Канон Крещению Господню


Святое Богоявление. Крещение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

глас 2

Песнь 1

Ирмос: Глу­би­ны открыл есть дно, и сушею Своя вле­чет, в ней покрыв про­тив­ныя, креп­кий во бра­нех Гос­подь, яко прославися.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Ада­ма истлев­ша­го обнов­ля­ет стру­я­ми Иор­дан­ски­ми, и зми­ев гла­вы гнез­дя­щих­ся сокру­ша­ет Царь веков Гос­подь, яко про­сла­ви­ся. (Два­жды.)

Сла­ва: Огнем Боже­ства неве­ще­ствен­ным в плоть веще­ствен­ну оде­яв­ся, Иор­дан­скою обла­га­ет­ся водою, вопло­щей­ся от Девы Гос­подь, яко прославися.

И ныне: Сквер­ну омы­ва­яй чело­ве­ков, сим, очи­щь­ся во Иор­дане, имже вос­хо­тев упо­до­би­ся, еже бе пре­быв, сущия во тьме про­све­ща­яй Гос­подь, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Кре­пость даяй царем нашим Гос­подь, и рог пома­зан­ных Сво­их воз­но­сяй, от Девы раж­да­ет­ся, гря­дет же ко кре­ще­нию. Тому вер­нии возо­пи­ем: несть Свят, яко Бог наш.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Неплод­ная древ­ле и без­чад­ная люте, днесь весе­ли­ся Хри­сто­ва Цер­ковь: водою бо и Духом сыно­ве тебе роди­ша­ся, верою взы­ва­ю­ще: несть Свят, яко­же Бог наш. (Два­жды.)

Сла­ва: Вели­им гла­сом в пусты­ни вопи­ет Пред­те­ча: Хри­сту уго­то­вай­те пути, и сте­зи Богу наше­му пра­вы соде­лай­те, верою взы­ва­ю­ще: несть Свят, яко­же Бог наш.

И ныне: Вели­им гла­сом в пусты­ни вопи­ет Пред­те­ча: Хри­сту уго­то­вай­те пути, и сте­зи Богу наше­му пра­вы соде­лай­те, верою взы­ва­ю­ще: несть Свят, яко­же Бог наш.

Гос­по­ди, поми­луй. (Три­жды.) Сла­ва, и ныне:

Ипакои, глас 5‑й

Егда явле­ни­ем Тво­им про­све­тил еси вся­че­ская, тогда сла­ное неве­рия море побе­же, и Иор­дан доле текий воз­вра­ти­ся, к небе­си воз­вы­шая нас: но высо­тою Боже­ствен­ных запо­ве­дей Тво­их соблю­ди, Хри­сте Боже, молит­ва­ми Бого­ро­ди­цы, и поми­луй нас.

Песнь 4

Ирмос: Услы­шах, Гос­по­ди, глас Твой, его­же рекл еси, глас вопи­ю­ща­го в пусты­ни, яко воз­гре­мел еси над вода­ми мно­ги­ми, Тво­е­му сви­де­тель­ству­яй Сыну, весь быв сошед­ша­го Духа, возо­пи: Ты еси Хри­стос, Божия Муд­рость и Сила.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Очи­ща­е­мо солн­це кто виде, про­по­вед­ник вопи­ет, пре­свет­лое есте­ством? Да Тебе вода­ми сия­ние сла­вы, Отца образ Прис­но­сущ­на­го омыю, и сено сый огню при­кос­ну­ся Тво­е­го Боже­ства; Ты бо еси Хри­стос, Божия Муд­рость и Сила. (Два­жды.)

Сла­ва: Яви Боже­ствен­ное, еже име бла­го­го­ве­ние Мои­сей, при­лу­чи­вся Тебе: яко бо из купи­ны Тя воз­гла­сив­ша разу­ме, абие отвра­ти лице; аз же како Тя уви­жу ясно? Или како руку поло­жу на Тя? Ты бо еси Хри­стос, Божия Муд­рость и Сила.

И ныне: Душев­ное совер­шая муд­ре, и сло­вом почте­ный, без­душ­ных сты­жду­ся. Аще бо кре­щу Тя, кле­вет­на ми есть огнем дымя­ща­я­ся гора, побег­шее же море на двое, и Иор­дан сей воз­вра­ти­вый­ся; Ты бо еси Хри­стос, Божия Муд­рость и Сила.

Песнь 5

Ирмос: Иисус живо­та началь­ник, раз­ре­ши­ти осуж­де­ние гря­дет Ада­ма пер­во­здан­на­го, очи­ще­ний же яко Бог не тре­буя, пад­ша­го очи­ща­ет во Иор­дане; в нем­же враж­ду убив, пре­имущь всяк ум мир дарует.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Сшед­шим­ся без чис­ла людем от Иоан­на кре­сти­ти­ся, сам посре­де их ста, про­воз­гла­си же пред­сто­я­щим: кто пока­за, непо­ко­ри­вии, гне­ва вам укло­ни­ти­ся хотя­ща­го быти? Пло­ды достой­ны Хри­сту сотво­ри­те, пред­сто­яй бо ныне мир дару­ет. (Два­жды.)

Сла­ва: Дела­тель и Зижди­тель посре­де сто­яй, яко Един всех серд­ца испы­ту­ет; чисти­тель­ную же лопа­ту рукою при­ем, все­мир­ное гум­но все­муд­ре раз­лу­ча­ет, непло­дие паля, бла­го­плод­ным веч­ный живот дарует.

И ныне: Дела­тель и Зижди­тель посре­де сто­яй, яко Един всех серд­ца испы­ту­ет; чисти­тель­ную же лопа­ту рукою при­ем, все­мир­ное гум­но все­муд­ре раз­лу­ча­ет, непло­дие паля, бла­го­плод­ным веч­ный живот дарует.

Песнь 6

Ирмос: Глас Сло­ве­се, све­тиль­ник Све­та, ден­ни­ца Солн­ца, Пред­те­ча, в пусты­ни, покай­те­ся, всем вопи­ет людем, и пре­до­чи­сти­те­ся: се бо пред­сто­ит Хри­стос, от тли мир избавляяй.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Рож­дь­ся нетлен­но от Бога и Отца, от Девы кро­ме сквер­ны вопло­ща­ет­ся Хри­стос: Ему­же ремень, яже от нас сло­ва соч­та­ния, раз­ре­ши­ти неудобь учит Пред­те­ча, земно­род­ныя от лести избав­ляя. (Два­жды.)

Сла­ва: Огнем кре­стит конеч­ным Хри­стос про­тив­ныя, а не Бога мудр­ству­ю­щих Его; Духом же обнов­ля­ет водою бла­го­да­ти, разум­ли­выя Боже­ства Его, от пре­гре­ше­ний избавляя.

И ныне: Огнем кре­стит конеч­ным Хри­стос про­тив­ныя, а не Бога мудр­ству­ю­щих Его; Духом же обнов­ля­ет водою бла­го­да­ти, разум­ли­выя Боже­ства Его, от пре­гре­ше­ний избавляя..

Гос­по­ди, поми­луй. (Три­жды.) Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 4‑й

Явил­ся еси днесь все­лен­ней, и свет Твой, Гос­по­ди, зна­ме­на­ся на нас, в разу­ме пою­щих Тя: при­шел еси, и явил­ся еси Свет неприступный.

Икос

Гали­леи язы­че­стей, Заву­лон­стей стране и Неф­фа­лим­стей зем­ли, яко­же рече про­рок, свет велик воз­сия Хри­стос. Омра­чен­ным свет­ла яви­ся заря, из Виф­ле­е­ма обли­ста­ю­щая, паче же из Марии Гос­подь, всей все­лен­ней воз­си­я­ва­ет лучи, Солн­це Прав­ды. Тем­же иже от Ада­ма назии, при­и­ди­те вси обле­чем­ся в Него, да согре­ем­ся; покры­ва­ет бо нагия и про­све­ща­ет тем­ныя. При­шел еси, и явил­ся еси Свет неприступный.

Песнь 7

Ирмос: Юно­ши бла­го­че­сти­выя, пещи огнен­ней при­об­щив­ши­я­ся, шумящ дух рос­ный невре­ди­мы сохра­ни, и Божия Анге­ла сниз­хож­де­ние. Тем­же в пла­ме­ни оро­ша­е­ми бла­го­дар­ствен­но вос­пе­ва­ху: пре­пе­тый отцев, Гос­по­ди и Боже, бла­го­сло­вен еси.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Яко­же на небе­си с тре­пе­том и чудом пред­сто­я­ху, во Иор­дане силы Ангель­ския, смот­ря­ю­ще толи­ка Божия схож­де­ния: яко дер­жай пре­выш­них вод состав, в водах Пло­то­но­сец сто­я­ше, Бог отцев наших. (Два­жды.)

Сла­ва: Облак древ­ле и море Боже­ствен­на­го про­об­ра­жа­ху кре­ще­ния чудо, в них­же древ­нии кре­сти­ша­ся, исхо­дя­ще закон­нии людие. Море же бе образ воды, и облак Духа: ими­же совер­ша­е­ми, бла­го­сло­вен еси, зовем, Гос­по­ди Боже, во веки.

И ныне: Вси вер­нии, в Нем­же совер­ше­ние при­я­хом, бого­сло­вя­ще немолч­но со Анге­лы, про­сла­вим Отца и Сына и Духа Свя­та­го; се бо Тро­и­ца Ипо­стась­ми Еди­но­сущ­ная, Един же Бог, Ему­же поем: бла­го­сло­вен еси, Гос­по­ди Боже, во веки.

Песнь 8

Ирмос: Тай­ну пре­слав­ную Вави­лон­ская пока­за пещь, исто­чив­шая росу, яко стру­я­ми имя­ше неве­ще­ствен­ный Огнь вос­при­я­ти Иор­дан, и объ­я­ти пло­тию кре­ща­е­ма Зижди­те­ля; Его­же бла­го­сло­вят людие и пре­воз­но­сят во вся веки.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Отло­жи страх весь, Изба­ви­тель Пред­те­чи рече, Мне же пови­ни­ся, яко Бла­го­му, Мне при­сту­пи, сие бо есте­ством бых. Моим пове­ле­ни­ем поко­ри­ся, и кре­сти Мя сошед­ша­го: Его­же бла­го­сло­вят людие и пре­воз­но­сят во вся веки. (Два­жды.)

Сла­ва: Гла­го­лы яко­же услы­ша Кре­сти­тель Вла­дыч­ни, с тре­пе­том длань про­сти­ра­ет: оба­че же рукою кос­нув­ся вер­ху Зижди­те­ля сво­е­го, Кре­щ­ше­му­ся вопи­я­ше: освя­ти мя, Ты бо еси Бог мой, Его­же бла­го­сло­вят людие и пре­воз­но­сят во вся веки.

И ныне: Тро­и­цы явле­ние во Иор­дане бысть, Самое бо Пре­бо­же­ствен­ное есте­ство Отец воз­гла­си: Сей кре­ща­е­мый Сын воз­люб­лен­ный Мой; Дух же при­и­де к подоб­но­му, Его же бла­го­сло­вят людие и пре­воз­но­сят во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Недо­уме­ет всяк язык бла­го­хва­ли­ти по досто­я­нию, изу­ме­ва­ет же ум и пре­мир­ный пети Тя, Бого­ро­ди­це. Оба­че Бла­гая сущи, веру при­и­ми, ибо любовь веси Боже­ствен­ную нашу: Ты бо хри­сти­ан еси Пред­ста­тель­ни­ца, Тя величаем.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, свя­то­му Бого­яв­ле­нию Твоему.

Дави­де, при­и­ди духом к про­све­щен­ным, ныне при­сту­пи­те, пой к Богу верою, гла­го­ля: про­све­ти­те­ся, сей нищий воз­з­ва Адам в паде­нии; ибо того услы­ша Гос­подь, при­шед стру­я­ми Иор­дан­ски­ми, тлен­на­го же обно­ви. (Два­жды.)

Сла­ва: Иса­иа, измый­те­ся, очи­сти­те­ся, гла­го­лет, лукав­ствия пред Гос­по­дем оста­ви­те, жаж­ду­щии на воду живу иди­те: кро­пит бо водою, обнов­ляя Хри­стос при­сту­па­ю­щия к Нему верою, и к живо­ту неста­ре­е­мо­му кре­ща­ет Духом.

И ныне: Соблю­да­ем­ся бла­го­да­тию вер­нии, и печа­тию: яко бо губи­те­ля бежа­ша, пра­га евреи древ­ле окро­вав­ле­на. Тако и нам исход­ное Боже­ствен­ное сие, паки­бы­тия баня будет. Отсю­ду и Тро­и­цы узрим Свет незаходимый.

Задостойник

О паче ума Рож­де­ства Тво­е­го чудес, Неве­сто Все­чи­стая, Мати Бла­го­сло­вен­ная! Еюже полу­чив­ше все­со­вер­шен­ное спа­се­ние, достой­но хва­лим, яко Бла­го­де­те­ля, дар нося­ще песнь благодарения.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки