Дни памяти:

5 августа  (переходящая) – Собор Смоленских святых

14 мая

5 июня – Собор Ростово-Ярославских святых

20 июля

Житие

Пре­по­доб­ный Ге­ра­сим Бол­дин­ский, в ми­ру Гри­го­рий, ро­дил­ся в 1490 г. в Пе­ре­я­с­лав­ле-За­лес­ском. В ран­нем дет­стве он ча­сто по­се­щал храм Бо­жий. Узнав о свя­той жиз­ни прп. Да­ни­и­ла Пе­ре­я­с­лав­ско­го, 13-лет­ний Гри­го­рий со сле­за­ми про­сил стар­ца при­нять его к се­бе в Го­риц­кий мо­на­стырь. Пре­по­доб­ный при­нял маль­чи­ка по­слуш­ни­ком и в ско­ром вре­ме­ни по­стриг с име­нем Ге­ра­сим. Но­во­на­чаль­ный инок рев­ност­но со­вер­шал по­дви­ги по­ста и мо­лит­вы, усерд­но по­мо­гал стар­цу в по­стро­е­нии хра­мов и кел­лий и слу­жил бед­ной бра­тии сво­им ре­меслом – он был са­пож­ни­ком. Вско­ре о нем как о стро­гом по­движ­ни­ке ста­ло из­вест­но в Москве. Вме­сте со сво­им учи­те­лем он был вы­зван в сто­ли­цу, где встре­чал­ся с ца­рем.

Зем­ная сла­ва тя­го­ти­ла по­движ­ни­ка, и по­сле 26-лет­не­го пре­бы­ва­ния под ру­ко­вод­ством пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла свя­той Ге­ра­сим, по­лу­чив бла­го­сло­ве­ние стар­ца на от­шель­ни­че­ство, по­се­лил­ся неда­ле­ко от го­ро­да До­ро­го­бу­жа в Смо­лен­ской зем­ле, в ди­ком ле­су, на­се­лен­ном зме­я­ми и зве­ря­ми. Свя­той мно­го раз под­вер­гал­ся на­па­де­ни­ям раз­бой­ни­ков, но крот­ко и тер­пе­ли­во сно­сил все оби­ды и мо­лил­ся за обид­чи­ков. Для про­пи­та­ния сво­е­го он по­ве­сил ку­зо­вок на де­ре­ве у до­ро­ги: про­хо­див­шие кла­ли ту­да кус­ки хле­ба, но и эти кус­ки ино­гда от­би­ра­ли дру­гие бед­ня­ки, за что пре­по­доб­ный толь­ко бла­го­да­рил Бо­га. Впо­след­ствии явил­ся у него сто­рож его ку­соч­ков – во­рон; ес­ли недоб­рый че­ло­век под­хо­дил к ку­зов­ку, во­рон под­ни­мал крик и, ле­тая, бил кры­лья­ми по ли­цу неже­лан­но­го по­се­ти­те­ля, а хищ­ным зве­рям да­же вы­кле­вы­вал гла­за и об­ра­щал их в бег­ство.

По осо­бо­му ве­де­нию он пе­ре­шел на Бол­ди­ну го­ру, где у ис­точ­ни­ка сто­ял огром­ный дуб. Мест­ные жи­те­ли из­би­ли его пал­ка­ми и хо­те­ли уто­пить, но, убо­яв­шись от­вет­ствен­но­сти пе­ред на­чаль­ством, на­кле­ве­та­ли на него на­мест­ни­ку До­ро­го­бу­жа и под­ку­пи­ли се­го на­мест­ни­ка про­гнать стар­ца. На­мест­ник хо­тел уже по­са­дить Ге­ра­си­ма в тюрь­му как бро­дя­гу. Пре­по­доб­ный Ге­ра­сим тер­пе­ли­во пе­ре­но­сил из­де­ва­тель­ства, мол­чал и мо­лил­ся. И в это вре­мя к на­мест­ни­ку при­был цар­ский по­слан­ник из Моск­вы. Уви­дев свя­то­го Ге­ра­си­ма, он по­кло­нил­ся и по­про­сил у него бла­го­сло­ве­ния, так как ра­нее ви­дел свя­то­го вме­сте с пре­по­доб­ным Да­ни­и­лом у ца­ря. На­мест­ник ис­пу­гал­ся, тот­час же про­сил про­ще­ния у стар­ца, обе­щал ограж­дать его от на­па­де­ний и да­же по­жерт­во­вал ему на устрой­ство оби­те­ли. С этих пор св. Ге­ра­сим стал при­ни­мать к се­бе же­ла­ю­щих ино­че­ско­го по­дви­га, и со­бра­лись к нему бра­тия.

То­гда, ис­про­сив в Москве поз­во­ле­ния на устрой­ство оби­те­ли, он, как сам го­во­рил в за­ве­ща­нии бра­тии, «в пу­стыне сей, зо­ве­мой Бол­ди­но, в ней­же раз­бой­ни­цы жи­вя­ху, в До­ро­го­буж­ском уез­де, в ле­то от Рож­де­ства Хри­сто­ва 1528 го­да, Бо­жи­им из­во­ле­ни­ем и по­мо­щию со­здах оби­тель сию, об­ще­жи­тель­ный мо­на­стырь». А в 1530 го­ду воз­двиг храм во имя Свя­той Тро­и­цы и по­стро­ил кел­лии для со­брав­шей­ся бра­тии.

Кро­ме Бол­ди­на мо­на­сты­ря, прп. Ге­ра­сим ос­но­вал еще в го­ро­де Вязь­ме в 1553 г. мо­на­стырь во имя Иоан­на Пред­те­чи и по­ста­вил в ней игу­ме­ном од­но­го из уче­ни­ков сво­их, Си­мео­на.

За­тем в брян­ском ле­су на ре­ке Жиз­д­ре ос­но­вал тре­тью оби­тель в честь Вве­де­ния во храм Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Игу­ме­ном оби­те­ли был по­став­лен уче­ник прп. Ге­ра­си­ма Петр Ко­ро­стелев. За де­вять лет до кон­чи­ны пре­по­доб­ный устро­ил еще один мо­на­стырь, чет­вер­тый, близ До­ро­го­бу­жа, во имя Рож­де­ства Бо­го­ро­ди­цы. В Бол­ди­ной оби­те­ли под ко­нец жиз­ни пре­по­доб­но­го бы­ло до 140 бра­тий.

Пе­ред кон­чи­ной прп. Ге­ра­сим при­звал к се­бе игу­ме­нов и ино­ков ос­но­ван­ных им мо­на­сты­рей, рас­ска­зал им о сво­ей жиз­ни и дал по­след­ние на­став­ле­ния. Этот уст­ный рас­сказ свя­то­го был вклю­чен в его жи­тие, со­став­лен­ное по про­ше­нию со­бор­ных стар­цев свя­ти­те­лем Ан­то­ни­ем. Пре­ста­вил­ся прп. Ге­ра­сим 1 мая 1554 го­да на 65-м го­ду жиз­ни.

Об­ре­те­ние мо­щей

Пре­по­доб­ный был по­хо­ро­нен в Тро­иц­ком со­бо­ре Бол­дин­ско­го мо­на­сты­ря, в при­де­ле во имя свя­то­го Иоан­на Бо­го­сло­ва. Из до­шед­ших до нас пись­мен­ных ис­точ­ни­ков из­вест­но, что свя­тые мо­щи пре­по­доб­но­го по­чи­ва­ли под спу­дом, так что да­же при со­ору­же­нии но­во­го со­бо­ра на ме­сте преж­не­го за­хо­ро­не­ние не по­тре­во­жи­ли, ор­га­нич­но вклю­чив в про­стран­ство юж­но­го при­де­ла.

В мае 1921 го­да (со­глас­но сви­де­тель­ству, за­пи­сан­но­му в 1971 го­ду со слов участ­ни­ка со­бы­тий Ти­та Пет­ро­ви­ча Но­ви­ко­ва) ко­мис­си­ей по лик­ви­да­ции мо­щей бы­ло про­из­ве­де­но вскры­тие за­хо­ро­не­ния. С глу­би­ны око­ло од­но­го мет­ра из­влек­ли бе­ло­ка­мен­ный сар­ко­фаг и долб­ле­ную ко­ло­ду, в ко­то­рых, по мне­нию ко­мис­сии, на­хо­ди­лись остан­ки пре­по­доб­но­го Ге­ра­си­ма и его уче­ни­ка Яко­ва Ан­дре­еви­ча Сал­ты­ко­ва, ко­то­рый, со­глас­но тек­сту жи­тия пре­по­доб­но­го, был по­гре­бен вбли­зи свя­то­го.

Сар­ко­фаг был уве­зен в Смо­ленск, а остан­ки пе­ре­ло­жи­ли в два но­вых гро­ба и за­хо­ро­ни­ли на клад­би­ще вне стен мо­на­сты­ря. Од­на­ко су­ще­ство­ва­ли со­мне­ния в том, что при вскры­тии ра­ки, на­хо­див­шей­ся все­го в од­ном мет­ре от уров­ня по­ла на­ча­ла ХХ ве­ка, бы­ло по­тре­во­же­но под­лин­ное ме­сто упо­ко­е­ния пре­по­доб­но­го Ге­ра­си­ма. Воз­мож­но, имен­но по­это­му и не по­чи­та­лось ве­ру­ю­щи­ми ме­сто но­во­го за­хо­ро­не­ния остан­ков, из­вле­чен­ных ко­мис­си­ей в 1921 го­ду.

При раз­бор­ке ру­ин Тро­иц­ко­го со­бо­ра, взо­рван­но­го фа­шист­ски­ми ок­ку­пан­та­ми в 1943 го­ду, ста­ло яс­но, что юж­ный при­дел со­бо­ра за­кла­ды­вал­ся в кон­це XVI ве­ка на по­ло­гом склоне хол­ма, спус­кав­шем­ся от ме­ста, где сто­ял бо­лее древ­ний со­бор, к ре­ке Бол­дин­ке. Чтобы пол в юж­ном при­де­ле ока­зал­ся на од­ном уровне с по­лом все­го со­бо­ра, стро­и­те­лям при­шлось до­сы­пать грунт. Это до­ка­зы­ва­ло, что да­же в XVI ве­ке за­хо­ро­не­ние пре­по­доб­но­го Ге­ра­си­ма на­хо­ди­лось на глу­бине го­раз­до боль­шей, неже­ли один метр. К то­му же во вре­мя рас­ко­пок, на­ча­тых в мае 2001 го­да, бы­ло уста­нов­ле­но, что в хо­де ре­монт­ных ра­бот со­бор был под­нят на 85 см от пер­во­на­чаль­но­го уров­ня. Вна­ча­ле рас­коп­ки про­во­ди­лись си­ла­ми на­сель­ни­ков мо­на­сты­ря. В юж­ном при­де­ле при­шлось снять по­лу­то­ра­мет­ро­вый слой зем­ли, преж­де чем был вы­яв­лен уро­вень кон­ца XVI ве­ка (вре­мя на­ча­ла стро­и­тель­ства Тро­иц­ко­го со­бо­ра).

Ор­га­ни­за­ци­ей рас­ко­пок в бо­лее древ­них сло­ях за­ни­ма­лись за­ве­ду­ю­щая от­де­лом ар­хео­ло­гии му­зеев Мос­ков­ско­го Крем­ля Та­тья­на Дмит­ри­ев­на Па­но­ва и ху­дож­ник-ре­став­ра­тор по тка­ням и ко­же На­та­лья Пет­ров­на Си­ни­цы­на. При сня­тии на­сып­но­го грун­та в ме­сте, где рань­ше сто­я­ла ра­ка пре­по­доб­но­го Ге­ра­си­ма, бы­ли об­на­ру­же­ны кон­ту­ры мо­гиль­ной ямы.

Вскры­тие мо­гиль­ной ямы бы­ло на­ча­то 17 июля 2001 го­да. Ана­лиз из­вле­ка­е­мо­го грун­та по­ка­зал, что за­хо­ро­не­ние пре­бы­ва­ло нетро­ну­тым. На глу­бине бо­лее 3 мет­ров от уров­ня по­ла на­ча­ла ХХ ве­ка от­кры­лись все­чест­ные остан­ки пре­по­доб­но­го Ге­ра­си­ма Бол­дин­ско­го.

Под­лин­ность их не вы­зы­ва­ет со­мне­ний: за­хо­ро­не­ние вы­пол­не­но в мо­на­стыр­ской тра­ди­ции, в мо­гиль­ной за­сып­ке най­де­на ке­ра­ми­ка XVI ве­ка, об­на­ру­же­ны и остат­ки гро­ба в ви­де тле­на. Гроб пред­став­лял из се­бя де­ре­вян­ную ко­ло­ду, вы­долб­лен­ную из цель­но­го ство­ла де­ре­ва. Кон­фи­гу­ра­ция гро­ба, с суже­ни­ем в из­но­жье, так­же ха­рак­тер­на для то­го вре­ме­ни. Кро­ме то­го, в за­хо­ро­не­нии бы­ла най­де­на ко­жа­ная обувь. Пре­по­доб­ный Ге­ра­сим, как из­вест­но, был ко­же­швец и, ве­ро­ят­но, эта обувь бы­ла вы­та­ча­на его ру­ка­ми.

Мо­щи бы­ли из­вле­че­ны и по­ме­ще­ны в тра­пез­ном Вве­ден­ском хра­ме в спе­ци­аль­но из­го­тов­лен­ном гро­бе. О со­вер­шив­шем­ся чу­дес­ном об­ре­те­нии мо­щей угод­ни­ка Бо­жия бы­ло со­об­ще­но пра­вя­ще­му ар­хи­ерею епар­хии мит­ро­по­ли­ту Смо­лен­ско­му и Ка­ли­нин­град­ско­му Ки­рил­лу.

"Ве­рим, что в этом чу­дес­ном со­бы­тии да­ру­ет­ся всем нам знак Бо­жия бла­го­во­ле­ния, дабы воз­рож­да­лась в на­ро­де на­шем ве­ра и бла­го­че­стие, а через эти доб­ро­де­те­ли ме­ня­лась и са­мая жизнь, на­пол­ня­ясь све­том Бо­жи­ей Прав­ды, ми­ром, по­ко­ем и про­цве­та­ни­ем", – го­во­рит­ся в от­вет­ном пись­ме Вла­ды­ки.

Мит­ро­по­лит Ки­рилл бла­го­сло­вил день 20 июля, ко­гда бы­ли да­ны офи­ци­аль­ные за­клю­че­ния по по­во­ду при­над­леж­но­сти най­ден­ных остан­ков пре­по­доб­но­му Ге­ра­си­му, счи­тать да­той об­ре­те­ния его все­чест­ных мо­щей.

Молитвы

Тропарь преподобному Герасиму, Болдинскому чудотворцу

глас 4

Боже́ственною любо́вию от ю́ности своея́ распаля́емь, преподо́бне, ми́р и вся́ я́же в ми́ре оста́вил еси́, в пусты́ню всели́лся еди́н. И в не́й собра́л еси́ учени́к мно́жество на Бо́жие славосло́вие, в моли́твах и в посте́ и в труда́х свои́х оби́телях до́бре подвиза́лся во вре́менней жи́зни. И ны́не не оста́ви посеща́я ча́д свои́х, о́тче Гера́симе, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Любовью к Богу с юности твоей воспламеняясь, преподобный, мир и всё что в мире ты оставил, и один поселился в пустыни. И в ней собрал ты множество учеников, чтобы прославлять Бога. В молитвах, посте и трудах в своих обителях ты хорошо подвизался во временной жизни. И сейчас, не забывай обращать внимание на чад своих, отче Герасим, моли Христа Бога о спасении наших душ.

Кондак преподобному Герасиму, Болдинскому чудотворцу

глас 2

Я́ко преоби́дев тле́нная и до́лу влеку́щее мудрова́ние, ве́сь Христо́в бы́в и Того́ честны́й кре́ст на ра́мо взе́м, после́довал Ему́ невозвра́тно, в моли́твах и посте́х бы́х, де́лех же и злострада́ниях, о́браз бы́в свои́м ученико́м: но я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, моли́ся, блаже́нне, я́ко да свято́е успе́ние твое́ пра́зднующе вопие́м: ра́дуйся преподо́бне Гера́симе, о́тче на́ш.

Перевод: Как презревший все тленное и влекущий к земному образ мыслей, весь Христов был и Его почитаемый Крест подняв на плечи, последовал за Ним без возврата, в молитвах и постах, трудах и терпении страданий, ты был примером для своих учеников. Но как имеющий дерзновение к Святой Троице, молись, блаженный, так как мы, празднуя твое святое успение, взываем: «Радуйся преподобный Герасим, отче наш».

показать все

Молитва преподобному Герасиму, Болдинскому чудотворцу

О, до́бре на́ш па́стырю и Богому́дрый нача́льниче, преподо́бне о́тче Гера́симе, услы́ши на́с моля́щихся тебе́ и призыва́ющих в по́мощь ско́рое предста́тельство твое́. Ви́ждь на́с гре́шных в толи́цех обстоя́ниих су́щих, ви́ждь на́с немощны́х отвсю́ду уловля́емых, вся́каго бла́га лише́нных, и умо́м от малоду́шия помраче́нных; потщи́ся уго́дниче Бо́жий, не оста́вити на́с в грехо́вном плену́ бы́ти, да не бу́дем в ра́дость враго́м на́шим и не у́мрем в лука́вых дея́ниих на́ших. Моли́ о на́с, недосто́йных, Спа́са Го́спода, Ему́же ты́ со безпло́тными ли́ки предстои́ши: ми́лостива к на́м сотвори́ Соде́теля на́шего в ны́нешнем ве́це и в бу́дущем, да не возда́ст на́м по де́лом на́шим и по нечистоте́ серде́ц на́ших, но по Свое́й бла́гости возда́ст на́м: на твое́ бо хода́тайство упова́я и твои́м предста́тельством хва́лимся, твое́ заступле́ние на по́мощь призыва́ем и к цельбоно́сным моща́м твои́м припа́дая недосто́йнии, исцеле́ния про́сим: изба́ви на́с уго́дниче Христо́в от злы́х находя́щих на на́с, и укроти́ во́лны страсте́й и бе́д, восстаю́щих на на́с, да ра́ди святы́х твои́х моли́тв не обы́мет на́с напа́сть и не погря́знем в пучи́не грехо́вней, и в ти́не страсте́й на́ших. Моли́ преподо́бне о́тче Гера́симе Христа́ Бо́га на́шего, да пода́ст на́м ми́рное жи́тельство, оставле́ние грехо́в, а душа́м на́шим спасе́ние и ве́лию ми́лость.

Каноны и Акафисты

Акафист преподобному Герасиму, Болдинскому чудотворцу

Кондак 1

Избранному угоднику Божию, просиявшему святым пустынным житием и ликовствующему ныне в чертозех небесных со Ангелы и всеми святыми, Болдинския обители Чудотворцу, святому Герасиму, приидите, чтущие память Его, акафистную хвалу принесем: ты же, угодниче святый, не отрини сие недостойное приношение наше, но яко со дерзновением предстояй горнему Престолу Вседержителя, услыши нас, зовущих ти: РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Икос 1

Ангелов лики возвеселишася о тебе, угодниче святый, егда измлада прилепився к Богу всем сердцем и желанием возжелев облещися во иноческий ангельский образ, вселился еси в Даниловскую обитель, в нейже приемши пострижение, вождению Богомудрого старца вдался еси и Богови угодил еси житием твоим. Сего ради ублажаем тя сице:

РАДУЙСЯ, ОТ ЮНОСТИ ЯРЕМ ЗАПОВЕДЕЙ ХРИСТОВЫХ НА СЯ ВЗЕМЫЙ.

РАДУЙСЯ, ВСЯ КРАСНАЯ МИРА СЕГО, ЛЮБВЕ РАДИ БОЖИЯ, ПРЕЗРЕВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ЗЕМНЫХ СРОДНИКОВ И ДРУГОВ ОТЧУЖДИВЫЙСЯ, ДА НЕ ГОРНЯГО СО АНГЕЛЫ ДРУЖЕСТВА ЛИШЕН БУДЕШИ.

РАДУЙСЯ, СТРАННИКОМ НА ЗЕМЛИ БЫТИ ИЗВОЛИВЫЙ, ДА НЕ СТРАНЕН НА НЕБЕСЕХ ЯВИШИСЯ.

РАДУЙСЯ, РАВНОАНГЕЛЬНАГО ЖИТИЯ РЕВНИТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, БОГОНОСНЫХ ОТЕЦ УСЕРДНЫЙ ПОДРАЖАТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, ПРОЯВИТЕЛЮ ИСТИННАГО ПОСЛУШАНИЯ.

РАДУЙСЯ, ПОПРАТЕПЮ ВОЛИ СВОЕЯ.

РАДУЙСЯ, ПЛОТЬ СВОЮ СО СТРАСТЬМИ И ПОХОТЬМИ РАСПЯВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ВОИТЕЛЮ ПРОТИВУ ДУХОВ ЗЛОБЫ ПОДНЕБЕСНЫХ КРЕПКО РАТОВАВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ИНОЧЕСКИХ ОБЕТОВ ИСПОЛНЕНИЕ.

РАДУЙСЯ, ХРИСТОНОСНОГО МОНАШЕСТВА УКРАШЕНИЕ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 2

Видяще скорое преуспеяние твое в подвизех монашеского жития, славим за сие дивнаго во святых своих Бога, возводившаго тя от силы в силу и от совершенства к совершенству священнотайне ведшаго тя, и поим ему песнь хвалы: АЛЛИЛУИА.

Икос 2

Разум духовен, озарен свыше стяжав, Богомудре, в пустыни, зовомей Болдино, идеже бяху разбойницы, водворился еси работати Господеви, и силою благодати, в тебе сущей, духом кротости и братолюбия, словом убеждения и прещением судеб Божиих, настоянием и слезами к Богу молитвами разгнал еси сонмище их, овех же обратил еси на путь спасения. Темже, исповедающе таковый подвиг твой, взываем ти:

РАДУЙСЯ, ОТШЕЛЬНИЧЕ, ДУХОМ БОЖИИМ ВОДИМЫЙ.

РАДУЙСЯ, ГЛАСЕ, ПОКАЯТИСЯ ОТ ДУШИ И ПРАВЫ ТВОРИТИ СТЕЗИ ЗЛОДЕЕМ ВНУШИВЫЙ.

РАДУЙСЯ, СЛАВИЕ НЕБЕСНЫЙ, ПЕНИЕМ СЛОВЕС ТВОИХ ЧУВСТВИЯ ИХ УМИЛИВЫЙ

РАДУЙСЯ, ОЛЕДЕНЕВШИЯ ТЕХ ДУШИ ОГНЕДУХНОВЕННЫМИ УСТЫ ТВОИМИ РАСПЛАВИВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ТЫ БО ИЗ ЖЕСТОКИХ СЕРДЕЦ ИХ, ЯКОЖЕ МОИСЕЙ ИЗ КАМЕНЕ, ВОДУ ПОКАЯННЫХ СЛЕЗ ИСТОЧИЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКОТЕМИ ПУСТЫНЬ, УВЛАЖНЕННУЮ КРОВИЮ НЕВИННЫХ ПУТНИКОВ, ОМЫЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ГОРЛИЦЕ ХРИСТОВА ПУСТЫННОЛЮБИВАЯ.

РАДУЙСЯ, ЛАСТОВИЦЕ БОЖИЯ СЛАДКОГЛАСНАЯ, МИР ПУСТЫНИ ВОЗВЕСТИВШАЯ.

РАДУЙСЯ, КРИНЕ ВЕРТОГРАДА ХРИСТОВА, СРЕДИ ТЕРНОВ БЕЗЗАКОНИЯ ПРОЦВЕТШИЙ.

РАДУЙСЯ, БЛАГОВОННЫЙ ЦВЕТЕ, ПУСТЫНЮ ЗЛОСМРАДНУЮ ОБЛАГОУХАВШИЙ.

РАДУЙСЯ, АГНЧЕ ХРИСТОВ, СРЕДИ КРОВОЖАДНЫХ СКИМНОВ СЛОВЕСНЫХ НЕВРЕЖДЕННО УПАСШИЙСЯ.

РАДУЙСЯ, ДАНИИЛЕ ВТОРЫЙ, ЗВЕРСТВА ИХ НЕ УБОЯВШИЙСЯ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 3

Силою Вышняго укрепляем, преподобне, вар и тяготу, мраз и скудность, скорби и труды пустыннаго жития благодушно понесл еси и непрестанно пел еси Богу: АЛЛИЛУИА.

Икос 3

Имеяй в себе теплое произволение и ко телесным трудом, отче святый, собственныма рукама твоима ископал еси пещеру, в нюже, аки во гроб некий, вошел еси, и ангельски паче, неже человечески, зде пожил еси. Того ради восхваляем тя сице:

РАДУЙСЯ, АНГЕЛЕ ЗЕМНЫЙ И ЧЕЛОВЕЧЕ НЕБЕСНЫЙ.

РАДУЙСЯ, УМЕРШИЙ И ПОГРЕВШИЙСЯ МИРУ ПРЕЖДЕ КОНЧИНЫ ТВОЕЯ.

РАДУЙСЯ, ТРУЖЕНИЧЕ ЧЕСТНЫЙ, БОГА РАДИ ТРУДИВЫЙСЯ.

РАДУЙСЯ, ВО ВСЯЦЕМ ДЕЛЕ ПОМОЩЬ БОЖИЮ ПРИЗЫВАВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ПЛОТЬ ТВОЮ ДУХОВИ ПОКОРИЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, КО ОТЕЧЕСТВУ НЕБЕСНОМУ ПОВСЕГДА ВОЗДЫХАЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО КО ПРЕМИРНЫМ ВОЗХОЖДЕНИЯ В СЕРДЦЫ СВОЕМ ПОЛАГАЛ ЕСИ

РАДУЙСЯ, ОБРАЗ ТЕРПЕНИЯ И ИЗНЕМОЖЕНИЯ ПЛОТИ В СЕБЕ ПОКАЗАВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ДОБРОВОЛЬНЫЙ МУЧЕНИЧЕ, ПО ВСЯ ДНИ УМ И РАТИ, ХРИСТА РАДИ, СЛОВОМ И ДЕЛОМ НАСТАВИВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ЯКО МОЛЧАНИЕМ И БОРЕНЬМИ С ПОМЫСЛЫ ЛУКАВЫХ ДУХОВ ПОБЕЖДАЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ПОЩЕНИЕМ И МОЛИТВОЮ НАД ТЕМИ ВЛАСТЬ СТЯЖАЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 4

Бурю страстей и волны злобы плотския прешед, блаженне, доспел еси в тихое пристанище безстрастия, отнюдуже и не умолкал еси сердцем и усты звати Богу: АЛЛИЛУИА.

Икос 4

Слышаще о Бозе житие твое, преподобне, ближний и дальний прихождаху к тебе, единии благословения ради и наставления твоего, друзии прошения ради молитв твоих, инии – во еже обитати с тобою, овии воззрения токмо ради на пресветлое лице твое. Ты же, любвиобильне, содержа во уме слово: грядущего ко мне не изжену вон, никогоже отринул еси. Темже приими от нас песнь сию:

РАДУЙСЯ, ТЫ БО МЕДОТОЧНАЯ СТРУИ ГЛАГОЛ ЖИВОТА ВЕЧНАГО ИСТОЧИЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ТЫ БО ВСЕМ ЖАЖДУЩИМ СПАСЕНИЕ ПЕСТУН И ОТЕЦ БЫЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ТЫ БО, ЯКО АВРААМ, ОБРЕМЕНЕННЫХ ГРЕХМИ И МОЛВОЮ ЖИТЕЙСКОЮ ПОД СЕНИЮ ПУСТЫНИ ТВОЕЯ УПОКОЕВАЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ТЫ БО ПРИТЕКАЮЩИХ К ТЕБЕ СКОРБЯЩИХ И ОЗЛОБЛЕННЫХ ДУШИ УТЕШАЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО О ТЕХ ТЕПЛЫЯ К БОГУ МОЛИТВЫ ВОЗСЫЛАЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО МНОЗЕХ КО ХРИСТУ ПРИВЕЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, УСЫПЛЕННЫЯ СОВЕСТИ ПРОБУДИВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ЛЕНИВЫХ КО ИСКАНИЮ ЦАРСТВА НЕБЕСНАГО ПОНУДИВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ И В ТЕБЕ ИМЯ БОЖИЕ ПРОСЛАВИСЯ.

РАДУЙСЯ, О КАМЕНЬ ВЕРЫ ТВОЕЯ СИЛА ВЕЕЛЬЗЕВУЛА АДСКОГО СОКРУШИСЯ.

РАДУЙСЯ, ОБРАДОВАТЕЛЮ АНГЕЛОВ.

РАДУЙСЯ, ПРЕОБИДИТЕЛЮ ДЕМОНОВ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 5

Боготечная звезда и строитель мудр был еси, блаженне, егда, желая удобее путеводити к Богу чада своя, учил еси их уставом древних инок пустынножителей, устроил еси обитель общежительну, и в ней, во имя Живоначальныя Троицы устроил еси храм, идеже от устен монашествующаго братства и поныне поется Богу: АЛЛИЛУИА.

Икос 5

Видевши новосозданную обитель, красующуюся миром и иноческими добродетельми, возжелал еси водворити сия и близ Вязьмы в пустыни, идеже бысть прибежище корчемником, блудником, разбойником, играм бесовским, душегубство, и велие кровопролитие, и того ради со учеником твоим Симеоном пошел еси туда со тщанием. Мы же, аки бы ныне сретая тя на сем пути, приветствуем любовь твою сице:

РАДУЙСЯ, ПУТЕШЕСТВЕННИЦЕ, САМИМ БОГОМ НА ТРУД ПУТИ ВОЗДВИЖЕННЫЙ.

РАДУЙСЯ, ПОСЛАННИЧЕ НЕБЕС ПОСПЕШЛИВЫЙ, ВО ИМЯ ГОСПОДНЕ ГРЯДЫЙ.

РАДУЙСЯ, ГОЛУБИЦА ХРИСТОВА, МИР БЛАГОДАТНЫЙ, АКИ ВЕТВЬ МАСЛИЧНУ, ВЯЗЬМЕ НЕСУЩАЯ.

РАДУЙСЯ, ОРЛЕ СВЯТЫЙ, К ЗЛОДЕЕМ, АКИ

НЕКИМ ПЛОТОЯДНЫМ ПТИЦАМ, НА КРЫЛЕХ ВЕРЫ ЛЕТЯЙ.

РАДУЙСЯ, СЛУГО ПРЕДОБРЫЙ, ЗАБЛУДШИХ ОВЕЦ ГОСПОДА СВОЕГО ВЗЫСКАТИ ПОСПЕШАЯЙ.

РАДУЙСЯ, СТРАНЕ СЕТОВАНИЯ И ПЛАЧА УТЕШЕНИЕ ПОДАТИ ЖЕЛАЯЙ.

РАДУЙСЯ, ГОСТЕ ДРАГИЙ, В БЕДЕХ СУЩИХ ПОСЕТИТИ ИЗВОЛИВЫЙ.

РАДУЙСЯ, МУЖУ КРЕПОСТИ И УПОВАНИЯ, КРЕСТОВ, ЧАЮЩИХ ТЯ, НЕ УБОЯВЫЙСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ДУШУ ТВОЮ ЗА ДРУГИ ПОЛОЖИТИ ГОТОВ БЫЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ОБРАЗ САМООТВЕРЖЕНИЯ УЧЕНИКУ ТВОЕМУ СОБОЮ ПОДАЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО СОПУТСТВУЮЩЕМУ ТЕБЕ САМОМУ БОГУ ГРАДА ВЯЗЬМЫ СКОРО ДОСТИГЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТУ СО УЧЕНИКОМ СВОИМ ВОДВОРИЛСЯ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 6

Проповедник богоносен и аки Ангел, с небесных кругов слетевый был еси терзаемей от злодей Вязьме: ты бо страсти их укротил еси молитвою, словом, житием и любовию, разсеял еси сонмище их, и на месте, идеже врази мира живяху, основал еси во имя Предтечи и Крестителя Господня храм и обитель, в нихже от устен верных приносится Богу песнь: АЛЛИЛУИА.

Икос 6

Возсия Вязьме свет учения и труженическаго жития твоего, и отгнася от нея радость бесовская: дуси бо лукавии, отче святый, не терпяще крепости молитвы твоея, множицею вопияху, излиха глаголюще: «О, горе нам! Отъята бысть корысть наша. Преподобие обиде нас, несть ктому зде жилище наше, но место преподобническое». Умиренная же тобою Вязьма, с нею же и мы вси благодарственная восписуем ти:

РАДУЙСЯ, ПОСЕТИТЕЛЮ В ГОРЕСТИ СУЩИХ.

РАДУЙСЯ, СОСТРАДАТЕЛЮ СТРАЖДУЩИМ.

РАДУЙСЯ, ЗЛОДЕЙСКИХ КОЗНЕЙ РАЗРУШИТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, БЕСОВ ОТГНАТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ УМЫШЛЕНИЕ ИХ СОКРУШИВЫЙСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ СЛАВА МИРОДЕРЖИТЕЛЯ ТЬМЫ ВЕКА СЕГО ПОМРАЧИСЯ.

РАДУЙСЯ, ОЗЛОБЛЯЕМЫХ ЧЕЛОВЕКОВ НЕУСЫПАЕМЫЙ ХРАНИТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, ГРАДА ВЯЗЬМЫ ВЕЛИКИЙ И ПРИСНОПАМЯТНЫЙ БЛАГОДЕТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, СИЯНИЕ, СТРАНУ СКОРБЕЙ РАДОСТИЮ ОЗАРИВШЕЕ.

РАДУЙСЯ, СВЕТИЛО, ТУЧУ МЯТЕЖА И УЖАСОВ СМЕРТНЫХ, ОБЛЕЖАЩИХ ВЯЗЬМУ, РАЗГНАВШЕЕ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ГРАД ВЯЗЬМА ПРИСНО ТЯ СЛАВИТ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ЦЕРКОВЬ ХРИСТОВА ИМЯ ТВОЕ ЧТЕТ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 7

Хотя избегнути славы от человек, пустыннолюбче, понесл еси труды новаго путешествия из Вязьмы первее в Брянстии леса к реце Жиздре, последи же в Свирковы Луцы, яже близ Дорогобужа, тамо и зде устоил еси обители, в нихже над братством поставил еси игуменов от испытанных старец, и всех их научил еси Богу пети: АЛЛИЛУИА.

Икос 7

Новая благодать возсия святей Болдинстей обители, егда чада ея, узревше тя, возвращшагося к ней, во гласе радования взываху: «Откуду нам сие, да прииде к нам отец наш и свет очию нашею»; ты же, отче святый, зде паки приял еси жезл игуменства во братстве и добре правил еси им, дондеже во гроб снисшел еси, того ради приносим сицевая:

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ ПУСТЫНЬ БОЛДИНСКАЯ

ДОСТОЙНО РАДУЕТСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ ГРАД ДОРОГОБУЖ И ВСЯ СМОЛЕНСКАЯ СТРАНА ПРАВЕДНЕ ВЕСЕЛИТСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО НЕ ОСТАВИЛ ЕСИ УБОГИХ ТВОИХ СИРОТСТВОВАТИ ДО КОНЦА.

РАДУЙСЯ, ЯКО ПАКИ БЫЛ ЕСИ ИМ ВО УТЕШИТЕЛЯ ОТЦА.

РАДУЙСЯ, СМИРЕНИЯ НЕУДОБОЗРИМАЯ ГЛУБИНО.

РАДУЙСЯ, УМНЫЯ МОЛИТВЫ НЕУГАСИМАЯ ЛАМПАДА.

РАДУЙСЯ, ЛЮБОМУДРИЯ ДУХОВНАГО ПРИСНОГОРЯЩИЙ СВЕТИЛЬНИЧЕ.

РАДУЙСЯ, СЛЕЗНАГО ТЕЧЕНИЯ НЕОСКУДНЫЙ ИСТОЧНИЧЕ.

РАДУЙСЯ, МЕЧУ РАЗСЕКАЯЙ ДЕМОНСКИЯ ПРЕЛЕСТИ ЯКО ПАУЧИНУ.

РАДУЙСЯ, ИНОКАМ И ВСЕМ ПРЕЛЬЩАЕМЫМ КОЗНЬМИ ВРАЖИИМИ УЯСНЯЯЙ СЛАВНО ИСТИНУ.

РАДУЙСЯ, ЧИСТОТЫ СОКРОВИЩЕ.

РАДУЙСЯ, БОЖЕСТВЕННЫЯ ТРОИЦЫ ЖИЛИЩЕ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 8

Странническое и многотрудное житие святаго отца нашего Герасима видяще, братие монашествующие и вси чтущий память его, отложим дела темныя: блуд, нечистоту, пиянство, всяку похоть вредну и помысл скверный, и устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради оное сокровище, угодник святый дадеся нам, да последуем стопам его, дондеже достигнем тоя обители, идеже он со ангелы поет немолчное: АЛЛИЛУИА.

Икос 8

Весь в вышних, отче святый, аще и был есть дух твой, егда готовляшеся отъити ко Господу, обаче и нас, нижних чад твоих не оставил еси во гресех

наших погибати, но завещал еси нам вся, яже к животу и благочестию. Темже, аки бы ныне зряще тя, воспоминающа о исходе твоем и завещающа нам, еже ко спасению, взываем ти:

РАДУЙСЯ, ОТЧЕ, ПАМЯТИ СМЕРТИ НЕЗАБЫТНАЯ.

РАДУЙСЯ, НАДЕЖДО БЛАГ ВЕЧНЫХ, ДУХОМ БОЖИИМ ИЗВЕЩЕННАЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО УЧЕНИКОМ ТВОИМ ЗАВЕЩЕВАЕШИ ПОСТАВЛЯТИ ВО ИГУМЕНЫ ИЗ ОБИТЕЛЕЙ СВОИХ МУЖИ, ВО УСТАВЕХ ОБЩЕЖИТИЯ СВЕДУЩИХ.

РАДУЙСЯ, ЯКО УЧИШИ НАС ПИЩУ, ОДЕЖДУ И ПРОЧАЯ ВСЯ ОБЩАЯ ИМЕТИ, ДУШИ И СЕРДЦА НАША ВО ЕДИНО СВЯЗУЮЩИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ВСЯ С СОВЕТОМ И БЛАГОСЛОВЕНИЕМ ДЕЛАТИ НАМ СКАЗУЕШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ПОЧТЕНИЕ КО ВЛАСТЕМ, СОВЕРШЕННОЕ ПОСЛУШАНИЕ И НЕСТЯЖАНИЕ ВО ВСЕМ НАМ ВНУШАЕШИ.

РАДУЙСЯ, ВОЗДЕРЖНИЧЕ, ХМЕЛЬНОЕ ПИТИЕ, АКИ БЫ ЗЕЛИЕ ЯДОНОСНОЕ, БРАТСТВУ ВОЗБРАНЯЯЙ.

РАДУЙСЯ, ОБРАЗЕ КРОТОСТИ, ПАДШИЯ, РАЗВЕ НЕПОСЛУШЛИВЫХ, НЕ ИЗГОНЯТИ, НО ТИХОСТИЮ И ТРУДОМ СМИРЯТИ НАСТАВЛЯЯЙ.

РАДУЙСЯ, СТРАННОЛЮБЧЕ, НИЩИЯ И СТРАННЫЯ УПОКОЕВАТИ, ПИТАТИ И НА ПУТЬ СНАБДЕВАТИ ЗАПОВЕДУЯЙ.

РАДУЙСЯ, НАСТАВНИЧЕ, ЛЮБОВЬ ЕВАНГЕЛЬСКУ ПОВСЕГДА И БИЕНИЕ ЧЕЛОМ ПРЕД ВЛАСТЬМИ ПРЕДЕРЖАЩИМИ В ГОДИНУ НАВЕТ ОТ ЗЛЫХ ЧЕЛОВЕК НАМ СОВЕТУЯЙ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ИЗОБИЛИЕ В ПОТРЕБНЫХ К ЖИЗНИ СЕЙ, ИЗБАВЛЕНИЕ ОТ БЕД И ВСЯКУ МИЛОСТЬ ОТ БОГА ИСПРОСИТИ ХРАНЯЩИМ ЗАВЕТЫ ТВОЯ ОБЕЩЕВАЕШИ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 9

Все девятичинное горнее естество радовашеся честному души твоея с телом разлучению, ангели сопутствоваху тебе и сретаху тя, грядуща от земли к небеси, поя Богу: АЛЛИЛУИА.

Икос 9

Ветии многовещанныя, преподобне, аще и не могут достойно изобразити печали, яже доставил еси демонов в честнем ко Господу преставлении твоем, обаче, очами веры зряще сицевое, дерзаем глаголати недостойнии:

РАДУЙСЯ, ЯКО ЗЕМНОЕ ТЕЧЕНИЕ ТВОЕ ДОБРЕ СКОНЧАЛ ЕСИ И ВЕРУ ДО КОНЦА СОБЛЮЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ДУШЕЮ ТВОЕЮ, ПОДОБИЕ ПТИЦЕ, ОТ МНОГОВИДНЫХ СЕТЕЙ ИЗБАВЛЬШЕЙСЯ, ГОРНЯЯ ВОСПАРИЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ВОЗДУШНЫХ ТЕМНЫХ СИЛ НЕ УБОЯЛСЯ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ПРЕЩЕНИЕ И ЗВЕРСТВО НАЧАЛЬНИКА ГОРЬКИХ МЫТАРСТВ НИ ВО ЧТО ЖЕ ВМЕНИЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО НИЧТОЖЕ ОБРЕТЕСЯ В ТЕБЕ ДОСТОЙНО РАДОСТИ ДЕМОНОВ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ЧЕСТНЫМ ПРЕСТАВЛЕНИЕМ ТВОИМ ПЛАЧ И РЫДАНИЕ ВЕЛИЕ СОТВОРИСЯ БЕСОМ.

РАДУЙСЯ, ТЫ БО НА КРЫЛЕХ ВЕРЫ И ЧИСТОТЫ, ЯКО НА ОБЛАЦЕ ЛЕЩЕ, К СУДИИ ПРАВЕДНОМУ ТЩАЛСЯ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ТЫ БО ГРАДА НЕБЕСНАГО, ИДЕЖЕ НЕСТЬ БОЛЕЗНЬ, НИ ПЕЧАЛЬ, НИ ВОЗДЫХАНИЕ, ВСКОРЕ ДОСТИГЛ ЕСИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТЕБЕ РАДИ ВЗЯШАСЯ ВРАТА НЕБЕСНАЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ВШЕЛ ЕСИ ИМИ ВО ВНУТРЕННЯЯ ЗАВЕСЫ РАЙСКИЯ.

РАДУЙСЯ, ОРЛЕ, ПРОШЕДЫЙ НЕБЕСА И СОЛНЦЕ ПРАВДЫ ХРИСТА УЗРЕВЫЙ.

РАДУЙСЯ, ОТ ДЕСНИЦЫ ЕГО ВЕНЕЦ СЛАВЫ ПРИЕМЫЙ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 10

Спасение всесовершенное улучив от привременных бурь, нестроений и нужд горьких, угодниче святый, не забуди и нас, напаствуемых от них, но, в них же сам искушен был, и нам искушаемым помози, да поем Богу: АЛЛИЛУИА.

Икос 10

Стена еси обители твоей, отче преподобне, и всем просящим от тебе помощи: тя бо имамы грешнии скорого пособителя во всех скорбех и нуждах наших. Темже и взываем ти:

РАДУЙСЯ, ЯКО ПРИЯЛ ЕСИ ОТ БОГА БЛАГОДАТЬ ОБИТЕЛЬ ТВОЮ ОХРАНЯТИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ИМАШИ ОТ БОГА СИЛУ НАС ЗЕМНЫХ СОБРАТИЙ ТВОИХ ЗАСТУПАТИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО СВЕТИЛО АНГЕЛЬСКОЮ ДУШЕЮ ТВОЕЮ В НЕБЕСНЫХ ЧЕРТОЗЕХ ВЕЧНО СО ХРИСТОМ ЖИВЕШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО БЛАГОДАТНОЮ СИЛОЮ ТВОЕЮ НАМ ПРИСНО СОПРЕБЫВАЕШИ.

РАДУЙСЯ, ПИТАТЕЛЮ, МОНАСТЫРСКОЕ ОСКУДЕНИЕ ПИЩИ ИСПОЛНЯЯЙ.

РАДУЙСЯ, ПОПЕЧИТЕЛЮ, ВО ВСЕХ НУЖНЫХ К ЖИЗНИ СЕИ НАС СНАБДЕВАЯЙ.

РАДУЙСЯ, ОТ ВРАГ ВИДИМЫХ И НЕВИДИМЫХ МОЩНЫЙ НАШ ЗАЩИТИТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, СКОРБЯЩИХ И БЕДСТВУЮЩИХ СКОРОПРЕДСТАТЕЛЬНЫЙ УТЕШИТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, ЗУБНЫХ БОЛЕЗНЕЙ ГОТОВЕЙШИЙ ИСЦЕЛИТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, ОТ ГУБИТЕЛЬНЫХ ЯЗВ, ХОЛЕРЫ И ПРОЧИХ НЕДУГ ОБЩИХ ЧУДНЫЙ БРАТСТВА ТВОЕГО И ВСЕХ К ТЕБЕ ПРИБЕГАЮЩИХ ХРАНИТЕЛЮ.

РАДУЙСЯ, ДРЕВО БЛАГОСЕННОЛИСТВЕННОЕ, ИМЖЕ ОТ ЗНОЯ ПАЛЯЩИХ ИСКУШЕНИЙ И СТРАСТЕЙ ПОКРЫВАЕМСЯ.

РАДУЙСЯ, ЕГОЖЕ БЛАГОПРИЯТНЫМИ МОЛИТВАМИ ОТ ПРАВЕДНАГО ГНЕВА БОЖИЯ ТУНЕ СПАСАЕМСЯ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 11

Пение наше недостойное, дела наша нечистая, молитва наша грешная не довлеют ко умилостивлению о нас Небеснаго Владыки: како бо дерзнем возвести убогия очеса наша на небо; како помиловани будем от Создателя нашего, омрачении грехом, в тине страстей валяющиеся, аще не ты, о надеждо наша, святый Герасиме, предстательствовати и пети за ны пред Богом будеши: АЛЛИЛУИА.

Икос 11

Светодательства светильника пред престолом Агнца Вседержителя стояща и нам, во тьме неразумия и грехов блуждающим, светяща верою зрим тя, отче святый, и твоим сиянием озаряеми, зовем ти таковая:

РАДУЙСЯ, ПАСТЫРЮ НАШ ПРЕДОБРЫЙ.

РАДУЙСЯ, УЧИТЕЛЮ НАШ ПРЕМУДРЫЙ.

РАДУЙСЯ, ЗВЕЗДО, ТВЕРДИ МОНАШЕСКОГО ЖИТИЯ СВЕТЯЩАЯ.

РАДУЙСЯ, СОЛНЦЕ, ЛЮБОВИЮ К БОГУ ХЛАДНАЯ СЕРДЦА НАША СОГРЕВАЮЩЕЕ.

РАДУЙСЯ, СОВЕТНИЧЕ, МЫСЛИ БЛАГИ НА ДУШИ НАША ПОЛАГАЯЙ.

РАДУЙСЯ, УМИРИТЕЛЮ, ОТ СМУЩЕНИЙ, МЕЖДУУСОБНЫЯ ВРАЖДЫ И НЕДОУМЕНИЙ НАС ИЗЫМАЯЙ.

РАДУЙСЯ, ЯКО С ВЕРОЮ ПРИБЕГАЮЩИХ К ТЕБЕ ПРОШЕНИЕ ИСПОЛНЯЕШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО БЛИСТАНИЕМ ЧУДЕС, ОТ ТЕБЕ ИЗЛИВАЮЩИХСЯ, НЕВЕРИЕ ПОСРАМЛЯЕШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ ПЛЕНИЦЫ ГРЕХОВ, НАС СВЯЗУЮЩИХ, РАЗРЕШАЕМ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ СЕТИ ЛУКАВОГО ХИТРОСПЛЕТЕННЫЯ ПРОРАЗУМЕВАЕМ И СОКРУШАЕМ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ ОБИТЕЛЬ БОЛДИНСКАЯ КРАСУЕТСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ТОБОЮ И ВСЕ МНОЖЕСТВО ПОСЕТИТЕЛЕЙ ЕЯ ДУХОВНО УТЕШАЕТСЯ.

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 12

Благодать великую, святые мощи твои имать Болдинская обитель, точат бо токи исцелений и чудес не токмо во умиление души и сердца своя изливающим пред иконою и ракою твоею, но и далече отстоящим, с верою же призывающим святое имя твое и Богу зовущим: АЛЛИЛУИА.

Икос 12

Поюще твоя чудеса и в Бозе житие твое, святый Герасиме, недоумеваем, како достойно изрещи сладость благ, ихже вкушаеши на небеси; како подробне исчислити преславная твоя деяния, от нихже множайшия утаена суть от мира и единому Богу доведома; обаче, очима веры зряще тя среди избранных Божиих и назирающею отонуду нас любовию твоею побеждаеми, взываем ти:

РАДУЙСЯ, ЯКО В БЕЛЫХ РИЗАХ И С ПОБЕДНЫМИ ФИНИЦЫ В РУКАХ У ПРЕСТОЛА ВСЕДЕРЖИТЕЛЯ СТОИШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ЗРЕНИЕМ ЛИЦА БОЖИЯ И ВСЕХ КРАСОТ ГОРНЕГО МИРА ПРИСНО НАСЛАЖДАЕШИСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО В БОЗЕ, АКИ БЫ В СВЕТЛЕЙШЕМ ЗЕРЦАЛЕ, ВСЮ НАШУ ТЕМНОСТЬ ВИДИШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО С БОГОРОДИЦЕЮ И ВСЕМИ СВЯТЫМИ ВЫНУ О НАС КО СПАСУ ХОДАТАЙСТВУЕШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО СО АРХАНГЕЛЫ И АНГЕЛЫ ВЕСЕЛИШИСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО С ПРЕПОДОБНЫМИ И ПРАВЕДНЫМИ ВЕЧЕРЮ БРАКА АГНЧАГО ПРИСНО ТОРЖЕСТВУ ЕШ И.

РАДУЙСЯ, ЯКО ПО ЗЕМНЫХ ПОДВИЗЕХ НА ЛОНЕ АВРААМЛЕМ УПОКОЕВАЕШИСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО И НАС, В ТРУДЕ И ОЗЛОБЛЕНИИ СУЩИХ, С НЕБЕСНЫХ ВЫСОТ НАЗИРАЕШИ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ОТ РАЙСКИХ ИСТОЧНИК ВОДЫ ЖИВОТНЫЯ, СВЕТЛЫЯ АКИ КРИСТАЛЛ, УПОЕВАЕШИСЯ.

РАДУЙСЯ, ЯКО ОТ ДРЕВА ЖИВОТНАГО ПРИСНО НАСЫЩАЕШИСЯ

РАДУЙСЯ, ГЕРАСИМЕ, ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ.

Кондак 13

О, предивный угодниче и великий чудотворче преподобне отче Герасиме, приими малое сие моление наше, в похвалу тебе возносимое, и ныне, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, молися о всех нас, да избавимся муки вечныя и сподобимся во Царствии Небеснем со всеми святыми пети Богу: АЛЛИЛУИА.
(Этот кондак читается трижды. Затем читается икос 1-й и кондак 1-й)

Молитва преподобному отцу нашему Герасиму, Болдинскому чудотворцу

О добре наш пастырю и Богомудрый начальниче, преподобне отче Герасиме, услыши нас молящихся тебе и призывающих в помощь скорое предстательство твое. Виждь нас грешных в толицех обстоянных сущих, виждь нас немощных отвсюду уловляемых, всякаго блага лишенных, и умом от малодушия помраченных; потщися угодниче Божий, не оставити нас в греховном плену быти, да не будем в радость врагом нашим и не умрем в лукавых деяниих наших. Моли о нас, недостойных, Спаса Господа, Емуже ты со бесплотными лики предстоиши: милостива к нам сотвори Содетеля нашего в нынешнем веце и в будущем, да не воздаст нам по делом нашим и по нечистоте сердец наших, но по Своей благости воздаст нам: на твое бо ходатайство уповая и твоим предстательством хвалимся, твое заступление на помощь призываем и к цельбоносным мощам твоим припадая недостойнии, исцеления просим: избави нас угодниче Христов от злых находящих на нас, и укроти волны страстей и бед, восстающих на нас, да ради святых твоих молитв не обымет нас напасть и не погрязнем в пучине греховней, и в тине страстей наших. Моли преподобне отче Герасиме Христа Бога нашего, да подаст нам мирное жительство, оставление грехов, а душам нашим спасение и велию милость.

Случайный тест

(16 голосов: 5 из 5)