Великий канон Андрея Критского (с переводом на русский язык), читаемый в понедельник первой седмицы Великого поста


 

Втор­ник Сре­да Чет­верг 1‑й сед­ми­цы Сре­да (вечер) 5‑й сед­ми­цы

Аудио:

 

Песнь 1

Ирмос: Помо́щник и покрови́тель бысть мне во спасе́ние, Сей мой Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ мое­го́, и воз­не­су́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

[Помощ­ник и Покро­ви­тель явил­ся мне ко спа­се­нию, Он Бог мой, и про­слав­лю Его, Бога отца мое­го, и вос­хва­лю Его, ибо Он воз­ве­ли­чил­ся во сла­ве. – Пере­вод Н.И. Кед­ро­ва] (Исх.15:1–2)

При­пев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Отку́ду нач­ну́ пла́кати окая́ннаго мое­го́ жития́ дея́ний? Ко́е ли поло­жу́ нача́ло, Хри­сте́, ны́нешнему рыда́нию? Но я́ко благоутро́бен, даждь ми прегреше́ний оставле́ние.

[С чего нач­ну я опла­ки­вать дея­ния зло­счаст­ной моей жиз­ни? Какое нача­ло поло­жу, Хри­сте, я нынеш­не­му мое­му сето­ва­нию? Но Ты, как мило­серд­ный, даруй мне остав­ле­ние прегрешений.]

Гря­ди́ окая́нная душе́, с пло́тию твое́ю, Зижди́телю всех испове́ждься, и оста́нися про́чее пре́ждняго безслове́сия, и при­не­си́ Бо́гу в покая́нии сле́зы.

[При­и­ди, несчаст­ная душа, с пло­тию сво­ею, испо­ве­дай­ся Созда­те­лю все­го, воз­дер­жись, нако­нец, от преж­не­го без­рас­суд­ства и с рас­ка­я­ни­ем при­не­си Богу слезы.]

Первозда́ннаго Ада́ма преступле́нию поревнова́в, позна́х себе́ обнаже́на от Бо́га и присносу́щнаго Ца́рствия и сла́дости, грех ра́ди мои́х.

[Под­ра­жая в пре­ступ­ле­нии пер­во­здан­но­му Ада­му, я сознаю себя лишен­ным Бога, веч­но­го Цар­ства и бла­жен­ства за мои гре­хи.] (Быт.3:6–7)

Увы мне, окая́нная душе́, что уподо́билася еси́ пе́рвей Е́ве? Ви́дела бо еси́ зле, и уязви́лася еси́ го́рце, и косну́лася еси́ дре́ва и вкуси́ла еси́ де́рзостно безслове́сныя сне́ди.

[Горе мне, моя несчаст­ная душа, для чего ты упо­до­би­лась пер­во­со­здан­ной Еве? Не с доб­ром ты посмот­ре­ла и уяз­ви­лась жесто­ко, при­кос­ну­лась к дере­ву и дер­зост­но вку­си­ла бес­смыс­лен­но­го пло­да.] (Быт.3:6)

Вме́сто Е́вы чу́вственныя мы́сленная ми бысть Е́ва, во пло́ти стра́стный по́мысл, показу́яй сла́дкая и вкуша́яй при́сно го́рькаго напое́ния.

[Вме­сто чув­ствен­ной Евы вос­ста­ла во мне Ева мыс­лен­ная – плот­ский страст­ный помы­сел, обо­льща­ю­щий при­ят­ным, но при вку­ше­нии все­гда напо­я­ю­щий горечью.]

Досто́йно из Еде́ма изгна́н бысть, я́ко не сохрани́в еди́ну Твою́, Спа́се, за́поведь Ада́м: аз же что пост­раж­ду́, отмета́я все­гда́ живо́тная Твоя́ словеса́?

[Достой­но был изгнан из Еде­ма Адам, как не сохра­нив­ший одной Тво­ей запо­ве­ди, Спа­си­тель. Что же дол­жен пре­тер­петь я, все­гда отвер­га­ю­щий Твои живо­твор­ные пове­ле­ния?] (Быт.3:23)

Сла­ва, Тро­и­чен: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бна, даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Пре­су­ще­ствен­ная Тро­и­ца, Кото­рой мы покло­ня­ем­ся в одном Суще­стве, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и по Сво­е­му мило­сер­дию, даруй мне сле­зы умиления.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Богоро́дице, наде́жде и предста́тельство Тебе́ пою́щих, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко Влады́чица Чи́стая, ка́ющася при­и­ми́ мя.

[Бого­ро­ди­це, надеж­да и защи­та вос­пе­ва­ю­щих Тебя, сни­ми с меня тяж­кое бре­мя гре­хов­ное и, как Вла­ды­чи­ца Чистая, при­и­ми меня кающегося.]

Песнь 2

Ирмос: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, и вос­пою́ Хри­ста́, от Де́вы пло́тию прише́дшаго.

[Внем­ли, небо, я буду воз­ве­щать и вос­пе­вать Хри­ста, при­шед­ше­го во пло­ти от Девы.]

Вон­ми́ не́бо, и возглаго́лю, зем­ле́, внуша́й глас, ка́ющийся к Бо́гу и воспева́ющий Его́.

[Внем­ли, небо, я буду воз­ве­щать: зем­ля, услышь голос, каю­щий­ся Богу и про­слав­ля­ю­щий Его]

Вон­ми́ ми, Бо́же, Спа́се мой, ми́лостивным Твои́м о́ком, и при­и­ми́ мое́ те́плое испове́дание.

[Воз­зри на меня Боже, Спа­си­тель мой, мило­сти­вым Тво­им оком и при­ми мою пла­мен­ную исповедь.]

Согреши́х па́че всех челове́к, еди́н согреши́х Тебе́, но уще́дри я́ко Бог, Спа́се, творе́ние Твое́.

[Согре­шил я более всех людей, один я согре­шил пред Тобою; но, как Бог, сжаль­ся, Спа­си­тель, над Тво­им созда­ни­ем.] (1Тим.1:15)

Вообрази́в мои́х страсте́й безобра́зие, любосла́стными стремле́ньми погуби́х ума́ красоту́.

[Отоб­ра­зив в себе без­об­ра­зие моих стра­стей, сла­сто­лю­би­вы­ми стрем­ле­ни­я­ми иска­зил я кра­со­ту ума.]

Бу́ря мя злых обдержи́т, благоутро́бне Го́споди, но я́ко Пет­ру́, и мне ру́ку простри́.

[Буря зла окру­жа­ет меня, Мило­серд­ный Гос­по­ди, но, как Пет­ру, и мне Ты про­стри руку.] (Мф.14:31)

Оскверни́х пло́ти моея́ ри́зу и окаля́х е́же по о́бразу, Спа́се, и по подо́бию.

[Осквер­нил я одеж­ду пло­ти моей и очер­нил в себе, Спа­си­тель, то, что было созда­но по Тво­е­му обра­зу и подо­бию.]

Омрачи́х душе́вную кра­со­ту́ страсте́й сластьми́, и вся́чески весь ум персть сотвори́х.

[Помра­чил я кра­со­ту души страст­ны­ми удо­воль­стви­я­ми и весь ум совер­шен­но пре­вра­тил в прах.]

Раздра́х ны́не оде́жду мою́ пе́рвую, ю́же ми изт­ка́ Зижди́тель из нача́ла, и отту́ду лежу́ наг.

[Разо­драл я первую одеж­ду мою, кото­рую вна­ча­ле соткал мне Созда­тель, и отто­го лежу обнаженным.]

Облеко́хся в раздра́нную ри́зу, ю́же изт­ка́ ми змий сове́том, и стыжду́ся.

[Облек­ся я в разо­дран­ную одеж­ду, кото­рую соткал мне змий ковар­ством, и сты­жусь.] (Быт.3:21)

Сле́зы блудни́цы, Ще́дре, и аз предлага́ю, очи́сти мя, Спа́се, благоутро́бием Твои́м.

[Как блуд­ни­ца, и я про­ли­ваю сле­зы, Мило­серд­ный; сми­луй­ся надо мною, Спа­си­тель, по бла­го­с­нис­хож­де­нию Тво­е­му.] (Лк.7:38)

Воззре́х на садо́вную кра­со­ту́ и прельсти́хся умо́м, и отту́ду лежу́ наг, и срамля́юся.

[Взгля­нул я на кра­со­ту дере­ва и пре­льстил­ся в уме; отто­го лежу обна­жен­ным и стыжусь.]

Де́лаша на хреб­те́ мое́м вси нача́льницы страсте́й, продолжа́юще на мя беззако́ние их.

[На хреб­те моем паха­ли все вожди стра­стей, про­во­дя вдоль по мне без­за­ко­ние свое.] (Пс.138:3)

Сла­ва, Тро­и­чен: Еди́наго Тя в трие́х Ли́цех, Бо́га всех пою́, Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го.

[Вос­пе­ваю Тебя, Еди­но­го в трех Лицах, Бога всех, Отца, Сына и Свя­то­го Духа]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во, Еди́на Всепе́тая, моли́ приле́жно во е́же спасти́ся нам.

[Пре­чи­стая Бого­ро­ди­ца Дева, Ты Одна, все­ми вос­пе­ва­е­мая, усерд­но моли о нашем спасении.]

Песнь 3

Ирмос: На недви́жимом, Хри­сте́, ка́мени за́поведий Твои́х, утвер­ди́ мое́ помышле́ние.

[На непо­движ­ном камне запо­ве­дей Тво­их, Хри­сте, утвер­ди мое помышление.]

Огнь от Го́спода ино­гда́ Госпо́дь одожди́в, зе́млю Содо́мскую пре́жде попали́.

[Про­лив дождем огонь от Гос­по­да, Гос­подь попа­лил неко­гда зем­лю содом­лян.] (Быт.13:24)

На горе́ спаса́йся, душе́, я́коже Лот о́ный, и в Сиго́р угонза́й.

[Спа­сай­ся на горе, душа, как пра­вед­ный Лот и спе­ши укрыть­ся в Сигор.] (Быт.13:13–23)

Бе́гай запале́ния, о душе́, бе́гай Содо́мскаго горе́ния, бе́гай тле́ния Боже́ственнаго пла́мене.

[Беги, душа, от пла­ме­ни, беги от горя­ще­го Содо­ма, беги от истреб­ле­ния Боже­ствен­ным огнем.]

Согреши́х Тебе́ еди́н аз, согреши́х па́че всех, Хри­сте́ Спа́се, да не пре́зриши мене́.

[Согре­шил я один пред Тобою, согре­шил более всех, Хри­стос Спа­си­тель – не пре­зи­рай меня.]

Ты еси́ Па́стырь До́брый, взы­щи́ мене́ а́гнца, и заблу́ждшаго да не пре́зриши мене́.

[Ты – Пас­тырь Доб­рый, оты­щи меня – агн­ца, и не пре­зи­рай меня, заблу­див­ше­го­ся.] (Ин.10:11–14)

Ты еси́ сла́дкий Иису́се, Ты еси́ Созда́телю мой, в Тебе́, Спа́се, оправда́юся.

[Ты – вожде­лен­ный Иисус; Ты – Созда­тель мой, Спа­си­тель, Тобою я оправдаюсь]

Испове́даюся Тебе́, Спа́се: согреши́х, согреши́х Ти, но осла́би, оста́ви ми, я́ко благоутро́бен.

[Испо­ве­ду­юсь Тебе, Спа­си­тель; согре­шил я, согре­шил пред Тобою, но отпу­сти, про­сти меня, как Милосердный.]

Сла­ва, Тро­и­чен: О Тро́ице Еди́нице Бо́же! Спа­си́ нас от пре́лести, и искуше́ний, и обстоя́ний.

[О, Тро­и­ца, Еди­ни­ца, Боже, спа­си нас от обо­льще­ний, от иску­ше­ний и опасностей.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Ра́дуйся, Богоприя́тная утро́бо, ра́дуйся, престо́ле Госпо́день, ра́дуйся, Ма́ти Жи́зни на́шея.

[Радуй­ся, чре­во, вме­стив­шее Бога; радуй­ся, Пре­стол Гос­по­день; радуй­ся, Матерь Жиз­ни нашей.]

Песнь 4

Ирмос: Услы́ша проро́к прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слух Твой и убоя́хся, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

[Услы­шал про­рок о при­ше­ствии Тво­ем, Гос­по­ди, и устра­шил­ся, что Тебе угод­но родить­ся от Девы и явить­ся людям, и ска­зал: услы­шал я весть о Тебе и устра­шил­ся; сла­ва силе Тво­ей, Господи.]

Дел Твои́х да не пре́зриши, созда́ния Тво­е­го́ да не оста́виши, Правосу́де, а́ще и еди́н согреши́х, я́ко чело­век, па́че вся́каго челове́ка, Человеколю́бче, но и́маши, я́ко Госпо́дь всех, власть оставля́ти грехи́.

[Не пре­зри тво­ре­ний Тво­их, не оставь созда­ния Тво­е­го, Пра­вед­ный Судия, ибо хотя я, как чело­век, один согре­шил более вся­ко­го чело­ве­ка, но Ты, Чело­ве­ко­лю­бец, как Гос­подь все­го мира, име­ешь власть отпус­кать гре­хи.] (Мф.9:6; Мк.2:10)

Приближа́ется, душе́, коне́ц, приближа́ется, и неради́ши, ни гото́вишися, вре́мя сокраща́ется, воста́ни, близ при две́рех Судия́ есть, я́ко со́ние, я́ко цвет, вре́мя жития́ тече́т, что всу́е мяте́мся?

[Конец при­бли­жа­ет­ся, душа, при­бли­жа­ет­ся, и ты не забо­тишь­ся, не гото­вишь­ся; вре­мя сокра­ща­ет­ся – вос­стань: Судия уже близ­ко – при две­рях; вре­мя жиз­ни про­хо­дит, как сно­ви­де­нье, как цвет. Для чего мы напрас­но суе­тим­ся?] (Мф.24:33; Мк.13:29; Лк.21:31)

Вос­пря­ни́, о душе́ моя́, дея́ния твоя́, я́же соде́лала еси́, помышля́й, и сия́ пред лице́ твое́ при­не­си́, и ка́пли испу­сти́ слез твои́х: рцы со дерзнове́нием дея́ния и помышле́ния Хри­сту́, и оправда́йся.

[Про­бу­дись, душа моя, раз­мыс­ли о делах сво­их, кото­рые ты сде­ла­ла, пред­ставь их пред сво­и­ми оча­ми, и про­лей кап­ли слез тво­их, без­бо­яз­нен­но открой Хри­сту дела и помыш­ле­ния твои и оправдайся.]

Не бысть в житии́ гре­ха́, ни дея́ния, ни зло́бы, ея́же аз, Спа́се, не согреши́х умо́м и сло́вом, и произволе́нием и предложе́нием, и мы́слию, и дея́нием согреши́в, я́ко ин никто́же когда́.

[Нет в жиз­ни ни гре­ха, ни дея­ния, ни зла, в кото­рых я не был бы вино­вен, Спа­си­тель, умом, и сло­вом, и про­из­во­ле­ни­ем, согре­шив и наме­ре­ни­ем, и мыс­лью, и делом так, как никто дру­гой никогда.]

Отсю́ду и осужде́н бых, отсю́ду препре́н бых аз окая́нный от сво­ея́ со́вести, ея́же ничто́же в ми́ре нужне́йше. Судие́, Изба́вителю мой, и ве́дче, поща­ди́ и изба́ви, и спа­си́ мя, раба́ Твоего́.

[Пото­му и обви­ня­юсь, пото­му и осуж­да­юсь я, несчаст­ный, сво­ею сове­стью, стро­же кото­рой нет ниче­го в мире; Судия, Иску­пи­тель мой и Испы­та­тель, поща­ди, избавь и спа­си меня, раба Твоего.]

Ле́ствица, ю́же ви́де дре́вле вели́кий в патриа́рсех, указа́ние есть, душе́ моя́, де́ятельнаго восхожде́ния, разу́мнаго возше́ствия, а́ще хо́щеши у́бо, дея́нием, и ра́зумом, и зре́нием пожи́ти, обнови́ся.

[Лест­ни­ца, кото­рую в древ­но­сти видел вели­кий из пат­ри­ар­хов, слу­жит ука­за­ни­ем, душа моя, на вос­хож­де­ние дела­ми, на воз­вы­ше­ние разу­мом; поэто­му, если хочешь жить в дея­тель­но­сти и в разу­ме­нии и созер­ца­нии, то обнов­ляй­ся.] (Быт.28:13)

Зной дневны́й пре­тер­пе́ лише́ния ра́ди патриа́рх, и мраз нощны́й поне­се́, на всяк день снабде́ния тво­ря́, пасы́й, тружда́яйся, рабо́таяй, да две жене́ сочета́ет.

[Пат­ри­арх по нуж­де тер­пел днев­ной зной и пере­но­сил ноч­ной холод, еже­днев­но сокра­щая вре­мя, пася ста­да, тру­дясь и слу­жа, что­бы полу­чить себе две жены.] (Быт.31:7:40)

Жены́ ми две разуме́й, дея́ние же и ра́зум в зре́нии, Ли́ю у́бо дея́ние, я́ко многоча́дную, Рахи́ль же ра́зум, я́ко многотру́дную, и́бо кро­ме́ трудо́в, ни дея́ние, ни зре́ние душе́, испра́вится.

[Под дву­мя жена­ми пони­май дея­тель­ность и разу­ме­ние в созер­ца­нии: под Лиею, как мно­го­чад­ною, – дея­тель­ность, а под Рахи­лью, как полу­чен­ной через мно­гие тру­ды, – разу­ме­ние, ибо без тру­дов, душа, ни дея­тель­ность, ни созер­ца­ние не усовершенствуются.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Неразде́льное Существо́м, несли́тное Ли́цы богосло́влю Тя, Тро́ическое Еди́но Боже­ство́, я́ко единоца́рственное и сопресто́льное, вопию́ Ти песнь вели́кую, в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.

[Нераз­дель­ным по суще­ству, нес­ли­ян­ным по Лицам бого­слов­ски испо­ве­дую Тебя, Тро­ич­ное Еди­ное Боже­ство, Соцар­ствен­ное и Сопре­столь­ное; воз­гла­шаю Тебе вели­кую песнь, в небес­ных оби­те­лях трое­крат­но вос­пе­ва­е­мую.] (Ис.6:1–3)

И ныне, Бого­ро­ди­чен: И ражда́еши и де́вствуеши, и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва: Рожде́йся обновля́ет зако́ны есте­ства́, утро́ба же ражда́ет, не ражда́ющая. Бог иде́же хо́щет, побежда́ется есте­ства́ чин, твори́т бо ели́ка хо́щет.

[И рож­да­ешь Ты, и оста­ешь­ся Девою, в обо­их слу­ча­ях сохра­няя по есте­ству дев­ство. Рож­ден­ный Тобою обнов­ля­ет закон при­ро­ды, а дев­ствен­ное чре­во рож­да­ет; когда поже­ла­ет Бог, то нару­ша­ет­ся поря­док при­ро­ды, ибо Он тво­рит, что хочет.]

Песнь 5

Ирмос: От нощи́ у́тренююща, Человеколю́бче, про­све­ти́, молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

[От ночи бодр­ству­ю­ще­го, про­све­ти меня, молю, Чело­ве­ко­лю­бец, путе­во­ди меня в пове­ле­ни­ях Тво­их и научи меня, Спа­си­тель, испол­нять Твою волю.] (Пс.62:2; 118:35)

В нощи́ житие́ мое́ преидо́х при́сно, тьма бо бысть и глу­бо­ка́ мне мгла, нощь гре­ха́, но я́ко дне сы́на, Спа́се, пока­жи́ мя.

[Жизнь свою я посто­ян­но про­во­дил в ночи, ибо мра­ком и глу­бо­кою мглою была для меня ночь гре­ха; но пока­жи меня сыном дня, Спа­си­тель.] (Еф.5:8)

Руви́ма подража́я окая́нный аз, соде́ях беззако́нный и законопресту́пный сове́т на Бо́га Вы́шняго, оскверни́в ло́же мое́, я́ко о́тчее он.

[Подоб­но Руви­му я, несчаст­ный, совер­шил пре­ступ­ное и без­за­кон­ное дело пред Все­выш­ним Богом, осквер­нив ложе мое, как тот – отчее.] (Быт.35:13; 49:3–4)

Испове́даюся Тебе́, Хри­сте́ Царю́, согреши́х, согреши́х, я́ко пре́жде Ио́сифа бра́тия прода́вшии, чисто­ты́ плод и целому́дрия.

[Испо­ве­да­юсь Тебе, Хри­стос-Царь: согре­шил я, согре­шил, как неко­гда бра­тья, про­дав­шие Иоси­фа, – плод чисто­ты и цело­муд­рия.] (Быт.7:28)

От сро́дников пра́ведная душа́ связа́ся, прода́ся в рабо́ту сла́дкий, во о́браз Госпо́день: ты же вся, душе́, продала́ся еси́ злы́ми твои́ми.

[Срод­ни­ка­ми пре­да­на была душа пра­вед­ная; воз­люб­лен­ный про­дан в раб­ство, про­об­ра­зуя Гос­по­да; ты же, душа, сама всю про­да­ла себя сво­им порокам.]

Ио́сифа пра́веднаго и целому́дреннаго ума́ подража́й окая́нная, и неиску́сная душе́, и не оскверня́йся безслове́сными стремле́ньми, при́сно беззако́ннующи.

[Под­ра­жай пра­вед­но­му Иоси­фу и уму его цело­муд­рен­но­му, несчаст­ная и невоз­дер­жан­ная душа, не осквер­няй­ся и не без­за­кон­ствуй все­гда без­рас­суд­ны­ми стремлениями.]

А́ще и в ро́ве пожи­ве́ ино­гда́ Ио́сиф, Влады́ко Го́споди, но во о́браз погребе́ния и воста́ния Тво­е­го́; аз же что Тебе́ когда́ сицево́е принесу́?

[Вла­ды­ко Гос­по­ди, Иосиф был неко­гда во рву, но в про­об­раз Тво­е­го погре­бе­ния и вос­кре­се­ния; при­не­су ли когда-либо что подоб­ное Тебе я?]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тя, Тро́ице, сла́вим, Еди́наго Бо́га: Свят, Свят, Свят еси́ О́тче, Сы́не и Ду́ше, про́стое Суще­ство́, Еди́нице при́сно покланя́емая.

[Тебя, Пре­свя­тая Тро­и­ца, про­слав­ля­ем за Еди­но­го Бога: Свят, Свят, Свят Ты, Отец, Сын и Дух – про­стая Сущ­ность, Еди­ни­ца веч­но поклоняемая.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, нетле́нная, безму́жная Ма́ти Де́во, Бог созда́вый ве́ки, и соеди­ни́ Себе́ челове́ческое естество́.

[В Тебе, нетлен­ная, не познав­шая мужа Матерь-Дево, сотво­рив­ший мир Бог облек­ся в мой состав и соеди­нил с Собою чело­ве­че­скую природу.]

Песнь 6

Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, и воз­ве­де́ от тли живо́т мой.

[От все­го серд­ца мое­го я воз­звал к мило­серд­но­му Богу, и Он услы­шал меня из ада пре­ис­под­не­го и воз­звал жизнь мою от погибели.]

Сле́зы, Спа́се, о́чию мое́ю, и из глу­би­ны́ воздыха́ния чи́сте при­но­шу́, вопию́щу се́рдцу: Бо́же, согреши́х Ти очи́сти мя.

[Искрен­но при­но­шу Тебе, Спа­си­тель, сле­зы очей моих и воз­ды­ха­ния из глу­би­ны серд­ца, взы­ва­ю­ще­го: Боже, согре­шил я пред Тобою, уми­ло­сер­дись надо мною.]

Уклони́лася еси́, душе́, от Го́спода тво­е­го́, я́коже Дафа́н и Авиро́н, но поща­ди́, воз­зо­ви́ из а́да преиспо́дняго, да не про́пасть земна́я тебе́ покры́ет.

[Укло­ни­лась ты, душа, от Гос­по­да сво­е­го, как Дафан и Ави­рон, но воз­зо­ви из ада пре­ис­под­не­го: поща­ди, что­бы про­пасть зем­ная не погло­ти­ла тебя.] (Чис.16:32)

Я́ко ю́ница, душе́, разсвире́певшая, уподо́билася еси́ Ефре́му, я́ко се́рна от тене́т сохра­ни́ житие́, впери́вши дея́нием ум, и зре́нием.

[Рас­сви­ре­пев, как тели­ца, ты, душа, упо­до­би­лась Ефре­му, но как сер­на спа­сай от тенет свою жизнь, окры­лив ум дея­тель­но­стью и созер­ца­ни­ем.] (Иер.31:18. Ос.10:11)

Рука́ нас Моисе́ова да уве́рит, душе́, ка́ко мо́жет Бог прокаже́нное житие́ убели́ти, и очи́стити, и не отча́йся сама́ себе́, а́ще и прокаже́нна еси́.

[Мои­се­е­ва рука да убе­дит нас, душа, как Бог может убе­лить и очи­стить про­ка­жен­ную жизнь, и не отча­и­вай­ся сама за себя, хотя ты и пора­же­на про­ка­зою.] (Исх.4:6–7)

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ица есмь про́ста, неразде́льна, разде́льна Ли́чне, и Еди́ница есмь Естество́м соедине́на, Оте́ц глаго́лет, и Сын, и Боже́ственный Дух.

[Я – Тро­и­ца несо­став­ная, нераз­дель­ная, раз­дель­ная в лицах, и Еди­ни­ца, соеди­нен­ная по суще­ству; сви­де­тель­ству­ет Отец, Сын и Боже­ствен­ный Дух.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́, воображе́нна по нам, Его́же, я́ко Созда́теля всех, моли́, Богоро́дице, да моли́твами Твои́ми оправди́мся.

[Чре­во Твое роди­ло нам Бога, при­няв­ше­го наш образ; Его, как Созда­те­ля все­го мира, моли, Бого­ро­ди­ца, что­бы по молит­вам Тво­им нам оправдаться.]

Го́споди, поми́луй. (три­жды). Сла­ва, и ныне.

Кондак, глас 6:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши? Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися; вос­пря­ни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, вез­де́ сый и вся́ исполня́яй.

[Душа моя, душа моя, вос­стань, что ты спишь? Конец при­бли­жа­ет­ся, и ты сму­тишь­ся; про­бу­дись же, что­бы поща­дил тебя Хри­стос Бог, Вез­де­су­щий и все наполняющий.]

Песнь 7

Ирмос: Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред Тобо́ю, ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, я́коже запове́дал еси́ нам; но не преда́ждь нас до кон­ца́, отце́в Бо́же.

[Мы согре­ши­ли, жили без­за­кон­но, непра­во посту­па­ли пред Тобою, не сохра­ни­ли, не испол­ни­ли, что Ты запо­ве­дал нам; но не оставь нас до кон­ца, Боже отцов.] (Дан.9:5–6)

Согреши́х, беззако́нновах, и отверго́х за́поведь Твою́, я́ко во гресе́х произведо́хся и приложи́х я́звам стру́пы себе́, но Сам мя поми́луй, я́ко Благоутро́бен, отце́в Бо́же.

[Я согре­шил, жил в без­за­ко­ни­ях и нару­шил запо­ведь Твою, ибо я рож­ден в гре­хах и к язвам сво­им при­ло­жил еще раны, но Сам Ты поми­луй меня, как Мило­серд­ный Боже отцов.]

Та́йная се́рдца мое­го́ испове́дах Тебе́, Судии́ мое­му́, виждь мое́ смире́ние, виждь и скорбь мою́, и вон­ми́ суду́ мое­му́ ны́не, и Сам мя поми́луй, я́ко Благоутро́бен, отце́в Бо́же.

[Тай­ны серд­ца мое­го я открыл пред Тобою, Судьей моим; воз­зри на сми­ре­ние мое, воз­зри и на скорбь мою, обра­ти вни­ма­ние на мое ныне осуж­де­ние и Сам поми­луй меня, как Мило­серд­ный, Боже отцов.] (Пс.37:13; 24:18; 34:23)

Сау́л ино­гда́, я́ко погу­би́ отца́ сво­е­го́, душе́, осля́та, внеза́пу ца́рство обре́те к прослу́тию, но блю­ди́, не забыва́й себе́, ско́тския по́хоти твоя́ произво́ливши па́че Ца́рства Христо́ва.

[Саул, неко­гда поте­ряв ослиц сво­е­го отца, неожи­дан­но с изве­сти­ем о них полу­чил цар­ство; душа, не забы­вай­ся, пред­по­чи­тая свои скот­ские стрем­ле­ния Хри­сто­ву Цар­ству.] (1Цар.9:1–27; 10:1)

Дави́д ино­гда́ Богооте́ц, а́ще и согре­ши́ сугу́бо, душе́ моя́, стрело́ю у́бо устреле́н быв прелюбоде́йства, копие́м же плене́н быв уби́йства томле́нием, но ты сама́ тяжча́йшими де́лы неду́гуеши, самохо́тными стремле́ньми.

[Если бого­отец Давид неко­гда и вдвойне согре­шил, будучи уязв­лен стре­лою пре­лю­бо­де­я­ния, сра­жен был копьем мще­ния за убий­ства; но ты, душа моя, сама стра­да­ешь более тяж­ко, неже­ли эти­ми дела­ми, про­из­воль­ны­ми стрем­ле­ни­я­ми.] (2Цар.11:14–15)

Сово­ку­пи́ у́бо Дави́д ино­гда́ беззако́нию беззако́ние: уби́йству же любоде́йство раствори́в, покая́ние сугу́бое пока­за́ а́бие, но сама́ ты, лука́внейшая душе́, соде́лала еси́, не пока́явшися Бо́гу.

[Давид неко­гда при­со­во­ку­пил без­за­ко­ние к без­за­ко­нию, ибо с убий­ством соеди­нил пре­лю­бо­де­я­ние, но ско­ро при­нес и уси­лен­ное пока­я­ние, а ты, ковар­ней­шая душа, совер­шив бо́льшие гре­хи, не рас­ка­я­лась пред Богом.]

Дави́д ино­гда́ вооб­ра­зи́, списа́в я́ко на ико́не песнь, е́юже дея́ние облича́ет, е́же соде́я, зовы́й: поми́луй мя. Тебе́ бо Еди́ному согреши́х всех Бо́гу, Сам очи́сти мя.

[Давид неко­гда, изоб­ра­жая как бы на кар­тине, начер­тал песнь, кото­рой обли­ча­ет совер­шен­ный им про­сту­пок, взы­вая: поми­луй мя, ибо согре­шил я пред Тобою, Одним, Богом всех; Сам очи­сти меня.] (Пс.50:3–6)

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ице про́стая, неразде́льная, единосу́щная, и Есте­ство́ еди́но, Све́тове, и Свет, и Свя­та три, и еди́но Свя́то пое́тся Бог Тро́ица, но воспо́й, просла́ви, Живо́т и Живо­ты́, душе́, всех Бо́га.

[Тро­и­ца про­стая, нераз­дель­ная, еди­но­сущ­ная, и одно Боже­ство, Све­ты и Свет, три Свя­ты и одно лицо Свя­то, Бог-Тро­и­ца, вос­пе­ва­е­мая в пес­но­пе­ни­ях; вос­пой же и ты, душа, про­славь Жизнь и Жиз­ни – Бога всех.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пое́м Тя, благослови́м Тя, покланя́емся Ти, Богороди́тельнице, я́ко неразде́льныя Тро́ицы породи́ла еси́ еди́наго Хри­ста́ Бо́га и Сама́ отве́рзла еси́ нам, су́щим на зем­ли́, небе́сная.

[Вос­пе­ва­ем Тебя, бла­го­слов­ля­ем Тебя, покло­ня­ем­ся Тебе, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, ибо Ты роди­ла Одно­го из Нераз­дель­ной Тро­и­цы, Хри­ста Бога, и Сама откры­ла для нас, живу­щих на зем­ле, небес­ные обители.]

Песнь 8

Ирмос: Его́же во́инства Небе́сная сла́вят, и трепе́щут Херуви́ми и Серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тварь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

[Кого про­слав­ля­ют воин­ства небес­ные и пред Кем тре­пе­щут Херу­ви­мы и Сера­фи­мы, Того, все суще­ства и тво­ре­ния, вос­пе­вай­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века.]

Согреши́вша, Спа́се, поми́луй, воздви́гни мой ум ко обраще́нию, при­и­ми́ мя, ка́ющагося, уще́дри вопию́ща: согреши́х Ти, спа­си́, беззако́нновах, поми́луй мя.

[Поми­луй меня, греш­ни­ка, Спа­си­тель, про­бу­ди мой ум к обра­ще­нию, при­и­ми каю­ще­го­ся, уми­ло­сер­дись над взы­ва­ю­щим: я согре­шил пред Тобою, спа­си; я жил в без­за­ко­ни­ях, поми­луй меня.]

Колесни́чник Илия́, колесни́цею доброде́телей вшед, я́ко на небе­са́, ноша́шеся превы́ше ино­гда́ от земны́х, сего́ у́бо душе́ моя́, восхо́д помышля́й.

[Везо­мый на колес­ни­це Илия, взой­дя на колес­ни­цу доб­ро­де­те­лей, неко­гда воз­нес­ся как бы на небе­са, пре­вы­ше все­го зем­но­го; помыш­ляй, душа моя, об его вос­хо­де.] (4Цар.2:11)

Елиссе́й ино­гда́ прие́м ми́лоть Или­и­ну́, прия́т сугу́бую благода́ть от Бо́га; ты же, о душе́ моя́, сея́ не причасти́лася еси́ благода́ти за невоздержа́ние.

[Неко­гда Ели­сей, при­няв милоть (плащ) Илии, полу­чил сугу­бую бла­го­дать от Гос­по­да; но ты, душа моя, не полу­чи­ла этой бла­го­да­ти за невоз­дер­жа­ние.] (4Цар.2:9, 13–13)

Иорда́нова струя́ пе́рвее, ми́лотию Илиино́ю Елиссе́ем, ста сю́ду и сю́ду; ты же, о душе́ моя́, сея́ не причасти́лася еси́ благода́ти за невоздержа́ние.

[Ели­сей мило­тию Илии неко­гда раз­де­лил поток Иор­да­на на ту и дру­гую сто­ро­ну; но ты, душа моя, не полу­чи­ла этой бла­го­да­ти за невоз­дер­жа­ние.] (4Цар.2:14)

Сомани́тида ино­гда́ пра́веднаго учре­ди́, о душе́, нра́вом благи́м; ты же не вве­ла́ еси́ в дом, ни стра́нна, ни пу́тника. Те́мже черто́га изри́нешися вон, рыда́ющи.

[Сона­ми­тян­ка неко­гда уго­сти­ла пра­вед­ни­ка с доб­рым усер­ди­ем; а ты, душа, не при­ня­ла в свой дом ни стран­ни­ка, ни при­шель­ца; за то будешь извер­же­на вон из брач­но­го чер­то­га с рыда­ни­ем.] (4Цар.4:8)

Гиези́ев подража́ла еси́ окая́нная ра́зум скве́рный все­гда́, душе́, его́же сребролю́бие отло­жи́ поне́ на ста́рость; бе́гай гее́нскаго огня́, отступи́вши злых твои́х.

[Ты, несчаст­ная душа, непре­стан­но под­ра­жа­ла нечи­сто­му нра­ву Гие­зия; хотя в ста­ро­сти отверг­ни его среб­ро­лю­бие и, оста­вив свои зло­де­я­ния, избег­ни огня геен­ско­го.] (4Цар.5:20–27)

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льне О́тче, Сы́не Собезнача́льне, Уте́шителю Благи́й, Ду́ше Пра́вый, Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца́ Безнача́льна Сло́ве, Ду́ше Живы́й и Зи́ждяй, Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

[Без­на­чаль­ный Отче, Собез­на­чаль­ный Сын, Уте­ши­тель Бла­гий, Дух Пра­вый, Роди­тель Сло­ва Божия, Без­на­чаль­ное Сло­во Отца, Дух, Живо­тво­ря­щий и Сози­да­ю­щий, Тро­и­ца Еди­ная, поми­луй меня.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Я́ко от оброще́ния червлени́цы, Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева, внутрь во чре́ве Твое́м плоть истка́ся; те́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя почита́ем.

[Мыс­лен­ная пор­фи­ра – плоть Емма­ну­и­ла сотка­лась внут­ри Тво­е­го чре­ва, Пре­чи­стая, как бы из веще­ства пур­пур­но­го; пото­му мы почи­та­ем Тебя, Истин­ную Богородицу.]

Песнь 9

Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия Рож­де­ство́ несказа́нное, Ма́тере безму́жныя нетле́нен Плод, Бо́жие бо рожде́ние обновля́ет есте­ства́. Те́мже Тя вси ро́ди, я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

[Рож­де­ство от бес­се­мен­но­го зача­тия неизъ­яс­ни­мо, без­муж­ной Мате­ри нетле­нен Плод, ибо рож­де­ние Бога обнов­ля­ет при­ро­ду. Поэто­му Тебя, как Бого­не­ве­сту-Матерь мы, все роды, пра­во­слав­но величаем.]

Ум острупи́ся, те́ло оболе́знися, неду́гует дух, сло́во изнемо́же, житие́ умертви́ся, коне́ц при две́рех. Те́мже, моя́ окая́нная душе́, что сотвори́ши, егда́ прии́дет Судия́ испыта́ти твоя́?

[Ум изра­нил­ся, тело рас­сла­би­лось, дух болез­ну­ет, сло­во поте­ря­ло силу, жизнь замер­ла, конец при две­рях. Что же сде­ла­ешь ты, несчаст­ная душа, когда при­дет Судия иссле­до­вать дела твои?]

Моисе́ово приведо́х ти, душе́, миробы́тие, и от того́ все заве́тное писа́ние, пове́дающее тебе́ пра́ведныя и непра́ведныя: от ни́хже вторы́я, о душе́, подража́ла еси́, а не пе́рвыя, в Бо́га согреши́вши.

[Я вос­про­из­вел пред тобою, душа, ска­за­ние Мои­сея о бытии мира и затем все Завет­ное Писа­ние, повест­ву­ю­щее о пра­вед­ных и непра­вед­ных; из них ты, душа, под­ра­жа­ла послед­ним, а не пер­вым, согре­шая пред Богом.]

Зако́н изнемо́же, пра́зднует Ева́нгелие, писа́ние же все в тебе́ небреже́но бысть, проро́цы изнемого́ша, и все пра́ведное сло́во, стру́пи твои́, о душе́, умно́жишася, не су́щу вра­чу́ исцеля́ющему тя.

[Осла­бел закон, не воз­дей­ству­ет Еван­ге­лие, пре­не­бре­же­но все Писа­ние тобою, про­ро­ки и вся­кое сло­во пра­вед­ни­ка поте­ря­ли силу; язвы твои, душа, умно­жи­лись, без Вра­ча, исце­ля­ю­ще­го тебя.]

Но́ваго при­во­жду́ ти Писа́ния указа́ния, вводя́щая тя, душе́, ко умиле́нию; пра́ведным у́бо поревну́й, гре́шных же отвраща́йся, и уми́лостиви Хри­ста́ моли́твами же и поще́ньми, и чистото́ю, и гове́нием.

[Из Ново­за­вет­но­го Писа­ния при­во­жу тебе при­ме­ры, душа, воз­буж­да­ю­щие в тебе уми­ле­ние; так под­ра­жай пра­вед­ным и отвра­щай­ся при­ме­ра греш­ных и уми­ло­стив­ляй Хри­ста молит­вою, постом, чисто­тою и непорочностью.]

Христо́с вочелове́чися, призва́в к покая́нию разбо́йники, и блудни́цы, душе́, пока́йся, дверь отве́рзеся Ца́рствия уже́, и предвосхища́ют е́ фарисе́е и мыта­ри́ и прелюбоде́и ка́ющиися.

[Хри­стос, сде­лав­шись чело­ве­ком, при­звал к пока­я­нию раз­бой­ни­ков и блуд­ниц; покай­ся, душа, дверь Цар­ства уже откры­лась, и преж­де тебя вхо­дят в нее каю­щи­е­ся фари­сеи, мыта­ри и пре­лю­бо­деи.] (Мф.11:13, 21:31. Лк.16:16)

Христо́с вочелове́чися, пло́ти приобщи́вся ми, и вся, ели́ка суть есте­ства́ хоте́нием испо́лни гре­ха́ кро­ме́, подо́бие тебе́, о душе́, и о́браз предпоказу́я Сво­е­го́ снизхожде́ния.

[Хри­стос сде­лал­ся чело­ве­ком, при­об­щив­шись ко мне пло­тию, и доб­ро­воль­но испы­тал все, что свой­ствен­но при­ро­де, за исклю­че­ни­ем гре­ха, пока­зы­вая тебе, душа, при­мер и обра­зец Сво­е­го снисхождения.]

Христо́с волх­вы́ спа­се́, па́стыри соз­ва́, младе́нец мно́жества пока­за́ му́ченики, ста́рцы просла́ви, и ста́рыя вдови́цы, и́хже не поревнова́ла еси́, душе́, ни дея́нием, ни житию́, но го́ре тебе́, вне­гда́ бу́деши суди́тися.

[Хри­стос спас волх­вов, при­звал к Себе пас­ту­хов, мно­же­ство мла­ден­цев сде­лал муче­ни­ка­ми, про­сла­вил стар­ца и пре­ста­ре­лую вдо­ви­цу; их дея­ни­ям и жиз­ни ты не под­ра­жа­ла, душа, но горе тебе, когда будешь суди­ма!] (Мф.2:1–16. Лк.2:4–8 и след.; Лк.2:25–26 и след.; Лк.2:36–38)

Пости́вся Госпо́дь дний четы́редесять в пусты́ни, после­ди́ взал­ка́, показу́я челове́ческое; душе́, да не разлени́шися, а́ще тебе́ приложи́тся враг, моли́твою же и посто́м от ног твои́х да отрази́тся.

[Гос­подь, постив­шись сорок дней в пустыне, нако­нец взал­кал, обна­ру­жи­вая в Себе чело­ве­че­скую при­ро­ду. Не уны­вай, душа, если враг устре­мит­ся на тебя, но да отра­зит­ся он от ног тво­их молит­ва­ми и постом.] (Исх.34:28. Мф.4:2. Лк.4:2. Мк.1:13)

Сла­ва, Тро­и­чен: Отца́ просла́вим, Сы́на превознесе́м, Боже́ственному Ду́ху ве́рно поклони́мся, Тро́ице Неразде́льней, Еди́нице по Суще­ству́, я́ко Све́ту и Све́том, и Живо­ту́ и Живото́м, животворя́щему и просвеща́ющему концы́.

[Про­сла­вим Отца, пре­воз­не­сем Сына, с верою покло­ним­ся Боже­ствен­но­му Духу, Нераз­дель­ной Тро­и­це, Еди­ной по суще­ству, как Све­ту и Све­там, Жиз­ни и Жиз­ням, живо­тво­ря­ще­му и про­све­ща­ю­ще­му пре­де­лы вселенной.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Град Твой сохраня́й, Богороди́тельнице Пречи́стая, в Тебе́ бо сей ве́рно ца́рствуяй, в Тебе́ и утвержда́ется, и Тобо́ю побежда́яй, побежда́ет вся́кое искуше́ние, и пленя́ет ра́тники, и прохо́дит послуша́ние.

[Сохра­няй град Свой, Пре­чи­стая Бого­ро­ди­тель­ни­ца. Под Тво­ею защи­тою он цар­ству­ет с верою, и от Тебя полу­ча­ет кре­пость, и при Тво­ем содей­ствии неот­ра­зи­мо побеж­да­ет вся­кое бед­ствие, берет в плен вра­гов и дер­жит их в подчинении.]

При­пев: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андре́е честны́й, и о́тче треблаже́ннейший, па́стырю Кри́тский, не преста́й моля́ся о воспева́ющих тя, да изба́вимся вси гне́ва и ско́рби, и тле́ния, и прегреше́ний безме́рных, чту́щии твою́ па́мять ве́рно.

[Андрей досто­чти­мый, отец преб­ла­жен­ный, пас­тырь Крит­ский, не пере­ста­вай молить­ся за вос­пе­ва­ю­щих тебя, что­бы изба­вить­ся от гне­ва, скор­би, поги­бе­ли и бес­чис­лен­ных пре­гре­ше­ний нам всем, искрен­но почи­та­ю­щим память твою.]

Далее см. Вели­кое пове­че­рие.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

14 комментариев

  • Владимир, 02.03.2020

    Мир вам и Дому Ваше­му! Бла­го­да­рю за хоро­шее чте­ние с Любовью🙏

    Ответить »
  • Здрав­ствуй­те. Ска­жи­те пожа­луй­ста если не вни­ма­тель­но слу­ша­ла, мож­но пере­слу­шать его во втор­ник. Хра­ни вас Бог.

    Ответить »
    • Кирилл, 12.03.2019

      А поче­му может быть нель­зя? Это же не заго­вор, а молит­ва! Конеч­но мож­но! И не толь­ко в Вели­кий пост.
      Помо­гай Господь!

      Ответить »
  • Ольга, 11.03.2019

    Спа­си­бо вам боль­шое !хра­ни Вас Господь!

    Ответить »
  • Андрей, 11.03.2019

    Празд­ну­ет Еван­ге­лие, имен­но празд­ну­ет, а не абсурд­ное не воз­дей­ству­ет Еван­ге­лие. Эта глу­пость кочу­ет по все­му интер­не­ту. Для чего же тогда в сле­ду­ю­щем абза­це автор наста­и­ва­ет на цели­тель­ном дей­ствии при­ме­ров из Еван­ге­лия? Обра­зо­ван­ней­ший муж раз­ве поза­был вдруг рито­ри­ку и логи­ку. Что за кощун­ство, убеж­ден­ный хри­сти­а­нин заяв­ля­ет о бес­си­лии Еван­ге­лия. Нелепость

    Ответить »
    • Кирилл, 11.03.2019

      Так Н. Кед­ров пере­вёл в 1914 году. И цен­зор этот пере­вод одоб­рил, ува­жа­е­мый про­то­и­е­рей. И у нас 2‑е изда­ние, т. е. нико­го это не смутило.

      Ответить »
    • Роман, 12.03.2019

      “Зако́н изнемо́же, пра́зднует Ева́нгелие, писа́ние же все в тебе́ небреже́но бысть … , о душе́, …

      св.Андрей сокру­ша­ет­ся, что Писа­ние бес­силь­но в отно­ше­нии к нему и пыта­ет­ся еще раз вдох­но­вить себя на пра­вед­ность через вос­по­ми­на­ние ново­за­вет­ных примеров.

      Ответить »
      • Кирилл, 12.03.2019

        Да имен­но так! Пыта­ет­ся еще раз вдох­но­вить себя на пра­вед­ность через вос­по­ми­на­ние ново­за­вет­ных при­ме­ров. Он жела­ет, что бы оно воз­дей­ство­ва­ло на его душу!

        Ответить »
  • вероника, 11.03.2019

    Спа­си­бо за ваш труд! Это очень помогает

    Ответить »
  • Наталья, 11.03.2019

    Огром­ное спа­си­бо, слу­шать аудио и читать перевод,понимая текст ‑это то что не хва­та­ет мно­гим. Слу­ша­ла и душа тре­пе­та­ла. Спа­си­бо и низ­кий Вам поклон, всех Вам благ.

    Ответить »
  • Алексей, 11.03.2019

    Огром­ная бла­го­дар­ность!!!!! Во вре­ме­на суе­ты, так важ­но когда мож­но надеть науш­ни­ки и пере­не­стись туда куда про­сит­ся душа… 

    Ответить »
  • Надежда, 11.03.2019

    Огром­ное спа­си­бо, душа про­сто раз­ры­ва­ет­ся от слез, пони­ма­ния все­го тек­ста, очень дав­но иска­ла аудио, что­бы и слу­шать батюш­ку и читать в пере­во­де, все понят­но, огром­ная радость пере­пол­ня­ет меня, а сле­зы душат дай Бог Вам здо­ро­вья, сча­стья, успе­хов всех благ

    Ответить »
    • Михаил, 11.03.2019

      Здрав­ствуй­те, для домаш­не­го чте­ние этот канон мож­но читать? Если я не во все дни , чте­ния кано­на в церк­ви не могу быть? 

      Ответить »
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки