ком бра­тии и стро­и­те­лем мо­на­сты­ря.

Управ­ляя Ху­тын­ской оби­те­лью, пре­по­доб­ный Ан­то­ний во всем со­блю­дал устав, остав­лен­ный пре­по­доб­ным Вар­ла­а­мом. Он до­стро­ил и бла­го­леп­но укра­сил храм в честь Бла­го­ве­ще­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. При­ме­ром сво­ей по­движ­ни­че­ской жиз­ни и крот­ким на­став­ле­ни­ем пре­по­доб­ный Ан­то­ний на­став­лял бра­тию в ино­че­ском де­ла­нии.

Все­об­щая лю­бовь и по­чи­та­ние тя­го­ти­ли свя­то­го по­движ­ни­ка. Со сле­за­ми он мо­лил Бо­га и Пре­чи­стую Бо­го­ро­ди­цу ука­зать ему ме­сто уеди­нен­ных по­дви­гов. В ско­ром вре­ме­ни пре­по­доб­ный Ан­то­ний оста­вил Ху­тын­скую оби­тель и уда­лил­ся в пу­стын­ное ме­сто в Дым­ских ле­сах, в 15-ти вер­стах от г. Тих­ви­на. Неда­ле­ко от неболь­шо­го озе­ра Дым­ско­го, сре­ди глу­хих ле­сов пре­по­доб­ный устро­ил се­бе сна­ча­ла ма­лую ку­щу, а за­тем по­стро­ил неболь­шую кел­лию и вы­ко­пал пе­ще­ру для жиз­ни зи­мой. Он с тер­пе­ни­ем пе­ре­но­сил зной и хо­лод, му­же­ствен­но бо­рол­ся с де­мон­ски­ми ис­ку­ше­ни­я­ми. Пре­по­доб­ный Ан­то­ний вся­че­ски из­бе­гал по­коя: днем он тру­дил­ся до из­не­мо­же­ния пло­ти, но­чью сто­ял на мо­лит­ве.

Ко­гда ме­сто по­дви­гов свя­то­го от­шель­ни­ка ста­ло из­вест­но, к нему при­шли ино­ки, ищу­щие уеди­нен­ной жиз­ни под ду­хов­ным ру­ко­вод­ством опыт­но­го на­став­ни­ка. По­сте­пен­но Дым­ская пу­стынь за­се­ли­лась бо­го­лю­би­вы­ми мо­на­ха­ми. Так воз­ник мо­на­стырь, игу­ме­ном ко­то­ро­го стал пре­по­доб­ный Ан­то­ний. Ино­ки по­стро­и­ли храм во имя пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Ве­ли­ко­го с при­де­ла­ми в честь По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы и во имя свя­ти­те­ля Ни­ко­лая Чу­до­твор­ца. То­гда же бы­ли по­стро­е­ны кел­лии, а через неко­то­рое вре­мя – зим­ний (теп­лый) храм с тра­пез­ной во имя свя­то­го Про­ро­ка, Пред­те­чи и Кре­сти­те­ля Гос­под­ня Иоан­на.

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний муд­ро управ­ляя бра­ти­ей Дым­ско­го мо­на­сты­ря до бла­жен­ной кон­чи­ны. Про­ви­дя день сво­ей смер­ти, он со­брал ино­ков и бла­го­сло­вил их, за­тем при­ча­стил­ся Свя­тых Хри­сто­вых Та­ин и мир­но скон­чал­ся. По пре­да­нию, это про­изо­шло 24 июня 1224 го­да. Те­ло пре­по­доб­но­го Ан­то­ния бы­ло по­гре­бе­но в устро­ен­ном им хра­ме, с ле­вой сто­ро­ны. В 1330 го­ду свя­тые мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми.

В 1409 го­ду во вре­мя оче­ред­но­го на­ше­ствия та­тар на Нов­го­род­ские зем­ли игу­мен Дым­ской оби­те­ли с бра­ти­ей, бо­ясь над­ру­га­ния над свя­ты­ней, скрыл свя­тые мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния под спу­дом.

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний неиз­мен­но оста­вал­ся хра­ни­те­лем Дым­ской оби­те­ли. По­сле ра­зо­ре­ния шве­да­ми в 1611 го­ду мо­на­стырь вос­стал из пеп­ла не без мо­лит­вен­ной по­мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния. В 1687 го­ду (по дру­гим ис­точ­ни­кам, в 1585 го­ду) в мо­на­сты­ре два­жды воз­ни­кал по­жар, и оба ра­за пре­по­доб­ный Ан­то­ний яв­лял­ся в сон­ном ви­де­нии игу­ме­ну и пре­ду­пре­ждал его о по­жа­ре, так что бра­тии уда­ва­лось во­вре­мя по­га­сить пла­мя.

Па­мять пре­по­доб­но­го Ан­то­ния празд­но­ва­лась в оби­те­ли два­жды: 17 ян­ва­ря – в день те­зо­име­нит­ства (па­мять пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Ве­ли­ко­го) и 24 июня – в день кон­чи­ны, ко­гда со­вер­шал­ся крест­ный ход из мо­на­сты­ря на озе­ро Дым­ское.

В 1744 го­ду над ме­стом со­кры­тия свя­тых мо­щей пе­тер­бург­ским куп­цом Ка­ли­ти­ным, ис­це­лен­ным пре­по­доб­ным Ан­то­ни­ем от про­дол­жи­тель­ной тя­же­лой бо­лез­ни, бы­ла устро­е­на де­ре­вян­ная зо­ло­че­ная гроб­ни­ца. В мо­на­сты­ре со­хра­ня­лась тя­же­лая же­лез­ная шап­ка, ко­то­рую но­сил пре­по­доб­ный Ан­то­ний. Ши­ро­кие по­ля шля­пы при­би­ты к ту­лье тол­сты­ми гвоз­дя­ми, ко­то­рые да­ви­ли по­движ­ни­ку го­ло­ву. Так через тер­пе­ние и те­лес­ные стра­да­ния пре­по­доб­ный Ан­то­ний очи­щал ду­шу для жиз­ни веч­ной. Мно­гие боль­ные по­лу­ча­ли ис­це­ле­ния от воз­ло­же­ния на го­ло­ву этой шап­ки и от по­кло­не­ния гроб­ни­це над свя­ты­ми мо­ща­ми пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Дым­ско­го.

На ико­нах пре­по­доб­ный Ан­то­ний изо­бра­жа­ет­ся дер­жа­щим в ру­ке хар­тию со сло­ва­ми: Се уда­лих­ся, бе­гая, и во­дво­рих­ся в пу­сты­ни (Пс.54:8).

Ру­ко­пис­ное жи­тие пре­по­доб­но­го Ан­то­ния со­став­ле­но в XVII ве­ке.

Молитвы

Тропарь преподобному Антонию Дымскому

глас 4

Доброде́телей ревни́телю,/ пусты́нный жи́тель,/ подви́жник ве́ры Христа́ Бо́га на́шего,/ поще́нием и труды́ умертви́вый плотска́я вожделе́ния,/ тезоимени́те вели́кому Анто́нию,/ его́же житию́ поревнова́л еси́/ и во его́же и́мя Боже́ственный храм воздви́гл еси́,/ ку́пно с ним, преподо́бне Анто́ние, моли́ Спаси́теля всех,/ да и нас сотвори́т победи́тели плотски́х похоте́й/ и хра́мы Ду́ха Свята́го,// по вели́цей Его́ ми́лости.

Кондак преподобному Антонию Дымскому

глас 6

Све́рстник и подража́тель преподо́бному Варлаа́му,/ послуша́ние к нему́ и́стинное стяжа́в,/ досто́ин яви́лся еси́ ему́ прее́мник,/ упа́сши до вре́мене ста́до его́,/ доброде́телем же его поревнова́в,/ в ту́южде ме́ру во́зраста дости́гл еси́,/ безмо́лвие пусты́нное возлюби́в,/ и уго́ден Го́сподеви показа́лся еси́,/ первонача́льник быв пусты́ни при е́зере Ды́мском:/ тем ти вопие́м:/ с преподо́бным Варлаа́мом, о́тче Анто́ние, моли́ о нас Бо́га,/ да даст нам та́кожде угоди́ти Ему́, я́коже и ты,// о́бразе послуша́ния и безмо́лвия ти́хий рачи́телю.

показать все

Молитва преподобному Антонию Дымскому

О, па́стырю до́брый, учи́телю и наста́вниче наш, и святы́я оби́тели Ды́мския нача́льниче, преподо́бный о́тче Анто́ние! Мо́лим тя усе́рдно. Ты, я́ко име́я дерзнове́ние ко Влады́це Христу́ и ко Пречи́стей Его́ Ма́тери, бу́ди о нас недосто́йных, и́же с ве́рою притека́ющих к тебе́, хода́тай и моли́твенник те́плый, заступа́я нас от вся́ких бед и напа́стей, да твои́ми моли́твами и предста́тельством пребу́дем невреди́ми от враго́в на́ших ви́димых и неви́димых. Моли́ милосе́рдие Его́, е́же спасти́ нас от прегреше́ний на́ших, и́миже весть судьба́ми. Моли́ бла́гость Его́, е́же ми́лостив подава́ти нам и всему́ ми́ру потре́бная. Моли́ся Даю́щему всем мир: ниспосла́ти мир Це́рквам, собира́я расточе́нныя во еди́но, сохрани́ти страну́ на́шу в ми́ре и тишине́ и вся́кому ве́рному в до́ме и на пути́ и повсю́ду дни бла́ги и безмяте́жны дарова́ти, умири́ти жизнь на́шу, поми́ловати нас, предстоя́щих зде и за благосло́вною вино́ю отше́дших оте́ц и бра́тий на́ших, и весь мир, и спасти́ ду́ши на́ша, да вы́ну сла́вим, хва́лим, пое́м и велича́ем пречестно́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Акафист святому преподобному Антонию, игумену Дымскому, чудотворцу

Кондак 1

Избраннаго воина Христа Бога нашего преподобнаго Антония песнми почтим, яко победителя мирских соблазнов и плотских похотей и ухищрений диавольских, во стране нашей дивно явльшагося, зовуще ему:
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Икос 1

Ангел нравом явился еси, преподобне отче Антоние, во днех жития своего на земли: темже ныне блаженствуеши на небесех с лики ангельскими, от бренных же уст наших приемлеши песнь хвалебную:
Радуйся, ангелов ревностный подражателю.
Радуйся, ангельский достойно носивый образ.
Радуйся, ангелов сомолитвенниче неусыпаемый.
Радуйся, со ангелы непрестанно Господа славословивый.
Радуйся, ангельский нрав стяжавый.
Радуйся, на земли ангельски поживый.
Радуйся, чистотою ангельскую облекийся.
Радуйся, ангельскую кротость ко всем показавый.
Радуйся, ангелов собеседниче.
Радуйся, монахом наставниче ангельскаго жития.
Радуйся, гражданине небесный.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 2

Видевше дивное житие твое сожившии тебе братия прославляху о тебе Господа, и мы, слышаще подвиги твоя, видяще же чудеса, имиже прослави Бог нетленное тело твое, воспеваем дивному во святых Богови: Аллилуиа.

Икос 2

Разум вещей божественных стяжал еси труды многими, преподобне отче Антоние, в сладость души твоея и во спасение вечное твоего стада, с нимже вопием ти:
Радуйся, воине Христов, многи труды подъявый.
Радуйся, в подвизе тяжцем потрудивыйся.
Радуйся, в бдении и посте искусивыйся.
Радуйся, в подвизе молитвы преуспевый.
Радуйся, труды рук своих тело укрепивый на служение Богу.
Радуйся, нозе свои остивый путешествием долгим по спасительному послушанию.
Радуйся, главе твоей подвигом венец славы исходатайствовавый.
Радуйся, очи свои к лицезрению Божию слезами чистыми омывый.
Радуйся, душу твою страхом Божиим украсивый.
Радуйся, ум твой в небесная вперивый.
Радуйся, сердце твое от всякаго злаго помышления очистивый.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 3

Силою благодати Божия облекаемь, терпеливо подъял еси благое иго Христово и очистив себе в сосуд Божий благоизбранен, неуклонно взирал еси к обителем небесным и горняя мудрствовал еси, вопия в веселии сердца Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея неусыпное попечение о спасении ввереннаго тебе от Бога стада, преподобне отче Антоние, непрестанно учил еси е пути спасительному, подавая собою пример благочестия; сего ради вопием ти:
Радуйся, вместилище добродетелей, путь спасения многим показавый.
Радуйся, святыни жилище, многи ко Господу приведый.
Радуйся, мечу Божий грехи посекий, погубляющыя душы.
Радуйся, светильниче, путь правый стаду твоему предъуказавый.
Радуйся, кормчию, многи к пристанищу вечнаго блаженства управивый.
Радуйся, споборниче благодати Божия, мнози из уст адовых исхитивый.
Радуйся, наставниче монахов, спасительным добродетелем их научивый.
Радуйся, незлобию их наставивый.
Радуйся, воздержания учителю.
Радуйся, незлобия наставниче.
Радуйся, смирения показавый образ.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 4

Буря помышлений лукавых не смути тебе, преподобне отче Антоние, волны мирских соблазнов не поколебаша храмины твоея, противу же козней диавольских устоял еси, утвержден на незыблемом камени, всегда поя в сердцы твоем Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше иноцы обители преподобнаго Варлаама внезапное изшествие твое, преподобне отче, зело печалию объяти быша, но и их ради любве не оставил еси твоего намерения, образ ревности Божия и пустыннолюбия во спасение всем показуя; темже вопием ти:
Радуйся, ревнителю жития богоугоднаго.
Радуйся, истинный поклонниче Господень, вся ради Христа тщету вменивый.
Радуйся, верный служителю Господа всяческих, Ему Единому послуживый.
Радуйся, блаженнейший последователю Господа Иисуса, Его Единаго возлюбивый.
Радуйся, пустынных жителю, пустыню паче всего предъизбравый.
Радуйся, блаженство пустынножития уразумевый.
Радуйся, яко в пустыни весь разум твой к Единому Богу вперил еси.
Радуйся, яко навыкл еси богоприятной молитве, непрестанно в ней Богу собеседовав.
Радуйся, пустыни украшение доброе.
Радуйся, древних пустынников верный подражателю.
Радуйся, истиннаго духа пустынножительства наставниче всем.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 5

Боготечная звезда явился еси преподобне отче, протекши путь жития твоего, приведший тя к Богу, Егоже заповедем верно последовал еси, руководя купно с собою стадо твое к обителем небесным, идеже песнь воспеваеши Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше тя отходяща в путь дальний по послушанию старчу, собратия твои тебе дивляхуся; мы же воспоминающе твое послушание, благословением Божиим осененное, воспеваем ти:
Радуйся, истинный трудниче Божий, вся обеты твоя всецело совершивый.
Радуйся, совершенства подвижническаго достигнувый благодатию Божиею.
Радуйся, волю свою смиривый до конца.
Радуйся, в истинную свободу чад Божиих послушанием твоим предъуспевый.
Радуйся, совершенную власть над помыслы своими стяжавый.
Радуйся, всякое сомнение от души твоея отгнавый.
Радуйся, ради послушания Божия труда великаго не устрашивыйся.
Радуйся, в путь твой дальний потекий.
Радуйся, терпение твое до конца соблюдый.
Радуйся, вся скорби долгаго путьшествия благодушно подъявый.
Радуйся, послушниче истинный, волю настоятеля своего верно совершивый.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 6

Проповедник явился еси добродетелей жития христианскаго, благоподражательным примером твоим, во еже всем ведущым Бога и подвизающымся во всем житии, достойно возсылати Ему честь и хвалу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия в души твоей свет истиннаго боговедения, озаряя душы твоих, преподобне отче, почитателей и возбуждая пети тебе:
Радуйся, Единаго Истиннаго Бога верный поклонниче.
Радуйся, Отца нашего, иже на Небесех, в житии твоем прославивый.
Радуйся, Единароднаго Сына Божия, нас ради воплощеннаго, верно исповедавый.
Радуйся, Святому Духу верно покланявыйся.
Радуйся, к истинной лозе прилепивыйся верою.
Радуйся, божественнаго смирения и терпения подражателю.
Радуйся, язв и болезней искупительных причастниче.
Радуйся, крестнаго подвига Христова последователю.
Радуйся, обитель дарований благодати Духа Святаго явивыйся.
Радуйся, живый храм Духа Божия бывый.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 7

Хотя принести себе жертву живу, святу, благоугодну Господеви, всего себе закону Божию повинул еси и от всякия скверны плоти и духа постом и молитвою очистил еси, от чистых устен и сердца воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго, достойне древних подвизавшагося, подражателя видим тя преподобне отче, Пречистыя Девы: темже, чтя подвиг девства твоего, воспеваем ти:
Радуйся, Пренепорочныя Девы последователю.
Радуйся, подвижниче совершеннаго целомудрия.
Радуйся, друже Христов, Ему единому прилепивыйся.
Радуйся, подобниче Павлу, чистоту души и тела паче всего возлюбивый.
Радуйся, от юности победивый страсти.
Радуйся, неосквернены прочее соблюдый чувства душевная же и телесная.
Радуйся, во плоти яко безплотный поживый.
Радуйся, плоть твою смиривый.
Радуйся, трудом богомыслия непрестающаго уцеломудривый душу.
Радуйся, телесным изнурением обуздавый вожделения.
Радуйся, сотрудниче и сонаследниче возлюбленнаго ученика Христова.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 8

Странное неверующым трудническое житие твое, преподобне Антоние, чудно является во очию нашею: зрим бо в тебе истиннаго раба страдавшаго Владыки твари, Емуже с тобою вопием: Аллилуиа.

Икос 8

Всего себе предав Богу, всякое попечение житейское отложил еси в житии твоем, преподобне отче Антоние; темже Господь, на Негоже всю печаль свою возвергл еси, препита тя, мы же нищету твою чтуще, зовем ти:
Радуйся, нищеты спасительныя ревнителю.
Радуйся, нестяжания образе.
Радуйся, человече Божий, ради любве Божия всякое земное пристрастие отсекнувый.
Радуйся, обители мудрости христианския, тщету благ мирских рано уразумевый.
Радуйся, подвижниче истинный, всякаго любовещнаго желания уклонивыйся.
Радуйся, от лести богатства ограждей себе нищетою вольною.
Радуйся, от благ мирских ни единым же насаждейся в житии твоем.
Радуйся, вместо земных сокровищ нищетою собравый себе на небеси вечное сокровище.
Радуйся, и в богатстве добрых дел соблюдый себе нища духом.
Радуйся, нищеты Христовы подражателю.
Радуйся, нищеты Предтечевой и Павловой и Антониевой соучастниче.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 9

Всеми добродетельми иноческими украсился еси, преподобне отче Антоние, усердно послужив в житии Христу Богу, Емуже ныне с лики небесными радостно вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия богомудрый явился еси, преподобне отче Антоние, не словесы красноглаголивыми, но беседою кроткою, паче же своим преподобным житием поучил еси стадо твое житию постинческому, темже вопием ти:
Радуйся, подвижниче Божий, постничество возлюбивый.
Радуйся, от юности труд жития постническаго подъемый.
Радуйся, в постничестве всегда твердо подвизавыйся.
Радуйся, Предтечеву постничеству истинно поревновавый.
Радуйся, всякую земную сладость ради небесных презревый.
Радуйся, истинным воздержанием плоть к служению духу приучивый.
Радуйся, духовным воздержанием обуздавый своевольная чувства.
Радуйся, постоянным бодрствованием смиривый воображение.
Радуйся, всегдашним попечением ослабивый кичения разума.
Радуйся, поучением в заповедех Господних в Господе утвердивый весь свой помысл.
Радуйся, спасительнаго постничества верный тружниче и наставниче.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 10

Спасти хотя душу твою, презрел еси суетное попечение о плотстем покои, но умерщвляя тело свое и порабощая, духом выну работал еси Господеви, в молитве не изнемогая и всегда вопия Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена был еси крепкая стаду твоему, еже упасл еси, богомудре, преподобне отче Антоние; темже воспеваем ти, глаголюще:
Радуйся, угодниче Божий, к себе и своему стаду привлекий благодать Божию.
Радуйся, молитвенниче теплый к Богу.
Радуйся, смирения учителю.
Радуйся, самоотвержения наставниче.
Радуйся, бдения и молитвы образе.
Радуйся, воине Христов, к миру и духовом поднебесным брань благоуспешно совершивый и других наставивый.
Радуйся, смиренномудрия обителе.
Радуйся, незлобия жилище.
Радуйся, мудрости христианския вместилище.
Радуйся, кротости пастырския правило.
Радуйся, верный слуго Божий, ревностию Божиею распаливыйся.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 11

Пение неумолкаемое приносил еси Троице в земнем житии твоем, темже сподобился еси по успении твоем счислитися лику ангельскому, выну вопиющему Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарно житие твое, преподобне отче, блаженно успение и светла память твоя, юже ублажающе, вопием ти:
Рaдуйся, во всeм житии твоeм Бога прослaвивый.
Радуйся, подвигом добрым славу вечную себе исходатайствовавый.
Радуйся, со апостолом смерть себе приобретение вменивый.
Радуйся, ради Христа по вся дни умиравый.
Радуйся, кончину мирную молитвами себе испросивый.
Радуйся, к преселению в обители небесныя всецело себе уготовивый.
Радуйся, и успением твоим мирным Бога прославивый.
Радуйся, до конца верно претерпевый и конец достоин получивый.
Радуйся, вечную память себе стяжавый.
Радуйся, на Небеси прославляемый.
Радуйся, на земли достойно ублажаемый.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 12

Благодать дадеся тебе, преподобне отче, недуги исцеляти и от скорбей свобождати: темже ублажающе память твою, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твоя чудеса, ублажаем память твою, преподобне отче Антоние, воспевающе ти:
Радуйся, яко Богу совершенно угодил еси.
Радуйся, яко венец безсмертия и нетления стяжал еси.
Радуйся, наслаждения райския жизни сподобивыйся.
Радуйся, сонаследниче Христов по Апостолу, светлых обителей в дому Отца Небеснаго достигнувый.
Радуйся, дарование чудес приемый.
Радуйся, верных заступник верный явивыйся.
Радуйся, больных целителю.
Радуйся, скорбных утешителю.
Радуйся, немощных помощниче.
Радуйся, страждущих защитниче.
Радуйся, о всех нас ходатаю теплый.
Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 13

О великий чудотворче, подвижниче Христов всечестне, преподобне отче Антоние, приими убогое пение от нас недостойных, чтущих память твою, и избави нас молитвами твоими от бед настоящих, паче же от вечныя смерти, да достигнув обителей небесных и мы с тобою и всеми святыми воспевати будем Богу вечно: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва преподобному Антонию Дымскому

О пастырю добрый, наставниче наш и святыя сея обители Дымския начальниче, преподобне отче Антоние! Яко имеяй дерзновение ко Владыце Христу и ко Пречистей Его Матери, буди о нас недостойных, во святей твоей обители живущих и о всех с верю к раце мощей твоих отвсюду притекающих молитвенник теплый, заступая нас от всяких бед и напастей, да твоими молитвами невредими от враг видимых и невидимых пребудем. Моли милосердие Божие, да спасет нас от прегрешений наших, имиже весть судьбами. Моли благость Его, еже милостивно обители сей и всему миру потребная подавати. Молися Дающему всем, яко страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да возставит православных правителей: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. И моли всякому верному в доме и на пути и повсюду дни благи и безмятежны даровати: жизнь нашу умирити; и вся люди помиловати, якоже зде предстоящыя, тако и благословною виною отшедыя отцы и братию нашу, и спасти душы наша, да непрестанно славим, хвалим, поем и величаем пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Случайный тест

(7 голосов: 5 из 5)