Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Достойно есть»


Икона Богородицы «Достойно есть» (Милующая)

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся, свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

Афон, иже наре­че­ся Свя­тая Гора, Все­не­по­роч­ная, Чистая, яко­же про­рек­ла еси, ныне свет­ло празд­ну­ет Тебе, Свя­тей воис­ти­ну Горе сущей, и Боже­ствен­ное совер­ша­ет днесь Тебе торжество.

Боже­ствен­ным прис­но Гав­ри­ил тай­нам Тво­им изряд­ным слу­жит чуд­но, о Все­не­по­роч­ная, тем­же и ныне, Дево, Тво­ея пес­ни, раду­я­ся, поет предначатие.

Не пре­ста­е­ши, Все­не­по­роч­ная, совер­ша­ти прис­но рабом Тво­им пре­слав­ная чуде­са, Мати Чистая, и во вся вре­ме­на изли­ва­ти бла­го­де­я­ния, Пре­свя­тая, яко Бла­го­де­тель­ни­ца наша.

Како изре­ку вели­чай­шее, совер­шен­ное тобою, Архан­ге­ле, близ ски­та Карей­ска­го чудо, егда научил ны еси тво­им явле­ни­ем пес­ни досто­и­ней Богоматере?

Песнь 3

Ирмос: Твоя пес­но­слов­цы, Бого­ро­ди­це, живый и неза­вист­ный Источ­ни­че, лик себе сово­куп­ль­шия, духов­но утвер­ди, в Боже­ствен­ней Тво­ей сла­ве вен­цев сла­вы сподоби.

При­спе вре­мя собра­ти­ся всем отцем в хра­ме Про­тат­стем, все­нощ­ную совер­ши­ти хва­лу, тогда Боже­ствен­ную песнь Твою, Чистая, вос­пе­ва­ет Архангел.

При­и­де со ины­ми и ста­рец она­го послуш­ни­ка ино­ка, и сему еди­но­му остав­шу­ся Гав­ри­ил Архан­гел яви­ся в подоб­нем обра­зе, пред­на­чи­ная песнь Твою.

При­ло­же­ние тво­ря­ше к пес­ни Тво­ей, яко пред­на­ча­тие, Чистая, тоя, юже преж­де вос­пе Кос­ма, Боже­ствен­ный Твой слу­жи­тель, гла­го­ля, яко тако обы­чай есть им начи­на­ти песнь Твою.

О, чудес Тво­их страш­ных, Архан­ге­ле Боже­ствен­ный Гав­ри­и­ле! Како во ино­че­стем обра­зе песнь вос­пел еси Бого­ма­те­ри днесь и, яко подо­ба­ше, воз­ве­ли­чил еси?

Седален, глас 4

Уди­ви­ся инок Анге­ла пес­ни, стран­но пою­ща­го тую пред Тво­ею пес­нию, о Чистая, явль­шу­ся сему во обра­зе подоб­нем, а поне­же инок напи­са­ти­ся жела­ше оней, на дщи­це камен­ней рукою чуд­но начер­та, и неви­дим бысть. Отто­ле про­по­ве­да­ся всем песнь сия, еже Бого­ро­ди­цу Тя сла­ви­ти, Всенепорочная.

Песнь 4

Ирмос: Неиз­след­ный Божий совет, еже от Девы вопло­ще­ния Тебе, Выш­ня­го, про­рок Авва­кум усмот­ряя, зовя­ше: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Достой­но, пред­на­чи­на­ше, яко воис­ти­ну есть бла­жи­ти Тя, Пре­чи­стая, Бого­ро­ди­цу, Прис­нобла­жен­ную и воис­ти­ну Пре­не­по­роч­ную и Бога Матерь Всенескверную.

Пред­на­чи­на­тель­ную сию песнь Боже­ствен­но­му Гав­ри­и­лу стран­но пою­щу, удив­ля­ше­ся слу­ша­яй инок, а поне­же вопро­ша­ше, тако пети, рече, обыкохом.

Гла­го­ла­ти и ему тако пове­ле­ва­ше Гав­ри­ил сие пред­на­ча­тие, таже пети песнь Кос­мы Боже­ствен­ную и всех научи­ти сему, Боже­ствен­ный рече Архангел.

Зане­же про­си инок, Гав­ри­и­ле Боже­ственне, напи­са­ти песнь, юже услы­ша, ты начер­тал еси абие на дске камен­ней, Архан­ге­ле. Сла­ва неиз­ре­чен­ней силе твоей.

Песнь 5

Ирмос: Ужа­со­ша­ся вся­че­ская о Боже­ствен­ней сла­ве Тво­ей: Ты бо, Неис­ку­со­брач­ная Дево, име­ла еси во утро­бе над все­ми Бога и роди­ла еси Без­лет­на­го Сына, всем вос­пе­ва­ю­щим Тя мир подавающая.

Ужа­се­ся чело­век див­ным чуде­сем, егда чудо узре, яко дска камен­ная начер­та­ся и вне­за­пу собе­се­ду­ю­щий ему неви­дим бысть, Гав­ри­ил, слав­ный и чест­ный Архистратиг.

Ста­рец, егда во утрие в кел­лию свою воз­вра­ти­ся и егда стран­ная сия услы­ша, дску же камен­ну узре, рукою начер­тан­ну, взем же абие с уче­ни­ком сию, при­не­со­ша Горы начальствующим.

Зна­е­мы и всем извест­ны быша сия чуде­са, Дево, поне­же дску камен­ную абие в цар­ству­ю­щий град тор­же­ствен­но отсла­ша Горы началь­ству­ю­щий, во еже сла­ви­ти Тя всем.

Сте­ко­ша­ся вси во убо­гое оби­та­ли­ще, в нем­же стран­ное чудо соде­я­ся, и Тво­ей иконе, пред нею­же вос­пе­та бысть песнь, Все­чи­стая, бла­го­го­вейне покла­ня­ю­ще­ся, еди­но­глас­но уста­ви­ша в Про­та­те той хранитися.

Песнь 6

Ирмос: Боже­ствен­ное сие и все­чест­ное совер­ша­ю­ще празд­не­ство, Бого­муд­рии, Бого­ма­те­ре, при­и­ди­те, рука­ми вос­пле­щим, от Нея рожд­ша­го­ся Бога славим.

С неиз­ре­чен­ною вси сте­ко­ша­ся радо­стию и весе­ли­ем, еже взя­ти чест­ную ико­ну Твою, иереи, и мона­ше­ству­ю­щии, и все Горы мно­же­ство, Пречистая.

Боже­ствен­ную Твою ико­ну сию со вся­ким бла­го­го­ве­ни­ем дер­жа­ще отцы вси, пле­щу­ще, с пес­нь­ми и пень­ми вне­со­ша в Боже­ствен­ный храм Твой, Пречистая.

Дево! Сто­я­ние все­нощ­ное совер­ши­ша, любо­вию Тебе чту­ще и Архан­ге­ла, песнь Твою воз­ве­стив­ша, и ныне мы також­де вас вку­пе почитаем.

Отцы Боже­ствен­нии, с пес­нь­ми, по таи­но­дей­ствии, взем­ше Боже­ствен­ную Твою ико­ну, внутрь хра­ма, в невхо­ди­мая, со мно­гим бла­го­го­ве­ни­ем поставиша.

Кондак, глас 4

Празд­ну­ет днесь весь Афон, яко песнь при­ят от Анге­ла чуд­но Тебе, Чистей Бого­ма­те­ри, Юже вся тварь чтит, славящи.

Икос

Ныне да весе­лит­ся мно­же­ство отцев Афо­на: се бо Деве преж­ния пес­ни, юже чуд­но вос­пе Ей Кос­ма, Боже­ствен­ный пес­но­пе­вец, Гав­ри­ил ныне поет пред­на­ча­тие, иже: Достой­но есть яко воис­ти­ну,— гла­го­ла­ше ино­ку,— бла­жи­ти Тя, Бого­ро­ди­цу, Прис­нобла­жен­ную и Пре­не­по­роч­ную и Матерь Бога наше­го; сему пове­ле­ва­ше, да тако вси пред­на­чи­на­ют Твою песнь. И, сию начер­тав рукою на дске камен­ней, вне­за­пу бысть неви­дим. Инок же, дивя­ся, вос­пе­ва­ше, яко­же научи­ся, чистую Бого­ма­терь, Юже вся тварь чтит, славящи.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри Бого­муд­рии паче Создав­ше­го, но, огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся, пою­ще: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Пре­из­ряд­ную честь воз­да­я­ху вси отцы, и преж­нии и нынеш­нии, сей иконе Тво­ей Боже­ствен­ней, Пре­не­по­роч­ная, пра­вед­ней­ше: чести бо пре­мно­гия удо­сто­и­ся преславно.

Велия бла­го­да­ти удо­сто­и­ся Боже­ствен­ная ико­на Твоя, Пре­не­по­роч­ная, ясно бо пред нею Тво­ей пес­ни пред­на­ча­тие пер­вее воз­гла­си­ся бла­го­во­ле­ни­ем Тво­им. Тем­же по дол­гу ныне сей с любо­вию покланяемся.

Не бого­тво­рим ико­ну Твою, Пре­чи­стая, яко­же на ны кле­ве­щут, но отно­си­тельне чтим, Пре­не­по­роч­ная, сию, раду­ю­ще­ся, лобы­за­ем чество­ва­тель­но, раби Твои, ныне же и во веки.

С Тобою, Пре­свя­тая, не пре­ста­ем чти­ти и слав­на­го Гав­ри­и­ла, нас ныне пес­ни Тво­ей научив­ша­го, иже и преж­де, Тебе воз­гла­шая, взы­ва­ше: радуй­ся, Благодатная.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи Рож­де­ство Бого­ро­ди­чо спас­ло есть: тогда убо обра­зу­е­мое, ныне же дей­ству­е­мое, все­лен­ную всю воздви­за­ет пети Тебе: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Отро­ком бла­го­че­сти­вым под­ра­жа­ю­ще, Бого­ро­ди­це, о чуде­сех Тво­их, яже тво­рит Гос­подь во сла­ву Твою, Пре­чи­стая, вос­пе­ва­ю­ще, поем: Гос­по­да пой­те, дела, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Воис­ти­ну бла­го­сло­вен, иже спо­до­би­ся услы­ша­ти Боже­ствен­ныя хва­лы Твоя от Анге­ла, Пре­свя­тая Дево Пре­не­по­роч­ная, яко­же Сын Твой бла­го­во­ли, имже всех научи пети Тя достой­но и пре­воз­но­си­ти Тя во вся веки.

«Пение» — по досто­я­нию уста­ви­ся име­но­ва­ти место оно, иде­же совер­ши­ся сие чудо, яко­же нари­ца­ние удер­жа­ся до нас и навсе­гда, на память, Пре­чи­стая, чуде­се, яко да вос­пе­ва­ем Тя и пре­воз­но­сим во вся веки.

«Достой­но есть» — даже до ныне нари­ца­ет­ся ясно и кел­лия та, в ней­же и Боже­ствен­ная Твоя ико­на, пред нею­же пер­вее вос­пе­то бысть пес­ни Тво­ея, Дево Чистая, пред­на­ча­тие, яко да поют Тя вси достой­но и пре­воз­но­сят Тя во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земно­род­ный да взыг­ра­ет­ся, духом про­све­ща­емь, да тор­же­ству­ет же Без­п­лот­ных умов есте­ство, почи­та­ю­щее свя­щен­ное тор­же­ство Бого­ма­те­ре, и да вопи­ет: радуй­ся, Все­б­ла­жен­ная Бого­ро­ди­це, Чистая Приснодево.

Вси раби Твои, сте­ка­ем­ся во храм Твой Боже­ствен­ный и празд­ну­ем, свет­ло совер­ша­ю­ще ныне тор­же­ство, в лет­ную днесь память чуде­се Тво­ея пес­ни вос­пол­не­ния, Бого­ро­ди­це, Чистая Приснодево.

Достой­но есть,— не пре­ста­ем, раду­ю­ще­ся, гла­го­ла­ти,— бла­жи­ти Тя, Прис­нобла­жен­ную же яко воис­ти­ну и Пре­не­по­роч­ную и Матерь Бога наше­го,— от Анге­ла сим ныне научив­ше­ся, Бого­ро­ди­це, Чистая Приснодево!

Вку­пе слав­на­го и Боже­ствен­на­го Архан­ге­ла Гав­ри­и­ла днесь, раду­ю­ще­ся, про­слав­ля­ем, бла­го­дар­ствен­ная пения при­но­ся­ще, див­ным чудом всех научив­ша­го Боже­ствен­ней пес­ни Чистыя Бого­ма­те­ре, радуй­ся, таин­ни­че неиз­ре­чен­ных, взывающе.

Радуй­ся, храм Про­та­та пре­слав­ный, хва­ля­щий­ся сокро­ви­щем все­чест­ныя, Боже­ствен­ныя и бла­го­дать точа­щия ико­ны еди­ныя Бого­ма­те­ре и Пред­ста­тель­ни­цы Афо­на: Гора бо сия избран­ный жре­бий Ея соделася.

Светилен

Собе­ри­те­ся, взыг­рай­те, свет­ло тор­же­ствуй­те, Гав­ри­ил бо Боже­ствен­ный мона­ше­ству­ю­ще­му ныне пред­ста в ино­че­стем обра­зе, песнь Бого­ма­тер­ню пер­вый про­ве­щав в Горе Афон­стей, стя­жав­шей Ю Предстательницу.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки