Дни памяти:

Житие

2 июля 1994 г. Рус­ская Пра­во­слав­ная Цер­ковь за гра­ни­цей при­чис­ли­ла к ли­ку свя­тых див­но­го угод­ни­ка Бо­жия XX ве­ка свя­ти­те­ля Иоан­на (Мак­си­мо­ви­ча) Шан­хай­ско­го и Сан-Фран­цис­ско­го чу­до­твор­ца.

Ар­хи­епи­скоп Иоанн ро­дил­ся 4/17 июня 1896 г. на юге Рос­сии в се­ле Ада­мов­ка Харь­ков­ской гу­бер­нии. При Свя­том Кре­ще­нии он был на­ре­чен Ми­ха­и­лом в честь Ар­хи­стра­ти­га Небес­ных Сил Ми­ха­и­ла Ар­хан­ге­ла.

С дет­ства он от­ли­чал­ся глу­бо­кой ре­ли­ги­оз­но­стью, по но­чам по­дол­гу сто­ял на мо­лит­ве, усерд­но со­би­рал ико­ны, а так­же цер­ков­ные кни­ги. Бо­лее все­го лю­бил чи­тать жи­тия свя­тых. Ми­ха­ил по­лю­бил свя­тых всем серд­цем, до кон­ца про­пи­тал­ся их ду­хом и на­чал жить, как они. Свя­тая и пра­вед­ная жизнь ре­бен­ка про­из­ве­ла глу­бо­кое впе­чат­ле­ние на его фран­цуз­скую гу­вер­нант­ку-ка­то­лич­ку, и в ре­зуль­та­те она при­ня­ла пра­во­сла­вие.

В го­ди­ну го­не­ний Про­мыс­лом Бо­жи­им Ми­ха­ил ока­зал­ся в Бел­гра­де, где по­сту­пил в уни­вер­си­тет на бо­го­слов­ский фа­куль­тет. В 1926 г. мит­ро­по­ли­том Ан­то­ни­ем (Хра­по­виц­ким) он был по­стри­жен в мо­на­хи, при­няв имя Иоан­на в честь сво­е­го пред­ка свт. Иоан­на (Мак­си­мо­ви­ча) То­боль­ско­го. Уже в то вре­мя епи­скоп Ни­ко­лай (Ве­ли­ми­ро­вич), серб­ский Зла­то­уст, да­вал та­кую ха­рак­те­ри­сти­ку мо­ло­до­му иеро­мо­на­ху: «Ес­ли хо­ти­те ви­деть жи­во­го свя­то­го, иди­те в Би­толь к от­цу Иоан­ну». О. Иоанн по­сто­ян­но мо­лил­ся, стро­го по­стил­ся, каж­дый день слу­жил Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию и при­ча­щал­ся, со дня мо­на­ше­ско­го по­стри­га ни­ко­гда не ло­жил­ся, ино­гда его на­хо­ди­ли утром за­дре­мав­шим на по­лу пе­ред ико­на­ми. Он с ис­тин­но оте­че­ской лю­бо­вью вдох­нов­лял свою паст­ву вы­со­ки­ми иде­а­ла­ми хри­сти­ан­ства и Свя­той Ру­си. Его кро­тость и сми­ре­ние на­по­ми­на­ли те, что уве­ко­ве­че­ны в жи­ти­ях ве­ли­чай­ших ас­ке­тов и пу­стын­ни­ков. Отец Иоанн был ред­ким мо­лит­вен­ни­ком. Он так по­гру­жал­ся в тек­сты мо­литв, как буд­то про­сто бе­се­до­вал с Гос­по­дом, Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цей, Ан­ге­ла­ми и свя­ты­ми, ко­то­рые пред­сто­я­ли его ду­хов­ным очам. Еван­гель­ские со­бы­тия бы­ли из­вест­ны ему так, как буд­то они про­ис­хо­ди­ли на его гла­зах.

В 1934 г. иеро­мо­нах Иоанн был воз­ве­ден в сан епи­ско­па, по­сле че­го он от­был в Шан­хай. По сви­де­тель­ству мит­ро­по­ли­та Ан­то­ния (Хра­по­виц­ко­го) епи­скоп Иоанн был «зер­ца­лом ас­ке­ти­че­ской твер­до­сти и стро­го­сти в на­ше вре­мя все­об­ще­го ду­хов­но­го рас­слаб­ле­ния».

Мо­ло­дой вла­ды­ка лю­бил по­се­щать боль­ных и де­лал это еже­днев­но, при­ни­мая ис­по­ведь и при­об­щая их Свя­тых Тайн. Ес­ли со­сто­я­ние боль­но­го ста­но­ви­лось кри­ти­че­ским, вла­ды­ка при­хо­дил к нему в лю­бой час дня или но­чи и дол­го мо­лил­ся у его по­сте­ли. Из­вест­ны мно­го­чис­лен­ные слу­чаи ис­це­ле­ния без­на­деж­но боль­ных по мо­лит­вам свя­ти­те­ля Иоан­на.

С при­хо­дом ком­му­ни­стов к вла­сти рус­ские в Ки­тае сно­ва вы­нуж­де­ны бы­ли бе­жать, боль­шин­ство – через Филип­пи­ны. В 1949 г. на ост­ро­ве Ту­ба­бао в ла­ге­ре Меж­ду­на­род­ной ор­га­ни­за­ции бе­жен­цев про­жи­ва­ло при­мер­но 5 ты­сяч рус­ских из Ки­тая. Ост­ров на­хо­дил­ся на пу­ти се­зон­ных тай­фу­нов, ко­то­рые про­но­сят­ся над этим сек­то­ром Ти­хо­го оке­а­на. Од­на­ко в те­че­ние всех 27 ме­ся­цев су­ще­ство­ва­ния ла­ге­ря ему толь­ко раз угро­жал тай­фун, но и то­гда он из­ме­нил курс и обо­шел ост­ров сто­ро­ной. Ко­гда один рус­ский в раз­го­во­ре с филип­пин­ца­ми упо­мя­нул о сво­ем стра­хе пе­ред тай­фу­на­ми, те ска­за­ли, что при­чин для бес­по­кой­ства нет, по­сколь­ку «ваш свя­той че­ло­век бла­го­слов­ля­ет ваш ла­герь каж­дую ночь со всех че­ты­рех сто­рон». Ко­гда же ла­герь был эва­ку­и­ро­ван, страш­ный тай­фун об­ру­шил­ся на ост­ров и пол­но­стью уни­что­жил все стро­е­ния.

Рус­ские лю­ди, в рас­се­я­нии су­щие, име­ли в ли­це вла­ды­ки креп­ко­го хо­да­тая пред Гос­по­дом. Окорм­ляя свою паст­ву, свя­ти­тель Иоанн де­лал и невоз­мож­ное. Он сам ез­дил в Ва­шинг­тон, чтобы до­го­во­рить­ся о пе­ре­се­ле­нии обез­до­лен­ных рус­ских лю­дей в Аме­ри­ку. По его мо­лит­вам со­вер­ши­лось чу­до! В аме­ри­кан­ские за­ко­ны бы­ли вне­се­ны по­прав­ки, и боль­шая часть ла­ге­ря, око­ло 3 ты­сяч че­ло­век, пе­ре­бра­лись в США, осталь­ные в Ав­стра­лию.

В 1951 г. ар­хи­епи­скоп Иоанн был на­зна­чен пра­вя­щим ар­хи­ере­ем За­пад­но­ев­ро­пей­ско­го эк­зар­ха­та Рус­ской За­ру­беж­ной Церк­ви. В Ев­ро­пе, а за­тем, с 1962 го­да, – в Сан-Фран­цис­ко его мис­си­о­нер­ская де­я­тель­ность, твер­до ос­но­ван­ная на жиз­ни в по­сто­ян­ной мо­лит­ве и чи­сто­те пра­во­слав­но­го уче­ния, при­нес­ла обиль­ные пло­ды.

Сла­ва вла­ды­ки рас­про­стра­ня­лась как сре­ди пра­во­слав­ных, так и сре­ди ино­слав­но­го на­се­ле­ния. Так, в од­ной из ка­то­ли­че­ских церк­вей Па­ри­жа мест­ный свя­щен­ник пы­тал­ся вдох­но­вить мо­ло­дежь сле­ду­ю­щи­ми сло­ва­ми: «Вы тре­бу­е­те до­ка­за­тельств, вы го­во­ри­те, что сей­час нет ни чу­дес, ни свя­тых. За­чем же мне да­вать вам тео­ре­ти­че­ские до­ка­за­тель­ства, ко­гда се­го­дня по ули­цам Па­ри­жа хо­дит свя­той Иоанн Бо­сой».

Вла­ды­ку зна­ли и вы­со­ко чти­ли во всем ми­ре. В Па­ри­же дис­пет­чер же­лез­но­до­рож­ной стан­ции за­дер­жи­вал от­прав­ле­ние по­ез­да до при­бы­тия «рус­ско­го ар­хи­епи­ско­па». Во всех ев­ро­пей­ских боль­ни­цах зна­ли об этом епи­ско­пе, ко­то­рый мог мо­лить­ся за уми­ра­ю­ще­го всю ночь. Его зва­ли к од­ру тя­же­ло­боль­но­го – будь он ка­то­лик, про­те­стант, пра­во­слав­ный или кто дру­гой – по­то­му что, ко­гда он мо­лил­ся, Бог был ми­ло­стив.

В па­риж­ском гос­пи­та­ле ле­жа­ла боль­ная ра­ба Бо­жия Алек­сандра, и епи­ско­пу ска­за­ли о ней. Он пе­ре­дал за­пис­ку, что при­е­дет и пре­по­даст ей Свя­тое При­ча­стие. Ле­жа в об­щей па­ла­те, где бы­ло при­мер­но 40-50 че­ло­век, она чув­ство­ва­ла нелов­кость пе­ред фран­цуз­ски­ми да­ма­ми, что ее по­се­тит пра­во­слав­ный епи­скоп, оде­тый в неве­ро­ят­но по­но­шен­ную одеж­ду и к то­му же бо­сой. Ко­гда он пре­по­дал ей Свя­тые Да­ры, фран­цу­жен­ка на бли­жай­шей кой­ке ска­за­ла ей: «Ка­кая Вы счаст­ли­вая, что име­е­те та­ко­го ду­хов­ни­ка. Моя сест­ра жи­вет в Вер­са­ле, и ко­гда ее де­ти за­боле­ва­ют, она вы­го­ня­ет их на ули­цу, по ко­то­рой обыч­но хо­дит епи­скоп Иоанн, и про­сит его бла­го­сло­вить их. По­сле по­лу­че­ния бла­го­сло­ве­ния де­ти немед­лен­но по­прав­ля­ют­ся. Мы зо­вем его свя­тым».

Де­ти, несмот­ря на обыч­ную стро­гость вла­ды­ки, бы­ли ему аб­со­лют­но пре­да­ны. Су­ще­ству­ет мно­го тро­га­тель­ных ис­то­рий о том, как бла­жен­ный непо­сти­жи­мым об­ра­зом знал, где мо­жет быть боль­ной ре­бе­нок, и в лю­бое вре­мя дня и но­чи при­хо­дил уте­шить его и ис­це­лить. По­лу­чая от­кро­ве­ния от Бо­га, он мно­гих спа­сал от на­дви­га­ю­щей­ся бе­ды, а ино­гда яв­лял­ся к тем, ко­му был осо­бен­но необ­хо­дим, хо­тя физи­че­ски та­кое пе­ре­ме­ще­ние ка­за­лось невоз­мож­ным.

Бла­жен­ный вла­ды­ка, свя­той Рус­ско­го За­ру­бе­жья, и вме­сте с тем рус­ский свя­той, по­ми­нал на бо­го­слу­же­ни­ях Мос­ков­ско­го пат­ри­ар­ха на­ря­ду с пер­во­и­е­рар­хом Си­но­да Рус­ской За­ру­беж­ной Церк­ви.

Об­ра­ща­ясь к ис­то­рии и про­зре­вая бу­ду­щее, свт. Иоанн го­во­рил, что в смут­ное вре­мя Рос­сия так упа­ла, что все вра­ги ее бы­ли уве­ре­ны, что она по­ра­же­на смер­тель­но. В Рос­сии не бы­ло ца­ря, вла­сти и вой­ска. В Москве власть бы­ла у ино­стран­цев. Лю­ди «из­ма­ло­ду­ше­ство­ва­ли», осла­бе­ли и спа­се­ния жда­ли толь­ко от ино­стран­цев, пе­ред ко­то­ры­ми за­ис­ки­ва­ли. Ги­бель бы­ла неиз­беж­на. В ис­то­рии нель­зя най­ти та­кую глу­би­ну па­де­ния го­су­дар­ства и та­кое ско­рое, чу­дес­ное вос­ста­ние его, ко­гда ду­хов­но и нрав­ствен­но вос­ста­ли лю­ди. Та­ко­ва ис­то­рия Рос­сии, та­ков ее путь. По­сле­ду­ю­щие тяж­кие стра­да­ния рус­ско­го на­ро­да есть след­ствие из­ме­ны Рос­сии са­мой се­бе, сво­е­му пу­ти, сво­е­му при­зва­нию. Рос­сия вос­станет так же, как она вос­ста­ла и рань­ше. Вос­станет, ко­гда раз­го­рит­ся ве­ра. Ко­гда лю­ди ду­хов­но вос­ста­нут, ко­гда сно­ва им бу­дет до­ро­га яс­ная, твер­дая ве­ра в прав­ду слов Спа­си­те­ля: «Ищи­те преж­де Цар­ствия Бо­жия и Прав­ды Его, и вся сия при­ло­жат­ся вам». Рос­сия вос­станет, ко­гда по­лю­бит ве­ру и ис­по­ве­да­ние пра­во­сла­вия, ко­гда уви­дит и по­лю­бит пра­во­слав­ных пра­вед­ни­ков и ис­по­вед­ни­ков.

Вла­ды­ка Иоанн пред­ви­дел свою кон­чи­ну. 19 июня (2 июля) 1966 г. в день па­мя­ти апо­сто­ла Иуды, во вре­мя ар­хи­пас­тыр­ско­го по­се­ще­ния г. Си­этл­ла с чу­до­твор­ной ико­ной Бо­жи­ей Ма­те­ри Кур­ской Ко­рен­ной, в воз­расте 71 го­да, пе­ред этой Оди­гит­ри­ей Рус­ско­го За­ру­бе­жья ото­шел ко Гос­по­ду ве­ли­кий пра­вед­ник. Скорбь пе­ре­пол­ни­ла серд­ца мно­гих лю­дей во всем ми­ре. По­сле кон­чи­ны вла­ды­ки гол­ланд­ский пра­во­слав­ный свя­щен­ник с со­кру­шен­ным серд­цем пи­сал: «У ме­ня нет и не бу­дет боль­ше ду­хов­но­го от­ца, ко­то­рый зво­нил бы мне в пол­ночь с дру­го­го кон­ти­нен­та и го­во­рил: «Иди те­перь спать. То, о чем ты мо­лишь­ся, по­лу­чишь».

Че­ты­рех­днев­ное бде­ние вен­ча­ла по­гре­баль­ная служ­ба. Про­во­див­шие служ­бу епи­ско­пы не мог­ли сдер­жи­вать ры­да­ний, сле­зы стру­и­лись по ще­кам, бле­сте­ли в све­те бес­чис­лен­ных све­чей под­ле гро­ба. Уди­ви­тель­но, что при этом храм на­пол­ня­ла ти­хая ра­дость. Оче­вид­цы от­ме­ча­ли, что, "ка­за­лось, мы при­сут­ство­ва­ли не на по­хо­ро­нах, а на от­кры­тии мо­щей но­во­об­ре­тен­но­го свя­то­го".

Вско­ре и в усы­паль­ни­це вла­ды­ки ста­ли про­ис­хо­дить чу­де­са ис­це­ле­ний и по­мо­щи в жи­тей­ских де­лах.

Вре­мя по­ка­за­ло, что свя­ти­тель Иоанн чу­до­тво­рец – ско­рый по­мощ­ник всех су­щих в бе­дах, бо­лез­нях и скорб­ных об­сто­я­ни­ях.

Богослужения

Служба святителю Иоанну, архиепископу Шанхайскому и Сан-Францисскому

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
16 июля 2013 года
(журнал № 82)

Ме́сяца иу́ния в 19-й день

Святи́теля Иоа́нна, архиепи́скопа Шанха́йскаго и Сан-Франци́сскаго

[пое́м ему́ в суббо́ту ближа́йшую к 19-му числу́] 

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 6.

Подо́бен: Всю отложи́вше:

Воспои́м святи́теля Христо́ва Иоа́нна, Бо́гом дарова́ннаго моли́твенника нам, и́же моли́тве непреста́нной прилежа́, служе́нием же литурги́и и причаще́нием Святе́йших Та́ин укрепля́емь, исхожда́ше на де́лание свое́ бо́дренно, поспеша́я в до́мы стра́ждущих и в больни́чныя пала́ты к неду́гующым: сего́ ра́ди освяще́н и ми́лостив яви́ся, исцеле́ний же и прозре́ния да́ра свы́ше сподо́блен бысть. И ны́не сый на небеси́, со дерзнове́нием мо́лится о спасе́нии душ на́ших.

Воспои́м святи́теля Христо́ва Иоа́нна, отроко́м, отрокови́цам и младе́нцем любе́зна цели́теля, возра́стным советода́вца му́дра же и тве́рда, ма́терем о ча́дех извести́теля, креща́емым же и венча́емым благослове́ния пода́теля, провожда́емым в жизнь ве́чную моли́твенника верне́йша, ревни́теля ле́поты и чи́на слу́жбы Бо́жия, па́стыря же и архипа́стыря, предводя́ща о́вцы своя́ богода́нныя, к нему́же возопие́м: о блаже́нне чудотво́рче Иоа́нне, моли́ о нас, любо́вию чту́щих тя!

Восто́к и за́пад, се́вер и мо́ре лику́йте, па́мять пра́зднующе святи́теля чудотво́рца, небеса́ ра́дуйтеся, А́нгела но́ваго прие́млюще, моли́твенника богодухнове́ннаго, и па́стыря безсре́бреника, благода́тнаго целе́бника, проро́ка и благове́стника, Иоа́нна, ми́лостиваго на́шего засту́пника, и на суде́ нам кре́пкаго спору́чника.

И́ны стихи́ры, глас 3:

Преподо́бием и пра́вдою пожи́в на земли́ и до́бре ста́до Христо́во упа́с, ве́тхаго челове́ка совле́клся еси́ и прило́ги вра́жия отрази́л еси́, неусы́пным бде́нием и зе́льным поще́нием и моли́твою пла́менною ко Го́споду, ю́же и о нас ны́не вознеси́, о́тче Иоа́нне.

Ка́ко не диви́мся неусы́пному трезве́нию твоему́, и ка́ко не воспои́м по́стническое житие́ твое́, посреде́ бо ми́ра, во зле лежа́щаго, подвиза́лся еси́, пусты́нником дре́вним ревну́я. Те́мже и любо́вь и́стинную ко Го́споду стяжа́л еси́, е́юже покры́й нас, чту́щих па́мять твою́.

До́брый служи́телю Христо́ва Ева́нгелия, и́же и́стиною Правосла́вия препоя́сався, пра́щею слове́с твои́х во́лки тя́жкия отгна́л еси́, не испове́дающия Христа́, и́стинную Прему́дрость Бо́жию, и ину́ю чужду́ю прему́дрость и́щущия. Те́мже и нас умудри́ во спасе́ние, блаже́нне и богому́дре Иоа́нне, чту́щия све́тло всекра́сную па́мять твою́.

Сла́ва, глас 6:

Днесь собра́вшеся, воспои́м челове́ка Бо́жия, архипа́стыря избра́ннейшаго, свети́льника ру́сскаго разсе́яния, учи́теля язы́ков разли́чных, стра́нника в ми́ре сем вре́меннем, насле́дника преми́рнаго Ца́рствия Небе́снаго, Иоа́нна, святи́теля возлю́бленнаго, и воззове́м к нему́: моли́ Го́спода при́сно о спасе́нии душ на́ших.

А́ще в пято́к ве́чера:

И ны́не, Богоро́дичен пе́рвый гла́са,

а́ще же ни:

И ны́не, Богоро́дичен догма́тик глас 6: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния 3.

При́тчей чте́ние:

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость: и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно ея́ есть. Долгота́ бо дней, и ле́та живота́ в десни́це ея́: в шу́йце же ея́ бога́тство, и сла́ва: от уст ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да! честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ моя́ сохрани́т: исхо́ди бо мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас, и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко аз прему́дрость устро́их сове́т, и ра́зум и смысл аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, мой ра́зум, моя же кре́пость. Аз мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте мене́ и па́ки, честна́я бо реку́, и отве́рзу от усте́н пра́вая: я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мой, ме́рзки же предо мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х: ничто́же в них стро́потно, ни́же развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим, и про́ста обрета́ющим ра́зум. Научу́ бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.

При́тчей чте́ние:

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, язы́к же непра́веднаго поги́бнет. Устне́ муже́й пра́ведных ка́плют благода́ти, уста́ же нечести́вых развраща́ются. Ме́рила льсти́вая ме́рзость пред Го́сподем: вес же пра́ведный прия́тен Ему́. Иде́же а́ще вни́дет досажде́ние, та́мо и безче́стие: уста́ же смире́нных поуча́ются прему́дрости. Соверше́ние пра́вых наста́вит их, и поползнове́ние отрица́ющихся упасе́т их. Не по́льзуют име́ния в день я́рости, пра́вда же изба́вит от сме́рти. У́мер пра́ведный, оста́ви раска́яние: нару́чна же быва́ет и посмея́тельна нечести́вых па́губа. Пра́вда непоро́чнаго исправля́ет пути́, в нече́стие же па́дает непра́вда. Пра́вда муже́й пра́вых изба́вит их: безсове́тием же пленя́ются беззако́ннии. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда: похвала́ же нечести́вых поги́бнет. Пра́ведник от ло́ва убе́гнет, вме́сто же его́ предае́тся нечести́вый. Во усте́х нечести́вых сеть гра́жданом, чу́вство же пра́ведных благоспе́шное. Во благи́х пра́ведных испра́вится град, и в поги́бели нечести́вых ра́дование. Во благослове́нии пра́вых возвы́сится град, усты́ же нечести́вых раскопа́ется. Руга́ется гра́жданом лише́нный ра́зума, муж же му́дрый безмо́лвие во́дит.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние:

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется: седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рное. Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник, преста́влен бысть. Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́, или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга: уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́: сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е: я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных его́, и посеще́ние во избра́нных его́.

На лити́и стихи́ра хра́ма, и стихи́ры святи́телю, глас 6:

О́трок сый еще́ млад, умили́лся еси́ словесе́м Христо́вым, и́миже воззва́ Госпо́дь святы́я апо́столы пе́рвыя, си́це рек: по Мне гряди́та, и сотворю́ вы ловца́ челове́ком. Внима́я же сим Боже́ственным глаго́лом, о смиренному́дре Иоа́нне, ты ника́коже помы́слил еси́ себе́ бы́ти жре́бием подо́бна Бо́жиим посла́нником после́дним и насме́ртником. Сам Христо́с тя ве́дый, тя просла́ви. Бу́ди же нам увенча́ние твое́ к покая́нию нелицеме́рному воззва́ние, во спасе́ние душ на́ших.

Глас 1:

Безпло́тным си́лам, непреста́нно Бо́га хва́лящим, досто́йно поревнова́л еси́ приснобде́нный Иоа́нне преподо́бне, любо́вию о́гненною твое́ю, сего́ ра́ди тех ликостоя́нием сопричта́лся еси́.

Апо́стола благода́тнаго време́н безблагода́тных, юро́дивым подража́теля прему́драго, и по́стников великонра́внаго единоревни́теля, тя, о́тче Иоа́нне, ве́лий чудотво́рче, восхваля́ем.

Сла́ва, глас то́йже:

Ди́вному во святы́х Свои́х, Бо́гу и Влады́це, пе́ние и испове́дание прино́сиши непреста́нно, в трие́х Ли́цех познава́емому, в существе́ же еди́ном пропове́даему, храм Свой в души́ твое́й воздви́гшему, и све́том Свои́м присносу́щным осия́вшему тя, тобо́ю же и нас просвеща́ющему.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Ра́дуйся, Пречи́стая Де́во, ра́дуйся Богоневе́сто, ра́дуйся, ве́рных прибе́жище, ра́дуйся, святи́телей непреста́нное пе́ние, ра́дуйся, хра́мы Твоя́ воздви́гнути дарова́вшая уго́днику Твоему́, блаже́нному Иоа́нну, его́же моле́ния прие́мши, спаси́ благоче́стно пою́щия Тя.

На стихо́вне стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Бо́дрствуя и моля́ся во дни и в нощи́, побежда́л еси́ вся искуше́ния вра́жия, Иоа́нне святи́телю терпели́вейший, от младе́нства служи́ти пра́вде Бо́жией восхоте́вый, к Небе́сному же Ца́рствию вы́ну устремле́н, су́щих зде на земли́ утеша́я, ми́ловал еси́.

Глас 6:

Стих: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.

Наслажде́ние тле́нное всеконе́чно отри́нув, Го́споду твоему́ после́довал еси́, и па́стырский жезл, я́ко тя́жкий крест восприи́м, о́вцы твоя́ упра́вил еси́, пред ни́ми ходя́ и глаша́я по и́мени, и мы глас твой до́бре ве́дуще, вслед тебе́ ходи́ти тщи́мся, ты же в ра́дость Го́спода твоего́ возше́д, неотлуче́н от нас пребу́ди.

Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

Наста́вник вои́стину всеми́рный, благоче́стия учи́тель и Ду́ха Свята́го сосу́д избра́нный показа́лся еси́, блаже́нне Иоа́нне, те́мже вси концы́ тя прославля́ют, от восто́к со́лнца да́же до за́пад, в храм твой притека́юще к моще́м твои́м, исцеле́ния и по́мощь в ско́рбех прие́млют, ты бо в ра́дость Го́спода твоего́ возше́д, неотлу́чно от нас пребыва́еши.

Сла́ва, глас 6:

О́браз вои́стину был еси́ ве́рным, сло́вом, житие́м, любо́вию, ду́хом, ве́рою и чистото́ю: те́мже во всю зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний твои́х, и на небеси́ обре́л еси́ мзду трудо́в твои́х, но и земны́х не разлучи́лся еси́, я́ко исто́чник благода́ти приснотеку́щий, мо́щи твоя́ нам оста́вил еси́, и ны́не мо́лишися во е́же до́брый плод духо́вный принести́ нам, и́же даро́в твои́х наслади́вшимся.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, в мя оболки́йся, пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. Те́мже Ти, Всечи́стая, я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, вои́стину вопие́м немо́лчно: ра́дуйся а́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, предста́тельство и покро́ве, и спасе́ние душ на́ших.

Тропа́рь, глас 5:

Попече́ние твое́ о па́стве в стра́нствии ея́, се проо́браз и моли́тв твои́х, за мир весь при́сно возноси́мых: та́ко ве́руем, позна́вше любо́вь твою́, святи́телю и чудотво́рче Иоа́нне. Весь от Бо́га освяще́н священноде́йствием Пречи́стых Та́ин, и́миже при́сно укрепля́емь, поспеши́л еси́ ко стра́ждущим, цели́телю отра́днейший: поспеши́ и ны́не в по́мощь нам, всем се́рдцем чту́щим тя.

Ин тропа́рь, глас 1:

Святи́тельства дар преумно́жил еси́, сло́ва пропове́данием апо́столом поревнова́в, бде́нием же, посто́м и моли́твою с преподо́бными вмени́лся еси́, клевету́ и поноше́ния с кро́тостию прие́мля. Сего́ ра́ди Христо́с тя просла́ви чудесы́, и́хже оби́льно излива́еши на всех с ве́рою притека́ющих к тебе́: и ны́не спаса́й нас моли́твами твои́ми, Иоа́нне досточу́дне, святи́телю Христо́в. 

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь, глас 5: Попече́ние твое́ о па́стве: Два́жды.

А́ще суббо́та: Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен пе́рвый гла́са.

А́ще же ни:

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Ра́дуйся, две́ре Госпо́дня непроходи́мая: ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющих к Тебе́. Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище, и неискусобра́чная, ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га: моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих, и кла́няющихся рождеству́ Твоему́.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 6:

Бо́жия сло́ва служи́телю ве́рный, и Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный, ты на ка́мени за́поведей Христо́вых дом души́ твоея́ утверди́л еси́, и воздви́гшимся ве́тром искуше́ний, не паде́ся вну́тренняя хра́мина твоя́, сего́ ра́ди и власть тебе́ даде́ся чу́вственному ви́хрю и тру́су запрети́ти: огради́ и нас ны́не от волн мо́ря жите́йскаго, и в приста́нище ти́хое упра́ви.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Изнемога́ет сло́во, е́же пе́ти, Влады́чице, вели́чия Твоя́ и сла́вити чудеса́ Твоя́ во вся́ком ро́де и ро́де, те́мже кра́ткими глаго́лы и мно́гим упова́нием арха́нгельски вопие́м Ти: ра́дуйся, Благода́тная.

По 2-м стихосло́вии, седа́лен, глас 5:

Ве́рою и любо́вию па́мять твою́, небе́сный челове́че и а́нгеле земны́й, вси почита́ем днесь: в ми́ре бо многомяте́жнем пусты́нник и́стинен был еси́, и стра́сти вся умертви́в, на высоту́ духо́вную неудобозри́мую дости́гл еси́, вои́стину чу́до светле́йшее во мра́це ве́ка сего́ был еси́: сего́ ра́ди диви́мся вели́цей сла́ве твое́й я́же на небеси́, и умиле́нно торжеству́ем прославле́ние твое́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

О́тчая Боже́ственная Прему́дрость и Сло́во пре́жде век су́щее, Боже́ственныя сла́вы неотлу́чное, от Тебе́ же, Богома́ти, нищету́ на́шу восприе́млет и в ра́бий о́браз нетле́нно вообража́ется, да к пе́рвей сла́ве и лу́чшему блаже́нству возведе́т дре́вле па́дшия: те́мже Тя, Влады́чице, я́ко Тобо́ю изба́вленнии, немо́лчно ублажа́ем.

Велича́ние:

Велича́ем тя, святи́телю о́тче Иоа́нне, и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней.

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Сла́вы дре́вних святы́х преизря́дный ревни́телю, восто́ку неве́домых и за́падом небреже́нных, тех стопа́м после́довал еси́, и к предста́тельству их прибега́я, единовсе́льник тех по сме́рти яви́лся еси́, мы же к твоему́ заступле́нию прибега́ем ны́не: не пре́зри убо́гих, о́тче Иоа́нне, но в свято́е сие́ собра́ние введи́ нас, я́ко единонадеся́таго часа́ де́лателей, да взы́дем на ме́сто после́днее, среди́ перворо́дных Це́ркве, торжеству́юще.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Соше́дшеся днесь, соверша́ем торжество́ ди́внаго святи́теля Иоа́нна, и́же воздви́же Тебе́ храм, Влады́чице, я́ко всем скорбя́щим ра́дость и немощны́м по́мощь и исцеле́ние Ты еси́, и к Тебе́ припа́даем, спору́чника сего́ иму́ще: помози́ нам в не́мощех неду́гующим и грехи́ мно́гими отягоще́нным, да Твои́ми моли́твами ми́лость обря́щем вско́ре у Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего.

Степе́нна, антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 35, от полу́.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Ра́дуются днесь правосла́вных собо́ри, и лику́юще све́тло, велича́ют свети́льника но́ваго, дре́вним святи́телем равносия́тельна, на коне́ц веко́в возсия́вшаго ми́ру и земны́я вся концы́ просвети́вшаго, Иоа́нна пречу́днаго, преподо́бным спо́стника и святи́телем собесе́дника, испове́дником ра́внаго кре́постию и безме́здным цели́телем вене́ц и украше́ние, при́сно моля́щася о душа́х на́ших.

Кано́н моле́бный Пресвяты́я Богоро́дицы, глас 8: Во́ду проше́д:

И кано́н святи́теля, глас 4:

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма, Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Бла́го есть воспева́ти уго́дники Бо́жия, в и́хже ли́це нам ра́достне све́тит святы́й Иоа́нн, утеша́я, врачу́я его́ призыва́ющия, и научая нас о́бразом многотру́днаго жития́ своего́ ревнова́ти о по́мощи су́щим в беда́х.

О жела́ние се́рдца боголюби́ваго! Возжела́л еси́ еще́ в во́зрасте де́тищном и́стины бы́ти побо́рник. Та́ко бо плени́ша тя по́вести о непощади́вших жи́зни своя́ за пра́вду Бо́жию ди́вных святы́х.

Привре́менно недоуме́нен был еси́, е́же каковы́й путь, во́инский или́ гражда́нский, себе́ избра́ти. Но зре́яше в души́ твое́й крепча́йша мысль: всего́ себе́ преда́ти на служе́ние святе́й Це́ркви Христо́вой.

Богоро́дичен: О Тебе́ хва́лимся, Богоро́дице, и к Бо́гу Тя и́мамы непосты́дное предста́тельство, простри́ ру́ку Твою́ необори́мую и сокруши́ враги́ на́ша, низпосли́ Твои́м рабо́м по́мощь от Свята́го.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище и утвержде́ние.

С весе́лием соверша́ем па́мять твою́, архипа́стырю наш и наста́вниче, покланя́емся честны́м и нетле́нным моще́м твои́м, прося́ще моли́тв твои́х.

Восприя́л еси́ о́браз а́нгельский, и обо́лкся во вся ору́жия Бо́жия, ополчи́лся еси́ проти́ву духо́в зло́бы поднебе́сных, побежда́я их.

Не дал еси́ сна дово́льна очесе́м твои́м, не возле́гл еси́ на одр во е́же почи́ти, уподо́бився отце́м дре́вним, о подви́жниче.

Богоро́дичен: Рай жи́зни су́щи, Богоро́дице, сме́рти грехо́вныя и страсте́й многообра́зных изба́ви мя вско́ре.

Седа́лен, глас 4:

Моли́тва твоя́, о́тче Иоа́нне, а́ки столп о́гненный до небе́с досяга́яй яви́ся, путеводя́щ Изра́иля но́ваго в жите́йстем стра́нствии, сего́ ра́ди чту́щим тя терпе́ние да́руй и благодаре́ние Го́споду в сердца́х насади́, да не я́коже ропотницы́ о́ныя, еги́петских мяс рачи́телие, осу́димся, но да сподо́бимся земли́ обетова́нныя нетле́нных благ наслади́тися.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Утвержде́ние нам еси́, Богома́ти, и свяще́нное прибе́жище вла́ющимся прило́ги вра́жиими, Тобо́ю же покрыва́еми, проще́ние грехо́в и дерзнове́ние ко Го́споду обрета́ем.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Мно́жества архипа́стырей наста́вник, Це́ркве Ру́сския небе́сный предста́тель, сам сый ревни́тель мона́шескаго жития́, тя, свя́те Иоа́нне, чу́до на́ших дней именова́хом и в по́двизех крепкостоя́тельна.

А́ще хо́щете, людие, свята́го жи́ва ви́дети, во град Би́толь поспеша́йте, зри́те та́мо отца́ Иоа́нна! Та́ко се́рбский имени́тый архипа́стырь изрече́, нра́ву же и дело́м Иоа́нновым дивя́щийся.

Ю́ноши карпатору́сстии, се́рбскаго учи́лища пито́мцы, о тебе́ с вели́ким умиле́нием повествова́ху, о твое́м к себе́ непощаде́нии и к ним любве́, е́же ка́ко осеня́л еси́ их кре́стным зна́мением, ходя́ между́ спя́щими, поко́й их соблюда́я.

Богоро́дичен: Пречи́стая Ма́ти Го́спода на́шего и Де́во, ми́лующая и гре́шнейших рабо́в Свои́х, я́ко милосе́рдия сокро́вищница пребога́тая, обнови́ нас, безме́рно обнища́вших, всех скорбя́щих Засту́пнице и Ра́досте.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди мой, Свет в мир пришел еси́, Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, ве́рою воспева́ющия Тя.

Подража́тель и́стинный Христо́в был еси́, святи́телю, те́мже ду́шу полага́яй за па́ству твою́, предста́л еси́ Пастыренача́льнику непосты́дно.

Исцеле́ний дар даде́ся ти еще́ во пресви́терстве, его́же преумно́жил еси́ во дни святи́тельства, и ны́не усоверша́еши в ино́м и ве́чном житии́.

Преподо́бному Нау́му был еси́ соде́йственник во исцеле́ниих, со ико́ною его́ свято́ю посеща́я до́мы стра́ждущих.

Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во, вселе́нныя блага́я Помо́щнице, Цели́тельнице душ и теле́с на́ших, услы́ши нас и в день сей моля́щихся Тебе́.

Песнь 6

Ирмо́с: Возопи́ прообразу́я погребе́ние тридне́вное проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли изба́ви мя, Иису́се Царю́ сил.

Прииди́те, восхва́лим Богоро́дице храм воздви́гшаго, самого́ же всем скорбя́щим ра́дость и храм Ду́ха Свята́го бы́вшаго.

Поспеша́л еси́ и в до́мы стра́ждущих, и в пала́ты больни́чныя к неду́гующим, о ни́хже откры́ ти Госпо́дь, я́ко Пречи́стых Та́ин Его́ препода́телю.

Боля́щим младе́нцем яви́лся еси́ здра́вия хода́тай, святы́й Иоа́нне, скорбь роди́тельских душ пременя́я на ра́дость, и всем во́зрастом ты показа́лся еси́ вожделе́нный помо́щник.

Богоро́дичен: Оте́чества правосла́внаго лиши́хомся, Влады́чице, внегда́ во́лны гне́ва Госпо́дня над ним проидо́ша, зане́ храни́телие су́етных и ло́жных соде́яхомся, внегда́ же скончава́тися душа́м на́шим, Го́спода помяну́хом, да прии́дет к Нему́ Тобо́ю на́ша моли́тва и пе́ние.

Конда́к, глас 4:

Христу́ Пастыренача́льнику после́довав, во святи́телех изря́днейший яви́лся еси́, спасл бо еси́ о́вцы своя́ от губи́тельства безбо́жных, приста́нище ми́рное тем учреди́в, и попече́ние непреста́нное о па́стве име́я, врачева́л еси́ их неду́ги душе́вныя же и теле́сныя, и ны́не о нас к твои́м честны́м моще́м припа́дающих, моли́ Христа́ Бо́га, о́тче Иоа́нне, в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.

И́кос:

Небеса́ ны́не с на́ми ра́дуются, и ли́цы святы́х прие́млют но́вое и пресла́вное украше́ние: апо́столи пропове́дника всеми́рнаго целу́ют, му́ченицы дре́внии восхваля́ют ди́вно просла́вльшаго па́мять их, святи́телие собесе́дуют ра́вному в словеси́ и прему́дрости, бде́нному же подви́жнику преподо́бнии дивя́тся, ца́рие святи́и моли́твенника о возстановле́нии ца́рства правосла́внаго почита́ют, безсре́бреницы с цели́телем безме́здным мзду нетле́нную и недели́мую разделя́ют: ели́ко всесла́вно бысть служе́ние твое́, о́тче Иоа́нне, та́ко и венце́в тебе́ исплете́ся мно́жество. Но моли́ся ку́пно с ли́ки святы́х ко Христу́ Бо́гу о нас, к честны́м моще́м твои́м припа́дающих, в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благословен еси́ в храме сла́вы Твоея, Го́споди.

Сына света и дне благода́ть вои́стину тя соде́ла: на всяк бо день Святыми Тайнами укрепля́емь и обожа́емь, утвердил еси́ в Го́споде сердце твое.

Ми́лостивым предста́тельством твои́м ве́рныя и неве́рныя спаса́хуся и да́ры благода́тныя приима́ху, ты же, да́руя незави́стно исцеле́ния, во тьме пре́лести не оставля́еши пребыва́ти заблу́ждшия, но еди́наго Царя́ Сла́вы учи́ши правосла́вно воспева́ти во вся ве́ки.

По́мощь и утеше́ние изгна́нным лю́дем Свои́м ди́вно сотвори́ Го́сподь, дарова́в нам тя засту́пника, святи́телю Иоа́нне, но и ны́не покры́й нас от враг на́ших неви́димых и из руки́ всех, ненави́дящих нас.

Богоро́дичен: Отцы́ на́ши согреши́ша и пре́дани бы́ша в ру́ки враго́в беззако́нных и лука́внейших па́че всея́ земли́, что у́бо сотвори́м, Влады́чице, согреше́ния роди́тельская непреста́нно умножа́юще, и ка́ко ко́зней лю́тых избе́гнем, а́ще не Ты засту́пиши ка́ющияся и спасе́ния тре́бующия?

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, львов зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Се́рдце твое́ распространи́ся ко всем любо́вию моля́щим ти ся, Иоа́нне святи́телю, помина́ющим по́двиг всего́ многотру́днаго жития́ твоего́, безболе́зненное же и ле́гкое преставле́ние твое́, Одиги́трии Пречи́стыя ве́рный служи́телю.

Ничто́же возмо́же препя́ти ти, посеща́ющу в больни́це чад твои́х, па́стырю до́брый, ни дождь, ни бу́ря, ни тьма нощна́я, иногда́ никому́же зову́щу, ду́хом предви́дя ну́жду их, Го́споду поспе́шствующу и указу́ющу, да вси просла́вят Бо́га оте́ц на́ших.

Егда́ ца́рства правосла́вная на земли́ падо́ша и забве́нию пре́дана бы́ша, не преста́л еси́ побе́ды проси́ти царе́м благове́рным в дре́вних пе́снех неизме́нно, я́ко тех держа́ва благослове́нна есть от Бо́га оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Вели́чит ду́ша Твоя́, Влады́чице, Го́спода на́шего и ра́дуется дух Твой о Бо́зе Спа́се и Сы́не Твое́м. И ка́ко сме́ли бы́хом мы воспева́ти песнь Твою́, а́ще не бы благоволи́ла Сама́ проро́чески рещи́, я́ко ублажа́т Мя вси ро́ди.

Песнь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Тем веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Поспеша́я ко стра́ждущим, при́сно ду́шу твою́ за о́вцы твоя́ полага́л еси́, те́мже и чудотворе́ний дар тебе́ даде́ся, моли́твами бо твои́ми немощству́ющии препоя́сашася си́лою, и ни́щии доброде́телию от гно́ища страсте́й воздвиго́шася.

Заре́ю све́тлою лю́дем па́ствы твоея́ просия́л еси́, о́тче Иоа́нне, внегда́ смути́тися душа́м их в годи́ну Бо́жия гне́ва, но помяну́л есть Госпо́дь ми́лость Свою́ и смире́нныя уте́ши тобо́ю.

К Ца́рству Бо́жию пути́ на́ша напра́ви, послужи́вый ему́ преподо́бием и пра́вдою вся дни живота́ твоего́, наста́ви ра́зум люде́й твои́х ко спасе́нию и просвети́ во тьме и се́ни сме́ртней седя́щия, о́тче блаже́нне Иоа́нне, да ра́достно пою́ще, соверша́ем па́мять твою́.

Богоро́дичен: Наста́ви но́ги на́ша на путь ми́рен, Всечи́стая Влады́чице, Мир И́стинный к челове́ком приве́дшая, Сы́на Твоего́, Кресто́м вражду́ упраздни́вшаго и дре́вняго супоста́та побе́дно низложи́вшаго.

Свети́лен:

А́ще и умро́х, но жив есмь, не скорби́те, лю́дие: си́це по преставле́нии твое́м возвести́л еси́, све́том та́инственным просвеща́я тя пою́щия, о́тче Иоа́нне, святи́телю преди́вный.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

О Тебе́, Богоро́дице Де́во, святи́и вси пра́зднующе ра́дуются, и на Тя упова́ем мы, раби́ Твои́ многогре́шнии, зову́ще: весели́ся и ра́дуйся, Ма́ти Христа́ Вседержи́теля.

На хвали́тех стихи́ры, на 4, глас 4:

Благода́рно воспои́м, ве́рнии, Го́споду Бо́гу на́шему, и восхва́лим Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́, дарова́вшаго нам засту́пника изря́днаго, на земли́ чудотвори́вшаго, и с небесе́ на убо́гия призира́ющаго, ему́же ны́не прино́сим пе́ние и к моще́м его́ припа́даем со стра́хом, избавле́ния прегреше́ний прося́ще и душа́м на́шим спасе́ния.

До́браго па́стыря и детопита́теля восхва́лим, сей бо тща́ние о па́стве име́я, наипа́че о де́тех сирота́х име́яше попече́ние и оби́тель им сотвори́, святи́теля Ти́хона Задо́нскаго в по́мощь призва́в, и не оста́ви их в беде́, су́щей бра́ни от безбо́жных, но да́же до кра́я вселе́нныя в ти́хое приста́нище пресели́, его́же моли́твами и нам, Спа́се, сотвори́ ми́лость.

Бде́нное пе́ние соверша́юще, ве́рнии, восхва́лим Го́спода Бо́га на́шего и Его́ до́браго служи́теля, его́же избра́, я́ко не от ми́ра бысть: сей бо о́браз показа́ нам терпе́ния и моли́твы непреста́нныя, Бо́жию же му́дростию просвеще́н, пра́выя ве́ры ревни́тель бысть, ве́рныя вся́ко наставля́я. Те́мже моли́твами его́, Христе́ Бо́же, пода́ждь нам в пра́вой ве́ре и благоче́стии пребы́ти.

Ди́внаго Бо́га во святы́х Свои́х, вся́кое дыха́ние псало́мски да восхва́лит, на коне́ц веко́в низпосла́вшаго нам чу́дное утеше́ние, Иоа́нна, святи́теля всеми́рнаго, и́стины побо́рника кре́пкаго, посреде́ собла́знов и лжи недви́жно пребы́вшаго, и от мра́чныя пре́лести вся водвиза́ющаго и ко спасе́нию нас приводя́щаго.

Сла́ва, глас то́йже:

Испове́дуем ди́вное заступле́ние твое́, не таи́м чуде́с твои́х, на нас бы́вших, хода́таю наш ко Го́споду, святи́телю Иоа́нне, и́миже упова́нию правосла́вному науча́еши нас, малове́рных, и уныва́ющих и ропотли́вых, да твои́ми моли́твами по́мощь Бо́жию и́мамы, е́юже спаса́емся от ро́да сего́ развраще́ннаго, чту́щии досто́йно па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Богоро́дице, всех Цари́це, правосла́вных похвало́, ерети́чествующих шата́ния разори́, и ли́ца их посрами́, не кла́няющихся, ни́же чту́щих, Пречи́стая, честны́й Твой о́браз.

Славосло́вие вели́кое. Тропа́рь, и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нна от кано́на святи́теля, песнь 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость, и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум.

Стих: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней.

Апо́стол ко Евре́ом, зача́ло 318. Аллилу́ия, глас 2: Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости, и язы́к его́ возглаго́лет суд.

Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 36. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слу́ха зла не убои́тся.

 

Молитвы

Тропарь святителю Иоанну (Максимовичу), архиепископу Шанхайскому и Сан-Францисскому

глас 5

Попече́ние твое́ о па́стве в стра́нствии ея́,/ се проо́браз и моли́тв твои́х, за мир весь при́сно возноси́мых./ Та́ко ве́руем, позна́вше любо́вь твою́,/ святи́телю и чудотво́рче Иоа́нне!/ Весь от Бо́га освяще́н священноде́йствием пречи́стых Та́ин,/ и́миже сам при́сно укрепля́ем, поспеша́л еси́ ко стра́ждущим, цели́телю отра́днейший.// Поспеши́ и ны́не в по́мощь нам всем се́рдцем чту́щим тя.

Кондак святителю Иоанну (Максимовичу), архиепископу Шанхайскому и Сан-Францисскому

глас 4

Се́рдце твое́ объе́млет всех любо́вию/ моля́щих ти ся, Иоа́нне святи́телю,/ и помина́ющих по́двиг жития́ твоего́./ Безболе́зненно же ле́гкое преставле́ние твое́ бысть,// Одиги́трии Пречи́стыя ве́рный служи́телю.

Каноны и Акафисты

Акафист святителю Иоанну, архиепископу Шанхайскому и Сан-Францисскому, чудотворцу

глас 8

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года
(журнал № 131)

Творе́ние иеромона́ха Серафи́ма Пла́тинскаго

Конда́к 1

Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:

Избра́нный чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́в,
всему́ ми́ру источа́яй оби́льныя струи́ духо́внаго наставле́ния
и ди́вных чуде́с мно́жество,
восхваля́ем тя с любо́вию и зове́м ти:
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне,
в беда́х ско́рый помо́щниче.

И́кос 1

А́нгела о́бразом яви́ тебе́ в после́дняя времена́ всея́ тва́ри Созда́тель, да с ми́лостию Бо́жиею пече́шися о лю́дех земны́х. Взира́юще же на доброде́тели твоя́, преблаже́нне Иоа́нне, вопие́м ти си́це:
Ра́дуйся, с ра́нняго де́тства благоче́стием украше́нный;
ра́дуйся, со стра́хом и тре́петом во́лю Бо́жию испо́лнивый.
Ра́дуйся, яви́вый благода́ть Бо́жию в та́йных благодея́ниих;
ра́дуйся, бы́строе дале́че су́щих стра́ждущих услы́шание.
Ра́дуйся, любвеоби́льное поспеше́ние бли́жним свои́м во спасе́ние;
ра́дуйся, ра́дование всем с ве́рою к тебе́ припа́дающим.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 2

Ви́дяще оби́льное доброде́телей твои́х излия́ние, святи́телю сла́вный Иоа́нне, просвеща́емся ду́хом, я́ко бо живоно́сный исто́чник чуде́с Бо́жиих, напоя́еши нас, ве́рно вопию́щих к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 2

Ра́зум име́яй преиспо́лненный любве́, ку́пно и богосло́вия, богому́дре Иоа́нне, и богопозна́нием умудре́нный, и к стра́ждущим лю́дем любо́вию украше́нный, познава́ти и́стиннаго Бо́га нас научи́, да и мы во умиле́нии вопие́м ти:
Ра́дуйся, непоколеби́мая тверды́не и́стины Правосла́вия;
ра́дуйся, драгоце́нный сосу́де Ду́ха Свята́го.
Ра́дуйся, честны́й обличи́телю неве́рия и лжеуче́ния;
ра́дуйся, ре́вностный исполни́телю за́поведей Бо́жиих.
Ра́дуйся, подви́жниче, не дая́й на ло́жи себе́ отдохнове́ния;
ра́дуйся, возлю́бленный па́стырю ста́да Христо́ва.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 3

Си́лою благода́ти Бо́жия благи́й сиропита́тель и наста́вник ю́ношам яви́лся еси́, воспиту́я в стра́се Бо́жием и приуготовля́я их к служе́нию Бо́гови. Сего́ ра́ди ча́да твоя́ взира́ют на тя и, благодаря́ще, вопию́т Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 3

Име́яше вои́стину, о́тче Иоа́нне, с небесе́ тебе́ песнь воспева́ема бы́ти, а не от земли́: ка́ко бо кто от челове́к возмо́гл бы твои́х дел вели́чие пропове́дати? Мы же, принося́ще Бо́гу, я́же и́мамы, вопие́м ти си́це:
Ра́дуйся, непреста́нною моли́твою покрыва́яй ча́да твоя́;
ра́дуйся, охрани́телю ста́да твоего́ кре́стным зна́мением.
Ра́дуйся, любве́ вели́кия вмести́лище, не взира́яй на язы́ков разли́чие;
ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый и вселюби́мый.
Ра́дуйся, о́бразе моли́твы непреста́нныя и милосе́рдия;
ра́дуйся, утеше́ний духо́вных пода́телю тре́бующим.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 4

Бу́рею напа́стей одолева́еми: ка́ко досто́йно возмо́жем восхвали́ти чудеса́ твоя́, блаже́нне Иоа́нне? Я́ко проше́л еси́ до коне́ц вселе́нныя, спасе́ния ра́ди па́ствы твоея́ и благовествова́ния Ева́нгелия су́щим во тьме. Благодаря́ще же Бо́га за апо́стольския труды́ твоя́, воспева́ем Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 4

Слы́шаша бли́жнии и да́льнии вели́чие чуде́с твои́х, Бо́жиею ми́лостию да́же до на́шего вре́мене явля́емых, те́мже, в тебе́ Бо́гу прославля́ющемуся дивя́щеся, в стра́се вопия́ху:
Ра́дуйся, просвети́телю су́щих во тьме неве́рия;
ра́дуйся, приведы́й люде́й твои́х с восто́ка да́льняго до за́пада.
Ра́дуйся, исто́чниче чуде́с, излива́емых Бо́гом;
ра́дуйся, с любо́вию вразумля́яй заблу́ждших.
Ра́дуйся, ско́рый уте́шителю ка́ющихся о гресе́х свои́х;
ра́дуйся, путевождю́ гряду́щих путе́м пра́вым.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 5

Богодарова́нный свет яви́лся еси́, бу́ри всех лю́тых разгоня́яй, су́щих на о́строве от ви́хрей смертоно́сных моли́твами твои́ми охраня́яй, святи́телю Иоа́нне, и кре́стным зна́мением огражда́яй. Научи́ и нас, призыва́ющих тя в по́мощь, чудотво́рче святы́й, к Бо́гу с дерзнове́нием взыва́ти: Аллилу́ия.

И́кос 5

Ви́дим мно́гую по́мощь твою́ в напа́стех и обстоя́ниях, преблаже́нне о́тче Иоа́нне, дерзнове́нный бо хода́тай пред Престо́лом Бо́жиим и ско́рый в беда́х помо́щник еси́. Того́ ра́ди и мы на твое́ предста́тельство пред Бо́гом упова́ем и вопие́м ти:
Ра́дуйся, стихи́й опа́сных прогони́телю;
ра́дуйся, моли́твою твое́ю от нужд избавля́яй.
Ра́дуйся, а́лчущим хле́ба при́сный пода́телю;
ра́дуйся, приуготовля́яй прося́щим изоби́лие.
Ра́дуйся, уте́шителю в ско́рбех су́щих;
ра́дуйся, мно́гих па́дших от поги́бели исхи́тивый.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 6

Пропове́дуя спасе́ние, я́ко но́вый Моисе́й гугни́вый, яви́лся еси́, изводя́ лю́ди твоя́ из пле́на безбо́жных, преблаже́нне Иоа́нне. Изба́ви и нас от рабо́ты грехо́вныя и враго́в неви́димых, да, ра́дующеся, вопие́м к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 6

Возсия́в пра́ведностию твое́ю, соверши́л еси́ неисполни́мое, о до́брый па́стырю: преклони́л бо еси́ вла́сти мирски́я сострада́ти о лю́дех твои́х. Того́ ра́ди с ни́ми ку́пно и мы благода́рственно вопие́м ти:
Ра́дуйся, па́стырю до́брый, па́стве твое́й, пресе́льником, ти́хое приста́нище угото́вавый;
ра́дуйся, о де́тех и боля́щих наипа́че попече́ние име́вый.
Ра́дуйся, усе́рдно тя призыва́ющим ве́рно помога́яй;
ра́дуйся, я́ко в немощне́м телеси́ твое́м си́ла Бо́жия незави́стно соверша́шеся.
Ра́дуйся, отрази́телю нападе́ния нечести́вых;
ра́дуйся, помрачи́телю лжи и прояви́телю и́стины.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 7

Хотя́ досто́йно просла́вити дре́вних святы́х за́пада, отпа́дшаго от и́стины, возстанови́л еси́ почита́ние их в Це́ркви Правосла́вной, о люби́телю святы́х восто́ка и за́пада. Днесь с ни́ми на небеси́ моли́ о нас, пою́щих на земли́: Аллилу́ия.

И́кос 7

Но́ваго ви́дим тя избра́нника Бо́жия, и́же вку́пе со святи́тели дре́вния Га́ллии яви́лся еси́ в после́дняя времена́, я́ко еди́н от сих, вдохновля́я па́ству твою́ соблюда́ти правосла́вную ве́ру, я́коже си́и на за́паде испове́даху. Сохрани́ и нас в ве́ре сей пребыва́ти, вопию́щих ти:
Ра́дуйся, но́вый Марти́не в воздержа́нии, по́двизех и чудесе́х твои́х;
ра́дуйся, но́вый Ге́рмане во испове́дании твое́м правосла́вныя ве́ры.
Ра́дуйся, но́вый Ила́рие в боже́ственном богосло́вии;
ра́дуйся, но́вый Григо́рие в почита́нии и прославле́нии уго́дников Бо́жиих.
Ра́дуйся, но́вый Фа́всте и́ноческим усе́рдием;
ра́дуйся, но́вый Кеса́рие в тве́рдой любви́ ко пра́вилом Це́ркве Бо́жии.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 8

Стра́нное виде́ние предста́ ти: в земли́ но́вей встре́тил еси́ па́ству твою́ бы́вшую, смуща́ему скорбьми́ мно́гими, но я́ко ди́вный па́стырь наста́вил еси́ ю́ поуче́нием, терпе́нием и пра́ведностию твое́ю, и це́рковь Бо́жия Ма́тере, я́же всех скорбя́щих Ра́дость есть, воздви́гл еси́: мы же, удивля́ющеся терпе́нию и смире́нию твоему́, благода́рно вопие́м к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 8

Всего́ себе́ преда́в Христу́, был еси́ де́латель виногра́да Его́, богоно́сне о́тче, не ве́дал бо еси́ поко́я до конца́ многострада́льнаго живота́ твоего́. Помози́ и нам, недосто́йным, в де́ланиих на́ших и в на́шем прилежа́нии в ве́рности Христу́, да, сла́вяще, вопие́м ти:
Ра́дуйся, претерпе́вый до конца́ и дости́гший спасе́ния;
ра́дуйся, пред ико́ною Богома́тере умре́ти сподо́бивыйся.
Ра́дуйся, посреде́ гоне́ния непра́веднаго му́жественный пра́вды храни́телю;
ра́дуйся, соверши́вый служе́ние свое́ до конца́ и кончи́ну прие́мый седя́, я́ко иера́рх.
Ра́дуйся, по сме́рти уте́шивый па́ству чуде́сным свои́м возвраще́нием;
ра́дуйся, мно́гих чуде́с пода́телю к ра́це твое́й с ве́рою и любо́вию притека́ющим.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 9

Все естество́ а́нгельское восхожде́нием твоея́ души́ в небе́сныя оби́тели возра́довася, мы же, удивля́ющеся твои́м чудесе́м на земли́, де́йством Свята́го Ду́ха явля́емым, воспева́ем Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 9

Вити́и многовеща́ннии не возмо́гут изобрази́ти по достоя́нию свя́тости жития́ твоего́, о пра́ведне о́тче Иоа́нне, поне́же дом благода́ти неизрече́ннаго Бо́га был еси́, мы же не мо́жем умолча́ти, чудеси́, явле́ну на́шему малове́рному ве́ку, дивя́щеся, и прославля́ем тя си́це:
Ра́дуйся, боже́ственных наставле́ний пала́то;
ра́дуйся, смире́нным де́ланием а́нгелы сослужи́тели себе́ сотвори́вый.
Ра́дуйся, обреты́й ве́чное и нерукотво́рное жили́ще на небесе́х;
ра́дуйся, враче́бнице, в не́йже всяк неду́г от Бо́га врачу́ется.
Ра́дуйся, моли́твеннаго по́двига храни́лище;
ра́дуйся, освяще́нный хра́ме Ду́ха Свята́го.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 10

Спасти́ хотя́ мир, и́же всех Спаси́тель, но́ваго свята́го посла́ нам и чрез него́ из те́мных глуби́н грехо́вных воззва́ ны. Слы́шаще же его́, нас призыва́юща, мы, недосто́йнии, взыва́ем к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 10

Стена́ еси́ всем прибега́ющим к твоему́ небе́сному заступле́нию, о́тче Иоа́нне, те́мже и нас от де́монских нападе́ний огражда́й, в беда́х и ну́ждах, стужа́ющих нам на земли́, помога́й, да с ве́рою тебе́ взыва́ем:
Ра́дуйся, осле́пших прозре́ние;
ра́дуйся, си́лою моли́твы жизнь на сме́ртном одре́ су́щим подава́яй.
Ра́дуйся, богооткрове́нное вразумле́ние в смяте́нии и сомне́ниих су́щим;
ра́дуйся, спаси́тельная вла́го, ороша́ющая в зно́йной печа́ли погиба́ющих.
Ра́дуйся, си́рым и оста́вленным оте́ческое заступле́ние;
ра́дуйся, святы́й учи́телю и́щущих и́стины.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 11

Пе́ние непреста́нное ко Пресвяте́й Тро́ице, преблаже́нне о́тче Иоа́нне, мы́слию, сло́вом и доброде́ланием прине́сл еси́: мно́гим разуме́нием и́стинныя ве́ры Бо́жия повеле́ния уясни́л еси́, ве́рою, наде́ждою и любо́вию наставля́я нас в Тро́ице Еди́ному Бо́гу воспева́ти: Аллилу́ия.

И́кос 11

Светода́тельна свети́льника Правосла́вия су́щим во мра́це неве́дения зрим тя, ста́да Христо́ва до́брый па́стырю. Та́ко и по успе́нии твое́м явля́еши и́стину не ве́дущим ея, просвеща́я ду́ши ве́рных, вопию́щих ти такова́я:
Ра́дуйся, просвеще́ние му́дростию Бо́жиею су́щих в неве́рии;
ра́дуйся, ра́дуго ти́хия ра́дости кро́тких.
Ра́дуйся, гро́ме, устраша́яй во гресе́ упо́рствующих;
ра́дуйся, мо́лние, е́реси пожига́ющая.
Ра́дуйся, одожде́ние догма́тов Правосла́вия;
ра́дуйся, ороше́ние богомы́слия.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 12

Благода́ть, да́нную ти от Бо́га, ве́дуще сию́ с благогове́нием и благода́рностию прие́млем, к заступле́нию твоему́ чу́дному притека́юще, о всехва́льне о́тче Иоа́нне, твоя́ же чудеса́ прославля́юще, взыва́ем к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 12

Пою́ще хвалу́ Бо́гу, небе́сный сонм святы́х ра́дуется, я́ко не оста́ви Госпо́дь па́дший и безве́рный мир, но яви́л есть всемогу́щую си́лу Свою́ на тебе́, кро́тком и смире́нном служи́тели, о блаже́нне о́тче Иоа́нне, и мы, со все́ми святы́ми ра́дующеся, чтим тя си́це:
Ра́дуйся, но́вая звездо́ пра́ведности, на небеси́ возсия́вшая;
ра́дуйся, но́вый проро́че, по́сланный пред коне́чным воцаре́нием зла.
Ра́дуйся, я́коже Ио́на о возме́здии за грехи́ предреки́й;
ра́дуйся, я́коже Крести́тель всех к моли́тве и покая́нию призыва́вый.
Ра́дуйся, я́коже Па́вел мно́го терпе́вый ра́ди Ева́нгелия и пропове́дания ве́ры;
ра́дуйся, апо́столе но́вый, свои́ми чудесы́ вселя́яй в нас благогове́йный тре́пет и ве́ру.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 13

О пресве́тлый и преди́вный уго́дниче Бо́жий, святи́телю о́тче наш Иоа́нне, утеше́ние всем, в ско́рбех су́щим, ны́нешнее на́ше моли́твенное приими́ приноше́ние, да моли́твами твои́ми от гее́нны о́гненныя изба́вимся и богоприя́тным твои́м хода́тайством сподо́бимся во ве́ки воспева́ти: Аллилу́ия.

Сей конда́к глаго́лется три́жды.
И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.

Моли́тва 1

О святи́телю о́тче наш Иоа́нне, па́стырю до́брый и тайнови́дче душ челове́ческих! Ны́не у Престо́ла Бо́жия за нас мо́лишися, я́коже и сам посме́ртне изре́кл еси́: «А́ще и умро́х, но жив есмь». Умоли́ всеще́драго Бо́га проще́ние нам во гресе́х дарова́ти, да бо́дренно воспря́нем, и Бо́гу возопие́м о дарова́нии нам ду́ха смире́ния, стра́ха Бо́жия и благоче́стия во вся́ческих путе́х жи́зни на́шея, я́ко ми́лостивый сиропита́тель и иску́сный наста́вник на земли́ быв, ны́не бу́ди нам путеводи́тель и в сму́тах церко́вных Христо́во вразумле́ние. Услы́ши стена́ние смяте́нных ю́ношей на́шего лихоле́тия, обурева́емых беснова́нием вселука́вым, и при́зри на уны́ние изнемога́ющих па́стырей от утесне́ния тлетво́рнаго ду́ха ми́ра сего́ и томя́щихся в нераде́нии пра́здном и ускори́ на моли́тву, сле́зно вопие́м ти, о те́плый моли́твенниче; посети́ нас си́рых, по всему́ лицу́ вселе́нныя разсе́янных и во оте́чествии су́щих, во тьме страсте́й блужда́ющих, но сла́бою любо́вию ко све́ту Христо́ву влеку́щихся и жду́щих твоего́ оте́ческаго наставле́ния, да благоче́стию навы́кнем и насле́дницы Ца́рствия Небе́снаго яви́мся, иде́же ты пребыва́еши со все́ми святы́ми, сла́вяще Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же честь и держа́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва 2

О святи́телю чу́дне Иоа́нне, толи́ко распространи́л еси́ се́рдце свое́, я́ко нете́сно вмеща́ется в нем мно́жество почита́ющих тя челове́к от разли́чных племе́н и наро́дов! При́зри на убо́жество слове́с на́ших, оба́че от любве́ тебе́ приноси́мое, и помози́ нам, уго́дниче Бо́жий, поне́ отны́не очища́ти себе́ от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, рабо́тающе Го́сподеви со стра́хом и ра́дующеся Ему́ с тре́петом. И что возда́мы тебе́ за ра́дость о́ную, ю́же ощути́хом, зря́ще в хра́ме святе́м мо́щи твоя́ святы́я и прославля́юще па́мять твою́; вои́стину, не и́мамы, чим возда́ти, то́чию а́ще на́чнем себе́ исправля́ти, быва́юще но́ви вме́сто ве́тхих. Сея́ благода́ти обновле́ния бу́ди нам хода́тай, свя́те Иоа́нне, помози́ нам в не́мощех, исцели́ боле́зни, уврачу́й стра́сти моли́твами твои́ми; преста́вленный же от сего́ вре́меннаго во ино́е жити́е ве́чное, в не́же наста́ви тя Пречи́стая Влады́чица, Одиги́трия разсе́яния ру́сскаго, чудотво́рною Свое́ю ико́ною Коренно́ю-Ку́рскою, Ея́же спу́тник ты яви́лся еси́ в день преставле́ния своего́, ра́дуешися ны́не в ли́це святы́х, сла́вящих Еди́наго в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. 

Книги, статьи, стихи



Случайный тест

(8 голосов: 5 из 5)
 

Требуется программист