Постный день. Глас 4-й
- Прп. Марти́рия Зелене́цкого (1603)
- мчч. Не́стора и Триви́мия (III)
- мц. Антони́ны Никейской (III–IV)
- мчч. Марке́лла и Анто́ния
- прп. Домни́ны Сирийской (ок. 450–460)
- Сщмчч. Васи́лия Никитского, Петра́ Любимова, Иоа́нна Стрельцова, Вениами́на Фаминцева, Михаи́ла Букринского, пресвитеров, прмч. Анто́ния (Коржа), иеродиакона, прмцц. А́нны Макандиной, Да́рии Зайцевой, Евдоки́и Архиповой, О́льги Жильцовой, Алекса́ндры Дьячковой, Матро́ны Макандиной, мч. Васи́лия Архипова, мц. Наде́жды Абакумовой (1938)
- сщмч. Алекса́ндра Ильенкова, пресвитера (1942)
- сщмч. Васи́лия Константинова-Гришина, пресвитера (1943)
Чтения Священного Писания
Богослужения
Службы
Каноны
Акафисты
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Преподобномученице Евдокии Илиопольской
Тропарь, глас 8
Пра́востию у́мною ду́шу твою́ привяза́вши в любо́вь Христо́ву,/ тле́нных, и кра́сных, и вре́менных забы́тием претекла́ еси́,/ я́ко Сло́ва учени́ца:/ поще́нием стра́сти пе́рвее умертви́вши,/ страда́льчески второ́е врага́ посрами́ла еси́./ Тем Христо́с сугу́бых венца́ сподо́би тя,/ сла́вная Евдоки́е, преподо́бная страстоте́рпице,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Правотой духовной душу твою соединив с любовью Христовой, смертного, земных благ и временного ты миновала, как Христа ученица: постом сначала умертвив страсти, а потом страданием победив врага [диавола]. Поэтому Христос особо увенчал тебя, достойная славы Евдокия, преподобная страстотерпица, моли Христа Бога спастись душам нашим.
Кондак, глас 4
Во страда́нии твое́м до́бре подвиза́вшися,/ и по сме́рти нас освяща́еши чуде́с изли́янии, всехва́льная,/ ве́рою прибега́ющия в Боже́ственную це́рковь твою́,/ и торжеству́юще, мо́лим тя, преподо́бная му́ченице Евдоки́е:// да изба́вимся неду́г душе́вных и чуде́с благода́ть почерпе́м.
Перевод: В подвиге твоем искусно подвизаясь и после смерти нас освящаешь чудес излияниями, достойно прославляемая, с верой приходящих в Божественную церковь твою, и прославляя, молим тебя, преподобная мученица Евдокия об избавлении от болезней душевных и получении чудесной благодати.
Молитва
О, свята́я уго́днице Бо́жия, преподобному́ченице Евдоки́е! По́двигом до́брым подвиза́вшися на земли́, восприя́ла еси́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й твой о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства твоего́ и чтим святу́ю па́мять твою́. Ты же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́ моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и помощи́ нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством твои́м, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Преподобному Мартирию Зеленецкому
Тропарь, глас 2
От ю́ности, Богоблаже́нне, Христа́ возлюби́в,/ оте́чество оста́вил еси́/ и, всех мирски́х мяте́жей уклони́вся,/ в ти́хое приста́нище пречестны́я оби́тели Богома́терни дости́гл еси́;/ отню́дуже уве́дев непрохо́дную пусты́ню,/ крестови́дною заре́ю пока́занную,/ жела́тельне ю́ обре́л еси́,/ и, в ней всели́вся,/ и́ночествующих собра́л еси́,/ и сих уче́ньми свои́ми, я́ко ле́ствицею восхо́дною на Не́бо,/ трудолю́бно тща́лся еси́ возводи́ти к Бо́гу,/ Ему́же моли́ся, Богому́дре Марти́рие,// дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: С юности, в Боге блаженствующий, Христа возлюбив, ты оставил Отечество и от всей мирской суеты удалившись, в тихом пристанище досточтимой обители Богоматери ты оказался, оттуда увидев непроходимую пустыню, крестовидной зарей указанную, нашел ее подходящей, и в ней поселившись, монашествующих собрал и их своим учением, как лестницей восходящей на Небо, в неустанном труде старался ты приводить к Богу, Ему же молись, Богомудрый Мартирий, даровать душам нашим великую милость.
Кондак, глас 8
Оте́чества, преподо́бне, и всего́ мирска́го мяте́жа уклони́тися возжеле́л еси́,/ и, в пусты́ню всели́вся,/ та́мо во блаже́ннем безмо́лвии жесто́кое житие́ показа́л еси́,/ и ча́да послуша́ния и смире́ния в нем возрасти́л еси́./ Сего́ ра́ди, дерзнове́ние стяжа́в ко Святе́й Тро́ице,/ е́же моли́тися, Богоблаже́нне, о нас, ча́дех свои́х, и́хже собра́л еси́,/ и о всех правове́рных, да зове́м ти:// ра́дуйся, о́тче Марти́рие, безмо́лвия пусты́ннаго люби́тель.
Перевод: Отечества, преподобный, и всей мирской суеты удалиться ты пожелал и в пустыне поселился, там, в блаженном безмолвии, трудную жизнь явил и детей послушания и смирения [монахов] в ней вырастил. Из-за того обрел дерзновение [смелость, решительное устремление] молиться Святой Троице о нас, детях своих, которых ты собрал, и обо всех верующих, призываем тебя: радуйся, отец Мартирий, безмолвия пустынного любитель.
Молитва
О, па́стырю до́брый, наста́вниче наш, преподо́бне о́тче Марти́рие! Услы́ши е́же к тебе́ ны́не приноси́мое моле́ние на́ше. Ве́мы бо, я́ко ду́хом с на́ми пребыва́еши. Ты у́бо, преподо́бне, я́ко име́я дерзнове́ние ко Влады́це, Иису́су Христу́, Бо́гу на́шему, и ко Пречестне́й Богома́тери, бу́ди хода́тай и моли́твенник те́плый о оби́тели сей, ю́же возгради́л еси́, и о нас, недосто́йных рабе́х, живу́щих в ней, ея́же ты просвети́тель сый и нача́льник, богосо́бранному твоему́ бра́тству помо́щник и засту́пник, я́ко да твои́м предста́тельством и моли́твами невреди́мы на ме́сте сем пребу́дем; от бесо́в же и злых челове́к ненаве́тованны и от всех бед и напа́стей свобо́дни сохрани́мся. Всем же отвсю́ду приходя́щим во святу́ю оби́тель твою́ и моля́щимся тебе́ с ве́рою и покланя́ющимся ра́це моще́й твои́х, о е́же изба́витися от вся́кия ско́рби, боле́зни и напа́сти, ми́лостивне поспеши́, дарова́ти же правосла́вным мир, тишину́, благоде́нствие и изоби́лие плодо́в земны́х; и о всех нас те́плый предста́тель ко Го́споду и помо́щник душа́м на́шим бу́ди, е́же отпусти́тися согреше́ниям на́шим и моли́твами твои́ми, свя́те, изба́витися нам ве́чнаго муче́ния и сподо́битися ца́рствия со все́ми святы́ми, да сла́ву, благодаре́ние и поклоне́ние возсыла́ем еди́ному Бо́гу, в Тро́ице сла́вимому, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Преподобномученице Дарии Зайцевой
Тропарь, глас 4
А́гница Твоя́, Иису́се, и кро́ткая голуби́ца Да́рия,/ я́ко заколе́ние непоро́чно и приноше́ние чи́сто,/ любо́вию прине́сшися в же́ртву Тебе́,/ сочета́ся преподо́бных светле́йшему ли́ку/ и му́чеников до́блестному полку́./ Тоя́ моли́твами, Христе́ Бо́же,// я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак, глас 8
Доброде́тели и́ноческия стяжа́вши,/ благоче́стием и любо́вию себе́ украси́ла еси́,/ мук же и сме́рти не убоя́вшися,/ те́ло свое́ не пощади́ла еси́./ Те́мже, ве́рою тьму безбо́жия посрами́вши,/ насле́дница Ца́рствия Христо́ва яви́лася еси́./ Сего́ ра́ди с любо́вию зове́м ти:// ра́дуйся, Да́рие преподобному́ченице, в духо́вней бра́ни нас укрепля́ющая.
Преподобномученицам Анне и Матроне (Макандиным), Алексиевским
Тропарь, глас 5
Христа́ Го́спода Иису́са ве́рныя учени́цы,/ Це́ркве Ру́сския избра́нныя а́гницы,/ оби́тели Алекси́евския сла́во и украше́ние,/ преподо́бныя страстоте́рпицы А́нно и Матро́но,/ ле́гкое и́го и я́звы Его́ любо́вию нося́ще,/ ле́ствицею муче́ний к Нему́, я́ко Небе́сному Жениху́, востекли́ есте́,/ Его́же моли́те сохрани́ти в благоче́стии лю́ди земли́ Ру́сския// и спасти́ ду́ши на́ша.
Кондак, глас 4
Я́ко кри́ни багрянови́днии,/ посреде́ те́рний безбо́жия/ в земне́м Оте́честве ва́шем процвели́ есте́,/ преподобному́ченицы А́нно и Матро́но честны́я,/ по́двиги воздержа́ния страда́нием украси́вшя,/ востекли́ есте́ к Небе́сному Жениху́ Христу́,// И́же увенча́ вы красото́ю сла́вы нетле́нныя.
Молитва
О, всехва́льныя преподобному́ченицы А́нно и Матро́но, кро́ткия Христо́вы а́гницы, оби́тели Алекси́евския цве́ти благоуха́ннии! Се́стры единокро́вныя по пло́ти су́щя, се́стры духо́вныя бы́сте, во еди́ну же оби́тель и́ноческую прите́кшя, любо́вию Христу́ после́довасте и, благо́е и́го за́поведей Его́ терпели́во подъе́мшя, я́звы же Его́ преподо́бне нося́щя, во дни гоне́ний на Це́рковь Ру́сскую му́жественне во испове́дании Правосла́вныя ве́ры пребы́сте и, житие́ мона́шеское по́двигом му́ченничества увенча́вшя, в черто́г Небе́снаго Жениха́ водвори́стеся. Те́мже мо́лим вас, му́ченицы сла́вныя: испроси́те у Всеще́драго Бо́га Це́ркви на́шей в ми́ре и единомы́слии пребыва́ти, земно́му Оте́честву ва́шему во благоде́нствии сохрани́тися; жена́м, по́двиг и́ночества восприи́мшим, в доброде́телех мона́шеских до́бре подвиза́тися. Моли́теся о святе́й оби́тели Алекси́евстей и о всех с ве́рою и любо́вию к вам притека́ющих. Научи́те ны, святы́я преподобному́ченицы, во смире́нии и любви́ неле́ностно Го́споду служи́ти, ду́хом горя́ще, в моли́тве пребыва́ти и за вся Творца́ благодари́ти. Испроси́те нам вре́мя на покая́ние и тве́рдость во испове́дании Правосла́вныя ве́ры, да моли́твами ва́шими сподо́бимся прославля́ти и́мя Пресвяты́я Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В четверг, св. апостолам
Кондак, глас 2
Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели,/ верх апо́столов Твои́х, Го́споди,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й;/ боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия,// Еди́не све́дый серде́чная.
Перевод: Непоколебимых и богогласных проповедников, высших из учеников Твоих, Господи, Ты принял в наслаждение благ Твоих и покой; ибо труды их и смерть признал Ты высшими всякой жертвы, Один, знающий то, что в сердцах.
В четверг, святителю Николаю
Тропарь, глас 4
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Правилом веры и образом кротости, воздержания учителем явила тебя стаду твоему непреложная Истина. Потому ты приобрел смирением – высокое, нищетою – богатство. Отче, святитель Николай, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 3
В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́,/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти./ Сего́ ра́ди освяти́лся еси́,// я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.
Перевод: В Мирах ты, святой, явился совершителем священнодействий, ибо Христово Евангелие исполнив, положил ты, преподобный, душу свою за людей твоих и неповинных спас от смерти; потому был ты освящен, как великий служитель таинств Божией благодати.
Мысли свт. Феофана Затворника
«Не давай сна глазам твоим и дремания веждам твоим; спасайся, как серна из руки и как птица из руки птицелова» (Притч.6:4–5).
Это правило должен взять себе в руководство всякий, кто положил теперь в сердце своем пред лицом Господа жить уже по заповедям Его. И он не должен давать сна очам, – не этим внешним, но внутренним очам ума, чтоб они пристально смотрели в сердце и верно замечали все, происходящее там, и тем давали возможность ревнителю разузнавать вражеские козни и избежать опасности от них. Сердце стало теперь поприще борьбы с врагом. Туда он непрестанно сеет свое, отражающееся в помышлениях, которые, однако, не всегда грубо худы, но большею частью прикрыты мнимою добротою и правотою.
Цепь всех помышлений – точно хитросплетенная сеть! Пустившийся вслед их без внимания не минет опутания, и, следовательно, опасности падения. Вот почему, брат, держи око ума твоего острозорким, посредством строгого внимания ко всему, что происходит в тебе и около тебя. Замечай, что предлагает тебе неотступный советник твой с шуей стороны и разбирай, для чего оно предлагается тебе, куда поведет, и никогда не попадешь в сети его.
Не забудь только, что внимание одно не бывает в силе; но когда стоит в содружестве с трезвением, бодренностию и непрестанною ко Господу молитвою. Сочетай все это и будешь неуловим.
Притча дня
Наставление аввы Аммона
Один брат попросил авву Аммона:
– Скажи мне что-нибудь в наставление.
Старец ответил:
– Стяжи такие помышления, какие имеют преступники, заключённые в темнице. Они постоянно осведомляются: «Где судья? когда придёт?» и от отчаяния – плачут. Так и монах непрестанно должен внимать себе и обличать свою душу, говоря: «Горе мне! Как предстану я на суд пред Христа? Что буду отвечать Ему?» Если будешь непрестанно занимать себя помышлениями, то спасёшься.
Проповедь дня
- Прот. Димитрий Смирнов. Всенощное бдение под празднование «Державной» иконы Божией Матери.
- Прот. Григорий Дьяченко. Св. преподобномуч. Евдокия.
Основы православия
Тема 73. В чём состояла победа Христа над дьяволом?
Победа Христа над дьяволом обнаруживается в том, что дьявол был посрамлен, попран, скован в силе и могуществе (Откр.20:2).
Если во времена Ветхого Завета человек, в силу греховности, был удобопреклонным к воздействию на него демонических сил, то с победой Христа над дьяволом люди обрели возможность приобщаться к особым благодатным спасительным средствам, с тем, чтобы противодействовать его силе, влиянию, могуществу. Этими благодатными средствами Господь наделил Свою Церковь.
Дьявол обречен, его будущая участь определена — «гореть» в озере огненном, «мучиться день и ночь во веки веков» (Откр.20:10).
Случайный тест
- посты
- праздники
Поминальные дни 1946
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Для преодоления блудной брани, на какой бы стадии она ни находилась, нужно, прежде всего, просить благодати у Благого Бога. Это не кратковременное сражение, потому что нам обязательно нужно достичь полной победы. Сначала каждый видит, что он бессилен противостоять ей, но у Бога все возможно.
архим. Арсений (Папачок)
Все жития
День православной книги.
1881 год. Александр III вступил на престол после убийства террористами его отца, императора Александра II.
