Великий канон Андрея Критского (с переводом на русский язык), читаемый в среду первой седмицы Великого поста


 

Поне­дель­ник Втор­ник Чет­верг 1‑й сед­ми­цы Сре­да (вечер) 5‑й сед­ми­цы

Аудио:

 

Песнь 1

Ирмос: Помо́щник и покрови́тель бысть мне во спасе́ние, Сей мой Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ мое­го́, и воз­не­су́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

[Помощ­ник и Покро­ви­тель явил­ся мне ко спа­се­нию, Он Бог мой, и про­слав­лю Его, Бога отца мое­го, и пре­воз­не­су Его, ибо Он тор­же­ствен­но про­сла­вил­ся. – Пере­вод Н.И. Кед­ро­ва] (Исх.15:1–2)

При­пев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

От ю́ности, Хри­сте́, за́поведи Твоя́ преступи́х, всестра́стно небреги́й, уны́нием преидо́х житие́. Те́мже зову́ Ти, Спа́се: поне́ на коне́ц спа­си́ мя.

[С юно­сти, Хри­сте, я пре­не­бре­гал Тво­и­ми запо­ве­дя­ми, всю жизнь про­вел в стра­стях, бес­печ­но­сти и нера­де­нии. Поэто­му и взы­ваю к Тебе, Спа­си­тель: хотя при кон­чине спа­си меня.]

Пове́ржена мя, Спа́се, пред вра­ты́ Твои́ми, поне́ на ста́рость не отри́ни мене́ во ад тща, но пре́жде кон­ца́, я́ко Человеколю́бец, даждь ми прегреше́ний оставле́ние.

[Повер­жен­но­го пред вра­та­ми Тво­и­ми, Спа­си­тель, хотя в ста­ро­сти, не низ­ринь меня в ад, как невоз­дер­жан­но­го, но преж­де кон­чи­ны, как Чело­ве­ко­лю­бец, даруй мне остав­ле­ние прегрешений.]

Бога́тство мое́, Спа́се, изнури́в в блу­де́, пуст есмь плодо́в благочести́вых, а́лчен же зову́: О́тче щедро́т, предвари́в Ты мя уще́дри.

[Рас­то­чив богат­ство мое в рас­пут­стве, Спа­си­тель, я чужд пло­дов бла­го­че­стия, но, чув­ствуя голод, взы­ваю: Отец Мило­серд­ный, поспе­ши и уми­ло­сер­дись надо мною.] (Лк.15:11–32)

В разбо́йники впады́й аз есмь, помышле́ньми мои́ми, весь от них уязви́хся ны́не, и испо́лнихся ран, но Сам ми предста́в, Хри­сте́ Спа́се, исцели́.

[По помыс­лам моим я чело­век, попав­ший­ся раз­бой­ни­кам; теперь я весь изра­нен ими, покрыт язва­ми, но Ты Сам, Хри­стос Спа­си­тель, при­ди и исце­ли меня.] (Лк.10:30)

Свяще́нник, мя предви́дев ми́мо и́де, и леви́т, ви́дя в лю́тых на́га пре­з­ре́, но из Мари́и возсия́вый Иису́се, Ты предста́в, уще́дри мя.

[Свя­щен­ник, заме­тив меня, про­шел мимо, и левит, видя меня в беде обна­жен­но­го, пре­зрел; но Ты, вос­си­яв­ший от Марии Иису­се, при­и­ди и уми­ло­сер­дись надо мною.] (Лк.10:31–32)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Ты ми даждь светоза́рную благода́ть от Боже́ственнаго свы́ше промышле́ния, избежа́ти страсте́й омраче́ния, и пе́ти усе́рдно, тво­е­го́, Мари́е, жития́, кра́сная исправле́ния.

[Даруй мне, Мария, нис­по­слан­ную тебе свы­ше Боже­ствен­ным Про­мыс­лом све­то­зар­ную бла­го­дать – избе­жать мра­ка стра­стей и усерд­но вос­петь пре­крас­ные подви­ги тво­ей жизни.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко благоутро́бна даждь ми сле́зы умиле́ния.

[Пре­су­ще­ствен­ная Тро­и­ца, Кото­рой мы покло­ня­ем­ся как Еди­но­му Суще­ству, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Мило­серд­ная, даруй мне сле­зы уми­ле­ния.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Богоро́дице, Наде́жде и Предста́тельство Тебе́ пою́щих, воз­ми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко Влады́чица Чи́стая, ка́ющася при­и­ми́ мя.

[Бого­ро­ди­це, Надеж­да и Помощь всем вос­пе­ва­ю­щих Тебя, сни­ми с меня тяже­лое бре­мя гре­хов­ное и, как Вла­ды­чи­ца Непо­роч­ная, при­ми меня кающегося.]

Песнь 2

Ирмос: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, и вос­пою́ Хри­ста́, от Де́вы пло́тию прише́дшаго.

[Внем­ли, небо, я буду воз­ве­щать и вос­пе­вать Хри­ста, при­шед­ше­го во пло­ти от Девы.]

Поползо́хся, я́ко Дави́д, блу́дно, и оскверни́хся, но омы́й и мене́, Спа́се, слеза́ми.

[От невоз­дер­жа­ния, как Давид, я пал и осквер­нил­ся, но омой и меня, Спа­си­тель, сле­за­ми.] (2Цар.11:4)

Ни слез, ниже́ покая́ния и́мам, ниже́ умиле́ния, Сам ми сия́, Спа́се, я́ко Бог да́руй.

[Ни слез, ни пока­я­ния, ни уми­ле­ния нет у меня; Сам Ты, Спа­си­тель, как Бог, даруй мне это.]

Погуби́х первозда́нную добро́ту и благоле́пие мое́, и ны́не лежу́ наг, и стыжду́ся.

[Погу­бил я пер­во­здан­ную кра­со­ту и бла­го­об­ра­зие мое и теперь лежу обна­жен­ным и стыжусь.]

Дверь Твою́ не затво­ри́ мне тогда́, Го́споди, Го́споди, но отве́рзи ми сию́ ка́ющемуся Тебе́.

[Не затво­ри пре­до мною теперь дверь Твою, Гос­по­ди, Гос­по­ди, но отво­ри ее для меня, каю­ще­го­ся Тебе.] (Мф.7:21–23; 25:11)

Вну­ши́ воздыха́ния души́ моея́, и о́чию мое́ю при­и­ми́ ка́пли, Спа́се, и спа­си́ мя.

[Внем­ли, Спа­си­тель, сте­на­ни­ям души моей, при­ми сле­зы очей моих и спа­си меня.]

Человеколю́бче, хотя́й всем спасти́ся, Ты воз­зо­ви́ мя, и при­и­ми́ я́ко Благ ка́ющагося.

[Чело­ве­ко­лю­бец, жела­ю­щий всем спа­се­ния, Ты при­зо­ви меня и при­ми, как Бла­гий, каю­ще­го­ся.] (1Тим.2:4)

При­пев: Пресвята́я Богоро́дице, спа­си́ нас.

Бого­ро­ди­чен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на Всепе́тая, моли́ приле́жно, во е́же спасти́ся нам.

[Пре­чи­стая Бого­ро­ди­це Дева, Ты Одна, все­ми вос­пе­ва­е­мая, усерд­но моли о нашем спасении.]

Иный ирмос: Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, ма́нну одожди́вый и во́ду из ка́мене источи́вый дре́вле в пусты́ни лю́дем Мои́м, десни́цею еди́ною и кре́постию Мое́ю.

[Види­те, види­те, что Я – Бог, в древ­но­сти нис­по­слав­ший ман­ну и исто­чив­ший воду из кам­ня наро­ду Мое­му в пустыне – одним Сво­им все­мо­гу­ще­ством.] (Исх.16:14; 17:6)

Ви́дите, ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, внуша́й, душе́ моя́, Го́спода вопию́ща, и удали́ся пре́жняго гре­ха́, и бо́йся я́ко неумы́тнаго, и я́ко Судии́ и Бо́га.

[Види­те, види­те, что Я – Бог. Вни­май, душа моя, взы­ва­ю­ще­му Гос­по­ду, оставь преж­ний грех и убой­ся как пра­вед­но­го Судию и Бога.]

Кому́ уподо́билася еси́, многогре́шная душе́, то́кмо пе́рвому Ка́ину и Ламе́ху о́ному, каменова́вшая те́ло злоде́йствы, и уби́вшая ум безслове́сными стремле́ньми.

[Кому упо­до­би­лась ты, мно­го­греш­ная душа, как не пер­во­му Каи­ну и тому Ламе­ху, жесто­ко ока­ме­нив тело зло­де­я­ни­я­ми и убив ум без­рас­суд­ны­ми стрем­ле­ни­я­ми.] (Быт.4:1–26)

Вся пре́жде зако́на прете́кши, о душе́, Си́фу не уподо́билася еси́, ни Ено́са подража́ла еси́, ни Ено́ха преложе́нием, ни Но́я, но яви́лася еси́ убо́га пра́ведных жи́зни.

[Имея в виду всех, жив­ших до зако­на, о душа, не упо­до­би­лась ты Сифу, не под­ра­жа­ла ни Ено­су, ни Ено­ху через пре­се­ле­ние духов­ное, ни Ною, но ока­за­лась чуж­дой жиз­ни пра­вед­ни­ков.] (Быт.5:1–32)

Еди́на отве́рзла еси́ хля́би гне́ва, Бо́га тво­е­го́, душе́ моя́, и потопи́ла еси́ всю, я́коже зе́млю плоть, и дея́ния и житие́, и пре­бы­ла́ еси́ вне спаси́тельнаго ковче́га.

[Ты одна, душа моя, откры­ла без­дны гне­ва Бога сво­е­го и пото­пи­ла, как зем­лю, всю плоть, и дела, и жизнь, и оста­лась вне спа­си­тель­но­го ков­че­га.] (Быт.7:1–24)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Всем усе́рдием и любо́вию при­тек­ла́ еси́ Хри­сту́, пе́рвый гре­ха́ путь отвра́щши, и в пусты́нях непроходи́мых пита́ющися, и Того́ чи́сте соверша́ющи Боже́ственныя за́поведи.

[Оста­вив преж­ний путь гре­ха, ты со всем усер­ди­ем и любо­вью при­бег­ла ко Хри­сту, живя в непро­хо­ди­мых пусты­нях и в чисто­те испол­няя Боже­ствен­ные Его заповеди.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льная, Несозда́нная Тро́ице, Неразде́льная Еди́нице, ка́ющася мя при­и­ми́, согреши́вша спа­си́, Твое́ есмь созда́ние, не пре́зри, но поща­ди́ и изба́ви о́гненнаго мя осужде́ния.

[Без­на­чаль­ная Несо­здан­ная Тро­и­ца, Нераз­дель­ная Еди­ни­ца, при­ми меня каю­ще­го­ся, спа­си согре­шив­ше­го, я – Твое созда­ние, не пре­зри, но поща­ди и избавь меня от осуж­де­ния в огонь.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пречи́стая Влады́чице, Богороди́тельнице, Наде́ждо к Тебе́ притека́ющих, и приста́нище су́щих в бу́ри, Ми́лостиваго и Созда́теля и Сы́на Тво­е­го́ уми́лостиви и мне моли́твами Твои́ми.

[Пре­чи­стая Вла­ды­чи­ца, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, Надеж­да при­бе­га­ю­щих к Тебе и при­ста­ни­ще для застиг­ну­тых бурей, Тво­и­ми молит­ва­ми при­к­ло­ни на милость и ко мне Мило­сти­во­го Твор­ца и Сына Твоего.]

Песнь 3

Ирмос: Утвер­ди́, Го́споди, на ка́мени за́поведей Твои́х подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко Еди́н Свят еси́ и Госпо́дь.

[Утвер­ди, Гос­по­ди, на камне Тво­их запо­ве­дей поко­ле­бав­ше­е­ся серд­це мое, ибо Ты один Свят и Господь.]

Благослове́ния Си́мова не насле́довала еси́, душе́ окая́нная, ни простра́нное одержа́ние, я́коже Иа́фет име́ла еси́ на зем­ли́ оставле́ния.

[Симо­ва бла­го­сло­ве­ния не насле­до­ва­ла ты, несчаст­ная душа, и не полу­чи­ла, подоб­но Иафе­ту, обшир­но­го вла­де­ния на зем­ле – отпу­ще­ния грехов.]

От зем­ли́ Харра́н изы́ди от гре­ха́, душе́ моя́, гря­ди́ в зе́млю точа́щую присноживо́тное нетле́ние, е́же Авраа́м насле́дствова.

[Уда­лись, душа моя, от зем­ли Хар­ран – от гре­ха; иди в зем­лю, исто­ча­ю­щую веч­но живое нетле­ние, кото­рую насле­до­вал Авра­ам.] (Быт.12:1–7)

Авраа́ма слы́шала еси́, душе́ моя́, дре́вле оста́вльша зе́млю оте́чества, и бы́вша прише́льца, сего́ произволе́нию подража́й.

[Ты слы­ша­ла, душа моя, как в древ­но­сти Авра­ам оста­вил зем­лю оте­че­скую и сде­лал­ся стран­ни­ком; под­ра­жай его реши­мо­сти.] (Быт.12:1–7)

У ду́ба Мамври́йскаго учреди́в патриа́рх А́нгелы, насле́дствова по ста́рости обетова́ния лови́тву.

[Уго­стив Анге­лов под дубом Маврий­ским, пат­ри­арх на ста­ро­сти полу­чил, как добы­чу, обе­щан­ное.] (Быт.18:1)

Исаа́ка, окая́нная душе́ моя́, разуме́вши но́вую же́ртву, та́йно всесожже́нную Го́сподеви, подража́й его́ произволе́нию.

[Зная, бед­ная душа моя, как Иса­ак при­не­сен таин­ствен­но в новую жерт­ву все­со­жже­ния Гос­по­ду, под­ра­жай его реши­мо­сти.] (Быт.22:2)

Исма́ила слы́шала еси́, трезви́ся, душе́ моя́, изгна́на, я́ко рабы́нино отрожде́ние, виждь, да не ка́ко подо́бно что постра́ждеши ласкосе́рдствующи.

[Ты слы­ша­ла, душа моя, что Изма­ил был изгнан, как рож­ден­ный рабы­ней, бодр­ствуй, смот­ри, что­бы и тебе не потер­петь бы чего-либо подоб­но­го за сла­до­стра­стие.] (Быт.21:10–11)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Содержи́мь есмь бу́рею, и треволне́нием согреше́ний, но сама́ мя, ма́ти, ны́не спа­си́, и к приста́нищу Боже́ственнаго покая́ния возведи́.

[Окру­жен я, матерь, бурей и силь­ным вол­не­ни­ем согре­ше­ний, но ты сама ныне спа­си меня и при­ве­ди к при­ста­ни­щу Боже­ствен­но­го покаяния.]

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Ра́бское моле́ние и ны́не, преподо́бная, прине́сши ко благоутро́бней моли́твами твои́ми Богоро́дице, отве́рзи ми Боже́ственныя вхо́ды.

[Усерд­ное моле­ние и ныне, пре­по­доб­ная, при­не­ся к уми­ло­стив­лен­ной тво­и­ми молит­ва­ми Бого­ро­ди­це, открой и для меня Боже­ствен­ные входы.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ице Про́стая, Несозда́нная, Безнача́льное Есте­ство́, в Тро́ице пева́емая Ипоста́сей, спа­си́ ны ве́рою покланя́ющияся держа́ве Твое́й.

[Тро­и­ца Несо­став­ная, Несо­здан­ная, Суще­ство Без­на­чаль­ная, в тро­ич­но­сти Лиц вос­пе­ва­е­мая, спа­си нас, с верою покло­ня­ю­щих­ся силе Твоей.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: От Отца́ безле́тна Сы́на, в ле́то Богороди́тельнице неискусому́жно роди­ла́ еси́, стра́нное чу́до, пребы́вши Де́ва доя́щи.

[Ты, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, не испы­тав­ши мужа, во вре­ме­ни роди­ла Сына от Отца вне вре­ме­ни и – див­ное чудо: питая моло­ком, пре­бы­ла Девою.]

Песнь 4

Ирмос: Услы́ша проро́к прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слух Твой и убоя́хся, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

[Услы­шал про­рок о при­ше­ствии Тво­ем, Гос­по­ди, и устра­шил­ся, что Тебе угод­но родить­ся от Девы и явить­ся людям, и ска­зал: услы­шал я весть о Тебе и устра­шил­ся; сла­ва силе Тво­ей, Господи.]

Те́ло оскверни́ся, дух окаля́ся, весь острупи́хся, но я́ко врач, Хри­сте́, обоя́ покая́нием мои́м уврачу́й, омы́й, очи́сти, пока­жи́, Спа́се мой, па́че сне́га чисте́йша.

[Тело мое осквер­не­но, дух гря­зен, весь я покрыт стру­па­ми, но Ты, Хри­сте, как врач, увра­чуй и то и дру­гое моим пока­я­ни­ем, омой, очи­сти, яви меня чище сне­га, Спа­си­тель мой.]

Те́ло Твое́ и кровь Распина́емый о всех положи́л еси́, Сло́ве: те́ло у́бо, да мя обнови́ши; кровь, да омы́еши мя; дух же пре́дал еси́, да мя приведе́ши, Хри­сте́, Тво­е­му́ Роди́телю.

[Твое тело и Кровь, Сло­во, Ты при­нес в жерт­ву за всех при рас­пя­тии; Тело – что­бы вос­со­здать меня, Кровь – что­бы омыть меня, и Дух Ты, Хри­сте, пре­дал, что­бы при­ве­сти меня к Тво­е­му Отцу.]

Соде́лал еси́ спасе́ние посре­де́ зем­ли́, Ще́дре, да спасе́мся. Во́лею на Дре́ве распя́лся еси́. Еде́м затворе́нный отве́рзеся, го́рняя и до́льняя тварь, язы́цы вси спасе́ни покланя́ются Тебе́.

[Посре­ди зем­ли Ты устро­ил спа­се­ние, Мило­серд­ный, что­бы мы спас­лись; Ты доб­ро­воль­но рас­пял­ся на дре­ве; Едем затво­рен­ный открыл­ся; Тебе покло­ня­ют­ся небес­ные и зем­ные и все спа­сен­ные Тобою наро­ды.] (Пс.73:12)

Да бу́дет ми купе́ль, кровь из ребр Твои́х, вку́пе и питие́, источи́вшее во́ду оставле́ния, да обою́ду очища́юся, помазу́яся и пия́, я́ко пома́зание и питие́, Сло́ве, живото́чная Твоя́ словеса́.

[Да будет мне омо­ве­ни­ем Кровь из ребр Тво­их и вме­сте пити­ем, исто­чив­шая остав­ле­ние гре­хов, что­бы мне и тем и дру­гим очи­щать­ся, Сло­ве, пома­зу­ясь и напоя­ясь живо­твор­ны­ми Тво­и­ми сло­ва­ми, как мазью и пити­ем.] (Ин.19:34)

Ча́шу Це́рковь стя­жа́, ре́бра Твоя́ живоно́сная, из ни́хже сугу́быя нам исто­чи́ то́ки, оставле́ния и ра́зума, во о́браз дре́вняго и но́ваго двои́х вку́пе заве́тов, Спа́се наш.

[Цер­ковь при­об­ре­ла себе Чашу в живо­нос­ном реб­ре Тво­ем, из кото­ро­го про­ис­тек нам двой­ной поток остав­ле­ния гре­хов и разу­ме­ния, Спа­си­тель наш, в образ обо­их Заве­тов, Вет­хо­го и Нового.]

Наг есмь черто́га, наг есмь и бра́ка, ку́пно и ве́чери, свети́льник уга­се́, я́ко безъеле́йный, черто́г заключи́ся мне спя́щу, ве́черя снеде́ся: аз же по руку́ и но́гу свя́зан, вон низве́ржен есмь.

[Я лишен брач­но­го чер­то­га, лишен и бра­ка, и вече­ри; све­тиль­ник, как без елея, погас; чер­тог закрыл­ся во вре­мя мое­го сна, вече­ря окон­че­на, а я, свя­зан­ный по рукам и ногам, извер­жен вон.] (Мф.25:1–13. Лк.12:35–37; 13:24–27; 14:7–24)

Сла­ва, Тро­и­чен: Неразде́льное существо́м, несли́тное Ли́цы, богосло́влю Тя, Тро́ическое Еди́но Боже­ство́, я́ко Единоца́рственное и Сопресто́льное, вопию́ Ти песнь вели́кую, в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.

[Нераз­дель­ным по суще­ству, нес­ли­ян­ным в Лицах бого­слов­ски испо­ве­дую Тебя, Тро­ич­ное Еди­ное Боже­ство, Соцар­ствен­ное и Сопре­столь­ное; воз­гла­шаю Тебе вели­кую песнь, в небес­ных оби­те­лях трое­крат­но вос­пе­ва­е­мую.] (Ис.6:1–3)

И ныне, Бого­ро­ди­чен: И ражда́еши, и де́вствуеши, и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва, Рожде́йся обновля́ет зако́ны есте­ства́, утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. Бог иде́же хо́щет, побежда́ется есте­ства́ чин, твори́т бо, ели́ка хо́щет.

[И рож­да­ешь Ты, и оста­ешь­ся Девою, в обо­их слу­ча­ях сохра­няя по есте­ству дев­ство. Рож­ден­ный Тобою обнов­ля­ет зако­ны при­ро­ды, а дев­ствен­ное чре­во рож­да­ет; когда хочет Бог, то нару­ша­ет­ся поря­док при­ро­ды, ибо Он тво­рит, что хочет.]

Песнь 5

Ирмос: От нощи́ у́тренююща, Человеколю́бче, про­све­ти́, молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

[От ночи бодр­ству­ю­ще­го, про­све­ти меня, молю, Чело­ве­ко­лю­бец, путе­во­ди меня в пове­ле­ни­ях Тво­их и научи меня, Спа­си­тель, испол­нять Твою волю.] (Пс.62:2; 118:35)

Я́ко тя́жкий нра́вом, фарао́ну го́рькому бых, Влады́ко, Иан­ни́, и Иам­ври́, душе́ю и те́лом, и погруже́н умо́м, но помо­зи́ ми.

[По упор­ству я стал как жесто­кий нра­вом фара­он, Вла­ды­ко, по душе и телу я – Иан­ний и Иам­врий, и по уму погряз­ший, но помо­ги мне.] (Исх.7:11. 2Тим.3:8)

Ка́лу примеси́хся, окая́нный, умо́м, омы́й мя, Влады́ко, ба́нею мои́х слез, молю́ Тя, пло́ти моея́ оде́жду убели́в я́ко снег.

[Загряз­нил я, несчаст­ный, свой ум, но омой меня, Вла­ды­ко, в купе­ли слез моих молю Тебя, и убе­ли, как снег, одеж­ду пло­ти моей.]

А́ще испыта́ю моя́ дела́, Спа́се, вся́каго челове́ка превозше́дша греха́ми себе́ зрю, я́ко ра́зумом му́дрствуяй согреши́х, не неве́дением.

[Когда иссле­дую свои дела, Спа­си­тель, то вижу, что пре­взо­шел я гре­ха­ми всех людей, ибо я гре­шил с разум­ным созна­ни­ем, а не по неведению.]

Поща­ди́, поща­ди́, Го́споди, созда́ние Твое́, согреши́х, осла́би ми, я́ко естество́м чи́стый Сам сый еди́н, и ин ра́зве Тебе́ никто́же есть кро­ме́ скве́рны.

[Поща­ди, Гос­по­ди, поща­ди, созда­ние Твое: я согре­шил, про­сти мне, ибо толь­ко Ты один чист по при­ро­де, и никто, кро­ме Тебя, не чужд нечистоты.]

Мене́ ра́ди Бог сый, вообрази́лся еси́ в мя, показа́л еси́ чуде­са́, исцели́в прокаже́нныя, и разсла́бленнаго стягну́в, кровоточи́выя ток уста́вил еси́, Спа́се, прикоснове́нием риз.

[Ради меня, будучи Богом, Ты при­нял мой образ, Спа­си­тель, и, совер­шая чуде­са, исце­лял про­ка­жен­ных, укреп­лял рас­слаб­лен­ных, оста­но­вил кро­во­те­че­ние у кро­во­то­чи­вой при­кос­но­ве­ни­ем одеж­ды.] (Мф.9:20. Мк.5:25–27. Лк.8:43–44)

При­пев: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.

Струи́ Иорда́нския преше́дши, обре­ла́ еси́ поко́й безболе́зненный, пло́ти сла́сти избежа́вши, ея́же и нас изми́ твои́ми моли́твами, преподо́бная.

[Ты пере­шла поток Иор­дан­ский и при­об­ре­ла покой без­бо­лез­нен­ный, оста­вив плот­ское удо­воль­ствие, от кото­ро­го избавь и нас тво­и­ми молит­ва­ми, преподобная.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тя, Тро́ице, сла́вим, Еди́наго Бо́га, Свят, Свят, Свят еси́ О́тче, Сы́не, и Ду́ше, про́стое Суще­ство́, Еди́нице при́сно покланя́емая.

[Тебя, Пре­свя­тая Тро­и­ца, про­слав­ля­ем за Еди­но­го Бога: Свят, Свят, Свят Отец, Сын и Дух, Про­стое Суще­ство, Еди­ни­ца веч­но поклоняемая.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, нетле́нная безму́жная Ма́ти Де́во, Бог созда́вый ве́ки, и соеди­ни́ Себе́ челове́ческое естество́.

[В Тебе, Нетлен­ная, не познав­шая мужа Матерь-Дево, облек­ся в мой состав сотво­рив­ший мир Бог и соеди­нил с Собою чело­ве­че­скую природу.]

Песнь 6

Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, и воз­ве­де́ от тли живо́т мой.

[От все­го серд­ца мое­го я воз­звал к мило­серд­но­му Богу, и Он услы­шал меня из ада пре­ис­под­не­го и воз­звал жизнь мою от погибели.]

Воста́ни и побо­ри́, я́ко Иису́с Амали́ка, плотски́я стра́сти, и гаваони́ты, ле́стныя по́мыслы при́сно побежда́ющи.

[Вос­стань и побеж­дай плот­ские стра­сти, как Иисус Ама­ли­ка, все­гда побеж­дая и гава­о­ни­тян – обо­льсти­тель­ные помыс­лы.] (Исх.17:8. Нав.8:21)

Прейди́, вре́мене теку́щее есте­ство́, я́ко пре́жде ковче́г, и зем­ли́ о́ныя бу́ди во одержа́нии обетова́ния, душе́, Бог повелева́ет.

[Душа, Бог пове­ле­ва­ет: перей­ди, как неко­гда ков­чег Иор­дан, теку­щее по сво­е­му суще­ству вре­мя и сде­лай­ся обла­да­тель­ни­цею обе­щан­ной зем­ли.] (Нав.3:14–17)

Я́ко спасл еси́ Пет­ра́ возопи́вша, спа­си́, предвари́в мя, Спа́се, от зве́ря изба́ви, просте́р Твою́ ру́ку, и воз­ве­ди́ из глу­би­ны́ грехо́вныя.

[Подоб­но тому как Ты спас Пет­ра, воз­звав­ше­го, поспе­ши, Спа­си­тель, спа­сти и меня, избавь меня от чудо­ви­ща, про­стер­ши Свою руку, и выве­ди из глу­би­ны гре­ха.] (Мф.14:31)

Приста́нище Тя вем ути́шное, Влады́ко, Влады́ко Хри­сте́, но от незаходи́мых глуби́н гре­ха́, и отча́яния мя предвари́в изба́ви.

[Тихое при­ста­ни­ще вижу в Тебе, Вла­ды­ка, Вла­ды­ка Хри­сте, поспе­ши же изба­вить меня от непро­хо­ди­мых глу­бин гре­ха и отчаяния.]

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ица есмь про́ста, неразде́льна, разде́льна Ли́чне, и Еди́ница есмь Естество́м соедине́на, Оте́ц глаго́лет, и Сын, и Боже́ственный Дух.

[Я – Тро­и­ца Несо­став­ная, Нераз­дель­ная, раз­дель­ная в лицах, и Еди­ни­ца, соеди­нен­ная по суще­ству; сви­де­тель­ству­ет Отец, Сын и Боже­ствен­ный Дух.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́, воображе́нна по нам, Его́же, я́ко Созда́теля всех, моли́, Богоро́дице, да моли́твами Твои́ми оправди́мся.

[Чре­во Твое роди­ло нам Бога, при­няв­ше­го наш образ; Его, как Созда­те­ля все­го мира, моли, Бого­ро­ди­ца, что­бы по молит­вам Тво­им нам оправдаться.]

Го́споди, поми́луй (три­жды). Сла́ва, и ны́не:

Кондак, глас 6:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши? Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися. Вос­пря­ни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, вез­де́ сый и вся́ исполня́яй.

[Душа моя, душа моя, вос­стань, что ты спишь? Конец при­бли­жа­ет­ся, и ты сму­тишь­ся; про­бу­дись же, что­бы поща­дил тебя Хри­стос Бог, Вез­де­су­щий и все наполняющий.]

Песнь 7

Ирмос: Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред Тобо́ю, ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, я́коже запове́дал еси́ нам; но не преда́ждь нас до кон­ца́, отце́в Бо́же.

[Мы согре­ши­ли, жили без­за­кон­но, непра­во посту­па­ли пред Тобою, не сохра­ни­ли, не испол­ни­ли, что Ты запо­ве­дал нам; но не оставь нас до кон­ца, Боже отцов.] (Дан.9:5–6)

Манасси́ева собра­ла́ еси́ согреше́ния изволе́нием, поста́вльши я́ко ме́рзости стра́сти, и умно́живши душе́ негодова́ние, но того́ покая́нию ревну́ющи те́пле, стя­жи́ умиле́ние.

[Ты, душа, доб­ро­воль­но вме­сти­ла пре­ступ­ле­ния Манас­сии, поста­вив вме­сто идо­лов стра­сти и умно­жив мер­зо­сти; но усерд­но под­ра­жай и его пока­я­нию с чув­ством уми­ле­ния.] (4Цар.21:1–2)

Ахаа́вовым поревнова́ла еси́ скве́рнам, душе́ моя́, увы мне, была́ еси́ плотски́х скверн пребыва́лище, и сосу́д сра́млен страсте́й, но из глу­би­ны́ тво­ея́ воз­дох­ни́, и глаго́ли Бо́гу гре­хи́ твоя́.

[Ты под­ра­жа­ла Аха­ву в мер­зо­стях, душа моя; увы, ты сде­ла­лась жили­щем плот­ских нечи­стот и постыд­ным сосу­дом стра­стей; но воз­дох­ни из глу­би­ны сво­ей и пове­дай Богу гре­хи свои.] (3Цар.16:30)

Заключи́ся тебе́ не́бо, душе́, и глад Бо́жий пости́же тя, егда́ Илии́ Фесви́тянина я́коже Ахаа́в, не покори́ся словесе́м ино­гда́, но Сара́ффии уподо́бився, напита́й проро́чу ду́шу.

[Заклю­чи­лось небо для тебя, душа, и голод от Бога послан на тебя, как неко­гда на Аха­ва за то, что он не послу­шал слов Илии Фес­фи­тя­ни­на; но ты под­ра­жай вдо­ве Сарепт­ской, напи­тай душу про­ро­ка.] (З Цар.17:8–9)

Попа­ли́ Илия́ ино­гда́ два́щи пятьдеся́т Иезаве́линых, егда́ сту́дныя проро́ки погу­би́, во обличе́ние Ахаа́вово, но бе́гай подража́ния двою́, душе́, и укрепля́йся.

[Илия попа­лил неко­гда два­жды по пять­де­сят слу­жи­те­лей Иеза­ве­ли, когда истреб­лял гнус­ных про­ро­ков ее в обли­че­ние Аха­ва; но ты, душа, избе­гай под­ра­жа­ния обо­им им и кре­пись в воз­дер­жа­нии.] (4Цар.1:10–15)

Сла­ва, Тро­и­чен: Тро́ице Про́стая, Неразде́льная, Единосу́щная, и Есте­ство́ еди́но, Све́тове и Свет, и Свя́та Три: и Еди́но Свя́то пое́тся Бог Тро́ица. Но воспо́й, просла́ви Живо́т и Живо­ты́, душе́, всех Бо́га.

[Тро­и­ца Про­стая, Нераз­дель­ная, Еди­но­сущ­ная, и одно Боже­ство, Све­ты и Свет, Три Свя­ты и Одно Лицо Свя­то, Бог-Тро­и­ца, вос­пе­ва­е­мая в пес­но­пе­ни­ях; вос­пой же и ты, душа, про­славь Жизнь и Жиз­ни – Бога всех.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Пое́м Тя, благослови́м Тя, покланя́емся Ти, Богороди́тельнице, я́ко неразде́льныя Тро́ицы, поро­ди­ла́ еси́ еди́наго Хри­ста́ Бо́га, и Сама́ отве́рзла еси́ нам су́щим на зем­ли́ небе́сная.

[Вос­пе­ва­ем Тебя, бла­го­слов­ля­ем Тебя, покло­ня­ем­ся Тебе, Бого­ро­ди­тель­ни­ца, ибо Ты роди­ла Одно­го из Нераз­дель­ной Тро­и­цы, Хри­ста Бога, и Сама откры­ла для нас, живу­щих на зем­ле, небес­ные обители.]

Песнь 8

Ирмос: Его́же во́инства Небе́сная сла́вят, и трепе́щут Херуви́ми и Серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тварь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

[Кого про­слав­ля­ют воин­ства небес­ные и пред Кем тре­пе­щут Херу­ви­мы и Сера­фи­мы, Того, все суще­ства и тво­ре­ния, вос­пе­вай­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века.]

Правосу́де Спа́се, поми́луй и изба́ви мя огня́, и преще́ния, е́же и́мам на суде́ пра́ведно претерпе́ти, осла́би ми пре́жде кон­ца́, доброде́телию и покая́нием.

[Пра­во­суд­ный Спа­си­тель, поми­луй и избавь меня от огня и нака­за­ния, кото­ро­му я дол­жен спра­вед­ли­во под­верг­нуть­ся на суде; про­сти меня преж­де кон­чи­ны, дав мне доб­ро­де­тель и покаяние.]

Я́ко разбо́йник вопию́ Ти: помя­ни́ мя. Я́ко Петр пла́чу го́рце: осла́би ми, Спа́се. Зову́ я́ко мыта́рь, сле­зю́ я́ко блудни́ца; при­и­ми́ мое́ рыда́ние, я́коже ино­гда́ ханане́ино.

[Как раз­бой­ник взы­ваю к Тебе: вспом­ни меня; как Петр, горь­ко пла­чу, Спа­си­тель; как мытарь, издаю вопль: будь мило­стив ко мне; про­ли­ваю сле­зы, как блуд­ни­ца; при­ми мое рыда­ние, как неко­гда от жены Хана­ней­ской.] (Лк.7:37–38; 18:13; 23:42; 22:62. Мф.15:22)

Гное́ние, Спа́се, исце­ли́ смире́нныя моея́ души́, еди́не Вра­чу́, пла́стырь мне нало­жи́, и еле́й и вино́, дела́ покая́ния, умиле́ние со слеза́ми.

[Один Врач – Спа­си­тель, исце­ли гни­е­ние моей сми­рен­ной души; при­ло­жи мне пла­стырь, елей и вино – дела пока­я­ния, уми­ле­ние со слезами.]

Ханане́ю и аз подража́я, поми́луй мя, вопию́, Сы́не Дави́дов; каса́юся кра́я ри́зы, я́ко кровоточи́вая, пла́чу, я́ко Ма́рфа и Мари́я над Ла́зарем.

[Под­ра­жая жене Хана­ней­ской, и я взы­ваю к Сыну Дави­до­ву: поми­луй меня; каса­юсь одеж­ды Его, как кро­во­то­чи­вая, пла­чу, как Мар­фа и Мария над Лаза­рем.] (Мф.9:20; Мф.15:22. Ин.11:33)

Сла­ва, Тро­и­чен: Безнача́льне О́тче, Сы́не Собезнача́льне, Уте́шителю Благи́й, Ду́ше Пра́вый, Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца́ Безнача́льна Сло́ве, Ду́ше Живы́й и Зи́ждяй, Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

[Без­на­чаль­ный Отче, Собез­на­чаль­ный Сын, Уте­ши­тель Бла­гий, Дух Пра­вый, Роди­тель Сло­ва Божия, Без­на­чаль­ное Сло­во Отца, Дух, Живо­тво­ря­щий и Сози­да­ю­щий, Тро­и­ца Еди­ная, поми­луй меня.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Я́ко от оброще́ния червлени́цы, Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева, внутрь во чре́ве Твое́м плоть истка́ся, те́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя почита́ем.

[Мыс­лен­ная пор­фи­ра – плоть Емма­ну­и­ла сотка­лась внут­ри Тво­е­го чре­ва, Пре­чи­стая, как бы из веще­ства пур­пур­но­го; пото­му мы почи­та­ем Тебя, Истин­ную Богородицу.]

Песнь 9

Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия Рож­де­ство́ несказа́нное, Ма́тере безму́жныя нетле́нен Плод, Бо́жие бо рожде́ние обновля́ет есте­ства́. Те́мже Тя вси ро́ди, я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

[Рож­де­ство от бес­се­мен­но­го зача­тия неизъ­яс­ни­мо, без­муж­ной Мате­ри нетле­нен Плод, ибо рож­де­ние Бога обнов­ля­ет при­ро­ду. Поэто­му Тебя, как Бого­не­ве­сту-Матерь мы, все роды, пра­во­слав­но величаем.]

Неду́ги исцеля́я, ни́щим благовествова́ше, Христо́с Сло́во, вре́дныя увра­че­ва́, с мыта­ри́ ядя́ше, со гре́шники бесе́доваше, Иаи́ровы дще́ре ду́шу предуме́ршую воз­вра­ти́ осяза́нием руки́.

[Вра­чуя болез­ни, Хри­стос-Сло­во, бла­го­вест­во­вал нищим, исце­лял увеч­ных, вку­шал с мыта­ря­ми, бесе­до­вал с греш­ни­ка­ми и при­кос­но­ве­ни­ем руки воз­вра­тил вышед­шую из тела душу Иаи­ро­вой доче­ри.] (Мф.4:23; 9:10–11. Мк.5:41–42)

Мыта́рь спаса́шеся, и блудни́ца целому́дрствоваше, и фарисе́й хваля́ся осужда́шеся, ов у́бо, очи́сти мя, о́ва же, поми́луй мя. Сей же велича́шеся вопия́: Бо́же, бла­го­да­рю́ Тя, и про́чия безу́мныя глаго́лы.

[Мытарь спас­ся и блуд­ни­ца сде­ла­лась цело­муд­рен­ною, а гор­дый фари­сей под­верг­ся осуж­де­нию, ибо пер­вый взы­вал: “Будь мило­стив ко мне”; дру­гая: “Поми­луй меня”; а послед­ний тще­слав­но воз­гла­шал: “Боже, бла­го­да­рю Тебя…” и про­чие безум­ные речи.] (Лк.7:46–47; 18:14)

Закхе́й мыта́рь бе, но оба́че спаса́шеся, и фарисе́й Си́мон соблажня́шеся, и блудни́ца приима́ше оста́вительная разреше́ния, от Иму́щаго кре́пость оставля́ти гре­хи́, ю́же, душе́, потщи́ся подража́ти.

[Зак­хей был мытарь, одна­ко спас­ся; Симон фари­сей соблаз­нял­ся, а блуд­ни­ца полу­чи­ла реши­тель­ное про­ще­ние от Име­ю­ще­го власть отпус­кать гре­хи; спе­ши, душа, и ты под­ра­жать ей.] (Лк.7:39; 19:9. Ин.8:3–11)

Блудни́це, о окая́нная душе́ моя́, не поревнова́ла еси́, я́же прии́мши ми́ра алава́стр, со слеза́ми ма́заше но́зе Спа́сове, отре́ же вла­сы́ дре́вних согреше́ний рукописа́ние Раздира́ющаго ея́.

[Бед­ная душа моя, ты не под­ра­жа­ла блуд­ни­це, кото­рая, взяв сосуд с миром, маза­ла со сле­за­ми и оти­ра­ла воло­са­ми ноги Спа­си­те­ля, разо­рвав­ше­го запись преж­них ее пре­гре­ше­ний.] (Лк.7:37–38)

Гра́ды, и́мже даде́ Христо́с благове́стие, душе́ моя́, уве́дала еси́, ка́ко про́кляти бы́ша. Убо́йся указа́ния, да не бу́деши я́коже о́ны, и́хже Содо́мляном Влады́ко уподо́бив, да́же до а́да осуди́.

[Ты зна­ешь, душа моя, как про­кля­ты горо­да, кото­рым Хри­стос бла­го­ве­стил Еван­ге­лие; стра­шись это­го при­ме­ра, что­бы и тебе не быть, как они, ибо Вла­ды­ка, упо­до­бив их содом­ля­нам, при­су­дил их к аду.] (Лк.10:12–15)

Да не го́ршая, о душе́ моя́, яви́шися отча́янием, ханане́и ве́ру слы́шавшая, ея́же дщи сло́вом Бо́жиим исцели́ся. Сы́не Дави́дов, спа­си́ и мене́, воз­зо­ви́ из глу­би­ны́ се́рдца, я́коже она́ Христу́.

[Не ока­жись, душа моя, по отча­я­нию хуже хана­не­ян­ки, слы­шав­шей о вере, по кото­рой Божи­им сло­вом исце­ле­на дочь ее; взы­вай, как она, Хри­сту из глу­би­ны серд­ца: “Сын Дави­дов, спа­си и меня”.] (Мф.15:22)

Сла­ва, Тро­и­чен: Отца́ просла́вим, Сы́на превознесе́м, Боже́ственному Ду́ху ве́рно поклони́мся, Тро́ице Неразде́льней Еди́нице по Суще­ству́, я́ко Све́ту и Све́том, и Живо­ту́ и Живото́м, Животворя́щему, и Просвеща́ющему концы́.

[Про­сла­вим Отца, пре­воз­не­сем Сына, с верою покло­ним­ся Боже­ствен­но­му Духу, Нераз­дель­ной Тро­и­це, Еди­ной по суще­ству, как Све­ту и Све­там, Жиз­ни и Жиз­ням, Живо­тво­ря­ще­му и Про­све­ща­ю­ще­му пре­де­лы вселенной.]

И ныне, Бого­ро­ди­чен: Град Твой сохраня́й, Богороди́тельнице Пречи́стая, в Тебе́ бо сей ве́рно ца́рствуяй, в Тебе́ и утвержда́ется, и Тобо́ю побежда́яй, побежда́ет вся́кое искуше́ние, и пленя́ет ра́тники, и прохо́дит послуша́ние.

[Сохра­няй град Свой, Пре­чи­стая Бого­ро­ди­тель­ни­ца. Под Тво­ею защи­тою он цар­ству­ет с верою, и от Тебя полу­ча­ет кре­пость, и при Тво­ем содей­ствии неот­ра­зи­мо побеж­да­ет вся­кое бед­ствие, берет в плен вра­гов и дер­жит их в подчинении.]

При­пев: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.

Андре́е честны́й, и о́тче треблаже́ннейший, па́стырю Кри́тский, не преста́й моля́ся, о воспева́ющих тя, да изба́вимся вси гне́ва, и ско́рби, и тле́ния, и прегреше́ний безме́рных, чту́щии твою́ па́мять ве́рно.

[Андрей досто­чти­мый, отец преб­ла­жен­ный, пас­тырь Крит­ский, не пере­ста­вай молить­ся за вос­пе­ва­ю­щих тебя, что­бы изба­вить­ся от гне­ва, скор­би, поги­бе­ли и бес­чис­лен­ных пре­гре­ше­ний нам всем, искрен­но почи­та­ю­щим память твою.]

Далее см. Вели­кое пове­че­рие.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

4 комментария

  • Андрей, 04.03.2020

    Спа­си­бо

    Ответить »
  • Марина, 04.03.2020

    спа­си­бо! Низ­кий поклон! Хра­ни Вас Гос­по­ди! Какое вели­че­ствен­ное испол­не­ние Кано­на, какие голо­са и глу­би­на. Это ста­ло откры­ти­ем для меня! Сла­ва Богу за все!

    Ответить »
  • Игорь, 13.03.2019

    спа­си­бо

    Ответить »
  • От надежды, 13.03.2019

    Впер­вые слу­ша­ла пока­ян­ный канон. До сего вре­ме­ни я не слы­ша­ла о нём спа­си­бо Вам и Люд­ми­ле, кото­рая под­ска­за­ла мне послу­шать канон. Хорошо,что есть и пере­вод на рус­ский язык. Ина­че не всё я бы поняла

    Ответить »
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки