Канон святому праведному Симеону Богоприимцу


Праведный Симеон Богоприимец

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся, свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

В пра­вед­ных селе­ни­их радост­но водво­ря­я­ся Пра­вед­на­го Гос­по­да, Симеоне пра­вед­ный, иже Боже­ствен­ное твое совер­ша­ю­щия пре­став­ле­ние оправ­да­ти моли, преблаженне.

В законе быв свя­щен­но­де­тель, свя­щен­ней­ше, Его­же закон про­по­ве­да, Мла­ден­ца видел еси и есте­ства зако­ном, Бого­при­им­че, умер, к без­смерт­ней, раду­я­ся, пре­шел еси жизни.

Рука­ми дер­жа­ща­го все­лен­ныя кон­цы, Деви­че­ски­ми носи­ма рука­ми, видел еси и, чест­ны­ми тво­и­ми при­ем объ­я­тии, Мои­сея выш­ший явил­ся еси, пребогате.

Бого­ро­ди­чен: Пол­ный исто­ща­ва­ет­ся, Пре­веч­ный начи­на­ет­ся, Сло­во оде­бе­ле­ва­ет, Соде­тель зиждет­ся, Невме­сти­мый вме­ща­ет­ся, во чре­ве Тво­ем вопло­ща­емь, Богоблагодатная.

Песнь 3

Ирмос: Яко непло­ды, роди от язык Цер­ковь, и мно­гое в чадех изне­мо­же сон­ми­ще, чуд­но­му Богу наше­му возо­пи­им: Свят еси, Господи.

Воз­вы­си­вся деянь­ми свя­щен­ны­ми, Бого­гла­го­ли­ве, яко све­то­ви­ден столп высок, Все­свя­то­му Духу был еси, утвер­жда­я­ся яве, тем­же вос­хва­ля­ем тя.

Зако­ну Гос­по­да, раз­верз­ша­го ложе­сна Деви­ча, и Мла­ден­ца, пло­то­нос­на, Симеоне, быв­ша, видел еси, дару­ю­ща­го всем избавление.

Рука­ми чело­ве­ка созда­вый, вопло­щь­ся, рука­ми тво­и­ми дер­жим есть, освя­щая тя яве, и к жиз­ни буду­щей про­сив­ша­ся, бла­женне, отпу­ща­ет тя.

Бого­ро­ди­чен: Мыс­лен­ную Тя кле­щу, угль нося­щу Боже­ствен­ный, от Тво­их кро­вей вопло­щен­на паче ума Симе­он яко виде, Все­не­по­роч­ная, раду­я­ся, ублажаше.

Седален, глас 3

От Девы Тя вопло­щен­на, Хри­сте, раду­я­ся, подъ­ят свя­щен­ный Симе­он, — ныне отпу­ща­е­ши, — вопия, — раба Тво­е­го, Вла­ды­ко. Анна же непо­роч­ная, про­ро­чи­ца и слав­ная, ныне испо­ве­да­ние и пение при­но­сит Тебе. Мы же, Жиз­но­да­вче, вопи­ем Ти: сла­ва тако благоволившему.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в сла­ве на пре­сто­ле Боже­ства во обла­це лег­це, при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный Нетлен­ною Дла­нию и спа­се зову­щия: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Пре­ста­рел­ся еси в ста­ро­сти, верою же обно­вил­ся еси, нова Мла­ден­ца хотя виде­ти, Симеоне, все­со­вер­шен­на­го, обнов­ля­ю­ща мир обет­шав­ший при­ло­гом вет­ха­го борца.

Убла­жим соглас­но Симео­на бла­жен­на­го, яко спо­добль­ша­ся виде­ти Бога Бла­жен­на­го, в плоть оболк­ша­ся, яко да сотво­рит бла­жен­ны, ока­ян­ны преж­де бывшия.

Зако­но­дав­ца Тя вем и закон­ных есте­ства вопло­щ­ша­го­ся кро­ме, закон же нов введ­ша­го, Симе­он взы­ва­ше, Едине Гос­по­ди, ныне отпу­сти мя к жиз­ни нетленней.

Бого­ро­ди­чен: Иже рукою вся носяй, на руках носи­мый Прис­но­де­вы, Сию Херу­вим соде­ла и Сера­фим выш­шу, яко роди­тель­ни­цу, Юже вос­по­им и бла­го­чест­но ублажим.

Песнь 5

Ирмос: Ужа­со­ша­ся вся­че­ская о Боже­ствен­ней сла­ве Тво­ей: Ты бо, неис­ку­со­брач­ная Дево, име­ла еси во утро­бе над все­ми Бога и роди­ла еси Без­лет­на­го Сына, всем вос­пе­ва­ю­щим Тя мир подавающая.

Ума чисто­тою Богу Все­дер­жи­те­лю, яко Ангел послу­жив, бла­женне, кров­ны­ми жерт­ва­ми очи­стил еси древ­ле люди Изра­и­ле­вы, кровь спа­си­тель­ную пред­зна­ме­нав ясно.

Само­го себе сотво­рил еси храм Богу все­свят делы Боже­ствен­ны­ми, Бого­гла­го­ли­ве. Тем­же яко Мла­ден­ца во свя­тем хра­ме видел еси Бога с пло­тию, тя пре­став­ля­ю­ща к Боже­ствен­ным селением.

Вос­по­им днесь, духов­но лику­ю­ще, вси Симео­на Бого­при­им­ца и с ним Анну цело­муд­рую, про­ро­ки суща Божия и Сего видев­шия, нас ради младенствовавшаго.

Бого­ро­ди­чен: Не опа­лив ложе­сн Тво­их есте­ством Неиз­мен­ный, Еди­на Херу­вим свя­тей­ши, Чело­век яви­ся, из Тебе раж­да­емь, и отри­но­вен­ныя тле­ни­ем вся сово­ку­пи, Бого­ма­ти, Рож­де­ством Твоим.

Песнь 6

Ирмос: Возо­пи, про­об­ра­зуя погре­бе­ние три­днев­ное, про­рок Иона, в ките моля­ся: от тли изба­ви мя, Иису­се, Царю сил.

Возо­пил еси, вне­гда видел еси Гос­по­да, Симеоне, яко обе­щал­ся еси: ныне раба Тво­е­го, Спа­се, отпу­сти, во аде сущим всем Твое Боже­ствен­ное воз­ве­ща­ю­ща воплощение.

Укра­сил­ся еси и Мои­сея свет­лей­ший был еси, на руки доб­ро­тою Крас­на­го при­им, Симеоне стар­че, нас ради по нам Мла­ден­ца бывша.

Вод тя испол­не­на Боже­ствен­ных суща и во адо­ва доль­ная места сшед­ша, видев­ше тамо сущии узни­цы, Симеоне, Боже­ствен­ныя росы исполнишася.

Бого­ро­ди­чен: Уло­ви­ти мя все­гда ищет все­лу­ка­вый, но того мя сетей исхи­ти, Вла­ды­чи­це, и Боже­ствен­ным кро­вом крил Тво­их цела соблюди.

Кондак, глас 4

Ста­рец днесь отре­ши­ти­ся от юз моля­ше­ся сего жития тлен­на­го, Хри­ста вос­при­ят на руки, Зижди­те­ля и Господа.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри Бого­муд­рии, паче Создав­ша­го, но, огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся, пою­ще: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Закон­но Гос­по­ду Все­дер­жи­те­лю ты послу­жил еси, пра­ве­ден яко истин­но и в законе непо­ро­чен, бла­женне, быв, тем­же пое­ши: пре­пе­тый отцев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Радость скор­бя­щих при­и­де, избав­ле­ние Изра­и­лю воис­ти­ну яви­ся, яко Мла­де­нец в хра­ме сво­ем, отпу­сти мя к жиз­ни буду­щей, Симе­он вопи­я­ше, радуяся.

За мило­сер­дие щед­рот Тво­их пре­труж­де­на мя зако­на пис­ме­нем, сля­че­на мя ста­ро­стию отпу­сти, Спа­се, раба Тво­е­го, яко видех Тя, Симе­он взы­ва­ше, на зем­ли нося­ща плоть.

Бого­ро­ди­чен: Не исто­щив пол­ный пре­чи­стых недр рожд­ша­го Отца, в Тво­их нед­рех, Чистая, яко Мла­де­нец седит, уго­то­вая, имже вос­хо­те упо­до­би­ти­ся, Пре­чи­стая, свя­щен­ное яве седалище.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи Рож­де­ство Бого­ро­ди­чо спас­ло есть: тогда убо обра­зу­е­мое, ныне же дей­ству­е­мое, все­лен­ную всю воздви­за­ет пети Тебе: Гос­по­да пой­те дела и пре­воз­но­си­те Его во вся веки.

Овдо­вев­ший мир Боже­ствен­ныя сла­вы при­шед­ша­го неве­сто­укра­си­ти Пре­бо­же­ствен­на­го, вдо­ва сущи, Анна все­х­валь­ная, и про­ро­че­ства бла­го­да­тию обли­ста­е­мая, про­сла­ви Его и буду­щее всем пред­сто­я­щим пока­заше Боже­ствен­ное избавление.

Закон­ныя жерт­вы при­но­сил еси Агн­ца за мило­сер­дие неска­зан­ное, кровь спа­си­тель­ную про­воз­ве­щая изда­ле­ча, бла­женне свя­щен­ни­че, Его­же вопло­щен­на при­ем, Симеоне, про­сла­вил­ся еси паче Мои­сея и всех пророков.

Видев Жела­е­ма­го, раз­ре­ше­ние при­ял еси телес­ное, Бого­дох­но­венне, и, яко­же зре­лая пше­ни­ца, пре­шел еси ко отцем, славне, вос­пи­тан в ста­ро­сти доб­рей. Тем­же твою все­праздн­ствен­ную память радо­стию душев­ною совершаем.

Бого­ро­ди­чен: Яко крин, яко бла­го­во­нен шипок, яко Боже­ствен­ное обо­ня­ние, обрет Тя Сло­во Пре­бо­же­ствен­ное, Пре­чи­стая Бого­не­ве­сто, и в Твою утро­бу все­ли­ся, бла­го­ухая наше есте­ство, злосмра­дия испол­нь­ше­е­ся, еже от гре­ха, Марие Богородице.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо неду­гом пре­слу­ша­ния клят­ву все­ли­ла есть; Ты же, Дево Бого­ро­ди­це, про­зя­бе­ни­ем чре­во­но­ше­ния миро­ви бла­го­сло­ве­ние про­цве­ла еси. Тем Тя вси величаем.

Чест­ны руце твои, воис­ти­ну при­кос­нув­ши­я­ся, Бого­при­им­че, Боже­ствен­ным уде­сем, при­ка­са­ю­ща­го­ся горам, яко­же поет Давид, и дымят­ся: бла­жен воис­ти­ну ты был еси. Тем­же достой­но вос­хва­ля­ем тя.

Рака твоя исто­ча­ет вер­ным исце­ле­ния, память же бла­жен­ная, сия­ю­щи паче солн­ца, и всех души про­све­ща­ю­щи, и мра­ка мыс­лен­на­го исхи­ща­ю­щи, свя­щен­но­та­ин­ни­че всечестне.

Про­све­ща­ют сия­ни­ем мыс­лен­ным, яко солн­це и луна под­сол­неч­ную, Анна цело­муд­рен­ная и про­ро­чи­ца, ста­рец же Симе­он слав­ный. Ихже ради нас, Чело­ве­ко­люб­че Гос­по­ди, гре­хов­ныя тьмы избави.

Бого­ро­ди­чен: Явль­шу­ю­ся Тя, Матерь Божию, яко видев, Бого­ро­ди­це, ста­рец рече, яко­же про­рок: се Твой Сын, на воста­ние и паде­ние мно­гих лежит, Вла­ды­чи­це, и в зна­ме­ние неудобосказуемое.

Светилен

Непре­менне по Ипо­ста­си в Тебе, Бого­ро­ди­тель­ни­це, пло­тию соеди­ни­ся без­се­мен­но и мла­ден­ство­ва Сло­во, Его­же на руках нося­щи, Херу­вим­ски, яко пре­стол, ныне Богу Отцу при­нес­ла еси, и Симе­он ста­рец, раду­я­ся, при­ят Того.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки