Канон преподобным Антонию и Феодосию Печерским

Преподобные Антоний и Феодосий Печерские

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

Яко гру­бо­сло­вен и кос­но­язы­чен, недо­умея вам, пре­по­доб­нии отцы, хва­ле­ние при­не­сти, молю­ся: дар­ствуй­те молит­ву о мне, еже дати­ся отсвы­ше дару вос­пе­ти память вашу, слав­на бо есть миру и слав­но прославися.

От мла­дых ног­тей в дар при­не­со­сте себе Бого­ви, о преб­ла­жен­нии отцы, тем­же, при­ем ваше бла­гое пред­при­я­тие, бла­го­да­тию Духа наста­вил вы есть на путь правый.

Запо­ве­дей спа­сен­ных послу­шав­ше, жизнь вре­мен­ную пре­оби­де­сте и, Крест Гос­по­день на рамо взем­ше, мрач­ный мир непре­ткно­вен­но пре­идо­сте, Небес­ным жела­ни­ем водими.

Оте­че­ство, роди­те­ли, дру­ги и богат­ство, аки пре­лесть, отверг­ше, гор­ний Иеру­са­лим Бога же Отца, не сты­дя­ща­го­ся вас бра­тию нари­ца­ти, Хри­ста, един бисер взыс­ка­ти тес­ным путем изво­ли­сте, Анто­ние сво­бо­до­име­ни­те и Фео­до­сие богодарованне.

Яко пустын­но­люб­ныя гор­ли­цы, гор Печер­ских достиг­ше, бого­нос­нии отцы, во под­зем­ная места все­ли­сте­ся и, на твер­дом духов­на­го жела­ния осно­ва­нии гнез­до свое поло­ж­ше, бого­пес­ни­выя поро­ди­сте птен­цы, ино­че­ству­ю­щих лики.

Тро­и­чен: Сла­ва Ти, сла­ва, Тро­и­це Пре­свя­тая, тихо­об­раз­но пода­ю­щая бла­го­дать в серд­ца вер­ных, да скон­ча­ем хва­ле­ния свя­тых дело и воз­ве­се­лим­ся зело, чест­нии дру­зи Твои, Господи.

Бого­ро­ди­чен: Упра­ви ум мой, Пре­чи­стая, во хва­ле­нии пре­по­доб­ных Тво­их, да не уклонь­ся в непо­доб­ная, пле­нит­ся в рабо­ту лукав­ства, и буду радо­ва­ние чуждему.

Песнь 3

Ирмос: Твоя пес­но­слов­цы, Бого­ро­ди­це, Живый и Неза­вист­ный Источ­ни­че, лик себе сово­куп­ль­шия, духов­но утвер­ди, в Боже­ствен­ней Тво­ей сла­ве вен­цев сла­вы сподоби.

Яко елень, воз­жаж­дав духов­на­го пития, отче Анто­ние, от Печер­ския горы на Афон­скую гору, ска­ча, при­шед, обре­те струи анге­ло­вид­ных отец жития, и сим порев­но­вав, от пото­ка уче­ния их испив, и утвердися.

Вто­ра­го тя Мои­сея, Анто­ние, скри­жа­ли доб­ро­де­те­лей на Печер­скую гору при­нес­ша­го, слы­шав, Фео­до­сий, при­тек, гла­го­ля: вчи­ни мя в сих любовь, утвер­ди мя в них, аки в мирех, уяз­вен бо есмь любо­вию сопо­сле­до­ва­ти хри­сто­под­ра­жан­но­му житию твоему.

Любо­вию и жела­ни­ем ко Богу еди­но­умне сопряг­ше­ся, отцы пре­по­доб­нии, на колес­ни­цу сми­ре­ния, нище­ты, тер­пе­ния и чисто­ты все­до­сте и пре­вы­со­ких дости­го­сте свя­тых селений.

Кто не уди­вит­ся ваше­му житию, о преб­ла­жен­нии отцы? Кто не почу­дит­ся рев­но­сти по Бозе? Яко во пло­ти суще, Анге­лом весь­ма упо­до­би­сте­ся, ихже и сожи­те­лие суще ныне, не забу­ди­те и нас, пес­нь­ми вас ублажающих.

Тро­и­чен: Непо­сти­жи­мая бла­гость и дей­ство Твое, во Тро­и­це Еди­ный Боже: яко брен­ных вос­кри­ля­е­ши горе и от миро­дер­жав­ныя нощи выспре ко све­ту воз­вы­ша­е­ши, при­во­ди­ши и устро­я­е­ши, Бог бо еси и тво­ри­ши, ели­ка хощеши.

Бого­ро­ди­чен: По вели­чию Тво­е­му, Пре­чи­стая, бла­жат Тя вси роди, и мы с ними бла­жим пес­нь­ми, чту­ще Тя рабо­леп­ным покло­не­ни­ем, и величаем.

Седален

Небес­ное богат­ство и прис­но­сущ­ную сла­ву тща­ще­ся вос­при­я­ти, нище­ту и сми­ре­ние сми­рив­ша­го­ся Вла­ды­ки вос­при­я­сте и миру себе рас­пя­сте со похотьми и страстьми, тем, бла­жа­ще память вашу, пре­по­доб­нии отцы наши Анто­ние и Фео­до­сие, молим: моли­те Хри­ста Бога даро­ва­ти нам велию милость.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в Сла­ве на Пре­сто­ле Боже­ства во обла­це лег­це, при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный Нетлен­ною Дла­нию и спа­се зову­щия: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Само­власт­ная ума, отче Анто­ние, оставль, под иго Вла­дычне пре­кло­нил­ся еси, ему­же и доб­ле­ствен­ный Фео­до­сий при­пряг­ся: пле­ни­сте­ся в послу­ша­ние Хри­сто­во и бысте добрии дела­те­лие, еди­но­нрав­ны серд­цем и духом.

Не устра­ши­ша вас в тем­ных пеще­рах демон­ская стра­хо­ва­ния, добле­муд­рен­нии вои­ни, пре­по­доб­нии отцы, но паде­ся рату­яй вас под нога­ми ваши­ми, низ­вер­жен ору­жи­ем теп­лыя ко Богу молитвы.

Твер­дое ваше и жесто­кое житие видев, Все­б­ла­гий Бог от тем­ных мест про­све­ти вас даро­ва­ни­ем чудес и слав­ны сотво­ри миру, ихже недо­сто­ин бе мир, в горах и вер­те­пах кры­ю­щих­ся толи­ких светил.

Яко пре­свет­лая све­ти­ла поста­ви вас Бог, пре­по­доб­нии отцы, на свещ­ни­цы с под спу­да, и про­све­ти­сте жития доб­ро­де­тель­ми ино­че­ству­ю­щих лики, иже, собра­ни, доб­ре пожи­ша вашим наставлением.

Тро­и­чен: Царю царем, Все­мо­гу­щая Тро­и­це, бре­ния немо­щию обло­жен­ным нам, рабом Тво­им, даждь бла­го­дать ясно пети память пре­по­доб­ных Тво­их, в них­же уди­вил еси вся хоте­ния Своя, Боже.

Бого­ро­ди­чен: Все­силь­ная Вла­ды­чи­це, нас, немощ­ных, пре­по­я­ши силою на сопро­тив­ных, пода­ю­щи немощ­ней пло­ти кре­пость: о Тебе бо и немощ­нии креп­кия вра­ги побеж­да­ют и побе­ди­тель­ная в пес­нех дароносят.

Песнь 5

Ирмос: Ужа­со­ша­ся вся­че­ская о Боже­ствен­ней сла­ве Тво­ей: Ты бо, Неис­ку­со­брач­ная Дево, име­ла еси во утро­бе над все­ми Бога и роди­ла еси Без­лет­на­го Сына, всем вос­пе­ва­ю­щим Тя мир подавающая.

Уче­ни­ем и тво­ре­ни­ем бысте образ ино­че­ству­ю­щим, отцы треб­ла­жен­нии, и вашим настав­ле­ни­ем мно­зи успе­ша в запо­ве­ди Гос­под­ни и сих испол­не­ни­ем ко гор­не­му шествию бла­гий путь улучиша.

Про­ро­че­ским спо­добль­ше­ся даром, досто­хваль­нии отцы, ов бо огнь ука­за­тель­ный на место с небе­си упа­сти сотво­ри, ов же скуд­ную жит­ни­цу молит­вою муки испол­ни, от тех даров кру­пи­ца­ми насы­ти­ти души наша молимся.

Яко зако­но­дав­цы, пост­ни­че­ским ликом пред­те­ко­сте: ты, отче Анто­ние, скри­жа­ли дея­ния и виде­ния пред­ла­гая, бого­дан­ный же Фео­до­сий жез­лом прав­ле­ния море стра­стей пре­сек, пред­хож­де­ние тем пока­зуя во обе­то­ван­ную землю.

Упо­ва­ни­ем буду­щих благ себе воору­жив­ше и Кре­ста меч в руках иму­ще, побе­ди­сте мыс­лен­на­го Ама­ли­ка, и наша вра­ги посо­би­те побе­ди­ти, яко пред­во­ди­те­лей наших, молим вы, отцы преподобнии.

Тро­и­чен: Миро­да­тель­ная Тро­и­це, Еди­но­чест­ный Боже, мир огра­ди, пра­во­слав­ныя люди, пред­сто­я­щия в чест­нем хра­ме пре­по­доб­ных Тво­их, храм Себе сотво­ряя серд­ца при­но­ся­щих Ти песнь хваления.

Бого­ро­ди­чен: Миро­по­лож­ни­це и ски­ние Пре­свя­тая Бога Сло­ва, нам сло­во даждь и мысль упра­ви, во еже пети Тя, яко Бла­гую Бла­го­му Родительницу.

Песнь 6

Ирмос: Боже­ствен­ное сие и все­чест­ное совер­ша­ю­ще празд­не­ство, Бого­муд­рии, Бого­ма­те­ре, при­и­ди­те, рука­ми вос­пле­щим, от Нея рожд­ша­го­ся Бога славим.

Выш­ше есте­ства чело­ве­че­ска­го подвиг­ше­ся, пре­по­доб­нии, упо­до­би­сте­ся без­п­лот­ных чином, тем­же и почесть сих улу­чи­сте; сея бого­да­ро­ван­ныя вам бла­го­да­ти и нас, чада ваша, не лиши­те хода­тай­ством сво­им ко Богу, молимся.

Вам, аки неусып­ным стра­жем, Дева и Бого­ма­ти вве­ри дом Свой, его­же пасо­сте, от вол­ков мыс­лен­ных стре­гу­ще в нем собран­ное вами ста­до, о преблаженнии.

Все­гдаш­ним яже к Богу ума вос­кри­ли­ем и воз­де­я­ни­ем рук, пре­по­доб­нии отцы, став­ше, Духу Пре­свя­то­му селе­ние себе сотво­ри­сте, тем­же вас, аки дом Божий пре­укра­шен, хва­ла­ми украшаем.

Сия еста пре­удоб­рен­ная отца, аки Херу­ви­ми, осе­ня­ю­щии дом Бого­ма­те­ре, и аки пре­муд­рии вожди ино­че­ско­му лику, ихже не уда­ли­те­ся засту­па­ти во вся­ких нуж­дах и скорбех.

Тро­и­чен: Тро­и­це Пре­свя­тая, жела­тель­ное досто­я­ние дав­шая во ски­ни­ях свя­тых бого­нос­ным пер­во­на­чаль­ни­ком нашим, сих ради и нас того спо­до­би, в жиз­ни сей сохра­ня­ю­щи от язы­че­ских нахождений.

Бого­ро­ди­чен: Тя, Заступ­ни­цу мира и Бого­ма­терь, все­го живо­та мое­го спа­се­ние пред­ла­гаю, Ты бо, Бога рожд­ши, спа­сти може­ши пою­щия Тя и в заступ­ле­ние кро­ва Тво­е­го прибегающия.

Кондак, глас 8

Дво­и­цу вели­ких отец и пра­ви­ло ино­ков свет­лое, умныя зари, оне­бе­сив­шия Рос­сий­скую Цер­ковь, кто по досто­я­нию хва­ла­ми вос­по­ет? Тии бо Пре­сто­лу Божию пред­сто­ят. Но, яко иму­щии дерз­но­ве­ние ко Свя­тей Тро­и­це, Анто­ние преб­ла­женне и Фео­до­сие прис­но­па­мятне, моли­те­ся о молеб­ная вам при­но­ся­щих и любо­вию пес­нь­ми вас ублажающих.

Икос

В прис­но­сущ­нем Пре­свя­тыя Тро­и­цы Боже­ствен­нем све­те да вос­при­и­ме­те селе­ние, пре­по­доб­нии отцы, вся лета жиз­ни сея в тес­ной пеще­ре пожив­шии; тем­же и, пре­став­ль­ше­ся от вре­мен­ных, вели­ким чудес даро­ва­ни­ем от Гос­по­да спо­до­би­сте­ся: болез­ни исце­ля­ти, бесы от чело­век про­го­ня­ти и без вре­да оби­тель свою сохра­ня­ти, засту­па­ю­ще в скор­бех; моли­те­ся о молеб­ная к вам при­но­ся­щих и пес­нь­ми любо­вию вас ублажающих.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри Бого­муд­рии паче Создав­ша­го, но, огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся, пою­ще: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Бла­гую жизнь зде пожив­ше, бла­жен­ныя кон­чи­ны спо­до­би­сте­ся, отцы свя­тии, пре­ста­ви­сте бо ся от вре­мен­ных к веч­ным чест­ною смер­тию, яже быва­ет чест­на пре­по­доб­ных Тво­их, Гос­по­ди Боже отец наших.

Рав­ны­ми тру­ды ниву душ ваших воз­де­лав­ше, пре­по­доб­нии, рав­ная семе­на доб­ро­де­те­лей посе­я­сте и по кон­чине рав­ных воз­да­я­ний пожи­на­е­те радо­сто­твор­ныя руко­я­ти, пою­ще: Гос­по­ди Боже отец наших.

На воде покойне при источ­ни­це вод пре­слад­ких, на ложах пре­по­доб­ных упо­ко­я­ю­ще­ся, преб­ла­жен­нии отцы, от пото­ка сла­дост­на­го поне кап­лею вашея бла­го­да­ти чада ваша обдар­стви­те, пою­щия в день памя­ти вашея: Боже отец наших.

Тро­и­чен: Тро­и­че­ское нераз­дельне, раз­дельне же Лицы, оба­че Еди­но чтем Боже­ство, Без­на­чаль­на Отца, Собез­на­чаль­на Сына и Пре­бла­го­сло­вен­на­го, от Отца исхо­дя­ща­го Духа.

Бого­ро­ди­чен: По Боже­ствен­но­му суще­ству Отцу Сво­е­му Еди­но­су­ще­ствен­ный Бог Сло­во от Девы еди­но­есте­ствен чело­ве­ком яви­ся, плоть при­ем из пре­чест­ных кро­вей и бла­го­сло­вен­ную нарек Свою Матерь.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи Рож­де­ство Бого­ро­ди­чо спас­ло есть; тогда убо обра­зу­е­мое, ныне же дей­ству­е­мое, все­лен­ную всю воздви­за­ет пети Тебе: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Гра­ды и оте­че­ства своя, яко­же Авра­ам, оста­ви­сте, выш­ня­го гра­да со Авра­амом жите­лие ныне, бого­нос­нии отцы, суще, отту­ду посе­ти­те нас в день памя­ти вашея и умо­ли­те Хри­ста с вами нам пети во веки.

Иже ваше тор­же­ство празд­ну­ю­щим днесь, о свя­тии угод­ни­цы, моли­те­ся изба­вит­ся вся­ка­го вра­жия наве­та, от вар­вар­ских нахож­де­ний, на сопро­тив­ных воз­вы­ша­ю­ще рог хри­сти­ан пра­во­слав­ных, пою­щих Гос­по­да во веки.

Мило­стив­но о нас про­сти­рай­те руце свои ко Вла­ды­це, свя­тии пер­во­на­чаль­ни­цы наши, и неот­луч­но нази­рай­те ста­до ваше, яко­же обе­щасте­ся, сохра­ня­ю­ще то от вол­ков мыс­лен­ных, спо­до­би­те же с вама пети Гос­по­да во веки.

Сла­ви­ти вашу память кто не вос­хо­щет, той да не улу­чит веч­ныя сла­вы, нам же, сла­вя­щим, умо­ли­те Гос­по­да, иде­же лицы свя­тых, иде­же собор пре­по­доб­ных со Анге­лы, пес­нь­ми пре­воз­но­си­ти Гос­по­да во веки.

Тро­и­чен: Яко на пре­воз­не­сен­ную воз­шед­ше гору, при­и­ди­те, людие, ста­нем во хра­ме пре­по­доб­ных пер­во­на­чаль­ни­ков Печер­ских и про­сла­вим Тро­и­цу Пре­свя­тую, Яже нас собра во днеш­ний день про­сла­ви­ти память свя­тых Своих.

Бого­ро­ди­чен: Свя­тую гору Божию и селе­ние Выш­ня­го мудр­ству­ю­ще Тя, Дево Чистая, зовем: сла­ва Ти, мате­рей и девам сла­во и похва­ло чело­ве­че­ска­го рода.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земно­род­ный да взыг­ра­ет­ся, Духом про­све­ща­емь, да тор­же­ству­ет же Без­п­лот­ных умов есте­ство, почи­та­ю­щее свя­щен­ное тор­же­ство Бого­ма­те­ре, и да вопи­ет: радуй­ся, Все­б­ла­жен­ная Бого­ро­ди­це, Чистая Приснодево.

Иже верою при­хо­дя­щим ко хра­му ваше­му, свя­тии отцы, уте­ше­ние пода­вай­те в скор­бех, сохра­ня­ю­ще сих раз­лич­ных озлоб­ле­ний, яко да вас, заступ­ни­ков наших, прис­но величаем.

Аки деся­ти­струн­ная гусль и велег­лас­ная тру­ба, Печер­ская вами сограж­ден­ная Лав­ра про­по­ве­ду­ет вашу память, Анто­ние бого­муд­ре и Фео­до­сие досто­хвальне, созы­ва­ю­щи люди на хва­лу и почесть, ихже и мы величаем.

При­не­сен­ное в дар бла­го­дар­ствен­ное наше пение назри­те, пре­по­доб­нии отцы, и тихосмот­ри­тель­ным оком иже гру­бо­гра­неслов­ное испра­ви­те, при­ем­лю­ще не яко в дар, но яко во сер­дец наших к вам раче­ние, имже вас днесь величаем.

Вла­дыч­ней подо­бя­ще­ся бла­го­сти, аки две леп­те, пение и дела­ние сие от нас при­ем­ше, треб­ла­жен­нии отцы, испро­си­те гре­хом остав­ле­ние, в час же конеч­ный пред­ста­ни­те нам, обна­деж­ду­ю­ще упо­ва­ни­ем дои­ти, иде­же свя­тии Хри­ста Царя величают.

Ели­ко духов­ную бла­го­дать Пре­свя­та­го Духа во гру­бый разум, толи­ко вос­пе­ти дерз­нух память вашу, Анто­ние свя­те и Фео­до­сие бла­женне, сим навер­шая: даю­ще­му молит­ву моля­ще­му­ся и пение хотя­ще­му Богу Еди­но­му сла­ва буди, буди.

Бого­ро­ди­чен: Хоте­ни­ем смот­ре­ния Сво­е­го вся сотво­ри­вый, Пре­чи­стая, из Тебе вопло­ти­вый­ся Бог Истин­ный и Чело­век Совершенный.

Светилен

Све­та суще выш­ня­го бли­жай­шии граж­дане и пре­крас­на­го Иеру­са­ли­ма насель­ни­цы свя­тии, ниж­них, выну рату­е­мых, посе­ти­те и пода­вай­те помощь вашу чест­ную память ныне восхваляющим.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки