Постный день. Глас 3-й
- Мчч. Тимофе́я, чтеца и Ма́вры (ок. 286)
прп. Феодо́сия, игумена Киево-Печерского (1074)
- прп. Петра, чудотворца, епископа Арго́сского (X)
- прпп. Иулиани́и, игумении (1393) и Евпракси́и, монахини (1394), Московских
- Иконы Божией Матери: Успение Киево-Печерская (1073)
- Печерская (1085)
- Свенская (Печерская) (1288)
Чтения Священного Писания
Утр. – Лк.6:17–23 (зач. 24). Лит. (ряд.) – Деян.10:44–11:10 (зач. 27). Ин.8:21–30 (зач. 30). Прп.: Евр.13:7–16 (зач. 334). Мф.11:27–30 (зач. 43).
Чтения прп. Феодосия (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба.
Богослужения
Службы
Каноны
Акафисты
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Мученику Тимофею, чтецу, и мученице Мавре
Тропарь, глас 4
Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Перевод: Мученики Твои, Господи, подвигом своим венцы нетленные получили от Тебя, Бога нашего; ибо они, имея силу Твою, мучителей низложили, сокрушили и демонов немощные дерзости. По молитвам их, Христе Боже, спаси души наши.
Ин тропарь, глас 4
Тимофе́я дне́сь, ве́рнии, с сострада́лицею супру́гою почти́м,/ Ма́врою, неве́стою Христо́вою,/ сих велича́юще благодерзнове́нное терпе́ние./ Си́и бо распе́ншеся, стопа́м Закла́ннаго после́доваша любо́вию,// и всех грехи́ ко Кресту́ Пригвозди́вшаго.
Перевод: Перевод с греческого Натальи Бахаревой
Кондак, глас 4
Многообра́зныя я́звы претерпе́вше/ и венцы́ от Бо́га прие́мше,/ о нас моли́теся ко Го́споду,/ па́мять всесвяще́нную ва́шу соверша́ющих,/ превели́кий Тимофе́е и пресла́вная Ма́вро,/ е́же умири́ти град и лю́ди,// Той бо есть ве́рных утвержде́ние.
Преполовения Пятидесятницы
Тропарь, глас 8
Преполови́вшуся пра́зднику,/ жа́ждущую ду́шу мою́ благоче́стия напо́й вода́ми,/ я́ко всем, Спа́се, возопи́л еси́:/ жа́ждай да гряде́т ко Мне и да пие́т.// Исто́чниче жи́зни на́шея, Христе́ Бо́же сла́ва Тебе́.
Перевод: На середине праздника жаждущую душу мою благочестия напои водами, ибо всем, Спаситель, Ты воззвал: «Жаждущий пусть идет ко Мне и пьет». Источник жизни (нашей), Христе Боже, слава Тебе!
Кондак, глас 4
Пра́зднику зако́нному преполовля́ющуся,/ всех Тво́рче и Влады́ко,/ к предстоя́щим глаго́лал еси́, Христе́ Бо́же:/ прииди́те и почерпи́те во́ду безсме́ртия./ Те́мже Тебе́ припа́даем, и ве́рно вопие́м:/ щедро́ты Твоя́ да́руй нам,// Ты бо еси́ Исто́чник жи́зни на́шея.
Перевод: На середине праздника законного Ты, Творец всего мира и Владыка, возглашал присутствующим, Христе Боже: «Приходите и зачерпните воды бессмертия!» Потому мы припадаем к Тебе и с верою взываем: «Даруй нам милости Твои, ибо Ты – источник жизни нашей!»
Преподобному Феодосию, игумену Киево-Печерскому
Тропарь, глас 8
Возвы́сився на доброде́тель,/ измла́да возлюби́в мона́шеское житие́,/ к жела́нию до́блественне дости́г, всели́лся еси́ в пеще́ру,/ и, украси́в житие́ твое́ поще́нием и све́тлостию,/ в моли́твах, я́ко безпло́тен, пребыва́л еси́,/ в Росси́йстей земли́, я́ко све́тлое свети́ло, проси́яв, о́тче Феодо́сие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Возвысившись в добродетели, с юности возлюбив монашеское житие, ты исполнения своего желания доблестно достиг, в пещеру вселившись; и, украсив житие твое постом и чистотою, в молитвах, как бесплотный, пребывал, в Российской земле, как яркое светило просияв, отче Феодосий; моли Христа Бога спастись душам нашим.
Кондак, глас 3
Звезду́ Росси́йскую днесь почти́м,/ от восто́ка возсия́вшую и на за́пад прише́дшую,/ всю бо страну́ сию́ чудесы́ и добро́тою обогати́вшу и вся ны/ соде́янием и благода́тию мона́шескаго уста́ва,// блаже́ннаго Феодо́сия.
Перевод: Звезду Российскую в сей день почтим, от востока воссиявшую и на запад пришедшую, и всю эту страну чудесами и добродетелью обогатившую, а нас всех – введением и благодатью монашеского устава, блаженного Феодосия.
Молитва
О, свяще́нная главо́, А́нгеле земны́й и челове́че Небе́сный, преподо́бне и Богоно́сне о́тче наш Феодо́сие, изря́дный слуго́ Пресвяты́я Богоро́дицы, во и́мя Ея́ свято́е оби́тель пречу́дну на гора́х Пече́рских сооруди́вый, и в ней чуде́с мно́жеством просия́вый! Мо́лим тя со усе́рдием мно́гим, моли́ся за нас ко Го́споду Бо́гу, и испроси́ от Него́ вели́кия и бога́тыя ми́лости: ве́ру пра́ву, наде́жду спасе́ния несомне́нну, любо́вь ко всем нелицеме́рну, благоче́стие непоколеби́мое, душ и теле́с здра́вие, жите́йских потре́б дово́льство, и да не во зло обрати́м блага́я, да́руемая нам от щедрода́тельныя Его́ десни́цы, но в сла́ву и́мени Его́ свята́го, и во спасе́ние на́ше. Сохрани́, уго́дниче Бо́жий, предста́тельством твои́м святы́м страну́ на́шу, Це́рковь Православноросси́йскую, град твой, и Ла́вру твою́ невреди́мыми от вся́каго зла, и вся лю́ди притека́ющия на поклоне́ние к честно́му твоему́ гро́бу и пребыва́ющия во святе́й оби́тели твое́й, осени́ Небе́сным твои́м благослове́нием и от вся́ких зол и бед ми́лостивно изба́ви. Наипа́че же в час кончи́ны на́шея покажи́ нам многомо́щное твое́ покрови́тельство: да изба́вимся моли́твами твои́ми ко Го́споду вла́сти лю́таго мироде́ржца и сподо́бимся насле́дити Ца́рство Небе́сное. Яви́ нам, о́тче, благосе́рдие твое́ и не оста́ви нас си́рых и безпо́мощных, да вы́ну славосло́вим ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, и твое́ свято́е заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Ублажа́ем тя,/ преподо́бне о́тче Феодо́сие,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ наста́вниче мона́хов// и собесе́дниче А́нгелов.
Преподобным Иулиании и Евпраксии Московским
Тропарь, глас 1
Христу́ Жениху́ уневе́ститися возжела́вшия/ и по́двиги и́ноческия Того́ ра́ди поне́сшия,/ доброде́тельным житие́м и любо́вию ко всем/ себе́ украси́вшия, преподо́бныя Иулиани́е и Евпракси́е,/ во гра́де Москве́ пе́рвыя оби́тели деви́ческия/ устрои́тельницы яви́стеся/ и трудо́в и по́двигов бра́та ва́шего святи́теля Алекси́я/ ревни́тельницы показа́стеся./ Сего́ ра́ди, ны́не на Небесе́х вку́пе с ним торжеству́юще,/ моли́те гра́ду Москве́ в Правосла́вии утверди́тися,/ оби́тели ва́шей сохрани́тися// и спасти́ся душа́м на́шим.
Ин тропарь, глас 1
Христу́ Жениху́ уневе́ститися возжела́вшия,/ преподо́бныя Иулиани́е и Евпракси́е,/ во гра́де Москве́ оби́тели деви́ческия устрои́тельницы яви́стеся/ и бра́ту ва́шему, святи́телю Алекси́ю, в по́двизех подража́сте./ Сего́ ра́ди, ны́не на Небесе́х вку́пе с ним торжеству́юще,/ моли́те оби́тели ва́шей сохрани́тися,/ гра́ду Москве́ в Правосла́вии утверди́тися // и спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак, глас 2
Что вас нарече́м, богому́дрыя Иулиани́е и Евпракси́е?/ Немощны́й сосу́д естество́м,/ но по́двиги и труды́ му́жески понесо́сте;/ смире́нныя жены́,/ но сла́вы отце́в вои́стину сподо́бистеся;/ ро́да честна́го от земны́х,/ но умале́нием себе́ Небе́снаго оте́чества достиго́сте.// Моли́те усе́рдно Влады́ку Христа́ спасти́ся душа́м на́шим.
Молитва
О преподо́бныя Иулиани́е и Евпракси́е, подви́жницы Христо́вы, и́нокинь моско́вских наста́вницы и всех прибега́ющих к вам ско́рыя помо́щницы! Вы от ю́ности Бо́га возлюби́вша, и́ноческаго жития́ возжела́ли есте́ и благослове́нием митрополи́та Алекси́я, свята́го бра́та ва́шего, оби́тель деви́чию устро́или есте́. В не́йже, усе́рдно потруди́вшася, моли́твою, посто́м и бде́нием сердца́ очи́стили есте́ и о́браз благонра́ваго жития́ показа́ли есте́. Те́мже, я́ко име́юща дерзнове́ние ко Всеми́лостивому Спа́су, не оста́вите ме́ста сего́ свята́го и и́нокинь, ча́ющих ва́шея по́мощи и заступле́ния. Сохрани́те град Москву́ от вся́ких бед и напа́стей, междоусо́бныя бра́ни и наше́ствия иноплеме́нников. Нам же, почита́ющим вас любо́вию, да́руйте мир и единомы́слие, да, ва́шими моли́твами соблюда́еми и сохраня́еми, испове́дуем Святу́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Cвященномученику Николаю Беневоленскому
Тропарь, глас 2
Благода́тию свяще́нства украси́вся,/ до́брый па́стырь ве́рным лю́дем яви́лся еси́,/ и Христу́ да́же до сме́рти после́довав,/ вене́ц жи́зни от Него́ прия́л еси́./ Те́мже ны́не помина́й нас, священному́чениче Нико́лае,// и моли́ся о спасе́нии душ на́ших.
Ин тропарь, глас 4
Я́ко чадолюби́вый оте́ц и учи́тель благоче́стия,/ па́ству твою́ до́бре упа́сл еси́,/ милосе́рдием же и кро́тостию нра́ва украше́н,/ о́браз ве́ры во страда́ниих за Христа́ показа́л еси́./ Те́мже ны́не в Небе́сных черто́зех пребыва́я,/ помина́й нас, чту́щих святу́ю па́мять твою́,// священному́чениче Нико́лае досточу́дне.
Кондак, глас 6
Сро́дник и учени́к преподо́бнаго Алекси́я яви́лся еси́,/ священному́чениче Нико́лае всехва́льне,/ и я́ко до́блий во́ин Христо́в,/ ку́плю жите́йскую отри́нув,/ всего́ себе́ служе́нию Це́ркви Бо́жией посвяти́л еси́/ и в черто́г Небе́сный вше́л еси́, глаго́ля:/ под кро́вом Го́спода моего́// обря́щу поко́й и заступле́ние.
Молитва
О па́стырю до́брый и ве́рный служи́телю Христо́в, священному́чениче Нико́лае! Ты, ро́да пра́веднаго о́трасль быв, от ю́ности еди́ному Христу́ служи́ти возжеле́л еси́ и свяще́нства дар, я́ко не́кое Небе́сное сокро́вище, от Него́ прия́л еси́. Те́мже, не о себе́ помышля́я, но о па́стве твое́й пеки́йся, стра́ждущия всем потре́бным снабдева́л еси́. Во дни же гоне́ния лю́таго, зе́млю Ру́сскую пости́гшаго, ре́вность твоя́ я́же по Бо́зе ника́коже ослабе́, но па́че умно́жися, и ле́пота души́ твоея́ всем откры́ся. Ты гони́телей, кро́ва тя лиши́вших и зло́бою ды́шущих, не убоя́лся еси́ и во град преподо́бнаго Се́ргия кро́тко пресели́лся еси́, иде́же, я́ко до́брый па́стырь о лю́дех помышля́я и ре́вности проро́ка Бо́жия Илии́ подража́я, дерзнове́нно и немо́лчно о́вцы Христо́вы благонра́вному житию́ поуча́л еси́. Осужде́н же быв от богобо́рцев на изгна́ние и го́рькия рабо́ты, я́ко ве́рный раб Пастыренача́льника Христа́, во у́зах смерть неви́нную за Него́ прия́л еси́. И ны́не, свя́те Нико́лае, предстоя́ Престо́лу Святы́я Тро́ицы, исхода́тайствуй Оте́честву на́шему мир и благоде́нствие. Испроси́ у Го́спода па́стырем ре́вность апо́стольскую, служе́ние неле́ностное и о па́стве попече́ние изря́дное. Моли́ся, о́тче блаже́нне, и нам бога́тыя ми́лости от Го́спода улучи́ти, ве́ру правосла́вную до́бре храни́ти, наде́жду на Бо́га еди́наго возлага́ти и любо́вь ева́нгельскую в сердца́х на́ших возгрева́ти. Да богоуго́дне на земли́ пожи́вше, сподо́бимся и на Небесе́х при́сно сла́вити Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Тро́ицу Единосу́щную и Неразде́льную, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Успение» Киево-Печерской
Тропарь, глас 4
Днесь све́тло торжеству́ет Пече́рская оби́тель,/ и ра́дуется явле́нием о́браза Богома́тере/ безме́рный лик Пече́рских отце́в,/ с ни́миже и мы непреста́нно вопие́м:// ра́дуйся, Благода́тная, Пече́рская похвало́.
Перевод: Сегодня светло торжествует Печерская обитель и радуется явлению образа Богоматери бесчисленное собрание Печерских отцов, с ними же и мы непрестанно взываем: «Радуйся, Благодатная, слава Печерская».
Кондак, глас 3
Де́ва днесь неви́димо предстои́т в це́ркви/ и с ли́ки Пече́рских отце́в мо́лится о нас,/ благогове́йно велича́ющих Ея́ безме́рную ми́лость к ро́ду на́шему,/ я́вльшуюся в чу́дном о́бразе Ея́,// оби́тель Пече́рскую украша́ющем.
Перевод: Дева сегодня невидимо предстоит в церкви и с собранием Печерских отцов молится о нас, благоговейно прославляющих Ее безмерную милость к народу нашему, явившуюся в чудесном образе Ее, украшающем Печерскую обитель.
Молитва
О, Пресвята́я и Пренепоро́чная Де́во Богоро́дице, на́ша Пече́рская похвало́ и украше́ние, покро́ве и заступле́ние, и́стинная Влады́чице избра́ннаго уде́ла Твоего́; приими́ на́с, недосто́йных рабо́в Твои́х, убо́гое моле́ние с ве́рою и любо́вию принося́щих пред чу́дным о́бразом Твои́м; да посети́ши ми́лостивно грехо́вное житие́ на́ше, просвеща́юще его́ све́том покая́ния, осени́ на́с, обремене́нных скорбьми́ мно́гими, Твое́ю небе́сною ра́достию, и сподо́би на́с при́сно сла́вити Тя́ в ми́ре и благоче́стии во оби́тели Пече́рстей, и зде́ без поро́ка преше́дше пу́ть жития́ на́шего, по́мощию Твое́ю дости́гнем ве́чнаго весе́лия во све́тлостех святы́х и Богоно́сных оте́ц на́ших Анто́ния и Феодо́сия и все́х преподо́бных Пече́рских, и еди́ными усты́ и се́рдцы воспое́м Тя́ и Предве́чнаго Сы́на Твоего́, со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Всеблаги́м, Животворя́щим и Единосу́щным Его́ Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Печерской»
Тропарь, глас 4
Днесь све́тло торжеству́ет Пече́рская оби́тель,/ и ра́дуется явле́нием о́браза Богома́тере/ безме́рный лик Пече́рских отце́в,/ с ни́миже и мы непреста́нно вопие́м:// ра́дуйся, Благода́тная, Пече́рская похвало́.
Перевод: Сегодня светло торжествует Печерская обитель и радуется явлению образа Богоматери бесчисленное собрание Печерских отцов, с ними же и мы не переставая взываем: «Радуйся, Благодатная, честь для Печор».
Кондак, глас 3
Де́ва днесь неви́димо предстои́т в це́ркви/ и с ли́ки Пече́рских отце́в мо́лится о нас,/ благогове́йно велича́ющих Ея́ безме́рную ми́лость к ро́ду на́шему,/ я́вльшуюся в чу́дном о́бразе Ея́,// оби́тель Пече́рскую украша́ющем.
Перевод: Дева сегодня невидимо предстоит в церкви и с собранием Печерских отцов молится о нас, благоговейно прославляющих Ее безмерную милость к народу нашему, явившуюся в чудесном образе Ее, украшающем Печерскую обитель.
Молитва
О, Пресвята́я и Пренепоро́чная Де́во Богоро́дице, на́ша Пече́рская похвало́ и украше́ние, держа́вный покро́ве свята́го ме́ста сего́, и́стинная Влады́чице избра́ннаго уде́ла Своего́. Приими́ нас, недосто́йных рабо́в Твои́х, убо́гое моле́ние, с ве́рою и любо́вию принося́щих пред чу́дным о́бразом Твои́м, да посети́ши ми́лостивно грехо́вное житие́ на́ше, просвеща́ющи его́ све́том покая́ния, осени́ нас, обремене́нных скорбьми́ мно́гими, Твое́ю Небе́сною ра́достию, сподо́би нас при́сно сла́вити Тя в ми́ре и благоче́стии на ме́сте святе́м сем, да, без поро́ка преше́дше путь жития́ на́шего, по́мощию Твое́ю дости́гнем ве́чнаго весе́лия во све́тлости святы́х и Богоно́сных оте́ц на́ших Анто́ния и Феодо́сия и всех преподо́бных Пече́рских и еди́ными усты́ и се́рдцы воспои́м Тя с Предве́чным Сы́ном Твои́м и Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Животворя́щим, Всеблаги́м и Единосу́щным Его́ Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Свенской» («Печерской»)
Тропарь, глас 4
Днесь све́тло торжеству́ет Све́нская оби́тель;/ и ра́дуется явле́нием о́браза Богома́тери;/ Безме́рный лик Пече́рских отце́в/ с ни́ми же и мы непреста́нно вопие́м:// ра́дуйся Благода́тная Све́нская Похвало́.
Перевод: Сегодня светло торжествует Свенская обитель и радуется явлению образа Богоматери бесчисленное собрание Печерских отцов, с ними же и мы не переставая взываем: «Радуйся, Благодатная, честь для Свены».
В пятницу, св. Кресту
Тропарь, глас 1
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.
Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.
Кондак, глас 4
Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.
Перевод: Вознесенный на Крест добровольно, соименному Тебе новому народу милости Твои даруй, Христе Боже; возвесели силою Твоею верных людей Твоих, подавая им победы над врагами, – да имеют они помощь от Тебя, оружие мира, непобедимый знак победы.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
Ублажает Господь нищих, алчущих, плачущих, поносимых, под тем условием, если все это Сына Человеческого ради; ублажается, значит, жизнь, окруженная всякого рода нуждами и лишениями. Утехи, довольство, почет, по слову сему, не представляют собою блага; да оно так и есть. Но пока в них почивает человек, он не сознает того. Только когда высвободится из обаяния их – видит, что они не представители блага, а только призраки его.
Душа не может обойтись без утешений, но они не в чувственном; не может обойтись без сокровищ, но они не в золоте и серебре, не в пышных домах и одеждах, не в этой полноте внешней; не может обойтись без чести, но она не в раболепных поклонах людских. Есть иные утехи, иное довольство, иной почет, – духовные, душе сродные. Кто их найдет, тот не захочет внешних; да не только не захочет, а презрит и возненавидит их ради того, что они заграждают духовные, не дают видеть их, держат душу в омрачении, опьянении, в призраках. Оттого такие вседушно предпочитают нищету, прискорбность и безвестность, чувствуя себя хорошо среди них, как в безопасной какой-нибудь ограде от обаяния прелестями мира. Как же быть тем, к кому все это идет само собою? Быть в отношении ко всему тому, по слову Св. апостола, как не имеющий ничего.
Развернуть
Притча дня
Философ Иван Ильин говорил, что после настоящей молитвы – даже если она продолжалась всего одну минуту – у человека остается в сердце некий неугасающий, сияющий угль. Этот угль разливает свое сияние через все пространство души и всегда готов вспыхнуть снова. Человек может вершить свои жизненные дела, есть, пить и спать, напряженно работать и предаваться отдыху, а внутренний свет уже не покидает его: он будет вспыхивать и освещать его душу... Человек может забывать про этот тихо тлеющий в нем огонек молитвы, но он будет незримо вершить свое великое дело – жизнеосмысливающее, очистительное, освящающее и исцеляющее.
Проповедь дня
- Прот. Григорий Дьяченко. Преподобный Феодосий Печерский.
- Прот. Вячеслав Резников. О нищих, алчущих и плачущих, Лк.6:17-23.
- О тайне Святого Креста, Ин.8:21-30.
- Свт. Лука (Войно-Ясенецкий). «Приидите ко Мне все труждающиеся и обремененные...», Мф.11:27-30.
- Сщмч. Фаддей (Успенский). Слово пред молебном в День Ангела отца Иоанна Кронштадтского, в Неделю 21-ю по Пятидесятнице.
- Прот. Димитрий Смирнов. На Мф.11:27-30.
Развернуть
Основы православия
Тема 136. О Священном Писании Церкви (Библии).
Священное Писание – важнейшая часть Священного Предания, основной источник истин христианского вероучения. Библия состоит из 2-х основных частей: Ветхого Завета (составлен в дохристианские времена) и Нового Завета. Книги, входящие в состав Св. Писания, писались в продолжение ≈1500 лет (≈ с 13 в. до Р.Х. по начало 2 века).
Библия – книга религиозная, главное в ней – отношения человека с Богом. Поэтому там не рассказывается, например, про динозавров. Исторический, геологический, географический, биологический, социальный контексты в Библии служебны по отношению к основному – религиозному.
Ранняя Церковь не была ущербной, но жила без написанного Евангелия. Она жила по устному Преданию. Евангелия появляются в то время, когда начинают распространяться ложные сведения о Спасителе, когда появляются первые секты.
Свт. Иоанн Златоуст: По-настоящему, нам не следовало бы иметь и нужды в помощи Писания, а надлежало бы вести жизнь столь чистую, чтобы вместо книг служила нашим душам благодать Духа, и чтобы, как те исписаны чернилами, так и наши сердца были исписаны Духом. Но так как мы отвергли такую благодать, то воспользуемся уж хотя бы вторым путем.
Практический совет
Как устроить домашний иконостас?
Иконы в нашем доме. Свящ. Сергий Николаев
Как устроить домашний иконостас. С.В. Алексеев
Случайный тест
Январь
Февраль
Март
Апрель
Май
Июнь
Июль
Август
Сентябрь
Октябрь
Ноябрь
Декабрь
2023
2024
2025
2026
2027
- посты
- праздники
- поминовение усопших
Календари
Поминальные дни 2025
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Господь твой есть Любовь; люби Его и в Нем всех людей, как чад Его во Христе. Господь твой есть Огонь; не будь холоден сердцем, но гори верою и любовью. Господь твой есть Свет; не ходи во тьме и не делай ничего в темноте разума без рассуждения и понимания или без веры. Господь твой есть Бог милости и щедрот; будь и ты для ближних источником милости и щедрот.
Фото дня
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе
Изучаем терминологию
Вопрос дня
Опрос