Дни памяти:

Житие

Бла­жен­ный ста­рец Ва­си­лий[1] ро­дил­ся в 1692 го­ду, пред­по­ло­жи­тель­но в Ма­ло­рос­сии. От юно­сти сво­ей он, охва­чен­ный бо­же­ствен­ным же­ла­ни­ем, уда­лял­ся в пу­стын­ные и уеди­нен­ные ме­ста, чтобы при­об­щить­ся к рав­но­ан­гель­ской жиз­ни дру­гих по­движ­ни­ков. Око­ло 1713 го­да он вме­сте с дру­ги­ми мо­на­ха­ми уда­лил­ся в скит Дол­го­у­цы, рас­по­ло­жен­ный в ле­су на гра­ни­це Ва­ла­хии и Мол­да­вии. Ва­си­лий ру­ко­во­дил им в те­че­ние 20 лет. Но по­сколь­ку это ме­сто не при­нес­ло ему то­го по­коя, ко­то­ро­го он ис­кал, чтобы по­свя­тить се­бя нерас­се­ян­ной мо­лит­ве, он по­стро­ил скит в от­да­ле­нии от оби­та­е­мых мест, в По­я­на Мэ­ру­луй, или Мер­ло­по­ля­нах («Яб­ло­не­вая по­ля­на»)[2], в до­лине Буз­эу.

В 1733 го­ду бла­го­да­ря под­держ­ке кня­зя Кон­стан­ти­на Мав­ро­кор­да­та он по­стро­ил там де­ре­вян­ную цер­ковь и ке­льи, про­дол­жая ру­ко­во­дить ду­хов­ной жиз­нью ски­та Дол­го­у­цы. Предо­ста­вив сви­де­тель­ства чи­сто­ты сво­ей ве­ры и под­лин­но­сти по­движ­ни­че­ской жиз­ни, пре­по­доб­ный Ва­си­лий до­бил­ся для ски­та ста­ту­са став­ро­пи­ги­аль­ной оби­те­ли. Тем са­мым он пе­ре­шел непо­сред­ствен­но в ве­де­ние Ва­лаш­ско­го мит­ро­по­ли­та, ко­то­рый имел пра­во вме­ши­вать­ся в мо­на­стыр­ские де­ла толь­ко в слу­чае укло­не­ния бра­тии от пра­во­слав­ной ве­ры.

Жизнь в По­ля­но­ме­руль­ском ски­ту бы­ла устро­е­на по Афон­ско­му уста­ву, и оби­тель слы­ла вто­рой Свя­той Го­рой. Ста­рец Ва­си­лий сам мно­го раз бы­вал на Афоне и во вре­мя сво­е­го вто­ро­го пре­бы­ва­ния там по­стриг пре­по­доб­но­го Па­и­сия (Ве­лич­ков­ско­го; па­мять 15 но­яб­ря) в ма­лую схи­му. Рас­ска­зы­вая ему об опас­но­сти уеди­нен­ной жиз­ни, он по­со­ве­то­вал ему пред­по­честь об­ще­жи­тие, ко­то­рое поз­во­ля­ет мо­на­ху об­на­ру­жить соб­ствен­ные сла­бо­сти и по­знать свою ме­ру и по­ка­ять­ся, каж­дый день об­ра­ща­ясь с мо­лит­вой ко Гос­по­ду, чтобы спо­до­бить­ся Его бла­го­да­ти. Ина­че мо­нах бу­дет но­сить в се­бе тще­сла­вие и гор­ды­ню, не за­ме­чая, что сле­ду­ет сво­им соб­ствен­ным стра­стям. Рас­ста­ва­ясь со свя­тым Па­и­си­ем, ста­рец Ва­си­лий пе­ре­дал ему суть то­го об­ра­за жиз­ни, ко­то­ро­го рев­ност­но при­дер­жи­вал­ся сам.

По­ми­мо мо­лит­вы, мо­на­хи По­ля­но­ме­руль­ско­го ски­та за­ни­ма­лись пе­ре­во­дом тво­ре­ний свя­тых от­цов-по­движ­ни­ков, та­ких, как свя­тые Иса­ак Си­рин, Иоанн Ле­ствич­ник, Гри­го­рий Си­на­ит, Ис­и­хий и Фило­фей Си­на­ит. К со­чи­не­ни­ям трех по­след­них ста­рец Ва­си­лий со­ста­вил дра­го­цен­ные пре­ди­сло­вия, в ко­то­рых он разъ­яс­ня­ет, как имен­но сле­ду­ет по­ни­мать то, что свя­тые от­цы пи­шут о мо­лит­ве Иису­со­вой. Ука­зы­вая на опас­ность чи­сто те­лес­но­го по­дви­га, он под­чер­ки­ва­ет важ­ность ду­хов­но­го трез­ве­ния и внут­рен­ней мо­лит­вы, до­ступ­ной так­же и ми­ря­нам. Он пи­сал, что, дабы эта мо­лит­ва бы­ла услы­ша­на, сле­ду­ет по­сту­пать по при­ме­ру еван­гель­ской вдо­вы, ко­то­рая взы­ва­ла днем и но­чью, умо­ляя су­дью ока­зать ей спра­вед­ли­вость (см.: Лк.18:1). Хо­тя свя­той от­да­вал пред­по­чте­ние Иису­со­вой мо­лит­ве, он на­ста­и­вал так­же на важ­но­сти цер­ков­ных служб, от­прав­ля­е­мых со­глас­но Ти­пи­ко­ну, од­на­ко про­дол­жи­тель­ность их, счи­тал он, долж­на быть уме­рен­ной. Имен­но это со­еди­не­ние ис­их­аст­ской тра­ди­ции с пра­ви­ла­ми об­ще­жи­тель­но­го уста­ва бы­ло в пол­ной ме­ре осу­ществ­ле­но уче­ни­ком стар­ца Ва­си­лия – свя­тым Па­и­си­ем (Ве­лич­ков­ским).

Ста­рец Ва­си­лий, сам то­го не же­лая, про­сла­вил­ся по всей ру­мын­ской зем­ле. Он да­же был при­гла­шен на цер­ков­ный Со­бор, со­зван­ный в 1749 го­ду в Бу­ха­ре­сте, ко­гда там на­хо­ди­лись пат­ри­ар­хи Алек­сан­дрий­ский, Ан­тио­хий­ский и Иеру­са­лим­ский. Как пи­сал пре­по­доб­ный Па­и­сий, епи­ско­пы ис­пы­та­ли его ве­ру и ду­хов­ное уче­ние и на­шли свя­то­го че­ло­ве­ком непо­роч­ным и непо­ко­ле­би­мым в пра­во­слав­ной ве­ре, при­знав, что он пре­бы­ва­ет в «зна­нии Бо­же­ствен­но­го Пи­са­ния и уче­ния бо­го­нос­ных от­цов… и в рас­суж­де­нии ду­хов­ном и все­со­вер­шен­ном ве­де­нии свя­щен­ных пра­вил свя­той Во­сточ­ной Церк­ви».

И так, при­уго­то­вив путь вос­ста­нов­ле­нию ис­их­аст­ской жиз­ни, ста­рец Ва­си­лий по­чил в ми­ре 25 ап­ре­ля 1767 го­да в По­я­на Мэ­ру­луй. В этом ски­ту его мо­щи по­ко­ят­ся по сей день в без­вест­ном ме­сте.

Со­ста­ви­тель – иеро­мо­нах Ма­ка­рий Си­мо­но­петр­ский,
адап­ти­ро­ван­ный рус­ский пе­ре­вод – из­да­тель­ство Сре­тен­ско­го мо­на­сты­ря


При­ме­ча­ния

[1] Его по­чи­та­ние бы­ло офи­ци­аль­но при­зна­но Ру­мын­ской Пра­во­слав­ной Цер­ко­вью в 2003 г. В Ме­ся­це­слов Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви имя пре­по­доб­но­го Ва­си­лия вне­се­но со­глас­но опре­де­ле­нию Свя­щен­но­го Си­но­да от 21 ав­гу­ста 2007 г.

[2] По­это­му в рус­ской тра­ди­ции скит и его ос­но­ва­тель, как пра­ви­ло, име­ну­ют­ся По­ля­но­ме­руль­ски­ми. Ныне уезд Вран­ча в Ру­мы­нии.

Богослужения

Служба прп. Василию Поляномерульскому

На велицей вечерни поем Блажен муж, 1_й антифон.

На Господи, воззвах, стихиры, глас 1:

Подобен: О дивнаго чудесе:

Днесь благодать Божия избранный сосуд Свой прославляет светло, призывая верныя достойно восхвалити великаго подвижника, богоноснаго Василия, изряднаго наставника во бранех духовных, присно молящагося Владыце всех о последующих житию его и учению.

О божественная любы! Христа возжелев, измлада Тому последовал еси; постом и бдением плоть твою изнуряя, душу непрестанною сердечною молитвою освятил еси; темже смиренный и кроткий подвижник воистину явился еси, словесы и делы наставляя ученики твоя держатися теснаго пути спасения.

Богоносе отче Василие, терпения столп был еси, светильник воздержания, благодати сосуд, молитвы ко Христу непрестанныя учитель и делатель, в отеческих писаниях искусен, монахов наставник духовный. Ныне же на Небесех моли Владыку всяческих, даровати Церкви Своей мир и миру велию милость.

Слава, глас 6:

Преподобне отче, внимая словесем Господним, последовал еси Тому, крест твой на рамена подъяв, житие твое с велиим смирением и непрестанною молитвою трудолюбно претекл еси. Темже благодать Святаго Духа в сердце твоем стяжал еси и блаженство непреходящее предвкусил еси, сего ради наследник достоин Царствия Небеснаго явился еси. Ныне же предстоя Христу Богу, не престай в молитве за ны, духовныя чада твоя, да избавит нас от всякаго обстояния и спасет души наша.

И ныне, праздника или Догматик, глас тойже:

Кто Тебе не ублажит, пресвятая Дево? Кто ли не воспоет Твоего пречистаго Рождества? Безлетно бо от Отца возсиявый Сын единородный, Тойже от тебе Чистыя пройде, неизреченно воплощься, естеством Бог сый и естеством быв Человек нас ради, не во двою лицу разделяемый, но во двою естеству неслитно познаваемый. Того моли, Чистая, Всеблаженная, помиловатися душам нашим.

Вход. Свете тихий. Прокимен дне. Чтения 3.

Притчей Соломоновых чтение

Память праведнаго с похвалами, и благословение Господне на главе его. Блажен человек, иже обрете премудрость, и смертен, иже уведе разум. Лучше бо сию куповати, нежели злата и сребра сокровища. Честнейшая же есть камений многоценных: все же честное не достойно ея есть. Долгота бо дней, и лета живота в деснице ея, в шуйце же ея богатство и слава: от уст ея исходит правда, закон же и милость на языце носит. Послушайте убо мене, о чада, честная бо реку, и блажен человек, иже пути моя сохранит, исходи бо мои, исходи живота, и уготовляется хотение от Господа. Сего ради молю вас, и предлагаю мой глас сыновом человеческим: яко аз премудрость устроих совет, и разум и смысл аз призвах; мой совет и утверждение, мой разум, моя же крепость. Аз мене любящия люблю, ищущии же мене обрящут благодать. Разумейте убо незлобивии коварство, ненаказаннии же прилагайте сердца. Послушайте мене и паки, честная бо реку, и отверзу от устен правая: яко истине поучится гортань мой, мерзки же предо мною усты лживыя. С правдою вси глаголы уст моих: ничтоже в них стропотно, ниже развращенно. Вся права суть разумевающим, и проста обретающим разум. Научаю бо вас истине, да будет о Господе надежда ваша, и исполнитеся Духа.

Притчей Соломоновых чтение

Начало премудрости страх Господень, разум же благ всем творящим его: благочестие же в Бога начало чувства, премудрость же и наказание нечестивии уничижат. Премудрость во исходех поется, в стогнах же дерзновение водит. Сыне, аще приим глагол моея заповеди, скрыеши в себе, Послушает премудрости твое ухо, и приложиши сердце твое к разуму, приложиши же е в наказание сыну твоему. Аще бо премудрость призовеши, и разуму даси глас твой, чувство же взыщеши великим гласом: И аще взыщеши ея яко сребра, и якоже сокровища испытаеши ю, Тогда уразумееши страх Господень, и познание Божие обрящеши. Господь гордым противится: смиренным же дает благодать.Путие же праведных подобнее свету светятся: предходят и просвещают, дондеже исправится день. Сыне, моим глаголом внимай, к моим же словесем прилагай ухо твое, храни я в сердце твоем. Всяцем хранением блюди твое сердце: от сих бо исходища живота. Отыми от себе строптива уста, и обидливы устне далече от тебе отрини. Твори сыне, яже аз заповедаю ти, и спасайся. Не даждь сна твоима очима, ниже да воздремлеши твоима веждома, да спасешися яко серна от тенет, и яко птица от сети. Сыне, храни законы отца твоего, и не отрини наказания матере твоея. Егда ходиши, води ю, и  с тобою да будет: егда же спиши, да хранит тя, да востающу ти, глаголет с тобою. Зане светильник заповедь закона, и свет, и путь жизни, и обличение, и наказание.

Премудрости Соломони чтение

Есмь бо и аз человек смертен, подобен всем, и земнороднаго внук. Сего ради помолихся, и дан бысть мне разум: призвах, и прииде на мя Дух премудрости. Предсудих ю паче скиптров, и престолов, и богатство ничтоже вмених к сравнению тоя: Ниже уподобих ея каменю драгоценному, яко все злато пред нею песок малый, и яко брение вменится пред нею сребро: Паче здравия и красоты возлюбих ю, и предъизбрах ю вместо света имети, яко неугасаемо есть блистание ея. Пара бо есть силы Божия, и излияние Вседержителя славы чистое: сего ради ничтоже осквернено на ню нападает.  Сияние бо есть света присносущнаго, и зерцало непорочно Божия действия, и образ благостыни Его. Едина же сущи всяческая может, и пребывающи в себе вся обновляет, и по родом в души преподобных преходящи, други Божия и пророки устрояет: Никогоже бо любит Бог, токмо сего, иже с премудростию пребывает. Есть бо сия благолепнее солнца, и паче всякаго расположения звезд, свету соравняема обретается первая: Сего бо преемлет нощь, премудрости же не одолеет злоба. Досязает же от конца даже до конца крепко, и управляет вся благо. Сию возлюбих, и поисках от юности моея, и взысках невесту привести себе, и любитель бых красоты ея. Благородство славит сожитие Божие имущи, и всех Владыка возлюби ю: Таибница бо есть Божия хитрости, и обретательница дел Его. Воздаде преподобным мзду трудов их: настави их в путь дивен, и бысть им в покров днем, и в пламень звезд в нощи.

На литии стихира самогласна, глас 1:

Кто не воспоет труды твоя, отче, огнь божественныя ревности, слезы и пощения, имиже вся желания плотския духу повинул еси? Кто же не дивится терпению твоему, любови отечестей, молитве непрестанней, еюже душу твою очистил и освятил еси? Темже Божественная благодать тя облиста, смирением истинным украшеннаго. Ныне же приими молитвы наша и исходатайствуй у Христа Бога, Емуже предстоиши, спасение душам нашим.

Слава, глас 5:

Преподобне отче, не дал еси сна очима твоима, ни веждома твоима дремания, дондеже душу и тело твое от страстей свободил еси и себе уготовал еси Духа жилище: пришед бо Христос со Отцем, обитель в тебе сотвори. Темже Единосущныя Троицы благодать приим, великопроповедниче преподобне  Василие, молися о душах наших.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:

Блажим Тя Богородице Дево и славим Тя вернии по долгу, град непоколебимый, стену необоримую, твердую Предстательницу и Прибежище душ наших.

На стиховне стихиры, глас 2:

Подобен: Егда от древа:

Душеполезная писания яко наследие праведное оставил еси, преподобне Василие, поучения отцев об умном делании мудро изъяснив, и научаеши монахов, яко непрестанная молитва Иисусова сокрушит бесовския полки, посечет, яко меч, страсти и в сердца вселит огнь благодати.

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Ясно показал еси, отче, яко смиренным послушанием, молитвою сердечною и посильными труды вожделенное бесстрастие стяжевается, ум благодатию освящается, душа же любовию к Богу и ближним благодатно исполняется и обителию Святыя Троицы соделовается.

Стих: Честна пред Господем смерть преподобных Его.

Праведную брань совершил еси и веру непреложну сохранил еси, ныне же на небесех пребывая, Господа возлюбленнаго зрети сподобился еси. Темже и мы, преподобне отче Василие, пение тебе приносим и со слезами молим тя: испроси у Христа благостояние и мир святым монастырем.

Слава, глас 8:

Монахов множества, наставника тя почитаем, отче наш Василие: твоею бо стезею воистину право ходити познахом. Блажен еси Христу работав и вражию обличил еси силу, ангелов собеседниче, преподобных сопричастниче и праведных, с нимиже молися Господеви помиловатися душам нашим.

 

И ныне, праздника или Богородичен, глас 8:

Безневестная Дево, яже Бога неизреченно заченши плотию, Мати Бога Вышняго, Твоих рабов мольбы приими Всенепорочная, всем подающи очищение прегрешений: ныне наша моления приемлющи, моли спастися всем нам.

На благословении хлебов, тропарь святаго: дважды, и Богородице Дево: единожды.

Тропарь глас  8-ой:
Учителю святаго почитания Божия, наставниче монахов, проповедниче дара Божия, просветителю молитвы умныя, яже тобою ясно исполнена, преподобне отче Василие, моли присно Христа Бога спасти души наша.

На утрени

На Бог Господь: тропарь святаго, глас 8, дважды.

Слава, и ныне, глас тойже: Иже нас ради Рождейся от Девы…

По первом стихословии седален, глас 8:

Подобен: Премудрость:

Земныя соблазны отринув, Христу всем сердцем последовал еси, отче Василие, и благодать Святаго Духа стяжав, Отцу светов всыновления достигл еси. Пощении, слезами и нищетою телесною страсти вся угасил еси, святе, тезоименит быв царствия, по имени и воздаяние восприял еси. Темже моли Христа Бога даровати оставление грехов всем, любовию тя почитающим.

Слава, и ныне, Богородичен:

Премудрость и Слово в Твоем чреве заченши неопально, Мати Божия, миру родила еси мир Содержащаго и в объятиих имела еси вся Содержащаго, Пищедателя всех и Содетеля твари. Темже молю Тя, Владычице Дево Чистая,  избавитися мне прегрешений и в день суда, егда предстати имам пред Лицем Создателя моего, Твою помощь тогда подаждь ми: вся бо можеши, елика хощеши, Всепетая.

По втором стихословии седален, глас 3:

Подобен: Красоте девства:

Всецело заповедем Господним последовав, Того ради волею вся оставил еси, богоносне отче Василие; ныне со Ангелы беседуяй и со всеми святыми вкупе пребываяй, моли Христа Бога о воспевающих тя, да молитвами твоими обрящем мир и велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен, самоподобен:

Красоте девства Твоего и пресветлой чистоте Твоей Гавриил удивився, вопияше Ти Богородице: кую Ти похвалу принесу достойную; что же возъименую Тя; недоумеваю и ужасаюся. Темже яко повелен бых, вопию Ти: радуйся Благодатная.

Полиелей и величание

Ублажаем тя, преподобне отче Василие, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.

По полиелеи седален, глас 1:

Подобен: Гроб Твой:

Тщетныя славы бегая, богомудре, на брань со страстьми востал еси, Господа в помощь присно призывая, темже победу одержал еси, преподобне Василие, и плоть твою духу повинув, сосуд Духа Святаго соделался еси.

Слава, и ныне, Богородичен, самоподобен:

Сына и Слово Отчее на руку Твоею матерне носила, Дево; и многое дерзновение к Нему имущи, моли присно избавитися от страстей всем, с верою под Твой покров прибегающим.

Таже степенна, 1-й антифон 4 гласа

Таже, прокимен, глас 4: Честна пред Господем смерть преподобных Его.

Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми.

Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 43.

По 50-ом псалме, стихира, глас 6:

Преподобне отче Василие, во всю землю изыде вещание исправлений твоих: темже на небесех обрел еси мзду трудов твоих, демонская разорил еси полки, и ангельския достигл еси чины, ихже житию непорочно поревновал еси. Дерзновение имея ко Христу Богу, мир испроси душам нашим.

Канон святаго, глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: избавителю и Богу нашему поим.

Молю тя, преподобне, просвети смиренный ум мой, да восхвалю житие твое и всем возвещу, отче, премудрость и подвиги твоя.

От юности твоея подвизався, отче, тепле возжелал еси отцем святым последовати, делом, словом и мыслию тем подражая.


Слава:

Прилежно изследуя писания святыя, нектар животворящий из них собрал еси, имже и ныне, отче святый, питаеши стадо твое.

И ныне:

Жилище возлюбленное Бога была еси, Пречистая, ибо во чрево святое Твое Слово волею вселися во спасение рода человеческаго.

Песнь 3

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Любовь к житию пустынническому приведе тя, преподобне, в землю Румынскую, и яко древо насажденное при исходищих вод, плоды принесл еси на пользу многим.

Лета многая во святей обители Долгоуцы подвизаяся, аки светильник был еси, всех наставляя мудрыми словесы и укрепляя труды твоими и молитвою, любовию исполненною.

Слава:

Премудро наставляя стадо свое, образ пастырем и зерцало монахом явися. Темже молим тя, преподобне отче, не престай ходатайствовати за ны молитвами твоими.

И ныне:

Кивот явилася еси, трапеза и престол Всевышняго, и лествица, возводящая от земли на Небо восхваляющих и чтущих, Дево, пречистое Рождество Твое.

Седален, глас 8:

Подобен: Повеленное тайно:

Пред Владыкою всех в житии твоем добре ходил еси, отче, ныне же душею светлою Тому предстоиши, Василие, Царствия тезоимените, труды твоими и словесы наставниче монашествующих. Темже моли Христа Бога помиловати нас в день судный.

Слава, и ныне, самоподобен:

Повеленное тайно прием в разуме, в крове Иосифове тщанием предста безплотный, глаголя Неискусобрачней: приклонивый схождением небеса вмещается неизменно весь в Тя: Егоже и видя в ложеснах Твоих приемша рабий зрак, ужасаюся звати Тебе: радуйся, Невесто Неневестная!

Песнь 4.

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Пристанище тихое Поляну Мерульскую избрал еси, отче, и тамо обитель воздвигл еси, пустынническую жизнь в ней устрояя.

Благочестное жительство монахов и воздержание строгое соделаша обитель твою примером добрым всем подвизающимся.

Слава:

Преподобне Василие, вся призывал еси тепле молитися Христу Богу, взывая: Господи Иисусе, помилуй мя!

И ныне:

Херувими славят Тя, превыше всея твари сущую, ибо во чрево святое Твое, Слово Отчее вселися.

Песнь 5.

Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Монахов множества последоваша тебе, отче, зряще житие твое, мудрость в словесех и делех и Духа благодать, тя освящающую.

Яко безтелесен на земли пожил еси, в постех и бдениих страсти плотския укрощая.

Слава:

Сладкий нектар от книг отеческих, аки пчела, собрал еси, имже всех, спасения ищущих, напитал еси.

И ныне:

На земли явися Иже в Вышних живый, из Тебе родивыйся во плоти, Пречистая, Зиждитель всех, Христос.

Песнь 6.

Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Сокровище неоскудеваемое жизни вечныя обрете, всего яже имел, наипаче же себе самаго, отреклся еси, святе, и благодать Духа тем стяжал еси.

Яко свеща сиянии добродетелей твои всех озарял еси, отче, темже не под спудом, но на свещнице Христос постави тя, яко светильник монашескому воинству.

Отцем духовным был еси общежительных обителех в Долгоуцы, Трейстены и Поляне Мерул, своим учением мудро наставляя всех иночествующих.

Слава:

Желающе духовнаго восхождения стекахуся под твое окормление монаси из обителей Кырнул и Ретешт, и ученицы твоя положиша начало монастырю Чолану.

И ныне:

От бед, напастей и скорбей избави рабов Твоих, Мати Божия, имамы бо Тя Заступницу и Пристанище тихое.

Кондак, глас 8:

Подобен: Взбранной Воеводе:
Монахов наставника дивнаго, молитвы делателя искуснаго, небеснаго человека и земнаго ангела, изряднаго наставника духовнаго радостно воспоем и прославим: Радуйся, святе отче Василие, проповедниче Божия благодати!
Икос:
Разум человечь не возможет вместити небеснаго делания и язык не возможет возглаголати хвалу достойну ангелу во плоти Василию, имя царственноподобное носящу. Обаче на милость заступления того надеяся, емуже песнь возносим, прославляем того, яко искуснаго учителя молитвы, умом в сердце совершаемыя. Темже, силу сего чуднаго и тайнаго делания ведая, с радостию вопием наставнику духоносному: радуйся, святе отче Василие, проповедниче Божия благодати!

Песнь 7.

Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда верою троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Преподобне отче, поученьми твоими наставлял еси всех молитися непрестанно со смирением многим и трезвением во еже стяжати милость небесную.

Показал еси, отче, яко подвига основание святое послушание, воли своея отречение и богомыслие, имиже всяк жаждущий от страстей очищается.

Слава:

К чтению Святаго Писания присно призывал еси ученики твоя, возжелев да достигнут твердаго познания заповедей Божиих и соблюдая я жизнь наследят.

И ныне:

Дево Пречистая, пророки Духом нарекоша Тя трапезу и порфиру, жезл и свещник, кивот святый и кадило, и престол, на немже Невместимый восседе.

Песнь 8.

Ирмос: Царя Небеснаго, егоже поют вои Ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Из сокровища писаний премудрых, поучающих трезвению, собрал еси, отче, тайный нектар.

Нила Сорскаго, Филофея Синаита и великаго Исихия Исихаста имел еси, отче, аки добрыя наставницы.

Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа:

Молитве Иисусове наставил еси ученики твоя, отче святе, образ дая Григория Синаита.

И ныне:

Скорое избавление от всяких зол и напастей душам опечаленным не престай подавати, Дево Пречистая.

Песнь 9.

Ирмос: Воистину, Богородице, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево чистая, со безплотными лики Тя величающе.

Отец и наставник был еси, преподобне Василие, старцу Паисию премудрому, святость твою всюду прославляющему.

Святое Писание и книзи отцев духоносных, и каноны святыя совершенно познал еси, отче Василие.

Слава:

Научи нас, отче, в дусе покаянне молитися трезвенно и на всякий час милость Владычню призывати.

И ныне:

Прощение грехов подаждь нам, Пречистая, и предстательствуй за ны пред Сыном Твоим, и наследники покажи нас жизни вечныя.

Светилен, глас 3:

Земная оставив, вечная избрал еси, преподобне отче Василие, темже убо украси тя Христос блистанием благодати и избра тя наставника монашествующих воинства.

Слава, и ныне, Богородичен:

Тя, Пречистая Богородице, Ангели прославляют, и верных собори православно величают, Бог бо плотию от Тебе раждается, соединив в себе земная и небесная.

На хвалитех стихиры, глас 1:

Приидите ныне, вси вернии, да восхвалим преподобнаго старца Василия, Церкве Румынския духовное украшение, Афонских уставов последователя, иже вся православныя научи молитве Иисусовой.

Сей святый день памяти твоея премудре отче радости исполни всех нас, чад твоих, яко да восхвалим дивное твое житие, богоносне Василие, ангелов собеседниче.

Преподобне отче, от юности всем сердцем возжелав Господу последовати, вся житейская попечения оставил еси и, крест твой на рамена подъяв, подвиги духовными распялся еси, темже и Христос тя с Собою спрослави.

Преподобне отче, не престай молити Вседержителя, да призрит с небеси на виноград, десницею Его насажденный, во еже избавити ны от всякия напасти, да принесем плоды во благовремении.

Слава, глас 8:

Язык твой, иже к наставлению всегда готовый, верных сердца возгревает и души ленивыя пробуждает, твоя же богоглаголивая словеса лествицу нам являют, возводящую ны от земли на Небо; темже, Василие, непрестанно моли Христа светом Божиим просветити тя прославляющия.

И ныне, Богородичен, глас тойже:

Владычице, приими молитвы раб Твоих, и избави нас от всякия нужды и печали.

 

МОЛИТВА

Преподобному отцу нашему

Василию Поляномерульскому

Преподобне отче Василие, избранниче Божий и наследниче Царства Небеснаго, иже вкупе со ангелы и святыми пребываеши, тя убо просим со слезами и умилением: избави нас молитвами твоими от многих искушений и напастей, от губительных похотей телесных и помыслов злых, иже на ны присно устремляются. Буди молитвенником о монасех, кои любви ради и веры ради ко Господу Иисусу Христу вся земная попечения оставиша, яко да с тобою вкупе послужат присно Богу в безмолвничестей жизни. Ты еси ходатай о тех иже в мире чтут имя Христа Иисуса и единую святую Соборную и Апостольскую Церковь. К тебе, преподобне отче, обращаем сию смиренную молитву, юже вознеси горе ко Отцу Небесному, яко кадило с фимиамом благовонным. Помози нам имети во уме и сердце нашем молитву Иисусову. Соедини всех православных в той же вере и подай нам силы достигнути блаженства Рая, во веки веков. Аминь!

 

Молитвы

Тропарь преподобному Василию Поляномерульскому

глас 8

Учи́телю свята́го почита́ния Бо́жия, наста́вниче мона́хов, пропове́дниче да́ра Бо́жия, просвети́телю моли́твы у́мныя, я́же тобо́ю я́сно испо́лнена, преподо́бне о́тче Васи́лие, моли́ при́сно Христа́ Бо́га спасти́ души́ на́ша.

Перевод: Учитель святого почитания Божия, наставник монахов, проповедник дара Божия, просветитель умной молитвы, которая тобой ясно исполнена, преподобный отче Василий, моли всегда Христа Бога о спасении душ наших.

Кондак преподобному Василию Поляномерульскому

глас 8

Мона́хов наста́вника ди́внаго, моли́твы де́лателя иску́снаго, небе́снаго челове́ка и земна́го а́нгела, изря́днаго наста́вника духо́внаго ра́достно воспое́м и просла́вим: Ра́дуйся, свя́те о́тче Васи́лие, пропове́дниче Бо́жия благода́ти!

Перевод: Монахов наставника удивительного, опытного молитвенника, небесного человека и земного ангела, прекрасного наставника духовного радостно воспоем и прославим: «Радуйся, святой отче Василий, проповедник Божией благодати!»

показать все

Молитва преподобному Василию Поляномерульскому

Преподо́бне о́тче Васи́лие, избра́нниче Бо́жий и насле́дниче Ца́рства Небе́снаго, и́же вку́пе со а́нгелы и святы́ми пребыва́еши, тя́ у́бо про́сим со слеза́ми и умиле́нием: изба́ви на́с моли́твами твои́ми от мно́гих искуше́ний и напа́стей, от губи́тельных похоте́й теле́сных и по́мыслов злы́х, и́же на ны́ при́сно устремля́ются. Бу́ди моли́твенником о мона́сех, ко́и любви́ ра́ди и ве́ры ра́ди ко Го́споду Иису́су Христу́ вся́ земна́я попече́ния оста́виша, я́ко да с тобо́ю вку́пе послу́жат при́сно Бо́гу в безмолвничестей жи́зни. Ты́ еси́ хода́тай о те́х и́же в ми́ре чту́т и́мя Христа́ Иису́са и еди́ную святу́ю Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. К тебе́, преподо́бне о́тче, обраща́ем сию́ смире́нную моли́тву, ю́же вознеси́ горе́ ко Отцу́ Небе́сному, я́ко кади́ло с фимиа́мом благово́нным. Помози́ на́м име́ти во уме́ и се́рдце на́шем моли́тву Иису́сову. Соедини́ все́х правосла́вных в то́й же ве́ре и пода́й на́м си́лы дости́гнути блаже́нства Рая́, во ве́ки веко́в. Ами́нь!

Случайный тест