Великий канон Андрея Критского (с переводом на русский язык), читаемый в четверг первой седмицы Великого поста


 

Поне­дель­ник Втор­ник Сре­да 1‑й сед­ми­цы Сре­да (вечер) 5‑й сед­ми­цы

Аудио:

 

Песнь 1

Ирмос: Помо́щник и Покрови́тель бысть мне во спасе́ние, Сей мой Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ мое­го́, и воз­не­су́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

[Помощ­ник и Покро­ви­тель явил­ся мне ко спа­се­нию, Он Бог мой, и про­слав­лю Его, Бога отца мое­го, и пре­воз­не­су Его, ибо Он тор­же­ствен­но про­сла­вил­ся. – Пере­вод Н.И. Кед­ро­ва] (Исх.15:1–2)

При­пев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

А́гнче Бо́жий, взе́мляй гре­хи́ всех, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бен, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Агнец Божий, взяв­ший гре­хи всех, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ный, даруй мне сле­зы уми­ле­ния.] (Ин.1:29)

Тебе́ припа́даю, Иису́се, согреши́х Ти, очи́сти мя, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бен, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[К Тебе при­па­даю, Иису­се, согре­шил я пред Тобою, уми­ло­сер­дись надо мною, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ный, даруй мне сле­зы умиления.]

Не вни́ди со мно́ю в суд, нося́ моя́ дея́ния, сло­ве­са́ изыску́я, и исправля́я стремле́ния, но в щедро́тах Твои́х презира́я моя́ лю́тая, спа­си́ мя, Всеси́льне.

[Не вхо­ди со мною в суд, взве­ши­вая мои дела, иссле­дуя сло­ва и обли­чая стрем­ле­ния, но по Тво­им щед­ро­там пре­зи­рая мои зло­де­я­ния, спа­си меня, Всесильный.]

Покая́ния вре́мя, при­хо­жду́ Ти, Созда́телю мое­му́, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бен, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Вре­мя пока­я­ния: к Тебе при­хо­жу, мое­му Созда­те­лю, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ный, даруй мне сле­зы умиления.]

Бога́тство душе́вное ижди́в грехо́м, пуст есмь доброде́телей благочести́вых, гла́дствуя же зову́: ми́лости пода́телю, Го́споди, спа­си́ мя.

[Рас­то­чив в гре­хе духов­ное богат­ство, я чужд свя­тых доб­ро­де­те­лей, но, испы­ты­вая голод, взы­ваю: Источ­ник мило­сти, Гос­по­ди , спа­си меня.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Прикло́ньшися Христо́вым Боже́ственным зако́ном, к Сему́ приступи́ла еси́, сла́достей неудержи́мая стремле́ния оста́вивши, и вся́кую доброде́тель всеблагогове́йно, я́ко еди́ну испра́вила еси́.

[Поко­рив­шись перед Боже­ствен­ны­ми запо­ве­дя­ми Хри­ста, ты пре­да­лась Ему, оста­вив необуз­дан­ные стрем­ле­ния к удо­воль­стви­ям, и все доб­ро­де­те­ли, как одну, испол­ни­ла со всем благоговением.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Пресу́щественная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бна, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Пре­су­ще­ствен­ная Тро­и­ца, Кото­рой мы покло­ня­ем­ся как Еди­но­му Суще­ству, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ная, даруй мне сле­зы умиления.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Богоро́дице, Наде́ждо и Предста́тельство Тебе́ пою́щих, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко Влады́чица Чи́стая, ка́ющася при­и­ми́ мя.

[Бого­ро­ди­це, Надеж­да и Помощь всем вос­пе­ва­ю­щим Тебя, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Вла­ды­чи­ца Непо­роч­ная, при­ми меня кающегося.]

Песнь 2

Ирмос: Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, ма́нну одожди́вый и во́ду из ка́мене источи́вый дре́вле в пусты́ни лю́дем Мои́м, десни́цею еди́ною и кре́постию Мое́ю.

[Види­те, види­те, что Я – Бог, в древ­но­сти нис­по­слав­ший ман­ну и исто­чив­ший воду из кам­ня наро­ду Мое­му в пустыне – одним Сво­им все­мо­гу­ще­ством.] (Исх.16:14; 17:6)

Му́жа уби́х, глаго́лет, в я́зву мне, и ю́ношу в струп, Ламе́х рыда́я вопия́ше; ты же не трепе́щеши, о душе́ моя́, окаля́вши плоть, и ум оскверни́вши.

[Мужа убил я, ска­зал Ламех, в язву себе, и юно­шу – в рану себе, взы­вал он, рыдая; ты же, душа моя, не тре­пе­щешь, осквер­нив тело и помра­чив ум.] (Быт.4:23)

Столп умудри́ла еси́ созда́ти, о душе́, и утвержде́ние водрузи́ти твои́ми похотьми́, а́ще не бы Зижди́тель удержа́л сове́ты твоя́, и низве́ргл на зе́млю ухищре́ния твоя́.

[Ты умуд­ри­лась, душа, устро­ить столп и воз­двиг­нуть твер­ды­ню сво­и­ми вожде­ле­ни­я­ми, но Тво­рец обуз­дал замыс­лы твои и поверг на зем­лю твои постро­е­ния.] (Быт.11:3–4)

О ка́ко поревнова́х Ламе́ху, пе́рвому уби́йце, ду́шу я́ко му́жа, ум я́ко ю́ношу, я́ко бра́та же мое­го́ те́ло уби́в, я́ко Ка́ин уби́йца, любосла́стными стремле́ньми.

[О, как упо­до­бил­ся я древ­не­му убий­це Ламе­ху, убив душу, как мужа, ум – как юно­шу, и подоб­но убий­це Каи­ну – тело мое, как бра­та, сла­сто­лю­би­вы­ми стремлениями.]

Одо­жди́ Госпо́дь от Го́спода огнь ино­гда́, на беззако́ние гне́вающее соже́г содо́мляны, ты же огнь вжег­ла́ еси́ гее́нский, в не́мже и́маши, о душе́, сожещи́ся.

[Гос­подь неко­гда про­лил дождем огонь от Гос­по­да, попа­лив неисто­вое без­за­ко­ние содом­лян; ты же, душа, разо­жгла огонь геен­ский, в кото­ром долж­на будешь гореть.] (Быт.19:24)

Уязви́хся, ура́нихся, се стре́лы вра́жия уязви́вшия мою́ ду́шу и те́ло, се стру́пи, гное́ния, омраче́ния, вопию́т ра́ны самово́льных мои́х страсте́й.

[Изра­нен я, изъ­яв­лен; вот стре­лы вра­га, прон­зив­шие душу мою и тело; вот раны, язвы и стру­пы вопи­ют об уда­рах само­про­из­воль­ных моих страстей.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Просте́рла еси́ ру́це твои́ к ще́дрому Бо́гу, Мари́е, в бе́здне зол погружа́емая, и я́коже Пет­ру́ человеколю́бно, ру́ку Боже́ственную про­ст­ре́, твое́ обраще́ние вся́чески Иски́й.

[Уто­пая в без­дне зла, ты про­стер­ла, Мария, руки свои к Мило­серд­но­му Богу, и Он, вся­че­ски ища тво­е­го обра­ще­ния, чело­ве­ко­лю­би­во подал тебе, как Пет­ру, Боже­ствен­ную руку.] (Мф.14:31)

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льная, Несозда́нная Тро́ице, Неразде́льная Еди́нице, ка́ющася мя при­и­ми́, согреши́вша спа­си́. Твое́ есмь созда́ние, не пре́зри, но поща­ди́, и изба́ви мя о́гненнаго осужде́ния.

[Без­на­чаль­ная Несо­здан­ная Тро­и­ца, Нераз­дель­ная Еди­ни­ца, при­ми меня каю­ще­го­ся, спа­си согре­шив­ше­го, я – Твое созда­ние, не пре­зри, но поща­ди и избавь меня от осуж­де­ния в огонь.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пречи́стая Влады́чице, Богороди́тельнице, наде́ждо к Тебе́ притека́ющих, и приста́нище су́щих в бу́ри, Ми́лостиваго и Созда́теля, и Сы́на Тво­е­го́, уми́лостиви и мне моли́твами Твои́ми.

[Пре­чи­стая Вла­ды­чи­ца, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, Надеж­да при­бе­га­ю­щих к Тебе и при­ста­ни­ще для застиг­ну­тых бурей, Тво­и­ми молит­ва­ми при­к­ло­ни на милость и ко мне Мило­сти­во­го Твор­ца и Сына Твоего.]

Песнь 3

Ирмос: Утвер­ди́, Го́споди, на ка́мени за́поведей Твои́х подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко Еди́н Свят еси́ и Госпо́дь.

[Утвер­ди, Гос­по­ди, на камне Тво­их запо­ве­дей поко­ле­бав­ше­е­ся серд­це мое, ибо Ты Один Свят и Господь.]

Ага́ре дре́вле, душе́, еги́птяныне уподо́билася еси́, порабо́тившися произволе́нием, и ро́ждши но́ваго Исма́ила, презо́рство.

[Древ­ней Ага­ри егип­тян­ке упо­до­би­лась ты, душа, пора­бо­щен­ная сво­им про­из­во­лом и родив ново­го Изма­и­ла – дер­зость.] (Быт.16:16)

Иа́ковлю ле́ствицу разуме́ла еси́, душе́ моя́, явля́емую от зем­ли́ к небесе́м, поч­то́ не име́ла еси́ восхо́да тве́рда, благоче́стия?

[Ты зна­ешь, душа моя, о лест­ни­це с зем­ли до небес, пока­зан­ной Иако­ву; поче­му же ты не избра­ла без­опас­но­го вос­хо­да – бла­го­че­стия? (Быт.28:12)

Свяще́нника Бо́жия, и царя́ уедине́на, Христо́во подо́бие, в ми́ре жития́, в челове́цех подража́й.

[Под­ра­жай свя­щен­ни­ку Божию и царю оди­но­ко­му Мел­хи­се­де­ку, обра­зу жиз­ни Хри­ста сре­ди людей в мире.] (Быт.14:18. Евр.7:1–3)

Обрати́ся, посте­ни́, душе́ окая́нная, пре́жде да́же не прии́мет коне́ц жития́ тор­же­ство́, пре́жде да́же дверь не заключи́т черто́га Госпо́дь.

[Обра­тись и воз­ды­хай, несчаст­ная душа, преж­де неже­ли кон­чит­ся тор­же­ство жиз­ни, преж­де чем Гос­подь затво­рит дверь брач­но­го чертога.]

Не бу́ди столп сла́ный, душе́, возврати́вшися вспять: о́браз да устраши́т тя содо́мский, горе́ в Сиго́р спаса́йся.

[Не сде­лай­ся соля­ным стол­пом, душа, обра­тив­шись назад, да устра­шит тебя при­мер содом­лян; спа­сай­ся на гору в Сигор.] (Быт.19:19–23; 19:26)

Моле́ния, Влады́ко, Тебе́ пою́щих не отве́ржи, но уще́дри Человеколю́бче, и пода́ждь ве́рою прося́щим оставле́ние.

[Не отверг­ни, Вла­ды­ко, моле­ния вос­пе­ва­ю­щих Тебя, но уми­ло­сер­дись Чело­ве­ко­лю­бец, и про­ся­щим с верою даруй прощение.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ице Про́стая, Несозда́нная, Безнача́льное Есте­ство́, в Тро́ице пева́емая Ипоста́сей, спа­си́ ны ве́рою покланя́ющияся держа́ве Твое́й.

[Тро­и­ца Несо­став­ная, Несо­здан­ная, Суще­ство Без­на­чаль­ная, в тро­ич­но­сти Лиц вос­пе­ва­е­мая, спа­си нас, с верою покло­ня­ю­щих­ся силе Твоей.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: От Отца́ безле́тно Сы́на, в ле́то, Богороди́тельнице, неискусому́жно роди­ла́ еси́, стра́нное чу́до, пребы́вши Де́ва доя́щи.

[Ты, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, не испы­тав­ши мужа, во вре­ме­ни роди­ла Сына от Отца вне вре­ме­ни и – див­ное чудо: питая моло­ком, пре­бы­ла Девою.]

Песнь 4

Ирмос: Услы́ша проро́к прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слух Твой и убоя́хся, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

[Услы­шал про­рок о при­ше­ствии Тво­ем, Гос­по­ди, и устра­шил­ся, что Тебе угод­но родить­ся от Девы и явить­ся людям, и ска­зал: услы­шал я весть о Тебе и устра­шил­ся; сла­ва силе Тво­ей, Господи.]

Вре́мя живо­та́ мое­го́ ма́ло, и испо́лнено боле́зней и лука́вства, но в покая́нии мя при­и­ми́, и в ра́зум при­зо­ви́, да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му, Спа́се, Сам мя уще́дри.

[Вре­мя жиз­ни моей крат­ко и испол­не­но огор­че­ний и поро­ков, но при­ми меня в пока­я­нии и при­зо­ви к позна­нию исти­ны, что­бы не сде­лать­ся мне добы­чею и пищею вра­га, Спа­си­тель, уми­ло­сер­дись надо мною.] (Быт.47:9)

Ца́рским досто́инством, венце́м и багряни́цею оде́ян, многоиме́нный челове́к и пра́ведный бога́тством кипя́ и ста́ды, внеза́пу бога́тства, сла́вы ца́рства, обнища́в, лиши́ся.

[Чело­век, обле­чен­ный цар­ским досто­ин­ством, вен­цом и баг­ря­ни­цею, мно­го имев­ший и пра­вед­ный, изоби­ло­вав­ший богат­ством и ста­да­ми, вне­зап­но обни­щав, лишил­ся богат­ства, сла­вы и цар­ства.] (Иов.1:1–22)

А́ще пра́веден бя́ше он, и непоро́чен па́че всех, и не убе­же́ ловле́ния льсти́ваго и се́ти, ты же грехолюби́ва су́щи, окая́нная душе́, что сотвори́ши, а́ще чесо́му о недове́домых случи́тся наи­ти́ тебе́?

[Если он, будучи пра­вед­ным и без­уко­риз­нен­ным более всех, не избе­жал коз­ней и сетей обо­льсти­те­ля диа­во­ла, то что сде­ла­ешь, ты, гре­хо­лю­би­вая несчаст­ная душа, если что-нибудь неожи­дан­ное постиг­нет тебя?]

Высокоглаго́лив ны́не есмь, жесто́к же и се́рдцем, вот­ще́ и всу́е, да не с фарисе́ем осу́диши мя, па́че же мытаре́во смире́ние пода́ждь ми, еди́не Ще́дре, Правосу́де, и сему́ мя сочисли́.

[Высо­ко­ме­рен я ныне на сло­вах, дер­зок и в серд­це, напрас­но и тщет­но; не осу­ди меня с фари­се­ем, но даруй мне сми­ре­ние мыта­ря и к нему при­чис­ли, Один Мило­серд­ный и Правосудный.]

Согреши́х, досади́в сосу́ду пло́ти моея́, вем, Ще́дре, но в покая́нии мя при­и­ми́, и в ра́зум при­зо­ви́, да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му, Спа́се, Сам мя уще́дри.

[Знаю, Мило­серд­ный, согре­шил я, осквер­нив сосуд моей пло­ти, но при­ми меня в пока­я­нии и при­зо­ви к позна­нию исти­ны, что­бы не сде­лать­ся мне добы­чею и пищею вра­га; Сам, Ты, Спа­си­тель, уми­ло­сер­дись надо мною.]

Самоистука́н бых страстьми́, ду́шу мою́ вре­дя́, Ще́дре, но в покая́нии мя при­и­ми́, и в ра́зум при­зо­ви, да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му, Спа́се, Сам мя уще́дри.

[Исту­ка­ном я сде­лал сам себя, иска­зив душу свою стра­стя­ми, Мило­серд­ный; но при­ми меня в пока­я­нии и при­зо­ви к позна­нию исти­ны, что­бы не сде­лать­ся мне добы­чею и пищею вра­га; Сам, Ты, Спа­си­тель, уми­ло­сер­дись надо мною.]

Не послу́шах гла́са Тво­е­го́, преслу́шах писа́ние Твое́ законополо́жника, но в покая́нии мя при­и­ми́, и в ра́зум при­зо­ви́, да не бу́ду стяжа́ние, ни бра́шно чужде́му, Спа́се, Сам мя уще́дри.

[Не послу­шал я голо­са Тво­е­го, нару­шил Писа­ние Твое, Зако­но­да­тель; но при­ми меня в пока­я­нии и при­зо­ви к позна­нию исти­ны, что­бы не сде­лать­ся мне добы­чею и пищею вра­га; Сам, Ты, Спа­си­тель, уми­ло­сер­дись надо мною.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Вели́ких безме́стий во глу­би­ну́ низве́дшися, неодержи́ма была́ еси́, но востек­ла́ еси́ по́мыслом лу́чшим, к кра́йней дея́ньми я́ве доброде́тели пресла́вно, а́нгельское есте­ство́, Мари́е, удиви́вши.

[Увлек­шись в глу­би­ну вели­ких поро­ков, ты, Мария, не погряз­ла в ней, но выс­шим помыс­лом через дея­тель­ность явно под­ня­лась до совер­шен­ной доб­ро­де­те­ли, див­но изу­мив ангель­скую природу.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Неразде́льное Существо́м, несли́тное Ли́цы, богосло́влю Тя, Тро́ическое Еди́но Боже­ство́, я́ко Единоца́рственное и Сопресто́льное, вопию́ Ти песнь вели́кую, в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.

[Нераз­дель­ным по суще­ству, нес­ли­ян­ным в Лицах бого­слов­ски испо­ве­дую Тебя, Тро­ич­ное Еди­ное Боже­ство, Соцар­ствен­ное и Сопре­столь­ное; воз­гла­шаю Тебе вели­кую песнь, в небес­ных оби­те­лях трое­крат­но вос­пе­ва­е­мую.] (Ис.6:1–3)

И ныне, Бого­ро­ди­чен: И ражда́еши, и де́вствуеши, и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва: Рожде́йся обновля́ет зако́ны есте­ства́, утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. Бог иде́же хо́щет, побежда́ется есте­ства́ чин, твори́т бо ели́ка хо́щет.

[И рож­да­ешь Ты, и оста­ешь­ся Девою, в обо­их слу­ча­ях сохра­няя по есте­ству дев­ство. Рож­ден­ный Тобою обнов­ля­ет зако­ны при­ро­ды, а дев­ствен­ное чре­во рож­да­ет; когда хочет Бог, то нару­ша­ет­ся поря­док при­ро­ды, ибо Он тво­рит, что хочет.]

Песнь 5

Ирмос: От нощи́ у́тренююща, Человеколю́бче, про­све­ти́, молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

[От ночи бодр­ству­ю­ще­го, про­све­ти меня, молю, Чело­ве­ко­лю­бец, путе­во­ди меня в пове­ле­ни­ях Тво­их и научи меня, Спа­си­тель, испол­нять Твою волю.] (Пс.62:2; 118:35)

Ни́зу снича́щую подража́й, о душе́, при­и­ди́, при­па­ди́ к нога́ма Иису́совыма, да тя испра́вит, и да хо́диши пра́во сте­зи́ Госпо́дни.

[Под­ра­жай, душа, скор­чен­ной жене, при­ди, при­па­ди к ногам Иису­са, что­бы Он испра­вил тебя и ты мог­ла ходить пря­мо по сте­зям Гос­под­ним.] (Лк.13:11–13)

А́ще и кла́дязь еси́ глубо́кий, Влады́ко, исто­чи́ ми во́ду из пречи́стых Твои́х жил, да я́ко самаряны́ня, не кто­му́ пия́й жа́жду, жи́зни бо струи́ источа́еши.

[Если Ты – и глу­бо­кий коло­дец, Вла­ды­ко, то исто­чи мне струи из пре­чи­стых ребр Сво­их, что­бы я, как сама­рян­ка, испив, уже не жаж­дал, ибо Ты исто­ча­ешь пото­ки жиз­ни.] (Ин.4:11–15)

Силоа́м да бу́дут ми сле́зы моя́, Влады́ко Го́споди, да умы́ю и аз зе́ницы се́рдца, и ви́жду Тя, у́мна Све́та преве́чна.

[Силоамом да будут мне сле­зы мои, Вла­ды­ко Гос­по­ди, что­бы и мне омыть очи серд­ца и умствен­но созер­цать Тебя, Пред­веч­ный Свет.] (Ин.9:7)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Несравне́нным жела́нием, всебога́тая, Дре́ву возжеле́вши поклони́тися Живо́тному, сподо́билася еси́ жела́ния, сподо́би у́бо и мене́ улучи́ти вы́шния сла́вы.

[С чистой любо­вию воз­же­лав покло­нить­ся Дре­ву Жиз­ни, все­б­ла­жен­ная, ты удо­сто­и­лась жела­е­мо­го; удо­стой же и меня достиг­нуть выс­шей славы.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тя, Тро́ице, сла́вим, Еди́наго Бо́га, Свят, Свят, Свят еси́ О́тче, Сы́не и Ду́ше, Про́стое Суще­ство́, Еди́нице при́сно покланя́емая.

[Тебя, Пре­свя­тая Тро­и­ца, про­слав­ля­ем за Еди­но­го Бога: Свят, Свят, Свят Отец, Сын и Дух, Про­стое Суще­ство, Еди­ни­ца веч­но поклоняемая.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, нетле́нная безму́жная Ма́ти Де́во, Бог созда́вый ве́ки, и соеди­ни́ Себе́ челове́ческое естество́.

[В Тебе, Нетлен­ная, не познав­шая мужа Матерь-Дево, облек­ся в мой состав сотво­рив­ший мир Бог и соеди­нил с Собою чело­ве­че­скую природу.]

Песнь 6

Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, и воз­ве­де́ от тли живо́т мой.

[От все­го серд­ца мое­го я воз­звал к мило­серд­но­му Богу, и Он услы­шал меня из ада пре­ис­под­не­го и воз­звал жизнь мою от погибели.]

Аз есмь, Спа́се, ю́же погуби́л еси́ дре́вле ца́рскую дра́хму, но вжег свети́льник Предте́чу Тво­е­го́, Сло́ве, взы­щи́ и обря́щи Твой о́браз.

[Я – та драх­ма с цар­ским изоб­ра­же­ни­ем, кото­рая с древ­но­сти поте­ря­на у Тебя, Спа­си­тель, но, засве­тив све­тиль­ник – Пред­те­чу Сво­е­го, Сло­ве, поищи и най­ди Свой образ.]

Воста́ни и побо­ри́, я́ко Иису́с Амали́ка, плотски́я стра́сти, и Гаваони́ты, ле́стныя по́мыслы, при́сно побежда́ющи.

[Вос­стань и низ­ло­жи плот­ские стра­сти, как Иисус Ама­ли­ка, все­гда побеж­дая и гава­о­ни­тян – обо­льсти­тель­ные помыс­лы.] (Исх.17:8. Нав.8:21)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Да страсте́й пла́мень угаси́ши, слез ка́пли источи́ла еси́ при́сно, Мари́е, душе́ю распаля́ема, и́хже благода́ть пода́ждь и мне, тво­е­му́ рабу́.

[Что­бы уга­сить пла­мень стра­стей, ты, Мария, пылая душой, непре­стан­но про­ли­ва­ла пото­ки слез, пре­и­зоби­лие кото­рых даруй и мне, рабу твоему.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Безстра́стие небе́сное стяжа́ла еси́, кра́йним на зем­ли́ житие́м, ма́ти. Те́мже тебе́ пою́щим, страсте́й изба́витися моли́твами твои́ми, моли́ся.

[Воз­вы­шен­ней­шим обра­зом жиз­ни на зем­ле, ты, матерь, при­об­ре­ла небес­ное бес­стра­стие; поэто­му хода­тай­ствуй, что­бы вос­пе­ва­ю­щие тебя изба­ви­лись от стра­стей по тво­им молитвам.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ица есмь Про́ста, Неразде́льна, разде́льна Ли́чне, и Еди́ница есмь естество́м соедине́на, Оте́ц глаго́лет, Сын, и Боже́ственный Дух.

[Я – Тро­и­ца Несо­став­ная, Нераз­дель­ная, раз­дель­ная в Лицах, и Еди­ни­ца, соеди­нен­ная по суще­ству; сви­де­тель­ству­ет Отец, Сын и Боже­ствен­ный Дух.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́, воображе́нна по нам: Его́же, я́ко Созда́теля всех, моли́, Богоро́дице, да моли́твами Твои́ми оправди́мся.

[Чре­во Твое роди­ло нам Бога, при­няв­ше­го наш образ; Его, как Созда­те­ля все­го мира, моли, Бого­ро­ди­ца, что­бы по молит­вам Тво­им нам оправдаться.

Го́споди, поми́луй (три­жды). Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 6:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши? Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися: вос­пря­ни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, вез­де́ сый и вся́ исполня́яй.

[Душа моя, душа моя, вос­стань, что ты спишь? Конец при­бли­жа­ет­ся, и ты сму­тишь­ся; про­бу­дись же, что­бы поща­дил тебя Хри­стос Бог, Вез­де­су­щий и все наполняющий.]

Песнь 7

Ирмос: Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред Тобо́ю, ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, я́коже запове́дал еси́ нам; но не преда́ждь нас до кон­ца́, отце́в Бо́же.

[Мы согре­ши­ли, жили без­за­кон­но, непра­во посту­па­ли пред Тобою, не сохра­ни­ли, не испол­ни­ли, что Ты запо­ве­дал нам; но не оставь нас до кон­ца, Боже отцов.] (Дан.9:5–6)

Исчезо́ша дни́и мои́, я́ко со́ние востаю́щаго, те́мже, я́ко Езеки́я, сле­зю́ на ло́жи мое́м, приложи́тися мне ле́том живо­та́. Но кий Иса́ия предста́нет тебе́, душе́, а́ще не всех Бог?

[Дни мои про­шли как сно­ви­де­ние про­буж­да­ю­ще­го­ся; поэто­му, подоб­но Езе­кии, я пла­чу на ложе моем, что­бы про­дли­лись годы жиз­ни моей; но какой Иса­ия посе­тит тебя, душа, если не Бог всех?] (4Цар.20:3. Ис.38:2–6)

Припа́даю Ти, и при­но­шу́ Тебе́, я́коже сле́зы глаго́лы моя́: согреши́х, я́ко не согре­ши́ блудни́ца, и безако́нновах, я́ко и́ный никто́же на зем­ли́, но уще́дри, Влады́ко, творе́ние Твое́, и воз­зо­ви́ мя.

[При­па­даю к Тебе и при­но­шу Тебе со сле­за­ми сло­ва мои: согре­шил я, как не согре­ши­ла блуд­ни­ца, и жил в без­за­ко­ни­ях, как никто дру­гой на зем­ле; но уми­ло­сер­дись, Вла­ды­ка, над созда­ни­ем Сво­им и вос­ста­но­ви меня.]

Погребо́х о́браз Твой и растли́х за́поведь Твою́, вся помрачи́ся добро́та, и страстьми́ угаси́ся, Спа́се, све­ща́, но уще́дрив возда́ждь ми, я́коже пое́т Дави́д, ра́дование.

[Затмил я образ Твой и нару­шил запо­ведь Твою; вся кра­со­та помра­чи­лась во мне, и све­тиль­ник погас от стра­стей; но уми­ло­сер­дись, Спа­си­тель, и воз­вра­ти мне, как поет Давид, весе­лие.] (Пс.50:14)

Обрати́ся, пока́йся, откры́й сокрове́нная, глаго́ли Бо́гу вся ве́дущему, Ты ве́си моя́ та́йная, еди́не Спа́се, но Сам мя поми́луй, я́коже пое́т Дави́д по ми́лости Твое́й.

[Обра­тись, покай­ся, открой сокро­вен­ное, ска­жи Богу Все­ве­ду­ще­му: Спа­си­тель, Ты Один зна­ешь мои тай­ны, но Сам поми­луй меня, как поет Давид, по Тво­ей мило­сти.] (Пс.50:3)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Возопи́вши к Пречи́стей Богома́тери, пе́рвее отри́нула еси́ неи́стовство страсте́й, ну́жно стужа́ющих, и посрами́ла еси́ вра­га́ запе́ншаго, но даждь ны́не по́мощь от ско́рби и мне, рабу́ твоему́.

[Воз­звав­ши к Пре­чи­стой Бого­ма­те­ри, ты обуз­да­ла неистов­ство стра­стей, преж­де жесто­ко сви­реп­ство­вав­ших, и посра­ми­ла вра­га-обо­льсти­те­ля; даруй же ныне помощь в скор­би и мне, рабу тво­е­му.] (Пс.59:13)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Его́же возлюби́ла еси́, Его́же возжеле́ла еси́, Его́же ра́ди плоть изнури́ла еси́ преподо́бная, моли́ ны́не Хри­ста́ о рабе́х: я́ко да ми́лостив быв всем нам, ми́рное состоя́ние да́рует почита́ющим Его́.

[Кого ты воз­лю­би­ла, Кого избра­ла, для Кого изну­ря­ла плоть, Пре­по­доб­ная, моли ныне Хри­ста о рабах тво­их, что­бы Он по Сво­ей мило­сти ко всем даро­вал мир­ное состо­я­ние почи­та­ю­щим Его.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ице Про́стая, Неразде́льная, Единосу́щная, и Есте­ство́ Еди́но, Све́тове и Свет, и Свя́та Три, и Еди́но Свя́то пое́тся Бог Тро́ица; но воспо́й, просла́ви, Живо́т и Живо­ты́, душе́, всех Бо́га.

[Тро­и­ца Про­стая, Нераз­дель­ная, Еди­но­сущ­ная, и Одно Боже­ство, Све­ты и Свет, Три Свя­ты и Одно Лицо Свя­то, Бог-Тро­и­ца, вос­пе­ва­е­мая в пес­но­пе­ни­ях; вос­пой же и ты, душа, про­славь Жизнь и Жиз­ни – Бога всех.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пое́м Тя, благослови́м Тя, покланя́емся Ти, Богороди́тельнице, я́ко неразлу́чныя Тро́ицы поро­ди­ла́ еси́ еди́наго Хри­ста́ Бо́га, и Сама́ отве́рзла еси́ нам су́щим на зем­ли́ небе́сная.

[Вос­пе­ва­ем Тебя, бла­го­слов­ля­ем Тебя, покло­ня­ем­ся Тебе, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, ибо Ты роди­ла Одно­го из Нераз­дель­ной Тро­и­цы, Хри­ста Бога, и Сама откры­ла для нас, живу­щих на зем­ле, небес­ные обители.]

Песнь 8

Ирмос: Его́же во́инства Небе́сная сла́вят, и трепе́щут Херуви́ми и Серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тварь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

[Кого про­слав­ля­ют воин­ства небес­ные и пред Кем тре­пе­щут Херу­ви­мы и Сера­фи­мы, Того, все суще­ства и тво­ре­ния, вос­пе­вай­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века.]

Сле́зную, Спа́се, сткля́ницу, я́ко ми́ро истощава́я на гла­ву́, зову́ Ти я́коже блудни́ца, ми́лости и́щущая, моль­бу́ при­но­шу́, и оставле́ние про­шу́ прия́ти.

[Изли­вая сосуд слез, как миро на голо­ву, Спа­си­тель, взы­ваю к Тебе, как ищу­щая мило­сти блуд­ни­ца, при­но­шу моле­ние и про­шу о полу­че­нии мне про­ще­ния.] (Мф.26:6–7. Мк.14:3. Лк.7:37–38)

А́ще и никто́же, я́коже аз согре­ши́ Тебе́, но оба́че при­и­ми́ и мене́, Благоутро́бне Спа́се, стра́хом ка́ющася, и любо́вию зову́ща: согреши́х Тебе́ еди́ному, поми́луй мя, Ми́лостиве.

[Хотя никто не согре­шил пред Тобою, как я, но, Мило­серд­ный Спа­си­тель, при­и­ми меня, каю­ще­го­ся со стра­хом и с любо­вию взы­ва­ю­ще­го: я согре­шил пред Тобою Одним, поми­луй меня, Милосердный!

Поща­ди́, Спа́се, Твое́ созда́ние, и взы­щи́ я́ко Па́стырь поги́бшее, пред­ва­ри́ заблу́ждшаго, восхи́ти от во́лка, сотво­ри́ мя овча́ на па́стве Твои́х ове́ц.

[Поща­ди, Спа­си­тель, созда­ние Свое и, как Пас­тырь, оты­щи поте­рян­но­го, воз­вра­ти заблуд­ше­го, отни­ми у вол­ка и сде­лай меня агн­цем на паст­би­ще Тво­их овец.] (Пс.118:176)

Егда́, Судие́, ся́деши, я́ко Благоутро́бен, и пока́жеши стра́шную сла́ву Твою́, Спа́се, о каковы́й страх тогда́! Пе́щи горя́щей, всем боя́щимся нестерпи́маго суди́ща Твоего́.

[Когда Ты, Мило­серд­ный, вос­ся­дешь, как Судия и откро­ешь гроз­ное вели­чие Свое, Спа­си­тель, о, какой ужас тогда: печь будет гореть, и все тре­пе­тать пред неумо­ли­мым судом Тво­им.] (Мф.25:31, 41, 46)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Све́та незаходи́маго Ма́ти, тя просвети́вши, от омраче́ния страсте́й раз­ре­ши́. Те́мже вше́дши в духо́вную благода́ть, про­све­ти́, Мари́е, тя ве́рно восхваля́ющия.

[Матерь неза­хо­ди­ма­го Све­та – Хри­ста, про­све­тив тебя, осво­бо­ди­ла от мра­ка стра­стей; поэто­му, при­няв бла­го­дать Духа, про­све­ти, Мария, искрен­но про­слав­ля­ю­щих тебя.)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Чу́до но́во ви́дев, ужаса́шеся боже́ственный в тебе́ вои́стинну, ма́ти, Зоси́ма, а́нгела бо зря́ше во пло́ти, и у́жасом весь исполня́шеся, Хри­ста́ поя́ во ве́ки.

[Уви­дев в тебе, матерь, поис­ти­не новое чудо, свя­той Зоси­ма уди­вил­ся, ибо он уви­дел Анге­ла во пло­ти, и весь пре­ис­пол­нил­ся изум­ле­ни­ем, вос­пе­вая Хри­ста вовеки.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льне О́тче, Сы́не Собезнача́льне, Уте́шителю Благи́й, Ду́ше Пра́вый, Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца́ Безнача́льна Сло́ве, Ду́ше Живы́й и Зи́ждяй, Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

[Без­на­чаль­ный Отче, Собез­на­чаль­ный Сын, Уте­ши­тель Бла­гий, Дух Пра­вый, Роди­тель Сло­ва Божия, Без­на­чаль­ное Сло­во Отца, Дух, Живо­тво­ря­щий и Сози­да­ю­щий, Тро­и­ца Еди­ная, поми­луй меня.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Я́ко от оброще́ния червлени́цы Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева, внутрь во чре́ве Твое́м плоть истка́ся. Те́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя почита́ем.

[Мыс­лен­ная пор­фи­ра – плоть Емма­ну­и­ла сотка­лась внут­ри Тво­е­го чре­ва. Пре­чи­стая, как бы из веще­ства пур­пур­но­го; пото­му мы почи­та­ем Тебя, Истин­ную Богородицу.]

Песнь 9

Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия Рож­де­ство́ несказа́нное, Ма́тере безму́жныя нетле́нен Плод, Бо́жие бо рожде́ние обновля́ет есте­ства́. Те́мже Тя вси ро́ди, я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

[Рож­де­ство от бес­се­мен­но­го зача­тия неизъ­яс­ни­мо, без­муж­ной Мате­ри нетле­нен Плод, ибо рож­де­ние Бога обнов­ля­ет при­ро­ду. Поэто­му Тебя, как Бого­не­ве­сту-Матерь мы, все роды, пра­во­слав­но величаем.]

Умилосе́рдися, спа­си́ мя, Сы́не Дави́дов, поми́луй, бесну́ющияся сло́вом исцели́вый, глас же благоутро́бный я́ко разбо́йнику мне рцы: ами́нь глаго́лю тебе́, со Мно́ю бу́деши в раи́, егда́ при­и­ду́ во сла́ве Мое́й.

[Уми­ло­сер­дись, спа­си и поми­луй меня, Сын Дави­дов, сло­вом исце­ляв­ший бес­ну­ю­щих­ся, и ска­жи, как раз­бой­ни­ку, мило­сти­вые сло­ва: истин­но гово­рю тебе, со Мною будешь в раю, когда при­ду Я в сла­ве Моей.] (Лк.23:43)

Разбо́йник оглаго́ловаше Тя, разбо́йник Богосло́вяше Тя, о́ба бо на кре­сте́ сви́сяста, но, о Благоутро́бне, я́ко ве́рному разбо́йнику Тво­е­му́, позна́вшему Тя Бо́га, и мне отве́рзи дверь сла́внаго Ца́рствия Твоего́.

[Раз­бой­ник поно­сил Тебя, раз­бой­ник же и Богом испо­ве­дал Тебя, вися оба на кре­сте; но, Мило­серд­ный, как уве­ро­вав­ше­му раз­бой­ни­ку, познав­ше­му в Тебе Бога, открой и мне, дверь слав­но­го Тво­е­го Царства.]

Тварь содрога́шеся, распина́ема Тя ви́дящи, го́ры и ка́мения стра́хом распада́хуся, и зем­ля́ сотряса́шеся, и ад обнажа́шеся, и соомрача́шеся свет во дни, зря Тебе́, Иису́се, пригвожде́на ко Кресту́.

[Тварь содро­га­лась, видя Тебя рас­пи­на­е­мым, горы и кам­ни от ужа­са рас­па­да­лись и коле­ба­лась зем­ля, пре­ис­под­няя пусте­ла, и свет сре­ди дня помра­чал­ся, взи­рая на Тебя, Иисус, пло­тию ко кре­сту при­гвож­ден­но­го.] (Мф.27:51–52. Мк.15:38. Лк.23:45)

Досто́йных покая́ния плодо́в не истя­жи́ от мене́, и́бо кре́пость моя́ во мне оску­де́, се́рдце мне да́руй при́сно сокруше́нное, нище­ту́ же духо́вную, да сия́ Тебе́ при­не­су́, я́ко прия́тную же́ртву, Еди́не Спа́се.

[Достой­ных пло­дов пока­я­ния не тре­буй от меня, Еди­ный Спа­си­тель, ибо сила моя исто­щи­лась во мне; даруй мне все­гда сокру­шен­ное серд­це и духов­ную нище­ту, что­бы я при­нес их Тебе, как бла­го­при­ят­ную жертву.]

Судие́ мой, и Ве́дче мой, хотя́й па́ки при­и­ти́ со а́нгелы, суди́ти ми́ру все­му́, ми́лостивным Твои́м о́ком тогда́ ви́дев мя, поща­ди́ и уще́дри мя, Иису́се, па́че вся́каго есте­ства́ челове́ча согреши́вша.

[Судия мой, зна­ю­щий меня, когда опять при­дешь Ты с Анге­ла­ми, что­бы судить весь мир, тогда, обра­тив на меня мило­сти­вый взор, поща­ди, Иису­се, и поми­луй меня, согре­шив­ше­го более все­го чело­ве­че­ско­го рода.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Удиви́ла еси́ всех стра́нным житие́м твои́м, а́нгелов чи́ны, и челове́ков собо́ры, невеще́ственно пожи́вши, и есте­ство́ преше́дши: и́мже, я́ко невеще́ственныма нога́ма вше́дши, Мари́е, Иорда́н пре­ш­ла́ еси́.

[Ты уди­ви­ла необы­чай­ною сво­ею жиз­нью всех, как чины ангель­ские, так и чело­ве­че­ские сон­мы, духов­но пожив и пре­взо­шед­ши при­ро­ду; поэто­му, Мария, ты, как бес­плот­ная, шествуя сто­па­ми, пере­шла Иордан.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Уми́лостиви Созда́теля о хва́лящих тя, преподо́бная ма́ти, изба́витися озлобле́ний и скорбе́й о́крест напа́дающих: да изба́вившеся от напа́стей, возвели́чим непреста́нно просла́вльшаго тя Го́спода.

[Скло­ни Твор­ца на милость к вос­хва­ля­ю­щим тебя, пре­по­доб­ная матерь, что­бы нам изба­вить­ся от огор­че­ний и скор­бей, ото­всю­ду напа­да­ю­щих на нас, что­бы, изба­вив­шись от иску­ше­ний, мы непре­стан­но вели­ча­ли про­сла­вив­ше­го тебя Господа.]

При­пев: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андре́е честны́й и о́тче треблаже́ннейший, па́стырю Кри́тский, не преста́й моля́ся о воспева́ющих тя, да изба́вимся вси гне́ва и ско́рби, и тле́ния, и прегреше́ний безме́рных, чту́щии твою́ па́мять ве́рно.

[Андрей досто­чти­мый, отец преб­ла­жен­ный, пас­тырь Крит­ский, не пере­ста­вай молить­ся за вос­пе­ва­ю­щих тебя, что­бы изба­вить­ся от гне­ва, скор­би, поги­бе­ли и бес­чис­лен­ных пре­гре­ше­ний нам всем, искрен­но почи­та­ю­щим память твою.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Отца́ просла́вим, Сы́на превознесе́м, Боже́ственному Ду́ху ве́рно поклони́мся, Тро́ице Неразде́льней, Еди́нице по Суще­ству́, я́ко Све́ту и Све́том, и Живо­ту́ и Живото́м, животворя́щему и просвеща́ющему концы́.

[Про­сла­вим Отца, пре­воз­не­сем Сына, с верою покло­ним­ся Боже­ствен­но­му Духу, Нераз­дель­ной Тро­и­це, Еди­ной по суще­ству, как Све­ту и Све­там, Жиз­ни и Жиз­ням, живо­тво­ря­ще­му и про­све­ща­ю­ще­му пре­де­лы вселенной.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Град Твой сохраня́й, Богороди́тельнице Пречи́стая, в Тебе́ бо сей ве́рно ца́рствуяй, в Тебе́ и утвержда́ется, и Тобо́ю побежда́яй, побежда́ет вся́кое искуше́ние, и пленя́ет ра́тники, и прохо́дит послуша́ние.

[Сохра­няй град Свой, Пре­чи­стая Бого­ро­ди­тель­ни­ца. Под Тво­ею защи­тою он цар­ству­ет с верою, и от Тебя полу­ча­ет кре­пость, и при Тво­ем содей­ствии неот­ра­зи­мо побеж­да­ет вся­кое бед­ствие, берет в плен вра­гов и дер­жит их в подчинении.]

Далее см. Вели­кое пове­че­рие.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

4 комментария

  • Андрей, 05.03.2020

    Спа­си­бо

    Ответить »
  • Андрей, 05.03.2020

    Спа­си­бо ХРАНИ ВАС ГОСПОДЬ

    Ответить »
  • Сергей, 14.03.2019

    Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, поми­луй нас! Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас.!

    Гос­по­день Вели­кий Архан­ге­ле Миха­и­ле защи­ти нас! Свя­тая Мария Еги­пет­ская моли Бога о нас!

    Ответить »
  • Наталия, 14.03.2019

    Спа­си Гос­по­ди! Спасибо!

    Ответить »
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки